Torsen este un
sistem complet mecanic, de tip proactiv. Asta inseamna ca
previne aparitia derapajului, si nu reactioneaza la aparitia lui.
Torsen este un sistem 4wd permanent, distributia cuplului fiind 50:50 ,asta pentru modelele mai noi ce nu au butonul de decuplare.
Diferentialul Torsen, poate trimite tot cuplul la o singura punte cazurile cand sunteti impotmoliti in zapada.
Despre Torsen parerile posesorilor:,,Acei 100% ai torsen-ului inseamna ca la viteze relativ mici (sub 80km/h pt un motor de ~160cp), accelerarea puternica in curbe ii va da un caracter supravirator, similar masinilor rwd. Diferenta fata de acele masini rwd este ca e f usor de iesit din derapaj,,
,,pe zapada se stie clar superioritatea lui torsen. Am avut o experienta pe noroi/drum f mocirlos.glod cum vrem sa ii spunem, incit masina se deplasa singura si cind stateam pe loc cu rotile blocate. Sta se intimpla anul acestain ianuarie. Pt prima oara am zis ca, cu tot cu quattro meu ramin aici si chem un preten cu un jeep sa m a scoata. NU a fost cazul, necesita mai multa abilitate si profesionalism din partea soferului. In concluzie, citeodata sistemul este mai performant decit mi-as fi imaginat eu.,,
,,un exemplu concret fiind faptul ca am un offroader de vanatoare am mers cu el pe deal (eu) era zapada ceva cam mare dar terenul nu era cine stie cat de denivelat si m-am troienit nu se mai clintea masina...ghici cine m-a scos (precizez masina de teren SUZUKI VITARA 2.0 v6 24v), a venit fratele meu cu Audi A6 v6 TDI quattro la 180 caluti putere
:D... incercand sa ma scoata a rupt un cablu de remoracare iar cu al 2-lea m-a tras de acolo de zici ca eram pe bicicleta nu intr-o masina de teren...,,,,
Haldex este un
sistem reactiv.Situatia este un pic altfel: masina este in mod normal, aproape tractiune fata (zic aproape pentru ca in conditii normale, la puntea spate se trimite 2.5% din cuplul disponibil, deci nu e chiar 0 pe spate). Acest sistem foloseste senzori care detecteaza roti care derapeaza, moment in care este cuplat ambreiajul din diferentialul Haldex, lucru ce face ca mai mult cuplu sa fie trimis la puntea spate. Din pacate, cuplul maxim care poate fi trimis in spate este de 50%.
Deci la baza masina este fwd in mare parte a timpului. In caz ca fata rupe aderenta, haldex trimite pana la 50% pe spate. Deci niciodata puntea spate nu va primi mai mult de 50%.
Parerea unui posesor de Haldex:,,
echipata cu haldex, a3 sportback 200cp, esential cu jenti pe 18'', raspunde extraordinar la orice nebunii facute pe uscat sau ploaie, cum ar fi:
-manevrabilitate in viraje, folosind acceleratia la max
-siguranta in viraje, daca este nevoie sa frinezi brusc
-siguranta pe carosabil ud, aproape ca si pe uscat, prin timpul scurt de raspuns al repartizarii distributiei cuplului motor pe oricare dintre roti (cind pierde aderenta se simt chiar smuncituri in trenul de rulare),,
,,lacune vazute de mine
-pe zapada, la viteze mici,
incapacitatea sistemelor electronice de a reactiona-pe noroi: pur si simplu incercati sa evitati! se comporta bine atit timp cit mai are aderenta macar pe o roata, dar cind ramineti impotmoliti, adica cind aluneca toate rotile, comporta smuncituri deosebit de violente , incercind sa transmita cind pe o roata, cind pe alta, socuri ce sunt trimise catre cutia de viteze si nu numai!,,
Un test interesant intre cateva sisteme de tractiune inclusiv Subaru repectiv Vw,4 Motion. http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE...feature=related...cu precizarea ca la acel Passat din test este un Haldex,incepand cu anul 2005 pana in prezent s a pus Haldex deci nu un Torsen.
Testul are o tenta pentru daca puneau un A4 orice generatie sau un batran Audi 80 cu buton magic nu mai rezulta ce se doreste in test
...testul o sa nasca polemici sper constructive,el in fapt este o oda adusa ptr Subaru