Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motoare Americane vs Motoare europene & asiatice
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Skywalker
Tot stau si ma minunez la emisiunile Riders, Hot Road Shop & Boyd Coddington, Cautatorul de Rable, etc cum monteaza aia niste motoare enorme ca si capacitate cilindrica si hai sa zic non euro. Intradevar arata foarte bine produsul finit dar o masina din aia polueaza enorm si consuma hectolitri de benzina.
Nu inteleg ideea lor de Muscle Car cu motoare Hemi de peste 5l care pot fi lejer combatute de mai micile lor surate de 2l; 2,5l maxim 3l care mai au si euro 3 sau 4 (nu cunosc normele americane de poluare)...
James Kilowatt
Si care e legatura cu motoarele americane vs cele europene si asiatice? As fi priceput daca e vorba de motoare vechi vs noi.
Otto73
QUOTE(Skywalker)
(nu cunosc normele americane de poluare)...

pai daca nu le cunosti atunci de ce vorbesti?
Nu compara cu motoare mici turbo. Eu iti pot da ex de motoare mari turbo cu peste 1000cai.
Si asa ca fapt divers normele americane sunt cele mai drastice.
Stiai ca unele masini europene nu se exporta peste ocean deoarece costa f mult trecerea la normele americane si masina nu s-ar mai vinde?
(ex. audi A3 diesel)
Mie unul chiar imi plac motoarele mari si pot sa-ti dau si exemple ca unele tipuri de masini consuma mai putin cand sunt echipate cu motoare mari decat mici.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mihai44627
te asigur ca alea nu polueaza asa cum crezi tu...eu zic ca normele de poluare din N america sunt mai ridicate decat cele din europa..in special cea de E. si pun pariu ca daca ai vedea o masina daia in realitate ai zice ca ti`ai face si tu una asa.sa auzi monstru ala pe strada in spatele tau de parca ar veni un SUV.plus ca nu prea ai sanse in fata lor daca vrei sa te intreci....in oras da..cu o masina mica..dar pe highway...mai bine gandeste`te sa te intreci cu o honda civic sau cu un echo.eu unu...as vrea una daia.....dar na...costa cam 70000$ ...scump scump...la mercedes avea mai ieftin tongue.gif
Horia49540
un motor european de 2-3 l o avea performante pe hartie egale cu ale unui american de 5-6 l, dar la deal sau la reprize nu are ce discuta americanul
e ca si cum ai bate cuie cu un ciocan de 500 g si cu unul de 5 kg biggrin.gif
Lucian55
Pai cuiele le bati mai usor cu un ciocan de 1kg decat cu unu de 10kg.
Watcher
Fiindca nu poti sa il manevrezi tu, bravo, misto poanta.
Totusi, tin minte pe vremea cand mai faceam si eu ceva scoala ca am avut o problema de rezolvat la fizica, a carei concluzie e ca ar fi mai eficient sa bati cu nicovala pe ciocan. smile.gif
Lucian55
Normal, nicovala cantarind mai mult are o energie cinetica mai mare.
Skywalker
Da dar ce folos sa ai un motor asa de mare cand 200kmh sau mai sus poti atinge si cu o cilindree mai mica.
Eu nu vad logica, am de ales intre doua motoare unul Hemi de 7l si cp 500 cuplu de locomotiva, 2 tone toata masina si unul de 2,5l vreo 300cp si cuplu @280Nm, AWD biggrin.gif cu 1 tona toata masina. Primul papa 30-35% si al 2-lea 15% - in logica mea aleg pe cel care consuma mai putin blink.gif biggrin.gif
Mihai44627
pai cand benzina e 1 euro litrul normal ca alegi masina care consuma mai putin dar cand e 70-80c litrul si castigi 4000$ pe luna...parca nu te intereseaza asa de mult cat e benzina aia.performantele sa iasa la vedere si placerea de a conduce "o locomotiva". si la masina aia care ai vazut`o tu cu "200km" probabil erau mile..mojoritatea masinilor facute in US sunt in mile
drabisan
In 2004, un texan get-beget ma intreba daca noi in Europa folosim masinile. Totul a plecat atunci de la o discutie ca in Texas benzina era 60 de centi galonul si eu i-am spus ca in Europa pe 1,2 dolari litrul, adica aproape 4,5 dolari per galon. Atit era atunci raportul euro-dolar.
El se plingea ca in California, in acelasi timp, galonul era 92 de centi!
Comparatia nu e ok, la ei intotdeauna combustibilii au fost ieftini. De aia se crizasera in 2006 cind, in unele state era benzina aproape 3 dolari galonul. Oricum, inca, mai ieftina decit in Europa.
E normal ca un american sa prefere senzatiile unui motor de 3-4-5l. Nu conteaza consumul.
E alta lume si nu se poate compara...
Ia gindeste-te ce ar fi in Europa daca benzina ar fi ca in Tenerife (aia nu au accize) aproxumativ 62 de eurocenti litrul? S-ar mai gindi cineva la motorina? Nu te-ar tenta un motor simplu de 3,5l cu aproape 300 de cai si un cuplu dragut?
James Kilowatt
Va impiedica cineva sa bagati GPL pe un motor de 3L? Cu tot cu supraconsum ar echivala cu vreo 55centi/litrul benzina in Romania..
Insa tot TDI rulz. Ce-i aia gpl, e bun doar pentru taximetristi, bubuie, strica motorul si pute.
Cso96419
daca shi americanii ar fi avut probleme de spatiu si rezerve de energia mai limitate nu s-ar fi apucat sa faca tancuri de strada, dar daca isi permit bravo lor.
si europenilor le-ar place sa conduca masini mari, dar nu sunt drumuri shi nu este combustibil la pret de nimic
cosmin45741
Aha, si dup'aia scrieti suparati la topicul "Mediul si problema incalzirii globale" ca si cum v-ar pasa... blush.gif
Is curios cum o fi normele astea americane, de considera cu un A3 TDI polueaza mai tare decat un Hemi de 6l. Oare asa sa fie?
Skywalker
Eu zic de 200kmh nu mph.
Neintelegerea mea fata de aceste motoare enorme vine de la faptul ca 70% din masinile existente in acest moment in lume nu vor fi impinse la 200kmh sau peste. Numai idioti ca mine testeaza sa vada daca masina prinde 200 sau mai mult.
Dany_s
in primul rand ce vezi tu la TV in acele emisiuni nu arata piata auto din america

In show-urile respective sunt reconstruite muscle car-uri, sau hot-rod-uri, care vor fi masini de show, de mers la curse etc. Nu-ti imagina ca omul respectiv va merge la servici in traficul din NY cu un Mustang echipat cu motor de la Ford racing de 9 l si 700cp.

Si atunci, care e problema? Motoarele astea sunt ieftine si extrem de performante, usor de modificat, o plecere de condus (mai putin pt cei fani de turatii foarte inalte) si o si mai mare placere de auzit. Sunt niste jucarii, un hobby pt multi. N-ar avea frmec ca omu ala sa-si ia un A3 3.2 quattro in loc de un Mustang vechi. Chiar crezi ca europenii cu bani si strazi/circuite nu au jucarii de genul asta? Au, fi tu sigur. Un Lamborghini sau Ferrari cu motoare V10 sau V12 cat crezi ca va consuma? 15? Consuma exact cat V8-urie vechi de cilindree mare americane sa stii.

Daca te referi lka masinile uzuale, da, sunt mai multe masini cu motoare mari decat in europa pt ca sunt strazi unde sa le poti folosi (si nu e vorba de viteza maxima, pe americani nu-i intereseaza asta, benzina e mai ieftina si masinile sunt ceva mai ieftine si atunci, de ce nu? Un motor mic dar turbo la performante egale cu un Hemi de pe un 300c va consuma tot cam ca si hemi-ul. E doar alta filozofie de constructie dar rezultatul tot pe acolo e.
Otto73
QUOTE(drabisan)
In 2004, un texan get-beget ma intreba daca noi in Europa folosim masinile. Totul a plecat atunci de la o discutie ca in Texas benzina era 60 de centi galonul

Pretul asta a fost in anii '70-'80.
Baby Blues
Si eu daca as avea de ales intre un Subaru si un Shelby as alege un ...Shelby dar doar daca vreau sa am o masina de speciala. Daca as vea sa am performante poate as alege Subaru. Sincwer nu stiu foarte tare performantele celei de-a doua dar aspectul si renumle spun ceva. Toate astea le-as spune daca m-ar costa l de benzina 2 ron.
PS: Ce aveti cu TDI-urile? Ca doar nu le-am facut noi. Am avut doar ghinionul sa le cumparam si conducem. arigato.gif biggrin.gif
Mihai44627
[quote="Dany_s"]in primul rand ce vezi tu la TV in acele emisiuni nu arata piata auto din america

In show-urile respective sunt reconstruite muscle car-uri, sau hot-rod-uri, care vor fi masini de show, de mers la curse etc. Nu-ti imagina ca omul respectiv va merge la servici in traficul din NY cu un Mustang echipat cu motor de la Ford racing de 9 l si 700cp.

Si atunci, care e problema? Motoarele astea sunt ieftine si extrem de performante, usor de modificat, o plecere de condus (mai putin pt cei fani de turatii foarte inalte) si....."


din cate vad eu si stiumasinile alea de la tv..par a fi facute in US...si sunt vandute pe acolo...la licitatie 70-80000$ poate chiar mai mult..depinde ce locomotiva este.deci..e piata auto americana. eu am vazut destule aici in vancouver.mai ales mustangurile alea vechi. motoarele..sunt scumpe...destul de scump de intretinut pt ca majoritatea pieselor se fac pe comanda.daca ar fi ieftine...ar incepe si japonezii sa isi puna pe acura integra si pe honda civic ca sa fie rajnita performanta.
fishbone
Baeti, inainte sa vorbiti de consumuri mari si poluari ridicate, va rog eu mult sa-mi dati citate de pe net. Al meu de 3.5 litri V6 are o medie de consum de 24/30 mpg city/highway. Faceti un calcul si va minunati. E drept ca e japonez, dar la aceasi categorie si cilindree putin mai mari, vorbim de 3.8 sau 4.0 la americani suna ceva de genul 20/28. Apoi taica-meu a dus in Romania anul trecut 2 Escalade-uri si 3 H2-uri, pe langa Fordul F150 si toate s-au incadrat in normele de poluare foarte comfortabil.
Fordul F150 a scos o medie de consum Bucuresti-Sibiu de 14% gol si 16% cu o tona pe el. V8 de 4.6 litri.
Vin cu o informatie care e drept ca e veche dar poate fi folosita in continuare ca referinta intrucat s-a evoluat cam pe aceasi mentalitate. Link exact nu mai am, dar citez un articol
QUOTE(Skywalker)
Nu inteleg ideea lor de Muscle Car cu motoare Hemi de peste 5l care pot fi lejer combatute de mai micile lor surate de 2l; 2,5l maxim 3l care mai au si euro 3 sau 4 (nu cunosc normele americane de poluare)...

Da-mi un exemplu de un motor N/A de 2, 2.5 sau 3 litri stoc care sa scoata cat LS2-ul american. Arata-mi o masina europeana care, in acelasi segment de pret are o sansa la un SRT-4. Sau Corvette. Asa ceva nu exista.

Deci va rog, totusi incercati sa fiti obiectivi.
Mihai44627
hmmm...dar ce masina ai tu cu 3.5 v6 de consuma doar 1 galon la 24 de mile in oras??? sper sa nu fie un van. asta ar insemna cam 10l la 100 km...poi....nu stiu cum sa`ti zic....dar mi se pare prea putin la motorul ala.sau nu sari cu ea de 40? japonezii astia au speriat si pe dreaq
f1anatic
QUOTE(Skywalker)
Eu nu vad logica, am de ales intre doua motoare unul Hemi de 7l si cp 500 cuplu de locomotiva, 2 tone toata masina si unul de 2,5l vreo 300cp si cuplu @420Nm, AWD biggrin.gif cu 1 tona toata masina. Primul papa 30-35% si al 2-lea 15% - in logica mea aleg pe cel care consuma mai putin blink.gif biggrin.gif


1)AI GRESIT ! E vorba de vreo 420 N-m NU 280 N-m. Si e o tona jumate - nu doar 1 tona. In rest, iti multumesc pt. admiratie.

2) Vei fi surprins dar un Corvette NU consuma chiar atit de mult...si are 6 L V8 si nu nici fulg.
Dar intr-adevar un motor mai mic turbo, va consuma mai putin mai ales atita vreme cit il mentii in vacuum.

Un Corvette Z06 (7L, V8) model 2007 conform lui Edmunds.com consuma: city/highway
EPA Mileage Estimates: 16 mpg / 26 mpg;
Iar un banal Coervette (6L, V8) va consuma EPA Mileage Estimates: 18 mpg / 28 mpg.

In schimb, masina cea mai draga voua si arhi cunoscuta pe acest forum:
2007 Subaru Legacy GT (2.5 L H4 turbo) va consuma 20 mpg city & 26 mpg highway.

Si cred ca e mare diferenta intre masinile astea.


3) Repeta dupa mine: There is no replacement for displacement. Scrie de 100 de ori pe o foaie de hirtie. Explica si prietenilor.

4) Alte citeva adevaruri
O masina cu motor mai mare - comparata cu una cu un motor mai mic dar acelasi numar de cilindri va avea mai mult cuplu (non-turbo).
ex. Ford 4 L V6 vs. Ford 3L V6

Doua masini cu motoare de aceeasi capacitate cilindrica, dar numar diferit de cilindri: cea cu mai multi cilindri va avea cuplu mai mare
ex. Ferrari 550 Maranello 5.5L V12 vs. Chevrolet Corvette 5.7 L V8

Un motor mai mare dpdv al capacitatii cilindrice si /sau numar mai mare de cilindri va permite o turatie mai scazuta a motorului si obtinerea cuplului /puterii maxime la turatii mai mici; va fi mai putin "stresat" si va permite turatii mai ridicate.

In general e mai important sa ai un numar mai mare de cilindri decit o capacitatea cilindrica ridicata.

Dodge Viper 8.7 L V10 sau Corvette Z06 7 L V8 vs. Ferrari 550 Maranello 5.5L V12 sau Ferrai 360 Modena (3.6L v8)

Motoarele boxer, liniar 6 si V-12 sint cele mai balansate.

Retine ca astea dint generalitati

5)
Normele de poluare din USA sint mai stricte ca cele europene. Iar cele din California (adoptate recent de citeva alte state) sint cele mai stricte din lume.

QUOTE
"In Europe and the United States, particulate emissions from vehicles are expected to decline over the next decade. For example, by 2005, the European Union will introduce more stringent standards for particulate emissions from light duty vehicles of 0.025 grams per kilometer [0.04 grams per mile]. Even under these standards, diesel-powered cars may still warm the climate more over the next 100 years than may gasoline-powered cars, according to the study.

The state of California is implementing an even more restrictive standard in 2004, allowing only 0.006 grams per kilometer [0.01 grams per mile] of particulate emissions. Even if the California standard were introduced worldwide, says Jacobson, diesel cars may still warm the climate more than gasoline cars over 13 to 54 years."

surse
http://en.wikipedia.org/wiki/Emission_standard
http://www.stanford.edu/dept/news/pr/02/jacobsonJGR1023.html
f1anatic
QUOTE(Mihai44627)
hmmm...dar ce masina ai tu cu 3.5 v6 de consuma doar 1 galon la 24 de mile in oras??? sper sa nu fie un van. asta ar insemna cam 10l la 100 km...poi....nu stiu cum sa`ti zic....dar mi se pare prea putin la motorul ala.sau nu sari cu ea de 40? japonezii astia au speriat si pe dreaq


O masina pe care voi nu o aveti: Nissan Altima.

Iar eu daca nu ma stresez, scot 22 mpg la galon in oras (mers - NU stat pe loc in trafic) si 30-32 mpg pe autostrada (60 mph, cruise control) . Si am un numar rezonabil de minzi zic eu.
Iulian HondaFan
QUOTE(cosmin45741)
Aha, si dup'aia scrieti suparati la topicul "Mediul si problema incalzirii globale" ca si cum v-ar pasa... blush.gif
Is curios cum o fi normele astea americane, de considera cu un A3 TDI polueaza mai tare decat un Hemi de 6l. Oare asa sa fie?


problema nu este ca motoarele pe compacte sunt de 1.8-2.4l fata de 1.4-1.8l in Europa... problema de emisii de gaze de sera vine de la faptul ca se folosesc masini mai mari ( deci mai grele) decat in Europa si ca in medie americanii conduc aproape dublu numar de km pe zi fata de europeni... America este o tara facuta pentru masini nu pentru pietoni si carutze... in Ro te duci dupa paine pe jos pana la coltul strazii, aici am cel putin 3 km pana la primul food-market deci nu am incotro trebuie sa ma sui in masina... de cand suntem in Midwest io si nevasta-mea "asiatica" biggrin.gif conducem impreuna 60-65000 km anual... problema de aici vine. si daca mergeam amandoi cu TDI-ul tot ardeam cateva tone de motorina in fiecare an.

un TDI emite mai mult NOx cauzator de smog, mai mult monoxid de carbon si mai multa funingine... intr-adevar emite oleaca mai putin CO2, dar comparat cu un benzinar de aceeasi putere aceasta diferenta este mica ( nu uita ca puterea calorica a unui litru de motorina este cu vreo 5-10% mai mare decat a unui litru de benzina; emisiile de CO2 trebuiesc calculate in grame de CO2 la 100km). e adevarat ca diesele devin mai curate, dar inca nu sunt.

motoarele mari sunt intr-adevar comfortabile chiar daca mai energofage ( desi la puteri similare si puse pe masini de greutate similara diferentele sunt de pana in 5-10%)... turbo abia cu ultima generatie cu injectie directa se apropie de rafinamentul unui V6 sau V8... d-aia si iubitii tai de la BMW au stat pe benzinare normal aspirate si nu au putut evita cilindreele mari pe modelele de varf...

parerea mea ca fiecare masina tipica europeana/germana, japoneza sau americana are partile ei bune si rele, are accentul pe anumite trasaturi...
a spune care este mai buna in general este la fel cu a incerca sa determini care mai bun intre salamul de Sibiu, prosciutto sau babicul... depinde de papila fiecaruia...
HalbaSus
Motoarele si masinile in general se adapteaza mediului in care vor "vietui". In america benzina e ieftina, taxele sunt mici, spatiul e mare iar curbele sunt putine. Deci e oarecum normal sa se faca masini MARI, cu motoare MARI care consuma MULT si care nu vor castiga niciodata o proba de slalom.
In europa benzina e scumpa, taxele pe cilindree mari, spatiul e mic iar curbele sunt multe => masini mici, cu motoare mai mici, consum mai scazut, si o dinamica superioara in curbe. Desigur am putea spune ca "masinile europene sunt mai avansate tehnologic" si nu am gresi foarte mult. Dar acest progres tehnologic se datoreaza conditiilor mai "vitrege" din europa, la fel cum tarile nordice sau in general tarile cu o clima mai rece au avansat mai mult din punct de vedere tehnologic decat tarile bananiere unde haleala venea gratuit din copaci iar imbracamintea necesara se rezuma la cateva frunze de palmier.
Dany_s
[quote="Mihai44627"][quote=Dany_s]in primul rand ce vezi tu la TV in acele emisiuni nu arata piata auto din america

In show-urile respective sunt reconstruite muscle car-uri, sau hot-rod-uri, care vor fi masini de show, de mers la curse etc. Nu-ti imagina ca omul respectiv va merge la servici in traficul din NY cu un Mustang echipat cu motor de la Ford racing de 9 l si 700cp.

Si atunci, care e problema? Motoarele astea sunt ieftine si extrem de performante, usor de modificat, o plecere de condus (mai putin pt cei fani de turatii foarte inalte) si....."


din cate vad eu si stiumasinile alea de la tv..par a fi facute in US...si sunt vandute pe acolo...la licitatie 70-80000$ poate chiar mai mult..depinde ce locomotiva este.deci..e piata auto americana. eu am vazut destule aici in vancouver.mai ales mustangurile alea vechi. motoarele..sunt scumpe...destul de scump de intretinut pt ca majoritatea pieselor se fac pe comanda.daca ar fi ieftine...ar incepe si japonezii sa isi puna pe acura integra si pe honda civic ca sa fie rajnita performanta.[/quote]

eu inteleg ca ma tot urmaresti pe forum, si esti gica-contra la orice as spune dar citeste si tu ce scrii inainte sa click pe "trimite"

Tu chiar crezi ca hot-rodurile si muscle car-urile de la Overhaulin' si alte emisiuni de gen, sau cele care se vand la licitatie la Barett-Jackson, reprezinta piata auto din america?
E ca si cum ai spune ca cele cateva Dacii 1100 restaurate de pasionati romani, reprezinta piata auto din Romania. Uitete si tu la top 10 din ultimii 5-6 ani la cele mai vandute masini din america si apoi vino sa zici ca cele cateva mii de hot-roduri si muscle car-uri vechi reprezinta o piata auto unde se vand cateva milioane bune de masini ANUAL.

Cat despre costuri, e clar ca esti paralel cu domeniu.
Da fuguta pe situ lui Ford de exemplu, gaseste sectiunea de racing sa vezi ce preturi au crate engines. Nu trebuie sa ma crezi pe mine.Ce costa mult la masinile astea este manopera la specialisti si eventual o masina stock care e inca in stare buna (tabla+interior). GM si Mopar aceeasi chestie. Cele scumpe de la licitatii sunt in marea majoritate masini in starea originala, care-s raritati, nu refacute si modificate.
Cred ca partea cu pusul unui V8 (daca ar fi ieftin), intr-o Integra era o gluma. Nici chiar tu n-ai putea, cred eu, sa debitezi o asemenea aberatie....sau mai stii, poate chiar erai serios. Ironic oricum, sa numesti Integre care au 140/170/200 CP sau mai mult, dupa caz, rasnite, cand tu ai un tedei de 90 cp. Si nu-ti face griji ca un Civic sau o Integra se pot modifica la 300-400-500 cp reltaiv ieftin, fara V8.
fishbone
QUOTE(Mihai44627)
hmmm...dar ce masina ai tu cu 3.5 v6 de consuma doar 1 galon la 24 de mile in oras??? sper sa nu fie un van. asta ar insemna cam 10l la 100 km...poi....nu stiu cum sa`ti zic....dar mi se pare prea putin la motorul ala.sau nu sari cu ea de 40? japonezii astia au speriat si pe dreaq

Ti-a spus f1anatic, Nissan Altima 3.5SE.
Am scris MPG nu GPM, deci mile pe galon nu galoane la mila. Aici consumul se calculeaza altfel iar 24 mile pe galon rezulta un consum de aproximativ 10 la suta iar pe autostrada mergand constant 120 la ora imi papa 7.8-8 la suta.
http://www.teaching-english-in-japan.net/conversion/mpg
Incredibil? Te poti uita pe toate site-urile fabricantilor de aici. Ford, Chevrolet, etc. Toate iti spun clar care e consumul.
Deci inca odata, consumul in SUA este calculat cate mile merge o masina pe 1 galon de benzina.
f1anatic
Lol...trebuie sa fac publica aceasta informatie...

Informatia de mai jos NU reprezinta piata auto americana:
http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=46932
http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=47978

Pt. cei care nu au rabdare sa citeasca...

[img]http://www.legacygt.com/forums/attachment.php?attachmentid=26787&d=1162497041[/img]
+


Adica: BMW M3 + 2001 motor LS1/T56 (34k mile, de pe un Chevrolet Camaro/C5 Corvette)

Baiatul este membru in clubul meu. Masina (motorul) va fi "tunat"; dar o combinatie de M3 stock/Nissan 240X/Mazda RX-7 cu motoare LS-1 fac sferul de mila (400 m) in cca 11 secunde. Cred ca noul M6 este cca 12.5-13 sec daca nu ma insel. Asta ca referinta.

DAR asta NU este piata auto americana.
Skywalker
QUOTE(f1anatic)
[...AI GRESIT ! E vorba de vreo 420 N-m NU 280 N-m. Si e o tona jumate - nu doar 1 tona. In rest, iti multumesc pt. admiratie...

Cum de te-ai insemnat. Io ma gandeam la un Legacy sau STI care, cred, sunt mult mai dinamice si zic io mult mai usor "crosetez" in trafic cu un STI decat cu un Hot Road sau Muscle Car.
Masinile sport americane sunt frumoase indiferent ca sunt noi sau vechi.
Explicatiile lui f1anatic sunt excelente dar eu tot nu pot sa inteleg cilindreea enorma pe masini pana la clasa SUV, Offroad. Sa zic ca am o masina de familie (combi) cu 4000cc, @250cp?! pai ce dracu' imi car copilu ca la F1 prin oras? Ceva nu este bas in regula cu cc astia mari.
f1anatic
QUOTE(Skywalker)
Sa zic ca am o masina de familie (combi) cu 4000cc, @250cp?! pai ce dracu' imi car copilu ca la F1 prin oras? Ceva nu este bas in regula cu cc astia mari.



De ce nu ? Ai fi un "cool daddy" !

Cunosc persoane cu Legacy GT wagon care s-au dus la drag race (la pista) cu tot cu sotia si bebe in scaunul de bebe. Cind a venit rindul lui, si-a dat familia jos, lasind scaunul legat pe bancheta din spate; s-a aliniat la start si a cam rupt tot ce misca. Bineinteles reactia publicului a fost cea care a contat nu 12.8 pe 400 de metri.

Ideea in sine deranjeaza pe multi...un wagon "banal", cu scaun de copil inauntru sa linseze STi-uri si EVO si M3 si G35 si alte prostii ?
HalbaSus
Pai e foarte simplu. Fierul in sine nu costa mult... deci pe un producator auto nu-l costa cu mult mai mult sa faca un motor de 2.0 sau unul de 4.0. Iar daca benzina e ieftina... deci nu te intereseaza foarte mult consumul... de ce sa iei o masina de 1.8 cu 140 de cp cand poti lua una de 4.0 cu 250 cp ?
Desigur s-ar fi putut face si o masina de 2.0 cu 250 cp... dar asta inseamna ca trebuie sa sa bagi turbine, intercoolere, injectie directa, chestii care costa bani... si desigur ca s-ar fi putut face dintr-o cilindree de 4.0 si un motor de 350 cp fara nici o turbina... dar revenim la vorba ta: iti duci copilul ca la curse de F1 ? deci pentru el probabil asta e cea mai buna solutie.

In europa deja e altceva... in foarte multe tari taxarile se fac pe baza de cmc... consumul conteaza mult, si fiecare marca vrea sa-si vanda cat mai bine produsele. Mie mi se pare genial motorul TSI de la VW (1.4 - 170 cp) pentru ca scapi de o gramada de taxe si totusi ai o putere destul de mare (ceva mai mare decat scoate hyundai dintr-un V6 de 2.7)... Dar sunt convins ca daca as fi american (sau as trai in america) mi s-ar parea o porcarie cu care nu m-as face de rusine pe strada.

Un alt exemplu elocvent pentru raspunsul la intrebarea "de ce e buna cilindreea mare" - Holden Monaro (un fel de opel facut in australia cu motoare de V8 de 5.7)... La topgear arata cum la 100 mph (160 km/h) avea 1800 de rpm (O MIE OPT SUTE)... Ori daca vrei sa mergi 500 de mile (800 km) pe autostrada cu 160 mph (160 km/h) - ceea ce e peste limita legala - cred ca ai prefera o masina care sa nu scoata un susur ragusit la 1800 de ture in fata uneia pe care sa o tii la 3-4000 de ture.

Desigur daca privim strict din punct de vedere tehnic... al pasionatului de automobile si motoare... motoarele americane sunt naspa rau de tot... ca si masinile lor de altfel. Cele mai performante masini americane (Corvete, Viper, etc) nu sunt in aceasi liga cu elita europeana (ferrari, lambo, porsche, SLR, etc...) dar daca ne uitam la raportul pret/performanta deja americanii au un cuvant puternic de spus. Iar producatorii de automobile nu fac "l'art pour l'art" ei trebuie sa vanda, iar pentru asta cererea dicteaza oferta.
f1anatic
Pai Halba a dat un alt exemplu elocvent...cu cit e mai mare motorul...cu atit turatia (la o anumita viteza) e mai mica (of course asta depinde foarte mult de transmisie). Eu personal as prefera Holden/GM - ul ala...pt. ca eu am cca 4000 la viteza aia in a 5-a ceea ce inseamna consum mult mai mare.


Si ca sa amestecam lucrurile si sa le complicam si mai mult...nu uita de displacement on demand cu automatic cylinder shutdown - tehnologie care se regaseste acum la Chrysler si GM in masinile cu 8 cilindri.
fishbone
QUOTE(Skywalker)
Io ma gandeam la un Legacy sau STI care, cred, sunt mult mai dinamice si zic io mult mai usor "crosetez" in trafic cu un STI decat cu un Hot Road sau Muscle Car.

Hot Rod, nu Road. Hot Rods sunt raritati, masini antice sau exclusiviste deci cad din start din discutie, altfel pe langa STi mentioneaza si tu Ferrari. Treaba asta e relativa si depinde daca motorul turbat are sau nu turbo-lag, ca putine se comporta ca un BMW 335. In asa situatie conteaza cuplul la plecarea de pe loc din momentul in care atingi gazul si mie de unul imi place sa-l simt la ture mici, din acest motiv voi continua sa prefer superchargers desi incet incet si turbo incep sa se asemene.
QUOTE
Explicatiile lui f1anatic sunt excelente dar eu tot nu pot sa inteleg cilindreea enorma pe masini pana la clasa SUV, Offroad

Pe langa misto-ul a lui f1anatic, cred ca ai intelege cel mai bine daca ai veni aici si ai vedea cum TDI-urile tind sa incurce pe restul la semafoare. Cand zaresc un Jetta sau ceva similar prima masina la stop in spatele careia se afla un SUV, stiu clar ca acel SUV va schimba banda in cativa zeci de metri. Consumurile surprinzator de mici se explica si prin conditiile de drum MULT mai calme de aici, practic toata lumea cam circula cu pedala sus si motorul rar vede mai mult de 2k rpm si nimeni nu croseteaza asa cum spui tu. Mai zaresti cate un grabit ca face de-astea din an in pasti dar sunt zile intregi pana sa prind si eu unul. In rest toata lumea sta in banda lor si merg in ritm cu traficul.

Inainte sa fi inteles si eu fenomenul eram si eu ostil apropos de filosofia de construire de motoare a americanilor. Continui sa-i iau la misto in materie de 4-bangers si V6 NA, dar la V8 nu am ce comenta. Nu mai retin exact despre ce comparatie era vorba dar tin minte ca era un articol in Motor Trend care compara un Benz cu o americana, daca nu ma insel Cadillac? V8 vs V8, Benz-ul era SC iar americanul NA. Benz avea cc mai mica, americanul mai mare. Ambele dezvoltau aceasi putere. M3 nu va mai avea I6 pentru ca nu se mai poate stoarce putere n/a. Asadar, ajungem la concluzia americanilor.

There's no replacement for displacement.

Deci nu fa greseala care am facut-o eu, nu intra intr-un domeniu necunoscut cu ostilitate si critica. Studiaza pur si simplu problema. Din pacate nu vei cunoaste care e filosofia "american muscle" pana nu te vei urca intr-un Camaro Z28 sau Firebird WS6 Formula 1 sau intr-o legenda precum Stingray 427. Sa te urci la volan, sa-i vezi alea 2 carburatoare multi-corp de sub capota cum lucesc cromate si cand ii dai blana sa simti cum pute a benzina nearsa si sa simti cum iti pleaca spatele in parti la 60 la ora si botul se ridica in aer. Ei bine, cat am fost la volanul acestei bestii din 69 nu-mi pasa catusi de putin daca aparea un M3 si ma facea. Citeste-mi articolul daca esti curios. Ca apoi sa stau sa aflu ca acei 427 inci cubici si 400 si ceva de cai putere ii veneau de hac daca se punea pe smecherii.
Nici o masina din lume nu raspunde la fel de bine la modificari ca un motor american. LS2 de pe Pontiac GTO aka Holden Monaro, doar cu un kit CAI sporeste forta motorului cu in jur de 30 de cai putere. Asta pentru ca are de unde. Un supraalimentator trantit pe Stang GT reuseste sa scoata inca 100 de cai iar cu 2, ei bine ajungem in teritoriul Shelby la peste 600 de cai putere. Pe langa asta sunt ieftine de modificat de nu-ti vine sa crezi. Un tuner de domestice pe care-l cunosc de pe forumurile Nissan mi-a spus ca pe el l-au costat 80 de cai in plus pe un 350z cat l-a costat sa modifice 2 Mustanguri si un Z28.
Deci aici, Halbasus,
QUOTE
Desigur daca privim strict din punct de vedere tehnic... al pasionatului de automobile si motoare... motoarele americane sunt naspa rau de tot... ca si masinile lor de altfel

Nu sunt de acord cu tine sau, cel putin, depinde de ce entuziasti e vorba. Tunerii de-aici prefera oricand sa-si bage mana intr-un domestic. Apropos, implementarea LS2 de pe GTO scoate 400 de cai si un cuplu de 400 lb-ft adica 542Nm. Nesimtirea de motor Cummins turbodiesel I6 de 6 litri de pe camionetele de munca de aici fara echivalent in Europa scot un cuplu de 814Nm la doar 1600rpm. Tot armasarul asta de munca e capabil sa traga dupa el 7 tone si IN el 2.2 tone. Daca-ti spun cat consuma nu o sa ma crezi asa ca te las singur sa afli. Inainte sa spui ca astea sunt cumparate pe degeaba si doar de snobism, iti spun ca te inseli amarnic. Aici americanul isi face carnet comercial si devine self-employed driver, cam asa cum vezi in filme truckeri. Dar in loc sa care cu semi, cara sarcini mai mici cu propriul camion. Destul ca intr-un an sa puna pe el de la 250-300 de mii de km in sus. Nu toti care au camioneta fac asta bineinteles, restul isi cara diverse pe la casa omului, face un landscaping si-i trebuie tone de pietris, sau isi monteaza un plug in fata si face curat pe strada pentru ceva bani, etc.
Stii cine a fost Cummins? Un copil de taran nescolit care s-a apucat sa se joace pe motoarele diesel de tractor a lu' ta-su din frageda pruncie si sa le optimizeze. Si ca tot discutam de tehnologie, afla ca tot turbinele Cummins cu geometrie variabila sunt unele din cele mai performante, fiabile si simple de fabricat si intretinut din lume. Totodata, afla ca cutiile Tremec sunt teh r0x. Suficient de bune cat sa fie dotare standard de la Mustang pana la Aston Martin. Iar faptul ca acestea se vand la bucata si pot fi montate pe orice masina in functie de forta motorului si cerintele acestuia e cireasa pe tort.

Mie-mi place filosofia americanului. Forta bruta la un pret care nu rupe banca. In era muscle car-urilor o MANA de europeni se plimbau cu masini precum Porsche, Ferrari etc. in timp ce oricare blue collar care-si dorea, avea in garaj o legenda precum Charger, Challenger, Stingray, Trans Am, etc chit ca avea o familie de intretinut. Deci eu sunt satul de exclusivitatea europeana si imbratisez accesibilitatea americana. Cati pustani sub 22 de ani de la voi sunt la volanul unui coupe sau cruiser V8 pe la 300 de cai PE BANII LUI?

Apropos, a judeca o societate total diferita conform standardelor societatii in care traiesti se numeste etnocentrism. America nu e un standard. Nici Europa. Nici Asia. Nimeni nu e un standard, fiecare societate cu ale ei.
f1anatic
Fishbone, d00d !?!? blush.gif

Mie mi-au placut din totdeauna motoarele mici cu multi cilindri: Ford Taurus SHO (the previous car - 3.4L V8); Ferrari 360 Modena (the wet dream - 3.6L V8) ba Dodge Dakota avea intr-un timp 3.2L V8. Nu stiu de ce nu sint mai populare. Singurul inca in productie...4.2 L V8 de pe Audi.
fishbone
QUOTE(f1anatic)
Fishbone, d00d !?!? blush.gif

... what? blink.gif
Dany_s
QUOTE(Skywalker)
QUOTE(f1anatic)
[...AI GRESIT ! E vorba de vreo 420 N-m NU 280 N-m. Si e o tona jumate - nu doar 1 tona. In rest, iti multumesc pt. admiratie...

Cum de te-ai insemnat. Io ma gandeam la un Legacy sau STI care, cred, sunt mult mai dinamice si zic io mult mai usor "crosetez" in trafic cu un STI decat cu un Hot Road sau Muscle Car.
Masinile sport americane sunt frumoase indiferent ca sunt noi sau vechi.
Explicatiile lui f1anatic sunt excelente dar eu tot nu pot sa inteleg cilindreea enorma pe masini pana la clasa SUV, Offroad. Sa zic ca am o masina de familie (combi) cu 4000cc, @250cp?! pai ce dracu' imi car copilu ca la F1 prin oras? Ceva nu este bas in regula cu cc astia mari.


Pt tine un combi mare de 1.6-1.8 tone in care mai poti baga inca 0.8-1 tona, cu 250cp este de F1? hai sa fim seriosi. La o masina f mare, este deja necesar un motor de 250 cp si 3.5 cum e cel de pe Magnum de exemplu. Pt a putea intra pe autostrada fara sa incurci lumea sau sa omori masina, pt a tine pasul usor cu traficul, pt a nu avea 3000 ture la 100km/h pe autostrada pt a putea face OK o depasire etc. Nu zice nimeni ca nu se poate circula si cu mai putini cp dar daca se poate avea ceva decent, de ce nu?

in rest FISHBONE, excelent post mai sus
Dany_s
QUOTE(HalbaSus)
Desigur daca privim strict din punct de vedere tehnic... al pasionatului de automobile si motoare... motoarele americane sunt naspa rau de tot... ca si masinile lor de altfel. Cele mai performante masini americane (Corvete, Viper, etc) nu sunt in aceasi liga cu elita europeana (ferrari, lambo, porsche, SLR, etc...) dar daca ne uitam la raportul pret/performanta deja americanii au un cuvant puternic de spus. Iar producatorii de automobile nu fac "l'art pour l'art" ei trebuie sa vanda, iar pentru asta cererea dicteaza oferta.


din contra

orice adevarat pasionat de automobil ar trebui sa aprecieze si sa respecte ce-au facut americanii in anii 60-70 in materie de masini, indiferent daca aceste masini sunt pe gustul lui sau nu.
Istoria incepe sa se repete, de vreo 10 ani incoace.
-------------------------------
nu sunt in aceeasi liga la modul general, insa nici departe, mai ales cand e vorba de Porsche care are si Boxter, Cayman si Cayenne, nu numai Carrera GT. De asemenea sa nu uitam ca masinile supersport americane nu se rezuma la Corvette si Viper, ci si la Ford GT, Saleen, Mosler, Panoz, seriile Hennessey-Venom si Lingenfelter.
f1anatic
QUOTE(Dany_s)
Pt tine un combi mare de 1.6-1.8 tone in care mai poti baga inca 0.8-1 tona, cu 250cp este de F1? hai sa fim seriosi. La o masina f mare, este deja necesar un motor de 250 cp si 3.5 cum e cel de pe Magnum de exemplu. Pt a putea intra pe autostrada fara sa incurci lumea sau sa omori masina, pt a tine pasul usor cu traficul, pt a nu avea 3000 ture la 100km/h pe autostrada pt a putea face OK o depasire etc. Nu zice nimeni ca nu se poate circula si cu mai putini cp dar daca se poate avea ceva decent, de ce nu?

in rest FISHBONE, excelent post mai sus


Dar ce sa mai zicem de Dodge Magnum R/T sau SRT8 ? M-as aventura pina acolo unde spun ca motorul de pe Magnum de 3.5 kile V6 este minimum decentei dat fiind gabaritul acelei masini.
Dany_s
pai asa zic si eu

imagineaza-ti sa aiba un 2.0 TDI de 140cp cum are optional A6-ele de exemplu!
f1anatic
Topicul asta a devenit ceva Nord American...din Quebec la Illinois la Nebraska la Indiana la WestVirginia cred ca cu totii sintem de accord: there is no replacement for displacement.

Un Magnum ar avea nevoie de macar 3 L V6 TDI ca sa se miste spre limita intre penibil si "uite ca prinde totusi viteza".
T u d o r
Mai oameni buni, ma bag si eu ca musca-n lapte, ca nu ma pricep la americane. smile.gif Dar intreb, sa ma lamuriti voi. De ce naiba e nevoie de motoarele alea asa de mari sa nu te faci de ras pe highway? Din cate stiu eu, limita de viteza pe autostrada in USA e pe la 110 km/h, cu variatiuni de +/- 10 mph, nu? Adica o viteza pe care o atingi si cu Loganul de 1.4i, asa puturos cum e el. Daca era vorba de drumuri fara limita de viteza, cum sunt autobahn-urile din Germania, era de inteles necesitatea unor puteri/cupluri mari obtinute la turatii joase, pentru confort. Dar va spun ca vechiul meu Logan atingea 112 km/h pe la 2000 si ceva rpm, adica inca in plaja confortabila dpdv al zgomotului. Si e vorba de un Logan, adica o masina din clasa low cost.

Cred ca aici e vorba mai mult de o filosofie de viata diferita. Cand ai posibilitatea sa consumi benzina la un pret mai mic, cand ai distante foarte mari de strabatut pe sosele drepte, evolutia te indreapta spre masinile astea americane. Daca ai nevoie de handling, consum mic, europenii au gasit alte solutii, probabil fortati de imprejurari. Cu preturi mai ridicate, desigur. smile.gif A mai spus-o cineva mai sus.

Acum, ca veni vorba de muscle-caruri. Sunt convins ca, dotate cu cauciucuri adecvate, sunt extrem de greu de batut la o "liniuta". Dar handlingul lor este jenant, ca aproape la toate masinile americane. Pentru ca NU LE TREBUIE... smile.gif Nu ai unde sa iei zeci sau sute de curbe pe un drum de vreo 2-300 km, cum e la noi. Si daca nu le trebuie, atunci de ce sa faca?
Ca incheiere, as vrea sa pun o intrebare.... Daca visul american e sa ai un muscle car, de ce toti care-si permit sau se pricep cat de cat se duc la europene premium sau la jappo tot premium? De ce piata americana s-a umplut de masini asiatice? Asta nu am priceput eu. Si nu va apucati sa-mi dati cu parul, nu ma pricep si de asta am intrebat, sau mai degraba am spus cam cum gandesc eu acum. smile.gif
Skywalker
Aici intervine si diferenta de infrastructura rutiera intre Am si Eu.
Eu niciodata nu voi intelege o masina intre 1,3 - 1.6t cu un motor mai mare de 2,5l in 4 sau 6 cilindri si @ 130 - 200cp, pur si simplu nu ai ce face cu mai mult dupa cum spunea si Tudor despre limitele de viteza din ambele zone Am si Eu.
Am deschis acest subiect pentru a incerca a ma lamuri in privinta asta. Pana acum am inteles ca pe americani ii cam doare in bascheti de cat consuma masina si de aceea au asa motoare cu cc multi.
eddie
Tudor,un motor mare se pune pe o masina mare....deci cred ca asta e raspunsul la intrebarea ta.
Pe americani nu ii intereseaza consumul,viteza doar intr-o mica masura,dar ii intereseaza foarte mult sa fie safety in cazul unui accident la 70-80 mph pe highway.
T u d o r
Sunt de acord, dar siguranta masinilor de 2 tone sau de 1 tona depinde mai mult de capacitatea de absorbtie a energiei de catre caroserie decat de masa. Aici recunosc ca sunt profan in domeniul masinilor facute peste ocean, dar sigur ne va lamuri vreun coleg de acolo. Oricum, sansele sa scapi dintr-un accident cu o Yaris sau Clio de generatie actuala sunt mai mari decat sa scapi dintr-unul cu un BMW sau Mertzan din anii '80, chit ca acestea din urma au 2 sau peste tone. In America cred ca mai circula inca multe masini facute in anii '70 sau '80, pentru ca sunt durabile. Ori, acestea din urma au chiar bancheta in fata, fara tetiere. smile.gif Sper sa nu spun prapastii... am vazut si eu in filme. biggrin.gif Daca te loveste unul in spate stand pe o asemenea bancheta... poti sa-ti iei adio de la gat. biggrin.gif La fel cu tetierele alea cat un pachet de tigari.
Otto73
Totul ce vine pe piatza americana fie ea europeana sau japoneza tot motoare mari au.
Sunt si cu motoare mici ( putine ca proportie) dar cu alea nu ai ce cauta pe autostrazi; de ce?
Eu am avut o mazda cu motor de 1.5l si 98cai si chiar daca o turam la 6500rot/min trebuia sa o iau pe soulder pana ce prind viteza optima ca sa ma inscriu in trafic.
Americanii sunt un popor conservator la care place motoarele mari fie ele europene, japoneze sau americane.
Sunt deacord ca in accidente depinde de capacitatea de absorbtie dar eu nu vreau sa vad un accident frontal intre un navigator si yaris.
Inca o chestie o repet ceea ce a spus-o si colegul nostru F1anatic ca corvette-urile nu sunt masini cu un consum mare.
Si nici toate masinile americane nu au un consum enorm. Daca la gabaritul lor le-ai pune un motor mic de 1.6 motorul ala ar fi uzat in 10.000 mile si consumul de combustibil ar fi mult mai mare.
Hai sa fiu si putin off-topic
Chiar de sarbatori am fost in Romania si am avut inchiriat un Logan cu motor de 1.6l.
Ce pot sa spun ?
a) relativ puturos
cool.gif fara stabilitate blink.gif
c) comenzile puse extrem de prost (reglajul oglinzilor sub frana de mana si butoanele de deschidere a geamurilor pe consola centrala) blink.gif
d) deschiderea porbagajului si rezervorului se face doar cu cheie blink.gif
e) la 120km/h aveam 4000rot/min blink.gif
La toate masinile cu motor mic la o anumita viteza motorul e mult mai turat biggrin.gif
T u d o r
QUOTE
e) la 120km/h aveam 4000rot/min blink


blink.gif si eu... Cred ca erai intr-a 4-a treapta de viteze. smile.gif Pe bune, am avut Logan exact de care spui tu si marea lui problema era tocmai faptul ca avea treapta a 5-a prea lunga. Daca mai tin bine minte, cred ca la 120 km/h pe ceas avea cam 3000 rpm, poate 3200. smile.gif

Ma gandesc totusi, revenind la subiect, ca masina lui Iulian, 2.0 tfsi nu are nici o problema in a se incadra pe banda pe highway. Nu spun ca ar consuma mai putin, dar e totusi un motor sub media americana dpdv al cilindreei. In fine, am inteles. Nu mai am argumente, e destul de mare diferenta culturala in domeniul auto dintre America si Europa. Am mers si eu cu o Corvette a unui prieten, motor V8 de 400 cai, daca nu ma insel. Iti rupe capul... biggrin.gif Si zgomotul motorului era senzational, te luau fiorii. Dar calitatea interiorului... cam lasa de dorit. Cat despre consum... zicea ca a facut Rm.Valcea - Bucuresti si retur cu o medie de 17%... biggrin.gif Mergand cu 120 km/h pe autostrada... biggrin.gif Aaa si sa nu uit... stateam cu capul in tavan si la fiecare acceleratie puternica (si aveaaa) ma dadea cu capul de o rama din ranforsarea plafonului. Adica forta bruta cat cuprinde si rafinament si atentie la detalii doar medii. Probabil ca asta e targetul in America, cu mai putina atentie la calitate si putere multa (in bani putini.) Cred ca in europa clientii sunt mai pretentiosi la materiale, imbinari, zgomot interior, etc. Chestie de optiuni.
Otto73
QUOTE(> T u d o r <)
[
blink.gif si eu... Cred ca erai intr-a 4-a treapta de viteze. smile.gif

Eram sigur intr-a 5-a biggrin.gif
Dany_s
QUOTE(Skywalker)
Am deschis acest subiect pentru a incerca a ma lamuri in privinta asta. Pana acum am inteles ca pe americani ii cam doare in bascheti de cat consuma masina si de aceea au asa motoare cu cc multi.


daca doar asta ai inteles pana acum din tot ce s-a scris, ori n-ai citit mai nimic , ori nu stii sa citesti.

1. Iti recomand si tie ce i-am recomandat lui Mihaitza cu tedeiu. Cauta un top 10 cu cele mai vandute masini in ultimii 10 ani din USA. Se gaseste pe net destul de usor.

Daca de acolo excluzi pick-urile (care sunt majoritatea luate pt munca). Aiz sa vezi ca majoritare sunt Camry (dintre care majoritatea cu 4 cilindri), Accord (la fel, cu 4 cil), Corrola - 1.8, Civic - 1.8 (acum), Focus, Mazda 3 etc., deci masini compacte sau medii cu motorizari de 2-2.5 la cele medii si 1.6-2.2l la cele compacte.
Astea sunt MAJORITATEA. Restul sunt mituri, aberatii si preconceptii.

Ah, ca sunt mai multe masini cu cilindree mai mare ca in Europa, da, este foarte adevarat, dar de la asta pana la a zice ca toti 300 mil de americani au motoare de 4l & up, e cale lunga.

Chestia cu benzina iara e o aberatie. Mituri ca umblii cu benzinaria dupa tine si alte d'astea tipice romanesti. Uite explemplu lui Fishbone. Motor v6 de 3.5 consuma cam 10 mediu. Adica cat un Cielo. Am un amic cu un Grand Prix V6 de 3.8 si cu Compressor(supercharger) si asta nu e un motor de ultima tehnologie. Consum mediu de 11. Pe computer de bord nu din povesti vanatoresti. Ah, ca in trafic, la bara la bara consuma 15, e normal. La fel cum un logan de 1.6 in Bucuresti la bara la bara consuma 11-12. Chiar nu e normal sa fie o diferenta daca masina e mult mai puternica? Mie insa diferenta mi se pare destul de mica.
Zicea careva de Corvette ca a consumat 17. Normal, daca dai in ea consuma. Orice masina daca dai in ea consuma. Dar un Vette la viteza de croaziera pe autostrada (120) consuma 9l/100 cu toti cei 5.7l pe care-i are.

TUDOR - din 3 fraze, 2 sunt in balarii. Muscle-car-urile n-au handling. Care, alea noi sau alea vechi? Alea vechi, nu au handling asa bun fata de standardele actuale, ceea ce e normal, dar pt anii 60 se tineau f ok. Sau chiar crezi ca Renault 4, Citroen 2 CV, Vw Broasca sau alte jeguri populare prin europa in anii 60 au handling mai bun? Hai sa fim seriosi. De fapt as putea pune pariu ca pe orice circuit, orice muscle car va fi mult mai rapid decat oricare din cele de mai sus, inclusiv in curbe.
Daca te refereai la astea noi, iti recomand sa mai faci niste lectura despre ce poate un camaro sau mustang pe circuit, conduse bine si cu cauciucuri adecvate, evident. Sunt destule teste interesante facute de cateva reviste americane, citestele si revino cu impresii. Nu uita ca vorbim de masini relativ accelsibile deci nu veni ca nu stiu ce Ferrari si Porsche sunt mai bune. Vorbim de masini pt tot poporul.
f1anatic
Fratii mei Tudor si Skywalker,

Realitatile traficului de aici va depasesc. Imi pare rau sa o spun si realizez ca probabil suna jignitor.

1) Masina de 2 L a lui Iulian (errr vrei sa spui FOSTA masina) era si turbo...si avea in jur de 200 cp. Peste medie ca cilindree (proabil pt. Europa); sub medie ca cilindree probabil pt. USA dar atinge si/sau depaseste media dpdv al cuplului si al puterii datorita turbo. Si a-pro-pos acum are o masina cu 3.2L V6

2) Inapoi la realitatile rutiere. Datorita unor anumiti factori gen taxare, preturi carburant, geographie - Europa are masini mici cu motoare micute. Perfect. Exact pe invers stau lucrurile in USA ducind la masini mari cu motoare mai mari.

Intr-adevar; si Logan de 1.6L I-4 prinde limita de viteza. ideea este in cit timp. Pt. ca daca esti pe rampa de access la autostrada si tot traficul circula cu 55-65 mph ...iti spun eu ca te vei incadra in trafic A) cu greu 2) beneficiind de amabilitatea altora 3) cu multa frica . Colegul Otto amintea de Mazda lui ce trebuia turata la 6500 si mai mergea si pe banda de acostament pina se incadra. De multe ori in zonele urbane, banda de iesire cit si cea de intrare pe autostrada sint una si aceeasi si o acceleratie decenta, pt. a te incadra pe o banda "permanenta" - lipsit de grija eventualelor ciocniri, este absolut vitala. Bineinteles mai sint o gramada de alti factori...de la marimea masinilor ce necesita un motor mai puternica...la mentalitatea americanului care considera drag racing mai cool decit handling si care intr-o mica sau mai mare masura influenteaza alegerile si ofertele pepiata masinilor.

Nu ai sa intelegi niciodata fenomenul pina cind nu vii aici si experimentezi. O sa mori de frica intr-un Yaris (masina absolut acceptabila) daca intr-iesi de citeva ori de pe autostrada in Chicago. Intrarea pe autostrada este un adevarat drag race; controlat cu semafoare si masini aliniate la start ca la F1 (asta dupa ce ai iesit de pe drumul respectiv - ma refer exclusiv la rampa de access pe autostrada). O sa mori de frica in trafic vazind ca nu poti sa schimbi banda si observind camionul de alaturi mergind si accelerind mai iute ca tine. Si nu ma crede pe mine...intreaba-i si pe ceilalti care au venit prin marile metropole americane.
T u d o r
@F1anatic: Multumesc de lectie, my friend. Este de inteles si ai dreptate. Vorbim despre ceva ce nu cunoastem, am si precizat inainte asta. Oricum, tot nu inteleg tot, dar o idee mi-ai facut.
@Dany: Bine ca esti tu destept... biggrin.gif Am spus de la inceput ca nu ma pricep. Am cerut informatii si idei. Nu trebuie sa te iei asa in serios, nu am vrut sa jignesc nci masinile americane nici pe posesorii lor. smile.gif Iar comparatiile de genul 2CV cu Mustang sau Corvette... ma scuzi, dar nu la asta ma gandeam. Intr-adevar, la anii '60 - '70 faceam referire, pentru ca aia a fost epoca de aur a muscle carurilor, pana la prima criza petroliera. Dar in aceeasi perioada in Europa mai erau si alte masini, nu doar buburuze. smile.gif Cu ele ma gandisem la o comparatie. Daca tii neaparat, putem si gasi cateva exemple, cu motoare V6 sau V8, nu cu motorase de stergator de parbriz. biggrin.gif Desigur ca pretul europenelor era mai mare, cum este si acum. Motivele sunt mai multe, dar unul este totusi si diferenta de calitate. Ma refer din nou la masinile cu multi cai europene, care sunt si bine dotate si de calitate.
Oricum, ceva-ceva tot a iesit de aici si eu chiar nu sunt un fan infocat al ideii europene si nici un dusman al culturii americane. Doar eram curios sa inteleg, si in mare parte am inteles.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.