Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce intelegeti prin condus sportiv?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
Iulian HondaFan
QUOTE(f1anatic)
Mda...si Ferrari are un 3 L V10 prototip...face cam 30 de bucatzi pe an si le foloseste cam 1000 de km bucata. Motorul scoate aproape 1000 de CP la vreo 18,000 rpm... Ce itzi este si cu prototipurile astea.


pai, la diesel invartindu-se la 14000rpm ma refeream si eu... benzinarele de F1 stimca se invart acum 16-18000rpm... dar diesel?
James Kilowatt
QUOTE(HalbaSus)
Hai ca nu e chiar asa de rau. E drept ca piesele sunt mai scumpe... dar nu cu atat mai scumpe. Si e adevarat ca motorina din romania e destul de proasta, dar la benzinariile serioase au motorina cu care se poate supravietui... In plus si la benzinare SH poti sa iei teapa si sa-ti pice piese scumpe. O dovada ca nu e dracul chiar asa de negru este numarul impresionant de SH-uri diesel pe care le importa Romania... daca ar fi chiar asa... ori nu le-ai mai vedea pe strada ori nu ar mai cumpara nimeni...



Pai, cat e o pompa de injectie la Ibiza TDI? La 1.4 benzina e cam 30€.
Filtru decantor de motorina la Clio e 130€, iar un filtru de bezina 7 €....
Turbo la TDI? Ca la benzinare nu-s biggrin.gif E drept ca turbo poate nu pica tot, insa chiar o prapadita de valva costa cateva sute de euroi.
In plus, la o benzinara m-as risca sa schimb un injector in fata blocului, insa la un diesel nu...

Am bagat chestii care pica in mod frecvent, nu defecte exotice care apar doar pur imtamplator sau datorita lipsei intretinerii, gen curea de distributie.

La SH, probabilitatea de a lua una cu kilometrajul manarit diesel e mai mare decat la benzina, pentru ca in general cei care fac multi km iau diesel.
N-am zis ca dieselurile sunt naspa sau nefiabile, ci doar ca le-as prefera noi si/sau in garantie. Daca poporul prefera altceva, treaba lui. La urma urmei, e o alegere personala.
Catalin56663
Guys, se pare ca iar am dat-o in eternul topic Diesel vs. Otto (cred ca daca mai stam putin o sa apara si al doilea topic omniprezent Passat TDI vs. Restul Lumii :bash: ). Sincer, cred ca lucrurile care erau de spus despre condusul sportiv s-au spus la inceput si ca topicul asta ar trebui inchis.
QUOTE
In rezumat, condusul sportiv nu inseamna nesimtire, fortarea celorlalti sa ne protejeze si sa ne faca loc, si datul pasagerilor cu capul de geam. Inseamna mentinerea unei viteze ridicate insa la modul elegant, eficient, care sa dea senzatia de natural. Orice berbec stie sa duca turometrul in rosu sau sa lase cauciucurile pe asfalt, insa sincronizarea pentru a face o depasire sau a pleca primii de la semafor, prin a avea un surplus de viteza exact in momentul in care se elibereaza drumul (sau semaforul devine verde) tine de experienta, asa cum a explicat si f1, si se poate face elegant, fara decibeli inutili.

Sa mergi in spatele unuia cu motorul in rosu, la un metru, si sa astepti sa se elibereze drumul ca sa depasesti e si periculos, si obositor, si zgomotos. Pe un drum in serpentine nu prea avem de ales uneori, insa cu toate astea trebuie evitat.
Mult mai eficienta e pastrarea unei oarecare distante, si inainte de a se elibera drumul, o accelerare eleganta, in asa fel in clipa in care drumul devine liber, sa fii in spatele "victimei" cu un plus de 30-40 km/h si sa-l depasesti in siguranta fara sa simti ca rupi masina in doua.

Putem alerga si fara sa ne injure ceilalti.

PS. Sa mergi ca nebunul in zone fara vizibilitate, nu e sport, e magarie. Indiferent de situatie, nu trebuie sa existe "neprevazut". Explicatiile "era dupa colt si nu l-am vazut" nu fac doi bani si nu ne scuza.


Super citatul asta MR28673 - felicitari! Si eu sunt exasperat de berbecii care confunda strada cu circuitul si care se cred niste mici Schumacher-i. :minigun:
Condusul sportiv si elegant e una, periclitarea celorlalti din trafic (ca daca ar fi vorba doar despre ei insisi nu as avea nimic de comentat) e cu totul altceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.