Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noul model Dacia Duster
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
Pages: 1, 2, 3, 4
DORU
QUOTE ( T u d o r @ Apr 20 2010, 04:10 PM) *
Dorule, sunt perfect de acord cu tine mai putin ca ai uitat un aspect minor... Dacia e 17500 DDP iar Yeti e 18200 cu 1.8 TFSI CIP. In afara de cei 4000 euro diferenta de pret ai perfecta dreptate.
[...]
Iar DCI-ul de cand e considerat "jale" pe piata auto si TDI-ul reper?

Opinie personala: Yeti e cea mai urata masina ever made. Cred ca designerul ala trebuie sa fi fost orb. Seamana cu o lada cu niste ochi mari in fata. biggrin.gif Dar daca zici tu ca Skoda face masinile de calitate in ziua de azi te cred. tongue.gif


4000 euro sunt bani si pt mine. thumbsup.gif Nu i-as da usor indiferent pe ce masina.

DAR: lasand la o parte cuvantul JALE, sa explic - 1,5 si 1,6L la un SUV-ulet ? Suficient, dar totusi modest...Yeti pleaca de la 1.2TFSI si incheie cu 1.8TFSI/2.0TDI CR 160/170CP. Iar generatia a 4-a Haldex da clasa de departe sistemelor 4x4 de la concurenta. Spatiul interior de asemenea este un atu.
Design-ul ... ei bine, nici eu nu ma omor cu el. Nici fiabilitatea nu se ridica la ce era in 2000-2004, dar per total 4000 euro sunt perfect jusitifcati pt diferenta dintre cele doua masini.

Sa nu credeti ca tin partea Skodei si nu apreciez marca nationala Dacia. Eu oricum nu mi-as lua niciodata SUV ! Dar exista inca o clasa de calitate intre ce am reusit noi romanii impreuna cu francezii si ce au castigat cehii impreuna cu nemtii. thumbsup.gif
DRAGOS
Doru, tractiunea 4X4 de pe duster e importata direct de nissan x-trail. Zi-mi si mie un offroader capabil pe care l-a construit skoda, sau macar vag. Presupun ca de la nissan stii si tu cate sunt smile.gif
mike.omega
Pareri si impresii de Duminica, momentan fara drive-test

Exterior
plusuri:
- arata binisor, bine cu bare longitudinale standard, are scut de otel standard, contraaripi din plastic si un strat de protectie pentru pietricele (imi scapa denumirea banned.gif ) Si inca ceva: cel putin masinile din showroom aveau anvelope M+S sau daca nu orientate si spre offroad, nu erau anvelope exclusiv de strada.
- minusuri: capacul de busonul de benzina e cam cat o foaie A4, il deschizi si vezi dopu ala de pluta. Problema mea e ca acolo se imbina niste elemente de tabla si ma gandesc ca daca o lovesti in zona aia, se repara greu...

Interior:
-minusuri : pe bancheta din spate am incaput, am dat cu freza de plafon, m-am uitat in dreapta, sigur nu mai incapeau inca 2 adulti.
Butoanele pt geamurile electrice din spate sunt puse in capatul consolei centrale, jos la picior. Desi panourile de usi au locuri unde ar trebui sa fie butoanele de la geamuri. Centura pentru locul din mijloc e undeva la mama naibii prin plafon in stanga aproape de stalpul C.
Scaunele din fata sunt mici si mie mi-au dat senzatia ca sunt firave. Nu mai zic ca maneta pentru reglarea spatarului e pusa intre scaune si pe dos. Daca n-ai cotiera ajungi ok la ea. Daca ai cotiera faci un pic de contorsionism.
Insertiile alea maronii sunt de tot rahatu si le-as vopsi instant! Cine s-o fi gandit la asta nu stiu....
-plusuri: aveam sanse mari sa-mi gasesc o pozitie la volan si mi-au placut oglinzile laterale mari.

Portbagajul: - haionul este placat la interior doar partial cu plastic, cat pentru maner. Mocheta are dedesupt un strat de material fonoabsorbant de proasta calitate. Ruloul care acopera este si el de proasta calitate. Iar sinele pe care merge respectivul rulou vor ceda probabil in timp, stau in aer si in vreo 2 suruburi.
De roata de sub masina v-am zis?!

Compartimentul motor: multe fire si multe conduce trase pe unde i-a dus capu, nu le-au alaturat deloc. Si una dintre motorizari avea capacul de la uleiul de servo fix in fata, sa-l strici primul smile.gif

Per total: ca si restul gamei, SCUMP pentru ce ofera. O varianta ideala as gasi sa fie Duster cu motor 1.5dCI de 85CP(sau mai multi) cu AC, 2 airbag-uri, 2 geamuri electrice, ABS, AFU, EBD si 4x4 la 12-13000 de euroi. Mai mult nu merita!

PS: Suzuki SX4 1.6 GS 4WD ESP e 14850 DDP. Da stiu ca e mai mic dar parca merita mai mult decat un Duster biggrin.gif
vali44
Sambata am facut drive cu Duster 4x4 110 cp . Am mers in oras apoi la marginea orasului unde am atacat o panta destul de accentuata si pe deasupra inierbata . Prima urcare am facut-o cu 2x4 si rezultatul a fost deplorabil , adica am reusit sa urca dar cu 3000 rpm si cu patinari ale rotilor fata , spre disperarea tanarului de la Dacia . Urmatoarea urcare a fost cu 4x4 si a fost altceva , a urcat in treapta a2-a cu un turaj de aprox 2000 rpm . La a treia urcare am oprit la jumatatea pantei si am plecat de pe loc . A fost foarte bine , spre surprinderea mea . La intoarcere catre sediul firmei am fortat putin , adica am dus-o la 90 kmh , am luat mainile de pe volan si am franat energic ... masina a ramas pe traiectorie si a franat foarte bine ! Referitor la etajarea cutiei de viteze am auzit voci critice insa cei ce vociferau aveau autoturisme cu 5 trepte , deci nu erau obisnuiti cu cele in 6 . In plus aceasta este masina de teren si primele doua trepte nu sunt facute pentru demaraje rapide cum de altfel intrega masina nu este pentru viteza .In fisa pe care am completat-o dupa aceea am scris doar doua lucruri - este neceasr un motor mai puternic si nu sunt de acord cu dimensiunile exagerate ale radiatorului si cu faptul ca nu este protejat la partea inferioara decat cu masca din plastic a barii fata , lucru nefiresc pentru o masina de teren . In rest , totul este discutabil ... fiecare cu pretentiile si standardele lui ! Totusi apreciez faptul ca am ajuns si noi sa avem SUV-ul nostru , bun sau rau . E un pas inainte , cat priveste pretul nu am nici un comentariu .
DORU
QUOTE (DRAGOS @ Apr 20 2010, 08:48 PM) *
Doru, tractiunea 4X4 de pe duster e importata direct de nissan x-trail. Zi-mi si mie un offroader capabil pe care l-a construit skoda, sau macar vag. Presupun ca de la nissan stii si tu cate sunt smile.gif


Stiu f bine ce spui. Nissan a facut masini monument !
X-Trail este ok, dar te asigur ca forumurile de specialitate il categorisesc ca fiind mediocru dpdv al tractiunii.
Nu-mi doresc sa blamez nici un model, dar recunosc ca sunt putin subiectiv cand vine vorba de un SUV, pt ca personal il detest ! whistling.gif
Titi1988
QUOTE (DORU @ Apr 20 2010, 07:49 PM) *
Nissan a facut masini monument !


Sper ca si primera se afla in aceasta categorie whistling.gif . scz de offtopic
Revenind: cati dintre cei care au fost la drive test au mai condus si alte 4x4 ca sa poata chiar aprecia acest mini SUV. eu cel putin nu o sa pot sa comentez nimic despre 4x4 pentru ca nu am condus niciodata un SUV. 4x4 am condus bmw 330xd dar nu off-road 36182451.gif am impresia ca garda la sol nu este punctul forte.
T u d o r
La ce masina nu e punctul forte Titi?

Daca te referi la Duster, are 21 cm garda la sol, mai mult decat majoritatea competitorilor din clasa lui. Eu am condus RAV cu 2.2 de 136 cai diesel si nu pot sa spun ca e vreuna mai puternica. Am mai spus, chiar daca are doar 110 cai Dusterul beneficiaza de minim 300 kg in minus fata de oricare alt SUV din clasa lui. Asta face sa se poata compara la CP/kg cu un ~140 cai pusi pe concurenta.

Acum nu vreau sa cad in extrema si sa sustin pana in panzele albe Dacia dar este o masina care si-a dovedit fiabilitatea in timp si mai ales a avut succes extraordinar in tari unde puterea de cumparare nu i-ar forta sa renunte la nu stiu ce sofisticareli pentru o diferenta de cateva mii de euro. E o masina pragmatica ce-ti ofera ce ti-e necesar si nimic in plus. Mie Dusterul imi place. smile.gif
RUE
daca suntem obiectivi cu greutatea, in conditii de incarcare a 500 kg
1280 + 500 = 1780 kg / 110 cp = 16.1818 kg /cp 1280/110 = 11, 63
luam un suv normal, poate outlander etc
1600 +500 = 2100 kg /140 cp = 15 kg /cp 1600/140 =11,42
cu cat creste incarcarea cu atat este devantajat dusterul, la incarcare mica sta comparativ cu altele.

am condus infinity fx35 pe asfalt si test cu outlander de 2.2 did.
in afara de interior si faptul ca la drum se aude ceva motorul, dar nu exagerat, dusterul la functionare e prea ok.
Titi1988
la BMW 330xd ma refeream whistling.gif , Dusterul are garda la sol chiar mare!
Este adevarat ceea ce zici tudore. Cum sunt si posesor a 2 dacii MCV 1.5 dCi pot sa spun ca sunt foarte fiabile (la motor nimic schimbat pe niciuna)chiar daca una dintre ele este condusa de mai multi angajati. (si se stie com conduce romanul cand nu ii masina lui). Eu unul ca si masina personala Dacie nu mi-as lua...confortul este redus la fel si dotarile

O seara placuta!
DORU
Despre Primera nu stiu multe, dar despre Patrol da... aceasta este o masina monument. Evident, ultimele modele sunt plastic si marketing...
RUE
ieri seara veneam de la locul de joaca (acolo ajunge in fiercare searaun tata responsabil) era in fata blocului dusteru de test 4x2 dci. chiar imi place, in afara de culoarea aia cacanie.
as lua ori alb, ori negru. mai repede unul negru.
romanul din mine zice ca desi este o masina noua, mai bine ar fi un sh sub 10 000 sa aiba climatronic si esp. parerea mea. depinde si de scopul masinii.
Titi1988
10.000 de unitati Dacia Duster deja comandate in prima luna! -ce inseamna o strategie de piata foarte buna si o mediatizare serioasa! Se dovedeste ca reclama buna poate vinde si un produs prost ( sa nu fiu rau, prost in comparatie cu concurenta! )
RUE
zicea un coleg cand ma uit dupa o masina .... de ex duster pe strada: "ma, mie daca mi dai maine si un matiz degeaba... e f buna, e perfecta!"
l-am trezit cand i-am zis ca nu o sa i dea nici dracu o masina degeaba si ca sa aprecieze masina pe care poate sa si-o cumpere singur!
asa ca dusterul asta e scumputz de nou pt romanasii din target. noroc ca se vinde bine la export. astfel o sa le reimportam peste 3 ani cu km reali cumparate de la babe si mosi care faceau piata offroad in olanda si germania!
Titi1988
sincer RUE astept sa o vad si pe asta, sa isi aduca romanii duster din strainatate whoops.gif wallbash.gif
laurentiu
Mie mi se pare mai mult decat ok masina asta. Un 4x4 NOU, capabil off road, mai bun decat Duster-ul la banii si dotarile astea nu prea gasesti. Chiar si asa, caroseria nu e galvarizata nici la asta, nu?
Titi, sa spun drept niciodata nu mi-au placut cei de la Renault. Insa ii apreciz pentru un lucru: desi nu fac cele mai bune masini, stiu sa le vanda. Si stiu al naibii de bine.
T u d o r
Ce intelegem prin produs prost? Titi, ai condus Duster? Ti s-a parut prost?
Titi1988
QUOTE ( T u d o r @ May 4 2010, 10:15 AM) *
Ce intelegem prin produs prost? Titi, ai condus Duster? Ti s-a parut prost?


Am subliniat: prost in raport cu concurenta. la care mai pui si pretul la varianta 4x4 full option si deja sare de 18.000 euro. Pe cand un logan de 7 locuri 1.5 dci 80 cai full este la 12.600 euro (atat era cand l-am cumparat eu si cea mai apropiata masina ca si motor, dotari si numar de locuri era fiat doublo=16.800 euro daca nu ma insel)
22nst
Unde depaseste 18000?
Unul FULLL cu toate optionalele posibile este fix 17765 euro
Vezi configuratorul Dacia!
Titi1988
QUOTE (22nst @ May 4 2010, 07:24 PM) *
Unde depaseste 18000?
Unul FULLL cu toate optionalele posibile este fix 17765 euro
Vezi configuratorul Dacia!


corect! am gasit intr-un articol 18.200 my bad!
laurentiu
CITAT(Titi1988 @ May 4 2010, 04:19 PM) *
CITAT( T u d o r @ May 4 2010, 10:15 AM) *
Ce intelegem prin produs prost? Titi, ai condus Duster? Ti s-a parut prost?

Am subliniat: prost in raport cu concurenta.


Concurenti precum...?
T u d o r
Aici e problema de fapt. Concurenta lui Duster e intr-o clasa mai mica de volum sau intr-una mai mare de pret. Ori te uiti la SX4 sau Jimny (cu care se bate la pret) dar acestea sunt mult mai mici, ori te uiti la Sportage sau Tucson cu care imparte clasa dar acestea au pret considerabil mai mare. Daca mergi mai sus (Yeti, Forester, Outlander, etc) diferenta in bani creste si mai mult.
Intr-un fel e pozitionat ca si Logan/Sandero, la pret cu clasa mini eiftina si cu spatiu de compacta. Daca acestea au avut succesul imens pe care l-am vazut cu totii, eu pun linistit banii pe Duster.
Si in plus sunt mandru ca o marca romaneasca (chiar si asa powered by Renault) este atat de competitiva pe piata. Dar cum nimeni nu e profet in tara lui... smile.gif
laurentiu
Eu cred ca singurul concurent serios pentru Duster, desi are un pret ceva mai mare (dar este un 4x4 veritabil) este Suzuki Grand Vitara.
In rest comparatiile cu Tiguan, Santa Fe sau Yeti mi se par exagerate.
Titi1988
Retrag tot ce am spus despre Duster. Am fost dus in eroare de unul dintre site-urile postate de Doru pe pagina 5(care este eronat si are lipsuri)
Am stat o ora acum sa caut un adversar pe masura dar la pretul de 17.700 DDP NU ARE CONCURENTA! si aici vorbesc de marime, 4x4 motor diesel, ESP si restul de dotari pe care le are(tot mi se par putine dar nu am ce comenta la acest pret)
DACIA-RENAULT AU REUSIT DIN NOU! incredibil dar adevarat..au scos un SUV veritabil. tot nu-mi vine sa cred.. turned.gif
Vineri merg la drive-test sa ma conving si in practica. teehee.gif

PS rivalii lui duster http://www.money.ro/producatori/dacia-dust...l-romanesc.html
BoggyPhoto
Mie mi se pare o masina foarte corecta. Ce-i lipseste ca si gadget-uri/calitate a interiorului este suplinit de calitatile SUPERBE de offroad.

http://www.youtube.com/watch?v=2c9d7_6WL5w

Uitati-va la 4:19 blink.gif
dimmunal
nu`mi place cum ii pus claxonu tongue.gif chiar nu inteleg dc dacia pune claxonu pe maneta de semnalizare .. tongue.gif

in legatura cu capacitatila la off - road nu stiu ce sa zic .. adica la drive test pare foarte interesant .. dar is curios cat tin piesele daca faci de mai multe ori asa .. adica oare are si piese de calitate care rezista la off road ? astai intrebarea ?
GLC120
QUOTE (DORU @ Apr 20 2010, 02:40 PM) *
Parere personala: la peste 18.000 euro, modelul de varf de la Duster este SUB un model intermediar de la Yeti de ex, si nu vorbesc aici de motorizari, unde la Dacia e jale, ci de dotari si mai ales pret ! Pai la 18.000 euro iti poti lua Yeti binisor echipat cu 1.8TFSI ! whistling.gif

ESP doar la varianta de top ? DE CE ? Celelalte nu se rastoarna !? Macar optional trebuia sa fie !

Si in final am ajuns aici: http://www.businessmagazin.ro/analize/tran...ie-foto-5912921

CONCLUZIE: Duster se va vinde, indiferent de teste si parerile avizate. Este o masina la indemana. Piata "primeste" mai usor masini cu reclama buna decat masini fiabile si cu tehnica/mecanica fiabile. Este un trend ce a pornit din 2004 extrem de decis, acela de a face mult si repede si astfel "bine" a cazut in disgratie... Sa fim cinstiti: masinile de calitate vor fi monstri sacri f curand, pt ca am cazut in capcana LUXULUI si CONFORTULUI...eu raman atipic si voi continua sa apreciez modelele clasice, pt ca - nu-i asa? - ceea ce deja apartine anilor '90 a devenit deja clasic in viata.


Sunt de acord cu Doru unsure.gif partial. Adica foarte putini vor cadea in capcana LUXULUI SI CONFORTULUI dat de motorul 1.8T si de multiplele optiuni ale lui Yeti. Duster nu ofera mult peste tehnologia anilor 90 dar este o masina corecta si robusta. Este prima Dacie cu ESP ever, si ne plangem ca nu e standard blink.gif la toate motorizarile ? ninja.gif

Euro 5, 6 viteze, 110CP, daca vrei mai dai 1900 pentru tractiunea integrala.

Cred ca mai bine pronosticam raportul vanzarilor fata de Yeti: 10 la 1, 50 la 1 sau 100 la 1 (worldwide)
DORU
Sustin in continuare ca fiecare masina isi are clientii ei. Uneori conteaza si cati, recunosc biggrin.gif
Titi1988
Deja duster-ul s-a vandut in zeci de mii.. inca astept sa posteze proprietarii primele impresii thumbsup.gif
Daniel65671
QUOTE (Alex-F1 @ Mar 19 2010, 04:34 PM) *
QUOTE ( T u d o r @ Mar 7 2010, 11:44 AM) *
Pentru 15000 euro e o masina cinstita


Si btw, {macar} la ditamai prezentarea oficiala mondiala, n-au fost ei in stare sa puna calumea jantele alea, cu "spitele" orientate la fel pe ambele parti.....adica acolo trebuiau sa aibe 2 jante drepte si 2 stangi, iar ei au pus 4 de acelasi fel (vezi pozele).....vai de noi wallbash.gif banned.gif Sau asa o fi fost modelu (pt. reducerea costurilor)? unsure.gif


Confirm si eu: Am vazut un Duster in realitate si tot asa avea rotile.
T u d o r
James May:

"This brings me – actually, I've just realised it doesn't, but I'm going to carry on anyway – to the new Dacia Duster. The new Duster, which is not to be confused with the hideous previous one, is a sort of Skoda Yeti-sized soft off-roader made in Romania under Renault (and a bit of Nissan). I've been driving it. I think it's good.

I mean, it's not very exciting, and it is pretty basic. The interior trim is rudimentary and it comes with absolutely nothing as standard except those things necessary to complete the interface between man and machine, such as a steering wheel and some pedals.

But, unlike other dirt-cheap motors, it doesn't feel like one of those products of a nation not yet used to building cars and aimed at people not yet used to owning one, which is how Datsuns seemed when I was a boy and how the Hyundai Pony seemed some years later. Ultimately, the Duster is made by Renault, has proper engines and drives properly. When it comes to Britain, probably in 2012, it should start at prices under £11,000. You can't even get a bog standard Fiesta for that.

What it reveals most acutely, though, is that established, mainstream manufacturers have lost sight of the art of making a truly basic, low-priced but technically acceptable car. We think of the Fiat 500 as a no-nonsense small runabout, but it's a designer handbag compared with this. Even the Panda seems to be overdoing it. And these cars are small. The Duster seats five decently and it's got a big boot and everything.

It's a bit like Van Gogh's Bedroom at Arles. It's a simple place, but you can see in it everything necessary for happiness and contentment, and it causes a brief and healthy reassessment of what really matters in life. So if, as some of my business contemporaries are suggesting, things really are going to turn nasty, then Dacia's little social experiment in back-to-basics could start to look like the best thing that's ever happened in motoring.

It will be, if you like, a car for people with more sense than carrots.
"

Intreg articolul aici.
BoggyPhoto
http://www.youtube.com/watch?v=utZE1AK_Ifg
Diesel
Bravo, in sfarsit un test acolo unde ii e locul smile.gif

Cu ce roti vine stock? ar fi parut utile unele mai mari.
22nst
vine cu 215/65 R 16 (6,5 J 16)
vio
daca inaltz un pic corolla si ii pun cauciucuri de off ca la asta pun pariu ca merge la fel ... curios daca versiune 2x4 e buna de ceva (cred ca e cel putin varza ) ... si la acea coborare in panta fff mare merge pe burta cu barile fatza spate .. asa poate sa se dea orice mahsina wink.gif daca iti bagi picioarele in ea ... ca sa numai zic ca nu se pune frana cand cobori .. wtf ...
GLC120
QUOTE (Lucian107416 @ Apr 30 2010, 11:07 AM) *
parca a vorbit Mircea Badea biggrin.gif
36182451.gif
Daniel65671
QUOTE (Daniel65671 @ May 25 2010, 01:12 PM) *
QUOTE (Alex-F1 @ Mar 19 2010, 04:34 PM) *
QUOTE ( T u d o r @ Mar 7 2010, 11:44 AM) *
Pentru 15000 euro e o masina cinstita


Si btw, {macar} la ditamai prezentarea oficiala mondiala, n-au fost ei in stare sa puna calumea jantele alea, cu "spitele" orientate la fel pe ambele parti.....adica acolo trebuiau sa aibe 2 jante drepte si 2 stangi, iar ei au pus 4 de acelasi fel (vezi pozele).....vai de noi wallbash.gif banned.gif Sau asa o fi fost modelu (pt. reducerea costurilor)? unsure.gif


Confirm si eu: Am vazut un Duster in realitate si tot asa avea rotile.


O fi o boala la francezi: si Citroen 4 are rotile la fel, intr-un singur sens.
BoggyPhoto
Pai e o singura matrita, nu au doua. Asa e la majoritatea celor asimetrice.

Inca un exemplu:
Click to view attachment

Inca unul, putin mai vechi insa. Plecarea de la 0:56 e impresionanta, cat si trecerile prin canal de la inceput.

http://www.youtube.com/watch?v=tAmgS3BLJ4U
GLC120
Ati vazut super crash-testul ? 200 de masini distruse si niciun ranit !! Masinile sunt beton merita 7 stele.
M A R I A N
Daca e rezistenta eu zic ca merita banii.
Alt filmulet.
http://www.youtube.com/watch?v=OviAkdcDxaI...feature=related

Cu toata criza asta de cacat nu m-ar mira ca cei care intentionau sa-si ia SUV-uri medii sau mari (Quashquai, Yeti, Grand Vitara, Rav4, CR-V, Tucson etc) sa se orienteze catre Duster.

Personal, am dorit o masina 4X4 (sau ma rog AWD) permanent si foarte stabila la orice viteza, adica acest crossover Subi Outback. Insa asta a fost inainte de criza cand am si beneficiat de o reducere ireala, luandu-l cu ~22000 euro. Insa astazi, 26.06.2010, daca Outback s-ar vinde tot cu 22000 euro, sincer cred ca as da 15000 pe un Duster si as tine 7000 euro pentru zile negre. Dar asta-i opinia mea.

Pe mine personal m-ar interesa si o alta varianta a lui Duster, un pick-up 4X4 si cu cel putin 4 locuri.
22nst
Am facut un test drive cu Duster Laureate 85 cp 2wd.
Este un Logan mai inalt

Nu impresioneaza cu nimic, perfomantele sunt... care performante? Loganul meu de 70 cai este mai sprinten...
Nu mi-a placut deloc si mai era si 13600 euro dry.gif

Apoi am plecat intr-un mic test pe un circuit offroad amenajat cu 4x4 de 110 cai, ala cel mai scump cu toata accesoriile si cu piele smile.gif
Aici mia placut, s-a descurcat dar cred ca poate sa faca asta orice suv
(nu ne-a lasat la volan)

Uite si niste poze
GLC120
22nst, la ce performante te asteptai de la un SUV cu 85 CP ?

Nu stiu cati cred ca treseul era foarte greu si alte SUV-uri nu puteau trece unsure.gif dar important este cum te simti in masina dpdv siguranta, confort, zgomot de rulare, suspensii, greierasi.....
22nst
Cum trebuie sa arate un Duster: AICI
Titi1988
Cel mai enervant lucru la duster: pragurile!! sunt destul de mari incat sa te murdaresti oricat ai incerca sa faci pasul cat mai mare si asa de mici incat nu poti pune piciorul pe ele sa nu te murdaresti...FAIL!!
T u d o r
Am bagat ieri un test off road cu Duster, versiunea 1.5 dci de 110 cp. Am iesit pe un drum pe un deal cu o vaga poteca. In conditii normale n-ar fi fost probleme sa urci nici un 2x4 daca iti permitea garda la sol dar conditiile de ieri erau cu totul deosebite. Adica se dezghetase complet zapada iar poteca era un sant plin de noroi. Fara exagerare masina se afunda pana aproape de butucul rotii. Am frecat-o pe burta prin namol aproape continuu dar s-a incapatanat sa se agate cu toate puterile si sa inainteze. Cu o singura exceptie (erau niste sleauri facute de altii inainte cu ceva mai mare, tractor sau un offroader mare) n-am avut emotii ca nu trec. aluneca in toate directiile, ba cu fata ba cu spatele iar in portiunea cu sleauri n-am avut cum sa trec altfel decat prin ele, nu era loc sa le incalec. Concluzia mea: masina se comporta excelent in teren accidentat, mult peste ce te-ai astepta de la ea. Motorul trage bine si pe asfalt dar rulajul in astfel de conditii e destul de anost, fara sclipiri. O masina corecta pe sosea si atat. Masina n-are reductor dar treapta 1 e asa de scurta incat poti s-o folosesti pe post de reductor.

Una peste alta mi-a placut foarte mult. Merita banii daca se va dovedi in timp la fel de fiabila ca si Loganul.
adrian_flavius
O freaca baietii de la teste pe coclaurii din jurul Mioveni-ului, de le-a iesit pe nas...iar pe circuitul de la Valcele (nu pe oval, ci pe traseul organizat pe langa el...plin de gropi, macadam, sleauri, etc...) stau cam 16 ore din 24...cei de la tehnic zic ca toata platforma tehnica (partea de rulare in special) e inspirata direct din X-trail-ul vechi (primul, ala mic...), cu modificari minore...

Cu anvelopele potrivite, face fata cu brio in off-road...iar la pret de sh, peste 2-3 ani, eu zic ca merita...e si pe lista mea de viitor...smile.gifsmile.gif

PS: cei de la dezvoltare, de la Renault, se jura ca o sa vedem si un pick-up pe platforma de Duster...un pic alungita, 5 locuri+bena... cred ca ar da lovitura cu asa ceva...dupa cum au ras piata la SUV-uri in mare parte din Europa, au toate sansele sa acapareze si piata pick-up-urilor, daca scot un pret corect...
Titi1988
QUOTE (adrian_flavius @ Feb 11 2011, 07:18 AM) *
cei de la dezvoltare, de la Renault, se jura ca o sa vedem si un pick-up pe platforma de Duster...un pic alungita, 5 locuri+bena... cred ca ar da lovitura cu asa ceva...dupa cum au ras piata la SUV-uri in mare parte din Europa, au toate sansele sa acapareze si piata pick-up-urilor, daca scot un pret corect...


aia si pe mine m-ar interesa foarte mult! thumbsup.gif
RUE
Laureate 1.5 dCi 90 CP 4x2 14100 EUR 60202.77 RON
Laureate 1.6 16V 105 CP 4x2 12800 EUR 54652.16 RON

nici in cele mai bune planuri nu as scoate peste 4000 euro pe loganul personal dupa cum e piata. pun 3500 euro. unii zic ca noua taxa auto a crescut in medie cu 500 euro pretul la masini sh.

cu 3 rable (dai 3000 lei pe ele) scutesti 2000 euro.
-> 12100 euro Laureate 4x2 dci - 3500 = 8600 euro
-> 10800 euro Laureate 4x2 benzina - 3500 = 7300 euro.


Pt uz familial nu as lua 8600 euro credit pt masina. Probabil as mai scoate in medie 3500 euro (as strange cumva, vinde bicicleta si tot ce nu imi mai trebuie de pe la tara: roaba, motor electric orice) si mai mult de 5000 euro nu as lua credit si pe o perioada maxim de 5 ani.
la o dobanda de 9.5% este o rata de 105 euro (comestibila doar dupa ce creste copilul pt cresa si nu mai platesc bona 5-600 lei pe luna).


NU AM INCLUS 4X4 CI AM PREFERAT DOTARILE OBISNUITE.
POATE IN 1-2 ANI O SA FACA SI VARIANTE DE PREFERANCE CU AC.

Concluzie? de 105 euro minim lunar merg cu loganul de ma plictisesc, plus cei 3600 care trebuie sa i adaug si alte cheltuieli-> NU MERITA PT MINE.

Cum ziceam daca peste 2 ani le gasim la sh cu 6-7000 euro... cu AC si poate 4x4 se schimba problema.
RUE
zic unii ca pe 23 februarie 2011 se va testa Dacia Duster la EuroNCAP…
adrian_flavius
Rue, dupa experienta cu Loganul luat anul trecut, si eu tot la un SH ma tot gandesc...e cea mai atractiva varianta...numai ca eu vreau, daca tot trec la Duster, neaparat 4X4 si diesel...altceva nu ma intereseaza la el (piele sau instalatie audio...vax...), nici macar vopseaua metalizata nu ma atrage...am vazut unul alb cu bare de protectie de cauciuc peste tot (din alea late...), si chiar imi place cum arata...

Cat despre pick-up, Titi, cred ca ar fi o "lovitura" aproape la fel de puternica pe cat a fost Duster-ul...nimeni, din tot Renault-ul, nu a prognozat un asemenea succes de piata al acestei masini...mai ales pe pietele din Vest...si faza cea mai frumoasa este ca totalitatea cheltuielilor cu dezvoltarea a cuprins, in mare parte, doar caroseria...precum si calculele de integrare a restului pieselor din portofoliul grupului...mecanica/sasiu de X-trail, motoare de la Renault, interior de la Logan, si cam atat...
mike.omega
Tu dai cam multe din casa tongue.gif
Dovada cererii la export este si faptul ca in port la Agigea sunt depozitate tot atatea Dustere cat restul de modele Dacia. Si ultima data cand am fost eu p'acolo mai organizau o platforma de depozitare smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.