IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Drive Test Sandero

This topic is about Drive Test Sandero, the author, adi.mitrea, wrote about: Dacă Loganul a stârnit multe discuții și controverse, Sandero deja vine în linia cu care ne-a obișnuit Dacia. Cam aceleași prețuri, aceleași motorizăr ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Drive Test Sandero, 1.4 MPI si 1.6 MPI
adi.mitrea
post Jun 25 2008, 02:31 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Dacă Loganul a stârnit multe discuții și controverse, Sandero deja vine în linia cu care ne-a obișnuit Dacia. Cam aceleași prețuri, aceleași motorizări, aceleași versiuni de echipare... confused.gif

Am avut ocazia să testez Sandero cam 300 de kilometri. Cu Laureate 1.6 MPI 87 de Cai Putere am mers cam 200 de kilometri, în prima zi de drive test, iar cu Ambiance 1.4 MPI 75 de CP în ziua a doua (cam 100 de kilometri).

Ei bine, cum vă așteptați și voi și cum mă așteptam și eu, Sandero e Logan Hatchback. Aproape același feeling la volan, aceeași suspensie, aceleași frâne.

Cum elementele negative sunt mai interesante la orice mașină și în special la un model Dacia, vă spun că sistemul ABS 8.1 nu m-a convins. În prima zi de test am frânat de mai multe ori cu pedala la fund, însă mașina se oprește foarte greu și nu senzația de lipit cu capul de parbriz. Pe de altă parte, în ziua doi, frânele mi s-au părut mai eficiente. Culmea e că am mai vorbit și cu alți colegi care au testat frânele pe ambele mașini și au fost de aceeași părere cu mine. dry.gif

Suspensia a rămas la fel de înaltă și are același ruliu accentuat pe care îl știm cu toții, fără a fi periculoasă (mă refer la răsturnare).

Mi s-a părut ciudat că 1.6-le, care avea servo, reacționa cu întârziere la schimbarea de direcție. Mai întâi miști volanul, apoi pleacă și mașina. Evident, treaba asta se întâmplă foarte repede, însă senzația de delay rămâne.

Prin urmare, mi s-a părut mult mai fermă și mai agilă varianta fără servo, cu un mic minus la parcări.

Deși nu mai e o noutate pentru nimeni, 1.6-le pare mai sugrumat decât 1.4, deși pe foaie este mai performant. Cel puțin la turații mici și la un condus normal, cu viteze de până în 100 km/h, diferențele sunt nule. Turat corespunzător, 1.4 MPI se descurcă onorabil și în extraurban, însă 1.6 MPI are un ușor avantaj prin cuplu, reprizele fiind un pic mai rapide.

Cam aici se termină partea mai puțin plăcută cu Sandero. Plasticul și textilele din interior sunt evoluate față de Logan, și la fel pare și calitatea fabricației. Mașinile nu aveau niciun greieraș pe nicăieri, iar haionul a tăcut mâlc.

Plasticul negru din interior și inserțiile se material de pe uși au un plus de calitate, iar planșa de bord e mai tinerească.

Cutia de viteze a rămas la fel de prietenoasă la capitolul timonerie, însă pinioanele alea se învârt cam molcom pentru gustul meu. unsure.gif

La parcări și la manevre de orice fel, Sandero se simte mai vioi. Oricum, coșmarul de a parca cu spatele a dispărut.

Dacă Sandero va fi un "șlagăr" la fel de mare precum Logan, rămâne de văzut. Produsul e bun dacă te uiți la raportul bani / calitate.

Personal nu apreciez politica "tehnologie cu țârâita" a Renault. Un 1.4 și un 1.6, ambele vechi tehnologic, mi se par cam puțin pentru o mașină dedicată tinerilor. E de așteptat introducerea variantei GPL peste câteva luni, însă DOAR pe 1.6 MPI, iar diesel-urile vor veni de la anul. De 1.6 16 valve nimeni nu știe nimic.

Cam atât despre Logan, dar nu atât despre Croația.

Cum poate mă așteptam, stilul lor de viață e unul româno-mediteranean evoluat. Știu să-și promoveze turismul și să-și țină trotuarele curate, sunt deschiși și vorbăreți, au femei frumoase și mâncare bună și le plac distracțiile și mașinile scumpe.

În Croația am avut trei experiențe interesante:

1. Controlorul vamal din aeroport știa de Dacia și asocia marca asta cu România, e de bine zic eu
2. Unul dintre ospătarii de la hotel mi-a povestit cum a servit-o pe Nicoleta Luciu și pe prietenul ei Zsolt, cum i-au dat o dată 150 de euro bacșiș și cum rămân toți croații cu gurile umede la colț (mai mult mă abțin whistling.gif ) când o văd pe Luciu pe faleză... Vor să-și cumpere un Azimut 45 pentru distracții pe Adriatică... thumbsup.gif
3. Am vorbit mai bine de 2 ore cu un marinar Croat, care face croaziere între Dubrovnik și insula Hvar. Însurat cu o româncă, a auzit de Elodia, însă a pus-o pe locul cinci când l-am întrebat prin ce i se pare lui România celebră. Ordinea: Nadia Comăneci, Ceaușescu, echipa de fotbal națională și Dracula. Oricum, destupat omul, mi-a spus că-i place viața de noapte din București, a auzit de Pipera, știe că vesticii au un aer ușor superior și știe de tensiunile dintre maghiari și români, uneori fals alimentate de politicieni... rolleyes.gif

O să pun și super poze, dar mai întâi trebuie să le editez. brb.


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Jun 25 2008, 03:18 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Dacă mai vreți și alte poze, din Croația, ori alte informații, spuneți! thumbsup.gif
Attached File(s)
Attached File  Dacia_Sandero_1.jpg ( 341.6K ) Number of downloads: 10
Attached File  Dacia_Sandero_2.jpg ( 344.34K ) Number of downloads: 10
Attached File  Dacia_Sandero_3.jpg ( 288.8K ) Number of downloads: 9
Attached File  Dacia_Sandero_4.jpg ( 315.43K ) Number of downloads: 5
Attached File  Dacia_Sandero_5.jpg ( 310.33K ) Number of downloads: 4
Attached File  Dacia_Sandero_6.jpg ( 272.8K ) Number of downloads: 12
Attached File  Dacia_Sandero_7.jpg ( 319.24K ) Number of downloads: 7
Attached File  Dacia_Sandero_8.jpg ( 318.32K ) Number of downloads: 5
Attached File  Dacia_Sandero_10.jpg ( 257.38K ) Number of downloads: 27
Attached File  Dacia_Sandero_11.jpg ( 336.67K ) Number of downloads: 8
Attached File  Dacia_Sandero_12.jpg ( 298.57K ) Number of downloads: 7
Attached File  Dacia_Sandero_13.jpg ( 310.19K ) Number of downloads: 8
Attached File  Dacia_Sandero_14.jpg ( 283.8K ) Number of downloads: 8
Attached File  Dacia_Sandero_15.jpg ( 305.15K ) Number of downloads: 9
Attached File  Dacia_Sandero_16.jpg ( 288.2K ) Number of downloads: 4
Attached File  Dacia_Sandero_17.jpg ( 307.01K ) Number of downloads: 7
 


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Jun 25 2008, 03:31 PM
Post #3


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.096
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



Adi, ia spune daca si la mashina de test, manerele portierelor au finish de kko. Eu am vazut la noi in shourum si toate au ca o zgarietura in partea de sus, de la jumatatea superioara catre stanga. O sa incerc sa fac poze...


--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Jun 25 2008, 03:36 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Te referi la cele exterioare? Dacă da, atât la versiunea scumpă din poze (albastru mineral) cât și la cea ieftină (roșii în poze), e o linie care marchează schimbarea formei mânerului în partea superioară.

Nu mi s-a părut să arate ca o zgârietură. Oricum, astea mi se par chestii minore. rolleyes.gif


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUE
post Jun 27 2008, 05:09 PM
Post #5


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.399
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



deci cu adi trebuia sa mergem in croatia daca aveam noroc la tombola aia.

am fo si eu la drive test la auto europa in timisoara.. traseul pana la metro 2 pe torontalului cu intrarea de pe aradului la BCR.
demaraj mi-a parut si mie mai la fel cu 1.4 le meu care e rodat.
consumul la 80 este 5.2% iar pe la 90-100 cam 5.6%. creste repede la 8%.
nu am putut sa verific daca la peste 120 este la fel de zgomotoasa ca loganul.
senzatia e cam aceiasi fata de logan, nu simti ca esti intr-o super masina, deci fabia sau polo ii raman superioare la un pret mai mare.

This post has been edited by mike.omega: Jun 28 2008, 05:41 AM


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Jun 27 2008, 09:11 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



whistling.gif Păi dacă nu s-a potrivit cheia, asta e... nu am mers în Croația împreună.

Fabia și Polo îi rămân superioare, la preț la fel de superior. Aș zice că în Fabia și în Polo doar se stă mao bine pe locurile din față, în rest tot cam pe acolo sunt cu materialele de la interior, cu finisajele, cu performanțele.

Bine, vorbesc evident de versiunile de echipare medii, cu motorizări comparabile ca performanțe. Dacă iei un Polo GTI ori o Fabia RS spre comparație cu Sandero, atunci clar nu are rost.

Una peste alta mașina mi s-a părut ok dacă mă uit la preț / performanțe / întreținere.

Referitor la zgomotul la rulare, Sandero mi s-a părut sensibil mai bine antifonată, iar zgomotul aerodinamic e mai redus. Am mers și cu 140 și mi se pare clar mai silențioasă decât Logan.

Alte păreri despre Sandero, AICI , AICI și AICI , iar povestea din Croația, mai pe larg, AICI


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd November 2017 - 01:44 AM