Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester 2007 - date tehnice
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Pages: 1, 2, 3, 4
Zetics
Eu asa am dedus din bucatile traduse de google. Cum au ajuns ei la concluzia asta nu m-am bagat sa citesc, pentru ca atatea pagini traduse cu google inseamna tortura... turned.gif
pista
Ai inteles bine Zetics, sistemul AWD de pe Forester si-a confirmat superioritatea. Tiguanul e foarte aproape de Forester, dar orice sistem electronic are un timp de reactie mai lung fata de un sistem de tractiune integrala permanenta.
Mi-ar face o mare placere sa va traduc, dar timpul limitat nu imi permite. Totusi 2-3 cuvinte: Sorento pierde datorita reglajului nepotrivit al ESP-ului care intra brutal in actiune in situatii limita, mai ales cand tractiunea este mai mult pe fata. Nici greutatea mare nu il ajuta in zapada proaspata de 30cm.
Forester: cel mai simplu sistem de tractiune, cel mai mare efect. Aproape in toate disciplinele trage pe Forester la varf.
Sistemul permanent 4WD fara ESP ofera suficient in fata celorlalti candidati din test. Usor, sigur, rapid - toate atributele pe care le putem dori pe drumuri acoperite cu zapada !
Zetics
Multumim Pista! thumbsup.gif

O intrebare mai mult de curiozitate, legata strict de Forester-ul "vechi": am observat si la mine si la alte Forester-uri ca atunci cand iau maxim de volan se aude ca si cum porneste un mic motoras electric. Practic se aude daca ajung cu volanul sa zicem in ultimul sfert de tura pe care il mai permite. Pana atunci nu se aude. Tinand cont ca eu stiu ca directia e servo, nu asistata electric, ce poate fi?
bobita
QUOTE (Zetics @ Jan 27 2009, 05:57 AM) *
Multumim Pista! thumbsup.gif

O intrebare mai mult de curiozitate, legata strict de Forester-ul "vechi": am observat si la mine si la alte Forester-uri ca atunci cand iau maxim de volan se aude ca si cum porneste un mic motoras electric. Practic se aude daca ajung cu volanul sa zicem in ultimul sfert de tura pe care il mai permite. Pana atunci nu se aude. Tinand cont ca eu stiu ca directia e servo, nu asistata electric, ce poate fi?


Si la mine se aude si la alte masini cu servo cu care am mers se aude atunci cind ajungi la capatul cursei.
Babeste, sa zic asa, mie mi se pare ca pur si simplu ajunge directia la capat si servo nu mai are ce ajuta si merge fortat,Ma rog, nu stiu constructia in sine da cam asa vad lucrurile.De altfel, in manual si scrie sa nu tii volanul la max mai mult de 5 sec si mai zice si de zgomotele care sint normale.
Bob
Zetics
Merci Bobita, partea asta n-0 vazusem prin manual.

La Accent am tot servo hidraulic dar nu se aude absolut nimic, si ma gandisem ca poate are de-a face ceva cu sistemul 4x4.
hdi
QUOTE (Zetics @ Jan 27 2009, 09:15 AM) *
Merci Bobita, partea asta n-0 vazusem prin manual.

La Accent am tot servo hidraulic dar nu se aude absolut nimic, si ma gandisem ca poate are de-a face ceva cu sistemul 4x4.


La 307 nu stiu ce tip este servodirectia insa la sfarsitul cursei se aude un fasait. Despre asta e vorba? La Outback nu m-am prins pt ca inauntru nu se aude deocamdata decat Dire Straits (...money for nothing and chicks for free.... )
subidriver
Am inteles ca ar fi din cauza presiunii din sistemul de servo cand rotile sunt cabrate la maxim.
La vechiu si anticul Peugeot, dupa cateva manevre stg-dr intr-o parcare super aglomerata, a inceput sa arunce uleiul afara din bidonas.
Hoinar
QUOTE (subidriver @ Jan 27 2009, 05:55 PM) *
...rotile sunt cabrate la maxim.
...


Salutare, scuze de offtopic, dar cred ca expresia corecta e a braca, nu a cabra smile.gif. Vezi a cabra versus a braca thumbsup.gif
End offtopic smile.gif.
subidriver
QUOTE (Hoinar @ Jan 27 2009, 04:07 PM) *
QUOTE (subidriver @ Jan 27 2009, 05:55 PM) *
...rotile sunt cabrate la maxim.
...


Salutare, scuze de offtopic, dar cred ca expresia corecta e a braca, nu a cabra smile.gif. Vezi a cabra versus a braca thumbsup.gif
End offtopic smile.gif.


Corect, scuze ... probabil din graba.
Mircea104901
Pai nu stiu cine face plocoane lui Subaru.
Pe aici fiecare isi spune pasuri, probleme. Descoperim ce inseamna Subaru, ce poate, ce nu poate.

Parerea mea: Subaru au un raport excelent calitate/pret. Pana acum.
Cand mi l-am luat, nu stiam prea multe de Subaru.
Am citit, am cautat. Vroiam un SUV. Subaru nici macar nu era in lista. Nici nu exista reprezentanta in Cluj (s-a deschis in anul cand mi l-am luat). Ma uitam la Tucson(finisaje de 2 lei),SantaFe(interesant, dar volan naspa),CR-V(prea scump fata de concurenta),Outlander(interesant),X-trail(nu mi-a placut bordul cu ceasurile pe mijloc si nu m-a mai interesat altceva),Sportage,Sorento, etc, etc.
Un priten de familie a venit pe la mine cu noua achizitie: Subaru Forester. Am zis: hai sa vad si eu. M-am suit in el si mi-a placut instantaneu. M-am simtit ca acasa.Dotari excelente la un pret fara concurenta. M-am dus la test-drive (asta mi-a pus capac, cand am vazut ca poate ce-mi trebuie mie) si am dat comanda.
Pana acum nu-mi pare rau de alegerea facuta.
Franele nu-mi plac, dar isi fac treaba si m-am obisnuit cu ele. Ruliul lateral te poate baga in sperieti, dar masina sta pe traiectorie. Cuplul la turatii joase e mic si trebuie retrogradat bine pentru depasiri mai rapide. Nu-mi plac troncaniturile de la suspensie. Plasticul de la hayon putea fi facut sa nu joace dupa un timp (eu l-am rezolvat). Pe autostrada e zgomotoasa(deh aerodinamica de caramida, banuiesc ca toate suv-urile au aceeasi problema)
Hmm.. ce nu-mi mai place... consumul., dar atentie: in clasa lui e no.1. X3 cu motor de 2l, Tiguan cu 2l, Passat 2l 4x4,orice altceva 4x4 2l benzina consuma mai mult si au performante dinamice mai slabe.
Ce-mi place? Cum sta pe drum si pe trasa dorita, feedback-ul oferit (asemanator masinilor sport si la BMW), am ajuns pe unde am vrut pana acum, parchez pe unde vreau, vizibilitate excelenta, oglinzile rabatabile electric, trapa enorma, usile fara rame, sunetul la 7000rpm, motor silentios la turatii normale, am tot ce-mi trebuie ca sofer (inclsuv scaune incalzite si dezghetare parbriz), ventilatia e discreta si "nu te bate in freza" dupa ce se incalzeste inauntru (pana atunci e uragan cum scriau unii intr-o revista). Nu-mi trebuie un secol sa setez masina sa plece de pe loc, sau sa ies dintr-o mocirla. Mai am multe de descoperit la ea smile.gif
Subaru e o masina ce se dezvaluie pe parcurs, si asta o face sa fie placuta.
Zetics
Intrebare: am citit pe combat zone ca LEgacy si Outback ar avea capota motor de aluminiu, pentru ca sa aiba centru de greutate cat mai coborat.
Este cumva valabil acest lucru valabil si pentru Forester ul nostru?
Intreb pentru ca de la bun inceput am fost absolut uimit de cat de usoara este capota motor, in comparatie cu cea de la Accent, care sa zicem cu indulgenta ca este cel mult la fel de mare, daca nu mai mica, si totusi iti trebuie muschi sa o ridici. Eu n-am la Forester amortizoare / arcuri care sa tina capota si sa zici ca d-aia se simte mai usoara. Fara exagerare, parca are aceeasi greutate cu cea de la Tico (am avut si unul d-asta si stiu)!
hdi
Pune un magnet pe ea (unul d-ala de frigider sau ceva de la copii)
Daca nu se prinde inseamna ca nu e otel carbon si deci cel mai probabil este Al.
E posibil totusi ca la Forester sa nu fi urmarit coborarea centrului de greutate ca obiectiv major.

PS: la Legacy/OBK zice ca au pus capota aia si ca protectie pt pietoni (Doamne fereste!)
Zetics
Daca nu e de AL ma intreb (usor ingrijorat... turned.gif ) de ce naiba e atat de usoara!
Mircea104901
e din aluminiu 100%
smile.gif
pista
CITAT
E posibil totusi ca la Forester sa nu fi urmarit coborarea centrului de greutate ca obiectiv major.

Filosofia centrului de greutate coborat la Subaru se aplica inclusiv la Forester thumbsup.gif , capota este numai un exemplu, altele sunt constructia joasa (a nu se confunda cu garda la sol), pozitia de sezut, etc. Vechiul Forester parca e intre un crossover si un SUV rolleyes.gif .
Nu stiu daca si haionul de la Forester e din aluminiu rolleyes.gif . Cei cu Forester poate sa ne spuna.

P.S. eu in Combat nu am pomenit de Forester, fiindca era o comparatie Legacy vs. Passat
hdi
QUOTE (pista @ Mar 13 2009, 09:43 AM) *
Nu stiu daca si haionul de la Forester e din aluminiu rolleyes.gif . Cei cu Forester poate sa ne spuna.


Pai ce, la OBK e din Al?
pista
CITAT(hdi @ Mar 13 2009, 07:09 PM) *
Pai ce, la OBK e din Al?

Da si haionul e din Al, un motiv in plus pentru CASCO smile.gif .
hdi
QUOTE (pista @ Mar 13 2009, 09:27 PM) *
QUOTE (hdi @ Mar 13 2009, 07:09 PM) *
Pai ce, la OBK e din Al?

Da si haionul e din Al, un motiv in plus pentru CASCO smile.gif .


Foarte interesant....ia zi tu tot ce stii.... biggrin.gif
Valentin35722
Haionul nu este din aluminiu. Capota motor da, protectie pietoni.
pista
Cum spune Vali la Forester (modelul precedent) haionul nu este din aluminiu, in schimb la Outback si haionul este din aluminiu.
Zetics
Facut revizia de 15.000 la SMT Pallady.

Cost total: 1150 lei din care vreo 400 uleiul (5 l ulei full sintetic Subaru... de care o fi el), vreo 310 filtrul de polen, vreo 320 manopera, vreo 50 filtrul ulei si vreo 80 filtrul de aer. La cerinta mea expresa, mi-au aratat cum arata filtrul de polen - exact cum ma asteptam: filthy, plin de tarana, muste moarte, frunzulite etc.

Foarte amabili, m-am putut uita tot timpul la masina care a fost bagata pe standul chiar de langa acvariu. Mi-au mai fixat niste zdranganeli reclamate de mine in spate la plasticul de la hayon si la suportul de numar.

Singura chestie curioasa: dupa revizie parca intra foarte (sau mult mai) usor in viteze! A, si franele tin mai bine (ce le-o fi facut?? sau e placebo!)
bakero
He he..eu mi-am lipit numarul din spate.am fost la niste baieti si l-am lipit,cu nush ce solutie,cum sunt placutele pe taxi.nu mai zdrangane,dar tot zdrangane ceva de ma seaca.pe mine m-a costat revizia la 30 mii 10 mil.Bine,am facut-o in Constanta la ARROW.Nu mai stiu pe ce am dat banii,dar astept cu nerabdare revizia la 45000 sa vedem cat costa.Si eu am o senzatie asa cum ai si tu,dar cred ca-i din subconstient.
Apropo...eu am un forester 2.0 5MT,si mi s-au cam tocit cauciucurile fata la exterior.Am fix 41320 km parcursi.de la ce-o fi?
Zetics
Are cineva idee daca parbrizul la Foresterul meu (<2008) este atermic? Ma intereseaza pentru a stii daca detectorul e influentat.
DORU
QUOTE (Mircea104901 @ Feb 19 2009, 04:47 PM) *
Ce nu-mi place?
Franele nu-mi plac, dar isi fac treaba si m-am obisnuit cu ele. Ruliul lateral te poate baga in sperieti, dar masina sta pe traiectorie. Cuplul la turatii joase e mic si trebuie retrogradat bine pentru depasiri mai rapide.
Hmm.. ce nu-mi mai place... consumul., dar atentie: in clasa lui e no.1. X3 cu motor de 2l, Tiguan cu 2l, Passat 2l 4x4,orice altceva 4x4 2l benzina consuma mai mult si au performante dinamice mai slabe.
[...]
Ce-mi place?
Cum sta pe drum si pe trasa dorita, feedback-ul oferit (asemanator masinilor sport si la BMW), am ajuns pe unde am vrut pana acum, parchez pe unde vreau, ..


Mircea, te rog doua lamuriri:
- iti pastrezi parerea si in prezent in privinta consumului, ref la alte marci cu 2.0L si 4x4 ? (Daca ziceai 1.8T si 4x4 te contraziceam deja biggrin.gif )
- spui de ceva ruliu, apoi lauzi cum sta pe drum. Poti sa fii putin mai explicit ?

Multumesc.
Mircea104901
QUOTE (DORU @ Feb 22 2012, 07:09 AM) *
Mircea, te rog doua lamuriri:
- iti pastrezi parerea si in prezent in privinta consumului, ref la alte marci cu 2.0L si 4x4 ? (Daca ziceai 1.8T si 4x4 te contraziceam deja biggrin.gif )
- spui de ceva ruliu, apoi lauzi cum sta pe drum. Poti sa fii putin mai explicit ?

Multumesc.


Salutare,

Am vazut ca ai postat o intrebare cu cuplul (poate ajuta asta, il am mai de mult):
Click to view attachment

Referitor la consum smile.gif postul e de 3 ani smile.gif. Masina imediat face 5, tehnologia a mai evoluat, si modelele s-au inmultit mult. Alegerea acum ar fi mult mai grea.
Referitor la motoarele turbo ... e alta mancare de peste. Am zis mereu ca in loc de 2.0 sau 2.5 aspirate, Subaru ar fi castigat mai mult pe piata europeana daca aveau 1.8 boxer turbo whistling.gif

Cuplul pare ca e dezvoltat mai sus si din cutie, din cauza ca are treptele lungi.

Cu ruliul - masina se inclina in curbe, dar nu paraseste traiectoria (pana la un punct, dar te anunta inainte de a intra in derapaj). Comparat cu o masina cu suspensii sport, si cauciucuri cu talon mic, senzatia e de gol in stomac, atunci cand balanseaza la schimbarea directiei, pana te obisnuiesti. Are si dezavantaje, pentru ca trebuie sa controlezi putin transferul de mase care are loc; nu poti sa faci stanga-dreapta-stanga-dreapta rapid, la viteze ridicate, fara efecte.
La viteze normale nu sunt probleme de nici un fel. Avantajul e ca nu te rupe de rinichi pe drumuri denivelate, cu gropi, etc. Nivelul de confort e bun pentru asa ceva. Masina e setata pentru drumuri de macadam, cel putin asta e impresia mea.
Mie inca imi place, si nu stiu daca as schimba-o, cu ce sa o schimb. E vorba si de $ aici smile.gif
DORU
Iti foarte multumesc pt grafice smile.gif

Inteleg ca 2.0R de pe Impreza este acelasi cu 2.0X de pe Forester...Mai observ si ca pt un motor de 2.0L aspirat dezvolta un cuplu motor bun de aprox 180Nm (vad ceva diferente de ceea ce am gasit eu: 116kW vs 118kW) si la o turatie f buna (3600rpm) smile.gif

Si mai inteleg ca aceeasi motorizare de pe Impreza WRX MY2006 se afla si pe Forester MY2007 smile.gif
Imi place graficul de cuplu la aceasta motorizare f mult... biggrin.gif

Pacat ca e 2.5L si te omoara impozitul anuala + RCA + ce-o mai fi sad.gif

Am inteles acum: ruliul este al caroseriei wink.gif Da, este ceva cu care trebuie sa te obisnuiesti...mai ales daca vii de pe o berlina virulenta ca mine.
Ce greutate are Forester 2.0X si separat 2.5XT ?

Te rog sa-mi spui daca dupa 5 ani ti-ai fi dorit un 2.5XT in loc de 2.0X, cum observ ca a upgradat si Zetics wink.gif

Multumesc inca o data.
Mircea104901
QUOTE (DORU @ Feb 22 2012, 10:36 AM) *
Te rog sa-mi spui daca dupa 5 ani ti-ai fi dorit un 2.5XT in loc de 2.0X, cum observ ca a upgradat si Zetics wink.gif

Multumesc inca o data.

Cu placere smile.gif
Din cate stiu, motoarele nu difera - Impreza, Forester, Outback daca au aceeasi cilindree.

2.5XT imi mai doresc din cand in cand, dar destul de rar pentru ca in Romania nu ai pe unde sa-l alergi asa cum cere.
Si cand l-am luat pe-al meu, a fost grea alegerea. Dar a primat 1)buzunarul si 2)safety smile.gif . La buzunar ma refer in special la amenzi (pe locul 2 consumul si la urma de tot intretinerea). Acum un upgrade e cam exclus pentru ca merg mult si nu ar renta.

L.E. in talon scrie 1485 kg. Incarcare 395kg (difera fata de europeni, japonezii sunt slabi teehee.gif . Nu face mutre nici la mai multe kg), remorcabila cu frane 1500kg, fara 715kg.
Lungime 4485, latime 1735, inaltime 1590.
DORU
Mircea, incredibil cum potrivesc datele legate de lungime si greutate cu Octavia 1U biggrin.gif

Ce motorizare ai recomanda pt Impreza intre 1.5R si 2.0R (pt o doamna) si ce anume pt Forester intre 2.0X, 2.0D si 2.5XT si DE CE?
Mircea104901
QUOTE (DORU @ Feb 22 2012, 12:43 PM) *
Ce motorizare ai recomanda pt Impreza intre 1.5R si 2.0R (pt o doamna) si ce anume pt Forester intre 2.0X, 2.0D si 2.5XT si DE CE?


Depinde de cum conduce doamna smile.gif Daca are veleitati sportive, daca ii place sa o calce, daca, condusul reprezinta o placere si nu doar o metoda de deplasare pentru doamna, atunci o motorizare mai "musculoasa" la Impreza (2.0R) si la Forester 2.0D (pentru usurinta cu care se conduce si confort, costuri reduse la carburant), sau 2.0X modelul pana in 2008 pentru feeling/sunet smile.gif
2.5XT mi-e frica sa-l recomand teehee.gif , mai ales pentru o doamna. E o "mica" bestie deghizata.
Daca masina nu este decat un mijloc de transport, as recomanda 1.5R daca merge distante mai mari (consum cu cel putin 1-1,5l /100km mai mic decat 2.0), daca nu 2.0R.
Depinde si de buget.
Forester-ul l-as lua in calcul daca este nevoie de garda la sol ceva mai mare de 15cm cat are Impreza. Sau daca face drumuri neasfaltate mai des/zilnic.
DORU
Doamna este linistita la volan si priveste condusul ca pe o metoda de deplasare.
Deci - ca si mine - recomanzi 1.5R smile.gif

Forester-ul ar fi pt mine, intr-un posibil viitor, daca ma voi desparti de Blue Flame in conditiile stabilite de mine (in privinta pretului ma refer) si daca nu-mi schimb optiunea intre timp (mai am vreo 2 modele in minte).

Am citit ca la 2.0D ambreiajul cam smuceste pana in 1800rpm, la eliberarea ambreiajului in conditii de off-road usor si mediu.
Consumul desi e diesel nu e chiar mic...
La 2.0X am citit ca urca bine doar rampe scurte, din lipsa cuplului motor.
Consumul e usor de intuit, dar prefer sa-mi spui tu cateva cifre reale.
La XT ai tot ce-ti doresti, partea slaba sunt franele OEM. Iar consumul este intre 8 si 14%...ce-i drept, mai mare decat la Blue Flame.

Multumesc pt sugestii, oricand accept si altele.
Mircea104901
QUOTE (DORU @ Feb 22 2012, 02:40 PM) *
Am citit ca la 2.0D ambreiajul cam smuceste pana in 1800rpm, la eliberarea ambreiajului in conditii de off-road usor si mediu.
Consumul desi e diesel nu e chiar mic...
La 2.0X am citit ca urca bine doar rampe scurte, din lipsa cuplului motor.
Consumul e usor de intuit, dar prefer sa-mi spui tu cateva cifre reale.
La XT ai tot ce-ti doresti, partea slaba sunt franele OEM. Iar consumul este intre 8 si 14%...ce-i drept, mai mare decat la Blue Flame.

Multumesc pt sugestii, oricand accept si altele.


blink.gif "La 2.0X am citit ca urca bine doar rampe scurte, din lipsa cuplului motor." blink.gif Fara reductor.
Eu am reductor 1,6x si se simte bine. In sensul ca am urcat rampe pe care era greu sa le urci pe jos. Am oprit (pentru poze) si nu am mai putut sa pun centura (asa era de inclinata masina ca se bloca centura. Am mai auzit si pe la altii efectul asta. Initial am crezut ca s-a stricat). Si am putut sa plec si de pe loc, sa-mi continui drumul. Ok, tine si de aderenta, acolo am avut (nu e asflat, pe la Cheile Turzii pentru cine stie). In orice caz, cu reductorul cuplat, nu am intalnit fenomenul de calare a motorului in treapta I (si am avut si trialuri grele in zapada mare, diverse rampe, etc, dar rotile se invarteau). Ok, nu e reductor >3x ca la offroadere (la alea parca te pocneste ceva din spate daca uiti reductorul cuplat si iti scapa ambreiajul), dar se simte; mareste cuplul transmis la peste 300nm.

De cand cu OBD-BT, am reusit si consumuri de 7,2-7,5, dar nu pot sa merg asa. Nu sunt atat de linistit la volan. In schimb, intre 8,2-9 scot frecvent cand nu ma grabesc. Cel mai mult consuma la depasirile in forta (peste 4500rpm spre 7000rpm) si cand urci in forta dealuri (cat duce). Atunci "suge" ca un vampir (de ex. ~1l pe dealul de la Apoldu la Saliste pe Sebes-Sibiu). Si pe autostrada daca sari de 110km/h (sare de 9-9,5l%).
Cu rotile de iarna imi ia ceva mai mult(au talon mai mare cu 5%), undeva 9,5-10,5 in mers alert.
In oras nu consuma enorm, chiar sta bine. Am avut masini cu 2l fara 4x4 si consumau mai mult. Nu pot sa zic o medie, ca nu am mai consumat de mult un plin doar in oras.
Cel mai bun consum il are intre 70 si 90km/h in treapta a 5-a.

La XT, consumul pleaca de pe la 11-12 in sus. Cred ca ajunge si pe la 20. Cu o medie de ~14.

La 2.0D, i-au schimbat softul. Prima varianta smucea, intr-adevar. L-au mai domolit, din cate stiu drive.gif smile.gif Dar, per total e "smooth". Si consumul e mic, adica intre 5,5 si 7. Normal, daca-l calci, si mergi mai alert... Dar nu ajunge la 9 sau peste, ca la alte 4x4 din categorie.
hdi
Daca ajuta cu ceva, motorul 2.0D, montat pe OBK, a consumat 6.2l/100km in 40000km. Regim combinat, fara restrictii de viteza, AC etc. Consum real, deci.
DORU
Va multumesc pt info si precizari !

2.0D incepand cu ce an fabr are softul nou ?

Am recitit afirmatia legata de urcarea rampelor lungi si lipsa de cuplu motor: este vorba de un Forester de 12x cai si nu cel de 158 cai, de aici cel mai probabil si comentariul posesorului. wink.gif

Desi 2.0X pare varianta optima ca buget (dpdv al achizitiei) nu stiu deloc daca imi va placea dinamica masinii pe sosea, unde eu stau 75% din timp.
In ceilalti 25% stiu sigur ca-mi va placea Forester fara doar si poate, daca m-a incantat Octavia 4x4 biggrin.gif

XT-ul pare sa fie potrivit cu temperamentul meu, potolit in general dar cu excese periodice in fct de starea de spirit.
Ce nu-mi place este ca o medie de 10-11% va fi aproape imposibila, ori acum media la Blue Flame cu tot cu excese trece rar de 8-8,5%.
Asta inseamna bani aruncati in curtea Petrom si n sunt genul (inca biggrin.gif)
Apoi taxele pt 2500cmc sunt si ele piperate...probabil peste 1000 lei doar impozitul anual, stie cineva exact ca mi-e lene sa caut ?

Daca din cele 3 optiuni pe care le am acum in minte va trebui sa aleg candva una si aceasta va fi Subaru Forester, atunci in acest moment nu sunt hotarat decat pt model datorita acestei SymmAWD cu LSD central si spate pe CV manuala care-mi pare ideala pt mine. In privinta anului de fabr, m-am decis la 2007, insa in privinta motorizarii optime sunt complet indecis.
Poate la momentul potrivit voi ruga pe cei cu Forester 2.0X, 2.0D si 2.5XT sa-mi ofere un test-drive pt a ma putea decide in cunostinta de cauza.

Un lucru e cert pt mine acum: daca voi schimba masina sotiei, o optiune importanta o reprezinta Impreza 1.5R MY2008.

Apreciez orice parere sau sfat pe care-l voi primi despre Subaru de-acum de la cei care l-au cunoscut bine si au gasit motive de apreciere.
solmar
Doru,
eu am un consum mediu de 8% la cca 15000 km, din care vreo 3000 km in oras iar restul drum lung si in general si autostrada. Consumul sta in banca lui pana pe la 100-110 km/h. Cum treci peste 110 km/h sare si consumul. Astept primavara sa-l descalt. Presimt ca o sa trec la consum de 6.5-7%.
DORU
Am inteles. Daca ar scadea sub 7% ar fi mai aproape de ceea ce inseamna in ochii mei un diesel...potent si la consum biggrin.gif

Am aflat intre tip ca noul soft s-a pus din ianuarie 2011. Deja e modelul nou de Forester, cel fara LSD spate ci numa cu VDCS. Adica un Haldex made in Japan, no - thank you !
Urmaresc modelul 2007 cu manuala si LSD spate. Deja devorez un topic Sticky din arie si am ajuns la pag 13 din 17 parca, se pare ca nu doar XT-ul are LSD pe spate, mai astept pareri si acolo.

Multumesc.
Zetics
Daca iti imaginezi ca LSD-ul ala pe spate te va scoate din nu stiu ce nameti sau noroaie, te inseli! rolleyes.gif
Iar Foresterul >2008, chiar daca are dif-urile fata si spate deschise, centralul eu stiu ca e tot cu LSD, ca si la modelul precedent.

Acum recunosc ca nu stiu ce este blue flame-ul pe care il conduci acum, dar daca iti iei XT nu-ti recomand sa-ti imagineze consumuri decente. Chestii d-astea poate chiar a facut precedentul proprietar al masinii mele, insa sper ca nu mersul subturat pe care (inteleg) ca l-a practicat sa nu fi lasat urme la motor. Oricum, de cand e pe mana mea l-am "trezit"! laugh.gif

Revenind la consum, pentru un mers decent nu visa la mai putin de 10% extraurban si 15%, hai sa zicem poate 14% urban. Cu vremea din ultima luna in Bucuresti am scos la doua plinuri, de fiecare data cate 20% consum. Evident, n-aveam unde sa fac extravagante, deci pur si simplu consum pe ger si mers incet si anevoios.

Mie imi place sa fiu onest cu astfel de lucruri, masina fuge si iti vine sa-i dai, chit ca doar cate putin, cate odata o aroganta ceva. Cine ia asa ceva nu se uita la consum, sau are eventual si un back-up. sleep.gif
DORU
Zetics, multam pt feed-back smile.gif

XT-ul este potent si evident ca nu poate scoate consumuri decente...insa valorile tale - desi sunt CLAR cu aprox 2-3L mai mult ca medie fata de de ceea ce am scos cu Blue Flame pe cand vasleam in zona Bucuresti sunt totusi digerabile avand in vedere Cx-ul, SymmAWD si potenta motorului.
Plus ca, ipotetic, daca voi lua Forester XT, dupa 1-2 luni de acomodare il voi resofta si ma astept la scaderi de macar 1L/100km. wink.gif

In prezent am Haldex: vasco-cuplaj cu diferentiale deschise fata-spate. Stiu deci ce inseamna si care ii sunt limitele, asa ca un LSD spate ma va ajuta sigur mai mult decat o face lipsa lui in prezent biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.