Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
James Kilowatt
@Mike
A ta nu merge la vale fara sa accelerezi putin datorita franei de motor. Insa daca valea e suficient de puternica incat sa iti pastrezi viteza cu tot cu frana de motor, nici a ta nu consuma. Ar merge ca un Prius daca ai scoate-o din viteza si ai opri motorul (si ai face muschi fara servodirectie si servofrana...)

La deal nici macar Priusul nu-si poate mentine viteza fara sa consume nimic smile.gif
mike.omega
Bun, deci ne mutam in San Francisco si ne luam Prius thumbsup.gif
f1anatic
Bai, Prius asta incalca legile fizicii. La vale nu accelereaza...la deal nu consuma.

Cind esti cu pedala in pozitia aia 69, esti cu masina in viteza nu-i asa ? Sau decuplata ? Ca eu nu pricep nimica...ca daca e decuplata....tre' sa accelereze prin virtutea energiei potentiale transformate in energie kinetica. Iar daca e cuplata...motorasul ICE ar trebui sa actioneze ca frina de motor. De unde...eu trag conclujanu' ca la pozitia 69, pedala scoate masina din viteza ?
QUOTE
Ce voiam sa scot eu in evidenta referitor la mersul la vale fara consum e ca shmecheria asta nu apare oficial nicaieri in ghidul masinii. E ceva descoperit tot de utilizatorii masinii. E, daca vrei, un pont despre cum sa te deplasezi mai repede la vale, fara sa accelerezi sau sa pierzi din viteza din cauza generatorului.

Hai nu pe bune...arata-ne si noua unde mai e raportat pe net acest lucru si te voi crede "quasi-orbete"...
ozz86651
Bai oameni buni, ce-i asa greu de inteles ca o masina nu consuma LA VALE? Din contra, tre sa disipi energie ca sa o incetinesti? Voi chiar n-ati aflat de gravitatie, sanii, ski, biciclete, parasute, planoare si alte chestii care merg la vale fara nici o energie si fara nici un motor? Va arat eu munti cit cuprinde unde mentii constant 130kmh pe km buni fara nici un impuls de acceleratie, din contra trebuie sa te urci pe frina sau sa-i dai o treapta in jos ca te infingi in serpentine ca bou'.

Pentru orice vale va exista o viteza constanta unde se echlilibreaza frecarea cu aerul cu componenta tangentiala a greutatii.. clasa a7a daca nu ma insel, garantez ca ati termint-o toti pe aici. Daca lasi acceleratia si masina tot mai accelereaza, insemna ca viteza aia e mai sus de ce ai tu in momentul de fata, si invers. Las-o mai mult si ajunge la un echilibru la un moment dat, cind ai viteza constanta.

PS: In San Francisco nu ai ce face cu viteza acumulata ca ai un semn de stop in fiecare intersectie. Asa ca bagi a 2a (sau a1a) si o lasi sa se scurga ca oricum sari de viteza legala si in 50 de metri trebuie sa frinezi.

f1anatic
Teste facute in seara asta indica 14.7:1 raport stoichiometric aer-combustibil in toate treptele la orice viteza (ok...14.5-15, majoritatea valorilor instantanee intre 14.64-14.81). Cu masina in viteza dar fara sa apas pedala de acceleratie, AFR (air fuel ratio) creste la 20.44 - adica LEAN ...adica raportul este foarte sarac in benzina. Acum nu stiu daca e mentinuta artificial de ECU acolo pt a preveni detonatiile sau atita inregistreaza senzorul...Daca o scot din viteza....14.7:1 deci din nou consum normal. (cind ma refer la consum, nu ma refer la volumul de benzina ci la raportul aer-benzina). Credeam caam amestecul bogat ca am esapamentul cam negru dar am fost surprins fff placut sa vad ca de fapt masina e reglata mai precis decit precis.

Nu sugerez neaparat sa mergeti numai in frina de motor ca se strica ambreiajul si transmisia...dar acolo o incetinire a masinii - cu cutia de viteze cuplata...e indicata pt economie.
FAR EASTERN
QUOTE(James Kilowatt @ Mar 31 2008, 10:29 PM) *
La deal nici macar Priusul nu-si poate mentine viteza fara sa consume nimic smile.gif


Corect.

QUOTE(f1anatic @ Apr 1 2008, 01:20 AM) *
Bai, Prius asta incalca legile fizicii. La vale nu accelereaza...la deal nu consuma.

Cind esti cu pedala in pozitia aia 69, esti cu masina in viteza nu-i asa ? Sau decuplata ? Ca eu nu pricep nimica...ca daca e decuplata....tre' sa accelereze prin virtutea energiei potentiale transformate in energie kinetica. Iar daca e cuplata...motorasul ICE ar trebui sa actioneze ca frina de motor. De unde...eu trag conclujanu' ca la pozitia 69, pedala scoate masina din viteza ?
QUOTE
Ce voiam sa scot eu in evidenta referitor la mersul la vale fara consum e ca shmecheria asta nu apare oficial nicaieri in ghidul masinii. E ceva descoperit tot de utilizatorii masinii. E, daca vrei, un pont despre cum sa te deplasezi mai repede la vale, fara sa accelerezi sau sa pierzi din viteza din cauza generatorului.

Hai nu pe bune...arata-ne si noua unde mai e raportat pe net acest lucru si te voi crede "quasi-orbete"...


Pai uite de asta recomandam sa se tina ideea topicului, ca nu se mai intelege nimic. Nici macar cei care posteaza. Chiar daca s-a schimbat subiectul.

Corect. cu o mica corectie, faptul ca ziceam ca nu o accelerez eu ci , datorita pozitiei, poate accelerea din cauza de gravitatie.

Sper sa-mi amintesc unde am citit despre shmecherie si va pun un link.

LE: daca e "cuplata" in viteza, la vale, ridicand piciorul de pe acceleratie, ICE-ul nu intra pe frana de motor, ci se transforma electricul in generator, si de aici poate aparea o mica incetinire, un fel de frana. Totusi ai optiunea de frana de motor, punand schimbatorul electronic in pozitia "B", la fel cum se foloseste la camioane. smile.gif
ozz86651
Masina asta pare complicat de condus. Pozitii la pedala, schimbatoare, sagetzele, botoane.
Paul46623
CITAT(f1anatic @ Apr 1 2008, 06:32 AM) *
Cu masina in viteza dar fara sa apas pedala de acceleratie, AFR (air fuel ratio) creste la 20.44 - adica LEAN ...adica raportul este foarte sarac in benzina.

Bre, nu-s cum sa-ti spun, da' lean-burn-u' e cam no-no. Produce NOx si particule (da, particule, de-aia standardele Euro de la V in sus le reglementeaza si pe-alea). Si mai nasol, produce ozon (poluant major). Daca modul asta de functionare e din fabrica, ce ai tu e cam ilegal din start, deoarece e cycle beating. Iar daca e aftermarket, sa nu cumva sa dai prin California (sau vreunul din statele ce a adoptat modelul californian) in viitorul mediu, deoarece te poti trezi ca te scotocesc cu multisenzoru' de gaze si dai de bocluc. Mai ales daca ai facut vant catalizatorului.
FAR EASTERN
QUOTE(ozz86651 @ Apr 1 2008, 10:34 AM) *
Masina asta pare complicat de condus. Pozitii la pedala, schimbatoare, sagetzele, botoane.


Pare complicat de condus, doar daca-ti pui mintea, daca esti curios.
De altfel sfatul de baza dat de utilizatori si producator este "just drive it".
FAR EASTERN
QUOTE(f1anatic @ Apr 1 2008, 01:20 AM) *
Hai nu pe bune...arata-ne si noua unde mai e raportat pe net acest lucru si te voi crede "quasi-orbete"...


f1, sunteti servit. smile.gif http://www.chicagopriusgroup.com/the-prius/driving-tips.htm
f1anatic
QUOTE(Paul46623 @ Apr 1 2008, 02:39 AM) *
QUOTE(f1anatic @ Apr 1 2008, 06:32 AM) *
Cu masina in viteza dar fara sa apas pedala de acceleratie, AFR (air fuel ratio) creste la 20.44 - adica LEAN ...adica raportul este foarte sarac in benzina.

Bre, nu-s cum sa-ti spun, da' lean-burn-u' e cam no-no. Produce NOx si particule (da, particule, de-aia standardele Euro de la V in sus le reglementeaza si pe-alea). Si mai nasol, produce ozon (poluant major). Daca modul asta de functionare e din fabrica, ce ai tu e cam ilegal din start, deoarece e cycle beating. Iar daca e aftermarket, sa nu cumva sa dai prin California (sau vreunul din statele ce a adoptat modelul californian) in viitorul mediu, deoarece te poti trezi ca te scotocesc cu multisenzoru' de gaze si dai de bocluc. Mai ales daca ai facut vant catalizatorului.



Asta se va intimpla la toate masinile more or less. Citeste din nou - LEAN burn cu AFR 20.44 doar in regim de frina de motor (zero pedala acceleratie). De aceea recomand "coasting" adica sa incetinesti cu masina bagata in viteza (cu sau fara frine).

He he nu imi fac io probleme de Californieni. A-pro-pos, la noi in Stat sau scos testele de poluare. Si NU, am un catalizator high-flow. Iar masina cind este condusa, tine de raportul ala 14.7:1 FOARTE bine.

Mda FAR EASTERN.

QUOTE
When traveling downhill, approaching congestion or a stoplight, you should apply as little pressure on the accelerator as possible. If possible, you should work the pedal until the MultiFunction Display shows no arrows. This means that no gasoline is being consumed and no battery power is being used. Also, there is no regeneration taking place from the wheels. In the end, the less you run your engine, the better your mileage will be.





Partea cea mai frumoasa este cind itzi vad pritenii Hibridoizi in banda a 3-a sau a 4-a mergind la 45-50 mph (limita 55) ...probabil toti sint membri pe site aici.
FAR EASTERN
f1, asta e.
Fiecare are ideea proprie despre fun. Uniii vor sa sparga geamuri cand ambaleaza motorul, altii vor sa sperie pedestrasii care se trezesc cu o masina langa ei dupa ce acu 3 secunde nu era nici una pe o raza de 10 metri, etc.
Ca tot se vorbi despre pasiune, vezi ca se poate face una si pentru Prius. Iar ala e doar un exemplu de la tine din sat. Inchipuie-ti ca sunt o gasca pe priuschat.com.
mike.omega
Eu azi m-am chinuit sa pastrez o viteza cat de cat constanta la vale sau in plan drept si n-am reusit. Nici cu cutia cuplata nici fara ninja.gif
James Kilowatt
@F1
Exista masini care in frana de motor nu consuma NIMIC. 0 barat, nu amestec lean. Matale s-ar putea sa faci ce spuneam io cu alta ocazie... arzi combustibil ca sa tii catalizatorul cald. Sau poate valoarea citita de sonda lambda nu e foarte precisa, si de fapt amestecul tau ultralean e fie 0 fie mai sunt reziduuri de gaze ramase pe teava pe care le masori. Sau poate pur si simplu sonda ta lambda da balarii la valori de amestec sarac. Daca faci frana de motor 2km la vale ramane constanta valoarea aia?
Da' daca citesti timpii de injectie ce da? La Nubira mea in frana de motor, la peste 1600 ture sunt 0 barat. Sper ca frana ta de motor nu era la 1200rpm.

apropo, 1:20 nu e chiar foarte lean, e doar sarac, 1:60 e foarte lean.

@Mike
Tu ai o problema cu viteza aia constanta smile.gif Trebuie doar sa gasesti valea perfecta tongue.gif

@Far_eastern
Problema e ca cei care nu au clacat in fata farmecelor Priusului, inseamna ca au o pasiune sa calce pinguinii si ursii polari... pe unde trec ei, e plin de balene calcate pe marginea drumului... haha...hahaha.... eu ma duc sa pornesc motorul si sa plec la treierat campul de corali.... ninja.gif
FAR EASTERN
confused.gif confused.gif confused.gif James, chiar nu am inteles ce ai vrut sa spui, chiar daca ar aduce a replica la ce am zis au despre pasiunea pentru masini......... ????????? confused.gif confused.gif confused.gif
care-i faza, ca n-am zis nimic care sa te starneasca iar... sau, ma rog, care sa te starneasca...? sad.gif
mike.omega
@James: cica astia cu diesel-e ies la arat...
James Kilowatt
@Far_Eastern
Am zis eu ca ai zis tu ceva?! biggrin.gif Ia nu ma mai suspecta atata de aluzii si apropouri, nu cred ca m-am luat vreodata pe forumul asta de gusturile personale ale cuiva. Atata timp ca nu au fost prezentate drept doctrina si adevaruri fundamentale....

Ce voiam sa spun e ca oricine poate face o pasiune pentru orice, e problema lui. Daca cineva are un pre-orgasm datorita sagetilor de la bord sau a silentiozitatii la semafor din Prius, nu ma deranjeaza, sa fie sanatos, fiecare cu pasarelele lui.

Insa o parte semnificativa din Prius-isti (si nu ma refer la cei de pe forum) isi justifica pasiunea prin dragostea fata de frigul global. Iar chestia asta ma provoaca. Nu sunt neaparat ipocriti (gen George Clooney sau alti bogatani care au nevoie sa fie vazuti si se cauta o turma in fruntea careia sa se puna), ci de multe ori naivi, pe care daca ii iei la bani marunti iti dai seama ca habar n-au despre ce vorbesc si iti citeaza doar din pliante publicitare.

Poate ma-nervez ma iau si de GreenPeace (iar) biggrin.gif... alta banda de isterici semidocti care pervertesc un scop poate nobil. biggrin.gif
FAR EASTERN
laugh.gif laugh.gif laugh.gif You got it wrong, man!
Nici n-am zis ca ai avea ceva cu mine. Sau ma rog, nu asta am vrut sa spun.
Nu pricepusem de ce te-ai accelerat asa.
De ce nu zici ca vrei sa schimbam subiectu, pentru ca nu ne mai putem contrazice pe chestia aia off topic despre mers cu 100/h pe electric si mers la vale fara sageti laugh.gif
Hai sa lasam si pe altii poate mai au si ei alte motive de a nu-si lua hibrid.
Chiar, vad ca totusi s-a inteles oarecum gresit titlul topicului, pentru ca intrebarea nu era in sensul categoric, ci un fel de sondaj. Si poate facem si un top.
Si propun ca alte discutii sa le avem pe topicul ....pentru orise (si acolo, si acolo) smile.gif
bmc2
Sa va spun de ce nu-mi voi lua NICIODATA ceea ce se cheama acum "masina hibrida".
Motorul, de obicei pe benzina, are un randament maxim de 31%. ( cel diesel maxim 40%)
Generatorul electric are un randament maxim de 80%.
Motorul electric are si el un randament maxim de 80%.
Randament total (real) = 0,31x0,8x0,8 = 0,1984 adica 19,84%.

Pai sa-mi fie cu iertare, dar 19% este randamentul unui motor performant cu ABURI !
RANDAMENT SCAZUT = POLUARE MAI MARE

Exista un usor avantaj, in sensul ca motorul merge la regim constant si deci nu are cresterile de consum corespunzatoare reprizei, dar la randamentul de 19% nu este semnificativ.
Singurul avantaj real al automobilului hibrid, este ca scoate poluarea din oras, daca posesorul are resedinta la 50 Km de oras si circula pe benzina in afara si electric in oras, sau daca incarca bateriile la priza si poluarea este la centrala electrica.
Dar, per total, poluarea este mai mare, pentru ca randamentul este foarte scazut.

Concluzia mea : masinile hibride sunt o gaselnita a producatorilor de masini, acceptata de fraierii cu fumuri si pentru care fizica elementara este un mister.
Aveti argumente contra teoriei mele ?
Le astept cu drag.

Si ca sa nu am parte de reactia unui pustan analfabet care mi-a zis “hai recunoaste ca n-ai refuza o Toyota Prius”, va precizez: am un Mitshibishi Pajero Sport, un Nissan Patrol, un Daewoo Leganza (de vinzare) si un ATV CFM 500.
E adevarat, n-as refuza-o daca as primi-o cadou, dar as vinde-o a doua zi. banned.gif

Tiberiu61940
si atunci cum explici consumul mediu mic?
adrian_r5
QUOTE (Tiberiu61940 @ May 8 2011, 12:29 PM) *
si atunci cum explici consumul mediu mic?

Cam asa:

QUOTE (bmc2 @ May 7 2011, 08:37 PM) *
Exista un usor avantaj, in sensul ca motorul merge la regim constant si deci nu are cresterile de consum corespunzatoare reprizei,

former_ozz
QUOTE
Concluzia mea : masinile hibride sunt o gaselnita a producatorilor de masini, acceptata de fraierii cu fumuri si pentru care fizica elementara este un mister.


Inainte sa folosesti cuvinte grele, ar fi bine sa te asiguri ca ai dreptate, ca sa nu traga unii concluzii gresite ca ai fi vreun cocalar ceva smile.gif. Nu trebuie sa stii fizica elementara sa vezi ce face un hibrid, ci artimetica elementara, adica sa stii sa compari ciferele de consum cu masini echivalente nehibride.
Oricum, hai sa vedem de ce n-ai dreptate:
Unua din smecheriile facute de hibride, pe care o uiti, este recuperarea energiei de frinare (partial, evident). In functie de mediul in care conduci asta poate fi un procent mare din consumul total. Faptul ca randamentul de recuperare nu e foarte inalt nu e asa important, tot e mai bine decit nimic.

Mai mult, hibride ca Volt chiar ajung sa nu foloseasca benzina deloc in 80% din timp. Si chiar cind folosesc benzina nu o fac la un randament mai mic decit normal pentru ca evita regimul tranzitoru.

In al treilea rind, numai faptul ca se elimina poluarea de pe strada si tot e o chestie importanta. Energia electrica (pentru un plug in ca Volt) se poate produce cu mai putina poluare decit arderea benzinei in motor.
Hibridele din ziua de azi sint naspa, dar asa incep lucurile.
AlexTM
QUOTE (bmc2 @ May 7 2011, 07:37 PM) *
Sa va spun de ce nu-mi voi lua NICIODATA ceea ce se cheama acum "masina hibrida".
Motorul, de obicei pe benzina, are un randament maxim de 31%. ( cel diesel maxim 40%)
Generatorul electric are un randament maxim de 80%.
Motorul electric are si el un randament maxim de 80%.
Randament total (real) = 0,31x0,8x0,8 = 0,1984 adica 19,84%.

Pai sa-mi fie cu iertare, dar 19% este randamentul unui motor performant cu ABURI !


Vezi ca gresesti la formula. Randamentele nu se inmultesc, pentru ca motoarele nu-s in serie. Adica nu ai un motor electric care produce benzina pentru motorul pe benzina biggrin.gif ... sau invers.
Ele merg cand unul, cand altul.
Stiu, motorul pe benzina incarca bateriile celui electric, dar asta e sarcina lui secundara.

ozz86651
In principiu exista si hibridele alea in serie, adica cu motor invirtind generator care invirte motoare electrice dar ele nu sint pe strada... nici un hibrid la ora asta nu e constuit asa. Exista un mod in Volt in care funtioneaza asa si anume cind e pe extended range la viteze mici (la viteze mari motorul pe benzina se cupleaza direct la roti) unde sa zicem ca s-ar aplica formula, dar bineinteles tot nu ia in calcul recuperarea energiei de frinare sau a celei potentiale la mers in vale si elmininarea regimul tranzitoriu.
In plus randamentele de 80% la motor/generator cred ca sint subestimate.

Oricum "calculul" e foarte superficial si denota ca "fizica elementara este un mister" pentru respectivul biggrin.gif.

PS: pariem ca nu mai scrie pe aici? smile.gif
dinpoplaca
QUOTE (bmc2 @ May 7 2011, 08:37 PM) *
Concluzia mea : masinile hibride sunt o gaselnita a producatorilor de masini, acceptata de fraierii cu fumuri si pentru care fizica elementara este un mister.
Aveti argumente contra teoriei mele ?
Le astept cu drag.


Concluzia ta nu face sens pentru mine de loc.
La cat conduc eu Priusul imi lasa in buzunar cel putin 150$ fatza de cealalta masina, si a costat mai putin decat cealalta masina. Asta e singurul calcul pe care-l fac eu. Plus lasa mai putina poluare in oras si respir aer mai curat.
Spune-mi te rog ce consun ai la masinile tale si mai povestim.


dinpoplaca
Tehnica aia cu punctul mort in care nu se consuma energie de loc se numeste "pulse and glide" si e valabila doar la prius pentru ca la honda insight amandoua motoarele merg tot timpul. Uite aici un video unde nenea asta explica tehnica asta foarte foarte bine : http://www.youtube.com/watch?v=3XxB6ma7qu8
ozz86651
Priusul e mai reusit decit insight dupa parerea generala, de fapt la ora actuala in afara de Volt (care insa costa enorm) cred ca e inca cel mai reusit hibrid.
Evident scoatem din ecuatie ceva modele de la Porsche si Ferrari etc care au cu totul alte scopuri.
bmc2
Multumesc pentru calificarea de "cocalar". Iata totusi ca revin, spre dezamagirea unora. Cred ca am de a face cu niste pustani carora le sticlesc ochii la masini si inghit tot ce le spun reclamele lucioase. Va inteleg, am fost si eu asa ! Si acum sa va raspund, ca prea ma combateti cu indignare. Lui AlexTM vreau sa-i explic chestia cu "motoarele nu sunt inseriate". Functionarea de baza este asa:
1. Motorul cu ardere interna invirte un generator electric care incarca bateriile. Deci energia termica generata de benzina se tramsforma in energie mecanica. (randament 31%)
2. Energia mecanica generata de motorul cu ardere interna se transforma, prin intermediul generatorului electric, in energie electrica, ce poate fi stocata in baterii sau trimisa la motorul electric (randament 80%)
3. Energia electrica din baterii sau direct de la generator, este transformata de motorul electric in energie mecanica, adica invirte rotile, ca sa priceapa si "specialistul" ( randament 80%)
Indiferent daca toate aceste transformari se petrec concomitent sau nu, lantul transformarii energiei termice data de arderea carburantului, in energie mecanica, este acelasi. Deci RANDAMENTELE SE INMULTESC ! Randamentul acestui lant de transformari este de 19.84%.
ESTE PUR SI SIMPLU IMPOSIBIL ca un automobil cu randamentul sursei de energie de 19% sa consume mai putin ca unul cu motor echivalent care are un randament de 31%. Astea sunt legile fizicii, nu le-am facut eu !
De unde vine consumul mai mic de carburant pe care il clameaza producatorii ?
Sa va spun parerea mea:
1. Motorul cu ardere interna de pe masinile hibride are capacitate cilindrica mai mica decit cel de pe o masina clasica. Eu nu stiu datele exacte, pentru ca nu ma intereseaza, dar ia vedeti ce capacitate cilindrica are motorul de pe Toyota Prius in comparatie cu o Toyota conventionala, dar de aceeasi clasa ?
Ca sa nu mai vorbesc de diferentele crase de
2. Singurul avantaj evident al sistemului hibrid, este ca motorul lucreaza la regim constant ceea ce ii confera un oarecare consum mai redus
3. Treaba aia de care va minunati atit, respectiv recuperarea energiei de frinare, sau la coborirea pantelor, contribuie la o imbunatatire a bilantului energetic,
dar atit de putin incit e mai mult praf in ochi. Si nici macar nu e gaselnita inginerilor care fac masini hibride. Imi aduc aminte ce vilva se facea prin anii 70 cred, cu locomotiva electrica romaneasca. Avea un sistem de frinare electric, care recupera energia si uza mai putin sinele.

Referitor la faptul ca 80% din timp masina hibrida merge pe tractiune electrica, "iegzista" o explicatie !
Asa o fi, da' n-a spus nimeni ca in acest timp nu merge si motorul pe benzina, ca sa produca electricitate ! banned.gif

Sunt sigur ca cel putin jumatate din voi veti reactiona cu inversunare la argumentele mele, dar daca macar unuia din cei ce vor citi aceste rinduri am reusit sa-i dau de gindit, inseamna ca nu mi-am pierdut timpul degeaba.


dinpoplaca
QUOTE (bmc2 @ May 10 2011, 07:30 AM) *
1. Motorul cu ardere interna de pe masinile hibride are capacitate cilindrica mai mica decit cel de pe o masina clasica. Eu nu stiu datele exacte, pentru ca nu ma intereseaza, dar ia vedeti ce capacitate cilindrica are motorul de pe Toyota Prius in comparatie cu o Toyota conventionala, dar de aceeasi clasa ?


Motorul la generatia I si II e de 1.5L iar la generatia III e de 1.8L dar consuma mai puzin decat primele 2 generatii. Poate ne explici asta.
Si poate gasesti o masina cu motor de 1.8L ca sa consume mai putin decat Priusul.

In oras:4.90
Autostrada:4.61
Combinat: 4.70
Eu scot combinat cel mai mult 4.2
dinpoplaca
Uite Am gasit un link care explica relatia dintre motoare, si poti schimba cu mouse-ul turatia fiecarui motor ca sa vezi cum o sa afecteze celatalt motor.

http://eahart.com/prius/psd/

E un system putin mai complicat
James Kilowatt
@bmc2
Cauta care este randamentul motoarelor termice (indiferent ca sunt diesel sau benzina) in regimuri partiale si tranzitorii si vezi daca nu cumva acel 19% pe care l-ai putea obtine cu un hibrid e minunat (spun "ai putea" pentru ca nici hibridele nu merg doar in regim stabilizat).

Ca sa iti faci o idee, uita-te cat e consumul instant cand pleci de pe loc, sau cand accelerezi in primele trepte (adica ceea ce faci 50% din timp in oras, ceilalti 50% franezi sau stai). Iar consumul ala astronomic nu justificat printr-o putere dezvoltata fenomenala, ci doar printr-un randament criminal.

Priusul nu cred ca scoate un super consum pe autostrada, exista masini de putere si marime comparabila care scot tot pe acolo. Insa in oras are un avantaj clar, evita momentele de randament foarte foarte prost ale motoarelor termice, chiar daca nu total.

Volt/Ampera e un pas inainte fata de Prius, insa din pacate desi au spus ca vor face hibrid serial pur, l-au facut doar la viteze mici, la viteze mari e masina "clasica". Insa pana la urma, cred ca asta e ceea ce conteaza, sa ai un hibrid serial sau masina pur electrica in trafic naspa, pe autostrada un hibrid nu cred ca are mare avantaj fata de una clasica, poate dimpotriva e dezavantajat de inmultirea aia de randamente. Poate de asta Ampera la viteze ridicate (si regimuri cat de cat stabilizate) leaga motorul de roti direct, mecanic.
Insa si costa de te rupe, e aproape dubla fata de o masina comparabila insa cu propulsie clasica si performante similare cu tot cu avantajele fiscale.
former_ozz
QUOTE
Sunt sigur ca cel putin jumatate din voi veti reactiona cu inversunare la argumentele mele, dar daca macar unuia din cei ce vor citi aceste rinduri am reusit sa-i dau de gindit, inseamna ca nu mi-am pierdut timpul degeaba.



Mie imi pare ca tie iti place mai mult sa te faci de cacao decit sa pui mina si sa citesti. In jumate din timpul care ti l-a luat sa scrii postul de mai sus puneai mina pe un articol de wikipedia si aflai si tu cum funtioneza hibridele de pe strazile patriei.
Sau alternativ, citeai posturile de mai sus si-ti puneai tu intrebari. Pentru ca de exemplu si Alex si eu ti-am explicat ca nu functioneaza asa (serial) nici un hibrid de pe piata. Intre cele mai cunoscute Priusul e un hibrid paralel, ca mai toate hibridele, iar Volt functioneaza dupa o combinatie paralel/serie/electric pur.

Acum vorbind de ipoteza ta: chiar daca ar exista hibride serie, regimul tranzitoriu e suficient sa taie eficienta motorului pe benzina la 0 in extrem. Consumul la benzina poate fi infinit pe suta de km daca stai pe loc. Ca atare randamentul de 19% poate fi de fapt exceptional in oras sau chiar pe drumuri ca in Romania unde trebuie sa accelerezi si sa frinezi. La care se adauga: inchiderea motorului la semafor, recuperarea energiei de frinare (nu e neglijabila in oras), diminuarea pierderilor in transmisie.
Pentru cine face drumuri lungi pe autostrada, probabil hibridul serie nu e o optiune buna. Prespun ca asta e si motivul pentru care nu exista hibrid serie pur.

QUOTE
Motorul cu ardere interna de pe masinile hibride are capacitate cilindrica mai mica decit cel de pe o masina clasica. Eu nu stiu datele exacte, pentru ca nu ma intereseaza, dar ia vedeti ce capacitate cilindrica are motorul de pe Toyota Prius in comparatie cu o Toyota conventionala, dar de aceeasi clasa ?


E evident ca nu "te intereseaza" smile.gif dar comparerea hibridelor dupa capacitate e o idiotenie. Pai si o masina electrica cum o compari? Masinile se compara dupa performante, nu dupa capacitate. Daca te-ar fi interesat ai fi vazut ca un prius are motor egal la capacitate cu un Civic si consuma cam 70% desi e o masina mult mai mare.
dinpoplaca
QUOTE (ozz86651 @ May 10 2011, 04:06 AM) *
Priusul e mai reusit decit insight dupa parerea generala, de fapt la ora actuala in afara de Volt (care insa costa enorm) cred ca e inca cel mai reusit hibrid.
Evident scoatem din ecuatie ceva modele de la Porsche si Ferrari etc care au cu totul alte scopuri.

Volt e reusit in sensul ca poti merge vreo 55 km doar pe curent, dar in momentul can motorul pe benzina porneste consumul e de 7.12 l/100km iar la prius consumul e de 4.7 /100km. Cu Volt daca mergi distantze mai lungi e masina normala iar ei o numesc hybrid.

Nu pot egala cu priusul deocamdata conversia de pe benzina in curent, care se face foarte eficient la prius.

http://eahart.com/prius/psd/
ozz86651
Pai si priusul la autostrada nu face nimic in plus. Nu cred ca daca mergi cu Prius pe cruise ciontrol la 120kmh scoti pe distante mari cosnum mai bun decit cu Volt.
Pe de alta parte cit face voltul pe electric e cit face populatia in 80% din zile. Cu alte cuvihnte in general ai o masina electrica. Ar fi misto daca n-ar costa cit costa.
James Kilowatt
Chiar si o masina pur electrica, nu e chiar atat de eficienta si economica pe cat se spune.
Ampera are 16kwh stocati in baterie, cu care cica ar face 50km (probabil fara faruri, fara clima, fara liniute, nada). Aka 100km cu 32kwh. 1kwh costa intre 5 si 15 centi, functie de tarif de zi sau de noapte, aka pe 100km platesti intre 1.5€ si 4.5€. Si asta considerand ca eficienta incarcarii bateriilor e 100%.
32kwh obtii arzand cu randament bunisor cam 4l de motorina, sau chiar mai putin daca ii arzi la randament optim. Pana la urma, eficienta energetica a masinii electrice nu e chiar atat de grozavain comparatie cu un diesel clasic pe cat se spune. E OK, e mai buna, insa nu nupta din soare.
Iar partea economica iar nu e asa grozava, masina costa 42K€ la noi cu tot cu avantajul fiscal, nici daca ar fi gratis curentul tot nu e chiar atat de interesanta economic.

Dupa parerea mea, masina electrica si/sau hibrida cu baterii e un drum cam infundat, atata timp cat bateriile sunt pacalite si scumpe, facute din elemente relativ rare. AR avea un viitor luminos daca bateriile ar fi mult mai performante si facute din materiale mult mai banale decat litiul. Cumva, energia trebuie stocata altfel, mai ieftin, mai rapid in ceva mai usor decat bateriil,ca sa fie o sfaraiala.

Probabil si priusul, daca il usurezi de tot ce inseamna baterii, motoare electrice si alte chestii si ai lasa un start&stop si cutia aia CVT ar consuma poate cu o idee mai mult. Insa ar costa la jumatate.....
dinpoplaca
QUOTE (ozz86651 @ May 10 2011, 08:35 PM) *
Pai si priusul la autostrada nu face nimic in plus. Nu cred ca daca mergi cu Prius pe cruise ciontrol la 120kmh scoti pe distante mari cosnum mai bun decit cu Volt.
Pe de alta parte cit face voltul pe electric e cit face populatia in 80% din zile. Cu alte cuvihnte in general ai o masina electrica. Ar fi misto daca n-ar costa cit costa.

Pai asta e chestia: cand la volt intra motorul pe benzina nu mai exista comparatie cu Prius. Prius in orice conditii are aproximativ acelesi consum : - - 4.7 l/100km - condus normal fara sa-ti faci grije de consum.

Vezi ca tot am postat consumul meu cu prius III acum de 4.2/100km ( chiar si mai poutin cand am avut grije cum conduc) ca sa priceapa oamenii ca se poate scoate consum si mai bun cu prius. Am pus chiar si poze, dar vad ca lumea tot nu pricepe, sau nu vor.
ozz86651
QUOTE
Probabil si priusul, daca il usurezi de tot ce inseamna baterii, motoare electrice si alte chestii si ai lasa un start&stop si cutia aia CVT ar consuma poate cu o idee mai mult. Insa ar costa la jumatate.....


Ei, cum la jumatate? Un Prius costa 23-24k (modelul de baza). Nu exista nici o masina in clasa asta la jumatate din banii astia... O masina medie ca acord sau camry e cu vreo 3000 mai ieftina, dar cu cutie manuala. Stiu, probabil ca e subventionata si toyota nu face nici un ban, masina e inceata, exista problema cu viata bateriilor samd dar ca pretul masinii vs. pretul benzinei e ok. Nu faci economii fantastice fata de un camry de exemplu, dar daca pretul benzinei ar fi mai mare, ai iesi in avatnaj.
In Europa masina e mult mai scumpa si acolo exista varianta dizelului, dar si benzina e mai scumpa.
Diesel
Tu scoti consumurile alea in conditii unde oricarui sofer i-ar fi usor sa consume putin. Si eu am facut azi Constanta - Mangalia si retur cu un consum de 5.9% in conditiile unui trafic suspect de aglomerat si cu a/c-ul pornit continuu. M-am trezit mergand cam repede la intoarecere, daca faceam ecomaraton, ajungeam la 5.5%. Dar consumul asta nu e relevant pentru nimeni, daca vrei filmez o parcurgere a Constantei timp de 15min pe la semafoare, nu stiu cum o sa ti se para tie, dar pentru bucuresteni va fi un trafic lejer.
ozz86651
Ma acum si eu conduc o masina cu motor de 1.8 mai mica si mai usoara, n aprocimtiv aceleasi conditii si scot peste 7l/100 mediu. Iar la Mazda nevasta-mea scoate 10L si e mai aproape de dimesniuni.
E drept ca nici eu nici nevsta-mea nu mergem ca multi din astia cu priushi care ma scot din pepeni smile.gif.
James Kilowatt
LA voi peste ocean sunt alte preturi.... la noi Prius incepe de la 28k€ (Auris e o idee mai iefin), cu tot cu ajutorul fiscal, in timp ce auris benzen incepe la 17k€.. Nu e chiar jumate, insa nici departe nu e, iar daca scoti ajutorul fiscal de 5k€ iesi cum ziceam, la jumate...
dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ May 11 2011, 07:48 AM) *
LA voi peste ocean sunt alte preturi.... la noi Prius incepe de la 28k? (Auris e o idee mai iefin), cu tot cu ajutorul fiscal, in timp ce auris benzen incepe la 17k?.. Nu e chiar jumate, insa nici departe nu e, iar daca scoti ajutorul fiscal de 5k? iesi cum ziceam, la jumate...

Da James ai dreptate ca e scumpa in europa si face sens sa cumperi altceva daca gasesti cu mai putini bani si consum mic, problema e ca aici toata lume stie cat consuma priusul cum se misca si tot felul de detalii cu toate ca nici nu au condus unul vreodata.

Daca nu le place la oameni asta e; Pate nu crezi dar eu nu am stiut nici macar cati cai putere are masina asta; M-am uita doar dupa ce ati povestit voi despre asta. M-am uitat doar la consum si la pret.

Am vazut ca aici pe forum toata lumea se uita dupa cai putere pe care poate nu o sa-i folosesti niciodata, dar ii platesti in fiecare zi in benzina.

Cu atata politie la tot coltzul ( sa nu mai punet la cat se poate urca asigurarea daca iei amenda, cel putin la noi) nu am nici un motiv sa-mi cumpar o masina tare pentru ca nu am unde sa o folosesc, de aceea ma uit strict la pret si la consum.

Nici macar la ce marca e nu mai ma uit. Am un hyundai Accent cu 209000km la bord si merge saracul; m-am si saturat de el, ca-l am de 10 ani dar, a fost ieftin si-si face treba foarte bine.
adrian_r5
QUOTE (James Kilowatt @ May 10 2011, 08:57 PM) *
un start&stop

Chiar asa mare economie sa faca sistemu asta ? ... sau e mai mult pt. redus poluarea ? ... Cocia mea pe benzina nu stie sa arate consumu "pe loc" ... singura experienta practica pt. mine in momentu asta fiind un TDI de 1.9 trecut de 300 kkm care "pe loc" are urmatoarele consumuri (fara AC si cu AC):

 

Si revenind la subiectu' topicului ... o intrebarea (poate oarecum naiva) - de ce nu se folosesc asa numitele fuel cell ???

ozz86651
Sint foarte scumpe si n-ai hidrogen. Si nici hirogen nu-i asa usor de facut, stocat, transportat etc. Dar e o alternativa mai buna.
James Kilowatt
Sunt si unele pe metanol, care e mai usor de stocat si de transportat decat hidrogenul, insa tot nu e pe toate drumurile.
Iar cu fuel cells nu mai faci celebra recuperare de energie de franare. Ar fi bun un supercondensator langa ele whistling.gif
Seri
Toti producatorii au in dezvoltare sisteme fuel cell.
Honda FCX este disponibila la vanzare in SUA de cativa ani. Chiar daca sunt foarte putine exemplare, faptul ca pot fi conduse de catre civili si nu trebuie monitorizate in permanenta de catre un inginer cu laptopul este un mare progres. Pe langa asta, pretul de productie a scazut in ultimii 5 ani de la un milion la 120.000$.
James Kilowatt
Fuel cells actuale sunt relativ scumpe, ca si astea au nevoie de materiale rare pentru cataliza. Insa exista si piste alternative, care sa elimine necesitatea materialelor scumpe, ceea ce ar putea duce la o scadere drastica a preturilor (evident, in cazul in care si piata atinge o masa critica si devin produse intustriale, nu artizanat).
Bateriile nu cred ca au avantajul asta, nu cred ca este pe teava vreo solutie de baterii ieftine si bune, de asta spuneam in alte mesaje ca masina electrica pe baterii pare pe un drum infundat.
dinpoplaca
Am citit putin pe net despre Honda FCX

Se inchiriaza doar pe 3 ani si doar in Calofornia cu 600$ pe luna. dupa 3 ani ai platit 21000$ si masina e tot a lor.

Ideea e faina dar nu la pretzul asta. O sa moara industria petroliera si o sa se nasca industria hydrogenului, care in video arata ca avea avelasi pret ca si benzina. Nu mi-am cumparat Priusul sa salvez planeta si nu o sa cumpar o alta tehnologie doar sa salvez planeta. Pretul e cel care determina daca o sa se dezvolte tehnologia asta.
former_ozz
Asta cu pretul nu e neaprat o problema reala. La ora asta civilizatia umana apreciaza blanurile, diamanetele jocurile video, iphonul, masinile de lux etc. Daca miine ar deveni foarte tare sa ai celule solare pe casa si foarte apreciat si ametitor sa ai hibrid, oamenii pe astea ar da banii.
E strict o chestie culturala si educativa. Sau de brainwashing smile.gif. Mi e pare insa putin rusinos ca in secolul 21 oamenilor li se pare acceptabil sa dea banii pe blanuri si diamante ca in comuna primitiva, dar chestii care le imbunatatesc viata in mod real pe termen lung nu sint destul de ieftine.
dinpoplaca
QUOTE (former_ozz @ May 12 2011, 06:17 PM) *
. Sau de brainwashing smile.gif. Mi e pare insa putin rusinos ca in secolul 21 oamenilor li se pare acceptabil sa dea banii pe blanuri si diamante ca in comuna primitiva, dar chestii care le imbunatatesc viata in mod real pe termen lung nu sint destul de ieftine.

Da ai dreptate se numeste brainwashing si se mai poate numi mandrie. Asta de pe urma face ravagi mari. Sa vezi unii smecheri de aici cu masini dealea tari si care consuma 18 l/100km pe care nici macar nu stiu sa le conduca, oameni care nici macar nu au intors niciodata in viatza lor, cu frana de mana vreo masina, cum imi spun ca ei nu s-ar urca intr-un prius, iar acum de cand sa scumpit benzina, incep sa-mi spuna ca si-ar cumpara si ei un prius. biggrin.gif
T u d o r
Ai trei topice in care duci o lupta lipsita de sens impotriva celor care nu sunt sau nu gandesc ca si tine. Crezi ca e necesar sa ne convingi pe toti ca trebuie sa apreciem consumul redus, cutiile automate si mai ales the ultimate marvel of technology aka Prius? Te-ai simti mai bine daca felul tau de a fi ar primi confirmarea celorlalti? Fii tu insuti, bucura-te de viata ta si nu-i mai judeca pe altii care prefera sa-si traiasca altfel viata. E o lume libera si e loc pentru fiecare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.