Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce intelegeti prin condus sportiv?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
Iulian HondaFan
cred ca MR, f1anatic si halba au spus ce era de spus.

la diesel vs. benzina... eu zic ca trebuie sa ne uitam la raportul pret-performante ( luand in considerare desigur si elementul consum de carburant). inca benzinarele iti dau mai multi CP pe RON/USD/euro. un alt avantaj este ca benzinarele sunt mai usoare si la curbe ( mai ales la FWD) benzinarele se vor comporta mai bine.

cele mai sportive masini ( si sa stam pe pamant: la preturi accesibile de sub 40K euro) sunt totusi pe benzina: S2000, Z4, Porsche Boxter, Mazda MX5.

admit ca si dieselele pot fi conduse sportiv, dar prin natura faptului sunt mai mult utilitariene... dar tot asa sunt si multe benzinare.

apoi la fel, daca nu mai, importante pentru o masina sportiva sunt si suspensia, rigiditatea platformei, franele, centrul de greutate si ecartamentul, etc... motorul diesel sau nu nu e totul.
HalbaSus
Cand vine vorba de sportivitate exista benzinarele sunt mai perfomante daca sunt duse la limita... de asemenea pe circuit benzinarele vor avea succes mai mare decat dieselurile care dupa o anumita turatie parca "pierd puterea" (defapt nu o pierd, ci ea nu mai creste). Pe de alta parte in condusul cotidian cuplul mare obtinut de TD-uri la turatii mici constituie un avantaj imens... desi TD-urile sunt cele cu turbina.. in cazul unei accelerari bruste la turatii mici dieselul va pleca primul (presupunand ca e vorba de masini de putere similara).

Si Iulian are mare dreptate, suspensia, directia, greutatea, tractiunea, stabilitatea, garda la sol si chiar aderenta cauciucurilor conteaza uneori mai mult decat motorul. Si sa nu uitam de elementul cel mai important... soferul... el decide daca vrea sa conduca sportiv sau nu... si daca decide sa conduca sportiv abilitatile lui vor face diferenta in majoritatea cazurilor.
Iulian HondaFan
Halba, ce conduci e cuplul la roata nu cel la arborele cotit/volanta... avantajul de cuplu al dieselelor la arborele cotit nu se transfera in avantaj de cuplu la roata intotdeauna... sunt benzinare care la roata stau mult mai bine in treptele 1-3 decat dieselele... si chiar daca sunt diferente de cuplu la roata in favoarea dieselelor acestea sunt mult mai mici decat s-ar zice la prima vedere.

ex. Civicul meu are numai 154Nm la volanta, in timp ce un Golf5 TDI de 105CP are 320Nm... cu toate asta Civicul e mai rapid, si e mai rapid pentru ca are cuplu la roata mai mare. desigur ca Civicul va trebui tinut in "clocot" la peste 6000rpm si eventual intr-o treapta mai jos decat tii Golful, dar pana Vmax nu cred ca Golful ar avea vreo sansa sa stea pe aproape. cei 22CP in plus ( si greutatea mai mica) isi spun cuvantul. dealtfel si Vmax este mai mare la Civic decat la Golf5 TDI 105CP...
DragosS
Nu are chiar 320nm cuplu golful 1,9tdi.Poate doar daca este "dopat"!Standard are 270 sau 280 parca.320nm are motorul 2.0tdi.
Iulian HondaFan
in fine si 270 e muuult mai mult decat aia 154 de pe Civic. dealtfel la capitolul sprint pana la 100Km/h Civicul ar bate si Golf5 2.0TDI, dar probabil ca de la 130-150km/h TDI-ul ar lua-o inainte... Vmax e pe la 205km/h la Golf5 2.0TDI (140CP) si 192km/h la Civic 1.7VTEC (127CP)...
DragosS
Pai cat are demarajul 0-100 Civicul?
Iulian HondaFan
cred ca am supraestimat putin... 9.1-9.3sec pana la 60mph (96km/h). G5 2.0TDI are 9.3sec suta dupa datele VW, deci va fi totusi o tara mai rapid...
HalbaSus
QUOTE
desigur ca Civicul va trebui tinut in "clocot" la peste 6000rpm


I rest my case.. asta ziceam si eu... cine isi tine masina turata - "ready to race" - cand merge la supermarket ? TDI-ul obtine cuplul ala (mic mare, cum o fi) la 1800 turatii... benzina pe la 5000... desigur ca daca benzina e "pregatita pt cursa" si schimba aproape de linia rosie va lasa in urma TDI-ul... dar asta e deja alta poveste... vorbeam de conditii "cotidiene" nu de circuit.
Iulian HondaFan
daca dieselul nu e cu pedala la fund nici benzinarul nu trebuie sa fie cu pedala la fund. singura diferenta este ca dieselul va merge la 2-2500rpm si benzinarul la 3000-4000rpm. iar unele benzinare pot sta la 4000rpm cu "gratie"...
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
daca dieselul nu e cu pedala la fund nici benzinarul nu trebuie sa fie cu pedala la fund. singura diferenta este ca dieselul va merge la 2-2500rpm si benzinarul la 3000-4000rpm. iar unele benzinare pot sta la 4000rpm cu "gratie"...


Pai cam asta vroiam si eu sa spun...ca si diesel-ul sta turat. Mai putzin ca o benzinra dar oricum mult mai turat decit ar vrea baietzii astia sa credem. Si oamenii astia ar mai vrea ca eu sa cred ca au torque on demand instantaneu...adcia isi lasa muskiul pe pedala si masina pleaca glontz. HAi sa fim seriosi !

Si bineintzeles...e cuplul la roata care e important...nu la volanta. Wheel Horse Power si Wheel Torque
HalbaSus
QUOTE
si oamenii astia ar mai vrea ca eu sa cred ca au torque on demand instantaneu...adcia isi lasa muskiul pe pedala si masina pleaca glontz. HAi sa fim seriosi !


Da... cam asa si este... nu tot cuplul dar oricum mult mai mult decat o benzinara... sau ca sa dau un exemplu... 2 masini (una TD una NA benzina) care vor sa depaseasca un camion (accelerare de la 80 la 120 ca sa fim "clasici")... pt a face depasirea in aproximativ acelasi timp benzinara va trebui sa retrogradeze in viteza a 4-a, pe cand dieselul va depasi fara probleme in a 5-a...

Repet a nu stiu cata oara... TD-ul nu e superior benzinei... pe circuit benzina are un avantaj clar... tot ce spun ca in anumite situatii TD-urile sunt mai comode si iti permit sa scoti aproape totul din masina mult mai usor si fara a duce turometrul spre linia rosie...
James Kilowatt
Pai daca ati ajuns din nou la cuplul la roata, trebuie musai sa discutam din nou de cutiile de viteze, ale naibii de importante in cazul asta. Dieselele au tendinta sa aiba cutii destul de scurte, ceea ce le ofera oarece nerv in plus.

Am dat mai sus un exemplul cu clio dci si ibiza mea benzina.
Clio dCI 65 la 100km/h are disponibila intr-a 5-a cam cam 65% din putere (are cam 2500 rmp), adica vreo 42 CP.
Ibiza mea 71CP are mai mai putin de jumatate (la 100 are sub 3000 rpm, iar curba de cuplu la 3000 rpm inca e departe de a fi constanta), deci sa zicem undeva pe la 30 CP, e logic ca atunci cand o calcam amandoi intr-a 5-a Clio sa fie mai iute, chiar daca puterea maxima e mai mica si masina un pic mai grea. Ca sa echilibrez balanta trebuie sa trec intr-a 4-a, ( cam la 3800 rmp, aproape de punctul de cuplu maxim si in zona de cuplu oarecum constant), unde am disponibili si eu tot cam 43CP si atunci kilogramele in minus isi spun cuvantul si pe masura ce viteza si deci turatia creste, incep sa-si spuna cuvantul si cei 6 ponei amarati in plus. Turatia de putere maxima o depasim cam la aceeasi viteza, 160km/h, insa clio cu a 5-a si ibiza cu a 4-a.
Cum spunea si Halba, mergand civilizat dieselul da senzatia ca e mai iute, insa in cazul in care esti dispus sa scoti untul din masina, tot calu' putere/kil hotaraste smile.gif
Iulian HondaFan
corect... accesul la rezerva de putere la orice turatie e mai bun la diesel ( dar cu retrogadare benzinarul compenseaza si chiar e peste)...
f1anatic
Ma Halb-a, ia pune un dyno graph la un motor diesel celebru pt. performantzele lui supernaturale (o smecherie de-asta de 1.9 -2 kile TDI)...sa vad si eu la ce turatzie ai tu cuplul ala miraculos ?

Ia fii atent la baiatul...



De sus in jos ne uitam la a 2-a curba de pe grafic: cuplul la roata pt un Legacy 2.5 GT stock !

Crede-ma pe cuvint in cazul tau clasic de depasire 80-120,...sa vedem...

In treapta a 5-a
la 80 kph ar fi cam 2200 rpm.
la 100 kph am 2500 rpm
la 120 kph am 3200 rpm

In treapta a 4-a
la 80 kph ar fi cam 2800 rpm.
la 100 kph am 3300 rpm
la 120 kph am 3800 rpm

Deci...te uitzi frumusel de torque am (conditzii stock) ? Te uitzi cum creste intre 2500 si 3000 si apoi cum ramine crescuta intre 3000 si 5000 ? Te uitzi la stock da ? Nu mai punem la socoteala tuning ! STOCK ! Acum pune si tu ceva pt. diesel si convinge-ma sa vad si eu la ce turatzie e cuplul ala miraculos si cit este si cita vreme se mentzine (pe ce plaja de turatzii)
James Kilowatt
Pai si bunaciunea ta e turbo smile.gif Nu se pune, am spus de la inceput ca turbo benzinare sunt mai tari deocamdata.
Benzinarele aspirate au cuplu mai sus in general.
HalbaSus
Okay... sa ne batem egal de la egal... adica un Legacy GT 2.5 stock cu un 1.9 TDI stock. WHP cu WHP si Wtorque cu Wtorque (btw, am cautat vre-o ora jumate un dyno test cu masina stock si care sa arate Whp). Ca sa nu zici ca am trisat te poti uita pe tdiclub.com si cauti "Nascar's dyno - stock ALH" ca sa vezi dyno-ul mare trebuie sa te inregistrezi...

Cuplul trebuie transformat in Nm dar gasesti pe net convertoare.
G e o r g e
aoleu , cat de urat , la TDI curba aia de cuplu e urata RAU de tot . un peak si pe urma pauza , naspa .
HalbaSus
Poate e urat pe circuit sau pe autostrada... dar cand apesi pedala in viteza a 5-a la 80 la ora... mhm... deja poti sa te pui cu legacy-ul... si legacy-ul are de 2-ori mai multa putere (hp) si o capacitate cilindrica mai mare... si e pe benzina nu diesel... si asta e un amarat TDI de generatie trecuta... Sa incercam sa punem un dyno cu un benzinar de 100 cp ?

De cate ori sa spun ca "sportivitatea" dieselarelor e "efemera" (adica pe la 3000 de ture se termina distractia, ori la benzinare acolo incepe) dar in condusul "civilizat" e mai sportiv decat un benzinar...

Si nu sunt subiectiv cand spun asta, am criticat de multe ori dieselul - mai ales dieselul in romania, si intradevar e frustranta senzatia ca "ti se termina puterea".... si este foarte adevarat ca pe circuit se comporta mai bine un benzinar... si este adevarat ca imi doresc sa schimb masina personala cu un benzinar de peste 150 cp... dar pe de alta parte e adevarat ce se spune despre dieseluri " ca au torque on demand instantaneu" sau cel putin il au disponibil de la turatii mici... mult mai mici...
f1anatic
PAi stii care e problema...tu esti obsedat cu acest diesel...dar daca te uitzi la graficul de la Legacy, vei vedea cit de frumos (sau mult mai frumos in comparatzie cu diesalarul tau) vine puterea...Nu este un "surge" or crestere brusca urmata de o vale la fel de brusca...dupa cum vad...dieselul tau are un "spike" o izbucnire de putere dupa care incepe sa gifiie...pe cind la Subaru cresterea este mult mai lina...mai apropiata de o masina N/A. Nu e vorba numai de putere max si la ce turatzie...este vorba si cit de "smooth este power delivery"...cit si cum vine puterea aia...
HalbaSus
Eu am impresia ca tu chiar nu citesti decat fiecare al treilea cuvant pe care il scriu eu :evil: :bash:

Hai sa mai incercam odata:

QUOTE(HalbaSus)
De cate ori sa spun ca "sportivitatea" dieselarelor e "efemera" (adica pe la 3000 de ture se termina distractia, ori la benzinare acolo incepe) dar in condusul "civilizat" e mai sportiv decat un benzinar...


Deci din ce am spus eu acolo tocmai asta reiesea, ca la turatii mici ai cuplu "instantaneu" dupa care se termina distractia. Din aceasta cauza benzinarele sunt mai eficiente pe circuit.. pt ca au acel "smooth power delivery" de care vorbesti tu... Si nu, nu sunt obsedat de diesel... am condus benzinare si se adapteaza mai bine stilului meu de condus (defapt eu ma pot adapta mai bine stilului benzinar biggrin.gif ) de aceea si intentionez sa schimb opelul pe un benzinar... dar momentan am facut deja o investitie intr-o masina deci pana la anul sigur nu se va intampla nimic.

Ah si inca ceva... sper ca nu te-ai gandit serios sa compari dieselul de 84 de cp cu legacy-ul... i mean really... e ca si cum te-ai apuca sa bati pustii de gradinita... eu aratam doar ca in anumite momente (destul de des intalnite mai ales la cei care NU conduc sportiv) un diesel este mai eficient decat un benzinar (spre exemplu atunci cand intrii in depasiri cu turatii mici)
f1anatic
Depasire la turatzii mici ? blush.gif
DragosS
Adica tu cu Subaru tremuri la 5000 rpm in spatele unui camion pana se iveste ocazia sa depasesti? blush.gif

Halbasus vrea sa spuna ca dieselul are rezerve mai mari de putere la turatii mici si nu trebuie retrogradat.E mai comod.
DragosV
Pun eu o curba de cuplu la motorul meu ca sa aveti ce comenta :


Si dupa 3000 rpm nu simt nicidecum ca se termina. Cuplul nu mai e foarte folositor acolo iar puterea creste la fel de constant.
Iulian HondaFan
da, dieselul are cuplu mai mare la turatii mici dar anu inseamna ca e neaparat mai comod...

si nu inseamna ca un benzinar daca e tinut la 4000rpm e in suferinta ( cel putin nu un benzinar bun)... nu tremura, nu trebuie sa-ti tii rasuflarea pt. asta... nu stiu cum sunt dieselele astea mai noi dar TDI-ul troncane si la turatii mici, din exterior si la unele masini si din interior suna a tractoras...

eu la Civic nici nu simt motorul pana la 2000rpm. de la 2000 la 4500rpm are un zumzait placut... peste 4500rpm incepe sa duduie dar nu vibreaza neplacut si sunetul e invigorant, simti ca se intampla ceva acolo sub capota. turatia nu imi afecteaza cu nimic comfortul la volan, pot sta linistit la 4000rpm in spatele unui camion asteptand momentul sa pot intra in depasire... apoi daca nu ma grabesc nu sar de 4000rpm, daca am de depasit sau ma grabesc il duc si la 6500-7000rpm, asta nu inseamna ca eu nu sunt relaxat si la 3000 si la 6000rpm ale motorului...

in fine preferinta pentru unul sau altul e si personala... unuia ii place vanilia altuia fisticul... dar chestia cu " barbatii conduc cuplu" cu referinta la cuplurile la volanta mai mari ale dieselelor e "bogus". eu as zice ca "barbatii destepti conduc cuplu la roata"...
DragosS
Pai oricum si cuplul la roata este mai mare la diesel.
G e o r g e
da , ce are daca tii masina la 4000 rpm ? blink.gif cand zona rosie e la 6500 - 7000 ?

tu la cat tii dieselul , 2500 - 3000 si ai zona rosie la 4500 ?

ia fa in procente .

iar daca pleci in depasire cu dieselul la 1500 rpm sa stii ca te injur ! pe drumurile la mare vara asta ma urcam pe toti ! :bash: da eu eram ala de tineam benzinara la 4000-4500 cand vroiam sa depasesc si de acolo plecam !
DragosS
Pai la mine zona rosie incepe la peste 5000.

Eu cu dieselul plec in depasire de pe la 2300.
G e o r g e
ok , sa facem altfel :

benzinar , puterea la 6000-6500 rpm
diesel puterea la 4000 rpm

e ok pana aici ?

tu pleci la 2300, asta inseama undeva pe la 60% din turatie.

la o benzina 60% inseana 3900 rpm .

so , what seems to be the problem ? ca eu nu pricep ce are daca pleci in depasire cu 4000 rpm sau tii masina la 4000 rpm blink.gif la diesel poti sa-l tii la 60% din turatie, dar o benzinara nu ?
HalbaSus
1. Nu stiu ce benzinare aveti voi dar inseamna ca ML-ul lu' maica-mea e galagios rau tata (defapt sunt sigur ca este, comparativ cu o solenza spre exemplu e MULT mai galagios la turatii mari... bine, e si mult mai mare: V6 3.2)... la 4000 de ture SIMTI motorul... acum nu zic ca mie nu imi place, dar se aude TARE zgomotul motorului blush.gif , la 5000+ face simfonie de imi vine sa sting radioul si sa ascult motorul - defapt si daca nu il sting se aude mai tare motorul... oricum ideea e ca zgomotul interior e mult mai mare decat la tractorasul de opel la 2500-3000...
2. Eu nu intru in depasire cu 1500-2000 de ture nici cu dieselul (desi as putea de cele mai multe ori) ci retrogradez sa am in jur de 2500-2800 de ture (exact acolo unde imi da cuplul maxim si curba de putere e in urcare... dar asta fiindca mie imi plac depasirile extrem de rapide.... dar depinde de masina si de sofer... pe vremea cand aveam audi-ul, pe bune ca puteai face majoritatea depasirilor in a 5-a fara probleme...
3. Referitor la ce zicea Iulian cu zgomotul dieselurilor... Opelul meu face zgomot MARE (mai ales de cand i-am pus filtru de aer sport biggrin.gif ) dar in interiorul masinii nu auzi mai nimic... La audi la fel... nu se prea aude (in interior cel putin)... la VW Sharan se vede ca nu au antifonat asa de bine dar chiar si asa la 2500-3000 sunetul e mult mai mic decat in ML la 4000...
Bine, cred ca la benzinare nici nu s-au chinuit prea mult cu antifonarea pt ca sunt multi cei care vor sa asculte motorul... in timp ce la diesel ideea e sa reduca cat mai mult zgomotul de "tractoras"... la A3-ul care l-am testat dupa ce am pornit motorul a trebuit sa ma uit la turometru sa vad daca a pornit sau nu...

Si cred ca am spus tot ce aveam de spus in legatura cu diesel vs benzina... vad ca in principiu toti suntem de acord ca dieselul are cuplu mare la turatii mici dar benzina compenseaza printr-o curba de putere lineara si sunet mai placut... Eu chiar nu mai vreau sa ma contrazic cu nimeni pe tema asta... mai ales ca nu vreau sa par "fan diesel"... totul a inceput de la motociclistu' care a zis ca dieselul e pentru tractoare... si suntem deja way too off-topic... mai bine mergem la o bere :cheers:
DragosS
Am mai zis,eu am zona rosie peste 5000.

Si george,tu tii masina la 4500-5000 constant?Mi se pare prea mult.Adica e clar fortata.Am avut si eu masina pe benzina si stiu cum e.Sa ajungi la 5500-6500 cand forjezi e una.Dar sa o tii constant acolo mi se pare absurd.
G e o r g e
ca sa fie clar : cand vreau sa fac o depasire tin masina pe la 60% din putere, exact in acelasi loc unde si voi pe motorina o tineti . fac depasirea , dau superioara . ok ? nu merg cu masina la 5000 rpm in a IV - a sau a III-a doar de dragul de a merge acolo , merg in treapta de viteza corespunzatoare vitezei mele de rulare. stiu sa conduc totusi smile.gif


ceea ce ziceam eu aici e altceva : de ce la benzina e supra turata (dupa unii) atunci cand ai 4000rpm si asta inseamna 60% din puterea maxima , iar la diesel la 2500 rpm (tot 60% din puterea maxima) nu esti blink.gif

sa fie pentru ca lumea este obisnuita cu motoare pe benzina si la diesel turatiile sunt mai mici ? eu asa cred smile.gif
HalbaSus
QUOTE(G e o r g e)
ca sa fie clar : cand vreau sa fac o depasire tin masina pe la 60% din putere, exact in acelasi loc unde si voi pe motorina o tineti . fac depasirea , dau superioara . ok ? nu merg cu masina la 5000 rpm in a IV - a sau a III-a doar de dragul de a merge acolo , merg in treapta de viteza corespunzatoare vitezei mele de rulare. stiu sa conduc totusi smile.gif


ceea ce ziceam eu aici e altceva : de ce la benzina e supra turata (dupa unii) atunci cand ai 4000rpm si asta inseamna 60% din puterea maxima , iar la diesel la 2500 rpm (tot 60% din puterea maxima) nu esti blink.gif

sa fie pentru ca lumea este obisnuita cu motoare pe benzina si la diesel turatiile sunt mai mici ? eu asa cred smile.gif


Cred ca vroiai sa zici "lumea e obisnuita cu motoare pe motorina si la diesel turatiile sunt mai mici...

Anyway... aici ai perfecta dreptate... eu nu consider ca un motor pe benzina e supraturat la 4000 sau 5000 rpm... (bine, eu consider ca nici un motor diesel nu e supraturat la 4000 de ture din moment ce in talon scrie ca puterea e X kw la 4200 ture (la dieselul meu cel putin acolo e...).

Dar sunt multi care considera ca turatiile mari sunt unealta diavolului si se tem de ele ca dracu de tamaie (hai ca am fost cam poetic nu ? blush.gif ). Eu sunt de acord cu George in privinta turatiilor optime inainte de depasire la benzinare.... de-aia exista pe turometru 7000 de turatii ca sa le folosesti... in situatii limita eu consider ca schimbarea ar trebui facuta (mai ales la benzinare) peste turatia la care se obtine puterea maxima si cuplul maxim... deoarece dupa schimbarea intr-o treapta superioara turatia sa fie cat mai apropiata de cea la care motorul dezvolta puterea maxima...
James Kilowatt
Pai aia unii saracii au experienta pe Dacii berline si nu-i poti condamna. Cand stii ca iti papa ulei de rupe la peste 3000 rpm devii alergic la ideea sa o duci mai sus, mai ales ca la respectivele dacii oricum nu se infig mai bine si mai scot si niste sunete de ti-e mila de ele
Si de ce-au invatat saracii in zeci de ani le e greu sa se dezvete in cateva luni dupa ce pun gheara pe o masina mai cu pretentii.
G e o r g e
cu astia am eu o MARE problema . :evil:

sunt aia de care te lovesti cand vrei sa faci o depasire, sunt aceia pe care te urci atunci cand depasesti in tandem ... :angel: kids don't try this at home .

si inca ceva ... sunt aia pe care i-as bate pana le-ar suna apa in cap , aia care atunci cand ii depasesti nu se uita si ei in oglinda si intra si ei in depasire :evil:
James Kilowatt
De obicei ii poti "scana" in primele secunde pe aia. Unora le e frica, altii se tem pentru masini, pe unii nu-i lasa nevestele.. biggrin.gif

Ceilalti, cei care intra in depasire fara sa caste ochii ca vii din spate sunt altceva, sunt mult mai idioti si nu au scuze. :evil:
HalbaSus
Din cauza asta nu fac eu depasiri in tandem si incerc sa ii las pe toti ceilalti sa depaseasca inaintea mea... oricum dupa ce trec de camion ii depasesc pe toti bicycle.gif

E intradevar foarte enervant sa vezi cum cel din fata intra in depasire si sta... si sta... si imi si imaginez cum tipul avea 1500 rpm si cand a intrat in depasire a apasat pedala si se gandeste mirat: "sunt cu pedala la fund... de ce nu merge ?" :bash:

Din cauza asta refuz sa intru in depasiri cu altii doar daca am observat ca masina din fata "MERGE"...
Iulian HondaFan
QUOTE(DragosS)
Pai oricum si cuplul la roata este mai mare la diesel.


care diesel si care benzina? daca iei la motoare de aceeasi putere dieselul are intr-adevar cuplu mai mare si la roata. daca iei motoare de aceeasi cilindree benzinarele de varf inca au puteri litrice mai mari si vor avea si cupluri la roata mai mari.
DragosS
@Iulian:nu e chiar asa.Iar ajungem la aceleasi discutii.Adica daca benzina este sa nu turbo.

@George:aia care se baga fara sa se uite sunt niste idioti.Si mai sunt si unii care se uita mirati la tine daca ii claxonezi dupa o asemenea manevra.

La partea cu urcatul peste mai conteaza si masina.Daca e vreo Dacie sau Olticit eu de obicei sunt calm si astept sa traga omul de masina.
Iulian HondaFan
nu neaparat turbo. ex. 2.0iVTEC al Honda scoate si 240CP. deocamdata nici un turbodiesel nu poate face asta.

cat priveste performanta pura in F1 avem motoare normal aspirate de 300CP/l... dieselele mai au inca pana sa ajungala nivelul ala de rafinament.
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
nu neaparat turbo. ex. 2.0iVTEC al Honda scoate si 240CP. deocamdata nici un turbodiesel nu poate face asta.

cat priveste performanta pura in F1 avem motoare normal aspirate de 300CP/l... dieselele mai au inca pana sa ajungala nivelul ala de rafinament.


Iulian, te rog nu ii supara pe oamenii astia...Si de altfel nici nu e adevarat. Uite spre exemplu Peterbilt with Cummins ISM engines are intre 310 si 425 CP in functie de optziuni. DECI SE POATE !
Iulian HondaFan
ma refeream la putere litrica.
DragosS
Dar astea sunt cateva cazuri izolate.In mare tot pe acolo se situeaza si dieselele si benzinarele.

Uita-te de ex la Legancy 2,5i.Are putere litrica foarte mica.Asta nu inseamna ca e slaba.
Iulian HondaFan
de acord, acu' cu noua generatie de turbodiesele care ajung pe la 75CP/l se poate spune ca sunt peste majoritatea benzinarelor normal aspirate... cu exceptia acelui eluziv 1.9CDTi de 210CP in rest mai au de progresat sa ajunga la 100CP si peste ca turbo-benzinarele...
G e o r g e
o masina nu este doar motor smile.gif

are o putere litrica mai mica , dar mege si cu benzina de 95 .
Armyman
Am citit undeva nu stiu sigur unde ca un BMW diesel a castigat un raliu cu benzinari.
Armyman
Asta daca luam doar masinile de serie dar ca prototip renault are un motor de 1.2lturbodiesel de peste 200cp la....14000rpm!!
Iulian HondaFan
really?
f1anatic
QUOTE(silviu51825)
Asta daca luam doar masinile de serie dar ca prototip renault are un motor de 1.2lturbodiesel de peste 200cp la....14000rpm!!


Mda...si Ferrari are un 3 L V10 prototip...face cam 30 de bucatzi pe an si le foloseste cam 1000 de km bucata. Motorul scoate aproape 1000 de CP la vreo 18,000 rpm... Ce itzi este si cu prototipurile astea.

Ma cam indoiesc de turatzia asta minune pe turbo diesel-ul citat de tine. Vezi tu...sint suficiente masini de serie care tureaza 9000 rpm. Deci sa faci un motor prototip sa tureze dublu - 18,000 nu mi se pare imposibil. Ba chiar stiu clar...ca in F1 e posibil. Dar sa faci un diesel sa tureze de 4 ori turatzia maxima...e o treaba. Asa ca...te rog pune o sursa, o legatura pe net sa citesc si eu. Nu ca nu te-as crede...dar as dori sa citesc si eu si sa ma informez despre tehnologia diesel.

PS. Am citit in Autoweek ultimul numar despre o comparatzie...masina pe benzina vs hibrid (Acelasi model) si povesteau cum ca ia intre 7 si 9 ani ca sa recuperezi costurile de achizitzie si sa o faci sa renteze. (ex. Civic, Accord, Escape). Pe urma au dat exemplul VW Beettle benzina vs TDi si de la 7-9 ani aujunsesera la numai 2-3 ani. Asa ca are si diesel-ul meritele lui...in afara de putere si torque la turatzii mici.
James Kilowatt
Are si riscurile lui, la SH si mai ales intr-o tara bananiera. O defectiune, o motorina aghezmuita si-ti dai palme ca ai luat diesel... la benzinare e mai simplu. O pompa de injectie la benzinare costa de 50 ori mai putin decat una de injectie la diesel, un filtru de motorina de vreo 20 ori cat unul de benzina , nu ai turbine care sa crape, etc. Diesel merita nou si cu garantie, dupa parerea mea. La SH fara garantie m-as gandi de 100 ori inainte, mai ales daca as avea de gand sa-l duc in Ro.

In ce priveste sportivitatea, trebuie sa te gandesti cat e de importanta. Daca ai de gand sa-ti faci de cap o data pe an merge si diesel, dar daca vreo o masina sa-iti acorzi luxul asta zilnic, atunci parca mai tentant ramane un benzinar serios...
HalbaSus
QUOTE(MR28673)
Are si riscurile lui, la SH si mai ales intr-o tara bananiera. O defectiune, o motorina aghezmuita si-ti dai palme ca ai luat diesel... la benzinare e mai simplu. O pompa de injectie la benzinare costa de 50 ori mai putin decat una de injectie la diesel, un filtru de motorina de vreo 20 ori cat unul de benzina , nu ai turbine care sa crape, etc. Diesel merita nou si cu garantie, dupa parerea mea. La SH fara garantie m-as gandi de 100 ori inainte, mai ales daca as avea de gand sa-l duc in Ro.

In ce priveste sportivitatea, trebuie sa te gandesti cat e de importanta. Daca ai de gand sa-ti faci de cap o data pe an merge si diesel, dar daca vreo o masina sa-iti acorzi luxul asta zilnic, atunci parca mai tentant ramane un benzinar serios...


Hai ca nu e chiar asa de rau. E drept ca piesele sunt mai scumpe... dar nu cu atat mai scumpe. Si e adevarat ca motorina din romania e destul de proasta, dar la benzinariile serioase au motorina cu care se poate supravietui... In plus si la benzinare SH poti sa iei teapa si sa-ti pice piese scumpe. O dovada ca nu e dracul chiar asa de negru este numarul impresionant de SH-uri diesel pe care le importa Romania... daca ar fi chiar asa... ori nu le-ai mai vedea pe strada ori nu ar mai cumpara nimeni...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.