Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester 2007 - date tehnice
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Pages: 1, 2, 3, 4
Robert101524
QUOTE(Valentin35722)
QUOTE(Ioan103584)
Ultimele calcule:

330 km pina la Brasov si inapoi + 130km in oras = 11%

Cool.


Cum reusiti frate... wallbash.gif
Constanta-Tancabesti (si retur), drum facut de 3 ori in 2 luni, consum mediu 14-15 l/100km. Si pe autostrada RAR ajung la 160, de regula merg pana in 140...


Poate a lui Ioan e MT. Si daca am calculat corect la MT in V raportul de demultiplicare e 3.28 iar la AT in IV e 2.85

Rezultat At accelereaza mai bine intr-a IV decit MT intr-a Va dar asta nu e important. In schimb la acceasi viteza in ultima treapta turatia motorului la AT a cu cca 15% mai mare. Asta pote fi o cauza probabila si alta la care ma gindesc este - viteza medie pe autostrada a fost probabil mult mai mare - sa zicem 120km/h - iar a lui Ioan a fost 60 sau mai putin in exempul sau
Ioan103584
Pai sa vedem...

De la Brasov la Bucuresti am facut 165 km in 2 ore fara zece minute ceea ce da o medie orara de 80 la ora. Dar am avut un drum destul de agitat - o gramada de depasiri cu pedala la podea chiar daca facute intr-a patra viteza.

Robert a presupus corect - foresterul meu e cu cutie manuala...

In oras e toata chestia totusi - pe traseul meu zilnic (9.5 km) merg preponderent in viteza a patra ceea ce ajuta mult la un consum mic. Pina acum n-am trecut niciodata de 14% in oras. Seara citeodata dau in trafic oribil - de-ala de nici a doua n-o schimbi dar e totusi destul de rar...
Mircea104901
Eu am dat consumul la 2.0X MT smile.gif
Ca offroad: consolele relativ lungi isi spun cuvantul si sunt sanse sa atingi spoilerul fata si/sau toba smile.gif
Recomandat scutul metalic fata si scutul diferential spate.
Reductorul isi face f. bine treaba. Adica masina e de neoprit, indiferent de panta. F. util daca e nevoie sa mergi incet pe denivelari mari(pentru a evita balansul).
Diferentialele isi fac bine treaba, cu o precizare(testat): masina suspendata pe doua roti pe diagonala (una fata si una spate) si o panta abrupta = imobilizare. Cu un pic de avant trece fara probleme. Drumurile forestiere pe care le-am parcurs (am traversat Apusenii, si prin Meridionali) n-au pus nici un fel de problema (si au fost destule "un pic cam rupte", mai ales in zona exploatarilor forestiere).
Pe namoale(zapada inca n-am prins) masina n-are nici o problema. Foarte fun de condus pe macadam. Inca nu o stapanesc sa ma bucur deplin de acest fun.
Pe sosea/autostrada se joaca cu majoritatea suvurilor/jeepurilor atat in demaraj cat si in curbe, desi e 2,0. Imi inchipui ce poate XT-ul.
Ioan103584
Normal, turbo-ul e mai sprinten - pacat ca frinele sint asa codase. Nu prea iti vine sa depasesti in tromba cind sti ca trebuie sa intri in coloana si sa frinezi la viteze mari...

E nasol si cind frinezi si iei volan. Masina se dezechilibreaza si risti un derapaj necontrolat. Poate e si problema mea aici ca eram obisnuit cu alta masina (clio sport) care era si aia bomba dar se oprea si vira impecabil. Deh, daca sintem 4 in familie...

Oricum ma cam bate gindul sa-mi iau si un clio sport nou pentru multele zile cind sint singur in masina. Pe urma o sa regret confortul din forester, binenteles smile.gif)
Mircea104901
Mi-am montat scutul protectie motor metalic. Pentru cei interesati, pretul cu manopera de montaj este de aprox. 700 ron. Comanda se poate face la autoscut (at) odorhei.astral.ro . Scutul este fabricat in Rusia biggrin.gif Se vede dupa design smile.gif. Si pare destul de "strong" smile.gif
Ioan103584
Sa inteleg ca mergi pe drumuri desfundate / offroad?
Sau un scut mai e bun si la altceva?
Mircea104901
Normal ca merg si pe drumuri desfundate. Altfel de ce mi-as fi luat Forester?
Si am mers ceva kilometri pe forestiere. Am vazut locuri pe care nu le-as fi vazut altfel.
In ce priveste capacitatile de trecere pe astfel de drumuri, nu pot decat sa zic ca nu am intampinat nici o dificultate. E mediul ei natural. Tocmai am fost prin Nordul Moldovei si, pe unde am vazut scurtaturi prin munti, am luat-o pe acolo.
Utilitatea scutului pe drumuri asfaltate? biggrin.gif Taieturile din asfalt cu damburi mari, pietrele din zonele unde se asfalteaza, caini, pisici, etc. cam tot ce e pe soselele din Romania biggrin.gif
Ioan103584
Inteleg... Daca nu-i puneai scut de fier n-avea altfel nici un scut?
Mircea104901
Ba da, avea ceva de plastic, care nu are efect daca o proptesti pe vreun sleau, si o tija micutza in zona baii de ulei. Oricum cu cel metalic (care acopera toata partea frontala) merg mult mai linistit.
Ioan103584
Am o intrebare: modelul 2.0 are LSD spate?

Am vazut un post mai sus care zicea ca daca doar rotile de pe diagonala au tractiune atunci masina ramine pe loc. N-ar trebui sa se intimple asa daca are ambele diferentiale...
Mircea104901
Ba da, are. Dar asa cum am scris, masina era incarcata si panta foarte accentuata. Si nu am insistat. Am lasat-o un pic in jos, si dup-aia am accelerat si am trecut fara probleme.
O sa ma duc sa incerc din nou, si o sa testez si smecheria care se face la Hummer cand ramai suspendat: calci si frana si acceleratia in acelasi timp.
Ioan103584
Cred ca smecheria de care zici se cheama cheama kick-start. Ti masina in loc din frina, lasi ambreiajul si accelerezi pina cind simti ca transmisia si motorul sint cuplate. Dupa care accelerezi.

Acelasi lucru se face si cind retrogradezi ca sa eviti momentul in care frina de motor iti balanseaza greutatea in fata schimbind in rau stabilitatea masinii. E un truc pa cre-l folosesc toti pilotii de curse... Uite un link mai jos (in engleza dar poate intereseaza pe cineva).

http://www.torquecars.com/articles/heel-toe-gearchange.php
Mircea104901
Nope. E vorba de cum lucreaza diferentialele. In momentul in care franezi roata care se invarte in gol, aceeasi forta care franeaza roata e transferata de lsd catre roata care are tractiune (in mod normal ar trebui sa transfere chiar mai mult cuplu pe roata care are tractiune - aceeasi chestie ca si cu frana de mana - daca o tragi nu are efect, pentru ca lsd-ul sesizeaza pierderea tractiunii pe fata si transfera si mai mult cuplu pe puntea spate care e franata si se risca distrugerea transmisiei). Simplu si eficient.
Mircea104901
Ca tot a venit vorba de articole:
http://www.topgear.com/content/features/st...ries/01/19.html
un pic cam bine pentru Forester, nu? biggrin.gif
si mai departe, in primii 10 e si Legacy.
Go on Subaru!
Ioan103584
E foarte bine. Si eu l-as vota tot asa. In afara de performanta unde are 5 stele la mine...
Mircea104901
Ce stiti despre Dura Lube atat varianta pentru motor, cat si cea pentru transmisie? A folosit cineva la Forester? Merita?
Ca ma cam bate gandul.
G e o r g e
uita-l !
Robert101524
Eu am folosit prin 1996 Duralube la o Dacie care avea vre-o 50kkm si pot sa spun ca e "facatoare de minuni"
Totusi nu am curajul sa o recomand pentru un motor modern, sau poate cine stie ...
Nu cred ca ar putea dauna motorului o incercare - cu conditia ca motorul sa nu fie nou - makar 30kkm
Adrrian112676
Salut,

intentionez sa-mi achizitionez un Forester 2.0. Am testat-o la dealer SMT de 2 ori. Jos palaria pentru dealer. Acumam un Avensis 1.8 si daca fac o comparatie de spatiu interior si ergonomie, Avensisul castiga cu multe puncte. Dar imi place motorul Subaru, faptul ca este o masina mai inalta si poti urca niste borduri in orasul Bucuresti sau te poti baga in niste sleauri de zapada sa parchezi iarna (daca vom mai vedea vreodata zapada in Bucuresti blush.gif ).
Astazi am testat-o mai mult in oras. Nu va suparati pe mine posesori de Forester, dar mi s-a parut o cutie pe roti, foarte zgomotoasa total neadaptata drumului de oras. O sa-mi spuneti ca e un off road 4x4 si nu e de oras si sa caut altceva. Am testat si Legacy, e mica in interior si garda la sol prea mica pentru orasul asta, in rest e super.

Puncte forte la Forester: motor, dar nu pentru oras, are niste reprize foarte bune, dar repet nu in oras; garda la sol mare, trapa, foarte stabila, fiabiulitate nu ma pot pronunta. Se zice ca e fiabila dar dupa cate am citit pe forum, m-am speriat.
Puncte slabe: frane de cacao in comparatie cu avensisul meu, spatiul interior modest, bord din secolul trecut, zgomotoasa si la viteza mica si la viteza mare.

Astept parerile voastre. Mai am in vedere un Avensis 2.0 si un Accord 2.0
DIO
Daca te simti bine in Avensis sau Accord nu vad de ce ai alege Forester.
Sunt categorii diferite. Forester nu este nici off-road-er nici masina de oras. Este masina in care nu iti pasa daca s-a terminat asfaltul si din care nu cobori daca sta inclinata la 40 grd. Este o masina careia nu ii pasa de starea drumurilor si cu care intri fara grija pe (aproape) orice drum forestier. Aceeasi masina zboara cu 200km/h pe autostrazi si este lipita de asfaltul serpentinelor fara sa pierzi controlul directiei chiar daca ai vazut prea tarziu indicatorul de curba periculoasa. Este o masina all-road. Nu este nici luxoasa, nici fitzoasa. Este acel prieten modest dar devotat.
Iti inteleg aceasta prima reactie pt. ca si pe mine m-au incercat regrete uneori, dar dupa ce o conduci mai mult descoperi adevaratele calitati ale unui Subaru - devine parte din tine. Numai daca asta este clasa pe care o cauti. Accord-ul este si ea o masina excelenta! Mie mi-a placut foarte mult si Civic-ul Sedan.
Adrrian112676
Mi-am dorit un Subaru de multa vreme, de pe vremea cand in Romania intorceai capul dupa un Subaru fiind ca nu stiai ce este aia.

Deasemena mi l-am dorit pentru 3 lucruri: siguranta (este o masina mai inalta si asta iti da un confort), fiabilitate (nu stiu daca e cazul) si un motor sprinten care sa-ti permita multe chiar daca este doar 2.0. Asta are cu prisosinta. Vroiam sa-mi confirmati cei care aveti Forester daca senzatia pe care am avut-o in oras de masina greoaie, rigida, o aveti si voi sau trebuie doar sa te inveti cu masina. Este o masina cu care nu poti merge cu 40-50-60 km la ora in oras, ci mult mai mult, dar din pacate in Bucuresti nu ai cum.

Deasemenea ma interesaza care este reactia pasagerilor din spate legata de confort, mi s-a parut ca bancheta este f rigida si dreapta.

Accord este o optiune interesanta, masina este chiar OK, din pacate nesimtirea dealerilor ma fac sa ezit. In schimb jos palaria pentru dealerul Subaru, SMT.
DIO
Greoaie nu mi se pare absolut deloc. Cu viteza legala conduci pana la urma orice masina, chiar daca la inceput ti se pare mai dificil.
Am stat si in scaune mai confortabile decat ale Forester-ului, dar reactia celor din spate a fost o mare surpriza pt. mine: inca din drive-test mi-au spus ca e foarte confortabila blink.gif Mi-am explicat mai tarziu de ce: suspensia excelenta - Forester-ul nu iti arunca pasagerii dintr-o parte in alta la fiece curba sau denivelare din asfalt. Cel mai bine ar fi sa iei cu tine in drive-test pe cineva apropiat sau sa mergi chiar tu pe bancheta din spate.
SMT sunt foarte amabili, dar nu uita ca traim in Romania. Spre exemplu, accesorii care pe alte meleaguri costa 57$, la SMT costa 800 RON.
G e o r g e
fara nici o suparare si nici o jignire pentru posesorii de avensis , dar mie imi da senzatia de barca . e foarte comoda , e o masina de cruise. toate subaru au suspensia mai dura . iar mie mi-ar place chiar mai dura uneori .

poti merge linistit cu 40 sau 50 in oras , nu tine de masina tine de SOFER ! cine e sofer cu adevarat va merge cu cat trebuie unde trebuie .
Mircea104901
Parerea mea: imi place enorm!
La inceput nu mi-am dat seama de potentialul trenului de rulare, care nu e laudat degeaba. Dupa ce-l ai, o sa-l iubesti. Da, intr-adevar, e un pic rigida, dar nicidecum ca o masina din grupul vw. Dar fara rigiditatea asta nu te poti aventura in afara soselei si nici nu ai stabilitate.
E genul de masina in care daca o ai, te doare-n c_r de starea drumului. Stii ca ajungi oricum la destinatie, si iti dispare orice stres legat de treaba asta. Ca zgomot, mie mi se pare suficient de silentioasa, cu exceptia zgomotului pe criblura al cauciucurilor stock. De-abia astept sa le tocesc sa le schimb. Motorul e chiar silent pana pe la 3500-4000.
Ca si inchegare: acum am 10000 de km din care vreo 2-3000 pe drumuri forestiere praf (si nu am mers cu 5-10km/h). Plasticele si toate cele sunt la locul lor, ca noi, si nu se aude nici un zgomot suspect.
Motorul isi da drumul abia pe la 4-5000 cat de cat. Din ce am auzit, the real one e pe la 25000km.
Tin sa-ti spun ca Foresterul e genul de masina docila si, indiferent de viteza cu care mergi, mergi linistit. Te relaxeaza. Fie ca e 40km/h, fie ca e 140. In oras, daca stii cum sa o iei, e excelenta, cu exceptia treptei 1, care mie mi se pare lunga, si, ca sa plec instant de pe un drum fara prioritate, folosesc reductorul. Cu el zboara instantaneu. Daca vrei demaraje si alte kestii, tine turatiile intre 4500 si 7500 si o sa vezi ce poate un boxer Subaru, si ce inseamana o transmisie cu 3 diferentiale din care 2 lsd-uri, cu toata aerodinamica ei de caramida si garda de offroader. Apropo, am prins ceva drumuri de macadam cum sunt cele de raliuri. E dementiala. Acolo unde 40-50km/h e prea mult pentru alte masini, Foresterul zboara cu peste 90 cu o placere incredibila.
Mie nu-mi pare rau absolut deloc de alegerea facuta. De-abia astept sa vina iarna. Cred ca asta spune totul.
Mircea104901
A, am uitat. Pasagerii din spate nu s-au plans deloc, ba chiar au spus ca e f. confortabila., si dupa un drum de peste 300 km nu s-au plans de dureri de spate sau altele smile.gif
Outlanderul are bancheta reglabila ca si scaunele din fata, mai putin pe verticala.Cand stai pe loc, e bine. Cand merge se schimba datele, adica daca ai spatarul mai inclinat (cum ti-ar placea), pur si simplu iti fuge fundul in fata si pici de pe ea, si atunci ii indrepti spatarul si ajungi la pozitia din Forester. wink.gif
E o filozofie intreaga ergonomia asta, si nu cred ca cei de la Subaru nu s-au gandit.
Mircea104901
Si mi-a mai placut descrierea unui comentator dupa un test prelungit cu Foresterul: substance over style.
Adrrian112676
Multam' de toate. Si intr-adevar avensisul este cam ca o barca si asta imi place, iti da confort.

Cred ca am sa-i mai stresez pe cei de la SMT cu inca un drive test sa ma mai dumiresc odata biggrin.gif
Ioan103584
Sint si eu de acord cu colegii forumisti - sa ai un forester inseamna sa nu mai ai stresuri cu gropile si bordurile, capace de canal, speed bumps si celelalte 'accidente' din Bucuresti. Asta inseamna comfort si n-ai acces la tipul asta de comfort intr-o berlina din cauza garzii mici si a cursei scurte a amortizoarelor.

La un SUV mai mare probabil ca e si mai mult comfort din punctul asta de vedere dar e cert ca e si mai putin manevrabil in trafic si parcari. Iar forester nu se inclina in curbe nici pe departe cit o face un SUV, insemnind ca poti sa-l conduci ca pe un automobil normal si asta e f mare lucru la o masina cu garda mare.

2.5 xt-ul meu imi da si comfortul depasirilor rapide cind ies din oras. Pentru mine a fost intotdeauna un stres sa stau in spatele unui obstacol abea mobil si sa astept o 'fereastra' ca sa-l pot depasi. 2.5 turbo inseamna sa depasesti la cea mai discreta ocazie si asta e foarte comfortabil. Basca ca mai sint si nesimtiti care considera ca nu ar trebui depasiti de nimeni si atunci accelereaza cind incerci sa treci. La 2.5xt nici n-au timp sa incerce asa ceva.

Cind merg singur imi permit sa ma si joc cu masina - AWD-ul e un sistem ofertant pentru pilotaj iar derapajele sint intotdeauna sub control din cauza diferentialelor.
Alin112811
Buna seara!
Sunt de 6 zile posesorul unui Forester 2.5 XT, 5MT, New Port Blue - dealer SMT. Este masina pe care mi-am dorit-o de ani de zile si pe care abia acum am reusit sa o am (sincer sa fiu cand mi-am zis ca urmatoarea mea masina o sa SUBARU m-am gandit initial la Legacy. In ultimul timp m-am decis la Forester - a crescut si nr. membrilor familiei).
Am citit mult forumurile dedicate SUBARU in general si FORESTER in special si dupa o saptamana de condus (am renuntat la o calatorie in Grecia cu 3/4 din familie pentru placerea de a conduse Forester - noroc cu nevasta-mea ca m-a inteles) am cateva comentarii si in acelasi timp intrebari...sper sa ma ma 'luminati'... (ordinea este absolut aleatoare)
- in carte scrie ca prima revizie este la 5000 km dar prima inspectie la 1600 km - ce se face la aceasta inspectie de 1600? Tot in carte - verificat/regalt cursa pedal ambreiaj si hill holder.
?! Mie ambreiajul mi se pare destul de tare, desi dupa vreo 5-600 k parca si-a mai dat drumul
- rotile scartie destul de (ca sa nu zic foarte) tare la frane mai energice, mai ales inainte de curbe stranse. Este normal? (anvelopele sunt cele originale, YOKOHAMA Geolander)
- franele mi se par destul de 'moi' (comparand cu masinile mult mai mici pe care le-am condus in ultimul timp - VW Golf Variant si Mitsubishi Colt). Din ceea ce vad pe forum franele trebuie si ele 'rodate'. Rog confirmare.
- la 2.5 XT-ul meu nu exista suport pahare langa sistemul audio, in consola fata. L-am vazut insa la 2X si parca l-am vazut si la 2.5 XT-ul de drive test - SMT Constanta. Aeti vreo idee? Nu ca stau in el, chestie de principiu. De mentionat - am luat optiunea WL (conform codificarii SMT), adica fara tapiterie piele, fara navigatie, cu trapa, cu xenoane la faza scurta, cu scaune fata incalzite.
- nu are bricheta, doar locas functional si blind in loc de bricheta - tot asa, de principiu intreb.
- ce anvelope de vara recomandati pentru mers majoritar on-road. Eu am folosit multa vreme Vredestein pe alte maisni si am fot foarte multumit (spre deosebire de Dunlopurile de pe Golf pe care le-am schimbat cu Vredestein). Sunt Vredetsein bune pe Forester 2.5 XT (in general conduc 'speedy', dar corect - cel putin asa zic eu)?
- pe primii 1000 km - 190 km in Constanta, apoi Constanta-Targoviste-Rm.Valcea-Targu Jiu-Hateg-Carasebes-Timisoara - fara a depasi 4000 RPM (in afara de cateva cazuri cand am facut-o din greseala, nefiind obisnuit cu 'zgomotul motorului), mers linistit, in rodaj, am un consum de 12.1 ltr/100 km. Este OK? (astept sa trec de 1,600 km ca sa vad si eu ce poate masina, desi oricum am ramas impresionat de usurinta de a depasi fara efort din partea masinii, chiar fara sa o fortez)
- pe 2.5 XT MT exista sau nu Sistem de Control al Dinamicii (recunosc este unul din punctle in care cartea nu m-a lamurit)
- este suficient rodajul de 1600 km. Pot sa 'fortez' dupa aceasta limita de km sau trebuie sa mai astept? (este destul de frustrant sa ma epaseasca Octavia si Megane pe autostrada. Mi-a ajuns la venit spre vestul tarii, nu vreau sa se mai intample inapoi cand o sa depasesc 1600 km dar daca trebuie pot sa mai astept)
In masura posibilitatilor va rog sa ma lamuriti...
Toata stima...
SUBARUFAN

G e o r g e
sa le luam pe rand :

- la 1600 e doar o verificare
- anvelopele originale sunt o combinatie offroad - onroad , fara sa straluceasca nicaieri , schimba-le
- asa sunt franele , ti se par moi , franeaza ok , nu prea ai ce sa le faci inafara de niste placute mai bune , mai moi , se va simti diferenta
- nu stiu de suportul acela de pahar nimic
- trebuia sa-ti dea si bricheta !
- vredestein ultrac smile.gif cu incredere
- este ok consumul
- nu exista VDC pe manual doar pe automat
- daca vrei sa fortezi dupa 1600 km , fa-i o revizie , filtru ulei + ulei inainte
Sil104818
Din experienta mea:
-prima revizie/inspectie la 5000km
-si la mine scartaie rotile... se zice ca de la cauciucuri
-franele sunt ok, masina are tendinta de a se da in bot cand franezi brusc la viteza, dar isi face treaba
-in primii 5000 eu am avut 14l/100, acum ma invart la o medie de 10-11%, consum la rezervor plin cu 50%oras-50%afara. Consuma si in functie de cat de grea ti-e talpa. Poti incerca sa pui benzina de 100 dupa rodaj, ajuta la consum dar costa in plus, ca bani esti tot acolo dar parca trage mai bine
-cred ca e un mit cu turatia in rodaj, masina merge pana la 7000rpm, acum eu zic sa nu depasesti 5-6000, dar sa mergi sub 4000 cred ca fortezi masina, ideea e sa variezi turatia. Si tot aici zic ca 1000km de rodaj fin ajung la masina, oricum ea se rodeaza abia dupa 10k
G e o r g e
mit nemit e pe banii tai smile.gif

la mine a durat 1600 km, ca asa era in carte, pana in 4000rpm si variat turatia .
Mircea104901
La XT suportii de pahare (2) sunt langa frana de mana, spre deosebire de 2.0X unde nu este loc decat de unul singur din cauza reductorului. Asa au mai pus unul retractabil in bord langa sistemul audio. Asta e diferenta la interior.
Cat despre bricheta, inseamna ca ai pachetul non-smoker. Din ce am vazut e cam loterie cu brichetele. Eu am smoker si am bricheta in fata, dar in usile din spate nu am scrumiere. Odd blink.gif
Alin112811
QUOTE(Mircea104901)
La XT suportii de pahare (2) sunt langa frana de mana, spre deosebire de 2.0X unde nu este loc decat de unul singur din cauza reductorului. Asa au mai pus unul retractabil in bord langa sistemul audio. Asta e diferenta la interior.
Cat despre bricheta, inseamna ca ai pachetul non-smoker. Din ce am vazut e cam loterie cu brichetele. Eu am smoker si am bricheta in fata, dar in usile din spate nu am scrumiere. Odd blink.gif

Mersi de raspuns.
M-ai lamurit care este treaba cu suportul de pahare din consola. Cred ca am confundat eu ceea ce vazusem si respectivul era pe X nu pe XT. O sa mai verific.
Despre bricheta - in ocul ei era doar un capac 'blind'. Deasemenea 'scrumiera' este de fapt o bucata de plastic in forma de scrumiera. Cred ca intr-adevar am pachetul non-smoker - nu ca m-ar fi intrebat cineva la achizitia masinii - in plus cred ca nu se pomeneste nimic de asta in lista de dotari. O sa incerc sa ma lamuresc cu dealerul.
Am mai fost deranjat de treaba cu covorasele - setul costa la ei in jur de 100 EUR, puteau sa il livreze gratuit sau macar sa-mi spuna...Chestie de marketing...la fel ca si site-ul SMT - are inca oferta cu GPS-ul, expirata demult.
Poate cineva sa-mi spuna daca la revizia de 1600 Km se regleaza pedala ambreiaj si verifica functia de Hill Holder asa cum scrie in manualul de intretinere? Sau este o simpla inspectie vizuala si nimic mai mult?!
Mircea104901
Cred ca am gasit una din explicatiile pt care tremura la relanti motoarele Subaru:
motoarele boxer Subaru sunt concepute sa functioneze in regimuri de turatii mari unde problema racirii este destul de serioasa, si a fost tratata ca atare de inginerii japonezi. Nu ati observat ca daca lasati masina la relanti, chiar si pe calduri mari (care au fost), termocupla porneste foarte rar si sta putin pornita? Deci schimburile de caldura sunt foarte eficiente, si astea se fac nu numai prin "... montarea unui radiator cat mai mare...".
Nu am desfacut motorul(nu am avut de ce) si nici nu am vazut vreo bujie, dar cred ca Subaru foloseste asa zisele "bujii reci", care se folosesc la masinile de competitii.
Exista doua tipuri de bujii: calde si reci. Nu mai traduc, citez direct:
"Hot Plug
A "hot plug" has a long insulator nose which exposes more surface area to the combustion gases. This keeps the plug temperature higher overall which is ideal for stop-start city driving conditions.

Cold Plug
A "cold plug" has a shorter insulator nose, which minimizes the amount of surface area exposed to the combustion gases. Cold plugs are typically used in racing conditions because of its ability to transfer heat out of the cylinder chamber quickly. Most turbo, supercharged and nitrous oxide applications use this type of plug because of the tremendous heat they generate. A colder plug can also minimize the risk of pre-ignition and detonation, however if the plug is too cold there is risk of fouling during extended periods of idling and low-speed operation.
The lower the number, the hotter the plug; the higher the number, the colder the spark plug. "

Oricum la revizia cand mi se vor schimba bujiile, o sa iau una sa o analizez.
Alin112811
M-ati innebunit. Nu mai pricep nimic!
Alaturi, in topicul cu OBK-ul de 3.0 ltr, a inceput printre altele o discutie despre tipul de benzina folosita.
As vrea sa stiu ce tip de benzina TREBUIE folosita intr-un Forester 2.5 Turbo, MY07 - am bagat pana acum in general OMV de 95 sau EFIX 95 de la Rompetrol?! Trebuie neaparat de 98 sau este recomandabil? Daca este recomandabil pentru ce? Functioneaza motorul mai bine, se simte economie in combustibil?
Este OK sa merg in continuare cu 95 sau TREBUIE 98?
Multumesc anticipat
Mircea104901
Asa cum am scris in topicul acela:

Conform definitiei, pe scurt si pe intelesul tuturor, cifra octanica este capacitatea benzinei de a rezista la predetonatii (adica sa se aprinda inainte de scanteia data de bujie -in timpul compresiei amestecului de aer-benzina- ceea ce poate duce la avarieri grave). Deci o benzina cu cifra octanica mare nu va strica niciodata intr-un motor setat sa functioneze cu benzina cu cifra octanica mai mica. Invers, da. Deci ATENTIE la Subaru cu motoare turbo: sunt setate pe 98 RON. Nu bagati benzina de 95.
Datorita rezistentei marite la predetonatii, la turatii mari si f. mari (peste 6000 rpm) unde si temperaturile realizate datorita compresiei mult mai bruste sunt mai mari, benzinele cu CO mare (peste 98) se aprind tot la scanteie (riscul de predetonatii, asa zisele knock-uri si ping-uri, este mult redus, spre zero). De-aia la motoarele care functioneaza la turatii mari se folosesc combustibili cu CO mare (peste 100: alcool, metanol, combinatii).

Motoarele au senzori de detonatie (knock sensor) dar daca acestea survin in momente care ies din plaja in care procesorul are alocate datele de corectie, computerul masinii nu va reusi sa le corecteze. Implicit motorul va da rateuri si nu va functiona la parametrii stabiliti.

Deci, recomandat: benzina de 98, pt ca 2,5XT este setat pe 98RON(asa scrie in manual si pe site-ul oficial Subaru).
Daca mergi linistit si nu o tii in turatii mari blink.gif (nu crede nimeni asa ceva. XT sa nu fie turat biggrin.gif ) poti baga si 95, dar nu forta masina, ca nu o sa poata da tot ce stie.
Alin112811
QUOTE(Mircea104901)
Asa cum am scris in topicul acela:

Conform definitiei, pe scurt si pe intelesul tuturor, cifra octanica este capacitatea benzinei de a rezista la predetonatii (adica sa se aprinda inainte de scanteia data de bujie -in timpul compresiei amestecului de aer-benzina- ceea ce poate duce la avarieri grave). Deci o benzina cu cifra octanica mare nu va strica niciodata intr-un motor setat sa functioneze cu benzina cu cifra octanica mai mica. Invers, da. Deci ATENTIE la Subaru cu motoare turbo: sunt setate pe 98 RON. Nu bagati benzina de 95.
Datorita rezistentei marite la predetonatii, la turatii mari si f. mari (peste 6000 rpm) unde si temperaturile realizate datorita compresiei mult mai bruste sunt mai mari, benzinele cu CO mare (peste 98) se aprind tot la scanteie (riscul de predetonatii, asa zisele knock-uri si ping-uri, este mult redus, spre zero). De-aia la motoarele care functioneaza la turatii mari se folosesc combustibili cu CO mare (peste 100: alcool, metanol, combinatii).

Motoarele au senzori de detonatie (knock sensor) dar daca acestea survin in momente care ies din plaja in care procesorul are alocate datele de corectie, computerul masinii nu va reusi sa le corecteze. Implicit motorul va da rateuri si nu va functiona la parametrii stabiliti.

Deci, recomandat: benzina de 98, pt ca 2,5XT este setat pe 98RON(asa scrie in manual si pe site-ul oficial Subaru).
Daca mergi linistit si nu o tii in turatii mari blink.gif (nu crede nimeni asa ceva. XT sa nu fie turat biggrin.gif ) poti baga si 95, dar nu forta masina, ca nu o sa poata da tot ce stie.

Looks OK. Multumesc.
Trec pe 98 de la urmatorul plin. Macar dorm linistit ca nu am stricat eu ceva in motor (desi am incredere in motoarele Subaru)
Alin112811
Inca o intrebare pentru cei mai vechi in domeniul Forester.
Am observat ca indicatorul de viteza imi arata cu 11-12 km/h mai mult decat GPS-ul (chestie clara, verificata pe CRUISE, la 150, 160 si 170).
Imi pare ca totusi diferenta este destul de mare (desi la viteze mici, 70-80 diferenta este sensibil mai mica, de 7-8 km/h).
Chiar asa departe de adevar este indicatorul de viteza de pe Forester?
Colonelu'
In urma cu cca 1 luna, am vazut pe Discovery, la emisiunea "Fifth Gear", un test al benzinei. Pentru ca testul sa fie relevant, au luat masini de diverse categorii, printre care si un Subaru Impreza, Golf IV si parca Ford Fiesta, cat si benzine de la 3 mari producatori/statii PECO, atat de CO95, cat si CO98. Masinile au fost puse pe un stand dinamometric, astfel incat sa evidentieze daca exista cresteri ale puterii motoarelor.

Rezultatul final a fost urmatorul:
Pentru masinile obisnuite (a se citi turatii normale biggrin.gif ), de genul Golf & Co, nu s-au sesizat diferente la motor la folosirea diverselor tipuri de benzine, atat ca si marci, cat si ca cifre octanice. Deci motorul le papa la fel si nu simte diferenta.
In momentul in care au facut testul la Subaru cu benzina de 98, s-a vazut imediat diferenta de crestere a puterii fata de cea de 95.

Concluzia finala:
Pentru motoarele obisnuite nu conteaza nici marca si nici cifra octanica (atat timp cat este minim 95).
La motoarele de turatie mare, asa cum a fost cel de Impreza, diferenta a fost de departe in favoarea benzinei de 98 fata de cea de 95, iarasi necontand producatorul.

O mica subliniere - testul a fost facut in Anglia si acolo poate nu conteaza producatorul, pe cand la noi stim bine ca exista diferente si intre diversele statii ale aceluiasi producator, in functie de cat de mult "boteaza" benzina :bandit: .
cris62653
QUOTE(Alin112811)
Am observat ca indicatorul de viteza imi arata cu 11-12 km/h mai mult decat GPS-ul (chestie clara, verificata pe CRUISE, la 150, 160 si 170).

Chestia asta am observat-o si eu la Forester, dar cred ca e valabila si pe alte masini. Un tovaras cu motocicleta mi-a descris acelasi fenomen, deci cred ca e mai mult o chestie inginereasca menita sa ne determine la un condus preventiv.
DIO
QUOTE(Alin112811)
Chiar asa departe de adevar este indicatorul de viteza de pe Forester?

Confirm si eu aceeasi diferenta - regula valabila pentru orice masina. Necesara atat pentru prevenirea accidentelor, dar si din ratiuni juridice.
La Forester diferenta este de 10% fata de realitate. La alte masini am observat 7-8%. Nesemnificativ.
radu67277
ECU care echipeaza toate masinile Subaru sunt autoadaptive. NU este setat pe 98 sau 95 ci pur si simplu adapteaza setarile motorului la benzina folosita.
Un ECU resetat, incepe cu setari medii adica pentru benzina de calitate medie. In timpul functionarii, calculatorul "incearca" singur sa ridice avansul in pasi foarte mici ( concomitent cu adaptarea combustibilului ) si la intervale de timp presetate. Daca nu simte detonatii va urca pina simte detonatiile si se opreste cind apar. Daca benzina e foarte buna, poate urca cu avansul si restul pina la limita maxima pentru care are harti.
Daca benzina e proasta, in loc sa urce avansul, il va reduce, si va trece pe harti de randament scazut pe care le poate suporta motorul cu acea benzina. Evident ca performanta motorului are de suferit sau de cistigat functie de setarile pe care le face calculatorul functie de benzina folosita.
Ce trebuie retinut de posesorii de Subaru ( sau orice masina cu ECU adaptiv ), este ca ECU trebuie "invatat" cu benzina folosita. Daca s-a folosit benzina cu cifra octanica inferioara, e de preferat sa se resetese calculatorul la trecereaa pe benzina mai buna, si sa se mearga normal - sau in ture fara sarcini la regimuri joase-, pentru a permite si evetual grabi perioada de adaptare la noua benzina.
La motoarele Subaru, -in special la cele turbo- diferentele de putere sunt foarte mari functie de benzina.
Alin112811
QUOTE(radu67277)
ECU care echipeaza toate masinile Subaru sunt autoadaptive. NU este setat pe 98 sau 95 ci pur si simplu adapteaza setarile motorului la benzina folosita.
Un ECU resetat, incepe cu setari medii adica pentru benzina de calitate medie. In timpul functionarii, calculatorul "incearca" singur sa ridice avansul in pasi foarte mici ( concomitent cu adaptarea combustibilului ) si la intervale de timp presetate. Daca nu simte detonatii va urca pina simte detonatiile si se opreste cind apar. Daca benzina e foarte buna, poate urca cu avansul si restul pina la limita maxima pentru care are harti.
Daca benzina e proasta, in loc sa urce avansul, il va reduce, si va trece pe harti de randament scazut pe care le poate suporta motorul cu acea benzina. Evident ca performanta motorului are de suferit sau de cistigat functie de setarile pe care le face calculatorul functie de benzina folosita.
Ce trebuie retinut de posesorii de Subaru ( sau orice masina cu ECU adaptiv ), este ca ECU trebuie "invatat" cu benzina folosita. Daca s-a folosit benzina cu cifra octanica inferioara, e de preferat sa se resetese calculatorul la trecereaa pe benzina mai buna, si sa se mearga normal - sau in ture fara sarcini la regimuri joase-, pentru a permite si evetual grabi perioada de adaptare la noua benzina.
La motoarele Subaru, -in special la cele turbo- diferentele de putere sunt foarte mari functie de benzina.

Incep sa pricep care este treaba cu benzina de 95 si de 98-100. La Forester 2007 in cartea masinii (atat turbo cat si non-turbo) benzina recomandata este "benzina cu cifra octanica minim 95 RON sau mai mare". In mod clar benzina de 98/100 ar trebui sa imbunatateasca performantele motorului dupa o perioada de functionare si adaptare a motorului cu noua benzina. Trebuie avut insa grija sa folosesti pe cat posibil acelasi tip de benzina, eventual chiar de la acelasi producator, si sa nu faci azi full cu 95 si urmatorul full sa fie de 98/100 iar apoi sa revii la 95 - Electronica asta din motor o sa "priceapa" ca cineva isi bate joc de motor.
G e o r g e
si o sa-si ia jucariile si o sa plece.

acum, sincer , cu benzina omv 100 masina merge mult mai bine . despre consum , asta e relativ la talpa care o primeste smile.gif
Alin112811
@George
Ai scris mai demult intr-un forum ca la Forester (si probabil la toate Subaru) viteza maxima este limitata electronic (in cazul meu 216 Km/h - Forester 2.5XT MY07)
Poti sa-mi spui care este viteza maxima 'reala' a acestei masini (fara a se umbla la motor, tuning-uri, etc, daor sotand limitarea - apropo' am inteles ca si in acest caz se umbla la calculatorul masinii). Este pura curiozitate, nu ca as avea de gand sa merg cu 220-225 fata de 216 cat scrie in talon.
Multumesc anticipat
G e o r g e
nu cunosc .
Mircea104901
Stie cineva ceva de cauciucurile BF Goodrich Winter Slalom?
Sil104818
Poate sunt putin offtopic, dar ma bate si pe mine gandul la anvelope de iarna. Am gasit ceva la oferta si pretul mi se pare ok, daca puteti sa va dati cu parerea "4 anvelope Michelin Pilot Alpin PA2, 215/60 R16 99H EL (Wi), pret 1757.12 RON/set "
Alin112811
Stie cineva care este producatorul si tipul exact al sistemului de navigatie de pe Forester?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.