Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru AWD
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
pista
CITAT(raducuGR @ Jul 4 2009, 01:32 PM) *
CITAT(pista @ May 14 2009, 11:14 AM) *
La intalnirea de iarna ar fi bine sa testam mai amanuntit diferentele intre OBK 2.5i cu reductor, cu LSD spate, fara VDC si OBK 2.0D fara reductor, fara LSD spate, cu VDC. thumbsup.gif




pista, outback diesel ARE lsd pe spate...outback-ul automat nu are...cutia de viteze in 5 trepte de la outback e standard legata de diferential lsd pe spate...se si simte cind intri periculos in curbe si accelerezi la jumatea cubei...


Radu,
OBD are diferential de tip deschis pe spate dupa constatarile colegului nostru @hdi. El a zis daca invarte intr-un sens roata din spate celelalte se invart in sens invers.
La mine pe 2.5i benzinar invartind roata din spate toate rotile se invart in acelasi sens. Deci am LSD pe spate.
Daca invart roata din fata intr-un sens celelalte se invart in sens invers =>diferential tip deschis.

P.S. te rog verifica si tu cu masina ridicata

CITAT(G e o r g e @ May 13 2009, 03:55 PM) *
CITAT(pista @ May 13 2009, 06:51 PM) *
@George
OBK din semnatura mea are LSD pe spate. thumbsup.gif

hmmm ... strange ...

De ce ? rolleyes.gif
G e o r g e
strange ca trebuia sa fiu mai la curent cu toate datele thumbsup.gif
pista
CITAT(G e o r g e @ Jul 5 2009, 12:07 AM) *
strange ca trebuia sa fiu mai la curent cu toate datele thumbsup.gif

OK, George.
Eu astept in continuare un coleg de forum pus la punct cu datele Subaru. Tu ar trebui sa ajungi cel putin si moderator de forum pe aria Subaru. smile.gif Nu am uitat de forumul monomarca Subaru si nici de faptul ca ai detinut Legacy 2.5i si ca mai recent detii un STI. Te rog frumos concentreza -te mai mult pe aceasta arie. Sunt convins ca nu vei regreta sub nici un aspect. yup.gif
GLC120
Radu iti confirm si eu ca la OBD-urile din Romania este diferential normal (OPEN) pe spate.

Mai aveam ceva dubii dar intre timp am discutat si cu un sef de service pasionat.

Pentru modelele pe benzina s-ar putea sa nu fie o regula si sa depinda de piata/an de fabricatie.

Singurul site pe care am vazut detaliat este Subaru Canada unde se precizeaza la fiecare versiune daca are sau nu LSD pe spate. Parca si in US spune ceva, unele modele au chiar Torsen pe spate. Cred ca nu vom lamuri niciodata cum e fiecare masina .....
raducuGR
QUOTE (GLC120 @ Jul 6 2009, 03:07 PM) *
Radu iti confirm si eu ca la OBD-urile din Romania este diferential normal (OPEN) pe spate.

Mai aveam ceva dubii dar intre timp am discutat si cu un sef de service pasionat.

Pentru modelele pe benzina s-ar putea sa nu fie o regula si sa depinda de piata/an de fabricatie.

Singurul site pe care am vazut detaliat este Subaru Canada unde se precizeaza la fiecare versiune daca are sau nu LSD pe spate. Parca si in US spune ceva, unele modele au chiar Torsen pe spate. Cred ca nu vom lamuri niciodata cum e fiecare masina .....

What about Subaru’s other engineering features? The Outback’s power-steering is now electric to improve fuel economy, and the front brakes have been uprated. Suspension is conventional struts at the front and multilink at the rear. It has self-levelling as standard and a centre differential with viscous rear LSD (limited slip differential).
http://www.green-car-guide.com/articles/7/...esel/Page1.html

outback si outback diesel au LSD pe spate...nu stiu de unde aveti voi alte idei...auzi torsen la subaru...nu cumva si haldex....si v-am mai spus cine a condus masina cu LSD pe spate isi da seama...o fost primul lucru de care m-am interesat cind l-am cumparat...de altfel pe site-ul grecesc se specifica...foresterul nou tribeca etc sint singurele subaru care nu au lsd...are si impreza vechi de 1600, forester vechi 2.0,2.0 xt,2,5 xt
Mircea104901
QUOTE (raducuGR @ Jul 7 2009, 02:11 PM) *
...auzi torsen la subaru...


Impreza STi are torsen pe spate.

http://www.torsen.com/files/Torsen%20Application%20Chart.pdf
raducuGR



Subaru Legacy Outback Diesel

Engine
Two-litre, four-cyl "boxer" common-rail turbo

Power
148bhp

Gearbox
Five-speed manual

Driveline
4wd with centre differential and rear limited slip diff

Ground clearance
195mm (7.7in)

Towing capacity
1.7t

Price
£22,495



GLC120
raducu, de Torsen scrie cel putin pe site-ul din US www.subaru.com in descrierea Impreza si Legacy.

Tu unde ai vazut pasajul citat? Cred ca este un articol publicat de un "jurnalist" unde apar deseori date eronate. Pe site-ul subaru UK nu apare asa ceva. OBD de la noi din Romania sigur nu au LSD pe spate!
raducuGR
QUOTE (GLC120 @ Jul 10 2009, 12:57 AM) *
raducu, de Torsen scrie cel putin pe site-ul din US www.subaru.com in descrierea Impreza si Legacy.

Tu unde ai vazut pasajul citat? Cred ca este un articol publicat de un "jurnalist" unde apar deseori date eronate. Pe site-ul subaru UK nu apare asa ceva. OBD de la noi din Romania sigur nu au LSD pe spate!

http://www.subaru-global.com/09outback_spec.html transmisia la 2,5 si la diesel este la fel ...nu stiu ce masini aveti voi in Romania....ma inebuniti de tot...
GLC120
Link-ul este o fisa tehnica pentru Outback, cred ca identica cu cea de la noi. Tot ce vad este:

"Centre differential gear coupled with viscous LSD" adica diferential central LSD cu vascocuplaj.

Unde ai vazut ceva despre "rear differential"?
pista
Pe pagina oficiala Subaru Elvetia la datele tehnice referitoare la transmisie(Antrieb) apare:
vezi la Limitiertes Hinterachs-Sperrdifferenzial (LSD)
2.5i si 3.0R cu diferential spate LSD
2.0D fara diferential spate LSD
si bineinteles toate cu VDC.

Ce ziceti ?
GLC120
QUOTE (Watcher @ Sep 23 2009, 11:00 AM) *
QUOTE (eu @ initial)
Oare faptul ca eu stiu ca pe VW 4motion inseamna diferential central Haldex si care distribuie standard 90-10 (sau ceva de genul) iar la Audi (de la A4 in sus) quattro inseamna torsen care distribuie 50-50, asta ma face 'ciumegospecialist' ?

QUOTE (iulian @ corectandu-ma)
Eronat, amandoua parti erati in eroare. rolleyes.gif
Intrebarea este grea iar in Romania nu o sa gasesti multi persoane sa ti dea informatii de genul asta indiferent de reprezentanta.

Raspunsul care trebuia sa l primesti:
1.TORSEN -toate modelele AUDI,Vw cu motoare montate longitudinal
Introdus pe toate modelele de serie Audi incepand cu anul 1987
Initial pe A4, A5, A6-Torsen + Passat 4motion pana in 2005.
2.HALDEX-toate modelele AUDI,Vw cu motoare montate transversal
Audi TT,Audi A3 dotate Haldex + Golf 4motion,


Acum zic eu: am citit de mai multe ori si nu vad unde difera afirmatiile noastre de sunt eu in eroare ninja.gif

PS: Q7 nu exista la momentul discutiei relatate (2004) thumbsup.gif


Poate ne lamurim la Audi daca la Subaru e asa greu!

watcher, eu inteleg din ce spune Iulian ca A3, A4 sau A6 pot avea atat motoare longitudinale cat si transversale deci alt tip de diferential central sub aceeasi denumire comerciala. La fel Q5 ? Acelasi motor poate fi montat transversal pe un model Audi si longitudinal pe altul ?



GLC120
QUOTE (iulian_1976 @ Sep 23 2009, 04:41 PM) *
VW 4motion inseamna diferential central Haldex ?!
Raspuns: Nu.
4motion este o doar o denumire marketizata pe golf 4motion poti intalni Torsen,iar pe Passat 4motion poate fi
Haldex.
Audi (de la A4 in sus) quattro inseamna torsen ?
Raspuns:Nu.
Quattro de asemenea a devenit marketig,exista A6 cu Torsen si mai nou A6 cu Haldex.

Este de inteles de ce exista deruta in reprezentante,motorizarile sunt amestecate dar o simpla ridicare a capotei
poate deslusi misterul rolleyes.gif


Daca e adevarat, e bine de stiut. Cu motorul cum e, poate fi longituninal pe un Audi/VW si transversal pe alt model ?
iulian_1976
QUOTE (GLC120 @ Sep 23 2009, 10:56 AM) *
Poate ne lamurim la Audi daca la Subaru e asa greu!
watcher, eu inteleg din ce spune Iulian ca A3, A4 sau A6 pot avea atat motoare longitudinale cat si transversale deci alt tip de diferential central sub aceeasi denumire comerciala. La fel Q5 ? Acelasi motor poate fi montat transversal pe un model Audi si longitudinal pe altul ?

Este foarte adevarat ,,pe verificate ,, thumbsup.gif
GLC120@ ai prins ideia thumbsup.gif

A3, A4 sau A6 pot avea atat motoare longitudinale cat si transversale deci alt tip de diferential central sub aceeasi denumire comerciala.

Perfect adevarat thumbsup.gif
Mai nuantat pe A3 s au pus numai Haldex de cand sunt ,dar pe A6 desi a fost numai Torsen din acest an surpriza
pe noul A6 este un Haldex deci motor transversal.

La fel Q5 ?
Q5 din ce stiu are Torsen,sper sa nu ma insel o sa revin cu precizari.

Acelasi motor poate fi montat transversal pe un model Audi si longitudinal pe altul ?

Teoretic nu.
Practic da dar cu o serie de modificari.Sunt motoare de aceasi cilindree cu aceasi putere insa pe Audi A4 este pus longitudinal si pe Passat transversal codurile motoarelor sunt diferite dar multe piese sunt identice.
In trecut transplantau motorul de pe Audi pe Passat acum mai nou nu se mai face asa. rolleyes.gif

In trecut Quattro insemna Torsen ,insa acum daca ai Quattro nu mai este acelasi lucru a devenit mai mult denumirea comerciala.

GLC120
QUOTE (bogcot76 @ Sep 24 2009, 11:38 AM) *
QUOTE (roadrunner81 @ Sep 24 2009, 11:23 AM) *
Dragi posesori de Subaru, acest forum ar trebui sa fie o sursa de informatii, nu centru de reeducare.
O zi buna !


Ok, perfect de acord. Deci ce tip de diferential are pe spate Outback-ul Diesel? Daca nu cer prea mult.


Pe Outback Diesel de la noi este deschis adica open differential. Nici nu cred ca exista LSD spate pe vreun Outback Diesel vandut pe alte piete. Poate din cauza VDC-ului poate din cauza pretului.
G e o r g e
cu siguranta nu din cauza VDC ului . pentru a se putea pune VDC s-a trecut pe dif central controlat electronic .
GLC120
QUOTE (GLC120 @ Sep 24 2009, 02:00 PM) *
Pe Outback Diesel de la noi este deschis adica open differential. Nici nu cred ca exista LSD spate pe vreun Outback Diesel vandut pe alte piete. Poate din cauza VDC-ului poate din cauza pretului.


QUOTE (G e o r g e @ Sep 24 2009, 02:02 PM) *
cu siguranta nu din cauza VDC ului . pentru a se putea pune VDC s-a trecut pe dif central controlat electronic .


Daca cineva, inclusiv george, intelege ideea, il rog sa traduca si pentru noi, clasa muncitoare. blink.gif

hdi
Pentru cine nu a urmarit discutiile mai vechi voi repeta raspunsul primit de la un oficial SMT:
Pe Outback diesel diferentialul spate este de tip deschis si motivatia oficiala a acestei alegeri este un conflict intre VDC (functia de control a stabilitatii) si un eventual diferential LSD, la abordarea virajelor la mare viteza. Motivatia reala, spusa off the record, e ca nu prea e asa si ca diferentialul LSD era mai scump si nu prea mai avea mare lucru de facut in plus fata de cel open, atata timp cat masina e echipata cu VDC.
De ce a fost nevoie de VDC? Pentru ca potentialii cumparatori doreau aceasta functie si era greu sa-i convingi ca AWD-ul in forma sa pre-VDC era tot ata de bun ca si VDC-ul.
Asta mi s-a explicat. Judecati voi singurei.
G e o r g e
VDC era obligagtoriu idn cauza normelor din EU.
VDC cu central mecanic nu se poate . nu poti decupla motorul de la roti cand tu franezi roata si implicit in timp strice centralul .
GLC120
QUOTE (G e o r g e @ Sep 24 2009, 03:12 PM) *
VDC era obligagtoriu idn cauza normelor din EU.
VDC cu central mecanic nu se poate . nu poti decupla motorul de la roti cand tu franezi roata si implicit in timp strice centralul .


Eu cred ca tu aplici teoria: daca nu poti sa-i convingi macar incurca-i !

Ca tot eram acuzat ca iti cant in struna, prietene george: tot ce scrie deasupra este un nonsens absolut. Adica o prostie de la cap la coada. thumbsup.gif
G e o r g e
sa incerc sa explic mai bine atunci.
VDC nu se punea pe masinile mai vechi manuale pentru ca centralul era mecanic . cand franezi o roata toata puterea se va duce in acea roata . asa functioneaza diferentialele autoblocante. daca pui VDC pe o astfel de masina ai o problema (e o discutie de cateva sute de pagini pe topicul subaru vs altii ).

pe noile modele s-a schimbat centralul , de aici si posibilitatea de a pune VDC pe manuale . thumbsup.gif

LEGY vechi avea deschise fata si spate pe motorizari 2.0 si 2.5 pe 3.0 am impresia ca era doar spatele LSD .
la fel la ob uri.
forester avea LSD pe spate doar la 2.5XT (la 2.0XT nu stiu)
la astea noi sunt aproape sigur ca e la fel . 2.0 (d si benzen) au deschise fata + spate iar 3.0 are lsd spate.
impreza STI e singura cu LSD fata + spate .
wrx are doar spate LSD
legy GT are doar spate LSD.
pista
CITAT(G e o r g e @ Sep 24 2009, 02:52 PM) *
LEGY vechi avea deschise fata si spate pe motorizari 2.0 si 2.5 pe 3.0 am impresia ca era doar spatele LSD .
la fel la ob uri.
forester avea LSD pe spate doar la 2.5XT (la 2.0XT nu stiu)

George,
nu doresc sa te contrazic dar am OBK 2.5i MY2007 5MT cu LSD pe spate.
Inclusiv Foresterul lui Mircea 2.0 aspirat are LSD pe spate.
Verificat de noi, gasit si verificat cod aflat pe DS si e sigur LSD. Am verificat si cu masina ridicata invartind rotile.
G e o r g e
nu ma contrazici , invat lucruri noi . de la ce an au pus LSD pe spate ?
GLC120
QUOTE (G e o r g e @ Sep 24 2009, 03:52 PM) *
sa incerc sa explic mai bine atunci.
VDC nu se punea pe masinile mai vechi manuale pentru ca centralul era mecanic . cand franezi o roata toata puterea se va duce in acea roata . asa functioneaza diferentialele autoblocante. daca pui VDC pe o astfel de masina ai o problema (e o discutie de cateva sute de pagini pe topicul subaru vs altii ).

pe noile modele s-a schimbat centralul , de aici si posibilitatea de a pune VDC pe manuale . thumbsup.gif


Tu crezi ca mai multe prostii mici se inghit mai usor decat una mare de tot. Din pacate ai dreptate aici!

Ce inseamna "central mecanic" george? Torsen e mecanic? Open e mecanic? vascocuplu pentru cuplare sau pentru limitarea alunecarii este mecanic ?

Exista si astazi multe masini cu central mecanic si cu TC sau VDC care franeaza o roata sau alta.

Scuza-ma dar tu ne spui succint ca 2+2 = 7 iar apoi incercam pe 3 pagini sa descoperim ca prin 2 se intelege altceva, "=" avea un sens filozofic iar 7 era o fata frumoasa Alba-ca-Zapada.
G e o r g e
mecanic = fara control electronic si fara posibiltate decuplare on demand .

explica-mi tu mie atunci de ce OB ul lui pista nu are VDC atunci . care ar fi explciatia tehnica ?
sau de ce existau subaru cu VDC si fara VDC diferenta fiind ca unele erau automate si celelalte manuale ?
de ce de la un an incoace au bagat DCCD ? si ups , tocmai dupa ce au introdus DCCD a aparut si VDC pe manuale .
pista
CITAT(G e o r g e @ Sep 24 2009, 03:12 PM) *
...de la ce an au pus LSD pe spate ?

Nu stiu raspunsul, dar stiu ca OBK 2.5i 5MT are DR(reductor) si LSD spate la fel ca Foresterul 2.0 aspirat cu 5MT.
GLC120
Eu nu cred ca esti rau intentionat dar intrebarile tale nu au legatura cu ce ai spus. Daca incep sa raspund vom discuta 87 de pagini aiurea. Te rog fii mai atent la ortografie "fara posibilitate decuplare on-demand" ?? unsure.gif Era un space pe acolo?

Torsen, open, si LSD vasco de la Subaru se incadreaza in definitia ta pentru mecanic. Exista masini cu VDC si central mecanic. O multime. Eu am vreo doua.
hdi
QUOTE (G e o r g e @ Sep 24 2009, 03:12 PM) *
VDC era obligagtoriu idn cauza normelor din EU.


Esti sigur ca exista niste norme europene ce impun obligativitatea prezentei VDC (ESP) pe masinile nou vandute? Eu n-am auzit de asa ceva. Nu de alta dar ma gandesc ca si Dacia se vinde tot in Europa, ca Romania e tot in Europa etc, etc...
iulian_1976
Incerc sa clarific cativa termeni desi este raportat la 'Haudi whistling.gif ....in speranta ca va vor folosi in discutiile viitoare. rolleyes.gif

Diferentialul median Torsen este elementul central al tractiunii integrale quattro la montarea motorului pe directie longitudinala. Acesta asigura complet automat distributia variabila, corespunzatoare situatiei, a fortelor motrice pe osia din fata si pe cea din spate. Principiul fundamental al diferentialului Torsen (Torsen = torque sensing = sesizare valorii cuplului motor) se bazeaza pe autofranarea intre roata-melc si melcul unei transmisii prin melc.
Un diferential Torsen este format din doua transmisii prin melc. Distributia cuplului motor se realizeaza in mod normal in parti egale pe osia din fata si cea din spate (50%:50%).
Caz Audi in caz de conditii de aderenta diferite intre osia din fata si cea din spate are loc o sprijinire a cuplului motor, in functie de diferentialul Torsen in proportie de pana la 66% (in cazul Audi allroad quattro pana la 75%) la osia cu o mai buna aderenta la sol".

Cuplajul electro-hidraulic Haldex este elementul central al tractiunii quattro la motoarele transversale. El distribuie forta de tractiune variabil si conform situatiei pe ambele punti si ofera toate avantajele unei tractiuni permanente pe toate rotile.
Cuplajul Haldex reactioneaza deosebit de repede la schimbarile raporturilor de tractiune si adapteaza distributia fortei de tractiune optimal. In acest caz sunt folosite o multitudine de informatii, printre altele turatia motorului si cuplul motor, viteza rotilor, functile de franare ale ABS si recunoasterea intentiei de manevra, accelerare sau actionarea franei de mana. ".

Inventia Audi din 1986 si care s a numit quattro:
- integrarea diferentialului central in cutia de viteze si un ax tubular de numai 26,3 cm care permite transmiterea puterii in doua directii. In loc sa antreneze diferentialul puntii din fata direct prin extremitatea din fata, acest ax este cuplat la diferentialul interaxial si asigura antrenarea trenului spate printr-un ax cardanic si a trenului fata prin intermediul unui arbore de iesire canelat.

....din pacate despre tipul exact de transmisie la Subaru nu stiu nimic,incerc sa pricep de la voi,desi nu este foarte clar .
Din zvonuri dar nu pot confirma este ca pe Subaru se pun derivatii din Haldex .
Va rog nu aruncati cu pietre sunt doar banuieli ale unora unsure.gif


O intrebare care pare puerila,pentru mine nu rolleyes.gif
Ce este VDC ul ? ....vreau sa l reperez la Audi.
G e o r g e
QUOTE (hdi @ Sep 24 2009, 09:27 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Sep 24 2009, 03:12 PM) *
VDC era obligagtoriu idn cauza normelor din EU.


Esti sigur ca exista niste norme europene ce impun obligativitatea prezentei VDC (ESP) pe masinile nou vandute? Eu n-am auzit de asa ceva. Nu de alta dar ma gandesc ca si Dacia se vinde tot in Europa, ca Romania e tot in Europa etc, etc...

din 2010 sau 2012 cred eu ... tot odata cu DRL ( daylight runing lights , adica vezi led uri la haudi si mb )
hdi
QUOTE (iulian_1976 @ Sep 24 2009, 08:27 PM) *
....din pacate despre tipul exact de transmisie la Subaru nu stiu nimic,incerc sa pricep de la voi,desi nu este foarte clar .
Din zvonuri dar nu pot confirma este ca pe Subaru se pun derivatii din Haldex .
Va rog nu aruncati cu pietre sunt doar banuieli ale unora unsure.gif


LSD-ul este cu vascocuplu iar cele deschise sunt ... deschise
iulian_1976
...si VDC ul ?
Asa imi pot da seama cu ce este compatibil la Audi,are alta denumire desigur whistling.gif
hdi
VDC-ul este ceea ce la Audi se numeste probabil ESP+TCS+ASR
Probabil ca VDC= Vehicle Dynamic Control.
iulian_1976
Merci thumbsup.gif
Deci are traction control,antipatinaj si TCS ce o fi? whistling.gif

QUOTE (GLC120 @ Sep 24 2009, 02:35 PM) *
Eu nu cred ca esti rau intentionat dar intrebarile tale nu au legatura cu ce ai spus. Daca incep sa raspund vom discuta 87 de pagini aiurea. Te rog fii mai atent la ortografie "fara posibilitate decuplare on-demand" ?? unsure.gif Era un space pe acolo?
Torsen, open, si LSD vasco de la Subaru se incadreaza in definitia ta pentru mecanic. Exista masini cu VDC si central mecanic. O multime. Eu am vreo doua.



Pe anumite modele quattro exista posibilitatea cuplarii manuale a diferentialului , blocajul diferentialului spate poate fi cuplat manual, ca un ajutor pentru demarajul in conditii extreme. La o viteza de peste 25 km/h, blocarea se va decupla automat si sistemul antiblocaj va reintra in functiune.Poza2
In plus au existat si modele quattro ce cupleaza la alegere Poza1 thumbsup.gif



Desi mai toata lumea spune ca quattro respectiv torsen este exclusiv permanent se inseala. thumbsup.gif

Informativ.
-1994 AUDI introduce impreuna cu diferentialul central TORSEN +EDL - diferentialul cu alunecare limitata pentru ambele axe .
-1997 premiera mondiala: quattro,in fapt Torsen + ESP .
GLC120
QUOTE (iulian_1976 @ Sep 24 2009, 08:27 PM) *
Principiul fundamental al diferentialului Torsen (Torsen = torque sensing = sesizare valorii cuplului motor) se bazeaza pe autofranarea intre roata-melc si melcul unei transmisii prin melc.
Un diferential Torsen este format din doua transmisii prin melc. Distributia cuplului motor se realizeaza in mod normal in parti egale pe osia din fata si cea din spate (50%:50%).
Caz Audi in caz de conditii de aderenta diferite intre osia din fata si cea din spate are loc o sprijinire a cuplului motor, in functie de diferentialul Torsen in proportie de pana la 66% (in cazul Audi allroad quattro pana la 75%) la osia cu o mai buna aderenta la sol".


Este adevarat ca principiu dar: Torsen se refera la transmiterea cuplului motor catre puntea cu aderenta mai mare cand se"simte" o diferenta intre cuplul transmis la roata. Deci daca pierzi aderenta pe o punte, cuplul la puntea cealalta se transmite multiplicat cu un factor (TBR = Torque Bias Ratio) dat de tipul respectivului Torsen.

Exemplu (TBR =4): in conditii normale asfalt uscat fiecare punte primeste un cuplu de 100 Nm de la motor si mergem fericiti la deal. Daca pe fata scade aderenta si numai 40 Nm ajung acolo, atunci Torsen, fara senzori si fara electronica va transmite 40 x 4 = 160 Nm catre puntea spate. La un diferential normal (open) pe spate nu ar putea ajunge pe spate mai mult de 40 Nm de la motor.

Genuine Torsen sunt pur mecanice, dispozitivul cu "melci" fiind destul de complicat. Dezavantaj: daca pe o punte ai aderenta ZERO (de exemplu roata ridicata) nu se transmite nimic nici la cealalta punte. Ideal pentru o masina de teren, cred ca este diferential central Torsen blocabil manual.

Astazi se numesc "Torsen" si alte tipuri constructive care fac acelasi lucru.

There are currently three types of Torsen differentials.

1. The original Torsen T-1 (Type A) uses crossed axis helical gears to increase internal friction. The Type I can be designed for higher torque bias ratios than the Type II, but typically has higher backlash and the potential for Noise, Vibration, and Harshness (NVH) issues, and requires a precise setup/installation.
2. The later Torsen T-2 (Type B ) uses a parallel gear arrangement to achieve a similar effect. There is also a specialist application of the T-2, known as the T-2R (RaceMaster).
3. The latest Torsen T-3 (Type C) is a planetary type differential, in that the intended torque split is not 50:50. The Type C is available as single or twin version; the Torsen twin C differential has front and center differential in the same unit.[2]

The Torsen T-3 will be employed as the centre differential in all future non-Haldex Traction Audi models with quattro four-wheel drive, current applications: 2008 Audi S4 (B7), Audi RS4 (B7), and Audi Q7. Alfa Romeo uses Torsen C twin differential in Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 and then in 159, Brera and Spider Q4 models. Also Toyota uses a Torsen T-3 in the center differential of the Toyota 4Runner and Lexus GX470, with manual locking feature, and GM has a Torsen T-3 centre differential in the (non rear drive) Chevrolet TrailBlazer SS.


Nu cred ca se mai fac astazi Audi de serie cu buton de cuplare/decuplare 4x4 sau cu diferential blocabile. Ce sa faci pe sosea cu diferential blocabil? In trecut au existat cu siguranta.

LSD Vasco central de la cele mai multe Subaru pe care le vedem pe strada, "simte" diferenta de VITEZA de rotatie dintre cele doua punti. Materialul respectiv se incalzeste din cauza diferentei de viteza, devine vascos si practic cupleaza "ceva mai rigid" placile din interior, respectiv puntea fata cu puntea spate, atenuand diferenta de viteza. Este cel mai simplu LSD.
iulian_1976
QUOTE (GLC120 @ Sep 25 2009, 06:09 AM) *
Nu cred ca se mai fac astazi Audi de serie cu buton de cuplare/decuplare 4x4 sau cu diferential blocabile. Ce sa faci pe sosea cu diferential blocabil? In trecut au existat cu siguranta.

LSD Vasco central de la cele mai multe Subaru pe care le vedem pe strada, "simte" diferenta de VITEZA de rotatie dintre cele doua punti. Materialul respectiv se incalzeste din cauza diferentei de viteza, devine vascos si practic cupleaza "ceva mai rigid" placile din interior, respectiv puntea fata cu puntea spate, atenuand diferenta de viteza. Este cel mai simplu LSD.


Nu se mai fac este adevarat,in prezent sunt permanente toate.
In fine majoritatea iubitorilor de quattro spun ca Haldex este o blasfemie pe Audi rolleyes.gif

...ce este foarte interesant la vanzarea unui Audi quattro in prezent nu se prezinta detalii tehnice lagate de transmisie,explicatia este previzibila:ai un A6 cu Haldex nu te poti identifica cu tehnologia care castiga odata WRC
cel din urma fiind un Torsen bine gandit.

...la Subaru inexistenta detaliilor tehnice legate de transmisie ascunde cateva neajunsuri cel putin din punct de vedere
comercial.


sorintudosie
Au un Subaru Forester 2.0X model 2005, cand l-am cumparat a fost la cel mai inalt nivel de echipare (erau trei nivele de echipare daca imi aduc bine aminte),are tot ce se putea pune la momentul acela.
Poate sa imi spuna cineva ce fel de diferentiale am? Ca nu m-am lamurit.
bogcot76
Eu am alta intrebare:

Oare VDC-ul cu diferential deschis fata de LSD fara VDC, nu are un timp de reactie mult mai mic, in caz de intalnesti pe jos ceva mazga de exemplu?
bogcot76
QUOTE (sorintudosie @ Sep 27 2009, 11:45 PM) *
Au un Subaru Forester 2.0X model 2005, cand l-am cumparat a fost la cel mai inalt nivel de echipare (erau trei nivele de echipare daca imi aduc bine aminte),are tot ce se putea pune la momentul acela.
Poate sa imi spuna cineva ce fel de diferentiale am? Ca nu m-am lamurit.


Din ce am gasit eu pe site-uri cu istoria transmisiei la Subaru Forester, in 2005 doar 2.5XS si XT aveau standard LSD pe spate. In rest probabil ca va trebui sa o urci pe rampa si sa examinezi problema cu un Subaru freak thumbsup.gif
iulian_1976
QUOTE (bogcot76 @ Sep 27 2009, 09:02 PM) *
Eu am alta intrebare:

Oare VDC-ul cu diferential deschis fata de LSD fara VDC, nu are un timp de reactie mult mai mic, in caz de intalnesti pe jos ceva mazga de exemplu?


Intrebarea este buna insa cine poate raspunde cu adevarat la intrebarea asta ?! whistling.gif
...cineva cine a condus amandoua tipuri pe vreme nefavorabila,macar ar avea o perceptie chiar daca poate ar fi subiectiva.
pista
Bogcot76,
cu VDC probabil are timp de reactie mai mic fata de LSD fara VDC. In general pe sosea e posibil sa fie mai buna(dar nu sunt sigur) in schimb in conditii mai grele sau softroad solutia clasica pare a fi mai buna. Mai ales la plecarile de pe loc sau in conditii grele cand esti obligat sa decuplezi VDC.

P.S. Cu ocazia intalnirii de iarna ar fi o tema de studiat in practica.
Mircea104901
Torsen = integral mecanic. Ce apare in pozele puse de Iulian, sunt butoanele care bocheaza diferentialele, nicidecum decuplarea 4x4. De altfel, gadgetul care permite blocarea Torsenului este foarte simplu constructiv de facut, si e "lame" ca s-a renuntat la el. Probabil din cauza ESP + sofer de duminica (cei care apasa toate butoanele sa se aprinda led-urile din ele, ca arata mai "cool" masina).
Nu cred ca vreun Audi cu Torsen a avut decuplarea 4x4 (necesita cutie de transfer speciala => nu s-ar fi incadrat in normele lor de spatiu)

Obligativitatea ESP(VDC,VSA,etc...) face sa se renunte la diferentialele mecanice, si nu neaparat din cauza celui central, cat mai ales celor de pe punti. Aici apare adevarata problema. De altfel, a fost "challenging" pentru Subaru sa monteze ABS pe masinile lor care aveau LSD-uri central si spate.
Sigur,cel mai usor de implementat VDC-ul e cu un diferential central care permite decuplarea transmisiei dintre motor si roti, asftel ca electronica sa franeze selectiv ce roata considera ca e nevoie. Cu diferentiale pur mecanice, acest deziderat e imposibil de realizat, pt ca, cum spunea George, ESP franeaza roata, dar diferentialele tocmai acolo trimit momentul motor, pt ca asa-s construite, si, mai ales, trimit forta inainte de a aparea franarea, deoarece LSD-urile si Torsenul sunt pro-active(actioneaza inainte sa se intample alunecarea/franarea) si nu reactive ca Haldex-ul (dupa ce a intervenit evenientul).
Era reclama aia la X-Drive - cel mai "rapid" timp de raspuns la tractiune 4x4 (bullshit - la Haldex poate ca e adevarat). Torsen sau LSD actioneaza dinainte sa apara problemele, deci t<0 smile.gif . De aia e "lame" ca Haudi renunta la el. Si daca si Subaru renunta, si mai rau.

Impreza Sti are DCCD-ul central (nu stiu modelul lui George de care are), LSD pe fata (cu vascocuplu, sunt mai multe tipuri de LSD) reglat mai permisiv, adica mai mult spre open, dar totusi e LSD, si pe spate are Torsen! O transmisie de-a dreptul bestiala.
G e o r g e
eu nu am DCCD . thumbsup.gif urmatorul model (ala cu facelift) a avut.
bine si S203 smile.gif da' nu se pune .

felicitari mircea pentru explicatiile foarte bine spuse. thumbsup.gif
pista
Vascocuplaj (VC): incearca sa mentina turatia axelor la aceasi valoare sau la valori apropiate.
Se foloseste inclusiv la constructia LSD-urilor pe Subaru, montand intre cele doua axe ale diferentialului simplu (deschis).
VC LSD are totusi o inertie. In are schimb avantajul ca la patinarea a unei roti spate se intareste lichidul din diferential si determina rotatie apropiata si la cealalta roata .
La cele cu VDC (fara LSD pe spate) si diferential tip deschis pe spate diferenta de turatie intre rotile din spate este rezolvata prin franarea rotii cu turatia mai ridicata.

Consider ca solutia mai buna este cea care nu disipa energia cinetica ci transfera catre celalt ax.

GLC120
QUOTE (Mircea104901 @ Sep 28 2009, 09:40 AM) *
Sigur,cel mai usor de implementat VDC-ul e cu un diferential central care permite decuplarea transmisiei dintre motor si roti, asftel ca electronica sa franeze selectiv ce roata considera ca e nevoie. Cu diferentiale pur mecanice, acest deziderat e imposibil de realizat, pt ca, cum spunea George, ESP franeaza roata, dar diferentialele tocmai acolo trimit momentul motor, pt ca asa-s construite, si, mai ales, trimit forta inainte de a aparea franarea, deoarece LSD-urile si Torsenul sunt pro-active(actioneaza inainte sa se intample alunecarea/franarea) si nu reactive ca Haldex-ul (dupa ce a intervenit evenientul).


Mircea sper sa nu te superi. LSD e un termen general Limited Slip Differential. Sunt foarte multe tipuri constructive.

Diferentialul clasic transmite miscarea in doua parti si permite diferente intre vitezele de rotatie (fata-spate sau stanga-dreapta) iar cuplul se duce unde e mai usor adica spre roata care e in aer, pe gheata lucie, in zapada sau noroi adanc. Nasol moment! blink.gif

LSD-urile mecanice sau electronice simt patinarea rotii cu aderenta redusa si trimit cuplu mai mare la cealalta roata. MAI MULT SAU MAI PUTIN, MAI REPEDE SAU MAI TARZIU.

Parerea mea ca este foarte greu de spus care E MAI BUN sau care REACTIONEAZA mai repede. La fel de greu este (din pacate) sa spui ce fel de diferential spate are SUBARU cutare din anul cutare. unsure.gif

In week-end am vazut un Outback 2.5i MY2008 automat care la trecerea peste un copac, ramasese blocat. Nu atingea cu burta dar ii patina pe pamant uscat (!) o roata din fata si una din spate. Avea LSD pe spate? Nu stiu! Avea VDC? Da! Daca a functionat VDC-ul a facut-o tarziu dupa ce masina a fost putin impinsa.

Eu cred ca in offroad cele pur mecanice sunt mai bune si mai fiabile. Pe sosea minunile electronice cu 87 de senzori sunt teoretic mai bune. In practica ma abtin. Personal prefer sa faca altceva -mai destept- decat sa franeze roata care se invarte mai repede.

Pasajul bolduit: un diferential LSD care permite DECUPLAREA nu stiu sa existe. LSD-urile "cupleaza" roata care are aderenta NU o decupleaza pe cea care e in zapada. Franand roata din zapada cu ESP/VDC, automat apare un cuplu rezistent care se duce la cealalta roata. Practic din frana se creeaza aderenta pe roata respectiva.
E adevarat ca rezultatul este acelasi si ca e greu sa faci ca ESP-ul si LSD-ul sa functioneze coerent si fiabil impreuna.

LSD-ul vasco de la Subaru nu e proactiv. Pana nu se invarte o roata mai repede ca sa incalzeasca materialul respectiv nu se intampla nimic. De fapt, cred ca foarte putine LSD-uri sunt, mai mult e vorba de vrajeli de marketing cu 1/4 de tura sau nanosecunde.... gen BMW.
Mircea104901
GLC - vezi ca te grabesti: nu am scris LSD central ci diferential central smile.gif Si spuneam de decuplare, pt ca pe arborele motor (input shaft) sa nu fie aplicata nici un fel de forta, forta care ar fi distribuita automat de diferentialele mecanice. De aia se renunta la cele pur mecanice, ca sa se poata decupla momentul motor.
Si stiu ca exista mai multe tipuri de LSD, dar eu vorbeam de cele pur mecanice. thumbsup.gif
Si da, LSD (mecanic, in speta cel cu Visco-cuplaj) si Torsen sunt pro-active (exista diferente intre ele, dar fac aproximativ acelasi lucru), si nu reactive ca celelalte diferentiale. Deci nu se pune problema "la cat timp intervine", pt ca ele actioneaza incontinuu.
Pentru cine are chef sa citeasca: http://www.difflock.com/offroad/differentials.shtml
Mircea104901
Problema la VC-LSD si Torsen apare la incrucisare de punti (ramai cu 2 roti - cate una de pe fiecare punte fara aderenta). Aici amandoua "fail", daca se accelereaza, atata timp cat nu au blocaj manual, sau nu sunt construite cu autoblocaj. In functie de parametrii constructivi (fiecare au un raport) daca la capatul care se roteste liber se aplica o forta de franare, diferentialul va trimite moment motor catre cealalta roata inmultit cu inversul raportului. Desigur ca pe o panta foarte inclinata, sau eventual un bustean, sau mai stiu eu ce, exista posibilitatea sa nu poti trece cu diferentiale mecanice, pentru ca diferentialul nu poate trimite suficienta forta catre roata cu aderenta. Aici mai repede trece o masina cu VDC. In cazurile de genul asta, cele mai bune sunt cele cu autoblocaj, sau blocaj manual.
Pentru Subaru exista diferentiale pt ambele punti cu alunecare limitata si autoblocaj, facute de terti. Alunecarea limitata nu este prin visco-cuplaj, ci unul cu discuri. http://www.cusco.co.jp/en/parts_product/pr...ers_typemz.html

Click to view attachment


Si le-a schimbat si are asa:
Center: Viscous type (OEM lsd)
Front: Torsen-2 type (STi Helical)
Back: Clutch-type 1.5 way (Cusco)

Diferentialul centralul stock la Subaru (cel mecanic) e de 4kgf; exista original de 20kgf pentru cei care trec des prin situatii dificile, sau DCCD-ul de pe STi (best of all) care permite blocarea in orice raport doreste soferul.
GLC120
Mircea, nu m-am grabit. Ai spus ca LSD este proactiv si ca actioneaza "dinainte sa apara problemele".

E mult prea general si in mod cert nu se aplica la LSD vasco. Intai se incalzeste apoi se "autoblocheaza" adica reactioneaza la o pierdere de aderenta dupa un timp, este reactiv.

Daca imi dai un exemplu de masina/diferential care "decupleaza" o roata automat cand esti in treapta X si apesi acceleratia iti raman dator. Decuplat cum ai spus adica "sa nu fie aplicata nici un fel de forta" de la motor pe roata care a pierdut aderenta.

Nu glumesc, pur si simplu nu am auzit si nu cred ca exista asa ceva la o masina de serie.
G e o r g e
QUOTE (GLC120 @ Sep 28 2009, 01:45 PM) *
Mircea, nu m-am grabit. Ai spus ca LSD este proactiv si ca actioneaza "dinainte sa apara problemele".

E mult prea general si in mod cert nu se aplica la LSD vasco. Intai se incalzeste apoi se "autoblocheaza" adica reactioneaza la o pierdere de aderenta dupa un timp, este reactiv.

Daca imi dai un exemplu de masina/diferential care "decupleaza" o roata automat cand esti in treapta X si apesi acceleratia iti raman dator. Decuplat cum ai spus adica "sa nu fie aplicata nici un fel de forta" de la motor pe roata care a pierdut aderenta.

Nu glumesc, pur si simplu nu am auzit si nu cred ca exista asa ceva la o masina de serie.


GLC , si la mine si la mircea ai interpretat prost. noi am zis sa se decupleze (din central) momentul motor pentru ca roata sa poata fi franata . asa imi aduc aminte ca am zis si eu si mircea.
Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Sep 28 2009, 06:45 AM) *
Daca imi dai un exemplu de masina/diferential care "decupleaza" o roata automat cand esti in treapta X si apesi acceleratia iti raman dator. Decuplat cum ai spus adica "sa nu fie aplicata nici un fel de forta" de la motor pe roata care a pierdut aderenta.


Nu am scris roata, ci de la motor la roti, adica undeva ori dupa cutie ori inainte, ca un ambreiaj, nu la fiecare roata individual.
Nu va face nimeni o transmisie cu decuplaj individual la toate rotile. Asta e ineptie. thumbsup.gif

LSD vs VDC la incrucisare de punti (ce spuneam mai devreme):

http://www.youtube.com/watch?v=UiUd9Ro15Js...feature=related
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.