Help - Search - Members - Calendar
Full Version: masina de familie pana in 4000 de euro
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4
cameleontheone
buna,

am totusi o intrebare am un prieten si trebuie sa isi schimbe bateria si nu stie codul de la radio/cd player model AURA CD are seat leon 1.4 1m poate cineva sa ma ajute sa sa ma intrume spre cineva?(imi cer scuze pentru offtopic cit ca eu l-am deschis)
GabiA
O poveste cu happy-end. Un topic din care am avut de invatat cate ceva thumbsup.gif
cameleontheone
QUOTE (GabiA @ Feb 20 2011, 08:43 PM) *
O poveste cu happy-end. Un topic din care am avut de invatat cate ceva thumbsup.gif

ai dreptate,cel putin in cazul meu am avut multe de invatat si ma bucur ca am resit sa imi iau in bugetul alocat
liviu-iulian
Salut, reinvii acest topic pentru a nu mai deschide altu tocmai ca se potriveste cerintelor mele, si anume:
Momentan detin un logan 1.6 8v 2004 dec (printre peimele iesite din fabrica) Laureate (A/C, geamuri electrice, servo ,fara ABS) cu 66k km cat se poate de reali.
S-ar cere o schimbare a masinii cred fie pt se doreste altceva de catre mine + ca a mai benit un membru in familie ( un bebe).
Se doreste asa: sa se vanda loganul actual ( nu stiu care ar fi valoarea probabil 3000E-3500E cred) se mai adauga 1000E si se achizitioneaza alta masina la o clasa mai avansata.
De la noua masina se doreste asa:
Sa fie fiabila si ieftin de reparat
Sa fie pe benzina probabil pt ca nu se merge prea mult intr-un an 10-15k km + ca este optiunea de a pune GPL daca nu imi convine
Sa fie mai confortabila decat loganul la drum lung ( in special la viteze de croaziera 110-130km/h)
Sa fie mai antifonata decat loganul care la viteze de 120 km/h ma dispera si trebuie sa urlu la pasager sa ma auda
Sa fie la fel de spatioasa poate chiar mai spatioasa decat loganul in zona portbagaj ( in interior nu conteaza prea mult pt ca sunt mic 1,65 m si nu foarte corpolent)
Minim de confort: AC , servo si geamuri
Siguranta: airbaguri minim 2, ABS si ESP ( chiar daca nu am folosit niciodata cred ca sunt bune)

M-am gandit fie la o Skoda octavia tour 1.6 de prin 2003 incoace sau un Megane 2 tot asa de prin 2004 incoace.
Ca stil de mers cu masina atat eu cat si sotia se incadreaza la :linistit mai mult spre consum.

Astept pareri daca merita sa fac pasul asta pt o skoda octavia tour 1 sau un renault .
De asemenea si alte propuneri de auto care sa se incadreze in suma de 4000-4500E dar sa intruneasca conditiile de mai sus.
Titi1988
Ca si masini ma gandesc ca nissan primera p12 toyota avensis sau octavia 1 isi fac treaba si sunt destul de fiabile. Nissanul are portbagajul mai mic decat celelalte 2 dar interiorul este mult mai spatios si modern. Motorul de 1.6 este destul de fiabil. Nissanul meu are 105.000 km si merge fara probleme. Este un motor simplu si fiabil dar consuma in Cluj 9,5-10 iar extraurban la mers lejer cam 6.
Nu recomand renault megane.. am inteles ca pica multe piese si sunt scumpe.
solmar
Octavia fara stai pe ganduri. Probabil ca gasesti una din 2003-2004, ceva mai scump decat ai planificat, dar sa o cumperi de la cineva de incredere.
liviu-iulian
Toyota si Nissan nu cred ca gasesc la banii de care as dispune si sa fie de prin 2003-2004 incoace.
In top ramane tot Skoda.
Inca astept pareri la " Astept pareri daca merita sa fac pasul asta pt o skoda octavia tour 1 sau un renault ."
Titi1988
http://www.autovit.ro/nissan-primera-C18090765.html primera s-au devalorizat foarte mult . la 4500-5000 euro gasesti usor din 2004 in sus

LE Astept pareri daca merita sa fac pasul asta pt o skoda octavia tour 1 sau un renault . toata lumea o sa-ti zica sa alegi octavia cu ochii inchisi. sterge "sau renault" din titlu
AlexTM
Ai cerut ESP. N-o sa ai, in banii aia, pe Skoda. Poate pe Megane.
HalbaSus
Si eu as merge pe skoda octavia. Portbagaj foarte mare (incap carucioare, patuturi, pampersi si alte acareturi, nu ca in logan nu ar incapea, dar la alte compacte s-ar putea sa fie o problema). Intretinere relativ ieftina (cu riscurile aferente unui SH...).
solmar
QUOTE (Titi1988 @ Oct 7 2011, 06:13 PM) *
toata lumea o sa-ti zica sa alegi octavia cu ochii inchisi. sterge "sau renault" din titlu


Eu ti-am spus in cunostinta de cauza sa alegi Octavia. Am si una si alta la firma. Octavia am condus-o eu cca 7 ani, am facut cca 130-140 k. Masina am avut-o de noua si am condus-o pana acum o luna si putin. Am schimbat ulei, amortizoare, motorina, lichid de parbriz, filtre, o macara la un geam, gumele, covorasele ... adica nimic iesit din comun, uzura normala. Ar trebui schimbata husa de la scaunul soferului; reviziile la reprezentanta ca la carte. Masina consuma putin si e ok, ai portbagaj incapator. Eu n-am ce sa-i reprosez. A fost batalie pe ea cine s-o ia dintre ceilalti colegi.

Renault Megane cam de aceeasi vechime conduce unul din parteneri si nu pot sa spun ca e vreo gaselnita, mai pica din cand in cand cate ceva care de obicei e greu de montat sau mai stiu eu ce poveste aud. Iar conducatorul se comporta cu manusi fata de masina. Singura chestie remarcabila la Megane sunt franele. Mai am 2 Clio care sunt hartanite si au inceput sa fie prietene cu serviceul...
RUE
golf 4 combi dar cu km multi si falsi.
liviu-iulian
QUOTE (AlexTM @ Oct 7 2011, 04:48 PM) *
Ai cerut ESP. N-o sa ai, in banii aia, pe Skoda. Poate pe Megane.


Se gaseste si cu ESP +-cateva sute de euro.
http://www.auto.ro/skoda-octavia/1115172.html
Si inca una deja inmatriculata ro
http://www.auto.ro/skoda-octavia/1114278.html

Am discutat si cu consoarta, nu e prea incantata de skoda ( i se pare masina prea mare) insa ramane de facut un test drive si vedem cum ne simtim in ea (in skoda).
E model vechi e adevarat are un "vino-ncoa" masina asta pentru mine rolleyes.gif
Cand am luat loganul acum 3 ani nu imi ajungea bugetul de skoda, plus ca venea de pe un cielo care a papat multi bani in piese si vroiam o masina cu cati mai putini kilometri si sa fie de la prim proprietar.
L-am luat la 28k km smile.gif.
mike.omega
Incearca sa eviti masinile cu ziare pe post de presuri. Sunt de obicei samsari wink.gif
GabiA
Lasa mai, mai afli si tu cat costa litru de ulei teehee.gif
liviu-iulian
Masina nu o voi cauta/cumpara pe auto ---vit asta e clar.
Intrebare pentru cei care au condus si logan si octavia:
E diferenta mare intre logan 1.6 8v si octavia 1.6 MPI la demaraj, accelerare (cum vreti sa ii spuneti) ?
Pe reprizele 60km/h -100km/h este diferenta mare intre ele? Intreb asta pentru depasiri.
loganul are 1050kg si 90CP (este Euro 3, cele noi se pare ca au 85CP) iar raportul CP/greutate este 90/1050kg= 0.085
Octavia tour cu 1250kg (atat parca are) are raportul 105cp/1250kg = 0.084

Diferenta pare infima.
No further questions...for the moment smile.gif
RUE
vezi reno scenic care e de pe la 3000 euro din 2002 si la 4000 duce si din 2004 model mai recent dar cu afisaj digital pe mijloc....
sunt f practice cu 3 scaune independente pe spate si care se regleaza sau scot. esp la baza... etc
laurentiu
E interesant ce spune RUE. Scenic poate fi o afacere buna, mai ales pentru ca nu prea e cautat pe piata sh. Atentie insa la nr de km si daca se poate cartea service. E masina de familie si in general face multi km. Ca peste tot sunt insa si exceptii, una dintre ele o stiu eu. Mama unei colege de munca are un Scenic 2002 cu...50000 de km. Stiu, pare imposibil dar e cat se poate de adevarat. Masina a cumparat-o de noua si o stiu de atunci. smile.gif

In afara de ce spune RUE, eu ti-as recomanda sa iti arunci o privire si la Hyundai Accent. Ok, nu este la fel de incapator precum Loganul, insa in rest cam e peste Logan.
RUE
sincer si eu urmaresc subiectul:
1. nu as lua poate chiar scenicul 2000-2003 ci doar dupa 2004 din cauza formei mai actuale. La fel si cu zafira modelul vechi care nu e urat, dar nu as cumpara o masina de care sa nu ma mai scap niciodata. Oricum, masina mai noua are incluse si dotari mai bune.
2. azi studiind netul am obs ca scenicurile 2004 putin peste 4000 euro au f multi km... 190 000 etc dar pe la 6000 si ceva gasesti chiar grand scenic (2007, gaz din fabrica, plafon panoramic, 7 locuri... o incantare). e clar ca grand scenicul si zafira sunt comparabile la spatiul din spate.

Faza e ca la 6500 gasesti si zafira 2005-2006 cu datari f bune si predominant motorul de 1.9 diesel. se stie ca de obicei se aduc zafire cu multi km de afara si aici arata onest pana in 170 000 km dar subit sunt remarcate cu defectiuni la volanta, turbo etc, boli care apar dupa 250 000 km la o masina folosita mult la drum lung de fapt.

Daca totusi m-as uita la un scenic anterior 2003 ar fi cu bani f putini, in stare f buna (cu speranta ca 2 ani minim nu bagi decat revizie si benzina). De obicei masinile aduse in stare f buna de afara reusesc sa faca 2 ani in tara fara defectiuni majore.
liviu-iulian
Deja vorbim de preturi cam mari 6000-6500E.
Loganul nu vreau sa il schimb doar de dragul de a-l schimba, mai ales ca nu cere bani, l-as schimba bineinteles pe o masina care sa imi placa ochiului si condusului.
Nevoia de spatiu inca nu este asa de mare, nu este cruciala, peste 1-2 ani o sa fie altceva.
De asemenea scopul nu este dea a lua o masina cu mult mai veche decat loganul (mai jos de 2003).
Octavia tour probabil ca este mai ieftin tocmai din cauza ca a iesit din productie si este pe o platforma de generatie mai veche (G4).
Ar putea fi luata in considerare si opel astra cred.
James Kilowatt
QUOTE (liviu-iulian @ Oct 8 2011, 04:47 PM) *
Nevoia de spatiu inca nu este asa de mare, nu este cruciala, peste 1-2 ani o sa fie altceva.


Aici te contrazic. Din experienta mea, cea mai mare nevoie de spatiu o ai cand bebe e mic. Cand trece deja de 2 ani nevoia de spatiu e mult mai mica, te-ai putea descurca poate si cu un hatchback. Peste 2 ani poate sa ai nevoie de spatiu mai mare decat acum doar daca vine si al doilea bebe smile.gif Cand s-a nascut fiica-mea umpleam cu varf portbagajul de la Superb, acum are ceva sub 2 ani si deja m-as putea descurca fara probleme cu o Ceed.

Eu in locul tau as mai tine loganul 2 ani daca zici ca nu papa bani, si as regandi strategia cam peste 2 ani. De spatiu acum ai nevoie, cand ala micu' e mic de tot si are nevoie de o groaza de bagaje, iar loganul e imbatabil la capitolul asta. Peste 2 ai putea poate sa cauti una mai mica, si eventual mai noua. Peste 2 ani n-o sa mai cari carut, nacela, eventual patut, si alte chestii voluminoase si/sau inutile.
dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 8 2011, 01:35 PM) *
QUOTE (liviu-iulian @ Oct 8 2011, 04:47 PM) *
Nevoia de spatiu inca nu este asa de mare, nu este cruciala, peste 1-2 ani o sa fie altceva.


Aici te contrazic. Din experienta mea, cea mai mare nevoie de spatiu o ai cand bebe e mic. Cand trece deja de 2 ani nevoia de spatiu e mult mai mica, te-ai putea descurca poate si cu un hatchback. Peste 2 ani poate sa ai nevoie de spatiu mai mare decat acum doar daca vine si al doilea bebe smile.gif Cand s-a nascut fiica-mea umpleam cu varf portbagajul de la Superb, acum are ceva sub 2 ani si deja m-as putea descurca fara probleme cu o Ceed.


Corect.

Si la mine a fost la fel. Acum dupa ce am scos un carseat sa facut deja lumina in spate. Cand o sa-l scot si pe celalalt o sa am prea mult loc in spate. Daca ai doar un bebe o sa ai destul loc.
RUE
eu m-am descurcat f bine cu loganul cu un copil. am scos capul si anul asta cu 2 din care unul era sub un an si astia necesita grosul spatiului (patut, caut, sterilizator, incalzitor de apa, pampersi, lapte praf etc etc).
La Budva in iunie am permis sotiei sa si faca de cap si in conditiile in care doar pt ea si a carat o plasa de papuci de schimb (asortari), a fost nevoie sa pun carutul in dreapta fata si ea cu copiii au stat in spate. portbagajul de logan era ochi. Cred ca patutul de obicei il puneam la Oana la picioare si era ok.

La Greci la sfarsitul verii am pus conditii: hainele sa incapa intr-o valiza de calatorie, caruciorul doar in portbagaj, patut ne au dat la hotel si tot erau inca 5-6 plase (medicamente, pampersi, fierbator etc etc) cum uras eu. Ne am descurcat. Loganul a fost beton.
Singurul neajuns a fost consumul mare la viteze permise pe autostrada (8% la 130).. ah... si lipsa tempomatului.

Urmatoarea plecare cu masina as dori sa fie cu un zafira sau un scenic daca nu ceva gen espace, 307 sw, combi sau VAN.
HalbaSus
Din pacate si eu iti dau acelasi sfat ca si James Kw.: pastreaza loganul. De ce ?
1. Daca nu ai fi avut masina si m-ai fi intrebat "ce masina sa iau la 4000 euro avand in vedere ca urmeaza sa am un copil" ti-as fi raspuns fara dubii: Logan. Tu deja ai Logan.
2. La 4000 de euro nu poti lua o masina aproximativ la fel de mare ca si loganul, mai buna decat loganul si sa ai si pretentii de fiabilitate. Poti lua masini mai bune dar mai mici, masini mai bune dar semnificativ mai vechi si eventual mai putin fiabile.
3. Te asteapta suficiente surprize neplacute si cheltuieli neprevazute, ideal ar fi sa nu iti ofere si masina motive in plus.

Daca totusi vrei sa schimbi loganul atunci eu zic sa faci schimbari radicale:
1. Nu cauta masini "cat mai noi", in "grupul masinilor cat mai noi" castigator detasat e Loganul, nu poti sa il bati... asa ca schimba liga. Cauta masini vechi (da, vechi de-a dreptul, peste 10 ani).
2. Nu cred in masini SH la 4000 de euro care sa fie in stare absolut perfecta. Deci micsoreaza bugetul pe care esti dispus sa il dai pe achizitionarea masinii la maxim 3000 de euro si aloca o suma cat mai mare "reconditionatului". Cred mai mult intr-o masina luata cu 2500 euro in care s-au mai bagat 1500 in reparatii (nu cosmetice, ci mecanice) decat intr-o masina luata din targ cu 4000.
3. Exemple de masini care ar merita:
- Opel Vectra B (95-2001 sau ceva de genu asta)... Am avut si eu unul la un moment dat, e MARE, comfortabil, silentios la viteze mari (vorba vine viteze mari, in general are motorizari de anemice care nu ii permit sa atinga viteze foarte mari, dar sa zicem ca alea mai rasarite fac fata loganului ca performante), la ora actuala e foarte ieftin pe piata SH (sub 3000 de euro) si cu 1500 euro cred ca poti schimba toate componentele interne ale masinii, piesele fiind in general ieftine iar dezmembrarile abunda din acest model. Daca vrei ceva mai rapid (si mai mare) atunci Opel Omega - cam aceleasi precizari ca si la Vectra, cu mentiunea cu mentiunea ca in general avea motorizari mari si avea performante decente, singura motorizare care ar merita insa luata in calcul ar fi cea de 2.0i 150 cp.
-Daewoo Nubira - ieftina, mare, mecanici multi, piese multe, masina relativ OK.
-Mai am cateva idei dar deja sunt prea excentrice (mertzuri dinainte de 94 si altele) biggrin.gif
liviu-iulian
Multumesc de sfaturi, v-oi gandi pe termen 2-3 ani si v-oi lua o decizie.
Sunt hotarat daca e sa fac pasul sa aleg intre Octavia si Opel astra G hb.
Socrul meu are astra g hb 1.6 , iar la insonorizare la viteza de croaziera 120-130km/h , confort si ergonomie mai buna ca la logan.
Ca minusuri considerate de mine ar fi: pedala ambreiaj tare la apasare, frana tine undeva jos de tot la apasare , dar e ok, tine , iar cutia parca nu e ok, agata la schimbarea vitezelor si merge cam greu (necesita fortare destul de mare fata de logan sa bagi in viteze).
Toate astea duc la a nu ma atrage sa o conduc.
Octavia nu am condus insa urmeaza cat de curand.

Despre Octavia:
Pe wiki http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia , codul motor AVU 1.6 MPI se pare ca se afla pe lista celor de rarom la norma de poluare Euro3.
Asa este? Octaviile 1.6 MPI din 2000-2010 cu cod motor AVU sunt Euro3?
Mai sunt octavii 1.6 si cu cod BFQ?

AlexTM
Octavia 1.6 MPI - 102 CP, din 2000 sau 2001 incoace sunt Euro 4. Nu stiu codul motorului dar nu cred ca sunt mai multe variante.
E ala de 102 cai si gata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.