Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nissan Murano vs.....
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4
HalbaSus
150 de litri de benzina... pfff... gata eu nu m ai pot vorbi smile.gif
Titi1988
150!!!!!!!!!! ai de capul meu!!!! PS mie imi place mai mult cu roata in spate thumbsup.gif plus ca nu iti recomand pielea la asemenea calduri
AlexTM
150 litri ... nasol, ajungi cu un plin la preturile din Romania ... cat plateste unul cu Matiz smile.gif

Hayonul la ala cu roata in spate se deschide altfel, nu? Ca o usa
HalbaSus
La ML avem roata de rezerva pe portbagaj, si cel putin acolo haionul se deschide in sus insa roata e prinsa pe un sistem independent de haion care se deschide ca o usa. E enervant cand vrei sa bagi ceva in portbagaj ca trebuie sa deschizi 2 lucruri. La LC nu stiu cum e.
mircanu

cu pielea nu am nici o problema din cauza caldurii, caci geamurile le am fumurii. Aici sunt firme bune de folii precum 3M, V-Kool etc, chiar se simte diferenta. eu oricum tin masina in parcare subterana, asa ca nu are timp sa se incinga prea tare.

la modelul cu roata pe haion, acesta se deschide lateral. ca o usa de apartament. roata e fixa pe haion, nu are mecanism separat.
la modelul cu roata sub masina haionul se deschide tot lateral. ptr ca nu e roata aia acolo, geamul haionului se poate deschide apasand un buton din coltul ramei. am pus o poza au asta.
sursa este drivearabia.com
mircanu

am si eu o intrebare ptr cei care se pricep.
la murano este AWD inteligent, adica la drum intins trag doar 2 roti, dupa ce pleaca de pe loc cu 4. la fel intra toate patru cand masina simte ca e nevopie de tractiune mai mare.
la Toyota LC cum e sistemul? e la fel?
aceeasi intrebare legata si de Mercedes M daca stie careva.

va multumesc

Seri
LC are un diferantial central mecanic LSD Torsen, ca si Quattro de la Audi. In mod normal acesta distribuie cuplul 40/60 fata/spate, iar la nevoie poate distribui 50/50 sau 30/70, in fuctie de conditii. Acesta se poate bloca manual si are si reductor, pt off-road greu. Pe langa asta, diferentialele sunt ajutate de sistemul traction control A-TRC care franeaza rotile fara aderenta, trimitand puterea catre cele care o pot folosi.
Nivelul de echipare de top LC5 vine cu blocant spate si sistemul Multi-terrain Select MTS, care are cateva moduri presetate pentru functionarea controlului tractiunii, raspunsul acceleratiei si functionarea franelor. Suspensia pneumatica este doar pentru puntea spate.

ML are un diferential central deschis, adica distribuie cuplul 50/50 tot timpul. Acesta nu are nici o reactie inteligenta atunci cand o punte pierde aderenta, spre deosebire de LSD-ul de la LC. Insa, la fel ca si LC, se poate bloca manual si are reductor, deci nu te lasa la greu. Diferentialele sunt ajutate de controlul tractiunii, care franeaza rotile fara aderenta, solutie ce a fost preluata si de catre LC. Optional se poate comanda si blocant spate. Suspensia pneumatica este la toate 4 rotile si permite varierea garzii la sol.
mircanu

merci Seri, e exact ceea ce voiam sa stiu.

modelul avut in vedere de mine nu are Multi-terrain select. sistemul e disponibil la versiunile mai scumpe. la fel si suspensia pneumatica.
cel pe care l-as cumpara este un un model mai ieftin fara astea, de aia voiam sa stiu ce fel de tractiune are.
inteleg de la tine ca e un 4x4 permanent, raportul fata/spate depinzand de conditiile de drum. diferit fata de AWD de la nissan.
mircanu
revenind putin la subiect.
m-am obisnuit cu scaunele de la Murano intre timp, chiar daca nu sunt perfecte. masina merge ok si nu am ce sa-i reprosez. am scos-o de la vanzare o perioada insa acum am pus-o iar pe site la vanzare. cum nu are hibe nu m-ar deranja sa o pastrez, o vand doar daca nu pierd nimic la ea. motivul principal ar fi ca nu am putut sa extind garantia ptr ca sunt al doilea proprietar.

intre timp am mai testat niste masini si va impartasesc impresiile.
am ajuns la concluzia ca daca dau Murano, ce as putea sa iau la clasa ei si sa fie peste Murano ar fi: Lexus RX350, Infinity fx35 (aceeasi marie cu alta palarie), desigur mai sunt variantele germane BMW x5, Mercedes ML, audi.
toare mai scumpe. cum imi plac japonezele o sa ma orientez catre o marca nipona, un model de masina facut neaparat in Japonia.

cel mai mult imi place noul RX350, desi la interior nu inteleg de ce au pus maneta cutiei pe bord.
Infinty iese din discutie caci e mai sport si mai mic la interior.
am testat inca o data LC. asa cum era de asteptat, masina e mai greoaie si mai putin rafinata decat Murano. este si sensibil mai grea, ruland cu 50km/h am tras scurt stanga-dreapta si masina se balangne. murano este mai ferma, se vede diferenta de greutate si inaltime. insa, in rest, la spatiu, pozitie la volan si aspect e o masina care ma incanta. la interior e mai spartana si daca o vrei f dotata devine f scumpa.
la acceleratie e mai lenta decat Murano insa nu cu mult. cam cu o secunda, pe care o pierzi cand bai picioru in gaz. atunci cutia schimba in treapta inferioara. la Murano datorita CVT-ului acceleratie e liniara si nu se pierde timp cu schimbatul vitezelor.
fara sa fie un criteriu, avantajul mai este ca, cu LC ma pot duce si in desert cand mai am chef. ca si Murano, cu Lexus nu ai ce cauta pe dune.
mircanu

Cum am vandut masina, acum o sa caut sa gasesc alta, in mod activ.

In proportie de 80% o sa fie LC Prado, alba. ramane de vazut ce varianta gasesc, daca o iau noua sau SH de un an. am o luna-o luna si jumatate la dispozitie.
Alegerea e una mixta. preferinta personala combinata cu nevoia de spatiu si o masina in care sa nu bag bani, fiabila.

sunt tentat in continuare de un Range Rover insa nu mi-as permite decat un SH si mi-e teama de costuri ulterioare, asa ca sunt slabe sanse.
las 20% sansa sa fie si alta marca asta daca gasesc vreun "chilipir" in acest timp. de genul X5 sau ML, desigur SH de un an-doi.



mircanu
un pic de update la povestea asta.

am fost iar la Toyota. un pic dezamagit de faptul ca nu-mi da posibilitatea deloc de a-mi alege culoarea la interior. practic totul vine pe bej, piele sau material, indiferent ce alegi. eu voiam ceva mai inchis la culoare sa reziste mai bine la murdarie.
Inca nu am decis daca o sa iau piele sau nu. pentru piele, trapa si 2 difuzoare in plus, platesti in plus 1900 de euro in plus. (ptr modelul asta roata de rezerva este sub masina). Sunt destul de inflexibili aia la reprezentanta caci masina se vinde mult si nu iti ofera nici un discount. la alte modele iti dau service gratis, discount insa nu la LC Prado.

cum nu ma grabesc cu cumparatul caci vreau sa fiu sigur de ce o sa iau de data asta, m-am dus si la alte showroom-uri sa-mi arunc un ochi.
Range Rover iese din discutie caci e f scump. de departe la clasa sa nu are rival insa. pretul este pe masura, incepe de la 62.000 de euro. Imi place f mult si LR4, insa si acesta costa 46.000Euro. e adevarat ca are tot ce vrei pe el. (navi, piele, trapa, etc etc etc etc). cei de la reprezentanta sunt extrem de politicosi si draguti. iti raspund la orice intrebare.

La Mercedes am gasit o masina interesanta. aveau cateva pre-owned in curte si printre ele era un M350 Grand Edition, alb, din 2011. 25.000km facuti in 7 luni. Arata f bine si am facut un test drive cu ea. mai mersesem cu M, insa diesel. La interior calitate si confort, mi-a placut. la negociere nu am putut scoate decat 36.000 de euro de la 39k E. avea insa vopseaua sarita in cateva locuri pe capota (vreo 5 ciupituri) si nesimtitii dadusera grosolan cu vopsea peste sa mascheze. nu era mare scofala insa nu am asteptam sa incerce sa mascheze in felul ala. ori o lasau asa ori le faceau cum trebuie. era doar reprezentanta. agentul m-a asigurat ca daca decid sa cumpar masina, le repara cum trebuie. i-am cerut istoria masinii si propritarul fusese chiar Mercedes, masina fiind folosita de manageri. ceea ce inseamna ca mai multe persoane au condus-o si pun pariu ca nu au menajat-o deloc. km mi s-au parut multi ptr 7 luni, o medie de 115km pe zi. am zis nu insa ma bucur ca am analizat posibilitatea.

am mai fost si la Honda sa ma uit. Honda Pilot este buna la pret insa nu ma atrage ca masina. De la Honda mi-a placut mult Accordul. scumpicel insa. Si CR-V imi place insa varianta de top nu este disponibila momentan, asa ca nu mi-am putut face o impresie. oricum dupa ce urci in Mercedes alte masini inferioare ti se pare ca nu merita atentia din start.
fac o paranteza, un amic de-al meu a facut zilele trecute un test drive cu Camaro SS. dupa ce a lasat masina si s-a urcat in Mazda 6 a lui, a zis ca o vinde. i-a trecut insa repede "raul de masina lenta", cand i-am reamintit cat costa Camaro.

intre timp daca mai aveti comentarii/sugestii, sunt binevenite
Seri
Am mai zis la inceputul topicului de VW Touareg V6. Mergi sa-l vezi, nu prea ai ce sa-i reprosezi.
mircanu

Seri, ai dreptate.
am uitat de Touareg, o sa ma duc sa-l vad. imi place noul model si, in plus, vreau sa vad cat mai multe posibile optiuni inainte de a face alegerea finala.
20krpm
acura vinde la voi? incearca mdx-ul de la ei.
mircanu
acura nu se importa aici. doar lexus si infinity, din japonezele de lux.
Titi1988
benzina e 0.00000001 lei si cauti un SUV si esti barbat... hmmmmmm




bumptzi bumptzi thumbsup.gif
mircanu

haha. thumbsup.gif .

ai uitat sa adaugi ceva. sunt barbat insurat si atunci se schimba datele problemei. imi place FX, este o masina superba, insa daca tot iau SUV atunci prefer unu cu spatiu din belsug. gandim practic acum. FX are spatiu cat o berlina, insa, e adevarat ca este o placere la condus.
Ca intretinere e scumputza. desi FX35 are acelasi motor ca Murano, un service este aproape triplu la bani. se plateste fudulia.

inainte sa fac 30 de ani, cand ma gandeam sa-mi iau masina, puneam placutul pe primu loc si pe urma utilul. acum e invers, din considerente familiale.
recunosc, exista limite, caci trebuie sa-mi si placa masina. de ex. la pret, cea mai buna alagere ar fi Mits Pajero. vine cu multe dotari si este cu 10.000 de E mai ieftin decat LC Prado insa nu vreau sa cumpar o masina care nu si-a schimbat forma de 10 ani (a avut doar face-lifturi). preconizez ca un nou Pajero va fi lansat intr-un an-doi si mi-ar parea rau sa vad noul model pe strada iar eu sa fi dat banii pe modelul vechi.




James Kilowatt
Ai de gand sa calaresti si dunele cu ea, sau doar asfalt?
La voi se vand monovolume?
mircanu

daca masina se preteaza la asa ceva, da. insa nimic extrem, ci plimbari de placere. daca as lua LC cu siguranta as merge si pe dune.
cu Murano nu m-am aventurat caci garda la sol era prea mica ptr desert. am mers cu ea pe nisip si a fost misto insa era nisip tasat nu ca ala in desert in care te afunzi usor.
se vand monovolume. sunt toyote innova si previa.
RUE
eu m am dat cu fx35 si la interior e ok ca spatiu si super ok ca aspect (piele caramizie) dar portbagajul e mic pt ce masina pare ca este.
apoi nu simti aia 270 de cai din cauza greutatii si cutiei automate.
mircanu
FX e mic si in spate. trei persoane stau f inghesuite pe bancheta din spate. cum ai zis si tu portbagajul este si el micut din cauza design-ului sport spatele e f tesit.

azi am facut un test drive cu Land Cruiserul mare, numit V8 in romania. numai ca aici vine si cu motor V6 de 4.0 cat si cu V8 de 4.7 si 5.7.
eu am condus modelul de 4.0 V6 de 240CP. este acelasi motor de pe Prado de aici (LC 150), insa pe Prado motorul dezvolta 271CP. diferenta de greutate dintre masini probabil ca a mancat acei 31 de CP.

masina se simte mai mare si mai greoaie decat Prado, cum de altfel si este. nici nu sunt eu obisnuit cu o masina asa mare insa am simtit ca necesita mai multa atentie in trafic. la volan ai o vizibilitate buna cum era de asteptat si in ciuda dimensiunilor e usor de parcat daca ai senzori fata/spate si camera. toyota are sistemul cu camera in oglinda retrovizoare, care mi se pare un triumf al tehnicii. cand pui masina in Reverse, jumate sau toata oglinda (depinde de model) devine monitor ptr camera montata pe haionul masinii.

datele tehnice arata ca e mai inceata decat Prado(LC150) cu 1.5 secunde la 100km/h si inclin sa cred ca sunt corecte, dupa ce am bagat putin picioru in ea. insa sincer, nu am simtit nevoia sa merg tare. masina e atat de mare incat nu se preteaza din start la plecari in tromba si curbe luate cu scartait de roti. e o masina cu care sa mergi lin si sa te bucuri de confortul ei. spatiul la interior este cacalau si la capitolul confort nu ai ce sa-i reprosezi. Eu am condus varianta cu scaune de piele. Imi plac bordul si instrumentele de bord, sunt mai reusite decat la LC150 si e normal sa fie asa caci e un produs mai scump.

acum intrebarea este daca as cumpara-o?
acum nu. poate pe la 50 de ani desi un Mercedes E ar fi o alegerea mai eleganta in conditiile in care nu te duci off-road si nu ai nevoie de tot spatiul ala.
e o masina impresionanata insa e ptr careva care sta undeva unde sunt ierni grele, eventual la munte, in africa si zi de zi masina e folosita la capacitatea ei.

LC150 ramene varianta soft a LC mare si o alegere mai logica ptr omu de oras care are nevoie de o masina fiabila si de spatiu ptr familie, cu care sa mai faca niste off road de amorul artei, sa mearga la un gratar in vreo oaza etc.
acum trebuie avut in vedere ca eu vb dpdv al locuitorului de aici, unde pretul de achizitie este mult mai mic decat in Europa si benzina este ieftina si ea. ceea ce zic eu nu are sens in alt context, unde aceste masini vin prea scumpe. insa, aici LC e o varianta de luat in seama ptr ca nu sunt toate taxele alea nesimtite de la noi. de aia se vinde atat de mult si se sta la coada la ele.
Titi1988
si.. intrebarea de baza:
STAI BINE IN SCAUN?????
RD-Woo
QUOTE (Titi1988 @ Jan 28 2012, 08:53 PM) *
STAI BINE IN SCAUN?????

mircanu
scaunul e bun insa am alta problema cu LC acum.

de cate ori am fost la showroom nu am gasit unu capabil sa-mi dea detalii tehnice exacte. ma tot trimiteau la departamentul tehnic imbecilii. le-am zis ca ei ar trebui sa stie tot despre masina si ptr ca nu stiu o sa ma duc la alt showrooom. i-am zis si managerului de acolo sa-si intsruiasca papagalii aia.


Asa ca azi am fost la alt showroom (acelasi dealer, caci are exclusivitate), insa am dat peste oameni inteligenti de data asta. In primul rand am aflat ca masina (LC150) nu are 4x4 permanent. doar varianta de top are care acum nici macar nu o mai aduc ptr ca au fost niste probleme cu suspensia pneumatica cu care masina era echipata. (Nu mi-a venit sa cred ca nu are. Pana si Honda CR-V si Murano-ul aveau/au asa ceva).
am inteles ca la modelul vechi era, si a fost si la asta noua insa in 2010 (tre sa aflu exact). ptr ca se vinde in draci dealerul s-a smecherit si a pus pe masina chestii care iau ochii insa a simplificat masina la capitolul tehnic ptr ca probabil nu intreaba nimeni ce diferential are etc. aici cumparatorul nu e educat ca-n europa. scaunele de piele, bluetooth-ul si trapa conteaza mai mult decat airbag-urile laterale. (cu care masina nu vine echipata).
asadar, stau si ma gandesc daca modelul asta de LC15O pe care il vand ei aici la 34.000euro isi merita pretul. Stiu ca masina este mai ieftina decat in Romania insa nu are 4x4 permanent, airbaguri laterale, camera iar sistemul audio este toyota. este o masina destul de simpla, cu spatiu mult, care nu prea se strica si in consecinta are o valoare de revanzare mare. la dotari e cam subtire.

dupa ce am terminat la toyota am intrat la Honda (este langa toyota) unde am mai fost si stiam masinile. CR-V si Pilot nu ma atrag insa Accordul imi place si l-am luat in considerare inainte. Asa ca am facut un test-drive, atat cu varianta de 2.4 cat si cu cea de 3.5. am gasit un nene f. bine informat si flexibilitate pe care la toyota nu am gasit-o. adica, astia imi dau la aleger: service gratis pana la 25.000km sau tratament rustproof si window tint sau imi instaleaza bluetooth si senzori de parcare pe masina (in caz ca aleg un model care nu are asa ceva). Nu se termina aici. Daca nu vreau nimic din toate astea imi dau cadou un laptop si un TV LCD cand cumpar masina. Beat that!!!

to be continued.....
Seri
La ce ti-ar trebui tratament rustproof, cand caroseria vine din fabrica complet galvanizata, iar pe langa asta la voi nu ploua si nu ninge niciodata?! dry.gif
mircanu

Trebuie, caci vara cand sunt temperaturile alea mari si umiditatea este foarte mare. in plus, dubaiul se intinde pe malul marii, un factor in plus ptr favorizarea coroziunii.
nu e bai cu roostproofingul, nu costa mult. e mai bine sa-l ai decat sa-ti para rau, mai ales daca vrei sa tii masina mai multi ani.
solmar
QUOTE (mircanu @ Jan 29 2012, 02:07 PM) *
....
Daca nu vreau nimic din toate astea imi dau cadou un laptop si un TV LCD cand cumpar masina. Beat that!!!
to be continued.....

Pai vezi ce mai ai nevoie prin casa si pune-i sa se ocupe, ca poate nu vrei laptop+LCD.
mircanu
haha. da, poate un aragaz nou!
sper sa nu plictisesc cu odiseea mea.

revenind la test-drive.
baiatu de la reprezentanta a insistat sa mergem cu 2.4 prima data si pe urma cu 3.5 V6. ca sa nu fiu dezamagit prea tare de varianta de 2.4.

1. masina de 2.4 i-vtec, 4 in linie, 178CP, cutie automata in 5. cica ia suta undeva la 9-9.5 s.
la confort nu ai ce sa-i reprosezi. ai spatiu cacalau si, de fapt, de aia am si consumat timpul sa fac acest test drive. s-ar inscrie oarecum la nevoia de spatiu, dar la limita de jos. atat in fata, cat si spate stai confortabil. scaunele de piele sunt bine profilate si reglajul electric e ok. imi plac bordul si volanul.
la drum e foarte confortabila, insa e mai inceata decat toate masinile avut de mine pana acum. franeaza ok si e destul de stabila, din cate am avut eu timp sa observ.
masina nu arata consumul insa gagiu de la Honda mi-a zis ceva in jur de 9.5%.

2. masina de 3.5 V6 VCM, 271 CP, acceasi cutie automata. cica ia suta in 7 secunde.
ok, masina e mai rapida evident insa nu m-a dat pe spate. ptr ca are aceeasi suspensie si aceeasi cutie ca si varianta de 2.4, la handling e la fel. cu topate sistemele ei, i-au scartait rotile si cand acceleram mai tare cat si in curbe luate cu viteza.

ce e ok la masina asta este ca diferenta de consum fata de 2.4 este mica. de cam 1l la 100km/h (atunci cand mergi lejer). asta datorita sistemului VCM, variable cylinder management. atunci cand mergi lejer, computerul masinii alege singur 3 sau 4 cilindri si ii odihneste pe restul. astfel scade si consumul. cand bagi picioru in gaz atunci merge automat in 6 iar. ptr ca merge in 3 sau 4 cilindri cica e si mai silentioasa la drum intins pe cruise control.
concluzia mea este ca fara o suspensie mai tare si o cutie mai smechera nu se merita varianta de 3.5. dacat daca ai chef, la semafor, sa pleci mai tare decat restul, asta in caz ca nu-i vreo bestie de masina pe langa tine.

varianta care mi-a sarit in ochi este 2.4 EX, care vine cu multe dotari la un pret de 21.000E. In banii astia ai incluse:
-Alloy Wheels 17"
-Power Door Mirrors with Side Turn Indicators - LED
-Power Retractable Door Mirrors
-Chrome Door Handles
-Power Sunroof
-Fog Lights

-Power & Tilt Telescoping Steering
-Full Power Options
-Dual Zone Automatic Climate Control
-Full Power Driver's Seat (8 Ways) & Power Lumbar Support
-Cruise Control & Audio Control on Steering Wheel
-Trunk Access through Rear Armrest
-Leather Upholstery
-Auto Dimming Rear View Mirror
-Wood Grain Like / Chrome Front Console
-Radio, MP3 (WMA) and 6 CD Changer with 6 Speakers and USB Jack
-Outside Temperature Gauge
-Rear A/C Ventilation

-Front Side Airbag System & Side Curtain Airbags
-Front Active Headrest
-Anti-lock Braking System (ABS) + EBD
-VSA (Vehicle Stability Assist)
-Keyless Entry - 2 Transmitters

ce nu are este navigatie, camera ptr parcat, compter de bord care sa arate consumul. Nu ma deranjeaza astea, ma deranjeaza insa ca nu are sistem ISOFIX ptr scaunul de copil.

ce parere aveti?

asta e masina ptr cei care nu o cunosc:
Titi1988
QUOTE (mircanu @ Jan 29 2012, 02:05 PM) *
ce nu are este navigatie, camera ptr parcat, compter de bord care sa arate consumul. Nu ma deranjeaza astea, ma deranjeaza insa ca nu are sistem ISOFIX ptr scaunul de copil.

in primul rand wtf??? cum sa nu aiba aceste 2 dotari????
in al doilea rand am ajuns la berline de la SUV. why??
DRAGOS
in primul rand, doamne cat de oribil poate sa fie accordul american! turned.gif

in al doilea rand, isofix-ul mi se pare un moft, scaunul de copil cu centuri isi foarte bine treaba. computerul de bord e o chestie utila dar poti trai fara.

@Titi, americanii au cu totul alte dotari standard decat europenii, de exemplu la ei 99% din masini au cruise control, dar foarte putine au clima automata macar ca optiune. computerul de bord iar nu conteaza in zonele unde benzina e la pret de scobitori smile.gif
James Kilowatt
Accordul ala si cel european au aceleasi dimensiuni? CA in cazul asta, incep sa nu mai inteleg nimic. Daca Accordul are spatiu destul, atunci orice berlina are spatiu mai mult decat suficient biggrin.gif

Legacy ai incercat? Mie la capitolul confort mi se pare cu mult peste Accord, si are motorizari potente (pe care niste genii nu le aduc si in €U). Desi la handling asta noul mi se pare mai degraba orientat catre confort decat catre sport, insa asta nu e un dezavantaj pentru un familist.

Si Hyundai Sonata asta noul mi se pare sensibil peste Accord la toate capitolele. Iar daca l-ar aduce la voi cu motorul de 275CP ar fi probabil si suficient de iute.
mircanu

Aspectul este o chestie de gust si de obisnuinta. Accordul american este plictisitor in comparatie cu fratele sau european care are un design mai sportiv, mai tineresc.
eu, unul, nu-l consider urat pe cel american, chiar imi place (sunt si obisnuit cu el). La interior, il consider peste cel european (la spatiu si confort). in spate stai ca un pasha (cred ca sunt dimensiuni diferite si la lungime si la latime). cel european mi s-a parut considerabil mai inghesuit. oricum, eu consider ambele modele f reusite, imi plac deopotriva.

scaunul de copil se prinde cu centura, la majoritatea masinilor este asa. ma asteptam insa ca o masina salon in 2012 sa aiba si isofix. nu e bai.
faza cu nu arata consumu nu ma afecteaza. insa, repet, fiind o masina cu dotari superioare in 2012 ma asteptam sa aiba asta.
sunt lucruri de care ma lipsesc fara sa am nevoie de ele. dotarile care sunt importante ptr mine le are (cruise control, scaune confortabile.......).

decizia nu e luata. inca mai rumeg ce masina sa fie, fac calcule si ma sfatuiesc si cu nevasta. trebuie sa ne placa amdorura si sa se plieze pe nevoile noastre. cum off-road-ul nu este una dintre nevoile primare, de aceea iau in calcul si un saloon mare.

mai pun o poza si cu spatele sa vedeti cum arata.

tipografu
Honda Legend se comercializeaza in UAE?
Daca da,cu ce motorizari/preturi se vinde pe-acolo?
mircanu
honda legend nu e aici.

revenind la acordul american, am gasit ca acesta are o lungime de 4.940cm. cel european are 4.725cm. as zice ca diferenta se vede din plin la locurile din spate care au spatiu la picioare mai mare. latimea e aceeasi 1.840-1.845cm.

Acordul american este numit Honda Inspire in Japonia, unde se vinde sub acest nume. asa cum Acordul european este Acura TSX in US. fapt de admirat in ambele cazuri. se stie ca ce se comercializeaza in Japonia este de obicei de o calitate superioara, iar Acura este diviza de lux a Hondei.
ambele modele au loc pe piata americana, presupun ca-n segmente de piata diferite. Acura TSX ptr un cei care vor o masina mai sport si Accordul ptr familisti care vor ceva mai mult spatiu si confort.
mircanu
scuze ptr greseala cu cm. sunt desigur mm.

Tudor, tu ai Acord. da si tu o parare te rog. nu e aceeasi masina insa esti mai in tema decat noi.
T u d o r
Pai de la inceput zic ca e vorba de cu totul alta masina si cu totul alta motorizare. smile.gif Eu am ceea ce in State se vinde ca Acura TSX dar cu motorul de 2.0 si 156 CP si cutie manuala. Acum din ce stiu si eu Accordul american e un fel de lider de piata pe acolo atat ca vanzari cat si ca satisfactia clientului. Ma rog, e prin top ca nu mai stiu ce e acum. In principiu Accordul american se incadreaza la clasa mare europeana, adica are spatiu din belsug. Masina mea nu prea are leg room in spate. Acum daca nu esti atat de pornit pe SUV eu ti-as recomanda un sedan pentru confort, consum mai bun, tinuta de drum superioara... adica daca facem abstractie de dunele de nisip ti l-as recomanda pentru tot. smile.gif Vezi si la Toyota, nu stiu ce se vinde pe acolo, Camry? Avensis?
Daca extinzi aria de selectie si la sedane ar trebui sa faci un tor pe la toti si sa vii cu preturi, modele, tot tacamul. Sa avem de unde alege. biggrin.gif
Otto73
La SUV sau crossovere volvo xc60, xc70, xc90 te-ai uitat?
Ca si sedan mare nissan maxima.
Si James a avut dreptate: Sonata e mult peste Accord si mai adaug si eu mult peste Camry.
mircanu

La Volvo nu m-am uitat. Imi plac, sunt frumoase insa am mai mult incredere in japoneze. in plus, la mai putini bani vin cu cu mai multe dotari.

Sonata poate e peste Accord la design poate. Insa, in rest, e greu sa-i gasesc atribute peste Honda.
-vine cu un motor similar cu al Hondei, (2.4, tot cu 178CP). transimia ce-i drept e in 6. Honda are o cutie veche in 5, insa dovedita ca fiabila.
-la spatiu Accord-ul e peste. Accord-ul e cu 10 cm mai lunga. confort interior, mi se pare net superior la Accord
-la dotari sunt cam la fel cu un mic plus la Hyundai care are plafon panoramic si camera.
-avantaj la pret e la Sonata insa nu cu mult (2000 de euro mai putin decat Accord). Sonata are insa o valoare de revanzare mai mica. daca tin masina 5 ani, nu mai iau mare lucru pe ea.

Toyota sedan cade, caci aici avem Camry, care este masina nationala de taxi. nu prea vrei sa cumperi o masina care e taxi.
Ar mai fi Toyota Avalon, insa mi se pare scumpa (e mai scumpa decat Accord cu 8000 de euro). vine cu motor de 3.5 insa puterea nu este o prioritate ptr mine.

Daca ar fi sa mai bag in schema vreun sedan atunci ar fi Lexus. insa modelele cu spatiu sunt de la ES in sus. ES porneste de la 30.000 de euro, cat un LC150.

Nissam Maxima e misto. Imi place, insa nu mai iau Nissan caci ofera garantie doar 3 ani. Toyota si Honda ofera 5 ani, fara limita de km. Nissan maxima are CVT asa ca daca as avea unul, mi-a placea sa am 5 ani garantie ptr "piece of mind".

pana acum la sedanuri mari, Accordul mi se pare cea mai buna alegere. raportat la pret/calitate si dotari. nu vreau sa intru la sedanuri de lux (de genul Mercedes, Lexus, BMW) ptr ca nu ma lasa inima sa dau atatia bani pe un sedan. daca ar fi sa scot mai multi bani din buzunar atunci i-as scoate ptr un SUV.
HalbaSus
Stai ca nu inteleg, la SUV-uri erau incluse chestii premium/near premium iar la sedanuri bugetul e mai mic ?
A4 cat costa pe acolo spre exemplu ?
James Kilowatt
@Mircanu
Eu de Sonata spuneam de motorizarea 2L turbo de 275CP. La noi Hyundai vine cu minim 5 ani garantie full (fata de 3 la honda). Unele modele au chiar 7 ani, ca fratii de la Kia.
Mie automata de pe accord (ala european) mi se pare slabuta, chestie confirmata indirect si de tine mai sus, probabil si pe modelul american sunt aceleasi cutii. Performantele de care vorbeai sunt foarte slabe, cum naiba sa scoata peste noua secunde cu motorul de 2.4?! Pai atata scotea nubira mea acum 150 ani, cu motor de 2L vai de mamaliga lui (conceptie 1900 toamna, fara distributie variabila sau alte nebunii), sau un gandac de Hyundai getz 1.5 dizal de 120cai... Accordul lui Tudor cu motor de 2L e mai rapid de atat, ceea ce inseamna ca un cilindru e folosit ca sa incalzeasca uleiu' prin variatorul de cuplu....

Daca vrei automate cred ca ar trebui sa te uiti si la modelele europenesti, cum ar fi gama VAG de exemplu. Mi se pare super naspa sa mai cumperi hidramate din alea cum vinde Honda cand pe piata au aparut automate mai rapide decat schumacher.

La voi cat e un A7? Mie imi place cum arata masina aia, are motorizare hazlii, cutii si mai hazlii, tractiune integrala daca ti se pare un must, etc.

De BMW nu zic, intrucat probabil nu te-ar satisface la spatiu decat poate serie7, 3 si 5 sunt probabil inghesuite pentru gustul tau.

Un E-klasse? Orice motorizare de la 250 in sus cu cutie robotizata deja are performante mai bune decat ce spuneai mai sus. Si e rwd, e fun daca iti place sa te mai si joci.
mircanu

@halba
nu am inclus nici un SUV premium din gama Range Rover, BMW x5. etc
tot ce am luat eu in calcul din gama SUV premium era un second hand M350.
restul au fost japoneze care nu fac parte din gama premium sau daca erau (de ex RX350) se incadrau in bugetul meu ptr ca erau SH.

@kilowat
Sonata de care zici tu nu o stiu. nu e aici, din pacate. comparat cu ce Sonata e aici, Accordul e peste.

tu ma iei iar cu viteze maxime, in cat timp ia suta etc. aspecte la care la mine sunt pe locul 3. daca as lua LC nu as fi mai rapid decat cu Accordul.
cutia de pe accord este una veche (nu are nici macar tiptronic) insa m-am gandit bine. la Murano nu am folosit tiptronic decat o data sa vad cum e. la Lancer il foloseam des, era misto (ptr ca masina se preta la asa ceva) insa la o masina mare nu-mi vine sa ma apuc sa schimb eu. asa ca nu-mi trebuie tiptronic.

BMW 5 l-am incercat. Superb, insa costa mult si nu-mi ofera spatiul pe care vreau sa-l am. in plus, cel mai ieftin "5-ar" sare de 40.000 de euro, ceea ce e peste bugetul meu.
de seria 7 nici nu mai pomenesc, pretul il descalifica din start.

Mercedes la fel. superba, poate cea mai rafinata, insa cel mai ieftin E-klass e iar peste buget si nu se pliaza nici pe nevoi. de S-klass iar nu mai pomenesc.

ramene sa ma duc la VW sa vad cum e cu Touaregul si ce mai au ei pe acolo.

James Kilowatt
Cu performantele tu ai inceput-o, nu eu biggrin.gif Oricum, inteleg ca nu sunt f importante, eu voiam doar sa critic cutia. Mie automata de pe accordul european nu mi-a placut. Spuneai ca nu ti-ar placea sa mergi cu modelul vechi, si am banuit ca nici tehnologia veche nu-ti place. Daca la motoare nu s-a mai inventat mare lucru in ultimii 60 ani, la cutii diferentele sunt majore.

Apropo de cutii de depasite, nici alea de pe Volvo nu prea sunt cine stie ce grozavenii, si banuiesc ca si la Volvo dai pe ele cat nu fac.

Subaru Legacy? Sau tribeca? Te-am mai intrebat parca, da' n-ai raspuns.

Toyota Prius ? 36182451.gif
mircanu


nu am avut inca timp sa ma duc pe la toti. maine plec cu serviciul pana in indonezia si cand ma intorc peste vreo 4 zile o sa ma duc pe la Subaru si la VW. tre sa fac un test drive cu ele ca sa-mi dau cu parerea.

eu am prezentat masinile ptr ca am facut test drive cu ele, de aia am pomenit de performante si impresiile mele. cat sunt ele de importante am clarificat cred.
nu le poti avea pe toate intr-un buget limitat. daca banii nu erau o problema luam un porshe carera sa ma plimb de unu singur si poate un M-klass ptr familie. nu e cazul insa.
masina rapida si de familie la banii astia nu prea se poate si desi as putea sa cumpar un Accord de 3.5 nu sunt convins ca se merita diferenta. prefer accordul de 2.4 cu toate dotarile posibile.

oricum, nu e luata nici o dezicie. astept ca astia de la toyota sa ma lamureasca cu tractiunea de pe Prado. unii zic ca e 4x4 permanent altii ca nu. ma refer la modelul care ma intereseaza pe mine aici.

James Kilowatt
Daca o folosesti preponderent pe astfalt, faptul ca nu e 4x4 permanent e un avantaj, ca nu omori transmisii degeaba.
Important e sa aiba diferentiale destepte. Nu poti face si un drive-test pe dune?
mircanu
eu sunt novice la 4x4 asa ca daca stie cineva sa ma lamureasca, dau o naveta de bere.

Ei mi-au zis ca nu e 4x4 permanent pe LC150, cica trage spatele RWD (asa o fi?!) si eu pot sa cuplez 4x4 cand vreau. are niste butoate 4H si 4L, pe astea le-am vazut.

masina mai are: VSC (controlul al stabilitatii), TC (controlul tractiunii) si asistenta ptr pornirea din rampa si coborarea la vale. (ei le zic aici hill start and downhill assist).
brosurile lor sunt facute aiurea in sensul ca nu explica ce si cum cu sistemul 4x4.
am gasit intr-o brosura totusi ca LC cel mare V8, numit la noi, are full time all wheel drive. LC150 nu are asa ceva. insa nu m-am lamurit care e treaba.

vechiul model de LC, parca 120, era tot la fel, fara 4x4 permanent?

test drive pe dune nu se poate si cum sunt eu novice la off road nu as stii cum sa o evaluez.

LE: apropos de lungimea masinii si spatiul din Accord. tot cautand mai multe date despre LC m-am uitat si la dimensiuni. Acordul e mai lung decat LC care are doar 4.760mm. acordul are 4.940mm.
pmhoria
Cam toti de pe forumul asta sunt novici in off-road cu cateva exceptii evident. Daca vrei sa aprofundezi 4x4 pe nisip atunci mergi la dealer si scoate LC 150 pe dune wink.gif
Eu am fost la test drive cu LC150 cand au venit la noi in oras si parca dealerul ne-a zis ca ar fi 4x4 permanent (nu e info 100% sigura). Ce mi-a placut la noul LC150 vs LC120, a fost ca are si diferential spate blocabil. Cel vechi nu avea asa ceva.
Dar ... daca nu ai chef de initiere prin nisipuri .. atunci nu vad sensul de SUV, off roader. Go for berline Subaru, Honda, Toyota etc
Seri
Eu stiu ca atat LC120 cat si LC150 au 4x4 permanent cu diferential Torsen.
La LC120 era disponibil blocant spate doar pentru nivelul de echipare de baza, fara piele, fara navigatie, genul de masina cat mai spartana cu care sa te bagi prin noroaie.
La LC150 este disponibil blocant spate doar la nivelul de top, ceea ce e complet aiurea.

Mersul pe nisip este mult mai dificil decat mersul prin noroi. Trebuie sa stii sa citesti dunele, sa pastrezi viteza cat mai mare si sa nu faci manevre bruste. Este mai aproape de rally-raid, decat trial. De asemenea si riscul de rasturnare e mai mare, iar la acea viteza masina se imprastie pe cativa metri.
Daca vrei sa te dai pe dune cu adevarat, iti iei un dune buggy de 500kg, nu un SUV de 2500kg.
Titi1988
QUOTE (Seri @ Jan 30 2012, 12:27 PM) *
Daca vrei sa te dai pe dune cu adevarat, iti iei un dune buggy de 500kg, nu un SUV de 2500kg.

accord masina de familie si de banii ramasi ->hihihi doar ca am impresia ca cel din link ii mai scump decat accordul confused.gif
James Kilowatt
Nu te uita doar la dimensiunile exterioare. Urca-te in ele, pune scaunul in pozitia normala ca sa stai confortabil in fata si apoi urca-te in spate.
Accordul european are 4725mm, iar civicul (asta vechi, care e pe punctul sa fie schimbat) e cu 450mm mai scurta, insa la leg room civicul sta mai bine. Iar daca e varianta "eco" fara roata de rezerva, are si portbagaj mai voluminos. Stiu ca suna improbabil, insa e cat se poate de adevarat. Dimensiunile exterioare pot ascunde unele chestii prost gandite, gen bot prea lung, oalele rotilor prost pozitionate, etc. La lungimi egale nu toate masinile au spatiu interior egal.
mircanu

Daca voi lua LC voi face un curs de condus in desert. nu sunt imbecil sa ma duc sa ma rastorn cu masina dupa ce o iau. chiar si asa nu o sa ma apuc sa merg extrem. o simpla plimbare prin desert pe traseele comune e de ajuns de placut ptr mine, fara sa ma apuc sa urc pe cea mai mare duna.
modelul de LC150 pe care il am eu in vedere nu are blocant si nici nu mi-ar trebui cred.
Ramane de vazut daca se merita moftul asta si diferenta de bani.

@james
Honda Accord mi se pare cel mai bine gandit sedan de familie, la spatiu si ergonomie, ptr banii platiti. din pacate nu ai unde sa verifici cele spuse de mine.
de aia se si cumpara masina asa de mult in US, unde am citit ca a fost cea mai vanduta masina japoneza timp de 15 ani.

va multumesc ptr sfaturi si pareri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.