Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Scirocco, copilul teribilist al Volkswagen
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
adi.mitrea
Pentru mine o mașină înseamnă sentiment, bărbăție, pasiune, forță și design. Spun toate astea pentru a-mi justifica într-un fel "relația" cu Scirocco. rolleyes.gif

Ok, designul e important, deși l-am lăsat la urmă. Unii vor spune că Scirocco arată bine. Nu îi contrazic, și mie îmi place, dar la interior am avut o decepție. Ceasurile de bord cu cifre iluminate cu alb și ace roșii contrastează... hai să spun... ciudat... cu iluminarea părții mediene a bordului. Aceasta amintește de "vechea gardă" roș-albastră a interioarelor modelelor Volkswagen și mai ales de Passat. confused.gif

Și cam atât. De rău. thumbsup.gif

Cei 160 CP chiar par cât scrie pe foaie și dacă nu te-ai uita în talon ai putea jura că te afli la volanul unui Scirocco aspirat de 2 litri. Turbo lag-ul există, dar cu o întârziere mai scurtă și mai puțin accentuată decât la diesel de exemplu. Dacă nu ai condus mai multe mașini turbo benzină și turbo diesel ai zice că turbo lag-ul nici nu există. Cutia manuală cu șase trepte este pe măsură, foarte fermă și corect etajată.

Grupul motor-cutie fac un mariaj foarte fericit cu greutatea mașinii și cu setările suspensiei tari, dar în același timp mai silențioasă decât te-ai aștepta. Din prima clipă în care te urci la volanul lui Scirocco și până cobori, sufletul șoferului din tine este îmbrățișat de niște scaune cu o susținere laterală exagerată aș spune (se vede și în poze), drogat cu putere, sedus de finețea pielii de pe volan și hrănit cu ce muzică vrei tu - redată foarte bine de instalația audio. rolleyes.gif

Și că tot spuneam de volan, acesta este și teșit în partea inferioară, precum volanele cumpărate de la magazinele de tuning. Pe lângă faptul că arată bine, forma colțuroasă permite o priză excelentă și te îndeamnă la manevre făcute în scurt.

Consumul m-a interesat mai puțin, pentru că senzațiile de la volan merită cu prisosință mulți litri de benzină.

1,4-le de 160 CP de pe Scirocco este genul de motor care poate consuma cât un 1,4 normal în oraș, dacă mergi (de fapt mai mult stai în realitate) normal, dar care poate sări lejer în 16%-18% ninja.gif dacă folosești toți cei 160 CP.

În extraurban, TSI-ul consumă mai puțin decât un 1,4 convențional, mai ales dacă îl ții în plaja 80-130 km/h, în treapta a șasea. Ca să n-o mai lungesc, consumul mediu la finalul unui test de 500 de kilometri (100 km prin oraș) a fost de 9%.

Una peste alta, Scirocco este o mașină adevărată, masculină și nervoasă. Din punctul meu de vedere, mașina este o reeditare de succes a bătrânului Scirocco din anii '80.

Dacă pozele nu vi se par suficiente, mie mai mi-a plăcut acest filmuleț:

http://www.youtube.com/watch?v=zzmLCARa24o

Alte drive test-uri:

Clasa A: Fiat 500

Clasa B: Dacia Sandero, Mini CooperS, Seat Ibiza 2008

Clasa compactă: Skoda Octavia 2 facelift, Fiat Bravo, Honda Civic Hybrid, Kia C’eed, Peugeot 308, Volvo C30, Ford Focus CC

Clasa D: Skoda Superb 2008, Alfa Romeo 159, Volvo XC70

Crossover: Seat Altea Freetrack

SUV: SsangYong Kyron, Chevrolet Captiva
klm
Ti-am devorat cu adevarata placere impresiile din urma test-drive-urilor de pana acum insa in acest articol, poate din cauza ca l-ai scris in graba, poate din cauza ca exact asa ar trebui scris avand in vedere subiectul, observ putina reticenta cand vorbesti de sentimentul pe care ti l-a oferit Scirocco (spre deosebire, de exemplu, de topicul despre Mini sau 500) si desi n-am avut ocazia sa ma apropii de aceasta creatie VW inclin sa cred ca impresiile pe care ni le transmiti sunt conforme (macar) cu felul meu de a privi masinile; Scirocco urmeaza sa se incadreze in cadrul tipologiei masinilor nemtesti: corecte, solide si oarecum spartane.
Acestea fiind spuse, iti urez multa bafta asteptand cu interes noi relatari!
22nst
Scirocco... mmm smile.gif

Imi place masina asta, pacat este mica pentru gabaritul meu (depasit)
Astept sa vad testul cu noul avensis, pe la sfarsitul lunii se lanseaza si in RO, problabil il vei avea!
adi.mitrea
QUOTE (klm @ Jan 15 2009, 09:22 AM) *
Ti-am devorat cu adevarata placere impresiile din urma test-drive-urilor de pana acum insa in acest articol, poate din cauza ca l-ai scris in graba, poate din cauza ca exact asa ar trebui scris avand in vedere subiectul, observ putina reticenta cand vorbesti de sentimentul pe care ti l-a oferit Scirocco (spre deosebire, de exemplu, de topicul despre Mini sau 500) si desi n-am avut ocazia sa ma apropii de aceasta creatie VW inclin sa cred ca impresiile pe care ni le transmiti sunt conforme (macar) cu felul meu de a privi masinile; Scirocco urmeaza sa se incadreze in cadrul tipologiei masinilor nemtesti: corecte, solide si oarecum spartane.
Acestea fiind spuse, iti urez multa bafta asteptand cu interes noi relatari!


Mă bucur măcar că tu și alți (doar) câțiva colegi citesc și comentează. Evident că accept criticile, nu le iau în nume personal și o să țin cont de ele în măsura în care o să pot. rolleyes.gif

Legat de testul cu Scirocco, poate ar trebui să spun mai clar că mașina este excelentă din punct de vedere al performanțelor și al unor elemente de design (inclusiv), însă eu am fost un pic dezamăgit de contrastul dintre generații pe care îl vezi de pe scaunul șoferului. Ceasurile de bord noi, consola centrală veche.

În realitate, mai ales noaptea, iluminarea e mult mai constrastantă decât pare în poze. ninja.gif

În plus, mașina a avut anvelope de vară și la Cheia a nins la sfârșitul lui noiembrie, când am testat eu mașina. Deci n-am putut folosi la maxim mecanica, în schimb ESP-ul se făcea simțit la fiecare curbă, accelerare și frână. verymad.gif

Un lucru e cert, începând cu Passat CC, Vokswagen trece la o treaptă superioară în ceea ce privește interioarele mașinilor lor. Mecanic (tren de rulare) oricum au fost mereu înaintea concurenței, din punctul meu de vedere.

Au rezolvat-o și cu motorizările depășite și au trecut la turbo - benzină, iar anul ăsta va veni cea mai mișto bombă, 1,2 TSI (deci benzină) de 105 CP.

@22nst: Dacă zici că Scirocco îți vine mic, de ce nu încerci un Passat CC. Măcar mergi la showroom și urcă-te în el. Nu are nicio treabă cu Passat-ul obișnuit. Doar numele.

Am testat Passat CC, dar am postat impresiile pe alt site, așa că, dacă vrei (vreți) vă dau link într-un mesaj privat.
Lucian107416
QUOTE (adi.mitrea @ Jan 15 2009, 02:02 PM) *
Mă bucur măcar că tu și alți (doar) câțiva colegi citesc și comentează. Evident că accept criticile, nu le iau în nume personal și o să țin cont de ele în măsura în care o să pot. rolleyes.gif

Mai sunt si altii care citesc, dar nu are sens intotdeauna sa comentezi.
QUOTE (adi.mitrea @ Jan 15 2009, 02:02 PM) *
Un lucru e cert, începând cu Passat CC, Vokswagen trece la o treaptă superioară în ceea ce privește interioarele mașinilor lor. Mecanic (tren de rulare) oricum au fost mereu înaintea concurenței, din punctul meu de vedere.

Presa de specialitate e in favoarea Ford la capitolul tinuta de drum, sportivitate si pt VW la finisaj interior si rafinament.
QUOTE (adi.mitrea @ Jan 15 2009, 02:02 PM) *
Am testat Passat CC, dar am postat impresiile pe alt site, așa că, dacă vrei (vreți) vă dau link într-un mesaj privat.

Te rog.
klm
Adi, ti-am zis ca foarte multe din cele spuse de tine se regasesc in modul in care privesc si eu masinile respective. Legat de bordul Passat-ului, mie sincer imi place mai mult spatiul si aranjarea celui din vechea generatie, in ala ai spatiu pe cand la cel nou (nu vorbesc de CC ci de sedanul normal) are o dispunere ciudata si da senzatia de putin spatiu.
Poti face un copy/paste a articolului despre CC de pe acel sait, este o masina foarte frumoasa si as vrea sa vad daca chiar merita laudata smile.gif.
Bafta!
S O R I N
Subscriu celor spuse de colegul Lucian.... thumbsup.gif

Deci, scrie in continuare cu incredere...smile.gif
adi.mitrea
QUOTE (Lucian107416 @ Jan 15 2009, 03:09 PM) *
Presa de specialitate e in favoarea Ford la capitolul tinuta de drum, sportivitate si pt VW la finisaj interior si rafinament.


Aici nu sunt acord cu presa de specialitate, care poate fi numită și "presă de specialitate". confused.gif

Ok, Ford, în special Focus, este mașina care combină cel mai bine sportivitatea și conforul. Nicio altă mașină nu face asta mai bine. rolleyes.gif

La capitolul condus sportiv sau extrem, Golf V (Golf 6 încă n-am condus) și chiar Kia C'eed sunt mama și tatăl Focusului. thumbsup.gif

Focus are o gamă de motoare slabe, mai puțin ST-ul, care oricum nu se cumpără prea bine. La Golf V de exemplu ai și motoare slabe, dar poți alege nebunii tehnologice de 1,4 litri de 170 CP.... Știu, e scump, dar măcar ai de unde alege.

O mașină care îți oferă doar motoare slabe (Focus) e normal să ți se pară că are o ținută mai bună de drum decât un Golf 1,4 TSI pentru că pur și simplu prima nu prea are cum să te bage în gard.

Eu, când am fost la lansarea națională a lui Focus facelift (în primăvara lui 2008), am simțit tot timpul că spatele mașinii este mai ușor decât mi-aș dori, ceea ce duce la derapajul spatelui când îți e lumea mai dragă. Și vorbesc de un Titanium 2.0 TDCI de 21.000 de euro la vremea aia. Tocmai de asta în drive-test-ul cu Focus CC am spus că acesta are o ținută mai bună de drum decât celelalte versiuni de caroserie ale Focus.
George I
QUOTE (adi.mitrea @ Jan 15 2009, 02:02 PM) *
Deci n-am putut folosi la maxim mecanica, în schimb ESP-ul se făcea simțit la fiecare curbă, accelerare și frână. verymad.gif



Referitor la prezenta ESP-ului , dupa cate stiam eu , apasarea pedalei de frana cam anuleaza efectul ESP -ului. La modelele noi VW, ESP-ul intra in functiune si la apasarea franei ?
Apropos, scaunele fata sunt senzatie !

Toate cele bune!
adrian_flavius
Devine interesant...cred ca ma paste si pe mine un drive-test cu Scirocco asta...arata bine, daca Adi spune ca se si misca bine s-ar putea sa intre pe lista (scurta) finala pentru schimbarea masinii sotiei...deja ma mananca palmele...
adi.mitrea
QUOTE (George I @ Jan 16 2009, 10:57 AM) *
QUOTE (adi.mitrea @ Jan 15 2009, 02:02 PM) *
Deci n-am putut folosi la maxim mecanica, în schimb ESP-ul se făcea simțit la fiecare curbă, accelerare și frână. verymad.gif



Referitor la prezenta ESP-ului , dupa cate stiam eu , apasarea pedalei de frana cam anuleaza efectul ESP -ului. La modelele noi VW, ESP-ul intra in functiune si la apasarea franei ?
Apropos, scaunele fata sunt senzatie !

Toate cele bune!


Pe drum alunecos, martorul de ESP din bord face ca un pom de craciun. Daca ai apucat sa pisti frana si masina incepe sa o ia razna, ESP incearca sa corecteze traiectoria. Evident, asta se intampla numai dupa ce iei piciorul de pe frana.

Ideea era ca fiecare apasare de frana ducea automat la intrarea in functiune a ESP. Cam 15-20 km a fost un chin... ninja.gif

@adrian_flavius: Nu cred că Scirocco poate fi o mașină pe placul femeilor. E spartană, brutală, are vizibilitate redusă și poziție joasă de condus, e greu sa te strecori cu ea pe stradute pentru ca poti atinge alte masini cu aripile alea spate bombate....

Prietenei mele nu i-a placut decat sa stea in dreapta, desi, in cazul anumitor masini, ar fi in stare sa-mi dea cu piper in ochi ca sa conduca doar ea.

Scirocco este o masina masculina, pentru barbati.

Oricum, merita testata, spunei sotiei ca i-o cumperi ei, dupa care i-o "furi" whistling.gif
FAR EASTERN
Am un cunoscut-client, care are doua Scirocco, modelul anterior. A doua masina a achizitionat-o pentru piese. L-am intrebat ce parere are de modelul nou... A spus ca nu si l-ar lua...
adi.mitrea
pentru că.... ??
adrian_flavius
Adi, o sa vad eu cum fac...cam asta era si scopul...vreau o masina pentru ea, ceva mai mica, sa inlocuiasca Matiz-ul, dar sa aiba si ceva valente mai sportive... pentru w/e mele...dadui si eu cu un ochi pe site-ul VW...scumpicel Scirocco asta...ma rog, mai este pana cand marit Matiz-ul, nici diferenta de bani deocamdata nu prea exista, deci nu este nici o urgenta...

Oricum, imi place cum arata...si o sa fac si un drive-test, sa vedem si cum se misca... thumbsup.gif
FAR EASTERN
QUOTE (adi.mitrea @ Jan 16 2009, 03:27 PM) *
pentru că.... ??



Pai deocamdata parerea lui nu poate fi deact subiectiva... in sensul ca si-a exprimat-o doar dupa impresiile facute din ce a vazut... Stii cum e, cand esti pasionat de ceva... trebuiesc argumente foarte puternice sa-ti schimbe parerea.
Oricum, e parerea lui...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.