Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
FAR EASTERN
Pe adresa asta s-a facut un top5 al motivelor pentru care lumea "mai asteapta" pana sa-si cumpere un hibrid. Sunt si o gramada de comentarii. Tinand cont ca alea-s pareri ale americanilor, hai sa vedem ce zic si romanii.
ttp://srv.ezinedirector.net/?n=2059647&s=61909731
f1anatic
Eu urasc benzina ! Vreau sa o consum toata !

Pentru ca ... THIS IS MORE FUN !
http://www.youtube.com/watch?v=HhMzK-BX3EM
Yours truly, primul in coloana si organizatorul acelei intilniri. Numarul final de masini a fost mult mai mare !
-----

Pentru ca se transfera poluarea dintr-un loc in altul: in loc sa fie poluare la teava de esapament, poluarea este la fabrica de baterii respectiv la locul unde toate acele baterii vor ajunge cind nu vor mai fi "eficiente". La fel gindesc si despre tehnologia pe hydrogen. Cineva trebuie sa il faca, imbutelieze si distribuie. In loc sa poluam folosind petrol, poluam folosind energie electrica care vine din carbuni sau energie nucleara si electroliza apei. Carbunii - adica termocentralele - polueaza infinit mai mult decit masinile iar centralele nucleare - well 1) lumea nu le vrea ca pot sa bubuie 2) deseurile chiar NU le vrea nimeni.

Personal consider turbo diesel hibrid o metoda mai avantajoasa pentru ca dieselul este mai econom. Si tot personal consider ca aceste masini hibride pot fi facute mai atractive pentru un entuziast ca mine: pot arata normal, pot avea si awd, pot fi si mai usoare, pot fi facute si mai iuti. Nu vad nici un motiv pt. care sa nu am motoare electrice pe toate rotile care sa ajute motorul pe benzina in acceleratie - da scurg "zeama din baterie" dar am acceleratia cu care sint obisnuit in Subaru iar cind ma potolesc incarc bateria si am din nou mers econom. Cred ca am precizat totul da ? Cu alte cuvinte vreau o masina cu suflet, identitate si technologie...NU o masina care este visul umed al unui ecologist care este...ne-documentat in priviinta realitatii.

Ah. Si pt. ca mi-ar fi rusine sa organizez asa ceva daca conduceam Prius. Mai bine ma duc la Greenpeace si ma aruncam de pe vapor in fata vinatorilor de balene decit sa organizez un meeting de Prius.



OvidiuH
QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 25 2008, 02:25 PM) *
Pe adresa asta s-a facut un top5 al motivelor pentru care lumea "mai asteapta" pana sa-si cumpere un hibrid. Sunt si o gramada de comentarii. Tinand cont ca alea-s pareri ale americanilor, hai sa vedem ce zic si romanii.
ttp://srv.ezinedirector.net/?n=2059647&s=61909731

Daca o sa faca un Prius cu un design mai normal, l-as lua.
Paul46623
@f1anatic: A-yu-men brotha'! N-as alege un hibrid niciodata pentru ca in primul rand contravine ideii mele de ceea ce ar trebui sa fie o masina 'verde'. Pentru mine, asta inseamna o masina cat mai simpla posibil, nu una complexa care teoretic scoate mileage bun. De-aia consider Logan eco2 Concept ca fiind cu vreo cateva ordine de marime mai 'verde' decat Prius.

In al doilea rand, utilitatea. Un hibrid e cu adevarat bun doar in oras (e drept, asta se aplica doar in cazul hibrizilor pe benzina). Ori, in oras eu as prefera sa folosesc ceva gen un scuter de 250 cc cu ABS. Iar in afara orasului, multe autoturisme moderne scot consumuri foarte bune (chiar si cele pe benzina). E drept, aici intervine discutia limitelor de viteza, deoarece multi hibrizi incep sa consume exponential mai mult pe masura ca trec de 70 mph.

In al treilea rand, pretul. Asa cum am mai spus in alt topic, de 32000 euro (pretul versiunii Prius de top) imi iau un Seat Leon 1.4T full-options, scuterul de 250 cc susmentionat si-mi mai raman un car de bani. Si chiar daca n-ar exista acciza aia reziduala de 10%, tot nu mi-as lua Prius de 28000 euro.
ToRnada
Nu dau doi bani in plus doar pentru protectia mediului !!!
Oricum platesc taxa pentru mediu prin:
pretul combustibilului, rovinieta (cunoscuta la inceput drept taxa de drum sau a lu' Base), taxa de prima inmatriculare ( taxa lu' boul de tariceanu), impozit.......
Masina mea nu polueaza mai mult decat marile uzine detinute de maharii tarii care isi fac legile astfel incat sa polueze cat, cum si unde vrea muschiul lor

Respect
ToRnada
Hoinar
QUOTE(Paul46623 @ Mar 25 2008, 03:05 PM) *
....
In al treilea rand, pretul. Asa cum am mai spus in alt topic, de 32000 euro (pretul versiunii Prius de top) imi iau un Seat Leon 1.4T full-options, scuterul de 250 cc susmentionat si-mi mai raman un car de bani. Si chiar daca n-ar exista acciza aia reziduala de 10%, tot nu mi-as lua Prius de 28000 euro.


Seat Leon 1.4T versiunea Stylance (+ESP +Airbaguri laterale spate) - cca 20000 euro (conform configuratorului de pe www.seat.ro)
Toyota Prius versiunea Sol - 25500 euro (conform preturilor de pe www.toyota.ro). La pretul Priusului se adauga si faptul ca are cutie automata, cruise control si smart entry&push start.

Ma rog...ideea pe care voiam sa o subliniez e ca daca iei la bani marunti nu e chiar asa mare diferenta intre masinile astea smile.gif.
Restul tine de optiuni si gusturi.
Paul46623
Wow, au scazut pretul Priusului zdravan (acum aproape un an erau mult mai mari). Probabil deoarece au renuntat la toate super-ofertele alea din State. Le sorbeau din bani destul de zdravan si trebuiau sa compenseze cumva.

Oricum hai sa zicem ca pica argumentul pret (evident, nu intram in discutia despre sh-uri; aia e cu totul alta mancare de peste). Celelalte doua insa raman.
f1anatic
Sint convins ca inevitabil cineva ma va intelege gresit.

Vedeti voi...Prius sint in RO putine si rare...ha ha ha. Aici insa sint pe toate drumurile. Apreciez initiativa firmei, consider ca este un progres in directia cea buna insa atit Toyota (cu marketingul fals (in priviinta consumului)) cit si lumea care o conduce au transformat o masina a viitorului intr-un status symbol. NU nu refuz faptul ca este un status symbol. In schimb sint indignat de falsitatea acestor oameni.

Daca Barbara Streisand (aia ce educatie are mah ?) sau Al Gore zbiara la TV ca planeta e poluata si ca trebuie sa reciclam si sa protejam mediul...si vin la diferite functii sociale intr-un Prius (ca sa nu mai vorbim de Lexusurile alea hibride 600 hl cu motoare V8 care consuma MAI MULT decit masina mea sport!!!)...well de ce nu se vorbeste si despre vilele lor din Florida, din California, apartamentele din NYC...zborurile intra si intercontinentale pe care le fac ? Pai cine polueaza mai mult ? Eu ca conduc o masina normala la munca ? sau toti smecherii astia care rag batindu-se cu pumnul in piept ca sa facem ca ei...sa protejam mediul ? Pai sa impartim noi emisiile (si combustibilul) consumat de un avion de la LA la NYC per capita pasager...si daca zboara tanti Streisand numai de 50 de ori pe an de colo pina colo (adica 25 de calatorii) pai a poluat mai mult si a halit mai mult titei decit masina mea in 5 ani. De ce nu iau trenul macar din cind in cind ? Sau sa calatoreasca mai putin. Ca nu dau buzna doar intre astea orase...Vedeti ce ma enerveaza pe mine ? Standardele duble... a unor personalitati care au transformat aceasta masina intr-un symbol...FALS. Nici unul nu stie cita poluare a fost introdusa in mediu pt. masina lor...si cit o sa il polueze dupa. Insa lumea ii vede la TV si daca un superstar face asa, pai sa facem toti ca ei. Ca ei "stie" mai bine...


Seful meu are un Prius. Bineinteles e foarte mindru de ea si imi aminteste din cind in cind de pretul benzinei. Om super educat, un expert mondial intr-o anumita boala de plamini, mortala si care este o epidemie la nivel global. E inutil insa sa ai o discutie cu el pe seama poluarii mediului. Nu va accepta niciodata ca masina lui CHIAR NU ESTE ALL THAT !. Eu nu ma bag in anumite discutii despre mediu - aici pe forum si in alta parte - din motive personale, dar nu pt ca nu as fi pregatit. Chiar din contra. Oricum, nu vreau sa sustin anumite chestii, cind eu insumi nu conduc o masina care suge benzina printr-un pai. Mai bine ma feresc de comentarii si "ride the wave". Dar sint cazuri cind devine penibil sa stai si sa vezi cum lumea se entuziasmeaza de cite o chestie care pare super fenomenala la suprafata. Dovada - chiar celelalt topic despre Bimmer diesel vs Prius.

Sint constient si apreciez ca Prius are tehnologia viitorului, este un pas inainte, reprezinta progresul. DAR nu este solutia definitiva din motive amintite ceva mai sus. Daca as dori o a doua masina, as conduce un Civic Hibrid pentru ca TDI hibrid nu "exista" inca la noi pe piata. Sau un diesel simplu. END OF STORY. (acum citiva ani era o poveste in ziar despre exact acest lucru...lumea statea la coada 6 luni asteptind un Prius; Civic hibrid colcaiau la dealer nevindute. Ah...am uitat sa va spun...ani de zile guvernul federal dadea "tax breaks" de citeva mii de dolari celor care cumparau masini hibride. Desigur si asta a incurajat explozia de Prius.

Cind il vad mah si eu pe JiJi al vostru pozat intr-un hibrid ?
Paul46623
Prius a fost cumparat intr-un volum mai ridicat decat Civic pe de o parte deoarece e 'statement symbol' ("Look at me, I'm saving the planet! And my car is so very different from other cars! It's not just some boring old car with a hybrid drive!" si alte rahaturi din acelasi serial), pe de alta deoarece e mai mare pe dinauntru, si asta conteaza in zonele cu multi nordici (Minnesota, Pennsylvania, Vermont, Connecticut etc.) unde tata are 6'2", mama 5'11" iar copii 5'10" (si asta pe la 15-16 ani). E nevoie de mult spatiu pentru picioare.
Dany_s
N-am luat inca pt ca n-am bani de asa ceva .

Oricum, Prius SIGUR nu as lua. Nu-mi place pur si simplu. Exterior ciudat si interior urat cu spume IMO.

Singurele hibride care le-as considera sunt Civic Hybrid ca si a doua masina, eventual pt sotie, pt oras, in cazul in care as locui la oras undeva mai la sud.

Ford Escape Hybrid, Camry Hybrid/Altima hybrid/Malibu hybrid , Highlander Hybrid si RX400H. Pana anul asta as fi zis si GS450H dar a aparut GS460 care e mai performant deci a preluat locul 1.

Chestia cu mediu n-ar fi un asa mare argument pt mine, sunt alte lucruri care polueaza de N ori mai mult decat masinile, a numit F1natic cateva.

Le-as lua mai mult pt consum, pt silentiozitate, pt reducerile de la guvern si pt a avea acces la reserved lanes pe unele autostrazi.

Dar deocamdata sunt inca destul de noi si destul de scumpe si noi, cand or fi multe la SH in 2-3 ani, o sa vad.
T u d o r
Titlul topicului induce deja o opinie. smile.gif Nu sunt de acord cu el.

Eu NU as lua un hibrid pentru ca ideea de poluare 0 e falsa si marketing ieftin. Nu as lua un hibrid pentru ca e prea complicat de intretinut in Romania de catre supermecanicii de aici. Nu as lua unul pentru ca bateria se consuma in timp. Nu as lua un hibrid pentru ca e scump ca porcu' si datoria de a promova reducerea poluarii trebuie sa fie a guvernantilor, prin masuri stimulative.

Eu AS cumpara un hibrid pentru ca are un consum decent.

Si nu am idei preconcepute in privinta aspectului interior sau exterior, dar parca nu apreciez bordul central al Prius-ului, asa ca as prefera un Civic. Atat exterior cat si interior. smile.gif
adi.mitrea
Cinci motive:

1. E foarte scump la achiziție comparativ cu o mașină normală cu performanțe similare
2. Rețea de service la pământ (îmi închipui cum ar fi să mă duc la service pentru că mașina mea nu mai încarcă bateriile...)
3. Lipsa avantajelor fiscale semnificative
4. Un hibrid performant (gen RX400h) e cel puțin la fel de poluant ca o mașină tradițională (+ poluarea pe care o generează industria de reciclare a bateriilor)
5. Există metode mai ieftine de transport și mai puțin poluante, chiar și decât hibridele (mașini Euro4 + GPL)

În rest, îmi e clar că cine deține puterea mondială "can switch" de la petrol la electric în câțiva ani, și asta prin legi și politici de stat. Practic EI au puterea să te facă să cumperi ce e mai bine pentru EI. Normal că hibridul e promovat, pentru că se dezvoltă o întreagă industrie odată cu el.

De ce niciun producător mondial nu marșează pe GPL (cea mai ieftină soluție mai puțin poluantă, să nu spun ecologică), ci în cel mai bun caz pe hidrogen? Pentru că un automobil pe GPL ar fi prea ieftin de întreținut și nu ar duce în spate industrii și multe locuri de muncă, de aia.

Prius este într-adevăr un pas (nu spun că e înainte ori înapoi - asta o va demonstra timpul) în cercetarea din industria auto, dar deocamdată e doar atât. f1natic are mare dreptate cu vedetele vs. ecologia.
ozz86651
Eu nu as lua hibrid pentru ca:
1. nu merita finaciar, si cu asta am spus motivul a 99% din oameni.
2. Foarte discutabil daca merita ca poluare.
3. Nu se potriveste cu stilul meu de naveta. Eu nu merg in cicluri de oras/autostrada, ci 5 zile pe saptamina fac 100 de mile pe zi aproape numai pe autostrada. In weekend in general merg tot pe autostrada, si distante mai mari. In oras ori folosesc trasportul in comun ori ma duc tinta cu masina intr-un loc si o parasesc acolo, dupa care merg pe jos. Deci n-as obtine nici un avantaj dintr-un hibrid, dar in schimb as cara baterii dupa mine.
4. Nu in ultimul rind, is no fun. Daca as avea bani mai multi as lua un S2000, o Miata, un Lotus, un Porsche Boxter, in nici un caz un Prius.

Partea cu aspectul nu o bag in discutie, desi nu imi place priusul presupunem ca in viitor o sa apara altele.
As lua in schimb un diesel daca ar fi de vinzare aici. Un 330d/335d chiar m-ar aranja smile.gif, desi nu-s convins deloc ca la banii astia mai merita dizel, cum am mai discutat.
mike.omega
Eu mi-as lua un hibrid, sau ma rog o dracovenie de masina care sa nu polueze, cica! dar numai pentru traficul urban si numai daca ofera aceleasi performante ca o masina cu motor pe benzina smile.gif
Pentru extraurban sau driving for fun sigur nu iau ecologia sau economia in calcul la fel de mult biggrin.gif

Si intr-un fel sustin ideea lui Adi, GPL! Desi io mi-am pus GPL din economie si nu cu gandu la ecologie teehee.gif


Cipp
De curiozitate, in cati ani se termina petrolul de pe Pamant? Ca sa stiu cat mai trebuie sa indur jecmaneala astora...
mike.omega
Io cred ca mai e si pentru nepoti! La ce preturi, nu se stie! dry.gif
Laurentiu_007
Nici eu nu mi-as lua hibrid pentru ca nu mi se pare practic. Asa cum am mai spus si la un alt topic tehnica este extrem de complexa si pot sa pariez cu oricine de pe forum ca, daca as avea o problema cu functionarea masinii, nici un dealer nu ar fi in stare sa o repare. Eventual sa o duca in Germania si sa o primesc inapoi peste o luna. Pe de alta parte este o masina f scumpa. Si in cazul acesta se ridica o alta intrebare: in cat timp se amortizeaza diferenta de pret prin consum, care in regim extraurban poate fi mult mai mare decat la o masina pe benzina, pentru ca este mai grea.
Si nici nu cred ca masinile astea sunt chiar atat de ecologice pe cat se crede, daca ne gandim la ce substante toxice sunt in acumulatorii aia...
Faptul ca Prius si masinile hibrid in general au fost promovate in America, nici asta nu ma surprinde prea tare,daca ne gandim la mentalitatea Americana unde cool inseamna mare, modern, ultimul tip (si in unele cazuri prostesc, fara rost, ilogic).
Cipp
QUOTE(Laurentiu_007 @ Mar 25 2008, 09:10 PM) *
Asa cum am mai spus si la un alt topic tehnica este extrem de complexa si pot sa pariez cu oricine de pe forum ca, daca as avea o problema cu functionarea masinii, nici un dealer nu ar fi in stare sa o repare. Eventual sa o duca in Germania si sa o primesc inapoi peste o luna.

Ce optimist esti...
Dany_s
QUOTE(adi.mitrea @ Mar 25 2008, 01:43 PM) *
Cinci motive:

1. E foarte scump la achiziție comparativ cu o mașină normală cu performanțe similare

4. Un hibrid performant (gen RX400h) e cel puțin la fel de poluant ca o mașină tradițională (+ poluarea pe care o generează industria de reciclare a bateriilor)


daca mergi pe fueleconomy.gov si dai compare side-by-side

Eu am pus acu RX400H/ML350/X5 3.0SI

si vezi acolo toate detaliile.

ex:
annual tons Co2 emitted: 7.1/10.8/10.2
air pollution score: 8/N.A/3

EPA consum mediu : 26/17/18 mpg
Epa consum oras: 27/15/15
EPA consum hwy: 25/20/21

Consum mediu facut de posesori: 25.6/16.6/19.5

LS600H/760 il/S600

co2- 8.7/12.2/14.1
score- 8/6/6
Epa consum mediu - 21/15/13
Epa consum oras- 20/13/11
epa consum hwy - 22/20/17

sau

Camry Hybrid/Passat 2.0T/Bmw 525i/Volvo S60 2.4T

co2- 5.4/8.3/8.3/8.7
score - 8/6/6/6
consum mediu -34/22/22/21
mediu oras - 33/19/18/18
mediu hwy - 34/28/28/26

consum facut de posesori - 36.2/26.3/n.a/n.a

sau

Prius/Jetta 1.9 TDI/Civic Hybrid

co2 - 4.0/6.4/4.4
score - 8/1/9
consum mediu - 46/33/42
mediu oras - 48/30/40
mediu hwy - 45/38/45

mediu facut de posesori - 47.6/40.6/45.6

annual fuel costs (bazat pe 45 city/55 hwy si 15 000 mile) - 1068$/1804$/1171$
ozz86651
Petrolul nu are cum sa se termine si nu o sa se termine vreodata. La ora asta inca sint rezerve gigantice pe pamint. Numai in Canada sint mai mult decit toate zacamintele actuale. Singura chestie e costul, evident ca la 100$/l consumul o sa fie mult mai mic decit acum.
Apoi mai e chestie cu atmosfera, multi zic ca inainte de a ajunge in criza de petrol ajungem in criza de atmosfera in care sa-l ardem.
Oricum terminarea petrolului e ultima problema pe care o avem.
James Kilowatt
Eu nu mi-as lua datorita cutiei automate biggrin.gif (ma refer la prius, alta n-am incercat)

Tinuta de drum nu m-a convins, nu e comparabila cu un accord care costa la fel.

Nu au nici un avantaj pentru un navetist ca mine care face 95% autostrada.

Sunt scumpe, nu sunt suficient de economice incat sa compenseze pretul initial.

Nu mi se pare o tehnologie matura - Ar fi tentant in clipa cand motorul e complet deconectat de roti ( merge la randament maxim si incarca bateriile sau sta, evitand complet regimurile partiale in care randamentul e la o treime din cel nominal). Iar bateriile sa fie usoare si capabile sa absoarba puteri f mari (incat recuperarea de energie sa nu fie doar marketing). Mai scriam si in alta parte, la nivelul tehnologic actual mai mult potential vad la un hibrid termic/aer comprimat, se poate obtine un randament global mai bun si exista mai putine "capcane ecologice", economice sau tehnologice.
Dau inca senzatia ca s-a umblat cu jumatati de masura (recuperarea de energie e frectie, iar regimurile pacatoase pentru motorul termic sunt evitate doar partial, nu total) astfel incat rezultatul nu e la inaltime. Consumul urban e poate cu 20% mai mic, nu de doua ori mai mic cum ar putea teoretic sa fie. (un dizal are randamenul nominal pe la 45%, insa in regimuri partiale poate fi si la 15%). Un hibrid inteligent ar putea (teoretic) evita complet randamentele pacatoase si sa injumatateasca consumul fara sa revolutioneze motoarele termice. Eu sunt aproape convins ca s-a optimizat profitul si nu consumul sau poluarea.


Le-as lua in schimb pentru coeficientul aerodinamic de exceptie (0.26), pentru silentiozitate si pentru interiorul cu aspect high-tech smile.gif
f1anatic
Parerea mea JKW este ca un turbo diesel hibrid ar fi excelent. Insa Motorul diesel are trebui sa fie tinut in randament maxim pe perioada cind functioneaza - si sa genereze electricitate pt motoarele electrice CARE propulseaza masinal. Cu alte cuvinte - ca o locomotiva. Daca bateria este incarcata 50-100% atunci TDI-ul poate fi oprit. Bineinteles tehnologie de recuperare a energiei prin frinare, masina super usoara si aerodinamica, si baterii cu adevarat usoare si cu capacitate mare de stocare. Si masina ar putea fi AWD, cu motoarele electrice direct la roti (sau pe punte) evitind transmisiile grele (eventual 1-2 trepte). Cred totusi ca spre asta tinde viitorul.
James Kilowatt
Pai cam asta spuneam si eu. Trebuie ca motorul sa nu fie conectat mecanic cu rotile si sa mearga doar la un singur regim - cel de randament maxim. Cat timp merge, alimenteaza bateriile, sau bateriile si motoarele, sau doar motoarele (ca locomotivele), putin conteaza. Ideea e sa mearga in DOAR in regim constant la randament maxim. La Prius nu e cazul.

Iar recuperarea de energie, ca sa fie eficienta, bateriile trebuie sa poata absorbi puteri mari. Niste sute de kw, acolo, in asa fel incat sa recupereze un procentaj cat mai mare din energia de franare. Acumulatorii actuali sunt la furat la capitolul asta, de aia le si trebuie atat de mult timp sa se incarce.

Un AWD electric ar fi super... ai putea pune cata putere vrei pe roata cu aderenta, fara sa-ti mai bati capul cu diferentiale complicate.
Paul46623
CITAT(James Kilowatt @ Mar 27 2008, 11:21 AM) *
Un AWD electric ar fi super... ai putea pune cata putere vrei pe roata cu aderenta, fara sa-ti mai bati capul cu diferentiale complicate.

Ce ati descris voi doi se numeste hibrid serial. Motorul CI serveste doar drept generator pentru baterii sau pentru motorul electric. Si da, un AWD electric cu cate un motor la fiecare roata ar face praf orice AWD mecanic, plus ca TC/SC ar putea fi implementate mult mai usor decat pe un sistem predominant mecanic.

James Kilowatt
Si face careva asa ceva, in afara de Electroputere?
ncristi
Nu as lua pentru ca nu sunt suficient de economice. Un diesel de cilindree mica este mult mai economic.

Un alt motiv este pretul foarte mare precum si faptul ca nu prea ai de unde alege.
iulian_1976
Este o tehnologie aparuta de putin timp,putin cunoscuta si din ce spun cei dinaintea mea nu prea a rupt gura targului.
Eu astept o bomba in lumea constructorilor de automobile ,ceva care sa termine industria petrolului verymad.gif .
Asa cum Otto ,Diesel au inventat ceva ce a schimbat istoria astept o tehnologie care sa nu te mai faca sa privesti pretul la pompa. .
Cred ca fabricantii de pretigiu au asi in maneca in legatura cu hibridele sau tehnologii mult mai ieftine.
Mai ramane de vazut doar momentul cand o sa se intample.

T u d o r
Pai o sa se intample cand petrolul se va sfarsi. Pana atunci, scumpirea celui existent inca aduce beneficii prea mari ca cineva sa poata(vrea) sa scoata o masina care sa mearga cu apa sau vant. smile.gif
20krpm
asa cum categorisiti voi soferii, aia de vw tdi sint nu stiu ce, aia de toyota sint nu stiu cum, asa si io cred ca exista o categorie a soferilor de hibride. cum noi ne uitam la bord cu ce viteza mergem, la fel se uita ei cit consuma masina. si de cind au constatat chestia aia pe care parca n-o stiau si cind aveau o masina cu un singur motor, "ia uite, domle, ca daca merg mai incet consum mai putin", ii gasesti la 65mph (in cazul fericit) pe carpool lane. ii vezi pe deal in jos mergind incetishor pe banda din stinga, cica sa incarce bateria, ocoliti in disperare de toti ceilalti care... ma rog, nu apasa acceleratia si gata. ii vezi adoptind un aer superior in discutiile despre masini, de parca ar fi membri fondatori ai curentului de global cooling. intorc privirea ca sa nu-i vezi cum string din masele cind e sa zica c-au dat vreo $5000 in plus pe o masina care arata... mneah, nu mai rau, da cam la fel cu o masina plicticoasa. in loc de asta incep sa descrie cit e de misto ca nu tre sa bagi cheia in contact ca sa pornesti motorul, si calculeaza instantaneu cit inseamna gestul asta cu cheia, convertit in calorii si salate organice de la whole foods, inmultit cu numarul de posesori de hibride si impartit la copiii din africa. dar de fapt, la benzinarie, tot murmura in gind cind e sa-si umple un rezervor cu tot atitia bani ca noi astilalti. (ma scuzati de generalizare, evident nu sint toti asa, dar eu nu pot sa-mi stapinesc un chicotit cind ii vad.)

pe mine unu m-ar lasa rece daca masina mare a familiei ar fi hibrida. criteriul major pentru masina mare e comoditatea. chiar ii vine rindu subarutzei peste vreo citeva luni, si anu trecut ma gindeam ca poate apare q7-ul diesel hybrid pin-o fi sa fie, si poate c-as da sa zicem ceva banuti in plus pe ea - dar ma tem ca ar trebui sa cresc cheltuiala de la simplu la dublu. oricum, asta nu m-ar transforma intr-un evanghelist al hibridelor - nici pe departe.
ozz86651
QUOTE
Si face careva asa ceva, in afara de Electroputere?


Masina asta e descrisa in almanahul stiinta si tehnica din 87 sau 86 smile.gif. Are problemele ei. Oricit de bune ar fi bateriile, exista o greutate semnificativa adaugata. Numai liniile de transmitere a curentilor si izolatiile cit sint, desi inglobate in structura de rezistenta. La ora asta motorul electric are puteri mici, da ia sa pui 100-200CP pe electric...Baterii, motoare, generatoare, supercapacitori, electronica de putere.
Dupa aia "unsprung mass", masa de sub suspensie, e mai mare (motoare in roti) ceea ce e foarte rau la comportament dinamic.
Paul46623
CITAT(James Kilowatt @ Mar 27 2008, 02:28 PM) *
Si face careva asa ceva, in afara de Electroputere?

http://www.globalautoindex.com/news.plt?no=1921 Concept, ce-i drept.
20krpm
pin-atunci, asta mi se pare cea mai misto solutie. colo la ozz pe ulitza se fac, si-acus le baga si la pravalie.
ozz86651
De juma de an le tot vad pe strada din cind in cind... Albastre.
FAR EASTERN
Dragi colegi,
Ramaneti on topic, va rog.... biggrin.gif
James Kilowatt
Cool si teslacars alea smile.gif Tot un fel de hibrid serial, doar ca nu cari dupa tine motorul termic (sau reactorul nuclear) ci-l lasi pe loc biggrin.gif

Au uitat sa scrie pe site in cat timp se incarca bateriile alea. Scriu baietii aia ca pot debita un varf de putere de 200kw (aprox 270CP). Nu suna rau. Daca ar putea si absorbi asemenea puteri, ar insemna si ca se incarca repede si fac si o recuperare de energie la franare interesanta.
pmhoria
Legat de acest versus...poate cineva sa ne dea un consum real de Bucuresti al unui Prius? Daca este peste 8% nu se merita deloc....parerea mea.
Paul46623
Erm... In oras, consumul este foarte mic. Problema cea mare e pe autostrada, mai ales ca in Romanica avem de bine de rau niste limite decente, nu prostiile alea americane. Motorul ala de 78 de cai e slabanog rau.
Dany_s
motorul are 110 cp si face 0-100 in 10.5 sec care e nu numai respectabil, dar mai bine ca 90% din masinile de pe strazile Romaniei.

Si limitele alea respectabile de 130 sunt pe 200 km mari si lati, in rest....90 sau 100. In america or fi limitele de 65 mph in multe state, insa sunt tot asa foarte multe altele unde limita e 70 si chiar 75 mph, adica aproape de limitele alea "respectabile".
Paul46623
CITAT(Dany_s @ Mar 29 2008, 03:24 PM) *
motorul are 110 cp si face 0-100 in 10.5 sec care e nu numai respectabil, dar mai bine ca 90% din masinile de pe strazile Romaniei.

Prostii. Aia-i vreajeala ieftina pentru aia care nu se uita cu atentie. Pe autostrada motorul electric nu zice pas, pen'ca nu poate. La drum intins ai 57 de kW mari si lati. La o masina de 1.4 tone.
Dany_s
cum adica e vrajeala ieftina pt aia care nu se uita cu atentie? Adica vrei sa zici ca nu e adevarat ca face 100 in 10.5 secunde sau ce? Au fost facute N teste de diverse publicatii si astea sunt performantele masinii.

Pe autostrada, la reprize, greutatea nu mai conteaza prea mult.
James Kilowatt
Si mie mi se pare clar pe pe timp indelungat nu poti conta decat pe motorul termic, adica pe cei 78CP.
Cei 110 sunt o combinatie de termic + electric care nu are cum sa poata fi sustinuta din austria pana-n franta ca ar insemna revolutionarea fizicii moderne. wink.gif

Insa sunt curios...110CP cum se calculeaza? 35 electrici + 75 termici? Asta ar insemna ca motorul termic sa mearga aproape de turatia de putere maxima, iar io n-am reusit cand am facut test sa-l turez prea tare oricata talpa i-am dat, insa n-am avut unde sa trec de 110. Poate ne spune Far_eastern ce se intampla cand ai talpa la blana si peste 140...

Oricum ar fi... teoretic ar avea... niscai potential de tuning din electronica smile.gif. Adica, din cate stiu eu, puterile adunate sunt vreo 140CP (care iti descaca puternic bateria, insa poate te tine cat depasesti un tir...). Totul e sa convingi calculatorul sa te lase sa duci motorul termic la rosu si sa scoti toata zeama din baterie smile.gif
Paul46623
Nu chiar. Motorul ala electric incepe sa mearga exponential mai prost peste 1600 rpm. De la 2000 rpm merge 'pe furate', iar peste 2500 i se taie electricitatea, deoarece altfel risca sa se autodistruga prin supraincalzire. La o acceleratie mai 'in vena' efectiv nu ai decat aia 78 cp ai motorului termic. Iar la reprize (adica accelerare in sarcina, depasire 'n stuff), daca deja ai motorul CI la 3000+ rpm, o sa vezi cum vine noua era glaciara pana treci tu de ce vroiai sa treci.

Ca fapt divers, pocnitoarea aia de Logan prestij (1.6 16v) are dat (in scripte) timpul de acceleratie 0-62 (mph adica 100 km/h) ca fiind 10.2 s, cu 0.7 s mai putin ca Prius. Si puterea nominala e de 77 kW. Si nici n-are tot felul de smecherii tehnologice gen Hybrid Synergy Drive sau alte gargari placute urechilor de technojunkie.
T u d o r
Nu stiam cum functioneaza in mers motorul Prius-ului. Daca e asa, nu merita, dar asteptam si parerea lui Far, ca si posesor. Civic-ul Hibrid cum functioneaza? Tot asa?

Cat despre Loganul ala, l-am condus eu si cred ca face de rusine multe masini cu pretentii. Oricum, la 1.6 nu cred ca are multi rivali, chiar daca e penalizat de cutia lunga. Are doar 1000 si ceva kile. biggrin.gif
ozz86651
QUOTE
mai ales ca in Romanica avem de bine de rau niste limite decente, nu prostiile alea americane.


Pacat ca avem numai limitele nu si autostrazile smile.gif.

QUOTE
Prostii. Aia-i vreajeala ieftina pentru aia care nu se uita cu atentie. Pe autostrada motorul electric nu zice pas, pen'ca nu poate. La drum intins ai 57 de kW mari si lati. La o masina de 1.4 tone.


Masa si puterea nu conteaza decit in aceleratii. Ca sa mentii viteza constanta la 100-230 la chiar si la masini supersport de >500CP n-ai nevoie de mai mult de 20-30CP (depinzind de aerodinamica). Toata smecheria e ca un motor de MAXIM 500CP nu poate sa genereze 30CP la randament foare bun. Randamentul e mult mai bun la un motor de 80-100CP. Filozofia din spatele hibridului e ca pentru autsotrada ai un motor de 80CP care nu consuma asa mult folosit ca sa mentii viteza constanta si inca un motor electric care iti ofera suplimentul de putere de 20-30CP cind apesi acceleratia intr-o depasire sau plecare de pe loc. Eu vad gramada de priusuri zilnic la viteze de 80-85mph si iti garantez ca se misca acceptabil (nu spectaculos, nici nu ar avea cum, chiar si la 110CP la 1.4t nu sint multi).
Evident sa meregi cu un motor de 80CP la 130 pe autostrada pentru 6 ore (nu-i cazul in Romania) iti aduce niste probleme, ca de exemplu disconfortul ca motorul e tinut la turatii mari. Dar asta e alta mincare de peste. Hibridele nu au fost facute sa strabati 5 tari, ci pentru mersul la serviciu, la piata, in oras si miniexcusriile din jur de 2-3 ore de condus... adica 90% din condus pentru multi. Iarasi hibridele nu-s facute atit pentru consum (slabe sanse sa-ti scoti banii), cit mai ales pentru poluare in oras. Daca primarele o sa-ti impuna numai hibrid in centru, n-o sa ai ce face.
FAR EASTERN
Draji coleji,
tocmai m-am intors de la Iasi. Am fost cu ceva treaba si m-am intalnit si cu Dan si Hoinarii. Si am fost si la o plimbare cu ei (Hoinarii). Despre cum merge si cum accelereaza va pot povesti ei. Sau razmatazz, care a facut si el o tura la Danes. Eu va zic altceva:
Am plecat din Bt avand 120 km facuti cu o medie de 5,8%. Am ajuns in IS, dupa 125 km, cu un cosum total in 245 km de 5,1%. Regimul de mers a fost cu viteze intre 50/h si 140/h, in functie de drum si localitati. Deci o medie pe 125km de cam 5,4%. Si am facut 1h40m.
In cazul asta nu pot decat sa va contrazic pe cei care spuneti ca la drum lung nu e decat o masionoaie cu un motor de doar 1,5l. Si daca va mai spun ca au fost portiuni, drepte, pe care am mers constant cu aprox. 100/h doar cu bateriile...... Si am ajuns acasa, cu 400km si 5% consum. EU zic ca se cam apropie de realitate, nu? Mai ales la ci shushali avem in Ro. smile.gif
mike.omega
QUOTE( T u d o r @ Mar 29 2008, 07:15 PM) *
Cat despre Loganul ala, l-am condus eu si cred ca face de rusine multe masini cu pretentii. Oricum, la 1.6 nu cred ca are multi rivali, chiar daca e penalizat de cutia lunga. Are doar 1000 si ceva kile. biggrin.gif


offtopic.gif
Loganul ala sigur are cutie lunga. Cu Nubira i-am aratat unuia stickeru de la GPL de si-a bagat unghia-n gat tongue.gif

f1anatic
QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 29 2008, 02:43 PM) *
Draji coleji,
Si daca va mai spun ca au fost portiuni, drepte, pe care am mers constant cu aprox. 100/h doar cu bateriile...... smile.gif


Asta e sains-ficshan ...sau mai bine spune ca ai mers la vale...! La viteze de peste 30mph (cit or fi 50 kph) treci inapoi pe motorul cu benzina.
FAR EASTERN
f1, nu-i SF, desi imi place genul inca din coplilarie.
Iar despre mersul la vale, sa stii ca se poate face si cu consum 0, iar aici ma refer la ZERO. Caz in care chiar iti creste viteza mai mult deact daca ridici piciorul de pe pedala de acc. Got it?
James Kilowatt
QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 30 2008, 02:53 AM) *
f1, nu-i SF, desi imi place genul inca din coplilarie.
Iar despre mersul la vale, sa stii ca se poate face si cu consum 0, iar aici ma refer la ZERO. Caz in care chiar iti creste viteza mai mult deact daca ridici piciorul de pe pedala de acc. Got it?


Si la ale noastre la fel smile.gif Cut-offul de benzina nu e o inventie a hibridelor, exista chiar si un dispozitiv care facea asta la daciile cu carburator.

Cat timp a mers magaoaia la 100 pe baterii? Ca timp?
FAR EASTERN
QUOTE(James Kilowatt @ Mar 30 2008, 09:05 AM) *
Si la ale noastre la fel smile.gif Cut-offul de benzina nu e o inventie a hibridelor, exista chiar si un dispozitiv care facea asta la daciile cu carburator.


Da, James, stiu. Chestia sta un pic altfel la mine, pentru ca trebuie sa "cut off" si motorul electric care, daca ridici piciorul de pe pedala, trece pe generare. Ei, exista o pozitie a pedalei de acc. care e de mijloc si care nici nu goleste bateriile dar nici nu le incarca. Atunci apare "cut off-ul" la ambele motoare. Iar asta se poate face fara ca masina sa fie practic "shut down"-ata.

QUOTE
Cat timp a mers magaoaia la 100 pe baterii? Ca timp?


Vreo 2-3 km, in care am reusit sa gasesc conditiile necesare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.