Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce intelegeti prin condus sportiv?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
adi.mitrea
Sunt curios ce intelegeti voi prin condus sportiv...

Eu inteleg condusul la turatii ridicate, respect fata de ceilalti participanti la trafic ("fair play" daca vreti), fortarea masinii in viraje folosind puternic acceleratia si franele (inclusiv cea de mana).

Poate vi se parea paradoxal dar un diesel mi se pare mai usor de condus "sportiv" pentru ca apare cuplul maxim la turatii ceva mai scazute...

Astept parerile voastre! Astept dezbateri!
Andrei Suzuki
Condus sportiv? Accelerare in blana pana la rosu,viteze mari,depasiri riscante,franari bruste,iar accelerari violente...cam asta e condusu sportiv (din pct-u meu de vedere).
James Kilowatt
Se mai poate adauga si folosirea ambelor sensuri pentru taiatul curbelor (statul pe trasa ideala), acolo unde traficul o permite.
HalbaSus
Subscriu celor zise de Andrei Suzuki cu exceptia depasirilor riscante pe care eu nu le fac. Nu putem vorbi de condus sportiv pe autostrada (oricine stie sa tina pedala la fund si sa dea blitzuri sa se dea la o parte cei din fata). Condusul sportiv implica 2 situatii:
1. Mers pe DN sau drum european sau ce o fi... virajat sa fie (intratul in curbe pana la limita aderentei cu motorul turat in frana de motor, acceleratul la iesirea din curba) implica si o concentrare mare si turatii pe masura... chiar si cand stai in spatele unui camion pe care nu-l poti depasi tii motorul turat pt a putea "pleca" de langa el cu prima ocazie...

2. Mers in oras facand slalom de pe o banda pe alta cu motorul turat (ma rog, nu foarte turat dar oricum condusul nu se face in mod "economy").

Ah... si sa nu uitam de liniute.. nu ca as fi de acord cu ele dar sa arunce piatra cei care nu au facut (defapt mai bine sa nu arunce ca sigur sunt si oameni cuminti pe forum blush.gif )... liniutze care implica: plecat de la semafor cu 2000-3000 de turatii (in functie de masina), schimbat aproape de linia rosie, frana la urmatorul stop...
adi.mitrea
De acord cu MR! Taiatul benzilor si chiar trecerea pe celalalt sens este minunata. Vezi dungile alea cum se joaca pe sub tine... biggrin.gif

Cu depasirile periculoase nu prea sunt de acord desi mai fac si eu d-astea. Adrenalina creste, ceilalti soferi se sperie....

Chestia cu virajele imi place cel mai mult, mai ales pe drum de munte. Urcari coborari, frana de motor! Ca o mica paralela, cea mai buna si mai noua masina cu care m-am dat pe serpentine este Dacia Logan (a lui fratemeu care e bun si mi-o da si mie cand vreau sa fac escapade). Nu mai jos acul de 50 km/h, pana la 120 in curbe lejere. Turometru intre 2500 si 5500 rpm. Desi recunosc ca am avut ceva emotii, mai ales ca a cam plouat ultima data cand am fost, masina chiar mi-a placut. (desigur ca senatia de viteza si "condus sportiv" a fost accentuata de suspensia moale si de impecabilele cauciucuri montana care se duceau taras toate 4 sre exterior....). Franele blocheaza cam repede fata si m-au scos de vreo 2 ori spre parapet. Nu m-am rasturnat si nici n-am scos pneurile de pe janta blush.gif

Cam atat despre stilul meu sportiv. Aaa si sa nu uit! CD playerul OPRIT!

Despre benzina vs diesel la condus sportiv nu se inscrie nimeni?
mike.omega
Condus sportiv???
Pe langa ce s-a spus: rpm multe, taiat de benzi si altele.... expunerea la un risc imens!!! Pentru ca ala care merge pe banda a 2-a cu 40 sambata seara pe bulevarde sa-l vada lumea nu te vede pe tine ca vii si nu stii ce intentii poa sa aibe ca mai sunt si destepti care nu folosesc semnalizatorul :bash:
f1anatic
Cred ca ori intzeleg eu gresit ori am complet o alta interpretare a lucrurilor.

1) Condusul sportiv NU inseamna riscuri nebunesti
2) Condusul sportiv implica respectarea participantzilor la trafic, folosirea semnalizarilor samd...
3) Condusul sportiv nu inseamna neaparat incalcarea regulilor de circulatzie (ex. s-a precizat taierea benzilor de circulatzie atunci cind se ia curba. Pai asta fac si eu...dar nu inseamna ca incalc legea...pur si simplu schimb banda asigurindu-ma de trafic, si bineintzeles atunci cind nu e dunga continua. Pe autostrada aici cu 3-6 benzi pe sens, unde cam peste tot ai voie legal sa schimbi banda, nu vad de ce as incalca vreo lege a circulatziei. Si bineintzeles pot face asta la viteza legala sau peste).
4) Condusul sportiv nu inseamna a face slalom printre masini. A depasi un alt participant la trafic prin condus sportiv nu inseamna un tur de fortza al motorului sau o depasire gen prima curba (la dreapta) de la Monza. Depasirea trebuie sa fie ceva elegant, artistic, nu o miscare brutala de taiat fatza altcuiva. Ca veni vorba de trafic...un condus sportiv implica un flux al traficului...mergi cu traficul, sau il "degajezi" fara sa dai impresia ca te urmareste MAFIA pt $$$ furatzi.
5) Si ultimul - condusul sportiv nu inseamna turarea masinii pina la linia rosie si schimbarea vitezelor de innebunesti si FOLOSIREA FRINEI DE MINA !!! MY GOD ...cine foloseste frina de mina in condus ? Pilotzii de raliu ? Daca as conduce masina la linia rosie...ar fi condus de curse...NU sportiv.

Oricum. Consider ca pot conduce masina sportiv fara a deveni o tzinta pt. politzie, un inamic public sau reckless driver. Condus sportiv nu implica lasarea de dire de cauciuc la plecarea de pe loc sau trecutul; pe rosu. Implica un rafinament al condusului - ex. sa fii intotdeauna in viteza potrivita care NU tureaza motorul de face ca trenul dar itzi permite accelerarea instantaneee (altfel as merge numai in a 2-a sau a 3-a), mentzinerea momentului masinii...incit sa te aflii inca in miscare cind se face din nou verde (incetineai la semafor)...s.a.m.d...pe care voi nu prea le mentzionatzi.

Condusul Sportiv NU = CU Drive it Like You Stole it.
James Kilowatt
In rezumat, condusul sportiv nu inseamna nesimtire, fortarea celorlalti sa ne protejeze si sa ne faca loc, si datul pasagerilor cu capul de geam. Inseamna mentinerea unei viteze ridicate insa la modul elegant, eficient, care sa dea senzatia de natural. Orice berbec stie sa duca turometrul in rosu sau sa lase cauciucurile pe asfalt, insa sincronizarea pentru a face o depasire sau a pleca primii de la semafor, prin a avea un surplus de viteza exact in momentul in care se elibereaza drumul (sau semaforul devine verde) tine de experienta, asa cum a explicat si f1, si se poate face elegant, fara decibeli inutili.

Sa mergi in spatele unuia cu motorul in rosu, la un metru, si sa astepti sa se elibereze drumul ca sa depasesti e si periculos, si obositor, si zgomotos. Pe un drum in serpentine nu prea avem de ales uneori, insa cu toate astea trebuie evitat.
Mult mai eficienta e pastrarea unei oarecare distante, si inainte de a se elibera drumul, o accelerare eleganta, in asa fel in clipa in care drumul devine liber, sa fii in spatele "victimei" cu un plus de 30-40 km/h si sa-l depasesti in siguranta fara sa simti ca rupi masina in doua.

Putem alerga si fara sa ne injure ceilalti.

PS. Sa mergi ca nebunul in zone fara vizibilitate, nu e sport, e magarie. Indiferent de situatie, nu trebuie sa existe "neprevazut". Explicatiile "era dupa colt si nu l-am vazut" nu fac doi bani si nu ne scuza.
f1anatic
QUOTE(MR28673)
In rezumat, condusul sportiv nu inseamna nesimtire, fortarea celorlalti sa ne protejeze si sa ne faca loc, si datul pasagerilor cu capul de geam. Inseamna mentinerea unei viteze ridicate insa la modul elegant, eficient, care sa dea senzatia de natural. Putem alerga si fara sa ne injure ceilalti.

Mult mai eficienta e pastrarea unei oarecare distante, si inainte de a se elibera drumul, o accelerare eleganta, in asa fel in clipa in care drumul devine liber, sa fii in spatele "victimei" cu un plus de 30-40 km/h si sa-l depasesti in siguranta fara sa simti ca rupi masina in doua.


Keyboard-ul lui MR...mare adevar graieste. Nu cred ca am altceva de adaugat. Esentza este cuprinsa in primul paragraf iar al 2-lea reprezinta un alt exemplu concludent despre arta condusului.
HalbaSus
1. Din pacate condusul sportiv implica incalcarea regulilor de circulatie... singura exceptie ar fi serpentinele... unde curbe luate cu 70-80 la ora pot fi considerate extrem de sportive (dar deobicei in aceste zone exista limitari de viteza pt 30-40 km/h). Ideea e ca daca ne incadram in limitele de viteza nu prea mai e vorba de condus sportiv...

2. A face slalom prin trafic in opinia mea nu implica incalcarea regulilor de circulatie (in afara de viteza poate)... si nu implica deranjarea celorlalti participanti la trafic... pur si simplu implica urmarirea benzii mai libere si schimbari succesive de banda (asigurare, semnalizare, tot tacamul... ). Eu cand ma duc la servici trebuie sa trec de vre-o 3 semafoare intre ele drum cu 2 benzi... cand nu ma grabesc sau sunt mai preocupat de muzica de pe CD atunci imi aleg o banda si stau pe ea si tot ce fac e sa pastrez dintanta fata de cel din fata... cand am chef de condus sportiv atunci schimb benzile astfel incat sa nu trebuiasaca sa astept dupa cei care o iau la stanga sau la dreapta, depasesc masinile mai lente, schimb banda de 4-5 ori intr-un interval destul de scurt dar fara sa deranjez pe nimeni.

3. RPM.... well... condusul sportiv implica viteza si putere... viteza si puterea implica turatii mari... asta e... nu poti vorbi de condus sportiv la 2000 rpm... in cazul serpentinelor ai nevoie de turatii mari pt a urca "normal"... daca vrei sa mergi mai repede decat ceilalti atunci (cel putin in cazul masinutei mele) trebuie sa tii acul turometrului peste 3000...

4. Exemplul dat de MR e intradevar modul "ideal" de a face depasirile dar in .ro de multe ori aceasta manevra e pur si simplu imposibila...

5. Condusul sportiv in opinia mea nu ar trebui sa implice riscuri... si nu sunt de acord cu depasirile la limita, sa-i obligi pe ceilalti soferi sa franeze etc... nu exista nimic sportiv in faptul ca intrii in depasire si te bazezi pe franele celorlalti... condusul sportiv implica o "contopire" cu masina, deci trebuie sa-i cunosti limitele...

6. Frana de mana... well... recunosc ca nu o folosesc decat pt scopul ei initial... dar iarna, uneori tentatia e prea mare pt a putea rezista... Cand iau curbe cu frana de mana (ma rog, nu curbe, deobicei cand intru pe o alee sau intr-o parcare) NU MA GRABESC... deci nu conduc sportiv... iar frana de mana o trag pe la 30-40 km/h... cred ca e vorba mai mult de "fun driving" decat de condus sporitv...

7. Frana de motor... well i have to admit i use that alot... mai ales ca dieselul meu are un turbo-lag destul de evident iar daca masina nu are o turatie peste limita la care intra turbo, iesirea din curba e prea pasnica... Deci retrogradez (atat pt a frana masina inainte de curba cat si pt a pastra turatia) iar la iesirea din curba accelerez....
James Kilowatt
Referitor la primul punct, si anume limita de viteza... cred ca este discutabila incalcarea ei.
Limitele de viteza sunt stabilite in asa fel incat sa fie in siguranta si un tip de 30 ani cu BMW (sau Subaru biggrin.gif) si unul de 80 ani cu Dacia 1300. Faptul ca uneori le mai incalcam, nu inseamna musai ca suntem inconstienti sau magari. Eu unul le incalc uneori, insa nu simt ca deranjez pe altii. Si nici daca le incalca altcineva, nu ma deranjeaza. Nu ma jeneaza absolut deloc sa merg cu 130 pe autostrada si sa treaca pe langa mine unul cu 150 sau 180. Dimpotriva, mai tare ma enerveaza cand merge in spatele meu sau cand ii ia o ora ca sa ma depaseasca. Astia care nu accelereaza cand depasesc, ma enerveaza si cand sunt eu cel depasit, si cand sunt in spatele lor si vreau sa depasesc si eu....

Pe de alta parte, degeaba limita e de 90 daca e o ceata sa-ti bagi degetele in oki....
C Z R
pai ce se mai poate spune? f!anatic si MR au facut lucrurile sa se limpezeasca foarte mult: daca esti corect(respecti regulile de circulatie si ceilalti participanti la trafic) la volan nu inseamna ca esti prost, ci esti un sofer bun si poti conduce sportiv caci stii pana unde este limita ta, a masinii si a bunului-simt, dar asta-i ceva destul de complicat, eu stiu destul de multi soferii f. buni care conduc respectand ce-am spus mai-sus si nu au avut avut vreun accident vreodata!
Edi45845
QUOTE
Pe de alta parte, degeaba limita e de 90 daca e o ceata sa-ti bagi degetele in oki....

In conditii de ceata,ploaie abundenta,polei etc. limitele de vitreza se modifica. blush.gif
Pentru mine condusul sportiv reprezinta concentrare.Daca sunt atat concentrat asupra drumului incat nu mai aud nici macar muzica atunci conduc sportiv.In rest totul se faca pe baza de automatism(si nu ma refer doar la schimbatul vitezelor ci la toate operatiile).
Condusul sportiv implica riscuri pentru ceilalti participanti la trafic.Daca unu vrea sa schimbe banda se asigura, e liber si pe urma vii tu ca nebunu din spate cu 180 si bineinteles ca nu te vede.
Frana de mana-please...Iar cu plecatul de la semafor cu dare de cauciuc mi se pare o prostie.Turezi motoru ca nebunu, se uita toata lumea la tine, apoi se invart rotile ca proastele fara nici un rezultat si pleaca altu inaintea ta care stie cum sa se joace cu pedalele. biggrin.gif
Inca ceva de ce aveti nevoie sa treceti pe contrasens in curbe(na ca era sa scriu alt prostie biggrin.gif )?Ca doar nu sunteti cu camionu. blink.gif
Banda e destul de larga incat sa ai o trasa ideala.Amandoi soferi tin interioru si nu se intalnesc deloc. blush.gif
arunescu
cineva punea mai sus cuvintele "diesel" si "sportiv" in acelasi context. ele de fapt sunt antonime

diesel-ul e bun toamna......cand se ara pamantul wink.gif
adi.mitrea
Arunescu... daca tu ai tractor poate intr-adevar diesel este antonim cu sportiv! Uita-te la performantele masinilor diesel si compara-le cu cele pe benzina.... ce observi? Eu vad clar ca producatorii auto s-au orientat mai mult spre dezvoltarea tehnologiilor diesel decat pe benzina! Motoarele diesel au cel putin 5 ani inaintea celor pe benzina (tehnologic si ca performante).

La diesel e vorba de cuplu maxim la turatii mai reduse in detrimentul turatiilor ridicate. La benzina invers!
James Kilowatt
Tendinta asta de favorizare a dieselelor e in Europa, nu peste tot.
Japonezii de exemplu au cel putin 5 ani de avans in ce priveste benzinarele fata de europeni, pentru ca pe ei asta i-a interesant. Au avans 5 ani minim in introducerea vvt-ului (honda), a injectiei directe (mitsu), cam tot ce inseamna noutate in ultimii ani in materie de benzinare de la ei vine.
adi.mitrea
Japonezii sunt cu mult inainte nu numai la benzina ci si la diesel!
Eu unul mi-as cumpara (daca as avea bani evident) mai degraba avensis cu motorul de 150 de cai diesel decat Passat cu motor de 140 de cai diesel (si asta nu pentru cei 10 CP in plus la Toyota).

Totusi! Benzina vs. Diesel..... in condusul sportiv blush.gif
James Kilowatt
Da' nu VW sunt sigurii care stiu sa faca diesel in Europa. Common railul e scos cu ani buni inaintea japonezilor (sau a unora dintre europeni) de Fiat, in '97. In continuare, cred ca multijetul Fiat e cel mai avansat dintre cele disponibile acum. Nici noile diesele BMW, dCI sau Hdi nu sunt de aruncat totusi, chiar daca acum competitia cu japonezii e mult mai stransa. Competitia s-a mai strans si la benzinare, o parte din europeni, Alfa sau BMW avand cam acelasi nivel cu japonezii, iar aia de la Saab chiar vor sa le-o ia inainte smile.gif.

Unii nebuni pun diesel pe masini clar sportive... vezi Seat Ibiza Cupra.
Altii, mai nebuni, au participat la Paris-Dakkar cu diesele, vezi Tuareg. Si nu s-au facut chiar de bafta...
f1anatic
QUOTE(adi.mitrea)
Totusi! Benzina vs. Diesel..... in condusul sportiv blush.gif


Faptul ca ai un cuplu mare la turatzii joase NU inseamna ca masina se poate conduce la fel ca una pe benzina. Cu exceptzia Paris Dakkar unde un SUV pe Diesel are sens tzinind cont de configuartzia traseului - totusi nu vad o masina diesel vs una pe benzina (aceeasi masina, motoare diferite) sa aiba aceleasi performantze. Cind Ferrari o trece sa faca Enzo Diesel, mai vorbim. Avantajul diesel-ului este ca are randamentul mai mare de pina la 45% fatza de 35% la un motor pe benzina. Adica pt aceeasi cantitate de combustibil - 1L - energia eliberata este folosita in % mai mare. Dar sa nu intram pe probleme de poluare si sau pornit la rece si alte prostii ca turatzii ridicate.
James Kilowatt
Ei, noi cand spunem masina sportiva ne gandim acolo la un 10-15 cai/100kg, nu doar la Ferarri sau Bugatti. In gama asta intra si cateva diesele.

Un versus diesel vs benzina e totusi echilibrat pentru ca de fapt, prin diesel se intelege turbodiesel. Turbo e ceea ce sporeste cuplul si creste puterea/litru.
Daca am face diesel aspirat vs benzina atunci ar fi dezechilibrat raportul. Ganditi-va la un versus Punto benzina 1.8 135 CP vs Polo SDI 1.9 65 CP.

La fel si turbodiesel vs turbo benzina, in materie de performante. Golf TDI 2.0 140 CP vs Leon 1.8T 225 CP, chiar daca e o generatie mai pacalita.

Si motoarele turbo pe benzina au cuplu la turatii joase comparate cu turatia de putere maxima.

Insa un versus benzinar aspirat vs turbodiesel e totusi echilibrat cat de cat. De exemplu, un Seat Altea 2.0 FSI vs 2.0TDI. La unele capitole benzinarul sta mai bine, la altele turbodieselul, de exemplu la reprizele 80-120 in treapta a 4-a si a 5-a.
HalbaSus
Ce-mi plac afirmatiile de genu "dieselul e pt camioane si tractoare, nu e sportiv bla bla bla..." Adica o masina cu 200 cp benzina e sportiva ? este frate... o masina cu 200 cp motorina dar cu mai multi Nm e sporitva ? neaaah... e camion, tractor, nu merge...

In condusul "normal" (nu ala cand stai cu acul pe linia rosie) un diesel e mai tare decat un benzinar. punct. Cati dintre voi cu masini pe benzina mergeti constant cu peste 3000 de ture ? Desi stiti ca de acolo incepe distractia nu ? In timp ce "fratiorii mai mici" cu dieselare pot merge linistit sub 3000 de ture si o sa aiba putere mai mare... La curse, normal ca dieselurile nu sunt cine stie ce pt ca pe piloti nu ii deranjeaza "zgomotul turatiilor inalte" si nici consumul nu e o prioritate... deci e normal sa le faca pe benzina...

Avantajul benzinarelor e faptul ca puterea nu se termina decat aproape de linia rosie, si daca stii sa conduci poti scoate foarte multe din ele... ah, si atunci cand "cumperi caii putere" ei sunt mai ieftini daca sunt pe benzina.
Edi45845
Uitrati-va la un BMW 535 d 6.6 secunde pana la 100 de km si viteza max 250 limitata electronic.
G e o r g e
ne uitam ... si ? ce trebuie sa vedem ?
Edi45845
QUOTE
ne uitam ... si ? ce trebuie sa vedem ?

Pe mine la volan. biggrin.gif
Andrei Suzuki
Oooaauu.Super.Marfa masina. laugh.gif
DragosS
Mie chiare mi se par jenante remarcile astea care asociaza dieselul cu tractorul.Poate isi aveau locul acum 5 ani sau mai bine dar in zilele de azi chiar sunt lipsite de logica.

Fara sa fiu subiectiv pot afirma ca intre un diesel si un benzinar de puteri apropiate in mai mult de 50% dieselul invinge la demaraj.La reprize cred ca procentul creste spre 80%.

Nici macar din punct de vedere al zgomotului dieselurile moderne nu mai au sunetul de tractor.
James Kilowatt
QUOTE(DragosS)
Fara sa fiu subiectiv pot afirma ca intre un diesel si un benzinar de puteri apropiate in mai mult de 50% dieselul invinge la demaraj.La reprize cred ca procentul creste spre 80%.

.


O sa o dam iar in topicul CP vs Nm smile.gif Conduse civilizat, la puteri similare castiga dieselul. Insa tinute la limita rosie a turometrului, castiga aia cu cai putere mai multi si kilograme mai putine.
f1anatic
QUOTE(DragosS)
Mie chiare mi se par jenante remarcile astea...

QUOTE(DragosS)
Fara sa fiu subiectiv pot afirma ca intre un diesel si un benzinar de puteri apropiate in mai mult de 50% dieselul invinge la demaraj.La reprize cred ca procentul creste spre 80%.


Sint de aceeasi parere cu Dragos. Sint niste afirmatzii jenant de subiective.
DragosS
QUOTE(MR28673)
QUOTE(DragosS)

Fara sa fiu subiectiv pot afirma ca intre un diesel si un benzinar de puteri apropiate in mai mult de 50% dieselul invinge la demaraj.La reprize cred ca procentul creste spre 80%.

.


O sa o dam iar in topicul CP vs Nm smile.gif Conduse civilizat, la puteri similare castiga dieselul. Insa tinute la limita rosie a turometrului, castiga aia cu cai putere mai multi si kilograme mai putine.


Pai este si normal sa fie asa.Cel mai mult conteaza raportul kg/CP.Eu ma refeream la motare montate pe aceeasi masina.Dieselul este un pic mai greu ca benzina.

La Vectra de exemplu motorul 1,9cdti 150cp este mai rapid ca 2,2 benzina 155cp.Dar diferenta este destul de mica in cifre.Insa asta demonstreaza ca dieselurile au progresat mult in ultimul timp.

Iar pentru condusul de zi cu zi sunt mult mai comode.Pentru ca eu zic ca nu numai "liniutele" pot fi considerate condus sportiv.
James Kilowatt
Eu am vazut aceeasi figura la Altea. Dieselul, chiar cu 10CP mai putin decat benzinarul accelereaza de la 80 la 120 mai repede si intr-a 4-a si intr-a 5-a. Insa asta nu inseamna musai ca e mai iute. Benzinarul trebuie dus la 120 cu a 3-a, nu a 4-a sau a 5-a, ca sa dea tot ce poate. Nu cred ca dieselul ar putea scoate repriza asta in nici o situatie.

In plus, am observat ca in general dieselele au cutii de viteze mult mai scurte decat benzinarele, raportat la turatiile maxime, chestie care contribuie si ea la aparenta voiciune in plus. Clio 65 CP a lui taica-miu intra in rosu la 160km/h, intr-a 5-a, si pare mai iute decat Ibiza 71CP a mea. Insa, nu e... eu ajung la 160 in rosu in treapta a 4-a, nu a 5-a. Daca compar demarajul lui intr-a 5-a cu al meu intr-a 4-a, il iau.
Mikidutzaa
Din experienta mea (foarte) limitata votez benzina: ai mai multa flexibilitate la benzina (cei de la Top Gear faceau o paralela foarte interesanta cu pianele de jucarie cu patru clapete: te joci cu ele si cand ti se pare ca iese ceva bun ramai fara note).

Plaja de turatii este mai mare. La motorina simti ca ai putere, accelerezi si deodata ti se ia gazul.

Intr-adevar ai putere mai multa la turatii mici, dar e mult mai placut sa fie o crestere liniara de putere in raport cu turatiile.

P.S. Evident, vorbesc de motoare cat de cat puternice, adica peste 1CP/10Kg, probabil sub asta e mai placuta o dieselara.
HalbaSus
QUOTE(Mikidutzaa)
Din experienta mea (foarte) limitata votez benzina: ai mai multa flexibilitate la benzina (cei de la Top Gear faceau o paralela foarte interesanta cu pianele de jucarie cu patru clapete: te joci cu ele si cand ti se pare ca iese ceva bun ramai fara note).


Ai dreptate, intradevar cresterea de putere nu e liniara iar remarca lui J.C. de la Topgear e adevarata... dar sa nu uitam ca el a facut remarca respectiva pe circuit, unde normal ca te enerveaza ca "se termina puterea"... avand in vedere ca era vorba de un diesel de vre-o 200 cp cred ca in conditii de exploatare normala (chiar si una mai sportiva) nu ai fi simtit niciodata senzatia ca "nu mai ai putere"... de altfel sa stii ca nici la toate benzinarele cresterea nu e atat de liniara... multe cutii de viteza reusesc sa "mess up things"...
G e o r g e
comparati acelasi tip de motor. diesel vs benzina , sau turbo diesel vs turbo benzina smile.gif
pentru ca s-a terminat biggrin.gif
James Kilowatt
Pai am facut-o mai sus smile.gif
G e o r g e
stiu ... doar atrageam atentia celor ce nu o fac , si compara turbo diesel cu non turbo benzina.
dar si acolo au de pierdut in cateva cazuri wink.gif
DragosS
George..eu zic ca este cel mai corect sa comparam masini cu aceeasi putere.Nu conteaza daca sunt sau nu turbo.

Si nu este neaparat o regula faptul ca un motor turbo pe motorina pierde in fata unuia pe benzina.
Mikidutzaa
Daca e sa o luam asa mi se pare normal sa comparam la acelasi pret, de ce la aceeasi putere?
G e o r g e
pai nu este corect pentru ca un turbo da cuplu mare -> reprize mai bune .

deci compara , un turbo benzina cu un turbo motorina !

asa este doar corect .
HalbaSus
1.8 T - 150 cp - 1.9 TDI 180 CP
2.0 TFSI - 200 CP - 1.9 CDTI 212 CP
iete ca se poate...
James Kilowatt
QUOTE(HalbaSus)
1.8 T - 150 cp - 1.9 TDI 180 CP
.


Hai c-aici esti un pic tendentios... cel mai pacalit turbo pe benzina cu cu cel mai puternic TDI. De ce nu compari turbo 1.8 225CP cu TDI 105 CP ?biggrin.gif

Apropo, au iesit pe piata TDI de 180 CP si cel de 212 opel/fiat?
G e o r g e
va dau eu comparatie :
2.5 TDI vs 2.5 XT
180cp vs 210cp

ia si comparati performante .

primul pe a6 allroad si al doilea pe forester . sunt aceeasi cilindree smile.gif ambele turbo. ambele masini sunt 4x4. ok ?

motoarele pe motorina au evoluat foarte mult , dar o adevarata sportiva este tot o masina pe benzina . mai ales daca e si turbo tongue.gif
DragosS
Si ce ai vrut sa spui cu comparatia asta?Motorul de pe subaru este mai puternic si montat pe o masina mai usoara asa ca are performante mai bune.Este logic.Iar motorul 2,5tdi este deja depasit.A aparut 2,0 tdi de 170cp deja.
James Kilowatt
TDI-ul ala a aparut deja, se comercializeaza?
G e o r g e
nu e deloc deplasata. ambele sunt crossovere , ambele au motoare care nu se mai comercializeaza .

2.5XT , 210 cp, nu se mai comercializeaza ! vezi www.subaru.de

nu este deplasata . este starea de fact a lucrurilor. ca putem foarte usor sa comparam : 2.0 TDI 170cp cu 2.0T 280cp . masini de serie . ce zici ?
cosmin45741
ba e deplasata george...
compara-l cu un benzinar, adica cu 2.7 T de 250 de cai....
ce zici de comparatia asta??
G e o r g e
pai cineva acolo sustine ca diesel = benzina !

eu doar ii demonstrez ca nu e asa !

am luat motoare cu cilindree apropiata si le comparam pe masini din acceasi clasa . ok ?

asa ca 2.7T nu are ce cauta in comparatia asta ! si parca 2.7T e biturbo ...,

vezi ca 2.5XT(STI) exista si in varianta de 300cp :angel:
cosmin45741
pai eu nu afirm ca dieselul=benzina
doar in unele cazuri si cu atat mai putin in cazul motoarelor turbo benzina...
iar de forester sti de 300 de cai nu am auzit, in cel mai bun caz de 230 blush.gif
HalbaSus
Nu am zis ca diesel = benzina, doar ca daca exista si cazuri in care un turbo diesel face un turbo-benzinar... asta ar trebui sa le inchida gura la cei care ziceau ca dieselul nu poate fi sportiv.
arunescu
to ori nu intelegi ori ai diesel biggrin.gif

daca pe foaie au aceeasi putere/cuplu nu inseamna ca au si aceleasi performante

a mai spus cineva mai sus - cutia de viteze e foarte diferita si nu favorizeaza condusul sportiv
G e o r g e
e na , ca nu-mi inchizi gura asa de usor biggrin.gif

2.5 de pe STI , impreza STI , 300cp.
arata-mi un 2.5 turbo diesel de 300 cp smile.gif sau un 2.5 turbo diesel cu performante asemanatoare !

forester STI : 2.5 - 265cp . deci esti un pic neinformat tongue.gif
http://www.subaru.co.jp/forester/stiversion/spec/index.html

ok. daca subaru e deplasat, atunci putem face comparatia cu alte turbo powered gasoline engines biggrin.gif

ce vreau eu sa mai subliniez aici , un turbo diesel inca nu a atins performantele unui turbo benzina.

iar turbo diesel vs benzina aspirat nu e corect . deoarece functioneaza altfel motoarele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.