Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester 2007 - date tehnice
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Pages: 1, 2, 3, 4
Valentin35722
@Alin,

Kenwood

http://www.cars101.com/subaru/navigation.html
radu67277
Nu te ajuta la nimic sa stii producatorul. Aparatele ce echipeaza masinile din fabrica ( OEM ) nu au legartura cu marfa pe care o gasesti pe piata. Echipamentele OEM sunt complet diferite de ce gasesti pe piata si se pot cumpara NUMAI de la dealerii masinii respective, avind P/N de piesa de schimb.
Alin112811
QUOTE(radu67277 @ Oct 5 2007, 08:04 PM) *
Nu te ajuta la nimic sa stii producatorul. Aparatele ce echipeaza masinile din fabrica ( OEM ) nu au legartura cu marfa pe care o gasesti pe piata. Echipamentele OEM sunt complet diferite de ce gasesti pe piata si se pot cumpara NUMAI de la dealerii masinii respective, avind P/N de piesa de schimb.

Ai (in general) si nu ai (in particular) dreptate. Pe Forester navigatia OEM este produsa de Kenwood in colaborare cu Denso. Chestia este ca baietii astia de la Kenwood au scos noste produse (de exemplu KNA-7200) care se pot pune in locul in care Foresterul are displayul original sau in locul CD-playerului (este double DIN ca si format). Deasemenea mai au un produs KNA-520 care este prcatic doar computerul de navigatie si care merge cu o groaza de touchscreenuuri de la Kenwood (ramane sa ma lamuresc daca merge si cu cel OEM). Cred (fara a fi convins) ca treaba asta se aplica si la Legacy/Impreza - ramane de investigat.
Cea mai buna treaba este ca produsele de mai sus Kenwood au ca si soft de navigatie GARMIN - care are harti excelente pentru Romania (printre altele) - vezi www.rqa.ro.
Detalii pur tehnice mai am de obtinut dar o sa revin...

P.S. Observatie: ce se intampla cu posesorii de Subaru - chair nu au nimic de impartasit despre masinile lor minunate?! Liniste pe masini.ro, liniste pe softpedia, ce sa mai zic de forum.subaru.ro. Poate George decide sa uneasca topicurile astea ca si asa suntem putini!!!
radu67277
Dupa ce vei "investiga", iti vei da seama ca am 100% dreptate... wink.gif
Alin112811
QUOTE(radu67277 @ Oct 10 2007, 05:49 PM) *
Dupa ce vei "investiga", iti vei da seama ca am 100% dreptate... wink.gif

99%
Radu, poate m-am exprimat gresit si nu m-am facut inteles.
Am cautat producatorul kitului de navigatie de pe Forester MY07 incercand sa vad daca se poate cumva 'adapta' la navigatie in Romania. Aici ai 100% dreptate - sistemul de pe masina nu poate fi decat schimbat daca vrei sa il folosesti in Romania. Exista update la harti in 2006 dar nu acopera Romania deloc
Totusi, sistemul este Kenwood, DOUBLE-DIN ca si constructie. Kenwood s-a 'asociat' cu Garmin in 2006 in demeniul navigatiei auto si au scos 2 tipuri de dispozitive, unul cu GPS integrat si touchscreen multimedia si altul cu harddisk hide-away cu conectare la diverse touchscreenuri (chiar si unul banal, doar monitor ptr navigatie)
Ambele solutii functioneaza in Romania (in sensul ca exista harti detaliate ptr Romania la nivel de numar de strada) datorita lui Garmin. Deasemenea ambele se pot instala relativ usor in Forester fiind DOUBLE-DIN, fie in locul Radio/6CD-changerului/playerului (desi mie nu-mi place locatia ptr ca este prea joasa) fie in locul in care Foresterul are din fabrica instalat displayul de navigatie.
Asta a fost ideea si sper ca acum m-am facut inteles.
Salutari,
Alin
radu67277
Exact asta spuneam si eu, daca vrei upgrade schimbi aparatul cu totul. Adica compatibilitate navi sau orice altceva aftermarket "zero". wink.gif
Alin112811
QUOTE(radu67277 @ Oct 12 2007, 04:06 PM) *
Exact asta spuneam si eu, daca vrei upgrade schimbi aparatul cu totul. Adica compatibilitate navi sau orice altceva aftermarket "zero". wink.gif

'noroc' ca treaba asta este valabila ptr absolut toate marcile auto in Romania
Mai e mult pana departe...
radu67277
Fabricantii de automobile sunt suficient de "isteti" incit te forteaza sa iei orice optionala de la ei. Si asta e valabil pentru toti.
Alin112811
QUOTE(radu67277 @ Oct 12 2007, 04:20 PM) *
Fabricantii de automobile sunt suficient de "isteti" incit te forteaza sa iei orice optionala de la ei. Si asta e valabil pentru toti.

Daca m-ar ajuta la ceva as cumpara. Numai ca cel putin in ceea ce priveste navigatia, Romania nu prezinta o prioritate pentru cei 'mari' (de fapt toata Europa de est, chiar Grecia sau Turcia).
Daca stai sa te gandesti au si dreptatea - cati 'vestici' veneau cu masinile in EST.
Eu sunt optimist...
Mircea104901
Zilele trecute am mers pe zapada necuratata, si am fortat un pic sa vad cum se comporta LSD-urile (pentru ca erau portiuni din loc in loc unde era asfalt, deci aderenta era neuniforma, si zone unde zapada era "fleoasca" smile.gif ). Toate bune si frumoase, dar, dupa un timp, prin ventilatie a inceput sa intre un miros suspect ca cel de cauciuc ars. Stie cineva de unde??
Daca intrebati daca am facut burn-out, raspunsul e nu smile.gif Rotile nu au patinat pe asfalt.
Mircea104901
Am inteles ca in vreo 2 saptamani apare noul Forester in showroom-uri. De maine am inteles ca pleaca dealerii in Grecia la prezentare.
Io-s foarte curios sa-l vad si sa fac un test drive cu el.
Din pacate, daca o sa-mi placa, nu o sa pot sa fac buy-back, pt ca il am in leasing de la Romstal, cea mai nefericita alegere.
G e o r g e
ai fortat cumva ambreiajul ? smile.gif plecat patinat, tinut din ambreiaj ?
Zetics
Si la mine miroase mai ciudat cateodata, mai degraba a ferodou incins, atunci cand fac manevre mai multe in spatii stramte, cu volan intors la maxim etc, sau cand stau in coloana in rampe si tot intra asistenta la urcare (sau cum naiba se numeste).

Deocamdata am considerat ca nu am motive de ingrijorare, la drum normal nu miroase nimic, nu pare sa se incinga nimic. Poate mai e si ceara de pe motor (inca vizibila). Masina are vreo 700km d-abia!
Mircea104901
QUOTE(G e o r g e @ Mar 30 2008, 06:34 AM) *
ai fortat cumva ambreiajul ? smile.gif plecat patinat, tinut din ambreiaj ?


Nu. Si urasc plecarile "patinate" tinute din ambreiaj. smile.gif Mai ales la Forester miroase de mori daca incerci o asemenea manevra smile.gif
Posibil sa fie de la diferentiale cand se incalzesc?
Mircea104901
Cateva date tehnice smile.gif

Gear Ratio, Speed and RPM Calculator

Gear set: Manually entered values
Gear 1 2 3 4 5 Final
Ratios: 3.454 2.062 1.448 1.088 0.871 4,111

RPM Limit: 7500
RPM @Peak Power: 6400
Tyre Size: 215/60 x 16
Tyre Diameter: 663.99 mm
Tyre Circumference: 2086.60 mm


Gear Km/h per 1000 RPM Km/h @6400 RPM Km/h @7500 RPM
--------------------------------------------------------
1 8.81 56 66
2 14.76 94 111
3 21.03 135 158
4 27.98 179 210
5 34.95 224 262

Km/h RPM (in Gears)
-------------------------------------------------
1 2 3 4 5
-------------------------------------------------
10 1134 677 476 357 286
20 2269 1355 951 715 572
30 3403 2032 1427 1072 858
40 4538 2709 1902 1429 1144
50 5672 3386 2378 1787 1430
60 6807 4064 2854 2144 1717
70 4741 3329 2502 2003
80 5418 3805 2859 2289
90 6096 4280 3216 2575
100 6773 4756 3574 2861
110 7450 5232 3931 3147
120 5707 4288 3433
130 6183 4646 3719
140 6659 5003 4005
150 7134 5360 4291
160 5718 4577
170 6075 4864
180 6433 5150
190 6790 5436
200 7147 5722
210 6008
220 6294
230 6580
240 6866
250 7152
260 7438

Gear Change RPM drop (change @6400) RPM drop (change @7500)
-------------------------------------------------------------
1 -> 2 -2579 (to 3821) -3023 (to 4477)
2 -> 3 -1906 (to 4494) -2233 (to 5267)
3 -> 4 -1591 (to 4809) -1865 (to 5635)
4 -> 5 -1276 (to 5124) -1496 (to 6004)
Mircea104901
Are cineva instalatie de GPL? Merita?
Afecteaza comportamentul/fiabilitatea masinii?
Zetics
Beton tabelele alea! thumbsup.gif

Multumim! Mi-au placut cei 260km/h intr-a 5-a la 7500 rpm biggrin.gif teehee.gif


PS: Are cineva niste curbe de cuplu si putere pentru motorasul asta? Ca tare as vrea sa le vad. Am cautat pe net de-am innebunit, dar degeaba.
Mircea104901
am fost la revizia de 30.000 si am ambele rotule(pivotii) praf. ce ziceti de asta? sper sa nu se traga pe ... si sa le schimbe in garantie. astept sa ma sune
subidriver
Cat te-a ajuns revizia, cum s-au comportat cei de la tubman?
Mircea104901
QUOTE (subidriver @ Sep 5 2008, 03:25 PM) *
Cat te-a ajuns revizia, cum s-au comportat cei de la tubman?


revizia a fost 1450 ron, include placutele de frana 200 si ceva ron si, atentie, filtrul de polen 350 ron !!!
cei de la Tubman au fost ok. mai ales noul sef de service, dl.Tamas este foarte amabil si serviabil.
subidriver
Cred ca e pretul corect. Pe mine cea de 30.000 m-a ajuns 1100 lei, fara placute de frana. Asa am dat si eu pe filtru atunci (cica cu elemente de carbon, purifica mult mai bine aerul).
Acum am facut-o pe cea de 45.000 si a fost in jur de 700 lei, dar de data asta au pus un filtru de polen normal (uleiul e 5w40 V power - 350 lei). Le-am facut la BV ca era mai aproape de mine, dar eram curios sa vad cum sunt cei din Cluj (la Oradea mi-au zis ca inca nu au service)
De gpl mai esti interesat? Prin europa am vazut ca era plin de ele, chiar si pe modele turbo.
Zetics
Stie cineva daca vreau sa imi schimb (sa sa verific) filtrul de polen, cum ajung la el? Pe la Hyundai (ca la astea mai stiu) se afla in spatele torpedoului. La forester e tot asa? (Apropo, enervanta chestia asta, in manual, spre deosebire de Accent unde imi spune ce si cum fac, la Subi imi zice sa ma duc la service... pinch.gif )
Mircea104901
QUOTE (Zetics @ Sep 9 2008, 02:11 AM) *
Stie cineva daca vreau sa imi schimb (sa sa verific) filtrul de polen, cum ajung la el? Pe la Hyundai (ca la astea mai stiu) se afla in spatele torpedoului. La forester e tot asa? (Apropo, enervanta chestia asta, in manual, spre deosebire de Accent unde imi spune ce si cum fac, la Subi imi zice sa ma duc la service... pinch.gif )

e sub torpedou. sunt vreo 6 suruburi de desfacut smile.gif nu cred ca ia mai mult de 10 minute schimbatul lui. tot ce trebuie e o surubelnita.

in principiu mai sunt interesat de gpl, dar mi s-a spus ca pierd garantia la motor, asa ca... mai astept. am vazut ca sunt ceva instalatii cu injectie secventiala de gaz, model nou. cred ca astea s-ar potrivi
Mircea104901
smile.gif)
un link interesant pentru cine vrea bull-bar, bari off-road si altele pentru toata gama subaru smile.gif

http://www.subaxtreme.com.au/subaru/bullbars/products.html
Zetics
QUOTE (Mircea104901 @ Aug 29 2008, 02:33 PM) *
daca ai [Forester] din 2007 sau 2008, sigur are diferential LSD si pe spate. Asta e un lucru foarte important, si, practic asta il diferentiaza fata de toate celelalte suv-uri din categorie, care se folosesc de electronica sa emuleze comportamentul LSD-ului. De-aia e Foresterul mult superior celorlalti competitori pe zapada, teren noroios, etc.
Electronica franeaza diferentiat fiecare roata in momentul pierderii aderentei, pana cand se incalzesc discurile prea tare. In acel moment, electronica "ia o pauza" pentru a se raci discurile, si masinile raman impotmolite. Foresterul merge mai departe. Asa s-a intamplat atunci cand Touareg-ul a ramas in zapada si Forester-ul a continuat drumul in testul celor de la Antena 1 de la Poiana Brasov parca. Bine, cei de la VW au spus ca Touareg-ul nu a avut cauciucuri de zapada whistling.gif teehee.gif


Revin cu un citat mai vechi de pe topicul de Outback, dar potrivit aici:

In acest filmulet, pe la jumate, daca va uitati a pus nea ala Foresterul "intr-o dunga" peste un sant, cand rotile stanga fata si dreapta spate sunt practic in aer. In acel moment se observa cand vrea sa plece ca roata spate (filmarea se face din partea dreapta a masinii) se invarte in draci, cu viteza mare, ceea ce ma face sa ma indoiesc de existenta LSD pe spate. Gresesc cu ceva? Modelul pare sa fie ultimul face-lift...
vlademir
Mie mi se pare ca se invarte doar până electronica realizeaza ca nu are aderenta pe roata, apoi e lasata sa se invarta in gol, fara a pune frana. Dar poate gresesc eu, nu am studiat cadru cu cadru.
G e o r g e
QUOTE (vlademir @ Oct 28 2008, 09:52 AM) *
Mie mi se pare ca se invarte doar până electronica realizeaza ca nu are aderenta pe roata, apoi e lasata sa se invarta in gol, fara a pune frana. Dar poate gresesc eu, nu am studiat cadru cu cadru.

care electronica pe modelul asta ? ca in afara de abs nu are mai nimic smile.gif
Mircea104901
In situatie de punti incrucisate, cel mai bine e sa ai diferentiale blocabile manual.
Revenind la Forester: Torsenul (TORque SENsing) e bun cand ai cat de cat aderenta pe ambele roti. In situatia in care una din roti e in aer, cuplul transmis rotii care are aderenta (fiind legat direct de rezistenta pe care o opune cealalta roata) este 0.
In astfel de situatii , la Torsen se aplica franare concomitent cu accelerare (asa se scot din belea Hummer-ele sau Humvee-urile cand au puntile incrucisate - au 3 diferentiale Torsen).
Incercati si voi manevra. Eu am incercat cu frana de mana si merge. smile.gif
Mircea104901
Torsenul de pe spate coroborat cu LSD-ul central fac din Forester ceea ce este: tractiune, stabilitate si manevrabilitate foarte buna pe suprafete cu aderenta scazuta. Tot transferul cuplului motor la roti se face inainte de a aparea alunecarea rotii, si prin elemente mecanice robuste.
Foresterul nu este un "catarator", o masina care sa fie folosita la offroad extrem. In primul rand cursa suspensiilor si unghiurile de atac/degajare nu-i dau voie. In al doilea rand, e "musai" macar un blocabil manual pe spate, sa nu zic 3 ca la G-klasse. smile.gif
Dar, pe offroad usor, suprafete alunecoase, zapada, e greu sa gasesti o masina sa-i stea in fata.
Zetics
QUOTE (G e o r g e @ Oct 28 2008, 09:58 AM) *
...
care electronica pe modelul asta ? ca in afara de abs nu are mai nimic smile.gif



Corect! smile.gif S-ar putea sa aiba totusi si EBD, cel putin asa imi scrie mie prin oferta whistling.gif

QUOTE (Mircea104901 @ Oct 28 2008, 10:14 AM) *
... Eu am incercat cu frana de mana si merge. smile.gif


Uite o idee ce merita retinuta! thumbsup.gif
Mircea104901
EBD cred ca are, dar asta nu are a face cu tractiunea. E doar distributie electronica a fortei de franare.
G e o r g e
2.0x nu are ebd
vlademir
QUOTE (G e o r g e @ Oct 28 2008, 09:58 AM) *
QUOTE (vlademir @ Oct 28 2008, 09:52 AM) *
Mie mi se pare ca se invarte doar până electronica realizeaza ca nu are aderenta pe roata, apoi e lasata sa se invarta in gol, fara a pune frana. Dar poate gresesc eu, nu am studiat cadru cu cadru.

care electronica pe modelul asta ? ca in afara de abs nu are mai nimic smile.gif

Sa inteleg ca premiul AutoZmeurica pe luna asta imi revine mie?
G e o r g e
whistling.gif esti fan apple trecem cu vederea smile.gif
Valentin35722
QUOTE (Mircea104901 @ Oct 28 2008, 03:14 AM) *
...Eu am incercat cu frana de mana si merge. smile.gif


Nu mai trageti frana de mana in mers la 4x4 cu lsd !
Mircea104901
smile.gif pt momente scurte cand e nevoie, merge sa tragi frana de mana, tocmai pentru a "pacali" LSD-ul sa trimita tractiunea mai mult pe puntea spate smile.gif Si nu trasa de tot, ci numai cat e nevoie.
Intr-adevar, nu trageti frana de mana pentru drift. Nu veti obtine efectul scontat.
Zetics
In zilele din urma, de cand cu ploaia si zloata, am descoperit o chestie enervanta. Si anume, spalatorul de faruri arunca apa doar in dreptul fazei lungi. Adica exact aia pe care nu o folosesc aproape niciodata.

Stiti daca se poate redirectiona jetul de la spalatoare, si cum as putea face sa ramana scoase eventual, ca sa pot regla (in cazul in care se poate regla?)

M-am gandit sa scot cheia din contact cand sunt alea iesite, dar nu sunt convins ca merge sau ca nu fac vreo buba.

Are cineva vreo idee?
Mircea104901
he,he,he si eu am vazut chestia asta. aveam faza lunga curata bec , si pe scurta nu vedeam nimic, foarte murdara. le-am curatat manual in peco.
buna intrebarea.
Zetics
Am descoperit ca lichidul de racire este sub nivelul minim. Cum in carte am citit ca la trece trebuie completat pana la FULL, dar nu am gasit nici o specificatie pentru antigel, am sunat la service si mi-au spus ca ei folosesc un antigel albastru WYNN'S. Stiti daca asta se gaseste, sau daca nu cu ce il pot inlocui?
Valentin35722
Eu trebuie sa-mi schimb lichidul de racire. De la service mi-au spus ca nu au decat rosu, nu stiu ce producator. Stie cineva care este diferenta intre cel albastru si cel rosu ???
V_I_C_T_O_R
Atata stiu sa zic sigur ca cel rosu este mai bun decat cel albastru, adica mai stabil la diferente mari de temperatura.
M A R I A N
La Toyota este rosu. Poate este acelasi si pentru Subaru. O sa intreb la service Toyota.
pista
Eu am postat aici acest test comparativ de sisteme de tractiune integrala, nu am gasit un topic mai corespunzator.
Mergea poate si in topicul cu diferentiale ?

http://www.ebneter-ag.ch/Neuigkeiten/vergleichstest_allradsysteme_off_road_nr.2.08.pdf
Zetics
Mie nu-mi merge linkul, poti sa-l mai pui o data, sau sa-l pui ca text, fara link?
Hoinar
QUOTE (Zetics @ Jan 26 2009, 03:25 PM) *
Mie nu-mi merge linkul, poti sa-l mai pui o data, sau sa-l pui ca text, fara link?


Uite linkul intentionat de colegu: http://www.ebneter-ag.ch/Neuigkeiten/vergl...oad_nr.2.08.pdf
pista
Nu prea ma pricep sa postez linkuri in acest forum. Poate ma ajutati voi.
Incearca te rog urmatorul:
www.ebneter-ag.ch/Neuigkeiten.html
si cauta in partea dreapta articolul din revista OFF ROAD.
Unul din participanti la test e un Subaru Forester ca al tau.
Zetics
Multumesc baieti!

Desi google translate-ul da rateuri la greu, am dedus ca Foresterul a halit tot ce mai era pe acolo, cu Tiguanu respirandu-i in ceafa. Totusi in ceafa, si nu invers. Asta e bine! Mai ramane cu prima ocazie sa ma lamuresc si eu definitiv ce diferential am pe spate si gata.
subidriver
QUOTE (Zetics @ Jan 26 2009, 04:14 PM) *
Mai ramane cu prima ocazie sa ma lamuresc si eu definitiv ce diferential am pe spate si gata.


Uite aici o parere, cred eu, destul de avizata - lsd spate si vascocuplaj central
Zetics
Stiu discutia de acolo, din pacate sunt aproape convins ca doar XT-ul are LSD pe spate, aspiratul are deschis.
Dar oi ajunge eu pe undeva sa ridica masina sa vad ce are.
hdi
QUOTE (Zetics @ Jan 26 2009, 06:14 PM) *
Multumesc baieti!

Desi google translate-ul da rateuri la greu, am dedus ca Foresterul a halit tot ce mai era pe acolo, cu Tiguanu respirandu-i in ceafa. Totusi in ceafa, si nu invers. Asta e bine! Mai ramane cu prima ocazie sa ma lamuresc si eu definitiv ce diferential am pe spate si gata.


Cum am mai demonstrat si anterior, eu nu inteleg nimic in lb. germana insa am avut ocazia sa vad teste comparative facute de nemti in care castiga mai mereu o masina germana si atunci cand nu castiga iese oricum pe locul 2.
Asa, din putinul pe care il inteleg eu despre off-road, mi se pare destul de suspect ca spui ca Tiguanul ii sufla in ceafa Foresterului cand eu ma asteptam sa fie Sorento cel ce ar fi trebuit sa se bata cu Foresterul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.