Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
mike.omega
Ce face?! blink.gif Adica tu ai parcurs 2-3 km la aceeasi viteza din inertie? smile.gif Eu nu cred! din cate stiu eu oprirea consumul de carburant(sau folosirea motorului electric) se poate obtine decat in frana de motor. In rest, ceva trebuie sa consume ca sa produca puterea de care are nevoie masina sa ramana la acea viteza constanta.

PS: o dam in perpetum mobile(am scris bine?!) tongue.gif
ozz86651
huh? de unde ai inteles tu asta?
mike.omega
QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 30 2008, 10:39 AM) *
Da, James, stiu. Chestia sta un pic altfel la mine, pentru ca trebuie sa "cut off" si motorul electric care, daca ridici piciorul de pe pedala, trece pe generare. Ei, exista o pozitie a pedalei de acc. care e de mijloc si care nici nu goleste bateriile dar nici nu le incarca. Atunci apare "cut off-ul" la ambele motoare. Iar asta se poate face fara ca masina sa fie practic "shut down"-ata.


Iata! Mie nu mi se pare posibil! Decat daca esti in frana de motor, altfel nu!
FAR EASTERN
Da, chiar, de unde ai intele, mike?
FAR EASTERN
QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 30 2008, 09:53 AM) *
Iar despre mersul la vale, sa stii ca se poate face si cu consum 0, iar aici ma refer la ZERO. Caz in care chiar iti creste viteza mai mult deact daca ridici piciorul de pe pedala de acc. Got it?


Mike, era vorba de situatia asta. smile.gif
ozz86651
Unde apare cifra de 2-3km in citatul ala?
FAR EASTERN
eu zic sa cititi de la postul 47. f1 are doua variante: sf sau mers la vale. eu am raspuns la ambele.......
mike.omega
Partea cu 2-3 km am interpretat-o gresit, recunosc smile.gif
Revenind(dupa ceva timp de gandire) am inteles partea cu mersul la vale, desi ma gandesc eu ca daca mergi cu cutia cuplata tot trebuie sa accelerezi ca sa nu pierzi viteza. Din ce am observat eu, masina incetineste daca o lasi sa mearga singura la vale. Dar poate ma insel....
FAR EASTERN
Mike, pozitia aceea a pedalei e un fel de "scoatere din viteza".
Si chiar daca la vale lasi motorul electric sa genereze, tot nu o face in asa fel incat sa incetineasca viteza, decat momentan, pentru ca la un moment dat tot creste.
Dany_s
pacat ca nu mai stiu exact daca era la C&D sau la R&D testul ala cu niste americani nebuni care au facut o traseu din asta lung in care se facea multa autostrada dar si prin oras si au scos la final 2.1 cu Prius. O sa-l caut pe net sa vad daca mai gasesc ceva. E chestie destul de veche, de prin 2004 cred.
f1anatic
QUOTE("Far Eastern")
Chestia sta un pic altfel la mine, pentru ca trebuie sa "cut off" si motorul electric care, daca ridici piciorul de pe pedala, trece pe generare. Ei, exista o pozitie a pedalei de acc. care e de mijloc si care nici nu goleste bateriile dar nici nu le incarca. Atunci apare "cut off-ul" la ambele motoare. Iar asta se poate face fara ca masina sa fie practic "shut down"-ata.


Imi vine greu de crezut asa ceva. NU cred ca ai un punct "mort" al pedalei de acceleratie, in primul pentru ca este o chestie de siguranta. Frinele NU sint singurele masuri de siguranta pe care le are soferul - si acceleratia este citeodata mai indicata. Apoi lumea NU s-a prins de ce ai spus tu in primul mesaj: 100 km pe ora ? Pai la 100 kph nu este regim de oras ci regim de exploatare a motorului in forta. Ori, dupa ce m-am mai documentat si eu...revin increzator la ce am sustinut mai sus: hibridele PRIUS pot merge pe baterii DOAR la viteze sub 30 mph ( 50 kph). Ori tu sustii ca ai mers 2-3 km pe care am mers constant cu aprox. 100/h doar cu bateriile... Oricit ai vrea tu, sa tii ca nu ai o masina facuta de TESLA MOTORS. Ce spui tu nu ma convinge de loc, nici pe mine, nici pe altii pt. ca prea se bate in cap cu legile fizicii de-a 6-a.

Apoi ideea lui Mike. Ok...prin imposibil si neglijind legile termodinamicii...Pai tu cum sa mergi mah cu CONSTANT 2-3 km cu 100 pe ora consumind zero ? Sa inteleg bine, tu ai gasit acel "sweet spot" care omoara si motorul pe benzina si pe cel electric....si ai mers constant si NU la vale ? Ai perpetuum mobile ? Ce s-a intimplat cu frecarea ? Sau Prius sint echipate cu sisteme antigravitationale ?


Mersul la Vale. Deci toata tarasenia asta a fost facuta la vale ? Exact cum am sustinut eu prima data nu ? Sa stii ca la vale si noi putem merge cu consum zero...Si noi putem opri motorul dar il tinem pe "accessory power" si o tinem frate (ma rog complet nesigur si periculos) dar o tinem frate cit vrea muntele...

Fuel cut-off se intimpla la masinile pe benzina moderne cind turezi dincolo de linia rosie. L-am atins si eu de citeva ori.

Hibridul tau o consuma benzina mai putina. O polua mai putin. Si o consuma oveall mai putina energie. Dar e numai partea accentuata in care cred orbeste. In rest, s-a mutat sursa de poluare de la teava vehicolului la diferitele fabrici. Probabil ma urasti ca ma iau de tine, dar ai aceeasi atitudine superioara ca si hibridoizii de aici. Deunazi am pus benzina...eu de 50.38 dolari, o hibridoida linga mine de 20.58 (ca m-am uitat) si tanti ii spune lui barbata-su care statea in dreapta ca s-a scumpit benzina (se scumpise cu 12 centi galonul peste noapte). Am izbucnit in ris necontrolat de s-au uitat aia urit la mine...

Si fac apel pe aceasta cale sa ii spun prietenului tau Tornada sa imi raspunda la niste intrebari din alt mesaj.

Acum spune: tu ai Prius Hybrid. Dar ai Pirus Hybrid Plug-in ? NU ai spus asta.
De ce nu cumperi si piesele alea ca sa il poti baga la priza ?

QUOTE
Short trips are the forte of plug-ins. The energy stored when plugged in is enough for several miles on batteries alone. Toyota says the extra battery pack in the plug-in Prius, mounted in the spare-tire well, should be good for about 7 miles. Stay in that range — a commute, urban errand, quick trip to basketball practice — and you can drive on batteries only, using no gasoline and expelling no pollutants.

At the start of the test drive, the car's instruments showed enough charge for 5 miles on battery only. The Prius reverted to normal gasoline-electric hybrid mode just as the 4-mile loop ended, signaling the extra battery was nearly depleted — and that driving had been a bit vigorous.

The extra battery pack boots total gas-electric output to 136 horsepower vs. 110 in the normal Prius, says Toyota, enough to push the plug-in's extra 220 pounds.

Full-throttling onto the freeway put the extra battery power to good use, flinging the prototype to proper speed briskly. The plug-in can stay in electric-only mode on level roads up to 62 mph, Toyota says, vs. 20 mph in the regular Prius.
•How thirsty? Toyota says the plug-in will go about 7 miles on battery power only, before switching to regular gasoline-electric hybrid mode.

Uses no gasoline in battery-only mode.

Regular Prius hybrid rated 48 miles per gallon in town, 45 on the highway 46 in combined driving.

Plug-in test car recorded 71.3 mpg in a 4-mile route that included a short, fast freeway section.

The drive depleted the plug-in battery, so fuel mileage would have begun dropping fast in additional driving as the gasoline engine cycled on during normal hybrid mode.

http://www.usatoday.com/money/autos/review...in-hybrid_N.htm


OK fellows. Deci un hibrid plug-in Prius poate sa mearga in regim maxim cca 5 mile-7 mile...IN ORAS, la viteze de oras, cu modul de condus de oras (Adica frine multe care regenereaza bateria)...complet pe baterii. BUN. Conform altor indicatii din acelasi articol, poate sa bata 100 kph numai pe baterii...cit ? 2-3 kilometri ? imi vine GREU sa cred daca face 10 km max in regimul cel mai eficient, sa poata merge 30% adica 3 km doar pe baterii. Simply said...the technology is not there yet. Celalalt punct pe care il descoperim in articolul acesta de actualitate (scris acum 72 de zile adica anul asta) este ca un Prius normal trece pe benzina la 20 mph adica cca 35 kph (eu eram mai generos cu 30 mph).

Dar sa cautam in continuare
http://www.odemagazine.com/doc/50/plug-in-your-prius
QUOTE
The first step is to activate the “electric-only” function, an option that has been disabled on the U.S. market, though in Europe and Japan you only need to push a button. The problem can be remedied using wire, a switch and a soldering iron. Then things get tougher. The battery that powers the Prius’ electric engine only makes it 1.5 kilometres, a mile, before needing a charge from the combustion engine. But the “Prius hackers” have drastically expanded the car’s electrical capacity by putting 20 lead-acid batteries in the trunk and installing the necessary software and electronics, as well as a charger that can be plugged into the electricity grid.

There are limitations. Even 20 batteries only last 16 kilometres (10 miles) and the Prius can’t go faster than 55 kilometres per hour (33 mph) on electricity. “An acceptable speed or city commuting,” says Kramer.


Astia zic de 33 mph si 55 kph cind trebuie sa circule din nou pe benzina. Ok...si sa zicem ca Far Eastern are optiunea de baterii ONLY.

Mai departe
http://blogs.cars.com/kickingtires/2008/01...us-plug-in.html
Din nou apare info de 100 kph dar cu hybrid plug-in. Si deci...

FAR EASTERN tu ce hybrid ai ? Mai mult ca sigur, modelul din 2004 fiind, ai hybrid normal...(dar poate ma insel). Daca ai hybrid normal, atunci este COMPLET imposibil sa fie cum ai raportat tu. Daca ai hybrid cu alimentare de la priza, cei 2-3 km pe baterii au nevoie de o dovada...o poza, o ceva pt ca teroretic posibil pe hirtie, lumea nu a dovedit inca. Si last but not least. Nu am vazut nicaieri de o pozitie de mijloc a pedalei cind toate motoarele sint oprite si masina regenereaza la greu. Poate se intimpla alt fenomen.


Ok...cred ca e cazul sa lamurim. FAR EASTERN are Prius normal, fara plug-in, fara extra baterii, fara optiunea unei viteze de 100 kph doar pe baterii (in cazul cind mers normal, citadin, permite utilizarea DOAR pe baterii pe numai 10 km).
http://www.masini.ro/forum/content-page/18...CUTIVE/page/40/

Hai sa nu rescriem fizica.



James Kilowatt
Eu nu te inteleg ce te-a enervat asa. whistling.gif

Habar n-am daca priusul e capabil sa mearga cu 100km/h pe baterii... insa datele scrise de tine nu contrazic asta. Daca pot merge IN ORAS 10km pe baterii, sunt convins ca pot merge 100km/h constant 2-3km afara. Sau chiar mai mult, 10km in oras inseamna mai multa energie pierduta decat 10km facuti cu viteza constanta afara, chiar si daca la semafor nu consumi nimic. Insa consumi MULT ca sa accelerezi.... ca sa franezi la stopul urmator, ca sa accelerezi pana la groapa urmatoare, etc. Frana care recupereaza energia e frectie la picior de lemn si marketing hibridoid. Afara te lupti cu aerodinamica, in oras te lupti cu inertia care e mult mai urata.

100km/h constant, cu o masina cu un coeficient aerodinamic de 0.26 cum e prius nu e un regim de forja. Nu e regim de forja nici pentru o Lada1500.

Iar daca a facut km aia pe baterii, pentru el, consumul este 0... psihiatric vorbind. In realitate nu e chiar asa. Pe km aia nu consumi nimic... super. Practic, descarci bateriile, insa consumi ca sa le incarci km urmatori. Nu e perpetuum mobile si nu incalca legile fizicii, e doar consum 0 temporar, care insa se va "razbuna".

La cut-off nu ne refeream la limitarea de turatie, ci la taiatul sucului in frana de motor. Toate masinile au asta de vreo 20 minim. Prin tuning se poate obtine si ce spune Far-eastern... la vale sa calci putin acceleratia (ca sa lasi sa intre aer liber in cilindri), insa masina sa nu faca frana de motor insa sa nici nu consume (lasi aerul sa intre in cilindri insa nu bagi benzina). PRoblema este ca odata cu regulile de poluare manevra asta e interzisa din ECU (ca si regimurile lean in mers constant), ca sa nu racesti catalizatorul care nu si-ar mai face jobul, insa tuneri mai inteligent pot dribla chestia asta.
f1anatic
QUOTE(James Kilowatt @ Mar 30 2008, 12:11 PM) *
Eu nu te inteleg ce te-a enervat asa. whistling.gif

Habar n-am daca priusul e capabil sa mearga cu 100km/h pe baterii... insa datele scrise de tine nu contrazic asta. Daca pot merge IN ORAS 10km pe baterii, sunt convins ca pot merge 100km/h constant 2-3km afara. Sau chiar mai mult, 10km in oras inseamna mai multa energie pierduta decat 10km facuti cu viteza constanta afara, chiar si daca la semafor nu consumi nimic. Insa consumi MULT ca sa accelerezi.... ca sa franezi la stopul urmator, ca sa accelerezi pana la groapa urmatoare, etc. Frana care recupereaza energia e frectie la picior de lemn si marketing hibridoid. Afara te lupti cu aerodinamica, in oras te lupti cu inertia care e mult mai urata.

100km/h constant, cu o masina cu un coeficient aerodinamic de 0.26 cum e prius nu e un regim de forja. Nu e regim de forja nici pentru o Lada1500.

Iar daca a facut km aia pe baterii, pentru el, consumul este 0... psihiatric vorbind. In realitate nu e chiar asa. Pe km aia nu consumi nimic... super. Practic, descarci bateriile, insa consumi ca sa le incarci km urmatori. Nu e perpetuum mobile si nu incalca legile fizicii, e doar consum 0 temporar, care insa se va "razbuna".

La cut-off nu ne refeream la limitarea de turatie, ci la taiatul sucului in frana de motor. Toate masinile au asta de vreo 20 minim. Prin tuning se poate obtine si ce spune Far-eastern... la vale sa calci putin acceleratia (ca sa lasi sa intre aer liber in cilindri), insa masina sa nu faca frana de motor insa sa nici nu consume (lasi aerul sa intre in cilindri insa nu bagi benzina). PRoblema este ca odata cu regulile de poluare manevra asta e interzisa din ECU (ca si regimurile lean in mers constant), ca sa nu racesti catalizatorul care nu si-ar mai face jobul, insa tuneri mai inteligent pot dribla chestia asta.



James KW,

Nu bre nu m-am enervat. Insa aici miroase un pic ca se rescriu legile fizicii.

Citeste mai atent: 100kph este "teoretic" posibil (nu am gasit dovada) NUMAI CU bateriile optionale si cu "reglarea" creierului masinii. Datele din oras - in real time driving, cu bateriile optionale si creierul masinii facut varza au aratat 4 mile autonomie pe baterii.

QUOTE
Toyota says the extra battery pack in the plug-in Prius, mounted in the spare-tire well, should be good for about 7 miles. Plug-in test car recorded 71.3 mpg in a 4-mile route that included a short, fast freeway section.

http://www.usatoday.com/money/autos/review...in-hybrid_N.htm

Ce inseamna short, ce inseamna fast ? Alea 4 mile au fost facute cu preponderenta in oras. Daca a intrat pe autostrada la Ramp entrace 151-A si a iesit la Ramp Exit 151-B, adica 300 de metri mai incolo, aia inseamna pt mine short and fast. Adica 300 de metri mersi la 45 mph in banda 1 sau nici macar - in banda de iesire... 4 mile reale este NIMIC. 4 mile inseamna 6.4 km. Tine cont, daca mergi pe autostrada, descarci bateriile. Ca sa ai autonomie, mergind complet electric trebuie sa le incarci. Adica sa pui frina. Ori pe autostrada "NU" pui frina. Nu pretind ca nu e posibil, vreau insa dovezi. Avem un smecher cu hybrid printre noi. Sa ne faca o poza...ca Toyota prea baga bullshit. Stim bine ca posesorii de Prius au protestat ca nu obtin numerele de consum date de firma.

FAR EASTERN NU are aceasta tehnologie (extra baterii, si ECU reprogramat sa obtina 62 mph, 100 kph din baterii) pe masina lui. La 100 kph el va merge pe benzina. Ai inteles acum ?
Paul46623
Aw, c'mon, man, esti prea dur. Ce-ai cu jucareaua omului? Stiu cat caca de vaca au papat aia de la Yoyota in ceea privinta aptitudinilor Prius-ului, dar e posibil sa mergi cu 100 km/h (insa doar pentru ~2 km, nu 3). De exemplu, daca decelerezi de la 130+ la 100 km/h, e posibil sa mergi pe 'impeller mode', cand motorul electric doar gadila 'drivetrain'-ul ca sa mentina inertia (dat fiind coeficientul aerodinamic foarte mic, se mentine destul de bine 'by default'). Insa cum modul asta de functionare e ineficient (motorul electric e supraturat si bateriile se descarca foarte repede), in clipa in care misti pedala (din punctul respectiv) fie intra pe frana regenerativa, fie intra ICE-ul (de fapt, daca mergi pe 'impeller' pentru prea mult timp, se poate intampla sa te trezesti cu toata partea electrica dezactivata pentru o buna bucata de timp de catre mecanismul de prevenire a supraincalzirii).

Small trivia: stiai ca masina ta preferata are coeficientul aerodinamic cu doar 0.01 mai mare decat un Prius?

Edit: si care-i faza cu skin-ul sectiunii asteia? E derutant.
f1anatic
QUOTE(Paul46623 @ Mar 30 2008, 01:49 PM) *
Aw, c'mon, man, esti prea dur. Ce-ai cu jucareaua omului?

Small trivia: stiai ca masina ta preferata are coeficientul aerodinamic cu doar 0.01 mai mare decat un Prius?

Edit: si care-i faza cu skin-ul sectiunii asteia? E derutant.



Nu am mah nimic cu ea. De fapt acum si eu as vrea un Prius ca sint violat cu bestialitate la benzinarie saptaminal. Dar nici sa fiu orbit de niste chestii tehnologice nu pot fi; nu ma las. Eu am dubiile mele cu ce a sustinut el si imi place sa discut aceste contradictii tehnologice.

Da stiam. Acum insa ultimele modele de Prius au coborit la 0.26 parca; masina mea a ramas la 0.29 insa prin comparatie, M5 asta noul are 0.31. Macar atita sa ma bucur si eu... Oricum aici vorbim hibride.

La treaba cu skinu' nu ma bag.

James Kilowatt
Offtopic.
Chestia cu aerodinamica nu inseamna musai ca Prius rulz si BMW sucks. Prius e facut pentru economie si din motivul asta coeficientul aerodinamic e foarte scazut.
O masina sport insa nu are coeficient aerodinamic foarte scazut. Stii voi, forte deportante, stabilitate, franare, alea alea, asta inseamna coef. aero ridicat. 0.31 nu e chiar ridicat, insa probabil aduce un plus de stabilitate la viteze mari. Asta presupunand ca teutonii nu descopera abia acum apa calda. Insa exista masini sport pursange care au coef aerodinamic supraunitar.... datorita spoilerelor si eleroanelor.


Apropo, am o curiozitate.... care sunt consumurile declarate (sau masurate) la Prius si la Civic Hybrid? Sunt curios cat sunt de comparabile, civic hibrid fiind "primitiva" fata de prius.
f1anatic
Hai sa o dam in metafizica ...


www.calcars.com
http://calcars.org/vehicles.html

Ei trec printr-un calcul in care echivaleaza costul incarcarii bateriilor cu costul unui galon de benzina...impart la pi, inmultesc cu numarul de arabi cu sondele in curte, scad numarul de centrale atomo-electrice si scot patratul radicalului numarului de centrale termoelectrice pe carbune.

DAR MASINILE PRIUS NU SCOT 100 MILE LA GALLON. Uite asta ma enerveaza...faptul ca fac propaganda falsa. Masinile Prius nu consuma un galon de benzina la 100 de mile...4 litri la 160 km (cea mai aprox. egalitate). Tehnologia lor nu permite acest lucru. Si cu toate acestea lumea crede. Iar ei afiseaza cu nesimtire acest lucru pe masinile astea. Prius obtine echivalentul a 100 mile la galon folosind motorul electric numai, si zeci de kile de baterii in plus...



QUOTE
We say above that you can fill up your "electric tank" for less than $1/gallon. How? Using the average U.S. electricity rate of 9 cents per kilowatt-hour (kWh), 30 miles of electric driving will cost 81 cents. If we optimistically assume the average US fuel economy is 25 miles per gallon, at $3.00 gasoline this equates to 75 cents a gallon for equivalent electricity. Compared to a regular hybrid's real-world 45 miles per gallon, it's effectively $1.20/gallon.



Uite asta e Priusul de 100 mile la gallon.


Metafizica ?

1.5? How far can you go on a charge?
Prius:

* The assumption is that you will drive conservatively, and you start from a fully charged battery, and that the weather is warm.
* For a Prius PHEV-30, the quick answer is:
o Driving slower than 34 mph: about 30 miles in Pure Electric Mode
o Driving up to highway speeds: about 60 miles in Mixed Mode (gasoline + electricity), with about 100 mpg efficiency
* For a Prius PHEV-15, the answer is the same, except that distance will be about 15 miles on Pure Electric Mode, about 30 miles in Mixed Mode.
* After the battery is discharged, you still get the original 50 mpg efficiency of the Prius.

The mileage of a PHEV-30 Prius.
If driving slowly, the engine doesn't come on (pure electric driving), and the mileage is infinite.
If driving normally, the engine does come on at times,and the mileage is about twice that of a standard Prius.
Once the battery is discharged, the mileage reverts to the mileage of a standard Prius.

http://www.hybrids-plus.com/ht/faq.html#toc2

Oare este nevoie sa mai traduc ? Hybrid - Plus se referea la bateriile suplimentare incarcate de la reteaua electrica.

2.3? At what speed does the engine come on?

That is determined by the car manufacturer; we do not change that. The following values are just for your reference, are not not specified, are approximate, and assume that the engine is warm, the battery is full, and that you're driving nice and easy:

* Prius: 23 mph
* Prius, EV Mode: 34 mph
* Escape: ~30 mph

But really, people who ask this question may be missing a very important point: The PHEV conversion doesn't turn your Hybrid into an Electric Vehicle: it's still a Hybrid, and it still uses both the engine and the motor. Most of the time both the engine and the motor are contributing power, in a varying proportion. It's just that, after a PHEV conversion, the car will favor the motor for longer periods that it did before the conversion; and that results into a higher mpg. So, it's really of small consequence whether the engine is on or off. Don't worry about the engine. Just enjoy the high mpg.
mike.omega
Toyota spune ca Prius consuma: 5.0% urban, 4.2% extraurban, 4.3% mixt Emisii: 104g/km(CO2)
Honda spune ca Civic Hidrid consuma cum zice aici ca io nu inteleg nimic ninja.gif
Paul46623
CITAT(f1anatic @ Mar 30 2008, 09:34 PM) *
Da stiam. Acum insa ultimele modele de Prius au coborit la 0.26 parca; masina mea a ramas la 0.29 insa prin comparatie, M5 asta noul are 0.31. Macar atita sa ma bucur si eu... Oricum aici vorbim hibride.

Erm, ma refeream la GT-R. Stiu ca te uitai cam cu jind la ea.
FAR EASTERN
Am cetet pre mult acuma si-i tarzau, da mini va raspund, ghini?
Dany_s
QUOTE(mike.omega @ Mar 30 2008, 04:17 PM) *
Toyota spune ca Prius consuma: 5.0% urban, 4.2% extraurban, 4.3% mixt Emisii: 104g/km(CO2)
Honda spune ca Civic Hidrid consuma cum zice aici ca io nu inteleg nimic ninja.gif



vezi pagina anterioara (sau 2) ca am pus acolo consumurile la toate. in mpg ce=i drept, dar e simplu de transformat.
Dany_s
QUOTE(f1anatic @ Mar 30 2008, 11:35 AM) *
Hibridul tau o consuma benzina mai putina. O polua mai putin. Si o consuma oveall mai putina energie. Dar e numai partea accentuata in care cred orbeste. In rest, s-a mutat sursa de poluare de la teava vehicolului la diferitele fabrici. Probabil ma urasti ca ma iau de tine, dar ai aceeasi atitudine superioara ca si hibridoizii de aici. Deunazi am pus benzina...eu de 50.38 dolari, o hibridoida linga mine de 20.58 (ca m-am uitat) si tanti ii spune lui barbata-su care statea in dreapta ca s-a scumpit benzina (se scumpise cu 12 centi galonul peste noapte). Am izbucnit in ris necontrolat de s-au uitat aia urit la mine...

Si fac apel pe aceasta cale sa ii spun prietenului tau Tornada sa imi raspunda la niste intrebari din alt mesaj.


hehe....nu stiu daca acei 50.38 e plinul dar azi am pus si eu benzina....am facut plinul, 67.8l (eram pe empty rau de tot) si m-a costat 84$ CDN, adica vreo 88 USD pt benzina de 91, benzina cu care am facut 490.5 km.....consum de 13.8 adica de care sunt mai mult decat multumit. Probabil multi cred ca mananc gogosi ca e imposibil ca un motor asa mare sa consume atata....treaba lor dar cert e ca chiar si asa, nu-i invidiez chiar asa pe Priusisti, sa fie sanatosi dar prefer sa ma simt bine si sa am zambetul pe buze de fiecare data cand sunt in masina.....in locul tau, la ce performante are masinuta ta si ce pret are benzina, inca, in US, m-ar durea si mai tare in cot ca io stiu care pune in Prius jumate benzina!
f1anatic
In my old days.
Contoarul citeste cu cca 1-1.5 mpg mai mare ca realitatea calculata din pix
Masina conform producatorului consuma 25 mpg pe autostrada.
Aceste cifre au fost obtinute pe autostrada.

30.9 mpg inseamna cu 95% incredere un 29 mpg real. Care inseamna cam 8 L%. Asta s-a intimplat de la Milwaukee la Chicago care NU este la vale. Viteza a fost de aproape 70 mph pe Stage 1. Octombrie 2005. Cruise control.

32.4 mpg inseamna cu aceeasi incredere un 30.5 mpg real Care este mai putin de 8 L%. Martie 2006. Stage 1.

Am sa caut sa fac un data logging cu benzina in a 5-a la diferite viteze si cu si fara economy mode.

ozz86651
@F1: te opararesti degeab domle. Cifra aia de 100mpg evident nu-i reala, dar IN MOMENTUL DE FATA (cu pretul energiei electrice "care este") este relativ adevarata in 90% din folosirea masinilor. Ca s-a dovedit ca de obicei omul obisnuit se incadreaza in 50 de mile conduse intr-o zi. Are sens, ca pe medie americanul conduce sub 15,000 mile pe an, si europeanul tot pe acolo, ceva mai putin. Deci in principiu daca ai o baterie care te tine 50 de mile, in cea mai mare parte a timpului poti sa ai consum 0 si poluare 0! Fantastic, nu? In ocaziile nu chiar asa frecvente cind treci de 50 de mile, pentru surplus intra benzina si de acolo esti ca un hibrid normal care incarca bateriile cind are ocazia de la motorul pe benzina, la mers constant.
Deci la sfirsitul anului, tu ca om normal care conduce normal, faci media la cita distanta ai facut si cita benzina ai cumparat si e posibil sa-ti iasa 100mpg... ba si 1000 sau 10,000mpg.
Principiul chiar e misto, si nu e o minciuna, ci un adevar mai "elastic". Numai ca sint niste mici probleme. Evident consumul nu poate fi 0, dar consumi energie electrica in loc. Cum producem aceasta energie si cum o trasportam pina la hibrid inca nu e clar si rezolvat. Avantajul fata de o masina electrica simpla e ca nu ramii in drum daca ti s-a terminat bateria.
FAR EASTERN
Maaaaaaama, cata OFF TOPICu! Ma rog.
O sa incerc sa mai explic odata.

1.Am reusit sa merg cu viteza aia pe loc drept,mentinand-o cu bateriile, care era full, si intradevar dupa un pic de mers peste 100/h. Nu mai incerc sa va conving dar sper sa am ocazia sa fac un filmulet, desi nu e prea relevant, tinand cont de posibilitatea aceleiasi situatii si la vale.

2.Contrar a tot ceea ce ati presupus voi despre asta, chiar exista posibilitatea, stand cu pedala de acc. intrun anumit punct, adica PUNCT, masina nu mai este propulsata de nimic si nici nu se genereaza energie pentru baterii.

3.Masina de pe calcars.com este echipata cu un alt set de baterii, este plug-in si asta explica cele 100+MPG. Am un filmulet de la ei, sa vad cum fac sa vi-l pun la dispozitie.

Revin.

Stima.
pmhoria
@ FAR
spune-mi si mie cat iti consuma Priusul, numai in oras. Extraurban nu ma intereseaza.
Merci
mike.omega
@Ozz: hai sa privim situatia altfel. Mergi 90% in oras si deci economia de combustibil ar fi o chestie misto daca s-ar putea, lasam poluarea pentru alte discutii biggrin.gif
Deci, mergand in oras viteza de deplasare variaza de la 10 la 60 kmph. Te-ai gandit vreodata cat timp mergi cu 10 kmph si cat timp mergi cu 60? smile.gif
Eu am stat WE asta si m-am gandit si, cel putin in cazul meu, a rezultat ca petrec maxim 25%(din timpul petrecut la volan) la viteze mai mici de 35kmph, unde un hibrid cum e Prius sau Civic si-ar face treaba. Restul de 50% merg intre 35 si 60kmph iar aia 25% care au ramas reprezinta orice valoare peste 60kmph smile.gif

Repet! in cazul meu! Folosirea unui hibrid(la costuile actuale de achizitie) s-ar amortiza daca-l las la nepoti ninja.gif

Intrebari:
Daca spre exemplu incetinesc si intru pe plaja de viteze unde motorul electric functioneaza imi taie benzina si dupa aia cand accelerez la loc porneste iar motorul pe benzina?
Acest opriri/porniri ale motorului pe benzina fac bine in general? Ma gandesc numai cat curent i se cere bateriei la pornire...
FAR EASTERN
O sa fac un calcul saptamana asta, pentru ca in w/e ies din oras si nu se pune si iti spun exact. O sa-ti raspund in "...masina mea", ok? Oricum, in jur de 6%.
pmhoria
Merci de info.
Drive safe
FAR EASTERN
thx, u too!
FAR EASTERN
QUOTE(mike.omega @ Mar 31 2008, 10:32 AM) *
Intrebari:
Daca spre exemplu incetinesc si intru pe plaja de viteze unde motorul electric functioneaza imi taie benzina si dupa aia cand accelerez la loc porneste iar motorul pe benzina?
Acest opriri/porniri ale motorului pe benzina fac bine in general? Ma gandesc numai cat curent i se cere bateriei la pornire...


Mike, nu este neaparat nevoie sa incetinesti. daca conditiile iti permit, poti pur si simplu sa ridici piciorul de pe acceleratie, se opreste ICE-ul si poti apoi apasa usor pe acceleratie pentru ca bateriile sa-ti mentina viteza, iar daca apesi mai tare, normal ca reporneste ICE-ul.

Opririle/pornirile repetate ale ICE-ului sunt sigur luate in calcul si nu-l afecteaza. Si niciodata nu o sa golesti bateria la o pornire brusca, decat daca ai cuplat EV mode. Altfel, intra ICE-ul instantaneu.

ICE - internal combustion engine
EV - electric vehicle

p.s. explicatiile sunt pentru cei care nu stiu ce insemna, bineinteles smile.gif
ToRnada
CITAT(mike.omega @ Mar 31 2008, 10:32 AM) *
Daca spre exemplu incetinesc si intru pe plaja de viteze unde motorul electric functioneaza imi taie benzina si dupa aia cand accelerez la loc porneste iar motorul pe benzina?
Aceste opriri/porniri ale motorului pe benzina fac bine in general?


Cand te sui in masina... acele deschideri/inchideri ale portierei fac bine la masina??? E acelasi lucru.
Fiind fabricata (orice hybrida) sa mearga cand pe benzina cand electric, normal ca nu afecteaza motorul.

Cat despre consum, el difera de la sofer la altul, de la un stil de condus la altul.
Cu siguranta eu nu as putea obtine un consum mai mic cu o hybrida decat cu Fordul pentru ca stilul sportiv nu este caracteristic hybridelor. Poata doar in oras as economisi ceva.
Extraurban nu mai intra electricul (EV-ul) in veci la viteza de croaziera de 120-130 km/h.

Respect
ToRnada
mike.omega
@Far Eastern: sper sa fie asa cum zici tu. Eu am un amic(destul de cunoscator in ale tehnicii) care mi-a explicat ca pentru a recupera curentul pierdut in timpul unei porniri trebuie sa mergi minim 30 de min, pentru a se incarca bateria whistling.gif

@Tornada: asa si scrumiera a fost conceputa sa se inchida si sa se deschida de 1000 de ori si totusi la unii s-a stricat, deci ceea ce zici sunt vorbe-n vant! fara suparare smile.gif
Eu intrebam pentru ca pornirea motorului prespun ca se face intr-un timp scurt si dupa aceea este accelerat, lucru care mie nu mi se pare bun pentru fiabilitatea in timp a masinii. Dar eu doar presupun ca nici n-am condus Prius, desi ar fi interesant si nici n-am proiectat hibride rolleyes.gif
James Kilowatt
@Mike
Baiatul ala are probabil dreptate, numai ca nu sunt comparabile situatiile. Bateria normala inghite vreo jumatate de cal putere, are nevoie de ceva timp ca sa acumuleze energie. Bateriile de la Prius sunt mult mai mari si mai multe, inghit puteri mult mai mari si deci acumuleaza energia mai repede.
In plus nu sunt sigur ca porneste din demaror, s-ar putea sa porneasca pur si simplu prin cuplarea lui la roti, deci fara sa descarce bateria. Insa nu sunt sigur.
FAR EASTERN
@ToRnada, EV mode si propulsia normala pe baterie nu prea inseamna acelasi lucru.
Asta pentru ca poti sa apesi cat vrei pe EV in timpul mersului la viteze asa de mari, ca nu cupleaza. EV-ul este pentru deplasarile scurte (de ex. cand iesi din parcare de la supermarchet pana in strada, etc.).
My bad, anyway, pentru ca nu am explicat mai in detaliu ce e cu EV-ul.
FAR EASTERN
QUOTE(James Kilowatt @ Mar 31 2008, 12:17 PM) *
@Mike
Baiatul ala are probabil dreptate, numai ca nu sunt comparabile situatiile. Bateria normala inghite vreo jumatate de cal putere, are nevoie de ceva timp ca sa acumuleze energie. Bateriile de la Prius sunt mult mai mari si mai multe, inghit puteri mult mai mari si deci acumuleaza energia mai repede.
In plus nu sunt sigur ca porneste din demaror, s-ar putea sa porneasca pur si simplu prin cuplarea lui la roti, deci fara sa descarce bateria. Insa nu sunt sigur.


Ei, aici m-ati prins, teehee.gif pentru ca nici eu nu stiu cum se face pornirea la ICE. Stiu doar ca, in functie de puterea necesara, acesta ti-o furnizeaza imediat, fiind aproape la turatia maxima.
James Kilowatt
QUOTE(FAR EASTERN @ Mar 31 2008, 05:21 AM) *
@ToRnada, EV mode si propulsia normala pe baterie nu prea inseamna acelasi lucru.


Mai explica o data, ca eu tot n-am priceput care-i diferenta... whistling.gif
FAR EASTERN
OK.
EV (ca functie - modul electric de functionare pe care il poti activa cu mana) se poate cupla doar inainte de plecarea de pe loc si poate functiona, nefiind indicat, pana la golirea bateriei. Totusi, masina poate fi propulsata numai de baterie si in timpul mersului(modul electric de functionare pe care il activeaza doar masina), fara sa cuplezi EV si la viteze mari smile.gif, cand chiar nu iti e permisa cuplarea EV, in aceleasi conditii despre care am vorbit de n ori.
James Kilowatt
Adica, amandoua sunt propulsie electrica, doar ca una din ele e impusa manual iar cealalta o face doar cand vrea ea. Am inteles bine?
ToRnada
CITAT(mike.omega @ Mar 31 2008, 12:08 PM) *
@Tornada: asa si scrumiera a fost conceputa sa se inchida si sa se deschida de 1000 de ori si totusi la unii s-a stricat, deci ceea ce zici sunt vorbe-n vant! fara suparare smile.gif


Pai daca sunt tarani si trag de ele ca descreieratii!!

CITAT(mike.omega @ Mar 31 2008, 12:08 PM) *
Dar eu doar presupun ca nici n-am condus Prius

deci cel ce se ocupa cu vorbe'n vant esti chiar tu....ai fi de la 3SE si nu stim noi
FAR EASTERN
Exact, James Kilowatt.

Doar ce am venit de la o sedinta foto.... in legatura cu mersul la vale si acel "cut off".

Asadar:
Foto 1 - mers la vale fara apasare pe acc. - incarcarea bateriei - sagetile verzi
Foto 2,3 - mers la vale si pe loc aproape drept, cu acel "cut off" - nici o sageata in nici o directie
Foto 4 - mers la vale acc. pe baterie - sageti portocalii
FAR EASTERN
Shmecheria asta (tot zicea f1 de unu shmecher) se poate obtine destul de greu, tinand cont de faptul ca punctul repectiv e dificil de gasit, mai ales daca soseaua este denivelata. Cand sunt denivelari, afisajul arata cand sageti verzi, cand portocalii.
ToRnada
este??? ESTE!!!
q.e.d.


Sigur e foarte greu sa mentii acest "cut off" daca zici ca e doar un punct pe pedala de acceleratie

P.S. Frumoase poze:))
FAR EASTERN
Priceput fotograful! sorcerer.gif
f1anatic
Cite ceva despre designul si tehnologia autobuzelor Diesel-Hybrid : explica binisor tehnologia si configuratiile motoarelor: in paralel sau in serie
http://transit-safety.volpe.dot.gov/Public...nGuidelines.htm

Si un articol despre autobuzele hybrid diesel de la mine din sat.
http://transitchicago.com/news/ctaandpress...rticleid=104567

QUOTE
The CTA will be testing two different hybrid drive systems.

The first 10 hybrid buses to arrive will be equipped with a parallel drive system, which is similar to a hybrid system found in a car. An on-board computer blends the diesel engine power and the electric motor power from the battery unit for optimum efficiency. When the vehicle leaves a stop, it will operate initially on electric power and as its speed increases, it will operate on a combination of electric power and diesel engine power until it reaches an optimum speed where it will operate entirely on the diesel engine.

The second 10 to arrive will be equipped with a series drive system, which is a more traditional generator-driven traction motor propulsion system. In this system, the diesel engine runs a generator. The generator provides electric power to the traction motors which, in turn, power the bus. A computer manages power to the traction motors and battery. At certain times during operation, the bus runs on generator power or battery power.


Fabrica de autobuze
http://www.newflyer.com/index/hybrid_buses_intro


mike.omega
@Tornada: hai sa nu transformam discutia intr-una persoanala ca nu-i frumos smile.gif
Faptul ai condus/mers cu masina asta pt cativa km nu te face expert sau atotstiutor thumbsup.gif

Revenind, conform pozelor asa e domne... desi eu tot nu-mi explic cum ninja.gif
James Kilowatt
Ce nu-ti explici?
mike.omega
Cum o masina poate sa mearga(la vale sau nu) fara sa consume nimic, cu viteza constanta. A mea de ce nu isi pastreaza viteza daca nu o accelerez la vale?!
FAR EASTERN
Pai mike, aici chiar e vorba de legile fizicii, la care facea referire mai sus un distins coleg. La vale, nu e o problema sa faci ceva sa se rostogoleasca, si chiar sa o faca cu viteza din ce in ce mai mare.
Ce voiam sa scot eu in evidenta referitor la mersul la vale fara consum e ca shmecheria asta nu apare oficial nicaieri in ghidul masinii. E ceva descoperit tot de utilizatorii masinii. E, daca vrei, un pont despre cum sa te deplasezi mai repede la vale, fara sa accelerezi sau sa pierzi din viteza din cauza generatorului.
FAR EASTERN
f1, eu cred ca mergea un nou topic despre autobuzele alea. Nu de alta dar asta e deja varza. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.