Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trasee pentru Subaru ?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4
Watcher
QUOTE
am bagat reductorul si la ala. Am observat insa ca desi turam motorul destul de mult, pe la 3000 de ture, masina abia se misca, sa zic cu indulgenta ca am atins 3 km/h! Am trecut cu vederea si am urcat asa cu dulapul, dar i-am povestit prietenului de isprava mea. La care el a ras, si mi-a zis ca daca am bagat reductorul trebuia sa urc panta aia in treapta a 6-a blink.gif
In concluzie, desi diesel, Defenderul ala are un reductor de neam prost... chiar as fi curios sa aflu ce raport are.


La o cautare rapida, am gasit mai multe ratii pt reductorul de defender, toate in jurul lui 3.3 .
Eu la patrol am 2, iar la LC am 2.5

Nu stiu ce panta aveai acolo, dar in general in teren eu urc cu a 2-a pe reductor. Am avut nevoie si de a 1-a pe reductor uneori, dar mai multe urc cu a 2-a...

Conteaza si pentru ce fel de offroad e gandita masina, de exemplu rubiconurile dn cate stiu se invart pe la 4 cu ratia de reductor, fiindca fac mai mult rock crawling.
La noi pe aicea prin noroi trebuie sa le mai si descarci..
GLC120
QUOTE (kroko @ Sep 7 2009, 06:47 PM) *
In off-road sunt citeva elemente "de baza" sa le zic asa.. - reductor, -cursa lunga a suspensiei, -suspensie "moale", -garda la sol, -unghi de atac, - gume adecvate, si restul.....
A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara.


kroko sunt doua aspecte diferite. off-road cu masini de teren: ce spui adevarat si ar fi poate suficient ca sa treci. asta face si un ML cu 7 de optiuni sau un Cayenne. Ca sa fie si rezistenta si sa te poti baza pe masina mai trebuie niste fiare mici care se numesc: sasiu separat, punti rigide, diferentiale blocabile sau bara stabilizatoare decuplabila. Ca sa ne limitam la masini stoc nu la alte minuni pe care ti le pui ulterior.

Discutia despre Subaru e mai mult matematica decat off-road. S-ar putea ca la orice viteza de deplasare MICA, sa ai cuplu mai mare in treapta I cu motorul Diesel decat ai cu 2.0 sau 2.5 benzina cu reductorul de 1,2 cuplat. Fara legatura cu turbina. Nu bag mana in foc, pentru ca nici Diesel-ul nostru nu straluceste la 1000rpm unde masina are deja 9km/h. Cand citesti pe forum unsure.gif pare ca sta pe loc, dar e viteza deja mare pentru zonele dificile.

Oricum in ambele cazuri cu Subaru e greu sa urci la 20% pe cataroaie cu 5km/h (vreo 600 rpm cu diesel verymad.gif fara reductor). De obicei varianta e o scurtatura parfum de pamant batatorit, care taie curba dar are peste 30%.

watcher ai umblat si la reductor ? Are 2.71 la LC120. esti sigur ca la Patrol e numai 2 ?
kroko
GLC, in general sunt de acord cu tine. In schimb, reductorul de la subaru te ajuta mult fiind foarte bine etajat. "Fosta" avea reductor ( toate wagoanele aspirate aveau in standard ), si pe linga faptul ca era sincronizat ( i-o dadeai din mers ) l-am putut folosi inclusiv prin oras sau pe serpentine. Era practic imposibil sau extrem de greu sa fortezi ambreiajul avind reductorul cuplat. Sunt convins ca si acum cutiile sunt aceleasi.
GLC120
Kroko, asta e o treaba interesanta si nu m-am lamurit niciodata. E bine sa folosesti reductorul pe serpentine cand mergi cu viteza sau daca depasesti ? In manual scrie ca este acolo pentru zone dificile/viteza mica, nu pentru a castiga ceva ture la depasiri unsure.gif

pentru off-road nu inteleg cum poate fi bine etajat la un raport minuscul de 1.2, dar sunt de acord ca este util. Mai mult ca suport moral decat practic.
kroko
La modelul vechi, raportul era de 1,447 adica deloc neglijabil. In depasiri nu-i bun deloc, in schimb e bun cind urci relativ incet si te-ai trezi de multe ori "intre viteze". Eu imi aduc aminte ca in carte scria clar ca poate fi folosit oricind dar viteza maxima scade ( evident ) si ca poate fi cuplat in mers. Daca gasesc pdf-ul manualului pun pagina aici.
Eu am urcat odata din Sinaia la cota pe zapada relativ mare si m-a ajutat foarte mult, masina fiind mult mai controlabila decit pe "normal". Si pri oras cind erau ambuteiajele alea infioratoare, mergeam pe reductor sa nu belesc ambreiajul cind miscam masina cite 1-2 metri.
GLC120
Asa da. 1.447 e alta viata!

Se pare ca tot redus raportul pana l-au scos de tot......... Sa fi lasat macar maneta aia, aveam si noi o bucurie.
kroko
Spre rusinea mea nu stiu daca au ambele reductor ( benzinara si fumigena ). Daca da, ar putea fi diferenta intre rapoartele lor.
bakero
ba de de cand are defender 6 trepte de viteza ma?viteza max 130km/h....de ce i-ar trebui 6 trepte?colegu,rectifica.
si acuma sincer,daca nici defender nu mai poate urca o panta sau nu mai poate urca la Capra sau trece Dunarea,scuze dar...cine poate s-o faca?evident un g-klasse biggrin.gif glumesc evident,dar totusi....

QUOTE (GLC120 @ Sep 7 2009, 08:31 PM) *
Kroko, asta e o treaba interesanta si nu m-am lamurit niciodata. E bine sa folosesti reductorul pe serpentine cand mergi cu viteza sau daca depasesti ? In manual scrie ca este acolo pentru zone dificile/viteza mica, nu pentru a castiga ceva ture la depasiri unsure.gif

pentru off-road nu inteleg cum poate fi bine etajat la un raport minuscul de 1.2, dar sunt de acord ca este util. Mai mult ca suport moral decat practic.


man,reductorul ala iti da cuplu la turatii joase.cupleaza-l si ai sa vezi cu schimbi treapta dupa treapta.
incearca apoi pe la 70km/h,in a-5 a s-o calci,sa vezi cum se duce.incearca fara reductor,la 70km/h..da in nas. asta e toata sparla.
eu azi,drum cu noroi.gume de vara.oprit masina ca prostu'.masina patinat.eu cuplat la reductor.reductor salvat la mine.
Watcher
GLC: la patrol am manualul si scrie 2.01
La LC am cautat o noapte intreaga si am ajuns la concluzia ~2.5
Ai alta documentatie?
Zetics
QUOTE (bakero @ Sep 7 2009, 11:03 PM) *
ba de de cand are defender 6 trepte de viteza ma?viteza max 130km/h....de ce i-ar trebui 6 trepte?colegu,rectifica.
si acuma sincer,daca nici defender nu mai poate urca o panta sau nu mai poate urca la Capra sau trece Dunarea,scuze dar...cine poate s-o faca?evident un g-klasse biggrin.gif glumesc evident,dar totusi....

...


Iote poza din brosura:
Click to view attachment

Sau link direct!

N-am zis ca nu poate urca, ci tocmai specificam faptul ca eu am impuscat muste cu tunul!
bogcot76
QUOTE (cezarm @ Sep 7 2009, 01:02 PM) *
Am atasat o gramada de poze, sper sa nu va plictisesc. Fireste ca-n majoritatea este masina ca doar ne aflam la sectiunea subaru, nu?


Super cool pozele !!! Exact asta e genul de traseu pentru care e facut Outbackul ca sa te unga pe suflet - nu mai mult thumbsup.gif
GLC120
QUOTE (Watcher @ Sep 8 2009, 12:48 AM) *
GLC: la patrol am manualul si scrie 2.01
La LC am cautat o noapte intreaga si am ajuns la concluzia ~2.5
Ai alta documentatie?


Stiam de 2.71 la fel de sigur cum stiam ca e Diesel. Ai dreptate ca acest raport e un mare secret. Astazi, nu l-am gasit nicaieri indicat de Toyota wallbash.gif . L-am vazut cu siguranta in trecut, in diverse reviste ne-romanesti.

Ma pune pe ganduri faptul ca Toyota nu-l indica nicaieri, sa fie rapoarte diferite in timp, sau in functie de model/cutie M5, M6, A4, A5 ??
cezarm
E mult spus experientele multiple. Sa zicem ca am mai dus-o mai des si pe terenuri mai putin prietenoase cu o masina normala.
Pana in prezent (achizitie decembrie 2007) ma “falesc” cu 25 000 km, din care doar 500-600 km pe macadam (aflat diferite conditii de exploatare).
Probleme:
3 cauciucuri schimbate intr-o singura luna (iulie 2008):
- primul intrat la 110 km/h intr-o groapa cu roata franata pe centura Giurgiului (“taiam” curba si din sens invers a aparut un Mertan si n-am avut incotro); moarte sigura pentru cauciuc, “galma” de toata frumusetea;
- al doilea l-am taiat pe transalpina anul trecut (3 cm pe fata exterioara); si pe asta l-am aruncat;
- al treilea, 4 zile mai tarziu la Oradea; nu stiu ce a fost in capul meu dar m-am enervat cu un nene la o intersectie si nu mi-au ajuns 3 benzi sa intorc 180° si am ramas “sprijinit” cu roata dreapta fata pe o bordura ce separa bulevardul de linia de tramvai; cand am scos-o de acolo roata s-a frecat pe interior de bordura si .... ; no comment; am fost la service si totul este ok, un colier care inveleste teava de esapament la iesire din motor putin deformata, nimic important.
Avand in vedere ultimele trasee facute mi-am pregatit cu niste Goodyear M+S pe 16” cu jenti cu tot (nu am vrut pe 17” din rationamente de pret: 4/16”=3/17”) care sau comportat f. bine. Este adevarat ca si am avut ceva noroc.
La ultima inspectie in urma cu 1 saptamana pe dedesubt totul era OK. A uitam, am schimbat placutele de frana fata cu tot cu discuri. De 1 luna mai ramanea aprins becul de la frana de mana, frana cam zgomotoasa si parca mai putin eficienta. Cam repede parca; la verificare, putin sub limita inferioara cu uzura. Textul lor a fost “mai merg pana la iarna la revizia de 30 000”. Am zis ca este riscant si le-am schimbat.
Ca fapt divers, cat am “haladuit” in afara asfaltului nu am patit nimic cu masina. In schimb in parcarea din fata blocului mi-am gasit spoilerul fata zgariat de mai multe ori. Chiar am gasit-o si cu parbrizul fata crapat destul de serios (banuiesc o mana binevoitoare pentru ca unde stau este putin probabil sa aiba cineva viteze care sa proiecteze o piatra in parbriz). Pe laterale caroseria este infundata in mai multe locuri de laalte portiere deschise “cu pofta”. O problema similara mi-am descoperit-o pe capacul de la rezervorul de benzina!!
Solutia cu jocul cu reductorul in treapta I nu am pretins ca este vreo mare inginerie descoperita de cei de la SMT ci un sfat dat de cineva care are mai multa experienta in eploatarea masinii la niste limite care ocazional eu pot ajunge. Nu in ultimul rand, desi privind retrospectiv nu pare mare scofala (este perfect logic matematic), m-am gandit sa impartasesc informatia si altor colegi forumisti care s-ar putea intalni cu situatia in care m-am aflat.
Cu privire la utilitatea reductorului, trecand de faptul ca trebuie sa schimb treptele la 2000-2500 rot/min si ca viteza este drastic diminuata, cu el activat nu am incins niciodata ambreiajul. Stiu ca nu are cine ce ratie de demultiplicare dar isi face treaba: compenseaza lipsa de cuplu a benzinei aspirate.
Ca morala a celor 25 000 km facuti: este o masina adresata in special asfaltului dar poti aborda fara grija un drum cu zapada, cu noroaie sau un macadam dar nu extreme. Nu este o masina de teren in puterea cuvantului!
cezarm
A, uitam sa atasez si o poza.
GLC120
cezarm dupa cum ai vazut pe aceasta arie Subaru, glumim destul de mult. Nu stiu daca e haz de necaz ca nu ne permitem BMW sau avem un simt al umorului mai dezvoltat (cu sau fara creioane colorate, dupa caz drunk.gif ).

referitor la placute care mai tin pana la iarna: si mie mi-a spus un dealer francofon in martie dupa ce mi-a rezolvat problema pentru care venisem ca placutele mai tin 2000 km, "ce facem sefu'?"

Facem bine, mai mergem 2000 km. Intre timp am facut vreo 5000, ieri le-am verificat din nou, mai tin un an fara probleme. Sunt cele originale, 55000 km, masina folosita mai mult in oras.
Cat despre discuri schimbate la 30000 (am mai auzit la 15000 pe un Forester) chiar nu stiu ce sa zic. Cred ca voi incepe sa merg cu VDC-ul decuplat.

Ai mai facut vreun alt traseu spectaculos gen Strategica ? Nu scartaie nimic la masina, bucse, amortizor, bord, usi, hayon....
Ma bucur ca suntem mai multi cu roti de iarna pe 16". rolleyes.gif Poate facem o plimbare prin zapada in grup largit ca sa vedem cum stam 16 vs 17, benzina vs fumigene.
cezarm
Cu placutele de frana recunosc faptul ca eu am insistat mai mult. Nu stiu dar parka daca la consum, motor poate ca asi poate mai indulgent, in privinta franelor si a directiei nici nu ma gandesc sa risc. Teoretic pana in iarna nu mai am drumuri f. importante, dar nu am vrut sa risc. Odata aflu ca trebuie sa fac o distanta mai mare si nu vreau sa merg cu emotii, ca nu-mi merg bine franele.
In masina nu am greieri, nu scartie, nu “partaie” nimic. Uitam mai zdrangane din cand in cand dog-guardul, care mai trebuie strans odata la luna. Este f. util desi nu am caine. Mai incarc portbagajul pana mai sus si nu vreau sa franez brusc si sa ma trezesc ca vreun geamantan sau rucsac imi vine in cap la 130-140 km/h.
Bucsaraia si alte elemente ale suspensiei sunt foarte bune, cel putin asata a fost verdictul celor de la SMT martea trecuta. Oricum nu fac zgomote dubioase si nici nu dau semne de oboseala. Amicul cu Allroadul, cind l-am invitat la mine in masina sa urcam pe varful Papusa, chiar a fost placut surprins ca este f.f. silentioasa fata de a lui (e adevarat el avea si 120 000 km facuti).
Alte trasee, desi as fi dorit sa le fac, nu am apucat. Este destul de greu sa-mi gasesc cateva zile libere ca sa-mi permit sa le abordez. Ca sa-mi permit asa ceva, prin natura meseriei, trebuie sa-mi premeditez cu mult inainte o iesire, greu pot sa improvizez ceva. Pe cinstite, cu “strategica” am avut noroc de vreme frumoasa si de 3 zile libere aprute ca din senin.
Desi am mers poate mai mult decat media pe drumuri mai putin amenajate, aceste drumuri nu le-am parcurs ca la raliu (desi mi-ar fi placut asta).
Mai atasez niste poze de la Varasoaia, de pe drumul spre Ghetarul Scarisoara si din ravena acestuia, de pe transalpina anul trecut (unde am avut o vreme f.f.f.buna) si de pe forestierele de pe langa Ranca. De departe cel mai greu a fost strategica dupa aceea ar veni cel nde la Scarisoara desi pe acesta din urma am vazut si masini mai domestice (poza scarisoara_4) cam la egalitate cu transalpina dar in forma originala nu cea de acum.
Din pacate pana pe la jumatatea lui octombrie nu mai intrevad un week-end liber asa incat ,anul asta cred ca, personal, am cam inchis sezonul.
Zetics
Scarisoara aia vad ca e tot mai apoasa de la an la an... confused.gif

Eu sunt acum intr-o minivacanta cu un amic (cel cu Defenderul) si am mers in sfarsit pe un drum despre care m-am intrebat eu de mai multe ori unde ajunge: Cheile Shodolului - Uricani.

Cheile in sine sunt foarte frumoase pentru cine nu stie, iar drumul e accesibil. La o bifurcatie ne-am intalnit cu niste muncitori de la lemne, i-am intrebat daca suntem pe drumul cel bun, dupa care ne-a spus unul: "Cu asta (Defenderul) treceti fara probleme, dar cu cealalta, nu stiu! are garda cam mica. A, si daca nu e 4x4..." Evident ca m-a ingrijorat putin afirmatia dar am mers tot inainte.

S-au dovedit total neintemeiate temerile mele, exceptand vreo 3 portiuni cu praguri si sleauri de torenti, drumul il faci si cu Passat-ul. Acele portiuni le-am trecut insa fara probleme, doar cu putina grija evident.

Vreo doua poze mai "artistice" teehee.gif :
Click to view attachmentClick to view attachment

iulian_1976
Placut si pitoresc topicul yes.gif
GLC120
Zetics, e vorba de cheile Sohodolului din Gorj? Unde este Uricani, nu il gasesc pe harta?
Zetics
Da, acel Sohodol, care ajunge pe langa o cabana Valea cu Pesti (parca asa ii zice) catre Campu lui Neag. Apoi urmeaza Uricani care este foarte aproape de Lupeni/Vulcan. Atasez o bucatica de harta unde am gasit mai multe detalii (nu si despre drumul pe care am mers):
Click to view attachment
Watcher
Cred ca este vorba despre acest traseu.
Click to view attachment
GLC120
Acesta e traseul facut de mine, am gasit harta pe un forum anul trecut.Click to view attachment
Zetics
Eu am mers pe portiunea cu galben din poza lui Watcher.

Ieri insa am avut parte, fara sa vreau, si de o aventura mai neplacuta...

M-am intors cum ziceam din minivacanta si am vrut initial sa mergem pe TA de la Obarsie catre Ranca, insa muncitorii blocasera drumul cu utilaje peste un pod si n-am putut trece.

Asa ca am luat-o spre Voineasa, si la cativa km dupa Vidra am observat noi un drum forestier care urca pe dreapta. Amicul cu Defenderul avand o harta mai detaliata a zonei, am decis noi ca ne scoate in Strategica. Asa ca am pornit pe acolo.

S-a dovedit ca aveam dreptate, drumul s-a intalnit cu Strategica undeva pe platou. Primii 2-3 km au fost cranceni, sleauri cu bolovani foarte mari ramase in urma torentilor, panta abrupta, un adevarat dezastru, insa Foresterul s-a descurcat de minune (urcat cu a 1-a si cu reductor).

Drumul foarte frumos, peisajul de vis. Problema era ca norii imi dadeau mult de gandit, amintindu-mi ce spunea Cezar despre ultimii km de pe Strategica. Si ce sa vezi, exact inainte de portiunea nasoala de la coborare spre Ciungetj, a inceput ploaia. Am fost dobitoc ca nu m-am intors in acel moment, dar asta e.

Ideea e ca am ajuns la acele portiune in coborare unde nici nu mai sunt pietrele de pe platou, nu e nici padure sa mai protejeze. Alea de pusese Cezar poze.
Numai ca acum era NOROI. Mai nasol de atat nu cred ca se putea. Sleaurile erau foarte mari, si n-ar fi fost o problema daca era uscat, oricand le-as trece fluierind cu Foresterul. Acum fiind insa noroi, aluneca masina in toate partile fara nici un control. Yokohamele va dati seama ca erau varza la acest exercitiu, in concluzie am mers cu pasul, incercat peste tot unde erau probleme sa pun crengi, frunze si pietre in incercarea disperata de a nu cadea in sleauri. Din pacate de vreo 3 n-am reusit, asa ca am luat destule burti de pamant, am mai dat si cu partea din dreapta, sa zicem cam cu lonjeronul intr-un damb d-ala de mi-au clantanit dintii, ce sa mai, dezastru!
Am avut putin noroc ca portinea cea mai nenorocita posibil era taiata pe un tapsan de niste urme lasate de altii, asa ca am luat-o pe acolo si am redus cu mai mult de 50% "damage"-ul, ca sa zic asa. In zona de care va ziceam, si pe unde am luat-o doar eu pentru ca amicul Defenderul trecuse de ea, el a mers pe sleaurile alea. Si desi in restul traseului pentru el a fost destul de floare la ureche acolo chiar am crezut ca a incurcat-o si el. A fost la milimetru sa se rastoarne, atat de adanc era sleaul, dar pana la urma a iesit.

In cele din urma am ajuns cu bine, ne-a ajuns din urma si un Patrol suparat, echipat cu roti adecvate care a trecut fluierand peste tot thumbsup.gif

Acum urmeaza sa vad cat de sifonate au iesit stelutele in urma aceste aventuri. Pana acum n-am detectat nimic anormal, nici un bec aprins, nici un zgomot anormal. Doar vibratii in volan, dar la ce noroaie aveau rotile pe ele nu ma mir, sper sa nu fie altceva. Am oprit la un Peco si le-am mai curatat, s-a mai redus trepidatia dar tot mai era acolo. Am putut insa sa merg si cu 170 pe autostrada.

Poze nu prea am, doar vreo 2 facute in momentele de respiro, ca numai de astea nu-mi mai ardea, evident! O sa le pun diseara cand ajung acasa.

In concluzie, ascultati ce se spune pe forum, nu faceti ca mine, da? wallbash.gif

Watcher
Dupa o intamplare ca asta, mie imi vine sa te intreb: NU C-A FOST TARE? thumbsup.gif ninja.gif
Felicitari daca ai scapat cu masina intreaga, si 'la mai multe' ;-)

Ce a facut patrolul diferit de defender de nu a riscat sa se rastoarne?
Facand drumul acu 2 saptamani imi vine sa zic ca a fost o greseala de abordare, ca nu parea ca ai unde sa te rastorni...

Revenind la masina ta, parca suna mai interesant acum ideea cu scuturile, nu?

Drumul de urcare din (dupa) Vidra in Strategic cat de usor il regasim? Ati urcat pana lanaga Fratosteanu?
Ca sugestie pentru alta data, se pare ca de la Plaiul Poienilor e un drum mai usor care coboara in Ciunget prin Rudareasa. Se pare ca pe acolo se urca la cabana...
Zetics
Evident ca a fost tare, cand am ajuns jos radeam ca prostii si glumeam de genul " ...si zici ca pentru Cheile Oltetului mergem pana la Petrimanu apoi stanga, nu?"... sweat.gif Era ora 8 seara.

Patrolul parea ca era mai lat, in plus avea si rotile mai late si cauciucuri mai adecvate, cum ziceam, parea "preparat" pentru astfel de aventuri.
Arata aproximativ asa (poza e luata aiurea de pe net):
Click to view attachment

Zona aia cu rasturnatul n-ar fi in mod normal o problema, acum insa fiind inclinat drumul, degeaba era suficient de lat, masina aluneca pe noroi si ajungea in sleau, care era foarte adanc, combinat si cu faptul ca pe partea dreapta drumul era ridicat, iti spun ca Defenderul parea ca a ajuns la 45 de grade pe laterala.

Drumul cred ca e usor, venind dinspre Obarsie, dupa ce se trece de intersectia catre complexul parasit de la Vidra, se urca o bucata, niste serpentine etc. la cativa km se ajunge cumva intr-o sa, si dintr-o data privelistea se deschide in fata/dreapta, drumul continuind spre stanga intr-o curba. Acolo erau niste nene care vindea cascavaleturi/branzeturi, iar drumul catre strategica pleaca in dreapta vreao 100 de m apoi incepe sa urce abrupt catre stanga. Daca gasesc ceva poze edificatoare acasa le pun.

Chestia cu Plaiul Poienilor si mie mi s-a parut mai "umblata" si mai accesibila, insa ploaia nu incepuse inca si nu ne-a determinat sa cautam acea alternativa.
Mai vedem de acum inainte.
Watcher
Da, anvelopele sunt prioritatea 0 :-) iar daca patrolul intalnit de voi avea simex, pleca 'cu sansa 1' :-)
Legat de sleau, daca esti in sleau esti safe, nasol e cand inclinarea e spre prapastie si nu ai nimic sa te tina ninja.gif
Una peste alta, ca sa fiu in tonul threadului, cum am scris si pe Softpedia, am facut ieri urcare din Olanesti si coborare in Horezu mergand pe creasta intre ele.
Drumul e cum era TA pe vremuri, nu mi s-a parut sa ridice mari probleme, adica ne-am cautat locuri unde sa ne bagam la ghidusii.

Pe harti exista posibilitatea de a merge din Curmatura Oltetului pe la vf Nedei, vf ursu, si sa cobori in Vaideeni sau Romani, ceea ce ar insemna un drum de jde kilometri pe creste, peisaje si LINISTE, nimeni nimeni!

TREBUIE sa fac rost de un program de gps dinalea in care iti setezi trackul pe google earth si te tii de el in teren, si in care poti incarca hartile militare... (fiindca in mod evident nu e nici un marcaj pe acolo)

6stele
Stie cineva daca se poate urca in Strategica din Curmatura Vidrutei?

Thanks
Watcher
Sigur se poate, ca exista drumul , l-au facut biciclisti si au zis ca e cu sleauri. La cum sunt celelalte drumuri din zona nu cred ca Foresterul nu se va descurca, teorie confirmata de colegul Zetics in postul nr 73 (3 posturi mai sus) din acest thread:
QUOTE
S-a dovedit ca aveam dreptate, drumul s-a intalnit cu Strategica undeva pe platou. Primii 2-3 km au fost cranceni, sleauri cu bolovani foarte mari ramase in urma torentilor, panta abrupta, un adevarat dezastru, insa Foresterul s-a descurcat de minune (urcat cu a 1-a si cu reductor).
6stele
QUOTE (Watcher @ Sep 17 2009, 04:09 PM) *
Sigur se poate, ca exista drumul , l-au facut biciclisti si au zis ca e cu sleauri. La cum sunt celelalte drumuri din zona nu cred ca Foresterul nu se va descurca, teorie confirmata de colegul Zetics in postul nr 73 (3 posturi mai sus) din acest thread:
QUOTE
S-a dovedit ca aveam dreptate, drumul s-a intalnit cu Strategica undeva pe platou. Primii 2-3 km au fost cranceni, sleauri cu bolovani foarte mari ramase in urma torentilor, panta abrupta, un adevarat dezastru, insa Foresterul s-a descurcat de minune (urcat cu a 1-a si cu reductor).



OK, scuze, n-am inteles eu bine. Deci, ca sa fiu sigur ca am inteles bine acum, Zetics a iesit din DN67C Transalpina si a mers pe drumul spre Voineasa DN7A pana la cativa km dupa Vidra (probabil Curmatura Vidrutei) si de acolo a urcat in Strategica dupa care a continuat spre est spre Ciunget - Malaia.
Watcher
Eu asa am inteles de la el :-)
Zetics
Din descrieri asa pare! rolleyes.gif Din pacate nu cunosc zona/denumiri/varfuri/etc si d-aia nu sunt sigur.

Insa clar, Strategica, in partea de coborare spre Ciunget NU se merge pe/dupa ploaie

Eram dator cu niste poze. Cum spunea, nu-mi mai ardea de poze, asa ca nu le am decat pe astea, si inca nu trecusem de ce era mai nasol. Poza cu noroiul e una teribil de blanga fata de ce era mai incolo, dar ca sa se vad urmele masini si felul in care a "mers".
Click to view attachment Click to view attachment

Cam asa arata drumul, cand urci din DN7C, de asemenea nu in portiunea cea mai nasoala, dar daca nu sta cineva sa te pozeze...mai greu!
Click to view attachment

Alte poze:
Click to view attachmentClick to view attachment
hdi
Greu dom'le, greu. Felicitari pentru aventura. Eu n-as fi avut curajul.
6stele
Urcarea pare foarte OK. Din ce se vede e pietruit drumul deci chiar daca e vreme rea e abordabil.
Noroiul si panta aia .... whistling.gif Ai avut ceva curaj mai ales ca ziceai ca era prapastie si drumul inclinat spre ea.

Vreau sa fac si eu Strategica in octombrie, daca nu ninge tare sus, si as urca dinspre Vidra (DN7C) spre Transalpina evitand zna Ciunget si noroaiele.
andrei5130
hmmmm...


doar ce m-am intors de pe transalpina, am sa fiu scurt pentru ca trebuie sa ma duc la culcare maine o intind spre Ungaria...

.... nu mai descriu peisajul dat fiind ca nu mai este cazul, banuiesc ca toata lumea este familiarizata cu el, vesti bune si mai putin bune aduc:
- asfaltul a ajuns dupa varful Papusa dinspre Ranca spre Obarsia Lotrului,
- de la Sugag spre Obarsie drumul e aproape gata mai au de lucrat la cateva trecerik peste izvoare,

vestea buna este ca dupa ce am parcurs tot DN 67c impins de necunoscut si de emotia aventurii azi dimineata am plecat spre Strategica, drumul a fost mirific dupa ce am trecut din curte in curte am ajuns la bucata de drum du sleauri unde a inceput sa imi placa cu adevarat dupa 6 ore de mers agale am ajuns jos in Valea Macesului, lana acolo am descoperit ca muntele este brazdat de drumuri care merg pe la diverse stane, drumul prezinta dificultati numai pe o bucata de 3 km intradevar nu e recomandat pe ploaie sau dupa celor care nu au caucuicuri AT sau vor sa iasa cu masina intacta este destul de riscant si drumul cere ceva mai multa indemanare si sange rece, am recuperat o aparatoare de plastic de la un OBK sau un Forester inca nu am identificat stapanul daca o revendica cineva o dau inapoi cu placere, drumul cred ca are aproximativ 30 km din care 1/3 prin padure, 2/3 pe creste,


... am mai descoperit ceva trasee care merita facute ...


am sa pun o harta a zonei care sper eu sa ajute pe langa celelalte...


promit sa pun si pozele cand ma intorc...
cezarm
QUOTE (andrei5130 @ Sep 17 2009, 10:30 PM) *
hmmmm...


doar ce m-am intors de pe transalpina, am sa fiu scurt pentru ca trebuie sa ma duc la culcare maine o intind spre Ungaria...

.... nu mai descriu peisajul dat fiind ca nu mai este cazul, banuiesc ca toata lumea este familiarizata cu el, vesti bune si mai putin bune aduc:
- asfaltul a ajuns dupa varful Papusa dinspre Ranca spre Obarsia Lotrului,
- de la Sugag spre Obarsie drumul e aproape gata mai au de lucrat la cateva trecerik peste izvoare,

vestea buna este ca dupa ce am parcurs tot DN 67c impins de necunoscut si de emotia aventurii azi dimineata am plecat spre Strategica, drumul a fost mirific dupa ce am trecut din curte in curte am ajuns la bucata de drum du sleauri unde a inceput sa imi placa cu adevarat dupa 6 ore de mers agale am ajuns jos in Valea Macesului, lana acolo am descoperit ca muntele este brazdat de drumuri care merg pe la diverse stane, drumul prezinta dificultati numai pe o bucata de 3 km intradevar nu e recomandat pe ploaie sau dupa celor care nu au caucuicuri AT sau vor sa iasa cu masina intacta este destul de riscant si drumul cere ceva mai multa indemanare si sange rece, am recuperat o aparatoare de plastic de la un OBK sau un Forester inca nu am identificat stapanul daca o revendica cineva o dau inapoi cu placere, drumul cred ca are aproximativ 30 km din care 1/3 prin padure, 2/3 pe creste,


... am mai descoperit ceva trasee care merita facute ...


am sa pun o harta a zonei care sper eu sa ajute pe langa celelalte...


promit sa pun si pozele cand ma intorc...

Felicitari pentru traseul facut. Sunt curios sa vad poze. Fotografiile lui Zetix m-au cam speriat.
Ceea ce ai gasit pe jos nu era de la mine. M-am intors cu tot Outback-ul acasa.
andrei5130
QUOTE (cezarm @ Sep 17 2009, 10:50 PM) *
QUOTE (andrei5130 @ Sep 17 2009, 10:30 PM) *
hmmmm...


doar ce m-am intors de pe transalpina, am sa fiu scurt pentru ca trebuie sa ma duc la culcare maine o intind spre Ungaria...

.... nu mai descriu peisajul dat fiind ca nu mai este cazul, banuiesc ca toata lumea este familiarizata cu el, vesti bune si mai putin bune aduc:
- asfaltul a ajuns dupa varful Papusa dinspre Ranca spre Obarsia Lotrului,
- de la Sugag spre Obarsie drumul e aproape gata mai au de lucrat la cateva trecerik peste izvoare,

vestea buna este ca dupa ce am parcurs tot DN 67c impins de necunoscut si de emotia aventurii azi dimineata am plecat spre Strategica, drumul a fost mirific dupa ce am trecut din curte in curte am ajuns la bucata de drum du sleauri unde a inceput sa imi placa cu adevarat dupa 6 ore de mers agale am ajuns jos in Valea Macesului, lana acolo am descoperit ca muntele este brazdat de drumuri care merg pe la diverse stane, drumul prezinta dificultati numai pe o bucata de 3 km intradevar nu e recomandat pe ploaie sau dupa celor care nu au caucuicuri AT sau vor sa iasa cu masina intacta este destul de riscant si drumul cere ceva mai multa indemanare si sange rece, am recuperat o aparatoare de plastic de la un OBK sau un Forester inca nu am identificat stapanul daca o revendica cineva o dau inapoi cu placere, drumul cred ca are aproximativ 30 km din care 1/3 prin padure, 2/3 pe creste,


... am mai descoperit ceva trasee care merita facute ...


am sa pun o harta a zonei care sper eu sa ajute pe langa celelalte...


promit sa pun si pozele cand ma intorc...

Felicitari pentru traseul facut. Sunt curios sa vad poze. Fotografiile lui Zetix m-au cam speriat.
Ceea ce ai gasit pe jos nu era de la mine. M-am intors cu tot Outback-ul acasa.

am avut emoti am crezut ca e de la tine dar speram sa nu fie, e o aparatoare de plastic ca cele care completeaza scutul pe lateral, ultima parte din drum a fost dementiala (cea cusleaurile), sa nu mai zic de aventurile cu portile pazite de caini ...
cezarm
QUOTE (andrei5130 @ Sep 17 2009, 11:05 PM) *
QUOTE (cezarm @ Sep 17 2009, 10:50 PM) *
QUOTE (andrei5130 @ Sep 17 2009, 10:30 PM) *
hmmmm...


doar ce m-am intors de pe transalpina, am sa fiu scurt pentru ca trebuie sa ma duc la culcare maine o intind spre Ungaria...

.... nu mai descriu peisajul dat fiind ca nu mai este cazul, banuiesc ca toata lumea este familiarizata cu el, vesti bune si mai putin bune aduc:
- asfaltul a ajuns dupa varful Papusa dinspre Ranca spre Obarsia Lotrului,
- de la Sugag spre Obarsie drumul e aproape gata mai au de lucrat la cateva trecerik peste izvoare,

vestea buna este ca dupa ce am parcurs tot DN 67c impins de necunoscut si de emotia aventurii azi dimineata am plecat spre Strategica, drumul a fost mirific dupa ce am trecut din curte in curte am ajuns la bucata de drum du sleauri unde a inceput sa imi placa cu adevarat dupa 6 ore de mers agale am ajuns jos in Valea Macesului, lana acolo am descoperit ca muntele este brazdat de drumuri care merg pe la diverse stane, drumul prezinta dificultati numai pe o bucata de 3 km intradevar nu e recomandat pe ploaie sau dupa celor care nu au caucuicuri AT sau vor sa iasa cu masina intacta este destul de riscant si drumul cere ceva mai multa indemanare si sange rece, am recuperat o aparatoare de plastic de la un OBK sau un Forester inca nu am identificat stapanul daca o revendica cineva o dau inapoi cu placere, drumul cred ca are aproximativ 30 km din care 1/3 prin padure, 2/3 pe creste,


... am mai descoperit ceva trasee care merita facute ...


am sa pun o harta a zonei care sper eu sa ajute pe langa celelalte...


promit sa pun si pozele cand ma intorc...

Felicitari pentru traseul facut. Sunt curios sa vad poze. Fotografiile lui Zetix m-au cam speriat.
Ceea ce ai gasit pe jos nu era de la mine. M-am intors cu tot Outback-ul acasa.

am avut emoti am crezut ca e de la tine dar speram sa nu fie, e o aparatoare de plastic ca cele care completeaza scutul pe lateral, ultima parte din drum a fost dementiala (cea cusleaurile), sa nu mai zic de aventurile cu portile pazite de caini ...


Pe tot traseul am atins o singura data undeva in spate pe la una din tobe. Se intampla intr-un moment de relaxare pe creasta. Intamplator a treia zi de la traseu m-am dus la SMT sa-mi schimb placutele de frana si am profitat de ocazie "sa-mi numar ranitii". In final bilantul a fost perfect: totul este la locul lui, nimic deformat si inventarul complet.
Ca nota generala, ca sa-mi revin din reverie, mi-au trebuit cca 10 zile de la tura pe strategica.
Watcher
6 stele, pentru partea de condus, urcarea din Valea Macesului te face sa te simti 'sofer'.
Daca vrei doar sa te bucuri de peisaje, atunci permite-mi sa iti sugerez urcarea din Ciunget, pe langa Vila Ursul, pana la cabana Plaiul Poienilor, care te plaseaza mai aproape de unul din capete (si deci vei merge merge mai mult pe strategica).
Atentie, trebuie sa intrebi de jos sa fi sigur pe unde, ca sunt mai multe intersectii....
Zetics
Hmm, m-ai ingrijorat Andrei cu bucata de plastic! whistling.gif O fi de la mine? De unde stii ca e de Subaru? Poti pune o poza te rog? Ca sa stiu ce sa caut "lipsa" pe sub masina...
bakero
ma baietii ma...de ce va incapatanati voi ma?a?lasati bre masinile in Ranca,si incercati traseul cu un LR Defender drive.gif
e mai safe si mai marfa!!!
cezarm
QUOTE (bakero @ Sep 18 2009, 09:07 PM) *
ma baietii ma...de ce va incapatanati voi ma?a?lasati bre masinile in Ranca,si incercati traseul cu un LR Defender drive.gif
e mai safe si mai marfa!!!


Un punct de vedere interesant. Daca nu se fac abuzuri atunci traseul este perfect realizabil fara daune la masini. Totusi, oricat ne-ar placea sa credem contrariul, nici Foresterul si cu atat mai mult Outbackul nu sunt masini veritabile de teren. A, ca poti sa faci cam ce ar face un SUV din clasele superioare asta este altceva.
Eu cand am facut traseul am urmarit in primul rand sa-l vad, sa ma bucur de peisaje, sa pot face fotografii etc. Fireste ca am vrut sa-mi incerc si masina, sa vad ce poate. Daca tii neaparat la primul obiectiv atunci parerea mea e ca este atins si al doilea. Pe de alta parte daca nu versi si ceva adrenalina pe parcurs parca nu-i asa de “gustoasa” aventura. Asa cu Defenderul.....
In alta ordine de idei citeam pe un alt forum, dedicat transalpinei, ca un nene a urcat de la Ciunget pana la Cabana/Adapostul Plaiul Poienelor cu un Kia Rio si a mai si plecat cu el inapoi intreg. Eu cand am fost in zona, vazusem celebra dacie papuc, benzinica si fara 4x4 (poza atasata). Asta cred ca deschide noi perspective in zona mai ales ca Ttransalpina se va banaliza in urma asfaltarii. Cred ca un traseu Ciunget, Plaiul Poienelor, strategica pana in transalpina este perfect realizabil si fara 4x4 daca este uscat iar cu un 4x4 mai domestic este chiar fun.
6stele
QUOTE (bakero @ Sep 18 2009, 09:07 PM) *
ma baietii ma...de ce va incapatanati voi ma?a?lasati bre masinile in Ranca,si incercati traseul cu un LR Defender drive.gif
e mai safe si mai marfa!!!


N'auzi ca Defenderul era sa se rastoarne?!? smile.gif Eu ma duc cu Foresterul ca e mai stabil. teehee.gif

Cautam o locatie pentru o mini vacanta - toamna, poze, aer, cort - si zona aia n-am umblat-o de cand eram adolescent. Doar ca sa-ti lasi plasticele pe drum nu tre sa mergi asa de departe biggrin.gif
6stele
Am ceva treaba in Covasna (localitatea) saptamana viitoare si pentru ca sper ca voi avea dupa amiezele libere. M-ar interesa cateva sugestii de plimbari nu prea lungi prin zona, chestii interesante de vazut. Deja am notat Valea Zanelor, Mestecanisul de la Reci si Sf Ana dar sunt convins ca asta nu e tot. Ce zic cunoscatorii zonei? Pista? wink.gif Multzam
pista
Nu cunosc prea bine aceste zone din Covasna (e la 120km de noi), cand sunt acolo nu mai ramane timp pentru "drumetii'. sad.gif
Am cunostinte in zona si pot obtine informatiile dorite. smile.gif
pista
Cateva sugestii pana primesc informatiile: mocanita+trenul cu plan inclinat de la Comandau, conacul/castelul din Zabala.
http://www.zabola.com/home/
In drum spre Lacul Sf.Ana fa o vizita si la Balvanyos.
Mircea104901
QUOTE (pista @ Oct 6 2009, 07:38 AM) *
In drum spre Lacul Sf.Ana fa o vizita si la Balvanyos.


Lacul Sf.Ana e foarte frumos, si peisajul, dar nu prea e de stat pe acolo. Eventual cu cortul. Drumul pana sus la lac e praf (sau cel putin asa era anul trecut).
Baile Balvanyos .... cum sa descriu oare.... N I M I C biggrin.gif Cateva pensiuni in padure. Aerul e curat, semnal GSM ioc, deci poluare EM = 0. Apa de la pensiune era minerala (am facut prima data dus cu apa minerala smile.gif ). Mancare bunicica, dar cam atat. De bai nu se poate pune problema deoarece sunt ruine.

6stele
Merci, Pista! Inteleg ca pana la Komando este un drum de macadam de 20 km drive.gif
Nu stiam de Zabola, arata foarte fain. Se poate oare vizita fara sa ma cazez acolo? smile.gif
Pana acum as avea 4 mici excursii de facut, ceea ce cred ca e foarte bine. Inca o data multumesc si sper sa-ti pot returna serviciul.

Mircea, nu se pune problema de cazare pentru ca oricum sunt "sechestrat" in Covasna town. Ma interesa doar sa-mi ocup timpul liber.
NIMIC e o chestie subiectiva! Cam ca si noroiul, unora le place tongue.gif Mai ales ca am facut rost de niste detergent Outback si am citit in prospect ca e bun si pt Forester smile.gif

GLC120
Din cate stiu pe drumul spre Comandau au fost probe din CN de raliuri TARA BARSEI.

Macadam-ul de acolo era considerat autostrada. Probabil ca drumul a ramas foarte bun.

Din pacate merge numai prin padure deci nu este ceva foarte spectaculos, zeci de km prin padure.

Probabil ca sunt multe alte drumuri si te poti interesa la Covasna daca e vreunul in stare buna care sa ajunga sus la gol (if any "gol" in the area).
cezarm
QUOTE (6stele @ Oct 6 2009, 11:35 AM) *
Am ceva treaba in Covasna (localitatea) saptamana viitoare si pentru ca sper ca voi avea dupa amiezele libere. M-ar interesa cateva sugestii de plimbari nu prea lungi prin zona, chestii interesante de vazut. Deja am notat Valea Zanelor, Mestecanisul de la Reci si Sf Ana dar sunt convins ca asta nu e tot. Ce zic cunoscatorii zonei? Pista? wink.gif Multzam

Drumul spre Sf Ana este relativ ok (drum judetean in mare parte adica asfalt gaurit alternand cu macadam mediu). Recomand cu caldura de vazut lacul. La Balvanyos nu stiu daca se poate face ceva, hotelul a fost luat de Best Western si-l renovau acum 6 luni. In rest prin zona nu prea ai ceva de facut. Am vazut ceva forestiere prin zona dar nu le-am explorat. Atasez si niste poze.
pista
CITAT(6stele @ Oct 6 2009, 02:47 PM) *
Nu stiam de Zabola, arata foarte fain. Se poate oare vizita fara sa ma cazez acolo? smile.gif

Nu primesc vizitatori pentru a pastra linistea celor cazati acolo. E decizia familiei Mikes. Imi pare rau, n-am stiut. sad.gif

Un localnic a pomenit de Hotelul Clermont din Valea Zanelor, dar am zis ca ai cazarea rezolvata. Cateva informatii(nu multe) pe pagina hotelului:
http://www.clermonthotel.ro/atractiituristice.php?

La Balvanyos poate nu e prea mult de vazut, dar mie mi-au placut bazinele construite din lemn umplute cu apa minerala si mai ales locul unde au fost amplasate. Inclusiv izvoarele de apa minerala care sunt pe langa poteci. E adevarat ca de atunci a trecut multa vreme... confused.gif Fosta Baile Balvanyos...
Acum exista o pensiune care are bazin cu apa minerala cum a fost pe vremuri.
http://www.balvanyos.proturism.ro/index.html
http://www.balvanyos.proturism.ro/drumetii.html
Nu stiu cat de aproape poti ajunge cu masina si cat mai e de mers pe jos pana la: Cetatea Balvanyos, pesterile aflate in zona(atentie la gaze !!!), mlastina Buffogo.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.