Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru AWD
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
GLC120
QUOTE (Mircea104901 @ Sep 28 2009, 12:52 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Sep 28 2009, 06:45 AM) *
Daca imi dai un exemplu de masina/diferential care "decupleaza" o roata automat cand esti in treapta X si apesi acceleratia iti raman dator. Decuplat cum ai spus adica "sa nu fie aplicata nici un fel de forta" de la motor pe roata care a pierdut aderenta.


Nu am scris roata, ci de la motor la roti, adica undeva ori dupa cutie ori inainte, ca un ambreiaj, nu la fiecare roata individual.


E bine ca ne-am lamurit cu asta rolleyes.gif

Imi spui te rog o masina/diferential dare intrerupe pe UNDEVA transmiterea cuplului la roti ca sa franeze o anume roata ?
Citez din nou "sa nu fie aplicata nici un fel de forta".


Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Sep 28 2009, 08:18 AM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Sep 28 2009, 12:52 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Sep 28 2009, 06:45 AM) *
Daca imi dai un exemplu de masina/diferential care "decupleaza" o roata automat cand esti in treapta X si apesi acceleratia iti raman dator. Decuplat cum ai spus adica "sa nu fie aplicata nici un fel de forta" de la motor pe roata care a pierdut aderenta.


Nu am scris roata, ci de la motor la roti, adica undeva ori dupa cutie ori inainte, ca un ambreiaj, nu la fiecare roata individual.


E bine ca ne-am lamurit cu asta rolleyes.gif

Imi spui te rog o masina/diferential dare intrerupe pe UNDEVA transmiterea cuplului la roti ca sa franeze o anume roata ?
Citez din nou "sa nu fie aplicata nici un fel de forta".


da. toate cu Haldex.
GLC120
Deci Mircea, spui ca Haldex-ul nu mai transmite cuplu la roti cand patineza si LSD-ul Vasco de la Outback-ul meu este proactiv?

Uite si o definitie Dictionar tehnic de la VW:

"Cuplajul Haldex permite, la tracțiunea integrală permanentă 4MOTION, o distribuție variabilă a forței de propulsie între axa din față și axa din spate. Acesta asigură și eficiența sistemelor electronice, precum sistemul anti-blocare, sistemul de control al tracțiunii sau sistemul de blocare electronică a diferențialului. Prin intermediul unui computer sunt luate în calcul, în mod suplimentar, informațiile obținute pe parcursul operațiunilor de reglare. Sarcina sistemului computerizat este reprezentată de compensarea, suplimentar față de alunecare și de diferențele de turație astfel rezultate între axe, și a altor elemente de reglare, de exemplu stări specifice dinamicii de rulare sau cuplurilor motoare. Astfel se îmbunătățește interacțiunea cu sistemul anti-blocare/sistemul de control al tracțiunii sau cu sistemul de blocare electronică a diferențialului, fiind obținută o repartizare superioară a forțelor de propulsie din punct de vedere al stabilității de rulare și al siguranței.

Computerul accesează informațiile transmise de senzorii de turația roților și de sistemul de control al motorului. Prin intermediul acestor date, computerul dispune de toate informațiile importante și poate reacționa astfel optim la situațiile apărute."

Asta este limba de lemn/marketing din care fiecare intelege ce vrea si trage concluzii dupa bunul plac.
GLC120
Uite ce spune si pe difflock despre Haldex:

"For the 1999 model year VW has upgraded its AWD system from the viscous coupling based system to a computer controlled clutch developed by the Swedish company Haldex. The advantages include added simplicity since the extra clutch needed for braking can now be eliminated. Also, more precise control of the torque splits and a greater transfer ratio is possible. Derivatives of the AWD fourth generation Golf, (now renamed the "Golf 4Motion") such as the Audi TT and the A3 quattro will use this system. Note that this is still a part time, automatically enganging four wheel drive system. The quattro name, which used to have special significance is now being diluted by marketing expediency. Considerable confusion has arisen from the naming corruption by the two companies."

Si aici se poate discuta mult ca de fapt trage si spatele 5% bla, bla, bla.....

Vasco de la Subaru este cel mai simplu LSD, dar Haldex-ul asa cum e descris mai sus nici macar nu este "diferential" ci un sistem de cuplare automata a puntii spate..... important e sa fie umflat cu pompa de marketing, zici ca e naveta spatiala acum.

Electronica, ieftin, usor, 87 de pagini de marketing asta e reteta succesului!
Mircea104901
Nu stiu exact la ce te referi, dar transmisia se decupleaza doar cand este cazul, in situatii de urgenta pentru a permite electronicii sa actioneze liber, nicidecum cand e nevoie de tractiune.
iulian_1976
Torsen este un sistem complet mecanic, de tip proactiv.
Asta inseamna ca previne aparitia derapajului, si nu reactioneaza la aparitia lui.
Torsen este un sistem 4wd permanent, distributia cuplului fiind 50:50 ,asta pentru modelele mai noi ce nu au butonul de decuplare. rolleyes.gif Diferentialul Torsen, poate trimite tot cuplul la o singura punte cazurile cand sunteti impotmoliti in zapada.

Despre Torsen parerile posesorilor:
,,Acei 100% ai torsen-ului inseamna ca la viteze relativ mici (sub 80km/h pt un motor de ~160cp), accelerarea puternica in curbe ii va da un caracter supravirator, similar masinilor rwd. Diferenta fata de acele masini rwd este ca e f usor de iesit din derapaj,,
,,pe zapada se stie clar superioritatea lui torsen. Am avut o experienta pe noroi/drum f mocirlos.glod cum vrem sa ii spunem, incit masina se deplasa singura si cind stateam pe loc cu rotile blocate. Sta se intimpla anul acestain ianuarie. Pt prima oara am zis ca, cu tot cu quattro meu ramin aici si chem un preten cu un jeep sa m a scoata. NU a fost cazul, necesita mai multa abilitate si profesionalism din partea soferului. In concluzie, citeodata sistemul este mai performant decit mi-as fi imaginat eu.,,
,,un exemplu concret fiind faptul ca am un offroader de vanatoare am mers cu el pe deal (eu) era zapada ceva cam mare dar terenul nu era cine stie cat de denivelat si m-am troienit nu se mai clintea masina...ghici cine m-a scos (precizez masina de teren SUZUKI VITARA 2.0 v6 24v), a venit fratele meu cu Audi A6 v6 TDI quattro la 180 caluti putere biggrin.gif:D... incercand sa ma scoata a rupt un cablu de remoracare iar cu al 2-lea m-a tras de acolo de zici ca eram pe bicicleta nu intr-o masina de teren...,,,,

Haldex este un sistem reactiv.
Situatia este un pic altfel: masina este in mod normal, aproape tractiune fata (zic aproape pentru ca in conditii normale, la puntea spate se trimite 2.5% din cuplul disponibil, deci nu e chiar 0 pe spate). Acest sistem foloseste senzori care detecteaza roti care derapeaza, moment in care este cuplat ambreiajul din diferentialul Haldex, lucru ce face ca mai mult cuplu sa fie trimis la puntea spate. Din pacate, cuplul maxim care poate fi trimis in spate este de 50%.
Deci la baza masina este fwd in mare parte a timpului. In caz ca fata rupe aderenta, haldex trimite pana la 50% pe spate. Deci niciodata puntea spate nu va primi mai mult de 50%.
Parerea unui posesor de Haldex:,,
echipata cu haldex, a3 sportback 200cp, esential cu jenti pe 18'', raspunde extraordinar la orice nebunii facute pe uscat sau ploaie, cum ar fi:
-manevrabilitate in viraje, folosind acceleratia la max
-siguranta in viraje, daca este nevoie sa frinezi brusc
-siguranta pe carosabil ud, aproape ca si pe uscat, prin timpul scurt de raspuns al repartizarii distributiei cuplului motor pe oricare dintre roti (cind pierde aderenta se simt chiar smuncituri in trenul de rulare),,
,,lacune vazute de mine
-pe zapada, la viteze mici, incapacitatea sistemelor electronice de a reactiona
-pe noroi: pur si simplu incercati sa evitati! se comporta bine atit timp cit mai are aderenta macar pe o roata, dar cind ramineti impotmoliti, adica cind aluneca toate rotile, comporta smuncituri deosebit de violente , incercind sa transmita cind pe o roata, cind pe alta, socuri ce sunt trimise catre cutia de viteze si nu numai!,,


Un test interesant intre cateva sisteme de tractiune inclusiv Subaru repectiv Vw,4 Motion. thumbsup.gif http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE...feature=related
...cu precizarea ca la acel Passat din test este un Haldex,incepand cu anul 2005 pana in prezent s a pus Haldex deci nu un Torsen.
Testul are o tenta pentru daca puneau un A4 orice generatie sau un batran Audi 80 cu buton magic nu mai rezulta ce se doreste in test teehee.gif
...testul o sa nasca polemici sper constructive,el in fapt este o oda adusa ptr Subaru rolleyes.gif
G e o r g e
stim testul . puteau pune si un STI acolo garantat urca smile.gif
bogcot76
Voi gasiti vreun test comparativ direct Subaru AWD versus Audi Quattro? Eu unul nu am gasit. Exista fie Subaru versus restul lumii dar fara Audi sau invers, Audi versus restul lumii dar fara Subaru. De ce oare?
G e o r g e
audi face AWD uri bune , subaru la fel . discutiile astea le putem lungiiiiiiiiiiiii la nesfarsit .
bogcot76
QUOTE (G e o r g e @ Sep 28 2009, 09:06 PM) *
audi face AWD uri bune , subaru la fel . discutiile astea le putem lungiiiiiiiiiiiii la nesfarsit .


Pai asta era ideea. Daca ei intre ai nu au cohones sa se compare direct, vorba ta, mai pot curge inca 50 pagini de forum pe tema asta. Concluzia e simpla - amandoua fac in mare cam acelasi lucru. Restul e poezie.
iulian_1976
...se evita reciproc rolleyes.gif
Ar fi interesant un test de genul insa nu partinitor asa cum se fac de obicei majoritatea testelor,un test obiectiv.

Pana una alta Subaru si Audi se impaca bine impreuna pe zapada: thumbsup.gif
http://www.youtube.com/watch?v=xyrI_tg9iSQ...feature=related
GLC120
QUOTE (iulian_1976 @ Sep 28 2009, 08:22 PM) *
Torsen este un sistem complet mecanic, de tip proactiv.
Asta inseamna ca previne aparitia derapajului, si nu reactioneaza la aparitia lui.
Torsen este un sistem 4wd permanent, distributia cuplului fiind 50:50 ,asta pentru modelele mai noi ce nu au butonul de decuplare. rolleyes.gif Diferentialul Torsen, poate trimite tot cuplul la o singura punte cazurile cand sunteti impotmoliti in zapada.

Despre Torsen parerile posesorilor:
,,Acei 100% ai torsen-ului inseamna ca la viteze relativ mici (sub 80km/h pt un motor de ~160cp), accelerarea puternica in curbe ii va da un caracter supravirator, similar masinilor rwd. Diferenta fata de acele masini rwd este ca e f usor de iesit din derapaj,,
,,pe zapada se stie clar superioritatea lui torsen. Am avut o experienta pe noroi/drum f mocirlos.glod cum vrem sa ii spunem, incit masina se deplasa singura si cind stateam pe loc cu rotile blocate. Sta se intimpla anul acestain ianuarie. Pt prima oara am zis ca, cu tot cu quattro meu ramin aici si chem un preten cu un jeep sa m a scoata. NU a fost cazul, necesita mai multa abilitate si profesionalism din partea soferului. In concluzie, citeodata sistemul este mai performant decit mi-as fi imaginat eu.,,
,,un exemplu concret fiind faptul ca am un offroader de vanatoare am mers cu el pe deal (eu) era zapada ceva cam mare dar terenul nu era cine stie cat de denivelat si m-am troienit nu se mai clintea masina...ghici cine m-a scos (precizez masina de teren SUZUKI VITARA 2.0 v6 24v), a venit fratele meu cu Audi A6 v6 TDI quattro la 180 caluti putere biggrin.gif:D... incercand sa ma scoata a rupt un cablu de remoracare iar cu al 2-lea m-a tras de acolo de zici ca eram pe bicicleta nu intr-o masina de teren...,,,,

Haldex este un sistem reactiv.
Situatia este un pic altfel: masina este in mod normal, aproape tractiune fata (zic aproape pentru ca in conditii normale, la puntea spate se trimite 2.5% din cuplul disponibil, deci nu e chiar 0 pe spate). Acest sistem foloseste senzori care detecteaza roti care derapeaza, moment in care este cuplat ambreiajul din diferentialul Haldex, lucru ce face ca mai mult cuplu sa fie trimis la puntea spate. Din pacate, cuplul maxim care poate fi trimis in spate este de 50%.
Deci la baza masina este fwd in mare parte a timpului. In caz ca fata rupe aderenta, haldex trimite pana la 50% pe spate. Deci niciodata puntea spate nu va primi mai mult de 50%.
Parerea unui posesor de Haldex:,,
echipata cu haldex, a3 sportback 200cp, esential cu jenti pe 18'', raspunde extraordinar la orice nebunii facute pe uscat sau ploaie, cum ar fi:
-manevrabilitate in viraje, folosind acceleratia la max
-siguranta in viraje, daca este nevoie sa frinezi brusc
-siguranta pe carosabil ud, aproape ca si pe uscat, prin timpul scurt de raspuns al repartizarii distributiei cuplului motor pe oricare dintre roti (cind pierde aderenta se simt chiar smuncituri in trenul de rulare),,
,,lacune vazute de mine
-pe zapada, la viteze mici, incapacitatea sistemelor electronice de a reactiona
-pe noroi: pur si simplu incercati sa evitati! se comporta bine atit timp cit mai are aderenta macar pe o roata, dar cind ramineti impotmoliti, adica cind aluneca toate rotile, comporta smuncituri deosebit de violente , incercind sa transmita cind pe o roata, cind pe alta, socuri ce sunt trimise catre cutia de viteze si nu numai!,,


Sunt de acord cu Iulian, doar o singura observatie, fraza bolduita. Din exemple se vede ca Torsen este mai bun in offroad, iar Haldex pare OK pe sosea.

Comparatia Quatro - AWD este foarte subiectiva. Nici macar Quatro nu mai este ceva precis (Torsen sau Haldex?) dar la AWD, chiar si modelele Outback de la noi au TREI sisteme diferite: LSD Vasco, ATS-Distributie activa a cuplului, VTD-Distributie Variabila a cuplului. Deci creste puterea, apare o gramada de electronica, si o gramada de bani in plus.

Ca sa revenim la Subaru din Romania, nu este normal sa nu se spuna in fisa tehnica ce diferential are masina pe spate. VDCS (echivalentul ESP) apare la Diesel si la 3.0i AT dar eu am vazut cel putin un Outback luat de la SMT 2.5i MY2008 automat care are VDCS. Sunt mici detalii care arata ca romanii sunt incurajati sa NU se intereseze cum e facuta masina si ce poate sa faca. Pui mai multe intrebari .... vei fi tratat ca un "ciumegospecialist" (citat din kroko).

Mai ales pentru subaristi, "mici" detalii tehnice ar fi argumente puternice de vanzare.

iulian_1976
QUOTE (GLC120 @ Sep 28 2009, 10:28 PM) *
Comparatia Quatro - AWD este foarte subiectiva. Nici macar Quatro nu mai este ceva precis (Torsen sau Haldex?) dar la AWD, chiar si modelele Outback de la noi au TREI sisteme diferite: LSD Vasco, ATS-Distributie activa a cuplului, VTD-Distributie Variabila a cuplului. Deci creste puterea, apare o gramada de electronica, si o gramada de bani in plus.

Ca sa revenim la Subaru din Romania, nu este normal sa nu se spuna in fisa tehnica ce diferential are masina pe spate. VDCS (echivalentul ESP) apare la Diesel si la 3.0i AT dar eu am vazut cel putin un Outback luat de la SMT 2.5i MY2008 automat care are VDCS. Sunt mici detalii care arata ca romanii sunt incurajati sa NU se intereseze cum e facuta masina si ce poate sa faca. Pui mai multe intrebari .... vei fi tratat ca un "ciumegospecialist" (citat din kroko).

Mai ales pentru subaristi, "mici" detalii tehnice ar fi argumente puternice de vanzare.


In privinta testului un A4 cu Torsen si un Subaru cu Lsd Vasco rolleyes.gif
...un test facut de specialisti ar scoate multe lucruri interesante la lumina.

Din testul anterior reiese clar ca sistemul de tractiune de la Subaru este peste Haldexul de la Vw si Audi asa-zisul quattro.
Pentru un privitor neinitiat desigur totul este minunat.Insa daca vine intrebarea :
De ce s a ales tocmai Passat de dupa 2005?
Pentru ca are Haldex ,deci limitare pe puntea spate.

De ce nu s a ales A4 orice generatie ?
Pentru ca din nefericire pentru test are Torsen iar scopul testului era sa evidentieze ceva ce poate doar Subaru rolleyes.gif
In contrapartida Audi procedeaza la fel in teste,alegand anumite motorizari desigur evitand Subaru. whistling.gif

...aici bogcot76@ a avut o fina observatie thumbsup.gif
,,Voi gasiti vreun test comparativ direct Subaru AWD versus Audi Quattro? Eu unul nu am gasit. Exista fie Subaru versus restul lumii dar fara Audi sau invers, Audi versus restul lumii dar fara Subaru. De ce oare?,,

Raspunsul probabil se va lasa asteptat ,multa vreme rolleyes.gif








Mircea104901
In teste de genul ala domina masinile cu autoblocant sau cu TCS/VDC/etc.
Daca masina are un singur diferential inchis, (auto/- blocabil sau nu), fie el Torsen, LSD, Haldex, orice tip si montat central, cu diferentiale deschise pe punti fata si spate, si fara control electronic TCS/VDC, etc, NU VA URCA o panta pe care are aderenta doar pe 2 roti (cate una pe fiecare punte), sau pe o roata.

De ce am subliniat montat central: marea majoritate a Quattro, au un singur diferential inchis, si acela Torsen central. Cele vechi cu mai multe optiuni aveau butoane de blocaj diferential spate. E, acele Haudiuri erau foarte capabile. Celelalte: nu. O data cu implementarea ESP s-a renuntat la blocajul manual in favoarea electronicii. Probabil, mai mult ca sigur, un quattro cu torsen + ESP/TCS nu va avea probleme pus pe rampa aceea, cum de altfel nici in majoritatea situatiilor de pe sosea. Torsenul e un diferential care-si face toti banii. Am mers cu Quattro si feeling-ul in curbe e asemanator Subaru, adica excelent.

Intr-adevar, diferentele intre quattro(cu torsen) si VC-LSD (implementarea Subaru) nu-s foarte mari, si amandoua sunt suficient de capabile. Nu cred ca are rost sa dezvoltam o polemica, pentru ca nu am avea pe ce si de ce. Diferentele majore in comportament si capabilitati sunt intre Haldex si oricare din cele doua.

LE: Impreza STi, daca i-ar permite garda la sol, si ar avea un reductor serios, s-ar putea si catara. Transmisia de pe STi face de rusine muuuulte muuuulte off-roadere serioase. Nu veti vedea STi impotmolit din cauza transmisiei.
G e o r g e
eu unul pun la dispozitie STI ul pentru teste la iarna . cine pune la dispozitie un hAUDI serios ?
hdi
Daca va descurcati cat de cat cu limba italiana, urmatoarele clipuri ar putea sa vi se para interesante; se vorbeste despre sistemul de tractiune Subaru
http://www.subaru.it/tvmagazine/drivingtec...ag.asp?video=13
http://www.subaru.it/tvmagazine/drivingtec...ag.asp?video=09

Bonus:
http://www.subaru.it/tvmagazine/drivingtec...ag.asp?video=12
http://www.subaru.it/tvmagazine/drivingtec...ag.asp?video=11

Seria completa de clipuri o gasiti la:
http://www.subaru.it/tvmagazine/drivingtechnique/#

Emisiuni saptamanale TV despre Subaru:
http://www.subaru.it/tvmagazine/serial/
andrei5130
acest subiect nu se va termina niciodata, parerea mea personala este:

- pentru asfalt si situati critice in care masina inca mai este in miscare varianta cu VDC este mai mult de cat ok avand in vedere scopul pentru care au fost proiectate masinile

- pentru offroad si situati in critice in care masina nu mai este in miscare LSD este cea ce trebuie


... dupa ce am cerut de la masina si ultima picatura de putere in diferite ipostazae on si off road, cu greu imi va zgudui cineva crezul, in mod sigur mai am de invatat despre sofat si despre masina dar concluzia mea ramane aceiasi (nu vorbim despre dif blocabile manual)...


Watcher
QUOTE
eu unul pun la dispozitie STI ul pentru teste la iarna . cine pune la dispozitie un hAUDI serios ?

Al meu e bun? Am torsen.
Si cred ca la LC am acelasi sistem de tractiune ca si pe A4, e interesant de testat...

G e o r g e
foarte bun thumbsup.gif cum vine zapada cum testam wink.gif
iulian_1976
Din pacate nu am quattro la a mea,de altfel intr o vacanta in Romania m as fi bagat la un test rolleyes.gif

Inca un clip din seria quattro adevarat deci Torsen:
http://www.youtube.com/watch?v=VQxbdjWranQ...23&index=13
sorintudosie
QUOTE (bogcot76 @ Sep 27 2009, 11:12 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Sep 27 2009, 11:45 PM) *
Au un Subaru Forester 2.0X model 2005, cand l-am cumparat a fost la cel mai inalt nivel de echipare (erau trei nivele de echipare daca imi aduc bine aminte),are tot ce se putea pune la momentul acela.
Poate sa imi spuna cineva ce fel de diferentiale am? Ca nu m-am lamurit.


Din ce am gasit eu pe site-uri cu istoria transmisiei la Subaru Forester, in 2005 doar 2.5XS si XT aveau standard LSD pe spate. In rest probabil ca va trebui sa o urci pe rampa si sa examinezi problema cu un Subaru freak thumbsup.gif



Daca sunt diferentiale deschise atunci care este diferenta intre transmisia pe care o am eu pe Forester si alte transmisii considerate 'inferioare'?
Cu ce este ea superioara?


P.S. La iarna pun si eu Foresterul la teste.
Mircea104901
QUOTE (iulian_1976 @ Sep 29 2009, 07:50 PM) *
Inca un clip din seria quattro adevarat deci Torsen:
http://www.youtube.com/watch?v=VQxbdjWranQ...23&index=13


Nu cred ca are cauciucuri adecvate (adica de iarna); daca da, atunci nu s-a descurcat tocmai onorabil.
G e o r g e
QUOTE (sorintudosie @ Sep 30 2009, 12:34 PM) *
QUOTE (bogcot76 @ Sep 27 2009, 11:12 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Sep 27 2009, 11:45 PM) *
Au un Subaru Forester 2.0X model 2005, cand l-am cumparat a fost la cel mai inalt nivel de echipare (erau trei nivele de echipare daca imi aduc bine aminte),are tot ce se putea pune la momentul acela.
Poate sa imi spuna cineva ce fel de diferentiale am? Ca nu m-am lamurit.


Din ce am gasit eu pe site-uri cu istoria transmisiei la Subaru Forester, in 2005 doar 2.5XS si XT aveau standard LSD pe spate. In rest probabil ca va trebui sa o urci pe rampa si sa examinezi problema cu un Subaru freak thumbsup.gif



Daca sunt diferentiale deschise atunci care este diferenta intre transmisia pe care o am eu pe Forester si alte transmisii considerate 'inferioare'?
Cu ce este ea superioara?


P.S. La iarna pun si eu Foresterul la teste.

marketing thumbsup.gif
GLC120
QUOTE (sorintudosie @ Sep 30 2009, 11:34 AM) *
Daca sunt diferentiale deschise atunci care este diferenta intre transmisia pe care o am eu pe Forester si alte transmisii considerate 'inferioare'?
Cu ce este ea superioara?


Nu cred ca ai si diferentialul central (dintre punti) deschis. Avantajele subliniate de Subaru se refera la Symmetrical AWD respectiv la amplasarea motorului boxer si transmisiei pe mijloc si la centrul de greutate coborat.

Altceva ar fi si greu de subliniat pentru ca exista cel putin 3 tipuri de dif. central cu sau fara LSD pe spate cu sau fara VDCS....

As fi curios sa stiu ce diferentiale are acel Legacy care urca rampa cu aderenta numai pe o roata (filmul in care mai "jucau" Honda CRV, o Toyota SUV si un Passat). Pentru ca amplasarea simetrica a motorului nu te ajuta sa faci asta, nici centrul de greutate coborat. blink.gif Mai curand electronica, sau vreun LSD pe fata unsure.gif

Nu exista un sistem ideal care sa fie MAI BUN in orice imprejurare la munte si la mare. De exemplu LC-ul meu are Torsen central blocabil si blocabil pe spate, rupe tot .... dar nu pot sa urc cu aderenta numai pe o roata din fata (ASA CUM A URCAT PASSAT-ul in acest film/test FACUT DE SUBARU). wallbash.gif
6stele
QUOTE (sorintudosie @ Sep 30 2009, 11:34 AM) *
Daca sunt diferentiale deschise atunci care este diferenta intre transmisia pe care o am eu pe Forester si alte transmisii considerate 'inferioare'?
Cu ce este ea superioara?


P.S. La iarna pun si eu Foresterul la teste.


Nu cred ca ai diferential deschis pe spate la Forester, cred ca ai LSD. Verifica pe rampa, daca invarti de o roata spate si cealalta se invarte IN ACELASI SENS atunci e LSD. S-a mai spus asta aici dar nu e rau daca mai repeta cineva din cand in cand smile.gif
Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Sep 30 2009, 06:19 AM) *
.... dar nu pot sa urc cu aderenta numai pe o roata din fata (ASA CUM A URCAT PASSAT-ul in acest film/test FACUT DE SUBARU). wallbash.gif


Ce spuneam eu mai devreme vis-a-vis de controlul electronic:
Passat-ul are EDL(electronic differential lock) emulat pe puntea fata - adica ABS-ul franeaza roata care nu are aderenta, cuplul motor fiind transmis celeilalte roti. Si functioneaza pana pe la 40km/h sau atata timp cat senzorul de temperatura spune ca nu s-a incins discul peste punctul critic. Mai multe masini de la VAG au asa ceva. E, in situatii de genul ala chestia asta are rezultate bune si mai rapide decat un VC-LSD, dar net inferioare unui diferential cu autoblocare sau blocare manuala.
Si, mai bine spus, exista vreo posibilitate sa ai tractiune pe o singura roata? Eu zic ca practic NU; minim pe 2. Teoretic si in conditii de studio, da. Deci...
Watcher
QUOTE
De exemplu LC-ul meu are Torsen central blocabil si blocabil pe spate, rupe tot .... dar nu pot sa urc cu aderenta numai pe o roata din fata (ASA CUM A URCAT PASSAT-ul in acest film/test FACUT DE SUBARU)


QUOTE
Ce spuneam eu mai devreme vis-a-vis de controlul electronic:
Passat-ul are EDL(electronic differential lock) emulat pe puntea fata - adica ABS-ul franeaza roata care nu are aderenta, cuplul motor fiind transmis celeilalte roti. Si functioneaza pana pe la 40km/h sau atata timp cat senzorul de temperatura spune ca nu s-a incins discul peste punctul critic. Mai multe masini de la VAG au asa ceva.


Sunt 100% convins ca si LCul meu care nu are blocant spate are "EDL" . Dovada se afla in intervalul 2:17-2:23 :-)
Mircea104901
QUOTE (Watcher @ Sep 30 2009, 09:50 AM) *
Sunt 100% convins ca si LCul meu care nu are blocant spate are "EDL" . Dovada se afla in intervalul 2:17-2:23 :-)


Da, pai cred ca apare "traction control" in lista de dotari la LC. Oricum e in alta liga LC-ul teehee.gif Eu am avut Hilux cu blocabile manual fara EDL si electronica si n-am ramas pe nicaieri.
Ce spuneam eu e ca e o chestiune draguta sa o ai pe masina, mai ales daca ai tractiune doar pe 2 roti smile.gif
sorintudosie
QUOTE (GLC120 @ Sep 30 2009, 12:19 PM) *
QUOTE (sorintudosie @ Sep 30 2009, 11:34 AM) *
Daca sunt diferentiale deschise atunci care este diferenta intre transmisia pe care o am eu pe Forester si alte transmisii considerate 'inferioare'?
Cu ce este ea superioara?


Nu cred ca ai si diferentialul central (dintre punti) deschis. Avantajele subliniate de Subaru se refera la Symmetrical AWD respectiv la amplasarea motorului boxer si transmisiei pe mijloc si la centrul de greutate coborat.

Altceva ar fi si greu de subliniat pentru ca exista cel putin 3 tipuri de dif. central cu sau fara LSD pe spate cu sau fara VDCS....

As fi curios sa stiu ce diferentiale are acel Legacy care urca rampa cu aderenta numai pe o roata (filmul in care mai "jucau" Honda CRV, o Toyota SUV si un Passat). Pentru ca amplasarea simetrica a motorului nu te ajuta sa faci asta, nici centrul de greutate coborat. blink.gif Mai curand electronica, sau vreun LSD pe fata unsure.gif

Nu exista un sistem ideal care sa fie MAI BUN in orice imprejurare la munte si la mare. De exemplu LC-ul meu are Torsen central blocabil si blocabil pe spate, rupe tot .... dar nu pot sa urc cu aderenta numai pe o roata din fata (ASA CUM A URCAT PASSAT-ul in acest film/test FACUT DE SUBARU). wallbash.gif


La mine, Subaru Forester 2.0X model 2005 cumparat la ultimul nivel de echipare, diferentialul central este LSD dar diferentialul spate este deschis. Am facut testul de care pomeneste '6stele', (cu masina suspendata am invartit o roata din spate si cealalta se rotea in sens invers).
Chiar si asa masina nu m-a dezamagit niciodata (zapada, noroi, urcari in rampa pe pietre ude etc...) am reusit sa urc iarna pe zapada si gheata pe unde alte SUV-uri 4x4 nu au reusit sa urce fara lanturi pe rotile din fata, cu cauciucurile Bridgestone cu care a venit masina din fabrica si care aveau 55000km(destul de uzate). Reductorul isi face treaba excelent , cuplul generat este sufucient pentru plimbari Offroad(nu Offroad extrem).


GLC120
Outback-ul nou din US (m-am uitat datorita detergentului rolleyes.gif)

SYMMETRICAL ALLLL-WHEEL DRIVE
Continuous All-Wheel Drive (2.5 cu transmisie manuala 6 trepte)
Models equipped with 6-speed manual transmissions utilize a viscous-type locking center differential with torque distribution normally configured at a 50/50-split front-to-rear. If wheel speed differs between front and rear axles, the system helps distribute power to the wheels with the most traction.

Active All-Wheel Drive (2.5 cu transmisie CVT si mod manual cu padele pe volan 6 "trepte")
Models equipped with Lineartronic™ CVT utilize an electronically controlled variable transfer clutch to distribute power to where traction is needed. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position and braking, to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction.

Variable Torque Distribution (VTD) All-Wheel Drive (3.6 cu sportshift automat 5 trepte FOARTE TARE)
Models equipped with 5-speed automatic transmission utilize an electronically controlled variable transfer clutch in conjunction with a planetary-type center differential and a viscous-type limited-slip rear differential. Torque distribution is normally configured at a performance-oriented rear-wheel-biased 45/55-split front-to-rear. Sensors monitor parameters such as wheel slippage, throttle position and braking to help determine torque distribution and direct it to the wheels with optimum traction.

Orice model vine echipat cu:
Vehicle Dynamics Control (VDC)
VDC electronic stability control utilizes sensors which constantly monitor wheel speeds, steering angle, brake pressure, vehicle yaw rate and lateral g-forces. If VDC detects a difference between the driver’s intended path and the one the vehicle is actually taking, VDC applies braking power and/or reduces engine torque to help correct vehicle path.

Traction Control System (TCS)
VDC also incorporates an all-wheel, all-speed traction control system which senses a loss of traction and applies braking force to the slipping wheel or wheels as necessary to maintain vehicle motion.
GLC120
In Canada cel mai scump Legacy modelul nou este GT, 2.5 Turbo (viitorul motor al lui alias) 265 CP.

Ce diferentiale are: LSD vasco central si open pe spate. Plus VDC. Ce sa intelegem ? Asta e secretul succesului ? rolleyes.gif

Frumos site, gasesti toate datele inclusiv modelul jantei si marca/tip anvelopa... se precizeaza care e de vara si care All Season. Asa sa tot cumperi masini thumbsup.gif
sorintudosie
Cu ce este mai bun sistemul 'Symmetrical AWD' de la Subaru fata de alte sisteme de tractiune?
andrei5130
QUOTE (sorintudosie @ Oct 10 2009, 08:08 PM) *
Cu ce este mai bun sistemul 'Symmetrical AWD' de la Subaru fata de alte sisteme de tractiune?

pentru asta trebuie sa citesti topicul asta si cel cu subaru vs restul lumii...
iulian_1976
..o prezentare a doi colegi de pe alt forum ,mi s a parut de bun gust si chiar un pic artistica rolleyes.gif
A nu se considera publicitate la quattro rolleyes.gif
Amandoua sunt quattro prima este un 1.9tdi dintr un 131 cp adus la 165cp quattro veritabil cu torsen,a doua este un A3 2.0tdi 140 cp cu haldex.

http://www.youtube.com/watch?v=5WQmWFNw3t0&fmt=18

G e o r g e
pai ca sa fie considerata reclama la quattro trebuie sa fie vizibil quattro ala ... pe cand in afara de o plecare nu am vazut nimic .

frumoasa prezentare totusi , dar nu este decat o prezentare wink.gif asteptam quttro pus la treaba sa-l vedem.
alias
QUOTE (GLC120 @ Oct 2 2009, 10:47 PM) *
In Canada cel mai scump Legacy modelul nou este GT, 2.5 Turbo (viitorul motor al lui alias) 265 CP.



Da da da! sa dea doamne doamne.
Cica ilvor aduce si la noi oficial.
pana atunci se pare ca au sosit modele noi de Legacy si OBK
Marius30562
QUOTE (alias @ Nov 1 2009, 06:07 PM) *
pana atunci se pare ca au sosit modele noi de Legacy si OBK


Vineri - 30.10.09 - directorii de vanzari Subaru din tara su fost chemati la Bucuresti pentru lansarea noilor modele Legacy si Outback !

Sunt tare curios cu ce impresii s-a intors Silviu ...
G e o r g e
mi s-a comunicat ca noul LGT, pt europa cel putin, are LSD pe spate.
f1anatic
QUOTE (G e o r g e @ Nov 2 2009, 01:51 AM) *
mi s-a comunicat ca noul LGT, pt europa cel putin, are LSD pe spate.


George stii ca in State/Canada nici unul din noile modele NU mai au LSD pe spate ? Asa ca daca cineva se gindeste sa importe din State/Canada, nu va avea. Si din cite inteleg, datorita sistemului de stabilitate si traction control, nu poti pune aftermarket.

Pe de alta parte de luni care vine intr-o saptamina imi trag LSD-ul pe fata in transmisie...
Offf nu poa' sa ninga mai repede...pentru ca imi trebuie o comparatie proaspata "inainte si "dupa" nu doar din aminitirile de acum un an.

Pe de alta parte am 2 videoclipuri nu foarte clare dpdv al imaginii dar foarte...interesante: recent am fost in service cu masina si acolo era un Legacy GT ridicat pe lift, cu motorul pornit si pusa in viteza. Guess what: doar rotile pe spate se invirteau. Era cu transmisie automata.
G e o r g e
deja nu-mi mai place noul LGT sad.gif
f1anatic
Am vrut ca inainte de instalare, sa fac niste poze neclare cu telefonul thumbsup.gif la diferentialul pe fata. Stiu ca s-a mai discutat pe aici.
Este nou noutz.

2001 Subaru Impreza WRX STI GC-6 Type RA front LSD for 5-MT transmissions

Ah ce vroiam sa mai zic. Eu am mai condus STI-uri si am mai fost si pasager in ele si lasind faptul ca nu am fost impresionat de puteri si acceleratii ca deh, am putut insa aprecia contributia diferentialului la limita. Unde am insa nelamuriri si am tot intrebat - inclusiv pe George - este faptul ca Legacy GT manuala are raportul fixat in diferentialul central 50%-50% fata-spate; pe cind tot ce am condus eu/sau am fost pasager a fost bazat pe transmisia de STI. Iar daca nu te joci cu DCCD (sau e lipsa in cazul unui transplant de transmisie), raportul poate fi oriunde intre 60-70% pe spate. De aceea (bazat pe rapoartele celorlalti colegi cu 5MT/front LSD) consider ca acest differential se va resimti mai des decit pe un STI. Este foarte posibil ca la limita masina sa devina subviratoare. Ceea ce nu este neaparat un lucrur rau - intr-o curba luata agresiv in conditii de ploaie/zapada masina nu ar mai incerca sa "fuga" de fund. Ramine de vazut insa. Ma pot insela. Oricum in vreo saptamina aflu.
Zetics
Ok, recunosc ca nu stiu cu ce se "mananca" teehee.gif , nu prea seamana cu filmuletele animate de pe youtube de genul "how a differential works" and sh|t...
G e o r g e
@f1natic ... doar in conditii nasoale sau curbe stranse luate in foarte mare viteza il vei simtii . masina va incerca sa dea de bot inspre curba . e ciudata senzatia un pic
f1anatic
Pista,

Astept aici sugestiile tale pt a putea evalua efectul noului diferential LSD pe fata. Mersi.
Intre timp atasez ceva literatura din manualul de service.
In documentul despre Center Differential exista un grafic (pe pagina a 3-a) care arata relatia intre diferenta de viteza si cuplul transmis. O asemenea relatie exista si pt diferentialul pe spate - pt cei care au LSD.
sorintudosie
Am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna si pentru ca era masina suspendata de toate rotile am profitat si am facut testu' de care s-a tot vorbit aici:
am invartit o roata din spate intr-un sens si roata opusa se misca in acelasi sens; am repetat experimentul cu roata opusa: am rotit-o intr-un sens iar roata opusa se rotea in acelasi sens.

Deci am LSD pe puntea din spate?
(Forester 2.0X, model 2005)
bogcot76
Ai LSD.

La mine e invers, deci am Ecstasy. teehee.gif
sorintudosie
QUOTE (bogcot76 @ Dec 14 2009, 09:22 PM) *
Ai LSD.

La mine e invers, deci am Ecstasy. teehee.gif



Ce Subaru ai si la ce nivel de echipare?
bogcot76
QUOTE (sorintudosie @ Dec 15 2009, 09:53 AM) *
QUOTE (bogcot76 @ Dec 14 2009, 09:22 PM) *
Ai LSD.

La mine e invers, deci am Ecstasy. teehee.gif



Ce Subaru ai si la ce nivel de echipare?


Eu am un OBD din 2008 si sigur are diferential de tip deschis pe spate din cauza VDC-ului.

Era o gluma pentru ca ma distreza la nebunie cum suna LSD - exact ca drogul.
f1anatic
Diferentialul pe fata, montat, testat, validat si comentat.
http://masini.ro/forum/content/Totul-despr...st&p=345501
bogcot76
Zilele astea tot frecand masina prin troienele de zapada de pe straduta mea am observat ca o scot mult mai usor din nameti daca pun VDC pe off. Pe urma odata iesit la liman il cuplez la loc. Mai mult, cu VDC on pute in masina a ambreiaj incins pe cand cu el off nu. Cumva babeste imi explic in creierul meu non-ingineresc ca o explicatie exista. Probabil ca permite decuplarea VDC-ului si rotilor sa patineze putin si nu se mai solicita ambreiajul asa tare.

In felul asta nu cumva protejam putin si ambreiajul? Gresesc?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.