Multumesc pentru calificarea de "cocalar". Iata totusi ca revin, spre dezamagirea unora. Cred ca am de a face cu niste pustani carora le sticlesc ochii la masini si inghit tot ce le spun reclamele lucioase. Va inteleg, am fost si eu asa ! Si acum sa va raspund, ca prea ma combateti cu indignare. Lui AlexTM vreau sa-i explic chestia cu "motoarele nu sunt inseriate". Functionarea de baza este asa:
1. Motorul cu ardere interna invirte un generator electric care incarca bateriile. Deci energia termica generata de benzina se tramsforma in energie mecanica. (randament 31%)
2. Energia mecanica generata de motorul cu ardere interna se transforma, prin intermediul generatorului electric, in energie electrica, ce poate fi stocata in baterii sau trimisa la motorul electric (randament 80%)
3. Energia electrica din baterii sau direct de la generator, este transformata de motorul electric in energie mecanica, adica invirte rotile, ca sa priceapa si "specialistul" ( randament 80%)
Indiferent daca toate aceste transformari se petrec concomitent sau nu, lantul transformarii energiei termice data de arderea carburantului, in energie mecanica, este acelasi. Deci RANDAMENTELE SE INMULTESC ! Randamentul acestui lant de transformari este de 19.84%.
ESTE PUR SI SIMPLU IMPOSIBIL ca un automobil cu randamentul sursei de energie de 19% sa consume mai putin ca unul cu motor echivalent care are un randament de 31%. Astea sunt legile fizicii, nu le-am facut eu !
De unde vine consumul mai mic de carburant pe care il clameaza producatorii ?
Sa va spun parerea mea:
1. Motorul cu ardere interna de pe masinile hibride are capacitate cilindrica mai mica decit cel de pe o masina clasica. Eu nu stiu datele exacte, pentru ca nu ma intereseaza, dar ia vedeti ce capacitate cilindrica are motorul de pe Toyota Prius in comparatie cu o Toyota conventionala, dar de aceeasi clasa ?
Ca sa nu mai vorbesc de diferentele crase de
2. Singurul avantaj evident al sistemului hibrid, este ca motorul lucreaza la regim constant ceea ce ii confera un oarecare consum mai redus
3. Treaba aia de care va minunati atit, respectiv recuperarea energiei de frinare, sau la coborirea pantelor, contribuie la o imbunatatire a bilantului energetic,
dar atit de putin incit e mai mult praf in ochi. Si nici macar nu e gaselnita inginerilor care fac masini hibride. Imi aduc aminte ce vilva se facea prin anii 70 cred, cu locomotiva electrica romaneasca. Avea un sistem de frinare electric, care recupera energia si uza mai putin sinele.
Referitor la faptul ca 80% din timp masina hibrida merge pe tractiune electrica, "iegzista" o explicatie !
Asa o fi, da' n-a spus nimeni ca in acest timp nu merge si motorul pe benzina, ca sa produca electricitate !
Sunt sigur ca cel putin jumatate din voi veti reactiona cu inversunare la argumentele mele, dar daca macar unuia din cei ce vor citi aceste rinduri am reusit sa-i dau de gindit, inseamna ca nu mi-am pierdut timpul degeaba.