QUOTE (raducuGR @ Feb 27 2009, 06:19 PM)
in cazul masinilor fara rame caroseria era mult mai solid facuta(vorba dealerului din Atena...taie ramele la o masina si urca-te pe trotuar cu ea sa vezi cum se indoaie...)
...
Hmm, inginereste privind treaba nu cred ca are vreo legatura. Usa aia se tine in doua balamalesi o incuietoare, la fel ca si usa fara rame. Iar cand usa e inchisa, ramele apasa putin pe chedere, fara sa asigure vreun sprijin fizic esential. Cam cum fac geamurile la usile fara rame.
Deci nu vad de ce s-ar contorsiona caroseria la o urcare pe trotuar daca ai taia ramele.
Mai mult anecdotic: am avut un Tico in trecut, si odata, cred ca la o vulcanizare, au ridicat-o complet pe fata, avand punctele de sprijin ca de obicei la toate masinile , undeva in dreptul stalpului A. Masina suspendata fiind, a trebuit sa-mi iau ceva din masina. Spre surprinderea mea, usa s-a deschis relativ greu, iar de inchis... ciuciu! Dupa ce a coborat-o de pe cricuri, totul a revenit la normal.
Marcat fiind de acesta intamplare, am repetat experienta cu Accentul la un moment dat. E, alta treaba, n-avea absolut nicio problema, suspendata fiind pe fata (adica botul greu, avand motorul) usile se inchideau ca de obicei, cu deshtu mic!
Asa ca in final eu cred ca totul sta in caroserie, nu in usi! usile ajuta la impact lateral, prin existenta acelor bare de protectie, dar cam atat.