Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Despre ceasuri
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Sport & Hobby
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
mircanu
QUOTE (former_ozz @ Mar 10 2012, 09:54 PM) *
Am un prieten care are reverso, si evident merge numai daca ai o caamsa pe tine smile.gif. Eu un ceas frumos, nu-i stilul meu insa. Imi place mai mult planet ocean ca ceas de purtat.


da, asa e. e un ceas elegant, care merge cu o tinuta eleganta.
de nautilus ce ziceti? alt ceas emblematic si asta. pacat insa ca au cazut in boala diamantelor si astia si au facut niste nautilus-uri pline de bling-bling.

Rue, foarte misto seiko-ul tau. e prima data cand vad modelul asta cu numere arabe.
former_ozz
Pai Halba, s-a discutat deja. Ceasul e inutil si frivol, si totusi poate fi foarte frumoas. O mica bucata de arta si tehnica. O sculptura cinetica. O metoda prin care arati ca ai bani si gust smile.gif. Ca o bijuterie, sau mai simplu ca o masina frumoasa, scumpa si fara scop practic. Care e rostul unei masini de epoca, unui muscle car din 1960, unui ferrari/lambo/alfa romeo vechi de 30 de ani? Chiar si o masina sport moderna si scumpa... la urma urmei un STi cu modificat de 10k face muci multe masini triple la pret.

La urma urmei daca ceasul era o chestie pur functionala, nu mai exista topicul deloc, nici pentru casio sau seiko. De ce iti trebuie ceas? N-ai celular? n-ai ceas la masina? la calculator?
T u d o r
Am vazut ca niciunul n-a discutat aici despre Rado. Astea cum sunt?
James Kilowatt
@Ozz
O masina de epoca e si o bucatica de istorie. Nu toate masinile ajuns de colectie, trebuie sa fie in general modele deosebite.
Analogia e nitel fortata intrucat alea chiar sunt vechi, nu sunt masini noi facute cu tehnologia din 1900 toamna. Tu ai cumpara un R12 nou?
Eu as cumpara un MB 190 E Evo 2 (2.5 cosworth) W201 wink.gif Sau un E500, W124. Daca MB s-ar pune pe facut modele alea acum, probabil ar iesi la pret de Hyundai, si ar fi foarte meritat, si sunt convins ca ar avea clienti la ele.

Insa ai da pe un W124 sau W201 facute in 2012, noi, mai mult decat pe un 63AMG sau M5?

Eu il inteleg pana la un punct pe halba, care nu e de acord sa subventioneze un artizanat desuet. El zice ca o arde proletar, insa in realitate o arde ultracapitalist. biggrin.gif Daca robotul' da mai bine cu ciocanul decat omul, si mai ieftin... vin vremuri naspa pentru lucrul manual biggrin.gif
former_ozz
Rado's ok daca iti place genul. Midrange, elvetiene, probabil calitate buna sau chiar foarte buna.

@JK analogia e putin fortata cu masini dar e tot obiectiv vs. subiectiv. O "bucatica de istorie" e o aiureala in capul unora. Nu exista nimic concret care sa se lege de asta. Pentru altii e o vechitura ineficienta si proasta. Realitatea e ca aia e valoarea obiectiva. Bucatica de istorie e o constructie falsa, artificiala si complet subiectiva. E un criteriu inventat. La fel de aiuristic ca si motivele de a purta bijuterii "pentru ca-s frumoase" ...aiurea... ia fa-le din crom si zirconia in serie mare cu 3E bucata sa vezi cum brusc isi pierd frumusetea.

Oamenii au pitici. La unii sint niste masini fara scop practic (inventeaza ei niste justificari .... serie mica... bucatica de istorie... senzatii ... acceleratii... timpi de circuit). Altii cumapara tzoale si posete scumpe. Altii cumpara tablouri. Altii cumpara ceasuri. Altii bijuterii.
James Kilowatt
In principiu sunt de acord, insa cred ca mai sunt mici diferente de proportie intre diferiti factori.

Foarte putini din cei care isi cumpara o masina veche o fac ca sa impresioneze publicul. DE ex W201 pe care l-am dat de exemplu mai sus probabil putini sunt capabili sa-l recunoasca pe strada, pentru multi ar fi doar un cazan rablagit salvat din cimitir de un capsunar debutant.
Majoritatea cred ca isi cumpara in primul rand pentru EI masina, si mai putin pentru ceilalti. Marea majoritate a masinilor vechi sunt relativ ieftine. Insa lumea le cumpara pentru ca aveau un poster cu ea cand erau copiii, sau salivau la surpriza de la gumele turbo, sau poate o iau ca hobby, vor sa le restaureze sau sa le surubareasca cu mana lor, etc.
Exista si in domeniul asta snobism, insa e un procentaj foarte mic.
Plus ca o masina veche e rara pentru ca e rara, s-au facut si au supravietuit putine. Un ceas NOU rar e rar pentru ca e o manevra de marketing. Exista aici o problema de... autenticitate a raritatii daca vrei.

Ca sa cumperi insa un ceas NOU la 15k€ e alta treaba, chiar si daca e justificat dpdv al costurilor de productie (e facut manual din kryptonita, si e alimentat cu un minicazan cu aburi model 1850). Nu e istorie, nu e modelul la care salivai acum 100 ani cand nu ti-l permiteai, nu iti petreci timpul reglandu-l sau admirandu-l, e intr-o proportie mult mai mare marketing si imagine. Daca ar fi facut tot de Yoda si tot din dilitium si kryptonita insa ar scrie Y&P (Yoda & Padawans) pe el nu l-ar lua nimeni la banii aia.
former_ozz
QUOTE
Majoritatea cred ca isi cumpara in primul rand pentru EI masina,


Asta e o exagerare. Cuvintul imagine apare prea des pe forumul asta ca sa cred asta.

QUOTE
Marea majoritate a masinilor vechi sunt relativ ieftine.


Marea majoritate a ceasurilor noi sau vechi sint ieftine.

QUOTE
Ca sa cumperi insa un ceas NOU la 15k€ e alta treaba, chiar si daca e justificat dpdv al costurilor de productie (e facut manual din kryptonita, si e alimentat cu un minicazan cu aburi model 1850). Nu e istorie, nu e modelul la care salivai acum 100 ani cand nu ti-l permiteai, nu iti petreci timpul reglandu-l sau admirandu-l, e intr-o proportie mult mai mare marketing si imagine.


Simplifici. Adica da, ai dreptate dar nu 100%. Sint oameni care dau o caruta de bani pentru un tablou si nu ca investitie, il baga in casa si nu-l poarta pe strada. Exista ceva in natura umana privind posesiunea obiectelor frumoase, si frumosul asta poate fi si un mecanism.
Interesant e ca multe din ceasurile astea scumpe au gravuri in parti pe care nici ceasornicarul nu le vede la o chestie de rutina. Si gravurile alea sint facute in ore multe si sint scumpe.


Nu incerc sa apar viciul asta... imi plac ceasurile dar sper sa nu ajung vreodata sa dau zeci de mii de $ pe unul, nici macar mii, pentru ca sint constient ca e o prostie si un lux absurd pentru cineva ca mine (neatent, stricator, care nu e imbraca elegant si fara prea multi bani). Deci nu ma intereseaza "imaginea" atita vreme cit nici nu am un ceas din asta. Dar imi plac. Pot sa stau in magazine o ora sa ma holbez la ceasuri. Pentru mine e mult smile.gif. Ii inteleg pe aia care si le cumpara.
James Kilowatt
Cu arta si cu frumosul intram pe teren alunecos. Care-i frumusetea tabloului ala celebru cu un patrat de Kazimir Malevich?

Cu ceasurile te inteleg, si mie imi plac smile.gif Tu insa cand te zgaiesti la ele in vitrina salivezi la mecanism, sau la design, ori la numele inscris pe ele sau la pret?

Cu masinile ma refeream la alea vechi nu in general. La mine in cartier sunt cateva bucati: un Volvo model 1900 toamna (cel cu motor de dacie), un Beetle, un Fiat 500, un Mini, un Peugeot 104, si cel mai "bengos" e un Pontiac Deville. Majoritatea sunt undeva la sub 5000€, deci cu greu putem discuta aici de imagine.
Nici 190 E W201 sau E500 W124 la care salivez eu nu-s extraordinar de scumpe, cu putin noroc le prinzi sub 10k€ in stare buna spre foarte buna. N-ar cadea pe spate nicio gagica (sau partener de afaceri) cand le-ar vedea. Insa sunt capabile sa ajunga foarte confortabil de la Bruxelles la Budapesta si sa si scoata niste timpi interesanti pe euroring, deci nu e vorba doar de raritate sau de aspectul colectionar.
mircanu
QUOTE (former_ozz @ Mar 11 2012, 01:22 PM) *
Nu incerc sa apar viciul asta... imi plac ceasurile dar sper sa nu ajung vreodata sa dau zeci de mii de $ pe unul, nici macar mii, pentru ca sint constient ca e o prostie si un lux absurd pentru cineva ca mine (neatent, stricator, care nu e imbraca elegant si fara prea multi bani). Deci nu ma intereseaza "imaginea" atita vreme cit nici nu am un ceas din asta. Dar imi plac. Pot sa stau in magazine o ora sa ma holbez la ceasuri. Pentru mine e mult smile.gif. Ii inteleg pe aia care si le cumpara.


Ozz, eu sper ca intr-o zi sa ajung sa dau zeci de mii de euro pe un ceas. asta ar insemna ca am deja in cont cateva milioane de euro, batranetea mi-e asigurata, am cateva case etc etc etc.
si nu pentru imagine ci pentru pur si simplu ca imi plac, sa ma uit la ele, sa le port, sa le colectionez etc.

daca-mi permiteti, mi se pare ca prea multa morala si judecati pe topicul asta. daca vreti o ardeti asa proletar vindeti-va masinile si luati-va cate un Clio sau un Sandero. atunci o sa aiba sens pledoaria ptr lucruri ieftine si eficiente.
pana atunci, eu imi continui seria deliranta, burghezo-mosiereasca cu un alt ceas.
Patek Philippe Sky Moon Tourbuillon. se zice ca ar fi cel mai complicat ceas facut vreodata. nu stiu daca e asa insa e acolo printre primele. pretul este undeva la 1.5mil dolari, dupa ce de nou a costat cateva sute de mii de dolari doar. s-a dublat pretul in cativa ani. Se fac doar 2 bucati pe an.
are doua fete si printre caracteristici se numara: movement consists of 686 parts, some of which are microscopically small, a minute repeater with tourbillon escapement, chime with two “cathedral“ gongs activated by a slide piece in the case, perpetual calendar with retrograde date hand, hours and minutes of mean solar time, day, month, leap year by hands and moon age(valeleu). The platinum case measures 42.8 mm.
cateva poze sa ne clatim ochii: (pe o parte e nebunia aia albastra desprinsa din star wars si pe cealalta e ceasul propriu-zis).
ce parere aveti de el?
James Kilowatt
Man, n-ai inteles... cine predica proletarismul, nu-l practica biggrin.gif Si nici viceversa, in general...

E cool ceasul ala, mie imi place. Mai putin gravura aia de pe lateral.

Eu nu cred ca doar milionarii isi cumpara ceasuri de cateva zeci de k€. E drept, nici proletarii, insa in principiu unul care isi permite o masina noua si-ar permite si un ceas de 20k€, daca e cu adevarat pasionat.
T u d o r
Nu-mi place de nicio culoare. Acum nu ca sunt eu buricul pamantului in materie de ceasuri dar in principiu trebuie sa-ti placa chestia aia pe care platesti banii de 3-4 Ferrariuri. Si pe care o poti uita pe policioara din buda vreunui hotel.

Oricum de cand va tot straduiti voi aici sa definiti snobismul ca necesitate am inceput si eu sa studiez diversele site-uri pe care le-ati postat aici. Am descoperit ca sunt extrem de clasic in gusturi, mi-au placut mult cateva modele dar toate fiind simple si genul "de costum". Oricum ar trebui sa am al naibii de multi bani pentru a cumpara o bijuterie de cateva mii sau zeci de mii de coco.
mircanu
si mie imi place ceasul ala, ma fascineaza fata aia albastra cu luna si ce-o mai arata acolo ca nu am inteles prea bine. e un ceas cu totul si cu totul deosebit, unic, fascinanat. nu s-a mai facut niciodata asa ceva. nu e un ceas pe care mi-ar placea sa-l port insa mi-as pune manusi, l-as studia si m-as holba la el ore-ntregi sa inteleg macar ce arata si cum ajunge sa arate toate alea.

dar, de acord cu Tudor. trebuie sa-ti si placa un ceas cand il cumperi, indiferent cat de bun e. asta daca intetionezi sa porti ceasul. in cazul de fata, ceasul asta e cumparat de colectionari f bogati care nu-l iau sa-l poarte (decat poate asa o data la 2-3 ani, imi inchipui). fiind un ceas atat de rar si de complicat, daca ajungi sa cumperi unu dintre cele 2 piese facute anual, faci o groaza de bani cu el garantat. dar ca de obicei tre sa ai bani sa faci bani.

mie imi plac cceasurile simple, fara cronografe insa mai sunt si exceptii. sunt cateva mode de astea rare si deosebite pe care le admir. sunt ceasuri pe care, desigur, nu o sa ajung niciodata sa le detin, insa nu ma costa nici un ban sa ma uit la pozele lor si sa vb despre ele. e ca si cum am vb de masini deosebite de care nu o sa avem niciodata bani.

un alt ceas din categoria aia cu multe coclendere este si Ulysse Nardin Minute Repeater-Ghengis Khan.
asta e singurul ceas din lume care are smecheria aia de pe cadran numita Westminster chime. de cate ori ajunge ca gongul ala sa bata, luptatorii aia mongolii se iau la bataie cu sabiile incercand sa prinda inelul ala. la fiecare jumatate de ora si la fix bate on gong, patru mici ciocanele intra in actiune.
acum trebuie spus ca U.Nardin foloseste de obicei mecanisme ETA, pe care le modifica. ceasul de mai sus e una dintre exceptiile lor, e un turbion, bazat pe mecanismul produs de james pellaton ptr UN.
sunt mai multe modele de Ghengis Khan, pretul lor se invarte in jur de 400-600.000 de dolari.
cateva poze sa ne clatim ochii. prima poza e de la modelul Ulysse Nardin Minute Repeater Westminster Carillon Tourbillon Jaquemarts. din acelasi registru.
former_ozz
Asta-i o piesa pe care eu mi-o imaginez intr-un muzeu, nu la mina mea:).

Ma, eu nu inteleg de ce nu va relaxati si tot protestati atit. Ca doar nu va obliga nimeni sa va luati ceasuri scumpe smile.gif. Ce tot vorbim de snobism aici, n-are voie sa-ti placa un ceas ca esti snob daca se intimpla sa fie scump? Voi sinteti snobi, snobii ieftinului smile.gif.

QUOTE
Tu insa cand te zgaiesti la ele in vitrina salivezi la mecanism, sau la design, ori la numele inscris pe ele sau la pret?


O combinatie. Evident inainte de mecanism te uiti la design. Mecanismul insa poate fi foarte interesenat in ceasurile astea cu mecanismul la vedere, cu tourbillion etc. Uite mai pun odata siteul ala al lui A Lange, te uiti la suruburile alea din otel albastru, si gravurile, nu poti sa spui ca nu e ceva artistic in mecanism:

http://www.alange-soehne.com/cms/en/manufa...ship/index.html

Apoi miscarea mecanica in sine, uite aici:
http://www.youtube.com/watch?v=AWdlPMQlig4...feature=related
sau
http://www.youtube.com/watch?v=LOve0pdQZJQ...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=c1B7L1Klj8s...feature=related

sau asta comemorativ pentru gagarin:

http://www.youtube.com/watch?v=pkCia6i8rzE

etc etc


Firma si pretul in combinatie au importanta pentru ca ofera ideea aia de exclusivitate, imagine, calitate, cool. Ceva in genul o masina de lux Hyunday sau Kia vs. Mercedes, desi dublu la pret oamenii tot cumpara Mercedes. Cind dai o caruta de bani parca vrei si asta. Ti-ai lua un Hyunday la 100k?

QUOTE
Cu arta si cu frumosul intram pe teren alunecos. Care-i frumusetea tabloului ala celebru cu un patrat de Kazimir Malevich?


Slava domnului ca se fac ceasuri pentru toate gusturile, de la modern abstract la clasic.



Si acum, sa nu va enervati, un ceas care "are legatura" cu masinile:


Bugatti supersport facut de Parmigiani Fluerier:

mircanu
nu sunt mare fac A. Lange in sensul ca nu ma impresioneaza cu designul. fac cele mai smekere ceasuri insa mai trebuie sa-mi si placa. insa le admir ptr ca ma impresioneaza prin mecanismele lor uluitoare. sunt in top 10.
si mai imi place ca pe site-ul lor iti da posibilitatea sa te uiti la fiecare mecanism in detaliu sub lupa. superb!

imi vine in minte modelul Zeitwerk, care a castigat premiul "L' Aiguille d'Or" (“Golden Hand“) la "Grand Prix de Genève" in 2009. asta e primul ceas mecanic care are " jumping numeral display", o inovatie e lor. au mai fost incercari insa nu cu succesul inregistrat de A. Lange.

T u d o r
@ Ozz: OMFG, chestia asta presupun ca e si o caruta de bani, nu? unsure.gif Bai, acum gusturi si gusturi dar cui ii poate placea "exercitiul" asta de design?! Asta ca sa ma exprim frumos cu cuvinte din dictionar ca primul impuls a fost altul. biggrin.gif

Habar n-am cum e cu snobismul asta cu ceasurile dar sunt sigur ca e la fel cum e si in pictura, sculptura si similare. Adica e mai putin important ce reprezinta pentru tine o opera anume, o cumperi (colectionezi, whatever) pentru ce reprezinta ea pentru ceilalti. Ce conteaza ca un tablou e frumos, ti-e pe gust, te incanta, bla bla bla cand e lucrat de un neica nimeni din clasa a 7-a de la scoala generala de arte si meserii din Dorohoi?! Orasul meu e plin de kkturi sinistre pictate de ilustri maestri locali, am refuzat sa pun o astfel de magarie "artistica" pe un perete din casa. Si nu vreti sa stiti cat costa o astfel de lucrare... ok, nu va ganditi la prostii dar e mult mai scumpa decat panza+uleiurile cu care e facuta. biggrin.gif
former_ozz
Habar n-am cit e, ceva cu 6 cifre...
Mie imi place ceasul chiar destul de mult, si are cica un aspect practic: ecranul ala lateral e bun cind conduci masina sport, vezi cit e ceasul fara sa iei mina de pe volan. Da parca mai conteaza.
In general sint de acord ca numele nu compenseaza ceva care nu-ti place, dar e imposibil sa nu-ti placa nici unul.
Cu picioarele pe pamint, Bell & Ross sa-l enervez pe KLM biggrin.gif



James Kilowatt
Mie imi plac si cel pus de Mircanu si cel pus de ozz smile.gif Ar trebui sa incep sa joc la loto, sau sa muncesc mai mult whistling.gif

@Ozz
Nu face nimeni apologia ieftinului, nu tot ce-i scump e si snob. E snob doar nu dai doi bani pe el pana cand afli cat costa si ce scrie pe el.
Eu as cumpara un Hyundai de 100k€ (presupunand ca as fi dispus sa dau atat pe o masina).... cu conditia sa fie peste un Ferrari sau un Porsche la toate capitolele, cu exceptia brandului.

Intrebarea care se pune e insa alta. Ai da 100k€ pe un Porsche 924 de 125CP, fabricat in serie limitata, de Pischetsrieder cu mana lui, in 2012?
klm
CITAT(mircanu @ Mar 9 2012, 05:10 PM) *
sunt doar un pasionat ca si tine, dar imi plac sa fiu in tema de obicei.
[...]
PS: nu cred ca Panerai e buricul pamantului in materie de ceasuri insa nici de nivelul Longines nu sunt. sunt si peste Omega in opinia mea.

De obicei pasiunile nasc discordii si e bine sa trecem peste ele mai ales intr-o discutie care are un subiect atat de captivant smile.gif.
Ai facut-o din nou...
CITAT(former_ozz @ Mar 10 2012, 03:02 AM) *
Daca ar fi singurul meu ceas probabil as prefera unul din astea 2.
[...]
Intrebarea e mult mai simpla daca ar fi al doilea sau al treilea ceas. Pentru ca atunci sansa ar fi mult mai mare sa fie panerai.
La 3000 de ceasuri pe an, se acopera numai din cerintele colectionarilor care au citeva ceasuri.

Aici se reduce toata discutia despre Panerai: nu sunt o prima alegere ori in aceste conditii nici nu au ce cauta langa baietii mari, indiferent cu ce mecanisme sunt dotate (iar 3 mii de bucati reprezinta mult prea multe dupa ce cateva zeci de ani nu le-a bagat nici dracu in seama).
CITAT(mircanu @ Mar 10 2012, 02:36 PM) *
JLC, fara nici o ezitare. modelul reverso.

CITAT(former_ozz @ Mar 10 2012, 07:54 PM) *
Am un prieten care are reverso, si evident merge numai daca ai o caamsa pe tine smile.gif.

Reverso are o poveste interesanta: in India coloniala, ceasurile britanicilor care jucau polo se trezeau foarte des cu ecranele sparte; intors in Elvetia dupa ce a asistat la un astfel de supliciu un elvetian (al carui nume imi scapa - de fapt nu l-am stiut niciodata smile.gif) i-a propus lui Jacques LeCoultre sa creeze un ceas care sa reziste unui joc de polo.
Deci, chiar daca vorbim despre unul dintre cele mai elegante ceasuri create vreodata, Reverso se poate asorta cu succes la o tinuta lejera.
CITAT(HalbaSus @ Mar 10 2012, 08:50 PM) *
trebuie sa foloseasca mecanisme greu de facut, preferabil facute manual de un batran ceasornicar elvetian cu tehnologii stravechi (nimic mai nou de 10 ani)... sincer cu cat citesc mai mult acest topic cu atat devin mai dezgustat de ceasurile scumpe pe care pana acum le consideram o forma acceptabila de snobism...
[...]
Faptul ca un ceas foloseste o tehnologie ineficienta dar foarte greu de produs si extrem de scumpa mi se pare extrem de irelevant.
[...]
La fel si faptul ca pe aici am auzit ca erau laudate ceasuri certificate COSC care au o toleranta de vreo 4 secunde (in 1800 mi s-ar fi parut acceptabil, in 2012 nu prea) si costa 5000 de euro mi se pare revoltator...

Privind superficial, ti s-ar putea da dreptate: ce plm ne pasa ca Hans - un mos elvetian - face cu ciocanul niste chestii care o iau inainte (mecanismele elvetiene nu raman in urma), costa cat o masina si se strica la prima lovitura cu parul?!
Privind in profunzime, gasim destule detalii care sa contrazica aceast punct de vedere.
Ai observat ca am folosit de acteva ori cuvantul manufactura si nu degeaba; unul dintre aspectele care confera valoare unui ceas este unicitatea sa (este un produs manual) insa nu cu ciocanul; un ceas are sute de bucati - taiate cu o precizie micrometrica - care, imbinate, formeaza un mecanism ce functioneaza (aproape) ireprosabil; unele indica ora (+-cateva secunde/zi) altele luna, ziua din luna, anotimpurile, fazele lunii, rasaritul si apusul soarelui, batalia de la Rovine, Calea Lactee etc; toate astea se fac prin maiestria cu care un ceasornicar (batran sau tanar) proiecteaza sutele alea de bucatele apoi le imbina astfel incat sa afiseze toate alea nu o zi, nu o luna, nu un an ci - teoretic - pana la sfarsitul timpului; n-avem decat sa umblam cu universul la incheietura iar universul va functiona tot timpul.
Ti se pare mult sa platesti 4 secunde/zi in schimbul unei minuni a indemanarii umane?
CITAT(James Kilowatt @ Mar 11 2012, 12:00 AM) *
O masina de epoca e si o bucatica de istorie. Nu toate masinile ajuns de colectie, trebuie sa fie in general modele deosebite.

Morgan smile.gif.
CITAT(former_ozz @ Mar 12 2012, 03:49 AM) *
Cu picioarele pe pamint, Bell & Ross sa-l enervez pe KLM biggrin.gif

36182451.gif, daca nu m-am enervat pana acum, e greu s-o mai fac.

Dar sa urcam iar cu capetele in nori: una dintre cele mai captivante aparitii la Baselworld este Opus XII a lui Harry Winston (ati putut vedea in paginile trecute O XI):
mircanu
@Ozz
si mie imi plac Bell@Ross, insa sunt overpriced. folosesc numai mecanisme ETA, care costa maxim 300 de dolari bucata. marketingul lor este noi vindem un "look cool". eram prin singapore si am intrat intr-un butic al lor. vanzatorul a scos pe masa poze si mi-a aratat ce vedete poarte un ceas de la ei. a fost foarte dezamagit de intrebarea mea: "ce mecanisme folositi?". pe urma am citit despre net care e treaba cu ceasurile lor.

ptr ca si Panerai face ceasuri mari, multi au incercat sa le bage pe cele doua in aceeasi categorie. insa e de-ajuns sa citesti cateva articole ca se te edifici care e diferenta.

@Klm
welcome back. scuze daca am fost prea acid la adresa ta. sa continuam insa.....
Panerai a fost si este o manufactura, daca tocmai ai adus vorba despre cuvantul asta si ce presupune.
Panerai au facut si ei un ceas cu mecanism turbion tocmai sa demonestreze ca sunt capabili de orice. nu numai ca au facut un "turbulion" d-asta, dar au facut si o inovatie in materie.
uite citeste aici dintr-un articol:

"Officine Panerai has taken up this challenge and it has even managed to make innovations in this field, putting its imprint on a horological speciality which has been substantially unchanged since it was first invented.
In the Luminor 1950 GMT the cage rotates on an axis parallel to the base of the movement at right angles to the axis of oscillation of the balance; in addition, the cage makes two rotations per minute. These two innovations make the Panerai design better at compensating for errors arising from changes in position, which are much more numerous with a wristwatch than a pocket watch. Operating through a series of gear trains comparable to those of an automobile’s differential, the device is the distinctive feature of the P.2005 calibre, which differs from all the other tourbillons currently in production in several other details."

articolul complet aici:
http://www.thewatchquote.com/No_6181.htm

si cateva poze sa vada lumea despre ce vorbim:
klm
Imi place ca insisti smile.gif.
Tie ti se pare ca ceasul ala arata de 80k euro? Mie nu. Omega DeVille Tourbillon pleaca tot de pe acolo ca bani insa este dotat cu mecanismul 26xx (ala co-axial de care vorbeai mai sus).
Daca ii scoti tourbillon-ul si mai puni 500 euro, cumperi un Zenith El Primero (care cu tourbillon si din aur se opreste la 30-40k euro).

O fi bune Paneraiurile alea dar prea se arunca in liga mare fara plasa de siguranta.
AlexTM
QUOTE (klm @ Mar 12 2012, 04:34 PM) *
Tie ti se pare ca ceasul ala arata de 80k euro? Mie nu.


De ce nu? E vorba de bijuterii barbatesti, deci nu exista o imagine tipica a unui ceas care sa valoreze 80K (sau 50, sau 100...). Valoreaza atat cu cat se vinde, atat cat valoreaza IMAGINEA lui creata de marketing. E la fel cum ai intreba despre valoarea unui tablou.
Nu are importanta ca are turbulion sau nu inauntru, ca Zenith face unul similar la juma de pret sau mai stiu eu ce detalii tehnice smile.gif
mircanu
QUOTE (klm @ Mar 12 2012, 06:34 PM) *
Imi place ca insisti smile.gif.
Tie ti se pare ca ceasul ala arata de 80k euro? Mie nu. Omega DeVille Tourbillon pleaca tot de pe acolo ca bani insa este dotat cu mecanismul 26xx (ala co-axial de care vorbeai mai sus).
Daca ii scoti tourbillon-ul si mai puni 500 euro, cumperi un Zenith El Primero (care cu tourbillon si din aur se opreste la 30-40k euro).

O fi bune Paneraiurile alea dar prea se arunca in liga mare fara plasa de siguranta.


insist ptr ca imi face impresia unui tip istet care accepta argumentele de specialitate. daca nu le accepti, zi-mi si ma opresc, caci discutia noastra isi pierde rostul.
Omega DeVille este o gluma in comparatie cu Panerai. de ce? ptr ca poti sa cumperi un Omega DeVille si pe baterie, sunt ceasuri de larg consum. Din principiu, nu as cumpara Omega deVille turbion cand as stii ca in aceasi colectie ei au modele si pe baterie. in plus, daca citeai articlul ala postat de mine vedeai ca Panerai nu numai ca a facut un turbion, ci a facut o inovatie la mecanismul inventat de Breguet.

Aspectul ceasului nu se discuta, poate sa-ti placa sau nu un ceas. in ciuda macanismelor deosebite mie nu-mi place Zenith El Primero. imi plac alte Zenith-uri, insa nu el primero. Eu nu vreau ca tie sa-ti placa Panerai-ul ci sa te informezi sa sa vezi de ce sustin eu sustin ca e ceva deosebit, peste Omega si de fapt, peste toate ceasurile de larg consum. Paneraiul este o manufactura.

personal, ca eu sa ajung sa dau zeci de euro pe un ceas ar trebui sa indeplineasca mai multe cerinte: sa-mi placa, sa-si merite banii (executie, mecanism), sa-si mentina valoarea si sa nu fie un model raspandit si contrafacut la greu.
de aceea, daca mi-as permite, as da banii pe cateva modele de la Panerai, JLC, Zenith.....
James Kilowatt
Eu totusi as vrea sa inteleg ce intelegeti prin "zeci de mii"... vorbim de 15k€, sau de 95k€?
Si ce inseamna mai exact "sa iti permiti"?
mircanu

zeci de mii inseamna de la 10.000 in sus. 20-30-90k.
sa-mi permit, inseamna sa-mi permit. adica sa am atatia bani de dat pe un ceas.
James Kilowatt
Mda, bine, asta e definitia academica. la urma urmei "zeci de mii poate insemna" si 1000€ (0.1 zeci de mii) si 1000000, adica 100 de zeci de mii. Hai totusi sa discutam de un interval ceva mai precis, ca de la 1 la 10 e putin cam prea teoretica discutia.

Eu sunt convins ca multi dintre forumustii de aici pot sa dea 20k€ pe un ceas. Ca nu vor, asta e altceva.
mircanu
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 12 2012, 08:58 PM) *
Mda, bine, asta e definitia academica. la urma urmei "zeci de mii poate insemna" si 1000€ (0.1 zeci de mii) si 1000000, adica 100 de zeci de mii. Hai totusi sa discutam de un interval ceva mai precis, ca de la 1 la 10 e putin cam prea teoretica discutia.

Eu sunt convins ca multi dintre forumustii de aici pot sa dea 20k€ pe un ceas. Ca nu vor, asta e altceva.


o dam in diverse.
sunt convins ca sunt multi care-si permit ceasuri f scumpe insa sa nu exageram. de ex, daca ai 100.000 de euro sa-ti cumperi casa (80.000 de la banca) nu inseamna ca neaparat iti permiti ceas de 10-20.000 de euro. il poti cumpara, ai suma, insa nu inseamna ca ti-l permiti in acceptiunea mea. desi, fiecare isi cheltuieste banii cum vrea si nu e treaba mea sa-l judec pe x sau y. e doar modul meu de gandire.
nu am intereseaza ce si cat isi permite unul sau altul.
James Kilowatt
Eu cred ca daca iti permiti sa cumperi o masina, iti permiti un ceas de aceeasi valoare. Doar ca intre ceas si masina toti aleg masina desi daca stai sa faci un calcul ceasul ar putea fi o idee mai buna. La ceas nu mai platesti in continuu revizie, sonde lambda si capete de bara, asigurari, taxe de drum, tractorina, si s-ar putea sa nu se devalorizeze la fel de tare (sau deloc).

Plus ca vorbim aici de microb, ori cand e vorba de microb, e naspa.
Chestia pe care incerc sa o inteleg e fix asta cu microbul... cat de pasionat trebuie sa fii ca sa preferi un ceas in loc de masina?
klm
CITAT(mircanu @ Mar 12 2012, 06:25 PM) *
Omega DeVille este o gluma in comparatie cu Panerai. de ce? ptr ca poti sa cumperi un Omega DeVille si pe baterie, sunt ceasuri de larg consum.

Pai eu am comparat Paneraiul de care vobsti tu (care costa 80k euro) cu un DeVille (singurul Omega cu tourbillon) dotat cu mecanism co-axial (Omega 2600 - ala laudat de tine) care costa tot 80k euro; uite-le puse unul langa altul:

CITAT(mircanu @ Mar 12 2012, 06:25 PM) *
Aspectul ceasului nu se discuta, poate sa-ti placa sau nu un ceas. in ciuda macanismelor deosebite mie nu-mi place Zenith El Primero. imi plac alte Zenith-uri, insa nu el primero.
[...]
personal, ca eu sa ajung sa dau zeci de euro pe un ceas ar trebui sa indeplineasca mai multe cerinte: sa-mi placa, sa-si merite banii (executie, mecanism), sa-si mentina valoarea si sa nu fie un model raspandit si contrafacut la greu.
de aceea, daca mi-as permite, as da banii pe cateva modele de la Panerai, JLC, Zenith.....

Aici te contrazic (si ozz a facut-o indirect): firma conteaza, aspectul conteaza; nu vorbim de ceasuri atomice, radio sau mai stiu eu ce sf-uri ci de ceasuri mecanice iar astea au de indeplinit cu totul alte conditii decat cele matematice.
Mai mult de atat, tu singur ne dai dreptate cand amintesti de Reverso smile.gif.
Concluzionand, Panerai arata nashpa, da nashpa rau si
CITAT(klm @ Mar 9 2012, 03:46 PM) *
Nu ma va interesa nici daca cel mai ieftin ceas de-ale lor ar costa 1 mil de euro

Eu din discutia asta am invatat ceva si trebuie sa reconosc ca am gresit putin, punand Panerai langa TAG (insa am facut-o doar pentru ca amandoua mi-au atras atentia la fel de mult adica spre deloc); te asigur ca voi fi mai atent pe viitor.
JK, eu cred ca sunt putine persoanele care sa poarte un ceas peste posibilitatile lor; eu gandesc cam ca ozz: imi plac, le admir, citesc despre ele, (ma contrez pe forum smile.gif) insa cand e de cumparat, am alte prioritati ca sa ma gandesc macar la un ceas mai scump de 500 euro.

Si continuam seria cu Cabestan - un ceas cu mecanism vertical; urat cu draci dar deosebit smile.gif:
mircanu

Paneraiul pus de tine nu este acelasi cu cel de care vb eu. sunt din aceeasi colectie insa nu e ceasul cu turbion de care vb eu. tu ai pus PAM 127 (oricum un ceas suuuperb, f elegant si deosebit). Paneraiul cu turbion este PAM 276. oricum nu conteaza, Omega ala arata naspa rau. nu-mi plac ceasurile cu bling bling.

asta e PAM 276 cu mecanism "turbion".
klm
Pai vezi cat de nasol e producatorul asta daca aproape toate ceasurile arata la fel...?!
Nici mie nu-mi place acel Omega (nu-l consider bling - cel pus de mine e din platina insa cel din aur alb nu are nimic pe rama) insa arata deosebit.
E vorba de imaginea pe care o transmite, Alex.
mircanu
QUOTE (klm @ Mar 12 2012, 11:51 PM) *
Pai vezi cat de nasol e producatorul asta daca aproape toate ceasurile arata la fel...?!
E vorba de imaginea pe care o transmite.


nu e nasol deloc. Panerai face ceasuri la fel, insa transmite imaginea unui ceas unic, de calitate, pe care-l recunosti usor. e o valoare a marcii unicitatea.
Omega avand in aceeasi colectie ceasuri "turbion" si pe baterie ce imagine transmite? eu sunt convins ca lor nu le pasa caci vand din greu, insa ptr mine e aiurea si o sa aleg alt ceas daca am cateva zeci de mii de euro de spart pe asa ceva.

PS: eu spun toate astea desi am un Omega. sunt cat se poate de obiectiv. unele ceasuri de la Omega se merita cumparate, insa foarte putine. Omega DeVille turbion nu e unul dintre ele.
former_ozz
KLM: Un Panerai de 80k e mai putin ridicol (ok, la fel de ridicol) ca un Omega de 80k, sau de jumate sau chiar de un sfert din banii astia. Omega face ceasuri de 5-10k nu de 80k. Daca ai 80k iti cumperi alt ceas, nu un omega care face o versiune a ceasului tau cu cuartz, arata aproape la fel si e mai precisa. Ah, si costa 1000E smile.gif.

QUOTE
Deci, chiar daca vorbim despre unul dintre cele mai elegante ceasuri create vreodata, Reverso se poate asorta cu succes la o tinuta lejera.


Polo e unul din sporturile care nu joaca in "tinuta lejera" ci in "business casual". smile.gif
@JK:

QUOTE
E snob doar nu dai doi bani pe el pana cand afli cat costa si ce scrie pe el.


Genul asta de snobism eu cred ca se cheama educatie smile.gif. Nu totul trebuie sa fie pur si brut si din inima, gusturile se mai si educa. Nu totul trebuie sa fie frumos "pe fata" si evident pentru oricine, mai trebui sa si invet si eu sa descoper niste chestii. Crezi ca un om primitiv ar aprecia aceleasi lucruri cu un om educat modern?
Cind cineva imi spune ca ceasul asta de 2lei, sau tabloul asta naspa, sau muzica asta zgomotoasa e facuta de nu stiu ce celebritate, e apreciata de nu stiu cine si costa nu stiu cit, am doua variante:

1. da-i dracu de snobi ca e de kkt.
2. da oare ce vad ei in asta si eu nu vad? ia sa ma chinui sa descopar si eu.

Adevarul poate fi undeva la mijloc, se poate ca urmarind educatia sa ajungi tot la rezultatul ca aia sint niste snobi, dar se poate sa nu. Sau poti sa afli de ce le place unora nu stiu ce chestie si tot sa nu-ti placa.
De aia nu-s asa sigur ca snobismul se decreteaza asa usor. Mai degraba e o atitudine de strimbat din nas/dispret fata de lucruri pe care ieri le apreciai decit legata de acceptarea a altceva.

QUOTE
Intrebarea care se pune e insa alta. Ai da 100k€ pe un Porsche 924 de 125CP, fabricat in serie limitata, de Pischetsrieder cu mana lui, in 2012?


Faci ce faci si te intorci la utilitate smile.gif. Cind spui ca masina are 125CP, (si nici nu are manevrabilitate sau frine comparabile cu una contemporana), imi spui ca un ceas de 100E arata mai bine timpul decit unul de 100kE. E irelevant, nu iei ceas de 100kE ca sa afli cit e ora. Daca ar fi asa simplu, n-ar mai exista ceasuri mecanice deloc, nici alea de 100E sau sub facute de Seiko.
Raspunde la asta: de ce isi ia un om un ceas mecanic de 100E? Snobism clar nu este, bijuterie nu e (adica e, dar in alt sens), status symbol nu e, timpul nu-l arata bine. Atunci? Si cu toate astea e o piata mare pentru asa ceva.

Pe de alta parte e imposibil sa desparti masinile de utilitatea lor, o masina scumpa si frumoasa care merge prost nu valoreaza 2 bani. Sau ma rog, asa ar fi fost daca nu s-ar fi inventat "istoria", o masina proasta devin brusc superba daca e veche.
La ceasuri peste o anumita precizie deja nu mai conteaza, cui ii pasa de ceasuri atomice si sincronizare radio? Timpul uman se rotunjeste cu 10 minute, rar (niciodata?) iti pasa de mai mult deci ora si prima cifra a minutelor... cui ii pasa de secunde?
Deci n-am nevoie de cel mai tare ceas, o chestia care ofera precizie de citeva secunde pe zi e arhisuficienta. Utilitatea cesurilor precise e irelevanta pentru mine, n-am nevoie de genul ala de precizie. Din contra mi se pare inutil un ceas prea precis.

former_ozz
QUOTE
Eu as cumpara un Hyundai de 100k€ (presupunand ca as fi dispus sa dau atat pe o masina).... cu conditia sa fie peste un Ferrari sau un Porsche la toate capitolele, cu exceptia brandului.


Asa ceva nu exista smile.gif. Hyunday e ieftin pentru ca ofera incertitudine, risc, un design mai discutabil etc. In momentul in care este peste la TOATE capitolele nu mai e incertitudine si atunci o sa coste peste.
former_ozz
A,. si mai vreau sa mai spun ceva: Nu este DELOC adevarat ca nu exista inovatie in lumea ceasurilor mecanice. Filmele lui KLM de exemplu dovedesc asta, ala cu turbillionul care se roteste invers in momoria lui gagarin etc.
former_ozz
Va mai bag panerai si B & R:




former_ozz
B&R WW1-92
QUOTE


@Micarnu: da, sint de acord ca B&R sint prea scumpe.
Totusi mecanisme ETA nemodificate gasesti si la ceasuri mai scumpe de atit.
AlexTM
QUOTE (klm @ Mar 12 2012, 09:51 PM) *
Pai vezi cat de nasol e producatorul asta daca aproape toate ceasurile arata la fel...?!
Nici mie nu-mi place acel Omega (nu-l consider bling - cel pus de mine e din platina insa cel din aur alb nu are nimic pe rama) insa arata deosebit.
E vorba de imaginea pe care o transmite, Alex.

Pai da' eu despre ce vorbeam? Strict la comparatia intre acele 2 ceasuri, diferenta o face imaginea, nu detaliile tehnice.
Doar ca notiunea de imagine e perceputa in diferite moduri.

Pe de o parte tu nu ti-ai lua Panerai pentru ca de banii aia iti iei Omega cu tourbillon si Omega dom'le, e firma arhicunoscuta, deci da, lumea vede si pricepe; plus ca nici nu e orice Omega. De Panerai n-a auzit nime, cum sa dai 80K pe asa ceva?

Cealalta optica e cum adica sa dai 80K pe un Omega, astia fac ceasuri de duzina, acolo la la 5-10 mii. Fac ceasuri chiar si cu baterie, sacrilegiu. Cu el la mana nu faci mare senzatie in lumea adevaratilor purtatorilor de ceasuri. E OK sa dai cateva mii pe un Omega, dar nu 80, chiar daca merita. De banii aia iei un Panerai, in fata caruia orice cunoscator se inclina pentru ca ii cunoaste valoarea.

Evident, vorbim teoretic, din cate deduc din discutiile de pe forum, nu e nimeni (inca) in situatia de a alege un ceas in jurul valorii respective smile.gif
former_ozz
Pai mai Alex, astia cu ceasurile sint prada usoara. Cultura inutilului scump. Plus toate detaliile astea aiuristice cu mecanica si gravuri ascunse si preturi si chestii pe care nu le vede nimeni, si snobism, si imagine pentru vreo 0.2% insi care se uita la ceas si umflat in pene.
Un spectacol al vanitatii si desertaciunii umane.
Da stii ce? la masini e chiar mai naspa, macar ceasul il vinzi peste 10 ani si mai valoreaza ceva, masina nu. Macar ceasul nu sare in ochi decit la 0.2% din oameni, la masina orice pipita stie ca arata scumpa. Asta nu e nici o scuza nici o justificare smile.gif.
AlexTM
Eh, nu neaparat, este pentru cei pasionati si care in plus cu bani. La fel ca si arta.
James Kilowatt
QUOTE (former_ozz @ Mar 12 2012, 09:39 PM) *
Genul asta de snobism eu cred ca se cheama educatie smile.gif .


Nu man, e fix pe dos. Genul asta de educatie se cheama snobism.

Arthur Clarke spunea ca intelectuali se dau unii care au mai multa scoala decat IQ smile.gif

Daca esti cu adevarat priceput, pasionat si rafinat, esti in stare sa recunosti un Picasso desenat pe un servetel la restaurant la betie, fara sa fie semnat. Recunosti stilul, mana, viziunea. Insa atunci cand il mototolesti si-l arunci sau il bagi intr-un beci pana vine unu' si-ti spune "bai boule, vezi ca ala-i un picasso" si in clipa urmatoare iti dai ochii peste cap cuprins de un ograsm spiritual, asta se cheama snobism. Eu cred ca reactia unui adevarat expert ar fi "da, uite ca nu m-am prins, insa e unul de atipic (sau de c...t), cred ca era beat cand l-a facut".
Cand esti cu adevarat pasionat de o chestie si chiar te pricepi n-ai nevoie de semnatura ca sa recunosti o valoare.

Daca duc putin la extrem rationamentul facut de tine si scientologia e o forma de rafinament si educatie. Sau necrofilia. Si asta doar pentru ca scapa intelegerii intuitive a proletariatului.

Evident ca nu trebuie sa cadem in extreme, adevarul e la mijloc, si ca din start nu le stii pe toate. Insa atunci cand ai un creier functional, si aprofundezi o chestie, incepi sa intelegi.... intelegi ce e in spatele unui tablou sau al unui ceas, intelegi unde e genialitatea unui unei opere (sau a unui mecanism) atunci cand ti se explica desi inainte nu o vedeai. Insa exista niste limite, si nu inseamna ca trebuie sa renunti la spiritul critic. Poate artistul ala nu era genial in fiecare zi, si poate a mai dat si gherle, chiar si unele scumpe si celebre, comandate de cine stie ce barol local, si pe care le-a facut pentru bani, nu pentru ca era inspirat.
Poate scientologia chiar nu are nimic genial oricat ai incerca sa o aprofundezi si oricat de bine ai intelege-o.

Exemplul cu Porsche n-are legatura doar cu utilitatea, ci cu costul ei. Porscheul ala complet depasit ar fi foarte scump de "manufacturat" in conditiile de care spuneam, iar pretul ar fi pe deplin justificat de costuri. Mai mult, ar fi cu adevarat o serie limitata "natural" si nu de un marketing inteligent. Pischetsrieder nu poate construi cu mana lui 100.000 exemplare. Si cu toate astea, l-ai cumpara?


LE
La comparatia intre ceas si masina si eu sunt de acord. Daca te pricepi, ceasul s-ar putea sa fie o afacere mai buna (deja am mai spus asta).
Si in plus de asta, sa zicem ca nu compari ceasul cu masina.... ai putea sa-l compari doar cu "optiunile" pe care le iei la o masina. Cred ca majoritatea pe aici au optiuni care au costat 20% din pretul masinii. Lumea se plange ca nu-si permite un ceas bengos, insa baga 5k€ la fiecare 5 ani in "optiuni", ca o masina care nu-i "full" nu e masina biggrin.gif
klm
CITAT(mircanu @ Mar 12 2012, 10:03 PM) *
nu e nasol deloc. Panerai face ceasuri la fel, insa transmite imaginea unui ceas unic, de calitate, pe care-l recunosti usor. e o valoare a marcii unicitatea.

Prietene, Panerai a fabricat ceasuri pentru armata italiana, chestii durabile, cu care sa se plimbe carabinierii lor (sau cum naiba s-or numi soldatii) prin balega si noroi, sa dai cu paru' in ele si sa reziste; cf Wiki, intre 1938 si 1993 a facut imensul nr de 300 (trei sute) de ceasuri; de ce? mi-am mai zis parerea: aratau ca dracu si nu le baga nimeni in seama (wiki zice ca nu rentau dpdv al costurilor - cost-effective, nici nu mai indeplineau cerintele marinei - met the naval specifications - deci devenisera niste prastii de ceasuri). In 1997 Richmont (unul dintre cei mai mari giganti ai industriei de lux care detine printre multe altele pe A. Lange, JLC, Vacheron sau Roger Dubuis) cumpara Panerai si, se pare, investeste cativa banuti in calitatea marcii, limiteaza productia la cateva mii de bucati (pentru ca ar fi imposibil sa vanda mai mult) pastreaza imaginea military (pentru ca altfel ar intra pe domeniul altor marci detinute) si face lumea sa creada ca Panerai "e marfa, bă"!
Eu nu accept asa ceva; in accceptiunea mea Panerai ramane un ceas potrivit pentru soldatii care se plimba prin noroi; eu nu sunt nici soldat si nici nu ma plimb prin noroi deci nu voi sa stiu de el.
Sper sa incheiem aici discutia despre locul acestui producator si incercarea de a-l pozitiona mai sus decat merita sa fie.

ozz, ce-i, biznis cajual, manca-tz-ash ochii, daca nu o tinuta lejera? Sigur ca nu porti JLC la maieu in timp ce joci baschet (pentru aia exista G-shock-ul de care vb Halba) dar nu poti spune ca nu merge la o iarba verde sau la un pescuit.

Alex, permite-mi sa citez inca o data ce a spus ozz: "Eu zic ca nu merita in general ceva care e un ceas mult mai scump decit pretul normal pentru marca respectiva. Daca e prea scump, cumperi o marca mai sus cu mai putine fite, complicatii, aur etc. Sau chiar SH."
Omega n-are ce cauta peste 5 - (cu multa toleranta) 10k euro (mircanu, ozz, si eu sunt de parere ca tourbillon-ul lor nu merita banii) insa in comparatia noastra se vede si de la un km faptul ca DeVille arata a ceas scump (in timp ce P ala e exact ca aproape orice alt model) ca sa nu mai amintim de materialele folosite sau diferenta dintre mecanisme.

Ca sa va faceti o idee despre gusturile mele, unul dintre ceasurile pe care eu le consider perfecte este Breguet Classique:

mircanu

klm-ule, o dai in manele.
de unde stii tu ca soldatii italieni mergeau cu Paneraiul la mana prin balega si noroi? ai visat azi-noapte?
citeste cu atentie ce scriu aici in postul asta si poate o sa intelegi.

Panerai a facut ceasuri numai ptr marina italiana, nu ptr infanterie (diferenta e ca unii o ard prin apa si altii pe uscat). au produs ceasuri ptr scufundari si instrumente de precizie. ( The Royal Italian Navy employs the precision instruments supplied by Panerai during the First World War. The products delivered include luminous devices for sighting naval guns at night, timing mechanisms, depth gauges and mechanical calculators to launch torpedoes from MAS, high speed motor torpedo boats)

ptr ca se bazau pe suplimentarea armatei cu aceste instrumnete de precizie si ceasuri ptr scufundari, Panerai a avut de suferit dupa cel de-al doilea razboi mondial cand nu mai era atat nevoie de echipamentul lor. ei faceau totul mecanic si de f buna calitate, insa tehnica a evoluat si piata a fost acaparata de electronica si de marii producatori de armament.
astfel ca Panerai renunta incei incet la ceasurile lor ptr marina militara si pastrand caracteristicile incep sa faca ceasuri normale de purtat. ptr ca stiau cel mai bine sa faca ceasuri ptr scunfundari, pe asta s-au bazat si de la asta au evoluat in timp.

e adevarat ca au produs f putin ani la randul, insa motivul este ptr ca au ramas independenti multa vreme si e greu sa te dezvolti independent. daca te informezi, inveti ca toti marii producatori au un spate unul dintre grupurile importante de pe piata: swatch, richmont, LVMH......cand Richmont a cumparat Paneraiul si a investit, atunci ei au inceput iar sa produca, sa scoata noi modele si au facut de la bun inceput numai ceasuri de f buna calitate.

strategia brandului a fost sa faca numai serii limitate, ceasuri de calitate si unice ca design. era o nisa pe piata de cumparatori care voiau asa ceva si paneraiul avea acest potential avand in vedere istoria sa. strategia a mers din plin. se sta la coada la anumite modele de panerai si exista cluburi ale detinatorilor de panerai. marca a format un adevarat cult printre posesorii acestor ceasuri.

da cautare paneristi sau club panerai pe google si afli mai multe.





klm
CITAT(mircanu @ Mar 13 2012, 01:27 PM) *
de unde stii tu ca soldatii italieni mergeau cu Paneraiul la mana prin balega si noroi? ai visat azi-noapte?
[...]
au produs ceasuri ptr scufundari

Te pomenesti ca se scufundau in lapte de bivolita... nu, prietene, se scufundau prin smarcuri pline de rahat de broasca.

Acu' intreb eu: ce-ti trebe diver? Ai ceas la tubul de oxigen (iar la scufundari fara tub oricum nu ajungi mai jos de 100 de m ca sa-ti arda sa te uiti la ora). Sau poate ai nevoie sa calculezi in cat timp faci 100 de m pe sub apa ca sa stii cat sa potrivesti cronometrul de la boamba (adica precizie) si atunci folosesti un electronic de ala cu unde radio - si eventual laser ca sa stabilesti exact coordonatele pentru MIG in caz ca bomba da gres (ca sa nu mai spun ca atunci cand soldatul dispare in misiune, e mai rentabil sa fi fost echipat cu un g-shock de 100 eur decat cu un Panerai de 10k).
Apoi, cred ca stii bine ca pielea nu are ce cauta la ceasurile de scufundari (miroase, se deterioreaza in contact cu apa sarata etc); acolo e nevoie de bratara din metal - care nu se potriveste la militari pentru ca straluceste si te vede inamicu' - sau cauciuc (de preferat pastic sau cauciuc: nu te incomodeaza); Paneraiul ala are curea de piele si cadru din metal care reflecta lumina...
Si ar mai fi inca pe atatea motive din care ceasurile respective sunt divere care nu se pot folosi la scufundari, exclusiviste fara sa aiba o poveste in spate, cu istorie fara sa se fi adresat vreodata consumatorilor civili adica scumpe fara sa merite banii.

Apoi sa nu-mi zici ca un om normal la cap da atatia banoi aia pe un ceas ca sa-l bage prin noroi... chestiile astea sunt purtate de Vin Diesel, Stallone, ala din Transporter (care chiar cred ca avea unul in prima parte) - bad boys cu antrenor personal - imbracati la costum si tragandu-se in poza pe covorul rosu; cati de astia exista in intreaga lume ca sa se produca mai multe Paneraiuri?! De altfel, in sprijinul acestei idei sta marturie colaborarea cu Ferrari din care a rezultat "imensul" nr. de... 11 ceasuri; ok, e normal ca un proprietar de Ferrari nu cumpara panara Panerai dar din milioanele de fani italieni nu s-au gasit macar cateva sute (ambele companii au origini italiene) sau cativa colectionari care sa plateasca pretul cerut de au trebuit oferite discounturi si la alea 11?!
Hai sa fim seriosi... tre' sa fii constient ca, la fel cum un Q7 nu vede aproape niciodata off-road, Paneraiul modern nu mai vede picatura de smarc si cea mai mare scufundare e snorkelingul sau piscina de la Rex.
CITAT(mircanu @ Mar 13 2012, 01:27 PM) *
da cautare paneristi sau club panerai pe google si afli mai multe.

Si Bieber are club; asta inseamna ca tre' sa-mi placa chestiile alea si sa-mi doresc albumele lui?!
mircanu

asta e ultima data cand iti raspund, ptr ca ignori argumentele date. o ti pe a ta, desi postezi mereu chestiuni fara acoperire.
o dai in sf-uri, ai viziuni cu "smarcuri pline de rahat de broasca".

1. Orice Panerai vine si cu o curea de plastic/cauciuc ptr cine vrea sa se bage in apa cu ceasu. si sunt multi care fac asta. nu cu modele Radiomir, insa cu Luminor Marina. cauta pe site-urile indicate de mine cu paneristi.

2. de ce imi trebuie mie diver? ptr ca imi plac, asta e un aspect. si al doilea aspect e ca ptr sunt ceasuri solide facute sa reziste. Omega Planet Ocean e un diver pe care poti sa-l folosesti ca al doilea ceas, de rezerva, cand faci scufundari. multi au un ceas de rezerva in caz ca "diving computer-ul" cedeaza.
orice ceas care are 200m water resistance si "rotating bezel" se poate folosi la scunfundari. Citeste pe net!

3. asocierea marcii cu x sau y, nu ma intreseaza.

4. de unde ai scos-o pe asta ca au rezultat doar 11 ceasuri din asocierea cu Ferari?
au facut cateva mii insa nu a fost un succes comercial. pe aceste ceasuri nu a scris Panerai ci Ferari. au fost mai multe modele, Panerai le-a facut doar ptr Ferari. nu am inteles stretegia lor de marketing.
uite aici un link cu diferite modele si preturi:
http://www.watchsea24.com/en/panerai/ferrari

mie personal nu-mi plac. nu imi place ideea de a avea un ceas pe care scrie Ferari. estetic nu imi plac iara, sunt prea incarcate si colorate ptr gustul meu.

T u d o r
Mircane, fara suparare dar eu cand eram mic am avut un ceas rusesc Raketa (semana foarte bine cu asta) care aducea cu Paneraiul. Cifre clare si mari, ecran colorat... doar remontorul nu il avea acoperit. Poate fi o minune tehnologica nemaivazuta dar estetic arata fic ca un ceas rusesc din anii 70. Parca trebuie mai mult decat o mecanica buna pentru a da atatia bani pe el, nu crezi? Inteleg ca esti pasionat de marca dar simtul estetic e cel care cumpara, nu cel tehnic.

Oricum ati dat-o cu totii in exemple SF. biggrin.gif


Ia uitati, ca tot vorbeam de ceasuri rusesti: Vostok Arktica si_niste_cifre:

• Mecanism AUTOMATIC Vostok-2432
• 32 rubine
• Indicator zi/noapte bicolor
• Indicator alternativ 12/24


T u d o r
Ia mai uitati aici:

Buran nu_stiu_cum:

• Mecanism Poljot - 31679
• 25 rubine
• Geam SAPPHIRE
• Editie limitata 150 exemplare



Buran President:

Ceasul Presedintiei Ruse
• Mecanism Poljot - 3133
• CHRONOGRAPH mecanic
• 25 rubine
• Geam SAPPHIRE
• 300 exemplare

T u d o r
Sturmanskie doua modele:

Ambele mi se par foarte frumoase.

• Mecanism Poljot 31679
• CHRONOGRAPH
• 23 rubine
• Autonomie 41 ore
• Serie limitata 300 exemplare

• Mecanism Poljot 3133
• CHRONOGRAPH
• 23 rubine
• Autonomie 41 ore
• Serie limitata 200 exemplare

AlexTM
S-a terminat disputa Panerai - restul lumii? E bine, insa mie incepusera sa-mi placa modelele lor (fara gluma)

Frumoase ceasurile rusesti, imi aduc aminte de Poljot-ul meu cu 17 rubine pe care pe care l-am primit in clasa a 4-a. Metalic, greu si intarzia sau grabea, nu mai tin minte.

Uitasem, am si eu un ceas de la o firma de mare prestigiu, fondata in 1810.
Arata foarte bine, o sa-i fac o poza (am facut una cu telefonul dar iese ca naiba, nu pot sa-mi bat joc de el).
mircanu
QUOTE ( T u d o r @ Mar 13 2012, 07:51 PM) *
Mircane, fara suparare dar eu cand eram mic am avut un ceas rusesc Raketa (semana foarte bine cu asta) care aducea cu Paneraiul. Poate fi o minune tehnologica nemaivazuta dar estetic arata fic ca un ceas rusesc din anii 70. Parca trebuie mai mult decat o mecanica buna pentru a da atatia bani pe el, nu crezi? Inteleg ca esti pasionat de marca dar simtul estetic e cel care cumpara, nu cel tehnic.

Oricum ati dat-o cu totii in exemple SF. biggrin.gif


tudore, eu nu am dat-o in sf-uri tocmai asta e. m-am rezumat la argumente tehnice si istoria marcii. eu nu vorbesc din viziuni si stari onirice.
simtul tau estetic nu este acelasi cu al meu. argumentele de genu asta nu stau in picioare. ca iti place tie sau nu, este relevant doar ptr tine. nu ptr mine. relevant ptr mine este ce imi place mie, iar mie imi place Panerai, printre altele.

pe mine, ceasurile rusesti nu ma pasioneaza. rusii nu au finete deloc. executia lor lasa de dorit, chit ca vorbim de un fier de calcat sau de un ceas.
T u d o r
Bineinteles ca din punctul meu de vedere am facut remarcile de mai sus. Frumusetea sta in ochii privitorului, nu ma erijez in somitatea gustului.

Dat fiind ca tu ai afirmat ca ceasurile rusesti nu au finete vin si te intreb (sau ii intreb pe toti) daca Panerai arata mai fin decat ceasurile astea pe care le-am pus eu. Mie chiar imi plac cele doua Sturmanskie. Arata cumva classy. Cat despre mecanisme, unii mai au inca ceasurile de 30-40 ani la mana si nu stiu sincer daca mecanica ruseasca e atat de slaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.