Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
dinpoplaca
Nu vreau sa conving pe nimeni, ci doar sa subliniez niste avantaje cu o masina care nu consuma mult.
Vorbiti de masini cu cai putere cand majoritatea aveti motoare da 1.6 - 1.8L.
Oricum o masina hybrida are cam aceiasi putere si consuma cu mult mai putin. Asta e tot ce vreau sa subliniez. Nu vreau de loc sa spun nimanui ce sa-si cumpere. Aveam colegi care ma inrebau de unde am bani sa-mi cumpar tot felul de chestii cand ei de-abea pateau bilurile. Totul e alegerile pe care le faci. Uni au masini smechere care consuma mult, intretzinerea e mare, cauciucuile cand le schimbi, la mine costa 500$ la iei costa 1000$ si merg doar pana la serviciu si inapoi acasa. Am prieteni care toata saptamana merg cu un jaf de masina la lucru ca sa nu puna km pe masina aia buna, iar in weekend vin cu masina aia tare. De ce o cumperi daca nu te poti bucura de ea decat in weekend?
solmar
@dinpoplaca
de ce nu incerci sa ne convingi ca Yamazaki e bun? ia sa vezi ce repede o sa fim de acord cu tine.
James Kilowatt
QUOTE (dinpoplaca @ May 12 2011, 05:08 PM) *
Oricum o masina hybrida are cam aceiasi putere si consuma cu mult mai putin. Asta e tot ce vreau sa subliniez.


Well, unora nu le pasa, sunt dispusi sa bage banii in alte chestii decat cele pe care tie le cumperi tu din economia la carburant.

Altii (adica marea majoritate a celor de aici) traiesc pe alte continente unde Priusul e un moft costisitor si plictisitor. Eu sunt unul din amaratii aia care are masina cu motor de 1.8, insa e mai mare, mai confortabila, mai puternica, muuult mai rapida, si mai economica overall decat priusul tau... la mine, la tine poate e altceva.

Iar un Logan cu motor de 1.6 are aceleasi performante ca priusul tau insa e cu muuuuuult mai ieftin si mai economic pentru cineva din Romania.

Asa cum spunea Tudor, fiecare are dreptul sa isi aleaga ce masina vrea, sa aiba ce criterii vrea, si sa isi bage banii in ce vrea, daca vrea sa-i bage in carburant ca sa aiba sute de CP sau in Ipad (doi) e alegerea lor, si nu exista alegere corecta si gresita, fiecare are dreptul sa faca ce vrea cu banii lui. Credeam ca libertatea de alegere e una din valorile de baza de la voi.
T u d o r
Dinpoplaca, la tara la mine felul tau de a fi se numeste carpanosenie. Sa-ti numeri firimiturile cazute de la masa, sa traiesti cu singurul scop de a economisi?! Sa te lauzi cu consumurile masinii tale? Gandeste-te ca aceste cifre ma lasa cel putin la fel de rece cum te lasa pe tine cifrele mele de consum. Pur si simplu e problema mea daca-mi permit sau nu. Tii sa ma judeci pentru asta? Nu-mi permit un Prius in Romania, e mult prea scump, mai scump cu 5000 euro decat masina mea. De 5000 euro bag 4000 litri de benzina si calculand o diferenta de 4 litri la 100 km in plus fata de tine parcurg 100.000 km. Cam atat vreau sa tin masina apoi o vand. Ei bine, kilometrii astia ii parcurg in masina care ma face sa ma simt bine, care imi place si care stie sa IA CURBELE! Imi place sa conduc, nu sa ma deplasez de la A la B. Judeca-ma.
dinpoplaca
Gata am terminat. Nu o sa mai deranjez asa mult pentru ca am mult de invatzat. O sa incerc sa scriu doar la prius III. Nu vreau sa va deranjez
James Kilowatt
Trebuie sa inveti sa fii mai tolerant cu preferintele altora, atata tot.
T u d o r
Exact.

Nu am vrut sa te jignesc si nu vreau asta nici de acum incolo. E felul tau de a privi lucrurile, ti-l respect dar respecta-l si tu pe al meu. Nu incerc sa te schimb, nu incerca sa ma schimbi.
Stii? ce e interesant e ca mie chiar imi place Prius. Nu pentru ecologie, nu pentru consum. imi place cum arata, mai ales in interior. Am avut ceva de zis doar impotriva felului in care ne-ai judecat.
HalbaSus
QUOTE (former_ozz @ May 12 2011, 05:17 PM) *
Asta cu pretul nu e neaprat o problema reala. La ora asta civilizatia umana apreciaza blanurile, diamanetele jocurile video, iphonul, masinile de lux etc. Daca miine ar deveni foarte tare sa ai celule solare pe casa si foarte apreciat si ametitor sa ai hibrid, oamenii pe astea ar da banii.
E strict o chestie culturala si educativa. Sau de brainwashing smile.gif. Mi e pare insa putin rusinos ca in secolul 21 oamenilor li se pare acceptabil sa dea banii pe blanuri si diamante ca in comuna primitiva, dar chestii care le imbunatatesc viata in mod real pe termen lung nu sint destul de ieftine.

Nu stiu de ce (nu am statistici care sa o dovedeasca) dar am senzatia ca aia care cumpara blanuri si diamante au si cate un prius pe la casa... fix din aceleasi motive pt care au luat blanurile si diamantele: pt imagine. Eu nu cred ca priusul e o varianta economica in nici o tara. Nu o comparam cu M3 si C63AMG ci cu Hyundai Accent cu motor 1.5 sau ceva de genu... si luam in considerare si pretul de achizitie, si inflatia, si dobanda pe care ar produce-o... asta in SUA... in europa sa iti iei prius pt economie face cam la fel mult sens ca si M3-ul pt economie tongue.gif
ozz86651
biggrin.gif poate ai dreptate.
Putin mai serios insa nu aia cu diamante arunca banii cel mai mult, ci oamenii mai saraci. Ca doar cum crezi ca au ajuns saraci? smile.gif
Priusul este o varianta economica in USA, nu stiu daca cea mai economica dar pentru marimea ei, pretul si consumul sint foarte bune. Accent e cu o clasa mai jos, asa ca nu se pune. In momentul de fata prisul nu prea mai e o chestie de imagine, sau oricum mult mai putin decit acum 5 ani, pentru ca sint foarte multe pe strada.

Eu cred ca si voi/noi, si Dinpoplaca aveti dreptate. 80-90% din oameni s-ar simti foarte bine cu prius sau masini echivalente. Din contra mi se pare mult mai ridicol sa-ti iei nus ce Lamborghini, sa mergi foarte incet si sa treaca pe linga tine toti astia cu masini de 15000. 70% din supercars nu cred ca trec de limita de viteza +20kmh aici pentru ca sint conduise de oameni peste 45-50 de ani. 90% din masinile sport scumpe n-au ajuns pe circuit vreodata. Daca tot cumperi o masina pentru imagine, mi se pare mult mai decent sa cumperi un prius sau vreun Chevy Volt sau poate o Tesla, decit o masina de >50-100k cu care sa mergi ca ochiul mortului.

QUOTE
Eu sunt unul din amaratii aia care are masina cu motor de 1.8, insa e mai mare, mai confortabila, mai puternica, muuult mai rapida, si mai economica overall decat priusul tau...


Pai tu ai un fel de prius smile.gif. E mare, e practica, nu consuma mult, are cauciucuri eco. O familie cu un copil intra si intr-un STi smile.gif.
dinpoplaca
O stire tare azi: http://www.consumersearch.com/blog/2012-to...ry-regeneration



Toyota a ascultat clientii si noul prius o sa fie capabil sa reincarce bateria mare de tractiune electrica, daca cobori un deal mare sau mergi pe munte in jos din franare regenerativa.

Pana acum cu modelul 2012 bateria asta se putea reincarca doar de la priza. Mergeai electric aprox. 13 mile = 20 km dupa care mergeai la fel ca si celelalte priusuri in mod hybrid.(electric + benzina). De asemenea au mai adaugat un buton pentru mers doar in modul electric, cand alege soferul. Pana acum in masinile 2012 de test masina automat mergea doar pe curent pana se termina curentul din bateria mare, iar dupa aceea t.rece in modul hybrid.

Acum celelalte companii o sa trebuiasca sa lucreze tare, ca sa ajunga toyota.
AlexTM
QUOTE (dinpoplaca @ Jun 17 2011, 09:20 PM) *
Pana acum cu modelul 2012 bateria asta se putea reincarca doar de la priza. Mergeai electric aprox. 13 mile = 20 km dupa care mergeai la fel ca si celelalte priusuri in mod hybrid.(electric + benzina).


Pai nu de Prius vorbesti aici? Adica pana acum Prius-ul pergea la fel ca celelalte Prius-uri? wow.
Cred ca si Mercedesul de dinainte mergea la fel ca Mercedesurile de dinainte.
dinpoplaca
QUOTE (AlexTM @ Jun 18 2011, 03:00 AM) *
QUOTE (dinpoplaca @ Jun 17 2011, 09:20 PM) *
Pana acum cu modelul 2012 bateria asta se putea reincarca doar de la priza. Mergeai electric aprox. 13 mile = 20 km dupa care mergeai la fel ca si celelalte priusuri in mod hybrid.(electric + benzina).


Pai nu de Prius vorbesti aici? Adica pana acum Prius-ul pergea la fel ca celelalte Prius-uri? wow.
Cred ca si Mercedesul de dinainte mergea la fel ca Mercedesurile de dinainte.



Da mai Alex, priusul 2012 cand a fost anuntzat a avut in plus doar o baterie mai mare in plus cu care putea merge mai mult doar pe curent. Dupa ce se termina curentul in bateria asta trece pe modul hybrid exact ca si priusurile pe care le avem acum pe piatza.
Bateria aia mai mare care era folosita doar pentru mersul in modul electric se putea incarca doar de la priza initial.
Toyota a anuntzat acum ca o sa se poata incarca si din mers daca ai energie excesiva din franat. de exemplu: coborand dealuri abrupte pentru o perioada mai mare.
mike.omega
Cum topicul de la versus e poluat destul, scriu aici:

Filmuletul si linkul de dincolo cu transmisia nu sunt interesante pentru mine in acest moment. Intre timp am mai citit pe wikipedia despre prius si HSD. Concluzia mea propie si personala e ca masina asta functioneaza conform cartii daca nu te grabesti si mergi incet. Adica mergi sub viteza traficului normal. Nu mi se pare deloc interesant.

PS: eu ma gandesc cum ar fi sa conduc un prius prin Cta si imi da cu virgula biggrin.gif
PPS: eu sunt foarte curios de Mitsu i-MIEV/Citroen C-zero smile.gif
T u d o r
Si o sa mai fii curios o vreme ca sunt 35000 euro. rolleyes.gif Ca si Ampera de altfel.

Stati pe vine ca apare in curand Pejo 3008 diesel-hibrid si acolo sa vedeti consumuri la 200 cai nu la 130. biggrin.gif Adica aia o sa si mearga in ritm alert.
mike.omega
Poa sa coste si 38000 daca te chinui un pic banned.gif

Ideea era ca as prefera un electric total in locul unui sistem compus din asta.

Pejo 3008 nu e struto-camila d'aia inalta? dry.gif
T u d o r
Ihi, ala e. M-am plimbat cu unul si e super. Din pacate cu hibridul de 200 cai pretul tot pe la 35000+ ajunge. Astia zici ca-s vorbiti. biggrin.gif
mike.omega
Mie ala mi se pare inalt, prea inalt smile.gif

Oricum, pentru unii si hibirdul de 130cp (aka 1.6 e-HDI) e bun ca nu mergem pe circuit primavara si toamna biggrin.gif

LE: acum inteleg de ce iti place tie, e alb.....

http://www.netcarshow.com/peugeot/2012-3008_hybrid4/
T u d o r
Desigur. biggrin.gif

e-hdi are 112 cai ca si modelul normal 1.6 hdi, n-are motor electric sau alte minuni ale tehnologiei. Doar ca are start-stop si reincarca bateria pe franare. Oricum e suficient, stim noi cel mai bine asta. wink.gif
22nst
Toyota Experience

Am facut test drive cu Aurisul HSD si Priusul 3.
Daca Aurisul mi-a placut enorm, mai putin pretul, si deja incepusem sa prind inceredere in masina si faceam jaloane cu frana si acceleratie la limita, Priusul... dezamagire totala.
Mi-a lasat impresia de greu, de submotorizare. Frate abia trage masina asta, Priusul 2 era rapid, o masina pe care eram dispus sa dau banii ceruti.
Este adevarat, in acest regim de circulat, Priusul a avut consum 5,7 iar Aurisul 7 si ceva.

http://imageshack.us/photo/my-images/804/2...141146copy.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/20/20...141131copy.jpg/
T u d o r
Pai n-au aceeasi motorizare? unsure.gif E ceva diferenta de masa intre ele dar sa consume mai putin aia mai grea?! Poate nu erai in modul sport (adica ce inseamna sport la o hibrida biggrin.gif) la amandoua?
dinpoplaca
QUOTE (22nst @ Jun 19 2011, 10:02 AM) *
Toyota Experience
Priusul... dezamagire totala.
Mi-a lasat impresia de greu, de submotorizare. Frate abia trage masina asta, Priusul 2 era rapid, o masina pe care eram dispus sa dau banii ceruti.


Priusul are 3 butoane; Electric doar, ECHO, POWER. tu ai fost in ECHO. In modul asta conduc si eu.

Daca apesi butonul echo, o sa vezi ca dispare de pe bord lumina aia cu ECHO si o sa intre in mod NORMAL. Asta inseamna ca pedala raspunde exact ca o masina normala si o sa traga ca o masina normala. In ECHO trebuie sa apesi pe pedala pana aproape jos ca sa traga puternic. I NORMAL sau POWER mode apesi doar putzin si masina fuge.

Aurisul trebuie sa se simta mai rapida pentru ca are acelasi sistem ca su priusul si acelasi motor 1.8L, iar masina e mai mica cu mult.
22nst
Le-am chinuit in toate modurile, EV (doar electric) Eco si Power.
Priusul se misca in reluare.

Faza este ca pe hartie Priusul are 0-100 in 10,4 sec iar Aurisul in 11,4 sec.
Ceva este ciudat.
Incarcarea in ambele cazuri 3 persoane (aceleasi).
dinpoplaca
QUOTE (22nst @ Jun 19 2011, 11:50 AM) *
Le-am chinuit in toate modurile, EV (doar electric) Eco si Power.
Priusul se misca in reluare.

Faza este ca pe hartie Priusul are 0-100 in 10,4 sec iar Aurisul in 11,4 sec.
Ceva este ciudat.
Incarcarea in ambele cazuri 3 persoane (aceleasi).

Daca bateria de tractiune e descarcata atunci o parte din puterea motorului merge la incarcarea bateriei, si de aceea se simte fara putere.
De obicei bateria mi se descarca cand merg mult prin parcari si merg doar pe curent. Am inceput mai nou sa merg doar in hybrid mode fara sa mai merg doar pe baterie.
22nst
Aici este posibil sa ai dreptate.
Este adevarat ca dimineata cand motorul este rece mai bine reluzi in modul EV, pentru a evita consumul de benzina?
dinpoplaca
QUOTE (22nst @ Jun 19 2011, 11:58 AM) *
Aici este posibil sa ai dreptate.
Este adevarat ca dimineata cand motorul este rece mai bine reluzi in modul EV, pentru a evita consumul de benzina?

Cand motorul e rece nu poti merge doar pe curent decat vreo 20 m, motorul pe benzina porneste automat, pana ajunge la o anumita temperatura.

Din cate am ciitit la priusisti mai bine nu mergi pe curent de loc, decat, daca stii (cum e in cazul meu) ca o sa cobori ceva panta si atunci incarci bateria din franare.Ultimul km pana acasa cobor continu, asa ca inainte de asta merg doar pe curent, ca sa descarc putin bateria, iar pe panta asta incarc bateria inapoi. Cand ajung acasa bateria e iar incarcata.
mike.omega
Azi am facut un test dintr-o serie ce vor urma. Masina de test este C4 1.6HDI 110cp. Am facut asa:

1. setat limitatorul de viteza la 60kmph
2. ales o strada mai libera(adica statiunea mamaia smile.gif )
3. am ajuns la 60kmph si am asteptat sa se stabilizeze consumul instant
4. am citit ce indica computatoru de bord.... cat? cat? 4.3%. (cu AC pornit evident)
5. am refacut testul pe acelasi segement de drum dar in sens invers si am avut 4.2% pentru ca batea vantu altfel tongue.gif

Si repet intrebarea: de ce un hibrid? de ce diferenta de bani pentru un hibrid?

PS: urmeaza un drum la bucuresti, pe 29, revin cu date biggrin.gif
dinpoplaca
Pentru ca fdaca fac ce ai facut tu, cu un hybrid o sa-mi dea 2 sa 3%. Plus in oras dieselul nici nu o sa se apropie de consumul ala.

La drumul spre Bucuresti o sa-ti dea consum bun pentru ca dieselurile au consum bun la drun intins. Ada cifrele si posteeazale cand vii inapoi.
pmhoria
Pai tocmai au spus colegii ca un yaris diesel sau logan diesel scoate 6 sau sub 6 in Bucuresti. In Europa nu e rentabil sa ai hibrid oricum ai incerca s-o intorci. smile.gif
Diferenta de consum intre un diesel si un hibrid nu e atat de mare incat sa justifice sumele enorme care sunt cerute pt un hibrid
22nst
Da, eu cu Loganul am 5,5 in oras pe cand Yarisul mananca 6, cu stilul meu de condus zbuciumat si fara sa mai tin cont de cat de mult apas acceleratia si turometrul sus de tot smile.gif
Astept un Hybrid cu motor diesel, ceva gen http://www.promotor.ro/masini-noi/concepte...va-2011-8000668
dinpoplaca
Diselurilor nu le ia mai mult timp sa se incalzeasca? Si le-ar place drumurile scurte? Daca o sa-l faca ca si honda insight motorul o sa mearga tot timpul, dar dacal fac ca si pe toyota prius motorul o sa aibe multe opriri.
mike.omega
Exista motoare diesel cu sistem auxiliar de incalzire al motorului(aka o rezistenta pe circuitul de racire) care asigura o temperatura optima in scurt timp smile.gif
22nst
Da, se incalzeste mai greu, dar tot consuma mai putin tongue.gif
Oricum, eu ma declar fan convins Auris HSD!
dinpoplaca
Daca priusul meu se misca acceptabil, imi dau seama cum trebuie sa se miste aurisul cu acelasi motor. Oricum ar fi interesant ceva masina cu motor diesel care sa mearga continu si sa produca curent pentru un motor mai mare pe curent, care sa poata duce masina singur si la viteze mai mari.
f1anatic
QUOTE (dinpoplaca @ Jun 20 2011, 12:56 PM) *
Daca priusul meu se misca acceptabil, imi dau seama cum trebuie sa se miste aurisul cu acelasi motor. Oricum ar fi interesant ceva masina cu motor diesel care sa mearga continu si sa produca curent pentru un motor mai mare pe curent, care sa poata duce masina singur si la viteze mai mari.

http://www.bbc.co.uk/news/business-13970431

QUOTE
Toyota recalls 110,000 hybrid cars on safety concerns

The world's biggest carmaker Toyota is to recall more than 110,000 hybrid vehicles over concerns about a problem with the power supply circuit.
mike.omega
Am promis niste cifre, asa ca postez.
Consum mediu Ct-Buc-Ct = 6.3% pe vreo 500 de km aproape. Viteza media de deplasare: 80 kmph. Timp 2.5h la dus, aproape 3h la intors, fara exagerari inutile smile.gif
Consumuri instant la diverse viteze in treapta a 5-a cu ajutorul pilotului automat.
90kmph - consum 3.5%
100kmph - consum 4%
135kmph - consum 6%

dinpoplaca
Consumul e foarte bun.

Include si km facuti in bucuresti? adica nu doar cei facuti la drum intins?

In vreo luna in sfarsit o sa fac si eu un drun de-asta pana in Florida si o sa vad consumul la viteze medii de peste 100km/h
mike.omega
Include tot. Inclusiv traversat capitala dinspre otopeni spre tineretului, noroc ca a fost cat de cat liber biggrin.gif
22nst
Cum este posibil asa ceva?
Yarisul meu consuma maxim 6 in oras...
T u d o r
Poate e consum de autostrada?
22nst
din pacate nu-i pe autostrada
masina este condusa de o doamna si poate nu stie ea cum trebuie manevrata tongue.gif
T u d o r
Poate conduce pe modul Sport. Ce o insemna asta la un Prius... whatever. teehee.gif
drabisan
QUOTE (22nst @ Aug 19 2011, 09:37 PM) *
Cum este posibil asa ceva?
Yarisul meu consuma maxim 6 in oras...



Noi stim cum conduci tu!
Nu stiu in ce regim e 7.1 ala, dar sigur nu e in regimul tau de condus!
Nu pot sa uit cind am fost la Iasi. Tu ai plecat cu 3h inainte si erai mindru de consum, dar noi intirziasem cam 15 minute fata de tine! (hai juma de ora, maxim, sint memorii mai ample ca a mea care pot sa spuna sigur cite mii de ore ai facut tu ca sa mergi cu benzinara la ~6%)
22nst
5 1/2 sau 6 ore nu mai stiu cat am facut... consumul 5.8 nu 6 ca ma jignesti tongue.gif condus cu 90-100-110 maxim.

Sa stii ca Yarisul asta pe motorina chiar consuma putin. Mi-am schimbat putin stilul de condus pentru ca am mult de alergat prin oras. Daca iti spun ca in 7000 km am consumat jumatate de joja de ulei ma crezi?
De Avensis imi era drag si mergeam frumos cu masina dar acum nu imi mai pasa asa mult si dau in ea... crede-ma.

Am vandut Avensis-ul pentru ca nu imi permiteam sa consum 14/l100km in Bucuresti
f1anatic
http://blogs.motortrend.com/chicago-auto-s...-volt-6875.html

Economia de benzina nu impresioneaza.
James Kilowatt
Daca nu-i dizal...

Eu intre timp m-am razgandit. Mi-as lua un hibrid. Vorba aia, numa' imbecilii nu se razgandesc niciodata. Si ma intreb daca nu cumva deja sunt unii pe punctul sa pregateasca ceva care mi-ar placea.

Deci, hibridul pe care mi l-as lua ar fi cam cam asa:
Berlina/coupe, rwd, cu un motor termic sa zicem de 3kile, 6 cilindri si macar 300CP. Cutie robotizata cu dublu ambreiaj, sau chiar manuala, nu CVT. Hibridizata cu un motor/generator/warp drive electric de 15Kw (eventual pe rotile din fata, sa fie si awd la nevoie) si doua baterii capabile sa-i asigure o viteza de varf de 30km/h si 10km autonomie in mod electric, aka baterii de vreo 3kwh, plasate in asa fel incat sa aiba o distributie de mase ideala.

Si care evident, sa aiba taxe 0 si alte stimulente fiscale, ca e hibrid si protejeaza pinguinii, ce puii mei.
Diesel
D-aia vreau si eu. Eu as vrea ceva care sa fie electric in treapta 1 si termic in rest.
solmar
JK,
Pai tu n-ai deja un hibrid? Scuterul ala ce e?
mike.omega
Scuteru e hibrid cand dai din picioare sa porneasca din mers teehee.gif
HalbaSus
James, ti-am gasit masina !!!
S-class hybrid sa moara veta ! Are motor termic de 3 kile jumate, V6... cum ai zis tu, vreo 300 cp (bifat si asta), cutia nu e CVT, e 7-gtronic cum e pe mertzul meu, ai condus-o si tu si oricum ai vazut ca face fata unei manuale. Mai are si ceva motor electric care nu stiu exact ce face si cand face si sincer nici nu ma intereseaza foarte mult.
James Kilowatt
Atata doar ca e 100k€, mama lor, pai cum vor ei sa salveze lichenii polari daca e atat de greu accesibila publicului larg??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.