Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noul model Dacia Duster
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
Pages: 1, 2, 3, 4
adrian_flavius
Nu dau din casa decat informatiile care sunt deja publice, si prezente si pe canalele de informare oficiale...am si eu clauza de confidentialitate, da' se refera la informatii specifice, si nu cred ca intereseaza pe nimeni a treia zecimala de la costul unui anumit reper, necesar pentru fabricarea unei anumite piese de pe vreun model Dacia...

Se va bate fierul cat e cald, pe Duster...cel putin 2 ani de aici incolo...va deveni o prezenta foarte activa pe soselele europei...la mai mare...
Seri
QUOTE (RUE @ Feb 13 2011, 08:41 PM) *
zic unii ca pe 23 februarie 2011 se va testa Dacia Duster la EuroNCAP?

Duster a luat 3 stele la crash test, asa cum era de asteptat.

http://www.autoevolution.com/news/dacia-du...ests-31770.html
http://www.euroncap.com/results/dacia/duster/2011/421.aspx

DORU
Cu 3 stele se vinde ca si cand ar fi luat 5 biggrin.gif Pretul conteaza ma gandesc, aici ma refer la vestici, ca la 17.500 eur cu 4x4 / ESP sa-mi fie cu pardon...eu nu i-as da...exista variante infinit mai ieftine la SH...dar sunt off-topic biggrin.gif
DRAGOS
e foarte nasoala treaba, strict pentru chestia asta eu n-o sa cumpar niciodata masina asta. inteleg ca e low-cost, dar la 17 mii de euro o masina de 3 stele e un gunoi smile.gif
James Kilowatt
Si una cu 5 stele s-ar putea sa fie tot gunoi.

Insa asta o sa fie o pata negra in marketingul celor de la Reno care se lauda ca au fost primii din lume la care toata gama are 5 stele. Mincinosii, mincinosii...
Probabil au considerat ca lumea n-o sa se uite la numarul de stele vazand ca e SUV si deci sigura. Si ieftina biggrin.gif
Lucian107416
Dragos, ce anume te deranjeaza la testul Daciei? Sau te deranjeaza, asa, in general, ca are 3 stele ?
HalbaSus
Eu am incredere in stelele ncap la fel de mult ca in delcaratiile politicienilor. Asta nu inseamna ca sunt fan duster sau ca dusterul ar fi o masina sigura, doar ca eu nu as miza foarte mult pe treaba cu stelele. In primul rand stelele acordate sunt pe clase (adica o compacta de 5 stele s-ar putea sa fie mai nesigura decat una de clasa mai mare de 3-4 stele). In al doilea rand primesti puncte pentru bipaitor de centura, ESP standard (chiar daca masina configurata de tine are ESP, nu devine de 3.5 stele) sau limitator de viteza (nu stiu altii cum sunt dar eu nu m-am atins in viata mea de "limitatorul de viteza" (de cruise control da), nici nu sunt sigur cum se porneste, stiu doar ca ma deranjeaza conceptul).

In al doilea rand vreau sa stiu cate stele euroncap are o masina din asta ?. Vreau sa o testeze, sa ii dea un punctaj si sa fie luat ca punct de referinta, daca ia 5 stele masina de indycar va garantez ca nici un renault de strada nu are cum sa ia mai mult de 2.
James Kilowatt
In nici un caz nu are punctaj maxim, pentru ca nu are bipaici de centura si nici ESP. Rezultatul la testul pentru pieton ar fi probabil dezastruos.
Si nici pasagerul sau copilul nu stiu daca s-ar simti bine dupa impact, oriunde i-ai pune.

N-are nici airbag... probabil sponsorul n-a avut bani de una "full" biggrin.gif
Otto73
La NHTSA ar lua numai o stea.
Multa lume o cumpara ca-i mai mare si au sentimentul ca se simt siguri in ea.
Mama ce tank mi-am luat.
banned.gif
Eu consider dacia la acelasi nivel cu tata nano sau orice chinezarie de pe piatza.
DRAGOS
Ma doare undeva de cate airbaguri are, faptul ca la impact frontal la viteza aia se deformeaza plafonul si podeaua spune totul despre structura masinii. Am inteles, loganul era la fel in 2004, dar totusi, niciun progres in 7 ani de zile? Iar loganul costa 7000euro, nu 17...

@Otto, e cu dus si intors. si eu stiu cu americanii sunt mai duri, dar totusi exista masini care au luat mai putin la testele din europa, decat la cele din USA, de ex chevrolet aveo. Dusterul e sigur mai sus decat masinile chinezesti, nu se compara, dar daca loganul era in media masinilor din 2004 cu 3 stele, acum dusterul e mult sub medie cu 3 stele in 2011.

Si totusi, ca idee, apropo de noile norme euroncap. Civicul meu avea 4 stele dupa normele vechi, iar acum are 5. Masina este absolut identica, nimic schimbat..si au precizat asta si cei de la honda si cei de la euroncap. Imediat dupa ce s-au schimbat normele, japonezii le-au mai trimis o masina s-o dea de pereti. Asta spune multe despre cat de buni sunt aia care isi fac veacul pe acolo...
Mircea104901
Era un test facut de ADAC, in care au luat o masina de 5 stele EURONCAP, si au marit viteza de impact cu doar 5km/h ->> rezultat? Sofer aproape mort smile.gif
EuroNcap-ul ar trebui luat ca un reper si nicidecum un punct forte in strategia de vanzare a masinii.

Nu sunt sigur, dar limitatorul de viteza cred ca e sistemul care te avertizeaza(urla,bipaie) cand treci un anume prag predefinit(il poti programa). O tampenie (am programat-o la Nemo-uri, dar au scos-o baietii thumbsup.gif ) care, parerea mea, nu ajuta la safety, ci doar, eventual, te scapa de niste amenzi.

Referitor la Duster - mie nu mi se pare slaba, sau prost facuta. Poate stalpul s-a deformat un pic cam mult, dar in rest nu mi se pare varza fata de multe alte masini cu pretentii. In nici un caz nu e ca asta 36182451.gif geek.gif 36182451.gif

DORU
Asta e o colivie, nu o masina biggrin.gif

Nici eu nu iau in calcul prea mult rezultatele EuroNCAP, ce este cu 3,4 si 5 stele, evident. Ce e sub 3 stele conteaza sa eviti, restul sunt oricum sigure daca nu te bazezi doar pe masina si sist ei de siguranta active si pasive, ci si pe experienta ta de sofer.
Seri
Mircea, cred ca acest este testul la care te referi:


Stelele astea nu sunt chiar de aruncat.
Intr-un accident sunt foarte multe variabile. Prin aceste teste se doreste eliminarea unor variabile, ca sa avem un etalon de comparatie.

In testul de mai sus cu Laguna la 80 km/h zona de absorbtie se consuma rapid, dar celula de protectie ramane destul de intreaga. Nu te zdrobeste, dar te scutura rau.
In cazul Duster-ului celula de protectie se deformeaza inca de la 56 km/h. La 80 cred ca se face acordeon.
Mircea104901
In conditiile in care pe aici se discuta de140km/h +, sute de cai, dyno-uri, masini echilibrate, reprize fulminante, turbo-boost-uri, toti intreaba "cat prinde maxim", cred ca aia 5km/h in plus sunt derizorii thumbsup.gif Ar trebui sa vedem la +10, +15 km/h sa vedem cum mai stau cele 5 stele. Unul chiar la 2x biggrin.gif
Doru - bine punctat - cele cu 1 stea si 2 ar cam trebui evitate. Parerea mea.
James Kilowatt
Controversele legate de testul NCAP au mai fost discutate intr-un topic dedicat... acum multi ani, de catre inaintasii nostri...
http://masini.ro/forum/content/Masini-ro/8...ator-Marketing/

Nu tin musai sa dezgrop un topic prafuit, insa multe din argumente se reiau. O masina optimizata pentru impact la 65km/h este ... o masina optimizata pentru 65km/h. Masina cea mai sigura la impact la 65km/h nu este cea mai sigura la impact 50km/h, una de aceleasi dimensiuni insa cu zona de absorbtie a impactului mai fragila (mai "moale") ar fi mai sigura, si nici la 80km/h, una cu zona deformabila mai dura ar fi mai sigura.

Deci, ca sa rezum, daca vreunul pomeneste undeva termenul de "masina sigura" ia warn pentru dezinformare biggrin.gif Masinile sunt sigure doar daca nu sunt implicate in accidente.
bogcot76
Bai eu la testele astea nu ma pricep, insa doar sa dai cu ele de pereti si sa le trosnesti din lateral nu e suficient din punctul meu de vedere. Bine, stiu ca se chema crash test, dar totusi. Un test complet ar trebui sa ia in calcul si franele, stabilitate in curbe la o anumita viteza etc. Facute cu anvelopele care le furnizeaza producatorul. Si eventual vizibilitatea din mai multe puncte de vedere. Toate astea intra la siguranta si sunt convins ca mi-a mai scapat cate ceva.
James Kilowatt
Si nici macar nu ar fi scump testul asta.
Lucian107416
crash testul testeaza siguranta pasiva a masinii. Restul se refera la siguranta activa si asta facem noi pe forum biggrin.gif. Cam toate testele auto se refera la siguranta activa
bogcot76
Pai da mai, dar toate astea ar trebui "livrate" la pachet cumva cuantificat. Pana una alta, e foarte importanta siguranta pasiva, insa pe mine unu ma incalzeste mai mult capacitatea (calitatea tehnica) a masinii de a putea evita un accident in situatii critice. Ma rog, soferul plus masina, ati inteles ideea.

Concret - mai tineti minte accidentul ala stupid din toamna trecuta cu loganul de pe Blv. Magheru care a iesit de pe asfalt pe trotuar si a izbit ceva de beton? A murit soferul si parca si un pasager. Pai ala daca nu era in logan si era intr-o masina mai decenta, nu murea din simplul motiv ca masina aia ar fi stat pe sosea si nu ar fi zburat aiurea prin bruscarea volanului. Si exemplele pot fi nenumarate. Aaaa... sa nu-mi aduc aminte cum frana Solenza - am pus odata o frana brusca fortat de imprejurari si am ajuns perpendicular pe sosea din cauza faptului ca nu frana o roata la fel cu cealalta si nu avea mai stiu eu ce sisteme de distributie a franarii etc.
James Kilowatt
QUOTE (bogcot76 @ Feb 24 2011, 11:17 PM) *
Aaaa... sa nu-mi aduc aminte cum frana Solenza - am pus odata o frana brusca fortat de imprejurari si am ajuns perpendicular pe sosea din cauza faptului ca nu frana o roata la fel cu cealalta si nu avea mai stiu eu ce sisteme de distributie a franarii etc.


Asta e vorba de un defect, nu de o chestie normala pentru Solenza chiar si daca n-are nu stiu ce sisteme de distributie a franarii. Asa se intampla daca dai spaga la controlul tehnic. teehee.gif
Acum fara gluma, dezechilibrul la franare e respingere automata la controlul tehnic, chiar daca e berlina din 1970 cu sistem de franare "flintstones".
bogcot76
Ce control tehnic nenica? Era aproape noua masina. Si a prins si un ITP cu mine pe care l-am facut pe bune si nu erau probleme la masuratorile lor. Toate ITP-urile le fac pe bune. Oricum, fiabila, dar nesigura.Am dat-o cu vreo 90kkm fara sa pice nimic special. Franele propriu-zis nu aveau nimic insa era aiurea distribuita ea ca mase etc. Ceva de genu, ca nu ma pricep. Daca prindea si o roata pe nisip era dezastru.
mohordbx
Week-end-ul acesta de Paste am avut ocazia sa testez noul Duster biggrin.gif

Weapon of choice - Duster diesel 110CP, versiunea Laureate, 4x4
Traseu - Pitesti,Sibiu,Turda,Valea Ariesului(Muntele Baisorii) si retur
Echipaj - 4 persoane, portbagaj plin

Voi incepe cu lucrurile buna prima data:
- masina are un motor excelent relativ la greutatea caroseriei
- cutia de viteze face echipa buna cu motorul (vitezele 1-4 sunt destul de scrute)
- cutia are viteza 6-a
- insonorizarea motorului foarte buna (mai buna ca la TDI)
- suspensii excelente filtreaza gropile fara niciun fel de probleme
- consum incredibil 6.3L/100km media primilor 1000km parcursi (3/4 in afara orasului)\
- directia precisa fara emotii

Lucruri proaste:
- finisaje de calitate medie
- butoane puse aiurea (total ne-ergonomic, greu accesibile-ventilatia)
- insonorizarea habitaclului la vant (la viteze de peste 100km/h suierul vantului era mai puternic decat al motorului)
- capacul portbagajului nu se ruleaza (e o mare bataie de cap daca ai bagaje ce depasesc un anumit volum)
- inca se pastreaza claxonul pe maneta
- reglajul farurilor se face pe cablu
- poate din cauza faptului ca motorul era in rodaj si ca eram 4 persoane + bagaje motorul nu avea zvac-ul de la TDI de exemplu(trage bine dar nu spectaculos)

In concluzie masina isi merita banii, mai ales ca va fi folosita pe santier si la iesirile off-road. Din partea mea ca necunoscator in ale masinilor de teren primeste nota 8.

Enjoy!

Click to view attachment
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.