Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru AWD
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
pista
Eu cred ca aici ar trebui sa discutam cunostintele legate de diferentialele Subaru.
E o tematica care se refera in general la AWD Subaru.

ISTORIA OFICIALA a sistemelor AWD pe masinile Subaru

http://home.comcast.net/~a6n6d6y/andy/Subaru%20AWD.pdf

Va rugam folositi serverul nostru, adica dati click pe fisierul atasat, nu pe al lor !
pista
Aici gasiti descrieri si poze, animatii referitoare la diferite tipuri de diferentiale.
http://auto.howstuffworks.com/differential.htm
GLC120
Bravo Pista!

Stie cineva cu certitudine ca are pe Subaru LSD pe spate? Ce tip? Se pare ca unele modele sunt dotate cu asa ceva, in timp ce majoritatea au diferential normal - open differential - pe spate.

Mai interesant este pentru modelele cu ceva pretentii off-road adica Outback si Forester.
pista
Pe fata sigur ca au diferential deschis.
Ma documentez pe un forum Subaru vecin si revin cu raspuns.
pista
La Outback 3.0R 5AT dotat cu VDC si VTD, diferentialul central comandat electronic distribuie cuplul variabil intre puntile fata-spate astfel incat rotile sa aiba aderenta maxima.
VDC-ul in caz de nevoie franeaza individual rotile si reduce admisia de combustibil.

La Forester cu cutie automata este tot diferential central VTD /Variable Torque Distribution/.
Zetics
In acest weekend am reusit sa raman cu Foresterul intepenit intr-o zapada adanca (pentru aceasta masina in orice caz). Mai exact, drum cu zapada mare usor batatorita de alte utilaje mari, la un moment dat m-a furat un sleau si am ajuns cu partea dreapta in zapada "virgina", dar care era cu crusta inghetata deasupra si cam "zaharisita" dedesubt. Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur (eram cu inca cineva cu Landrover Defender si m-a scos persoana respectiva din rahat).

Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona.
Forester MY 2007
Click to view attachment

PS: Roti pe 15", cauciucuri de iarna 205/70R15 (asta ca fapt divers, voiam sa zic ca aveam cauciucurile o idee mai inguste decat originalele 215/60R16, dar tot n-a ajutat)
Mircea104901
In caz ca o "pui bine pe burta", daca forta de frecare de pe burta e mai mare decat aderenta rotilor, nici cu diferentiale blocabile nu o mai scoti. Numai tractata. In cazuri ca asta nu ajuta decat o garda la sol de camion ninja.gif
GLC120
QUOTE (Zetics @ Jan 12 2009, 04:16 PM) *
Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur

Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona.


Inseamna ca nu are decat LSD central, iar pe spate este normal. Si nu are control al tractiunii, care ar franat rotile din dreapta. Daca o roata fata si una spate pierd aderenta game over.

Mai ales prin padure IARNA vreau neaparat sa stiu ce fel de diferentiale are masina si cum functioneaza.
M A R I A N
QUOTE (Zetics @ Jan 12 2009, 11:16 AM) *
In acest weekend am reusit sa raman cu Foresterul intepenit intr-o zapada adanca (pentru aceasta masina in orice caz). Mai exact, drum cu zapada mare usor batatorita de alte utilaje mari, la un moment dat m-a furat un sleau si am ajuns cu partea dreapta in zapada "virgina", dar care era cu crusta inghetata deasupra si cam "zaharisita" dedesubt. Ideea e ca mi se invarteau ambele roti pe dreapta, niciuna pe stanga, evident n-am iesit singur (eram cu inca cineva cu Landrover Defender si m-a scos persoana respectiva din rahat).

Am incercat putin si chestia cu frana, dar n-a parut sa functioneza, oricum si daca aveam VDC nu cred ca functiona.
Forester MY 2007
Click to view attachment

PS: Roti pe 15", cauciucuri de iarna 205/70R15 (asta ca fapt divers, voiam sa zic ca aveam cauciucurile o idee mai inguste decat originalele 215/60R16, dar tot n-a ajutat)


Nu-mi dau seama dar din poza masina pare a fi complet pe burta.
Ce cauciucuri sunt alea Nexen? Sunt de iarna?

In alta ordine de idei, trecand de-a latul peste niste santuri facute de tractoare, am observat la Outbackul meu ca se transfera in permanenta cuplul la roti in functie de aderenta, in sensul ca uneori se invart numai cele din fata, alte ori numai cele din spate iar alteori numai o roata. Asta cu controlul tractiunii activat.

Oricum, pe cei care vor merge la intalnirea Subaru, ii rog sa faca astfel de experimente interesante.
Zetics
Se pare ca statea putin si pe burta, pentru ca dupa ce am tras masina de acolo am vazut locul netezit, ca si cum burta Foresterului nivelase totul.
N-aveam pretentia sa ies de acolo, imi imaginam insa ca pe spate se va pune vreun pic de cuplu si pe roata cu aderenta!

Nexen sunt niste cauciucuri coreene, eu am modelul Winguard SUV. Din reviewurile facute de uzeri (nu de reviste de "specialitate") sunt destul de ok, eu sunt super multumit, tinand cont de bugetul pe care l-am avut la dispozitie. Pe zapada aderenta este foarte buna, de exemplu pe un drum dezapezit dar cu strat de zapada batatorit ramas dupa lama (probabil din cauza neregularitatilor drumului au tinut lama mai sus) am avut probleme cu ruperea aderentei la plecarea de pe loc (treapta 1 cu reductor). Pe drumul forestier care urca la statia de pompare de sus de la Ciunget, la coborare, acelasi Defender care m-a scos din zapada era sa se duca intr-o rapa din cauza aderentei slabe (nu stiu ce General Grabber all seasons are pe el), in timp la mine nu se sesiza in vreun fel scaderea aderentei! (erau vreo -8 grade) rolleyes.gif

Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Jan 12 2009, 10:47 AM) *
Inseamna ca nu are decat LSD central, iar pe spate este normal. Si nu are control al tractiunii, care ar franat rotile din dreapta. Daca o roata fata si una spate pierd aderenta game over.

Mai ales prin padure IARNA vreau neaparat sa stiu ce fel de diferentiale are masina si cum functioneaza.


Depinde de model. La Forester, chiar numai cel mai slab dotat nu are LSD si pe spate. In rest, celelalte 2 variante au 100% si pe spate.
In principiu, da, la incrucisare de punti cam ramai acolo cu Foresterul. Dar cam depinde de sofer, pt ca se poate folosi inertia(daca nu esti suspendat pe burta) si franarea manuala(de mana sau de picior).
Zetics
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 13 2009, 09:45 AM) *
Depinde de model. La Forester, chiar numai cel mai slab dotat nu are LSD si pe spate. In rest, celelalte 2 variante au 100% si pe spate.
...


That sucks! Daca stiam asta, ma mai scormoneam de 2500E sa iau versiunea urmatoarea, care credeam ca are doar briz-briz-uri in plus (jante aluminiu, proiectoare, comenzi pe volan, scaune incalzite, magazie 6CD-uri)
V_I_C_T_O_R
Cu alte cuvinte daca avea LSD pe spate putea sa iasa singur din zapada in cazul prezentat mai sus?? Sau e doar o presupunere??
GLC120
E pacat ca la Subaru aceste date tehnice importante sunt greu de obtinut. Probabil ca nici ei nu stiu dar cu sigurnta ar putea sa se intereseze.

Un LSD si pe spate era bun, ar fi transmis cuplu la ambele roti chiar daca una se invarte in gol.

Marian, ce fel de Outback ai? Daca se invart rotile pe rand (inteleg de aici ca celelalte stau pe loc) inseamna ca au pierdut aderenta si controlul tractiunii ar trebui sa le franeze. Pana acum nu am vazut vreun raspuns daca acest sistem exista si functioneaza. E vorba de un sistem simplu, inversul ABS, cand una din roti de pe o punte se invarte mai repede, va fi franata. Implicit se duce cuplu la cealalta. Unii producatori de origine teutona numesc asta LSD, Electronic LSD.....
Valentin35722
Cam vechi datele, dar... http://www.northursalia.com/techdocs/trann...rannychart.html

Si asta e destul de interesanta

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f6...xplained-45312/

Mai "sap" cand o sa am timp...
pista
@GLC120
Cred ca in postul nr.5 am scris ca VDC-ul franeaza individual rotile in caz de nevoie...Sper ca asa este. Nu pot verifica, pt. ca eu am OBK 2.5i cu transmisie manuala si reductor
GLC120
Daca este in dotare functioneaza la fel pe toate masinile. Roata care patineaza ar trebui sa fie franata foarte rapid. Multe filme pe youtube (nu ca ar fi mare sursa de informare unsure.gif ) arata ca roata ridicata se invarte ca lumea.

Credeam ca ati putut verifica si voi, mai ales cei zambitori cu Outback Diesel..... eu zambesc numai cand ma gandesc la masina asta.... daramite cand vad ce o laudati.
Mircea104901

http://www.youtube.com/watch?v=K8O_-iWURkg

discutiile sunt interesante la clipul asta smile.gif) cam ce discutam si noi teehee.gif
Valentin35722
Din ghidul de service (pentru mecanici / reparatii) FMY06

http://mkva.ru/Forester1124/Forester2007/index.html

Pentru mecanici sunt o groaza de detalii interesante...
Mircea104901
QUOTE (Valentin35722 @ Jan 13 2009, 12:23 PM) *
Din ghidul de service (pentru mecanici / reparatii) FMY06

http://mkva.ru/Forester1124/Forester2007/index.html

Pentru mecanici sunt o groaza de detalii interesante...


Foarte tare linku' smile.gif
Deci am lamurit-o smile.gif Forester nu are torsen pe puntea spate, este cu visco-cuplaj; cuplaj cu "hypoid gear" (ca la Cayenne http://en.wikipedia.org/wiki/File:Differentialgetriebe2.jpg )

http://mkva.ru/Forester1124/Forester2007/index.html
Mircea104901
Si Outback are LSD pe spate:

Mircea104901
si la Forester:
Zetics
Sa dea naiba daca inteleg: daca am LSD pe spate, de ce se invartea o roata ca nebuna si cealalta nu? (pe aceeasi punte ma refer). Daca e cu vasco-cuplaj nu trebuia sa se intareasca smaltul si sa nu se mai invarta fiecare de capu' ei?
Mircea104901
Identificare completa Forester
Mircea104901
Identificare completa Legacy & Outback:


Asa o sa stim fiecare ce avem pe masina smile.gif))
Mircea104901
QUOTE (Zetics @ Jan 13 2009, 01:54 PM) *
Sa dea naiba daca inteleg: daca am LSD pe spate, de ce se invartea o roata ca nebuna si cealalta nu? (pe aceeasi punte ma refer). Daca e cu vasco-cuplaj nu trebuia sa se intareasca smaltul si sa nu se mai invarta fiecare de capu' ei?


Uita-te la diferential ce tip e (ce cod are).
hdi
QUOTE (Mircea104901 @ Jan 13 2009, 08:14 PM) *
Uita-te la diferential ce tip e (ce cod are).


Bravo domne! Cine stie, cunoaste.
Sa-mi spuneti si mie ce diferential am ca n-am inteles unde e scris. Si oricum, nu stiu sa ma bag sub masina.
pista
Felicitari Mircea pentru informatii thanks.gif !
Ziua de maine va incepe sub masina teehee.gif.
GLC120
Mircea e cel mai tare! thanks.gif

In mod normal putem identifica tipul dif spate dupa raportul final de reductie indicat in fisa tehnica a masinii
3.900 4.111 4.444 3.272 acestea sunt la Outback in functie de motorizare Diesel, 2.5 MT, 2.5AT si 3.0

Rezulta din tabelul gasit de Mircea, ca toate au vascocuplu .... oouuups scuze... acum am remarcat ca rapoartele de la 2.5 se regasesc si la "none". Poate ne confirma cei care au zapada rolleyes.gif si se pot baga mai usor sub masina. Si atunci de ce se invart rotile in gol la Diesel? Explicatia optimista este ca vasco are nevoie de un timp pentru a se incalzi si a transmite cuplu la cealalta roata.

Nu am masina dar am deja zambetul. Dupa ani de "lupte" se pare ca am aflat eventually cum e facuta masina si in plus a mai aparut si acest Diesel de exceptie. Nu mai am nici o scuza!
Mircea104901
Se poate sa fie ajustat mai mult spre deschis. Si nu prea cred ca e autoblocant biggrin.gif ca in momentul in care o roata e in aer sa trimita suficient cuplu catre cealalta roata pentru a scoate o masina suspendata.
Din tot ce am vazut pana acum, LSD-ul de pe spate e ajustat astfel incat sa ajute mai mult la un comportament foarte echilibrat pe suprafete alunecoase (noroi, zapada+gheata,gheata), decat la un comportament autoblocant. Spun asta ca am mers pe noroi cu mai multe 4x4 (printre care si offroadere veritabile cu cauciucuri de padure), si singurul care s-a comportat excelent pana acum e Foresterul. Cu celelalte am mers mai mult in lateral decat drept smile.gif), ceea ce facea controlul lor foarte greu. Sigur, si un SUV cu ESP se comporta la fel,.... o perioada, pana "oboseste" electronica biggrin.gif
bogdaro
Eu am un Legacy diesel si am intrebat la Subaru Germania. Iata raspunsul:

The manual type of Transmission has a Visco LSD Differential in the Gearbox between front and rear axle.
But no other LSD is installed to front or rear differential. But there is no electronically locking system.

GLC120
Asta cu Germania e mai trist, si nu sunt motive ca Subaru sa minta.

Imi pare rau sa va spun, dar prin zapada, o masina normala (tractiune fata) cu controlul tractiunii se va descurca la fel de bine.

4x4 si VDSC sunt excelente cat timp masina merge. Daca se impotmoleste (vezi si numeroasele filme) e mai greu.

Masinile de care vorbea Mircea mai merg in lateral sau te mai zgaltaie dar cu dif. blocabile nu ramai nici in noroi nici in zapada.

daca cineva ne poate da vesti mai bune de sub masina, ii suntem recunoscatori anticipat... rolleyes.gif Poate nemtii au adus modele mai ieftine.... blink.gif

Zambetul e tot acolo, masina ramane King of the Road. De fapt nu e nici o problema, in cartea de la Outback scrie clar ca masina nu e facuta pentru off-road.... Totusi era bun un LSD pe spate....
Mircea104901
Din datele de pe site-ul rus, Legacy nu are LSD pe spate, decat GT-ul. Outback-ul are pe toate variantele.
Deci cred ca s-a pastrat si la variantele Diesel: Legacy fara rear-LSD, Outback cu rear-LSD.

"Imi pare rau sa va spun, dar prin zapada, o masina normala (tractiune fata) cu controlul tractiunii se va descurca la fel de bine.

4x4 si VDSC sunt excelente cat timp masina merge. Daca se impotmoleste (vezi si numeroasele filme) e mai greu.
"


Te inseli. Cu orice fel de tractiune fata nu ajungi pana unde se poate impotmoli un 4x4. Nu uita ca drumurile nu sunt numai plane, au si pante de urcat. Si, in general, garda la sol e mult mai mare la orice 4x4. Sau tu vorbesti de SantaFe 2x4? teehee.gif

http://www.youtube.com/watch?v=LdMOw-tW6Ss...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=xNGJbrLBAGU...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=nW31liEemUU...feature=related

si cam asa se comporta un 2x4: teehee.gif http://www.youtube.com/watch?v=rbAvcKOZlKI...feature=related
pista
CITAT(GLC120 @ Jan 14 2009, 12:56 PM) *
Imi pare rau sa va spun, dar prin zapada, o masina normala (tractiune fata) cu controlul tractiunii se va descurca la fel de bine.
.......
Zambetul e tot acolo, masina ramane King of the Road. De fapt nu e nici o problema, in cartea de la Outback scrie clar ca masina nu e facuta pentru off-road.... Totusi era bun un LSD pe spate....


O masina 2WD cu controlul tractiunii nu se va apropia niciodata de un AWD fara controlul tractiunii. Roaga pe cineva si fa o proba ca sa te convingi.
In afara de OBK 2.5i 5MT mai avem si un BMW 120D, care probabil stii ca din standard are DTC (control al tractiunii). Chiar daca are tractiune spate, repartitia maselor pe axe 50% fata 50% spate, anvelope Goodyear Ultragrip 7+, ca tractiune e incomparabil cu Subaru. Zilnic avem de urcat pana la casa pe un drum de multe ori inzapezit, alunecos. Asta a fost unul din motivele cumpararii OBK.

Zambetul poate sa persiste, fiindca OBK 2.5i 5MT dotat cu Dual Range (reductor) are diferential spate LSD Visco tip T. (asemanator cu Forester) Azi dimineata m-am bagat sub masina si gratie informatiilor primite de la Mircea pot confirma acest lucru. Am sunat si la Subaru Brasov de unde au confirmat acelasi lucru.
Outback e un crossover, numai forma caroseriei adica unghiurile impiedica folosirea pe teren si mai dificil. Tractiunea ar fi capabila. In Catalogul AutoBild scrie: pentru teren de dificultate medie.

Sa nu uitam ca OBK are alt diferential spate decat Legacy ! Legacy e conceput pentru sosea, si nu pentru teren.
GLC120
Deci Subaru Germania minte sau acolo se aduc masini mai ieftine....

Referitor la controlul tractiunii, ma refeream strict la impotmolirea in noroi sau zapada pe plat, vezi filmele sau povestile de aici, nu la drumurile in panta, alunecoase etc.... unde evident tractiunea integrala te ajuta. Cat timp masina merge esti serif, deci pe drumurile din Romania... (sa fim seriosi la noi orice drum e semi offroad)

Cand ramai in zapada cu un Subaru din Germania tragi cu o roata de pe fata si una de pe spate. Atat. Cu tractiune fata, tragi cu cele doua din fata. Nu e nici o diferenta. Celelate doua roti nu se vor invarti deloc la nici una dintre masini.

Pista felicitari pentru LSD-ul spate. Se uita cineva si sub Diesel-ul de la noi?
V_I_C_T_O_R
Nu imi vine sa cred ca acest topic a nascut atatea pareri si interes. Oricum discutia mi s-a parut foarte interesanta si utila, dpdv al unui privitor si necunoscator. Cu ocazia asta am aflat multe chestii care nu le stiam si ma bucur ca ati deschis subiectu.

Sper sa se fi convins si GLC ca nu poti rata asemenea oferte si se incumeta la un OBK.

pista
CITAT(GLC120 @ Jan 14 2009, 02:07 PM) *
Deci Subaru Germania minte sau acolo se aduc masini mai ieftine....

Referitor la controlul tractiunii, ma refeream strict la impotmolirea in noroi sau zapada pe plat, vezi filmele sau povestile de aici, nu la drumurile in panta, alunecoase etc.... unde evident tractiunea integrala te ajuta. Cat timp masina merge esti serif, deci pe drumurile din Romania... (sa fim seriosi la noi orice drum e semi offroad)

Cand ramai in zapada cu un Subaru din Germania tragi cu o roata de pe fata si una de pe spate. Atat. Cu tractiune fata, tragi cu cele doua din fata. Nu e nici o diferenta. Celelate doua roti nu se vor invarti deloc la nici una dintre masini.

Pista felicitari pentru LSD-ul spate. Se uita cineva si sub Diesel-ul de la noi?


Daca citesti din nou posturile precedente vei observa ca nu ai fost suficent de atent.
Subaru Germania a zis corect: Legacy nu are LSD spate.
OBK in schimb are pt. ca e conceput si pentru teren, deci are nevoie de tractiune mai performanta.
Obs. masina am luat din Germania.

La OBK diesel cred ca tot LSD visco e in spate. Cineva care are ar trebui sa verifice.
Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Jan 14 2009, 10:07 AM) *
Deci Subaru Germania minte sau acolo se aduc masini mai ieftine....

Referitor la controlul tractiunii, ma refeream strict la impotmolirea in noroi sau zapada pe plat, vezi filmele sau povestile de aici, nu la drumurile in panta, alunecoase etc.... unde evident tractiunea integrala te ajuta. Cat timp masina merge esti serif, deci pe drumurile din Romania... (sa fim seriosi la noi orice drum e semi offroad)

Cand ramai in zapada cu un Subaru din Germania tragi cu o roata de pe fata si una de pe spate. Atat. Cu tractiune fata, tragi cu cele doua din fata. Nu e nici o diferenta. Celelate doua roti nu se vor invarti deloc la nici una dintre masini.

Pista felicitari pentru LSD-ul spate. Se uita cineva si sub Diesel-ul de la noi?


La ceea ce te referi tu cand spui impotmolit inseamna suspendat. Te asigur ca daca suspenzi o masina cu tractiune pe 2 roti nu o sa iasa de acolo nici daca sudezi diferentialul. Subaru atata timp cat nu e suspendat.... lemme' think..... nu poti sa-l opresti. (In limita aderentei fizice, bineinteles).
Am urcat asta vara(masina incarcata full) , nu pe asfalt,pe un camp, erau urme de atv, panta de 100% (45 grade-daca nu si mai mult). Cert e ca la inclinarea aia mi s-a blocat centura si a trebuit sa o desfac. Deci am si oprit masina pe loc pe un loc unde mi s-a parut mai putin inclinata- cred ca acolo avea vreo 40 grade- pt ca ma strangea centura. Nu am reusit sa o trag mai mult, pur si simplu, din cauza inclinatiei masinii, mecanismul de autoblocare - bloca centura, si a trebuit sa o las libera. Pe urma am plecat de pe loc si am continuat urcarea. E drept, mai mult de treapta 1 cu reductor nu se putea.
Sunt curios cate masini ar fi urcat acolo.

Locul e pe langa Cheile Turzii.
V_I_C_T_O_R
@pista

Adica e posibil ca OBK-ul meu sa nu aiba tractiune la fel de perfomanta ca al tau 2.5i luat din Germania?
Mircea104901
Eu nu cred ca Subaru nu a pus LSD pe spate la Obk Diesel. Pur si simplu refuz sa cred. Mai ales la ce cuplu are Boxer Diesel...
As face pariu ca are LSD pe spate.
pista
CITAT(V_I_C_T_O_R @ Jan 14 2009, 03:05 PM) *
@pista

Adica e posibil ca OBK-ul meu sa nu aiba tractiune la fel de perfomanta ca al tau 2.5i luat din Germania?


Tractiunea la diesel cred ca e mai performanta din cauza VDC-ului existent rolleyes.gif .
GLC120
OBK Diesel care se aduce la noi NU are LSD pe spate. Sorry. Ar fi fost prea mare prostia sa fie pe masina si sa nu apara in fisa tehnica din oferta.

Daca VDCS-ul franeaza roata care se invarte in gol cand masina este impotmolita in noroi sau zapada, poate ne confirma cineva. Ar fi ceva important in lipsa LSD-ului pe spate. Pana acum nu am vazut decat ceva filme, care aratau ca o roata pe fiecare punte se invartea in gol in timp ce celelalte nu se miscau. Adica LSD central si nimic altceva. Masinile nu erau suspendate, pur si simplu nu aveau aderenta pe doua roti, una fata - alta spate.

Raman la parerea ca e o super masina, cea mai buna pentru soselele patriei, zambetul aproape intact.
Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Jan 14 2009, 01:58 PM) *
OBK Diesel care se aduce la noi NU are LSD pe spate. Sorry. Ar fi fost prea mare prostia sa fie pe masina si sa nu apara in fisa tehnica din oferta.


smile.gif) He he, si cate lipsesc din fisa tehnica... De ex: tetiere active. Standard la Subaru de muuulti ani. Nemtii le au ca optiuni extra costisitoare la gama de lux numai.
Japonezii astia au alt stil de marketing, cu care noi nu suntem obisnuiti. Noua ne place sa scrie ca dotari de serie: volan, scaun, schimbator, motor, cutie de viteze, roti, caroserie, butonu'x, inscriptionare tip, ornament plastic bara spate, etc, etc, etc....
Daca ar fi sa facem o comparatie intre ce este(tehnologic vorbind) pe o japoneza standard si una nemteasca standard (la aceiasi bani. Nu compar Subaru cu Porsche), ar fi o comparatie covarsitoare, si lumea si-ar da seama ca cele nemtesti nu au optiuni pe ele, ci doar chestii de luat ochii. Daca vrei optiunile(tehnologice) pe care le au japonezele, dai bani grei, sau chiar nu le au. Nu degeaba japonezii au cucerit piata nord-americana. Daca nu se trezesc europenii,.... ramane de vazut.
Acum e CRIZAAAA smile.gif)
hdi
Iote-te la bulgaru' asta.
http://crazymotion.net/subaru-outback/wlnTbXXzVnLgjAy.html
Poate intelegeti voi ceva.
Eu am inteles doar ca ori avea VDC-ul dezactivat ori e vrajeala cu distributia cuplului stg-dr.
BTW: masina e fix ca mea.
GLC120
Vrajeala este pentru ca "distributia stanga-dreapta" se poate face numai prin LSD sau controlul tractiunii. Filmul de la bulgari arata numai un LSD central care transmite ceva cuplu in fata dupa un timp de rotatie in gol.

Controlul tractiunii (numit uneori electronic locking) poate fi componenta a VDCS dar ma cam indoiesc dupa toate filmele acestea. Chiar toti l-au decuplat ??

Hdi, nu poti sa ii intrebi la Subaru? Ce masina mi-ati vandut frate cu LSD spate sau fara?
hdi
Aici, roata din aer sta pe loc:
http://www.youtube.com/watch?v=DTvP-vmvjk0
Zetics
Foarte interesant ultimul filmulet, practic si Outback-ul si Foresterul aveau roata in aer si totusi nu se invartea. Doar daca nu erau de fapt putin la vale si au plecat mai departe doar dand drumul la frana!


Pe de alta parte, pare foarte vechi, dar foarte distractiv! teehee.gif
Mircea104901
Educativ:
Principiul de functionare al unui diferential: http://www.youtube.com/watch?v=SPoxAWBYhik...feature=related

Sa lamurim: uite problema LSD-ului
http://www.youtube.com/watch?v=HOijmiXdKRg
trebuie sa te folosesti de inertie, nefiint autoblocant. Arata similar cu cele de pe Subaru smile.gif
Un diferential cu autoblocare: http://www.youtube.com/watch?v=29QpZrMQ9v8...feature=related
sau, simulat: http://www.youtube.com/watch?v=KbMZ9vcYVSg

Asta ma induce in eroare: http://www.youtube.com/watch?v=Am9Jvj4Bdjw...feature=related
Eu tin minte ca la mine daca invarteam o roata de pe spate, cealalta se invartea in sens invers unsure.gif .Deci nu e LSD??

Diferenta intre autoblocant si LSD si open diff: http://www.youtube.com/watch?v=-S2nDDvKHoA...feature=related

si altul si mai explicit: http://www.youtube.com/watch?v=q-rQTHMVAuw...feature=related
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.