Articol aparut in "Adevarul". Cei cu Avensis 2.2 D4D, le infloresc astia sau spun "adevarul"
?
Arta perfecțiunii
Toyota Avensis D4D este o interpretare modernă a acurateții și tradițiilor japoneze. Colegii de la Autocar au testat această versiune și vă oferă primele impresii.
Toyota a urcat spre vârful ierarhiei constructorilor și, se spune, nu va mai trece mult până ce va deveni noul lider mondial. Cum a reușit asta? Nimic mai simplu. Este o firmă japoneză. Iar niponii au făcut din seriozitate un atu, poate mai mult decât nemții, considerați de mulți un reper. Atunci când intri în contact cu mașinile Toyota, nu ești cuprins de emoții, la fel cum se întâmplă în cazul celor italiene, englezești sau germane. În schimb, pornești de la început cu gândul că au două calități pe care nimeni nu le poate nega: calitate și fiabilitate.
Același sentiment îl ai și atunci când urci la volanul lui Avensis. O mașină care nu atrage atenția prin prisma designului, dar, în rest, este o bijuterie. Pornind de la calitatea materialelor și până la atenția acordată fiecărui detaliu. Putem spune că este o mașină japoneză realizată cu precizia unui constructor german. Nu degeaba reclama la noua motorizare D4D de 2,2 litri, care dezvoltă 150 CP și un cuplu de 310 Nm, are ca personaj principal un neamț care întreabă stupefiat: "De ce nu este o mașină de-a noastră?".
Un alt lucru pe care îl remarci la Avensis 2,2 D4D este confortul pe care ți-l oferă, indiferent dacă te afi la volan sau ești pasager. De altfel, deși este o mașină cu motor destul de puternic, nu te îndeamnă la viteză sau la un stil de condus sportiv. și dacă poate părea un model plictisitor pentru tineri, cărora le fierbe sângele în vene, este unul etalon pentru medici sau avocați, cu vârste care pornesc de la 35-40 de ani. Este o mașină elegantă, silențioasă și spațioasă, perfectă pentru familii care călătoresc liniștite în concedii.
Că tot am vorbit de silențiozitate, trebuie să amintim faptul că motorul turbodiesel de 2,2 litri și 150 CP al lui Avensis este atât de tăcut, încât devine chiar enervant, pentru că te obligă să ciulești urechile pentru a-i auzi sunetul.
ținuta de drum este confortabilă, mașina având comportamentul unei limuzine de lux. Aici se simte faptul că nu este făcută pentru un condus sportiv, ci mai degrabă pentru croaziere. În ciuda dimensiunilor generoase, este ușor de manevrat într-un oraș aglomerat precum Bucureștiul și te poți strecura cu ea foarte ușor printre mașinile ale căror șoferi nu au învățat, încă, în țara Românească, să respecte delimitările benzilor de circulație.
și totuși, de ce are 150 CP și cuplu de 310 Nm? Acest lucru îl descoperi cu adevărat pe autostradă. Acolo, mașina nu mai este la fel de plictisitoare ca în oraș. Cutia manuală de viteze cu șase trepte este bine etajată și, fără să îți dai seama, observi că mașina atinge 180 km/h în treapta a patra. și asta în condițiile în care zgomotul motorului este inexistent! Cu pedala la podea, în treapta a șasea, Avensis atinge 230 km/h, iar condițiile sunt similare. Zgomotul la rulare și cel al motorului nu există. În concluzie, un motor turbodiesel și o izolare fonică excelentă fac minuni în cazul unei mașini, lucru dovedit din plin de Avensis.
Aaaa! Să nu uităm. Consumul este destul de ridicat în oraș, atingând, în mod constant, cota de 11 litri la 100 km. În schimb, la drum întins, în cazul în care mașina este condusă cu circa 130 km/h în treapta a șasea, acesta scade la o medie de 6 litri la 100 km. Așa că Avensis se dovedește mașina perfectă pentru concedii, oferind un motor silențios și puternic, precum și spațiu interior și de bagaje excelent. și revin cu întrebarea neamțului din reclamă: De ce nu este această mașină germană?