Pentru mine o mașină înseamnă sentiment, bărbăție, pasiune, forță și design. Spun toate astea pentru a-mi justifica într-un fel "relația" cu Scirocco.
Ok, designul e important, deși l-am lăsat la urmă. Unii vor spune că Scirocco arată bine. Nu îi contrazic, și mie îmi place, dar la interior am avut o decepție. Ceasurile de bord cu cifre iluminate cu alb și ace roșii contrastează... hai să spun... ciudat... cu iluminarea părții mediene a bordului. Aceasta amintește de "vechea gardă" roș-albastră a interioarelor modelelor Volkswagen și mai ales de Passat.
Și cam atât. De rău.
Cei 160 CP chiar par cât scrie pe foaie și dacă nu te-ai uita în talon ai putea jura că te afli la volanul unui Scirocco aspirat de 2 litri. Turbo lag-ul există, dar cu o întârziere mai scurtă și mai puțin accentuată decât la diesel de exemplu. Dacă nu ai condus mai multe mașini turbo benzină și turbo diesel ai zice că turbo lag-ul nici nu există. Cutia manuală cu șase trepte este pe măsură, foarte fermă și corect etajată.
Grupul motor-cutie fac un mariaj foarte fericit cu greutatea mașinii și cu setările suspensiei tari, dar în același timp mai silențioasă decât te-ai aștepta. Din prima clipă în care te urci la volanul lui Scirocco și până cobori, sufletul șoferului din tine este îmbrățișat de niște scaune cu o susținere laterală exagerată aș spune (se vede și în poze), drogat cu putere, sedus de finețea pielii de pe volan și hrănit cu ce muzică vrei tu - redată foarte bine de instalația audio.
Și că tot spuneam de volan, acesta este și teșit în partea inferioară, precum volanele cumpărate de la magazinele de tuning. Pe lângă faptul că arată bine, forma colțuroasă permite o priză excelentă și te îndeamnă la manevre făcute în scurt.
Consumul m-a interesat mai puțin, pentru că senzațiile de la volan merită cu prisosință mulți litri de benzină.
1,4-le de 160 CP de pe Scirocco este genul de motor care poate consuma cât un 1,4 normal în oraș, dacă mergi (de fapt mai mult stai în realitate) normal, dar care poate sări lejer în 16%-18% dacă folosești toți cei 160 CP.
În extraurban, TSI-ul consumă mai puțin decât un 1,4 convențional, mai ales dacă îl ții în plaja 80-130 km/h, în treapta a șasea. Ca să n-o mai lungesc, consumul mediu la finalul unui test de 500 de kilometri (100 km prin oraș) a fost de 9%.
Una peste alta, Scirocco este o mașină adevărată, masculină și nervoasă. Din punctul meu de vedere, mașina este o reeditare de succes a bătrânului Scirocco din anii '80.
Dacă pozele nu vi se par suficiente, mie mai mi-a plăcut acest filmuleț:
http://www.youtube.com/watch?v=zzmLCARa24o
Alte drive test-uri:
Clasa A: Fiat 500
Clasa B: Dacia Sandero, Mini CooperS, Seat Ibiza 2008
Clasa compactă: Skoda Octavia 2 facelift, Fiat Bravo, Honda Civic Hybrid, Kia C’eed, Peugeot 308, Volvo C30, Ford Focus CC
Clasa D: Skoda Superb 2008, Alfa Romeo 159, Volvo XC70
Crossover: Seat Altea Freetrack
SUV: SsangYong Kyron, Chevrolet Captiva