Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru vs alte marci
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Davidinho
Nu m-ai jignit Nicolae, unele critici sunt constructive. Asa este, e democratic si sa critici dar mie cel putin mi se pare MULT mai constructiv sa actionezi tu direct, si, bazandu-te si pe criticile pe care le sustii, sa faci ceva care sa fie de 2 ori mai bun decat obiectul pe care il critici.
Eu eram doar putin suparat pe mentalitatea romaneasca, cea care se multumeste cu criticatul si cu mistoul, dar cand e vorba de fapte concrete incepe sa ne doara. De aceea o sa fim mereu junghiul Europei
Davidinho
QUOTE(Nicolae30758)
4. cred ca asertiunea ta referitor la bagatul tuturor in aceeasi oala nu se referea la mine.


Ma refeream si la tine atunci cand zici "intra pe forum bou si iese vaca" si la VECTOR. Poate este adevarat in unele cazuri dar nu generalizati. Sunt o gramada care dupa au intrat aici se duc si isi cumpara masina dorita din toata inima, sau dimpotriva se mai gandesc de 2 ori, mai cauta oferte etc. asa incat sa nu le para rau dupa ce au luat-o deja. Aici sunt posesori de masini care pot da sfaturi din propria experienta, atata timp cat sunt obiective.
E, asta e un lucru pe care il condam si eu impreuna cu voi: subiectivismul exagerat. Dar suntem oameni (unii orgoliosi), si e greu sa lauzi masina vecinului in loc de a ta. De aceea ziceam ca depinde de inteligenta fiecaruia sa isi dea seama de un sfat obiectiv ce trebuie luat in calcul si unul exagerat de subiectiv care te poate baga in eroare (mai ales ca multi se bazeaza pe principiul:de ce sa nu moara si capra vecinului?)
Nicolae30758
sigur nu a fost cea mai fericita alegere, dar chiar am scris-o sub forma de gluma. totusi revenind la titlu "Subaru vs. alte marci/masini" dupa tot ce s-a scris pana acum poti tu cu mana pe inima sa spui ca in urma topicului respectiv te-ai decis sa cumperi subaru, sau sa cumperi orice alta marca ? sau sa spui cu mana pe inima (afara de cazul in care nu esti un fan inrait) ca subaru e mai bun (la modul absolut) decat alta masina, sau invers? eu unul nu. deci in ceea ce ma priveste asertiunea cu boul si vaca mi se potriveste perfect. biggrin.gif
G e o r g e
subaru este cea mai buna oferta pe segmentul ei . da .

hidroformare... HA , care europeana foloseste asa ceva ?
Nicolae30758
QUOTE(Davidinho)
QUOTE(Nicolae30758)
4. cred ca asertiunea ta referitor la bagatul tuturor in aceeasi oala nu se referea la mine.


Ma refeream si la tine atunci cand zici "intra pe forum bou si iese vaca" si la VECTOR. Poate este adevarat in unele cazuri dar nu generalizati. Sunt o gramada care dupa au intrat aici se duc si isi cumpara masina dorita din toata inima, sau dimpotriva se mai gandesc de 2 ori, mai cauta oferte etc. asa incat sa nu le para rau dupa ce au luat-o deja. Aici sunt posesori de masini care pot da sfaturi din propria experienta, atata timp cat sunt obiective.
E, asta e un lucru pe care il condam si eu impreuna cu voi: subiectivismul exagerat.
QUOTE
Dar suntem oameni (unii orgoliosi), si e greu sa lauzi masina vecinului in loc de a ta.
De aceea ziceam ca depinde de inteligenta fiecaruia sa isi dea seama de un sfat obiectiv ce trebuie luat in calcul si unul exagerat de subiectiv care te poate baga in eroare (mai ales ca multi se bazeaza pe principiul:de ce sa nu moara si capra vecinului?)


asa este, dar nu intotdeauna. eu de exemplu recunosc ca subaru forester are pe sosea un handling superior hondei mele cr-v si ca probabil (nu am testat dar din ceea ce se scrie) un sistem awd superior cr-v-ului. altfel off-road sunt amandoua de mai bine nu-ncerci. biggrin.gif hotararea de a-mi cumpara cr-v in loc de subaru forester a fost una pur subiectiva: nu imi place cum arata subaru forester.
AlexTM
QUOTE(G e o r g e)
subaru este cea mai buna oferta pe segmentul ei . da .

hidroformare... HA , care europeana foloseste asa ceva ?

... si o luam de la capat...

Toata lumea e subiectiva si tinde sa-si laude masina, cu exceptia unor putine cazuri de oameni deceptionati de alegerea lor.
dar trebuie sa recunosti ca tu si MAI ALES f1anatic sinteti mai subiectivi decit altii.

Ce e aceea hidroformare? Nu stiu si nici nu ma intereseaza. Masina mea n-are (presupun) si totusi sint foarte fericit. TOATE masinile europene nu au si totusi proprietarii lor sint fericiti (sa nu ma iei acum cu "lumea era fericita si inainte de airbag")

Poate hidroformarea nu e inca pe deplin testata. Poate ca toti mecanicii, cind dau de un Subaru se iau cu miinilee de cap zicind "iar i s-a dereglat astuia hidroformarea", etc...
(ce vorbesc, de parca-s expert in hidro... cum? biggrin.gif )
Poate hidroformarea afecteaza sanatatea omului, pe termen lung biggrin.gif
Ideea e ca nu toti cauta neaparat o masina avind noile cuceriri ale tehnicii. Unii se mai uita si la traditie, la marca, la ce mai au prietenii si sint multumiti ...
Eu spre exemplu cumpar ceva european si pentru simplul fapt ca sint european. Evident, e departe de a fi ceva hotaritor, dar e un factor.
Peste citiva ani, chinezii vor ajunge printre primele puteri mondiale. De ce? Pentru ca ei fabrica ieftin si toti europenii si americanii cumpara produse chinezesti.
hai c-am deviat ... scuze
guerilla
inseamna ca prelucreaza materialele folosind jeturi de apa smile.gif
este mult mai sanatos pentru material pentru ca nu sufera schimbari de temperatura care duc la imbatraniri premature, ruperi, etc etc.
n-are rost sa dezgropam mortii din mecanica acum, dar e un pas inainte in prelucrarea materialelor.
mihai58026
ce bine ca moderatorii nostri au urmat Politehnica.. mai aflam si noi lucruri noi si interesante..... :angel:
concret, cum afecteaza treaba asta decizia mea de a cumpara sau nu o masina?!?!?!
e mai rezistenta la impact, e mai aerodinamica, realizeaza transferul termic mai bine sau ce?!?!
DragosS
QUOTE(G e o r g e)
subaru este cea mai buna oferta pe segmentul ei . da .

hidroformare... HA , care europeana foloseste asa ceva ?


Nu exista asa ceva."cea mai buna oferta".Sunt multe aspecte subiective de luat in calcul.Deci nu mai faceti genul asta de afirmatii.Poate doar daca doriti o discutie fara sfarsit si fara rezultate.

Despre cea mai buna oferta se poate vorbi in cazul in care avem 2 masini identice la preturi diferite.
Nicolae30758
@ george: eu am specificat "afara de cazul in care nu esti un fan inrait" ceea ce nu e cazul tau biggrin.gif si a doua " la modul absolut" ceea ce este la modul absolut biggrin.gif imposibil.

@ dragos: eu am spus ca e un "never ending story", dar nu m-a crezut nimeni. biggrin.gif
Andrei55037
QUOTE(G e o r g e)
subaru este cea mai buna oferta pe segmentul ei . da .

hidroformare... HA , care europeana foloseste asa ceva ?

Poate nici una dar nici Subaru nu are DSR - Driver Steering Recommendation. Care este un sistem ccare atunci cand derapezi iti imprima in volan o miscare pt a stii in ce parte sa virezi ca sa redresezi masina. ( Acest sistem este prezent pe Octavia RS)
AlexTM
YYES !!! biggrin.gif biggrin.gif

Sau o sa spuna ca Subaru nu derapeaza ...
HalbaSus
Putem sa terminam cu acest topic ?
Audi-ul sotiei mele are trapa open sky... are cineva asa ceva ? NU (era sa aiba Iulian dar nici macar el nu are)... Opelul meu are torpedou refrigerat... si e facut in 97... how about that ? Iar sharanul... well... Sharanul momentan e la taica-meu si are in portbagaj subwooferul meu care nu e cuplat la sistemul audio... are cineva subwoofer in portbagaj care sa nu functioneze ? Vedeti toate masinile din semnatura mea sunt unicat... biggrin.gif

Subaru o fi cea mai buna alegere in categoria sedanurilor medii AWD... Dar poate ca cineva care vrea sedan AWD (care este deja un lux) vrea si alte caracteristici (poate e importanta si imaginea si atunci BMW sau Audi stau mai bine)... sau poate este revoltat de serviciile oferite de statul roman si lobby-ul exercitat de firmele de leasing si atunci normal ca va refuza sa plateasca chiar si un cent statului sau firmelor de leasing iar alegerea va fi un passat 4-motion...

P.S: stiu ca am optiunea sa nu citesc topicul dar acest topic creeaza tensiune intre membrii topicului si a afectat deja comportamentul unora (ma refer la f1anatic care o tot tine cu "masina saracului"... i think you made your point... start behaving normally... opelul meu (mai ales motorizarea mea) este adevarata masina a saracului, dar dupa cum vezi in semnatura mea... sunt foarte mandru de el)
AlexTM
Mie-mi pare ca lumea s-a calmat; acu' se glumeste.
De ce sa inchidem topicul?
f1anatic
QUOTE(Ghita53976)
YYES !!! biggrin.gif biggrin.gif

Sau o sa spuna ca Subaru nu derapeaza ...


Masina saracului derapeaza mai ceva ca o bicicleta...pe pationar !
http://video.google.com/videoplay?docid=87...&q=sti+snow
http://video.google.com/videoplay?docid=59...p;q=subaru+snow
G e o r g e
vai ne pare rau ... masina noastra , a omului fara bani , nu are mare lucru.

am spus : in segmentul ei este cea mai buna oferta.
vino cu contra oferta . ahhh am avut deja discutia asta . singura in gama era octavia 4x4. o compacta adica .
DragosS
Forumul asta incepe sa se asemene din ce in ce mai mult cu altul in care renault era "cea mai buna oferta" indiferent de segment si competitie.
G e o r g e
tu nu vrei sa pricepi !

in segmentul ei . punct. ce nu pricepi din fraza asta ? zi si mie ... ca poate sunt eu mai talamb blink.gif
AlexTM
Exista doua feluri de a aborda problema, cind iti cauti o masina:

Primul: Vreau o masina care sa aiba asta, asta si asta.
De ex. vreau un sedan cu:
- AWD
- 1000 CP
- acceleratie 0-100 sub 2 secunde
- ASR, EFG, FDG, FTP, UDP, ADP, HTTP, ETC, ASP ...

Mmmm ... ia sa vedem:
Avem Subaru la 20000, Toyota la 25000, BMW la 30000, Mercedes la 40000, Bugatti la 100000000
Pai? E clar, nu?
Ca sa nu mai zic ce dezavantaje au marcile europene, de ex. la capitolul fiabilitate. Ia vedeti studiile urmatoare:
- link1
- link2
- link3
- link4
dupa cum, uitati ce spun unii:
- copy/paste1
- copy/paste2
- copy/paste3

Si exista modul 2:
Am 20000 de Euro si vreau sa-mi iau o masina. Ce sa-mi iau?

1) Pai, nu e clar din ce e scris mai sus: SUBARU!!

2) Octavia/Megane/Toyota nou ... La ce-mi trebuie 1000 CP si ASP? Mai bine iau sistem de navigatie sau triplu climatronic cu 7 zone sau 25 de airbaguri sau un turbo diesel care consuma putin si se revinde bine (sau toate astea la un loc)

3) Octavia/Megane/Toyota second hand, de 10000.
La banii astia, arata ca una noua. Iar diferenta pina la 20000, pot sa ma duc sa o beau la circiuma. Sau ... pot sa o adaug la un credit imobiliar, sa mai pun 2 camere in plus la casa.

Fanii Subaru (ma rog, nu numai ei) isi aleg masina folosind prima abordare (sau 2, solutia 1 smile.gif ).
Dar foarte multa lume o foloseste pe a doua si NU solutia 1 ci 2 sau 3. De-aia sint atitea Octavia/Megane/Toyota pe strada.
Si de aceea in topicul asta se va putea discuta la nesfirsit, fara ca unii sa se inteleaga pe altii.
G e o r g e
corect.
madalina
QUOTE(Ghita53976)
Exista doua feluri de a aborda problema, cind iti cauti o masina:

Primul: Vreau o masina care sa aiba asta, asta si asta.
De ex. vreau un sedan cu:
- AWD
- 1000 CP
- acceleratie 0-100 sub 2 secunde
- ASR, EFG, FDG, FTP, UDP, ADP, HTTP, ETC, ASP ...

Si exista modul 2:
Am 20000 de Euro si vreau sa-mi iau o masina. Ce sa-mi iau?


Imi pare rau, dar cine alege a doua metoda de cumparare a unei masini risca foarte mult sa cumpere o masina ce nu se potriveste deloc nevoilor lui.

De exemplu, ai 20.000 euro, ai 3 copii, 2 parinti, 2 bunici, un catel si-o pisica ce merg impreuna in concediu, dar masina e un A classe, ca, deh, s-a incadrat in bani.

Rational, mai intai definesti criteriile (ce pot si fara vreo legatura cu mecanica de exemplu: aspectul exterior, tapiterie rosie, scaune incalzite, etc) apoi alegi masina.
Davidinho
QUOTE(madalina)
Rational, mai intai definesti criteriile (ce pot si fara vreo legatura cu mecanica de exemplu: aspectul exterior, tapiterie rosie, scaune incalzite, etc) apoi alegi masina.


Da Madalina, dar ce faci in cazul in care tapiterie rosie si tiptronic pe care sa zicem ca le vrei, ti le permiti doar pe o masina cu un design care nu iti place? Adica spre ex tu vrei optiunile alea dar iti place f mult designul VW Passat. Insa daca alaturi optiunile cu designul Passatului iese o masina cu cateva mii peste 20.000E. Si sa zicem ca tu ai doar 19.000E. E, in cazul asta nu tot un compromis trebuie sa faci? Alegi designul care iti place f mult dar cu mai putine optiuni sau alegi alta masina care se incadreaza cu toate? Si cum pt multi designul are o importanta covarsitoare...ajungi sa alegi tot dupa metoda 1...adica ia sa vedem ce se incadreaza in banii mei
geeoo30
QUOTE(G e o r g e)
tu nu vrei sa pricepi !

in segmentul ei . punct. ce nu pricepi din fraza asta ? zi si mie ... ca poate sunt eu mai talamb blink.gif


De aia e masina saracului... ca e cea mai ieftina, din segmentul ei.
Si Frutti-fresh era la un moment dat cea mai ieftina racoritoare din segmentul ei.
DragosS
Si care e segmentul ei?Sedan 4x4?

Sunt multe alte sedanuri mai performante chiar daca nu au AWD(care este doar un lux in romania,nu o necesitate).Si mai ieftine.

Ceea ce pricep eu este ca voi sustineti ca Subaru este cea mai buna alegere.Da,WRX STI sau Legangy GT sunt o alegere buna.Dar Impreza 1,6 sau Legancy 2,5 sunt doar niste masini scumpe cu performante medii.Deci nu orice Subaru este cea mai buna alegere in segmentul ei.
f1anatic
Madalina, Ghita, David,

Mie mi se pare mai logic (dar eu oricum am o logica mai speciala) sa imi fac o lista de optziuni la masina si avind in minte un buget de start, sa vad cum ma incadrez.

Sint multe resurse pe Internet. Probabil cel mai cool este asta. Eu insa am avut o masina (think...optziuni si echipamente) in minte si probabil, ca majoritatea celor de aici, stim suficient despre masini, ca sa avem un punct de plecare. Va rog incercatzi ! Este über cool ! Dupa care mergetzi la Home Page si incercatzi si celelalte produse.

http://www.myproductadvisor.com/mpa/auto/inputSummary.do
G e o r g e
QUOTE(geeoo30)
QUOTE(G e o r g e)
tu nu vrei sa pricepi !

in segmentul ei . punct. ce nu pricepi din fraza asta ? zi si mie ... ca poate sunt eu mai talamb blink.gif


De aia e masina saracului... ca e cea mai ieftina, din segmentul ei.
Si Frutti-fresh era la un moment dat cea mai ieftina racoritoare din segmentul ei.


am contestat eu asta ?

si eu si f1 am spus ca subaru este masina saracului ... vai de curu' nostru , crede-ne ca ne uitam cu jind dupa bmw , si poate , cand ne facem mari, ne luam si noi masini . un bmw ceva ... ca doar aia e masina
HalbaSus
Pai si io care nu am avut bani de subaru ce sa mai zic ? Mai am si dieselare ca nici bani de benzina nu am... voi macar aveti pt atata lucru... am 65 de kilograme cu chei si telefon in buzunar (d'ala greu, caramida tata nu alta, ca nici pt ala n-am avut bani) deci nici pt mancare nu prea imi ramane... de bere ce sa mai zic... beau cand imi fac prietenii cinste... vai si-amar de capul meu... Io zic sa faceti o cheta sa-mi adunati si mie bani macar de un legacy 2.0... va dau la schimb opelul meu... si promit ca o sa va includ in rugaciunile mele pt tot restul vietii mele...

Daca vi se pare haios ce am zis mai pot continua... ce naiba v-a apucat pe toti ? George... te-ai molipsit si tu ? Pentru voi exista doar 2 marci de masini: subaru si BMW ? Sarantocii care au opel, mazda, toyota, skoda, nissan, citroen, renault sau doamne fereste: daewoo, hyundai, dacia sunt paraziti ai societatii care umbla prin canale ?

Eu am inteles ca ati avut o disputa AICI... pe ACEST topic cu cativa membrii... si ati ales sa reactionati asa... dar daca va afecteaza comportamentul pe toate topicurile pe care postati... chiar aveti o problema. Sincer amandoi imi sunteti simpatici si va respect cunostintele tehnice, respect alegerea voastra in domeniul masinilor si legacy-ul e chiar o masina care imi place... dar in ultima vreme va purtati ca niste copii... cut it... macar pe celelalte topicuri daca aici nu va puteti abtine.
G e o r g e
eu nu am nimic , doar ca ma enerveaza anumite aspecte .

nu am sustinut ca subaru este cea mai tare, doar ca in segmentul ei de piata are cea mai buna oferta . atat .

dardaca cei cu bmw la poarta zic ca noi suntem sarantoci , ne purtam ca atare .

oricum, cine are cam sa priceapa cred ca a priceput pana acum aspectele problemei si s-a putut decide si singur despre ce masina sa isi ia .
madalina
QUOTE(f1anatic)
Madalina, Ghita, David,

Mie mi se pare mai logic (dar eu oricum am o logica mai speciala) sa imi fac o lista de optziuni la masina si avind in minte un buget de start, sa vad cum ma incadrez.


Intra in versus si vezi cate intrebari de genul : "am x mii euro. ce masina sa iau?" fara a se incadra intr-o clasa, fara a spune ce astepata de la masina respectiva.

@ Davidihno: da, bugetul te restrictiuoneaza, dar faci om lista a crietriilor, le asezi in ordinea importantei. Si in functie de buget, mai renunti la ultimile criterii. In plus, nu cred ca se asteapta nimeni sa aiba navigatie si scaune din carbon intr-o masina, chiar din clasa mini, de 10.000 euro.
VECTOR
poate eu sunt un pic mai greu de cap si nu am inteles bine(adevarul e ca nici nu am citit chiar tot ca a devenit plictisitor si enervant in acelasi timp topicul asta),dar totusi,din ce am mai citit,intelesesem ca lumea va "acuza" ca ati dat prea multi bani pe subaru si ca aveati si alte optiuni la banii astia,si in nici un caz ca sunteti saraci si ca v-ati luat masini proaste si ieftine... si atunci nu inteleg de unde tot circul asta cu "masina saracului si a omului de rand"?
dar totusi poate am inteles eu gresit...daca e asa va rog sa sariti peste ce am scris si sa continuati...
f1anatic
QUOTE(VECTOR)
poate eu sunt un pic mai greu de cap si nu am inteles bine(adevarul e ca nici nu am citit chiar tot ca a devenit plictisitor si enervant in acelasi timp topicul asta),dar totusi,din ce am mai citit,intelesesem ca lumea va "acuza" ca ati dat prea multi bani pe subaru si ca aveati si alte optiuni la banii astia,si in nici un caz ca sunteti saraci si ca v-ati luat masini proaste si ieftine... si atunci nu inteleg de unde tot circul asta cu "masina saracului si a omului de rand"?
dar totusi poate am inteles eu gresit...daca e asa va rog sa sariti peste ce am scris si sa continuati...


Nu Vector. Dar intr-adevar ai pierdut esentza.

QUOTE(cosmin45741)
nu chiar conduci un ferrari prietene, ci un semiharb japonez, asa ca live with it yourself si chiar impaca-te cu ideea ca sunt macar 10 firme in lumea asta care fac masini mai "klumea" decat subaru... ca n-ai tu bani de altceva, asta-i treaba, live with it again, poate cand o sa ajungi un mare doctor nu o sa te mai uiti dupa subaru, dar pana atunci nu mai fa afirmatii si comparatii deplasate si desantate...


respectiv

QUOTE(geeoo30)
cosmin nu te mai obosi, oamenii de aici sunt din aceia care daca nu ajung la mere spun ca sunt stricate.
1. Bmw e mult mai comfortabil la interior si la tinuta de drum, daca la performante mai aveti de comentat combateti si asta ca nu aveti cu ce.
2. In Israel unde 80% sunt masini japoneze, subaru era recunoscut ca masina saracului.


In special eu, am avut curajul sa spun ca la banii pe care i-am dat pe ea (26,500) ofera foarte multe si se poate compara direct su BMW Seria 3. Ofera aceleasi performatze, aceleasi accesorii (cu mici diferentze gen xenoane - care eu personal itzi spun ca nu sint necesare) la un pretz mai bun. Bineintzeles ca nu are reputatzia si rafinamentul Series 3 ...dar nu este departe de ea. In Romania...Legacy 3.0 R si BMW Seria 3 sint la acelasi pretz (100 de € se pare diferentza). Normal ca ai alege BMW - facut "local" in Germania, care sint pt toate drumurile si gasesti usor service-uri si piese de schimb...Pt voi Legacy /Subaru) sint destul de rare, sint masini de import, cu taxele foarte mari si ma rog...este si "mentalitatea". Aci pt. mine...masina aceasta este oferita la un pretz cu aproape 10,000 de dolari mai putzin decit BMW seria 3, Subaru sint pe toate drumurile (la fel si BMW), se fabrica la 2 ceasuri de mine si taxele sint la fel. Pai nu e normal sa fiu sustzin ca are un raport performantze-pretz mai bun ca BMW-ul ? 1000 de €uro ii justifici...dar 10,000 de dolari ?

Si de aici pleaca discutzia ca e masina saracului - nu eu am zis-o. Da...e masina saracului...in segmentul sport-sedan-compact-mediu. Si sint bineintzeles discutzii gen "BMW e mai comfortabila" - parca ar avea in spate canapea...De fapt Legacy este mai lunga si are mai mult spatziu interior decit BMW seria 3. Uite sa vezi si tu. Subaru Legacy este oferita un pic diferit decit anul trecut...dar in fine...uite...si tu si decide daca 10,000 de dolari (diferentza de pretz) itzi cumpara o masina mai buna care sa merite acesti bani

La stinga extrem este masina mea si 2005 BMW 3 . restul sint masini pt. 2006 (optziuni noi la Legacy, BMW 3) de mentzionat exista si un Spec. B Legacy care este mai scumpa...care are alte suspensii Bilstein, dar este mecanic aceeasi masina, si e facuta in editzie limitata de 500 de bucatzi.
f1anatic
http://www.edmunds.com/

Linkie no workie...

Uite unde difera (multe sint optzionale la BMW, standard la Subaru)

Subaru are BMW nu are
- center and rear limited slip differentials
BMW nu are differentials de loc. (asta afecteaza performantza AWD)
- rear spoiler
- 2005 front and rear head airbag (acum oferit in 2006 si pe BMW)
- 5 speed manual gearbox
- semnalizatoare in oglinzi


BMW are Subaru nu are
- roata de rezerva full size din aliaj
- stergatoare care simt ploaia
- stergatoare la faruri
- split-folding rear seat
- 1 touch power windows (toate 4, fatza de driver side only la Legacy)
- Auto-Dimming Outside Mirrors (optzional pt BMW 2006)
- Reverse Tilt Outside Mirrors
- cruise control pe volan (subaru il are linga volan)
- controale audio pe volan
- cargo net (optional)
- lumini de citit pt spate
- insertzii lemn
- beverage cooler (standrad pt 2006 la BMW)
- brake assist
- xenon (optzional 2005, standard 2006)
- premium audio sistem
- 6 speker in plus
- traction control
- stability control

** daca te uitzi la link vei vedea ca navigatzia este optzionala la BMW si inexistenta la Subaru. De fapt pt 2006 este disponibila la subaru...am gresit eu cind am ales masinile sa le compar...trebuia sa pun cutie auto (5 speed) pe Lehgacy...si atunci avea si controale pt. cruise control si audio pe volan. Dar cu sigurantza navigatzia este disponibila.

Sincer...singurul lucru care este important si pe care Subaru nu il are este stability control. Chestia cu traction control...este asa si asa...diferentzialele mele blocabile care transfera puterea fatza spate si stinga dreapta (la BMW nu face asta, este un raport fix - la mine e variabil) cred ca ma ajuta mai mult decit traction control.

Sa vedem cum stam la capitolul SPECS.
Turning Radius 35.4 ft la Subaru si 35.8 ft la BMW

Subaru e mai insetata la consum. 250 de cai putere subaru fatza de 225 cp (2005 BMW) sau 255 cp (2006 BMW). Aceleratzia este aceeasi - cred - daca nu mai iute un pic la Subaru.

2005 Subaru 2005 BMW 2006 Subaru 2006 BMW
Exterior Legacy 3 Series Legacy 3 Series
Length 186.2 in. 176 in. 186.2 in. 178.2 in.
Width 68.1 in. 68.5 in. 68.1 in. 71.5 in.
Height 56.1 in. 56.5 in. 56.1 in. 55.9 in.
Weight 3300 lbs. 3483 lbs. 3365 lbs. 3627 lbs.
Wheel Base 105.1 in. 107.3 in. 105.1 in. 108.7 in.

De unde reiese vca Subaru e mai usoara cu vreo 75-150 de kile in functzie de an. Un pic mai ingusta daca o compari cu 2006 BMW. Dar mai lunga.

COMFORT ***-ui mamam masii
Interior Legacy 3 Series Legacy 3 Series
Front Headroom 39.5 in. 37 in. 37.5 in. 37.4 in.
Rear Headroom 36.5 in. 37.4 in. 36.5 in. 37.1 in.
Front Shoulder Room 54.4 in. 54.4 in. 54.4 in. 55.4 in.
Rear Shoulder Room 53.7 in. 54.2 in. 53.7 in. 55.1 in.
Front Hip Room 51 in. Not Published 51 in. Not Published
Rear Hip Room 52.6 in. Not Published 52.6 in. Not Published
Front Leg Room 44.1 in. 41.4 in. 44.1 in. 41.5 in.
Rear Leg Room 33.9 in. 34.6 in. 33.9 in. 34.6 in.

La unele categorii eswte mai mare Legacy cu 2 inch (5 cm) gen Front Headroom sau Front Leg Room (3 inch). La Rear Leg Room B;MW-ul este mai mare cu JUMATATE DE INCH...1.5 cm. Ma fu*** mama masii care e mai comfortabila ...in BMW stai ca in fotoliu acasa...iar in Legacy parca esti in duba politzie...

In cele din urma...pt 2005 Legacy avea portbagajul mai mare...in 2006 il are BMW ceva mai mare.

PRICING
Pricing Legacy 3 Series Legacy 3 Series
MSRP $26,245 $37,450 $28,795 $38,500
Invoice $24,176 $34,260 $26,507 $35,215

si Ratings (lista cu bule este un pic defavorizanta Subarului - asta era primul an de productzie ...pe cind la BMW 2005 era ultimul an de productzie)

PRO - 2005
Legacy
Don't have to pay extra for all-wheel drive, generous standard equipment list, top-notch build and materials quality, excellent power in GT models, great highway ride, sharp handling.

BMW
Still the standard when it comes to perfectly sorted vehicle dynamics, high-quality interior materials exude luxury, wide range of configurations to suit any style, available all-wheel drive for sedan and wagon.

CONTRA-2005
Legacy
Stability control not available, smaller backseat than most competitors.
BMW
Still costs more than most of its competitors, limited rear-seat space and cargo capacity, confusing array of options and packages.


Chiar fac declaratzii asa de deplasate ?
Dany_s
Ce-a zis Cosmin nu e o insulta doar pt F1natic dar pt toti cei cu masini mai ieftine ca el, adica cam toti de pe forum.

Sa afirmi ca un Legacy GT nou noutz si cu ceva tuning pe deasupra e un "semiharb japonez" pt oamenii de rand e de-a dreptul deplasat.

Cosmin cred ca traieste pe alta planeta unde toti sunt supermiliardari si numai oamenii de rand au masini din astea de 30-40 000$, restul se plimba toti in E uri, S-uri (asta cei putin peste medie) si cei cu ceva bani numai Bentley si Rolls au.
Cele pe la 15-20 000 (Vectre, Mondeo, Focus, Astra, etc - NOI) sunt pt someri si cei pe asistenta sociala. Sub 15 000 ( Hyundai, Daewoo) sunt pt cei care in general mor de foame, cum sunt africanii aia care traiesc in corturi si case de paie in savanah. Numai vorbim de ceva de gen logan sau SH-uri de sub 10 000 ca alea deja nu mai exista.
Dany_s
QUOTE(DragosS)
Si care e segmentul ei?Sedan 4x4?
ei.


Exact

In segmentul Sedan AWD dar nu din clasa premium/luxury, Legacy e cam singura optiune. De aia nici nu se vand extrem de multe Legacy in general (fatza de Camry , Accord in NA sau Vectra, Passat in EU), pt sunt putini cei din categoria care vor NEAPARAT sedan AWD.

Practic depinde cat de important e pt tine AWD-ul. Daca e esential , Legacy e clar o solutie f buna.

Oricum fiecare are prioritatile si preferintele lui, nu e rau ca cineva sa vrea neaparat AWD asa cum nu e rau ca cineva sa nu-l vrea (sau sa fie indiferent).

Pt mine de exemplu AWD nu e o prioritate dar e un atu. Insa nefiind o prioritate e clar ca as lua in considerare intr-o eventuala comparatie si masini fara AWD care din pacate , cel putin pe piatza canadiana ofera mult mau multe (lucruri care ma intereseaza) pt acelasi pret cu Legacy.
geeoo30
Iti spun sincer nimeni nu avea nimic cu subaru, doar voi ati inceput sa le comparati cu bmw si sa denigrati in acelasi timp, puteati sa alegeti alta marca, raspunsul era acelasi, oricum cine are legacy cu geamuri fumurii poti spune ca nu are aere?
Paul46623
Off-topic: Poate cineva sa rearanjeze textul ? Ca s-a labartat fereastra pe vreo 2 ecrane (lateral).
VECTOR
ai dreptate f1anatic,am pierdut partea aia...oricum e pacat ca pe topicul asta s-a ajuns sa se judece posesorul unei masini si starea lui financiara,mai mult decat avantajele si dezavantajele unei anumite masini.fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui si sa ii cheltuie pe masina in care el se simte cel mai bine fie ca este un matiz sau un porche.
daca si subaru e masina saracului,eu ce sa mai zic de meganul meu care si el am vazut ca este foarte contestat pe aici,si de care eu totusi sunt foarte multumit.si sunt foarte multumit si de matiz asa mic si instabil cum e el.asta inseamna ca sunt un sarantoc si un ratat? sau un idiot pentru ca nu mi-am cumparat un bmw?
am avut in mana 100.000 euro sa fac ce vreau cu ei si am ales sa-mi cumpar in primul rand un apartament spatios si modern,sa am mai intai o casa a mea si abia dupa aceea o masina din banii care au ramas...si la banii care mi-au ramas a fost un megane,pentru ca am vrut o masina noua.cine vrea sa ma judece nu are decat,dar sa o faca politicos si sa-mi spuna:uite megane sta prost la capitolul asta si asta,nu sa inceapa cu replici de genul bai amaratule ti-ai luat renault ca fraieru cand puteai sa-ti iei cu aceeasi bani un bmw din 98 ca aia e masina adevarata.
daca am fost prea off-topic va rog sa ma scuzati, dar am uitat sa ma mai opresc...smile.gif
cosmin45741
trebuie sa fac niste precizari, pt ca vad ca ceea ce am spus eu capata niste interpretari ce au luat-o razna...

in primul rand eu nu am afirmat ca subaru ar fi masina saracului...am spus ca e o masina a omului de rand si un "semiharb japonez"... ma scuzati ca nu am afirmat ca e un ozn sau "un produs miracol" (dupa cum afirma altcineva), dar comparativ cu intreaga clasa premium, din punctul meu de vedere, cam asta e...inainte sa va simtiti insultati si ofensati, cititi va rog cu atentie primele pagini ale topicului (si eventual tot topicul "subaru vs masini germane") si vedeti cam cu ce masini a fost comparat "produsul miracol" de m-a facut pe mine sa afirm ca mai degraba e un semiharb decat un ozn...iar din acelasi punct de vedere, eu tot un semiharb conduc si nu ma autoflagelez ca am facut cea mai buna afacere a vietii mele...sunt foarte multumit de el, imi place mult de el, dar daca as fi avut mult mai multi bani, probabil ca nici nu m-as fi uitat la el...cam asta era ideea, in nici un caz cu intentia de a jigni personal pe cineva (cum face dl. subarufanatic atunci cand acel cineva nu este de acord cu "viziunea" lui asupra miracolului subaru) sau in fine, de a comenta starea lui financiara....

ma bucur totusi ca s-a ajuns la niste comparatii normale (gen bmw 330 sau 320)... asa ca, continuati va rog, sunteti pe drumul cel bun blush.gif
G e o r g e
sigur ca da , ai si ce compara la un 320i vs un legacy GT. nu?

ca au 4 roti sau CE ? blink.gif
DragosS
Se referea la masina ta vs 320i.
geeoo30
Da corect masina ta vs 320i sau ca sa fim mai corecti ar fii 325i dar nu se pot compara. Motorul subaru de 2,5 standard se apropie mai mult ca valori de 2,0 de la bmw....
G e o r g e
legacy 2006 are alte motoare
2.0i - 165cp
3.0i - 245 cp

pot fi comparate fara probleme cu 320i si 330i.
Andrei55037
330i 258CP; 0-100:6,3s; Vmax:250(lim); pret CIP 30900E
Legacy 3.0R 245CP; 0-100:6.9; Vmax:237; pret CIP 30100
Eu zic ca diferenta de 800E este pe deplin justificata.
320i 150CP; 0-100:9.0s; Vmax:220; pret CIP 23980E
Legacy 2.5 165CP; 0-100:9.3; Vmax:214; pret CIP 21400E
2580E cam mare diferenta dar daca tinem cont ca la Subaru mai platesti si 30% taxe vamale 6420E( nu e vina lor dar sunt banii mei) nu stiu cat de "Cea mai buna oferta din clasa ei este Subaru"
Daca mai punem si la Legacy 3.0R 30% taxe vamale (9030E) cred ca BMW-ul este chiar ieftin.
f1anatic
QUOTE(Andrei55037)
330i 258CP; 0-100:6,3s; Vmax:250(lim); pret CIP 30900E
Legacy 3.0R 245CP; 0-100:8.2; Vmax:237; pret CIP 30100
Eu zic ca diferenta de 800E este pe deplin justificata.
320i 150CP; 0-100:9.0s; Vmax:220; pret CIP 23980E
Legacy 2.5 245CP; 0-100:9.3; Vmax:214; pret CIP 21400E
2580E cam mare diferenta dar daca tinem cont ca la Subaru mai platesti si 30% taxe vamale 6420E( nu e vina lor dar sunt banii mei) nu stiu cat de "Cea mai buna oferta din clasa ei este Subaru"
Daca mai punem si la Legacy 3.0R 30% taxe vamale (9030E) cred ca BMW-ul este chiar ieftin.


Dude...

Subaru Legacy 3.0 R accel 0-100 kph in 6.5 sec
http://www.channel4.com/4car/road-tests/dr...b/3r-specb.html


Subaru Legacy 2.5 GT accel 0-100 kph in 5.6 sec
pretz 26.500 comparat cu BMW 330 xi care este 37,000 dolari (america)
Iulian HondaFan
QUOTE(VECTOR)
...am avut in mana 100.000 euro sa fac ce vreau cu ei si am ales sa-mi cumpar in primul rand un apartament spatios si modern,sa am mai intai o casa a mea si abia dupa aceea o masina din banii care au ramas...si la banii care mi-au ramas a fost un megane,pentru ca am vrut o masina noua.cine vrea sa ma judece nu are decat,dar sa o faca politicos si sa-mi spuna:uite megane sta prost la capitolul asta si asta,nu sa inceapa cu replici de genul bai amaratule ti-ai luat renault ca fraieru cand puteai sa-ti iei cu aceeasi bani un bmw din 98 ca aia e masina adevarata. smile.gif


ai facut fara indoiala lucrul cel mai bun. peste 10 ani si un BMW530 ar valora cateva mii de euro... pe cand aceiasi bani pusi intr-o casa vor fi mai multi atunci.

stai linistit ca M2 este o masina decenta... not better than a Civic 1.7VTEC but decent... biggrin.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(Andrei55037)
330i 258CP; 0-100:6,3s; Vmax:250(lim); pret CIP 30900E
Legacy 3.0R 245CP; 0-100:8.2; Vmax:237; pret CIP 30100
Eu zic ca diferenta de 800E este pe deplin justificata.


clar as prefera BMW 330 la preturile respective... chiar daca Legacy 3.0 face suta in 6.5-6.8sec... e posibil sa junga la 7.5-8sec cu transmisie automatica, dar manual este cat 330.

QUOTE
320i 150CP; 0-100:9.0s; Vmax:220; pret CIP 23980E
Legacy 2.5 245CP; 0-100:9.3; Vmax:214; pret CIP 21400E
2580E cam mare diferenta dar daca tinem cont ca la Subaru mai platesti si 30% taxe vamale 6420E( nu e vina lor dar sunt banii mei) nu stiu cat de "Cea mai buna oferta din clasa ei este Subaru"
Daca mai punem si la Legacy 3.0R 30% taxe vamale (9030E) cred ca BMW-ul este chiar ieftin.


Legacy 2.5 nonturbo are 121kW ( 162CP) nu 245... din nou as alege BMW, exceptand daca as vrea neaparat AWD caz in care Legacy-ul ar trebui comparat cu A4 quattro dar din nou ar iesi mai ieftin...

Ah, si astazi am avut ocazia sa conduc Legacy-ul lui F1anatic... e o mica bestie. are clar un nr. semnificativ de ponei in plus fata de varianta stock ( estimatia mea undeva intre 280 si 300CP si un cuplu cu care poti rupe tractiunea si la 4 roti intr-a 2-a, oricum cuplul stock este 339Nm).

Legacy-ul are clar o personalitate a lui, este o experienta deosebita pe care nu o poti gasi la un A4 2.0TFSI quattro cu 10000$ mai scump... Audi are altceva in plus dar adrenalina Legacy-ului lipseste... in plus aceasta adrenalina vine fara sa te muste la comfort ( zgomot redus si placut, boxerul suna deosebit de orice alte motoare, suspensii comfortabile dar cu tinuta buna la demaraje si frane, spatiu berechet, scaune sport suportive). It is worth every penny!

parerea mea ca Subaru a facut o greseala de marketing neoferind aceasta motorizare si in Europa...

pentru mine A3-ul a fost optiunea care imi ofera si sportivitate (mai putina) dar mai mult comfort/rafinament si economie (dobanda redusa, consum mai mic plus valoare reziduala o idee mai buna)...
G e o r g e
nu compara preturile DDP !

ca trebuie sa fii masochist sa iti iei japoneza cash ... blink.gif WTF , dai banii la stat degeaba ?
Andrei55037
In cazul lui 330i si a lui Legacy 3.0R chiar si la pret cip iese mai bine BMW. f1anatic si George eu nu am absolut nimic cu marca Subaru, Impreza mi se mare chiar cea mai tare masina in cea ce priveste placerea condusului. Dar in ceea ce priveste celelalte modele nu pot sa zic ca sunt cea mai buna alegere in clasa din care fac parte. Legacy este o masina eleganta dar care nu pot sa spun ca imi da un fior as cand o vad. Oricum este un model de luat in seama( in special 3.0R ).
G e o r g e
ok , caz concret atunci :
bmw 320i , pret de lista 23980 CIP .
legacy 2.5i , pret de lista 21400 CIP .

bmw 330xi, pret de lista 33900 CIP
legacy 3.0R, pret de lista 30100 CIP

dotarile de la bmw nu le stiu, dar tot este mai scump . fiecare da banii pe ce considera ca merita . din cate tin minte la entry level price la bmw nu primeai nici macar clima automata . poate are cineva o lista de dotari .

o singura problema , ca ce ma fac daca vreau neaparat awd ? si n-am 30980 cat costa 325xi ...
Andrei55037
Atunci Subaru este o solutie. Seria trei are clima bizonala standard, iar 330i are dotari standar mai mult decat suficiente.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.