Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motoare Americane vs Motoare europene & asiatice
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
f1anatic
@ Tudor
Crezi ca o poza ar ajuta ?

Uite fa in felul acesta. Mergi pe Google Maps si cauta adresa asta
800 S Halsted Ave, Chicago, IL
3415 N Drake Ave, Chicago, IL
si apoi uita-te la structura autostrazii (bineinteles te uiti la pozele din staelit, NU la hartile GPS). Vei vedea rampe de access una linga alta (in down town, prima adresa) sau rampe de intrare pe autostrada care imediat devin rampe de iesire de pe autostrada.

Cind tot traficul in jurul tau se misca repede...singura metoda de a fi in siguranta (excluzind condusul unui Hummer H1) este sa te misti si tu repejor.

Spune-ne tu precis ce anume ai vrea sa explicam si vom incerca.
fishbone
Eu tin totusi sa va spun ca aici exista o GRAMADA de masini sub 200 de cai putere, de la 120 in sus. NU toata lumea conduce masini mari, exista o clasa cu prezenta puternica numita compact sau small. E plin si aici de masini de talia Civic-urilor cu I4-uri sub 150. Traiti cu impresia gresita ca toata lumea se da in gabarite de Seria 5.
Tudor, dupa cum spunea f1anatic, merg ramps sunt nebunesti aici. Majoritatea sunt civilizate si relaxate, insa sunt unele destul de scurte unde tu trebuie sa te incatrezi cu traficul care merge 100 si ceva la ora. Ori cu ceva de talia loganului care prinde suta in peste 10 secunde, te-apuca seara. La fel cum am scris anterior ca-i vad cum incurca lumea la semafor aia in TDI-uri care au pretentia sa mearga la fel de relaxat cu motorul ca restul, asa incurca si astia cand intra pe autostrada.

Si in fond si la urma urmei si Europa s-a angajat intr-o cursa nebuneasca de inarmare cu SUV-uri si masini mari. Astia de ce vor V8-uri si V10-uri? Or avea si ei motivele lor zic eu.

Si sa fim intelesi la muscle cars si handling. Muscle cars sunt un fel de Mike Tyson. Heavy, strong punches. Coupe-urile europene sunt Jackie Chan. Va pot numara pe degetele de la o singura mana statele care au drumuri unde un BMW i-ar cauza probleme unei muscle car cu punte rigida. Nesimtirile de acum, cele care au punte rigida, continua sa o aiba din cauza ca-si respecta traditia. Ford avea proiecte pentru noul Mustang cu suspensie pe spate independenta. Toate cluburile si toti entuziastii le-au sarit in cap. Batranu' a fost pilot si copilot de raliu la vremea lui si s-a dat cu niste nume romanesti recunoscute, deci nu a fost pilot in livada lu' bunicu de la Rasinari. Mircea Bucur, Gigi Barbu, Mihai Costinean, fratii Santa. Lancia Stratos, vremuri de glorie. Tot el mi-a spus copile, daca esti baiat destept, cu sau fara punte rigida ti-e totuna.
Iulian HondaFan
2.0TFSI vs. 3.2V6 - verdictul meu e V6 ( doh, 258CP si mai putin zgomot si vibratii vs. 200CP) desi consuma nitel mai mult ( justificat de suplimentul de putere); nu zic ca 2.0TFSI nu e un motor absolut excelent, doar ca e mai putin rafinat decat V6-le. acu' am condus si Buick V6 3.5l parca + transmisie automata in 4 trepte care era net sub A3.

io sunt mai anti masini mari, dei recunosc ca mi-am mai moderat pozitia blush.gif . trebuie insa sa spun ca de ex. Civicul meu cu 1.7l este mai rapid in linie dreapta ( exploatat la 6500rpm e drept) decat multe SUV-uri V6 cu transmisie automata - sprintul 0-100km/h este la 9.0-9.2sec si sincer niciodata nu am simtit lipsa de putere, dar depasirile le fac in viteza a 3-a sau a 4-a... e adevarat ca e zgomotos, dar nu de speriat.

in fapt majoritatea masinilor noi pe piata americana sunt pe la 9-11 sec suta. Logan 1.6 s-ar incadra acolo... dieselele cele mai vandute din Europa cele de 90-110CP ar fi insa o idee mai incete, probabil cele mai noi de 115-140CP ar fi OK si aici.

majoritatea celor care traiesc si muncesc aici petrec mai mult timp in masina decat petrec in medie europenii. americanii au si mai multi copii decat europenii ( care explica in parte numarul mare de SUV-uri mari si minivan-uri). in aceste conditii comfortul e cuvantul de ordine. de aici preferinta pentru masini mari. de aici motorul mare, transmisia automata ( ca sa poti sa-ti bei cafeaua si manca sandwich-ul sau chiar pune make-up in trafic biggrin.gif), suspensii moi si obligatoriu "cup holder"-ul generos :angel: ... cum acestea nu pot fi oferite la pret redus fara scapari la capitolul finisari interioare si agilitate.

suspensiile independente sunt de multa vreme regula in America in vreme ce in Europa proportia masinilor cu asemenea suspensii este inca mai mica si pana la Ford Focus ( si de atunci incoace Golf5 s.cl) erau chiar o minoritate. dar aceste suspensii au fost intotdeuana tunate din fabrica pentru comfort, adica mai lalai...

ca si McDonalds masinile americane ( iar aici Camry, Accord american si Altima sunt in esenta masini americane chiar daca sunt facute de japonezi) sunt ceva bun, placut dar nu picant... iar asta este concluzia unei societati care este inca mai intens motorizata decat cele europene dar care pune accentul pe practicalitate si fiabilitate.

cele de mai sus se aplica pentru grosul pietei americane... pentru pasionati exista o groaza de optiuni fie locale fie, mai ales, de import. semn ca pasionatii americani stiu sa aprecieze o masina buna cand o vad fie el Subaru WRX, Integra/Civic Si, VW GTI, Mazda3 si 6, Nissan 350 si Infiniti G35 sau BMW serie3. dar si Cobalt SS ( echivalentul mai brut al Astrei OPC), Dodge SRT4, Mustang, Camaro, Pontiac GTO ( aka Holden Monaro)... ba chiar cred ca daca ne uitam la numarul acestor masini cu ceva aptitudini sport cred ca americanii cumpara mai multe intr-un an decat europenii.
T u d o r
Pai uite.... Asta incercam si eu sa spun, ca totusi exista o categorie destul de mare de compacte cu motoare cu 4 cyl., care nu cred ca nu au acces pe highway. biggrin.gif Sau aia care le conduc isi fac o cruce maaaare inainte sa se urce la volan? Sa nu mai spun si de SUV-uri fullsize sau pick-up trucks, care chiar si cu motoroiul de 8 in V nu cred sa scoata timpi senzationali, nu? oricum, tot pe la nivelul unui TDI, ca tot s-a dat exemplul asta mai sus. smile.gif Sau ma insel? V-am mai spus, experienta mea intr-ale masinilor americane se rezuma la Corvette-ul cu pricina, dar ma indoiesc de faptul ca asta e un etalon in State... smile.gif Cum accelereaza un monstru de 2-3 tone cu motor V8 si automatica?
Am vazut pozele de satelit cu locatiile tale, F1anatic, dar nu prea m-am edificat, pentru ca erau luate intr-un moment cu trafic lejer. Intr-adevar, sunt scurte ramps-urile alea, dar nu pot sa-mi dau seama vazand doar poza. Oricum, va cred pe cuvant ca asta e cel mai ingrozitor lucru ce ti se poate intampla in State la volan. smile.gif Dar daca exista o multime de soferi (poate peste 100 milioane biggrin.gif) care conduc in conditiile astea, sunt sigur ca nu e chiar asa de grav, intr-o vreme se vindeau si Zastava Yugo in USA.... biggrin.gif

Nu citisem postul lui Iulian cand am scris... biggrin.gif Raspunsul este pentru Fishbone si F1anatic.
Iulian HondaFan
asta ziceam si io... nu e vorba de sprint. doar de comfort si de maniera de plus in care un SUV mediu V6-V8 ajunge la 100km/h....

Chevy TrailBlazer 4.2l V6 291CP, transmisie automata in 4 trepte - 0-97km/h ( 0-60mph) in 9.1 sec ( cat Civicul 2001-2005 manual sau Civicul 1.8 automat in 5 trepte actual care consuma la jumate);

Ford Explorer 4.0l V6 210CP, transmisie automata in 5 trepte, 9.6 sec pt. 0-97km/h.

incontestatbil ca e mai comfortabil si mai sigur sa umbli intr-unul din aceste SUV-uri decat in Civic... insa cum s-a scumpit benzina vanzarile acestor 2 modele au scazut cu ppana la 20% in timp ce compactele ( chiar si Cobaltul GM) se vand la capacitatea maxima de productie.

ah, si ca veni vorba... io cred ca si europenii ar cumpara masini mai mari daca parcatul nu ar fi o problema si, chiar si asa, majoritatea dintre voi ar prefera o masina de clasa medie uneia compacte... insa cum nu ati renunta la dotari si finisaje pentu spatiu unii dintre voi prefera subcompacte si compacte mai dichisite unor masini medii mai simple.
T u d o r
Daca Bush nu se apuca repede sa intre si in Iran... ma tem ca va vad pe toti in TDI-uri in curand... tongue.gif
Iulian HondaFan
chiar daca ar vrea el nu l-ar mai lasa Congresul. in plus bag seama ca si intratul in Irak nu a avut efectul scontat cat priveste pretul si accesibilitatea petrolului, ba chiar dimpotriva.
T u d o r
Stau si ma intreb in ce privinta a avut efectul scontat... smile.gif Bush se duce in cap, amenintarile s-au inmultit, cetatenii si-au mai pierdut din drepturi, petrolul nu s-a ieftinit, americanii iar mor pe pamant strain. Ce mai, operatiunea din Golf a fost inca o mostra de geniu militar din seria altor fapte geniale ale lui Bush Jr. Inca o data se dovedeste ca genele bune se transmit la a 2-a generatie si nu la prima... biggrin.gif
Dany_s
confirm si eu cele spuse de F1natic si Fishbone in legatura cu merge ramps. E foarte nasol.

Am experimentat de cateva ori asa ceva (in canada sunt mai lejere putin) in state si sincer iti zic ca e nasol. Si am 156cp nu 80. Si a trebuit sa omor masina (adica sa-i dau "talpa") ca sa nu incurc pe nimeni si sa ma incadrez in trafic de la 20km/h la 110 cu cat mergeau ceilalti. Mi-ar fi placut sa am 250+ cp ca sa nu trebuiasca sa omor masina pt o simpla intrare pe autostrada. Daca aveam 20-30 cp putere mai putin, sigur ori i-as fi incurcat pe cativa ori as fi asteptat pana seara cand nu mai era trafic.

Sau sa urci o panta pe autostrada si sa poti pastra 120 fara sa schimbi viteza si s-o turezi la 6000 ture. Atunci se vad f usor diferentele intre masini cu V6 sau + si cele cu 4 cil slabe (nu vorbim de STi-uri, tfsi-uri sau alte 4 cil turbo performante, ci de masini normale). Si nu-s rare autostrazile in care urci si cobori mult.

Depasitul camioanelor este iarasi, cateodata o aventura. Camionele americane sunt foarte puternice si au reprize f bune. Daca vrei sa-l depasesti pe unu si nu vrea sa te lase, pai cu o gagalice de 60-100 cp o sa faci pe tine de frica cand vezi ca nu poti sa treci de un astfel de mastodont + vantul care-l creaza si-ti misca masina ca naiba. Iti trebuie o masina cat de cat puternica ca sa-i depasesti linistit.

TUDOR - vrei sa spui ca masini ca 2CV, renault 4 si Broscuta nu reprezinta masinile populare europene din anii 60? Masini accesibile majoritatii si printre cele mai cumparate? Au fost si altele, Mini in Anglia, Fiat 500/650/800 in Italia (si nu numai). Daca nu esti de acord, da tu exemple de masini populare care in anii 60 ar fi fost mai bune la handling decat un Mustang sau Camaro din aceeasi ani.
HalbaSus
Dupa cum ziceam necesitatile pietei dicteaza productia de automobile... peste tot. E adevarat ca media de putere/acceleratie e mult mai mica in europa, dar majoritatea masinilor cu sub 100 cp stau 80% din timp in oras... poate chiar mai mult. Iar la noi oras inseamna aglomeratie, nu exista autostrazi in oras si alte chestii de genul asta decat in capitale, pe centura. Ceea ce inseamna ca in 80% din timp de descurci la fel de bine cu un polo de 1.2 si 64 cp ca si cu un V8 de 300 de cp.
Oricum, masinile americane "clasice" (care in ideea mea sunt mari, si se incadreaza in categoria SUV, pick-up sau minivan) nu au acceleratii care sa te dea pe spate, si sunt convins ca si europenele medii, chiar si diesel s-ar descurca destul de usor in america.
QUOTE
suspensiile independente sunt de multa vreme regula in America in vreme ce in Europa proportia masinilor cu asemenea suspensii este inca mai mica si pana la Ford Focus ( si de atunci incoace Golf5 s.cl) erau chiar o minoritate. dar aceste suspensii au fost intotdeuana tunate din fabrica pentru comfort, adica mai lalai...


La care masini americane ? Corvette-ul are "leaf springs", Lincoln Navigator la fel (si cred ca mai toate SUV/pick-up/truck-urile au la fel)... Totusi e vorba de o tehnologie care s-a folosit si la carute... blush.gif Masinile japoneze facute pentru piata americana raman in opinia mea asiatice, nu americane, chiar daca sunt facute pe taram american.
Skywalker
Lasa ca si in Europa avem intrari scurte pe autostrada, va aduc aminte de celebra "autobahn" unde sunt portiuni fara limita de viteza dar nu asta vreau sa scot in evidenta.
Eu incerc a intelege dece sunt necesare asa motoare mari cu consum mare de carburant.
exemplu:
1. Renault Laguna 2,0l 16v 170cp
2. Toyota Avensis VVT-i 2l 147cp
3. Opel Vectra 2l 16v 175cp

Atata nu e suficient? La ce trebuie mai mult, cu oricare din masinile de mai sus pot strabate america de la est la vest si nord - sud.
HalbaSus
Pai daca ai un SUV care are mai multi mp utili decat o garsoniera europeana... nu prea biggrin.gif Toate masinile puse de tine au sub 1.5 tone, si deobicei sunt conduse cu maxim 2-3 persoane la bord... daca ai un SUV de 2.5 tone si 6 persoane + bagaje la bord... si mai vrei sa tragi si o rulota dupa tine... nu e suficient.
Daca intrebarea era: de ce nu pot americanii scoate mai multi cp din cilindreele mari ? raspunsul e simplu: probabil ar putea, dar de ce sa se oboseasca ? nu au taxe pe cmc si benzina e ieftina. In plus, la o anumita viteza vor avea mai putine turatii (deci mai putin zgomot) decat daca acei cai ar fi obtinuti dintr-o cilindree mai mica.
Daca intrebarea era de ce au nevoie de mai multi cp raspunsul iar e simplu: pentru ca au masini mai mari si mai grele.

Oricum conditiile rutiere europene sunt clar mai vitrege decat cele americane:
- taxe mai mari (care tin cont de cilindree)
- benzina mai scumpa (mult mai scumpa)
- drumuri mai inguste, cu multe curbe.
- orase cu strazi inguste, si putine locuri de parcare.

Aceste conditii vitrege au impins inainte tehnologia auto din europa, producatorii europeni surclasand masinile americane la:
- raportul cmc/putere (din cauza taxelor si a consumului)
- transmisii mai bune - in europa nu stiu sa mai existe masini cu cutii automate in 4 trepte - nu tocmai ideale pe un drum cu 2 benzi si multe curbe.
- handling - suspensii mai bune (din cauza curbelor si a locurilor de parcare).

Daca am fi avut si noi drumuri late si drepte si benzina ieftina si noi am fi avut masini exact cum au americanii.
Iulian HondaFan
QUOTE(HalbaSus)
QUOTE

suspensiile independente sunt de multa vreme regula in America in vreme ce in Europa proportia masinilor cu asemenea suspensii este inca mai mica si pana la Ford Focus ( si de atunci incoace Golf5 s.cl) erau chiar o minoritate. dar aceste suspensii au fost intotdeuana tunate din fabrica pentru comfort, adica mai lalai...


La care masini americane ? Corvette-ul are "leaf springs", Lincoln Navigator la fel (si cred ca mai toate SUV/pick-up/truck-urile au la fel)... Totusi e vorba de o tehnologie care s-a folosit si la carute... blush.gif Masinile japoneze facute pentru piata americana raman in opinia mea asiatice, nu americane, chiar daca sunt facute pe taram american.


Taurus, Malibu, Impala, Camry, Accord, Altima, Sebring sunt toate masini de serie mare si segmentul lor e dominat pe pieta americana de 30 de ani. toate au suspensii independente. camry, altima, accord american sunt produse exclusiv in America si nu se vand decat foarte limitat in Asia si Europa. d-aia am zis ca sunt masini americane produse si concepute de americani ( chiar daca sunt angajati ai companiilor japoneze) pentru piata nord-americana.

Corvette are "leaf springs" in loc de arcuri dar e tot multilink... iar in categoria ei de pret este extrem de performanta si ca acceleratie si ca comportament in curbe. SUV-urile grele si pick-up truck-urile sunt intr-adevar mai putin sofisticate dar sunt camioane ( aceeasi tehnologie e folosita si pe dubele europene)...
Dany_s
QUOTE(Skywalker)
Lasa ca si in Europa avem intrari scurte pe autostrada, va aduc aminte de celebra "autobahn" unde sunt portiuni fara limita de viteza dar nu asta vreau sa scot in evidenta.
Eu incerc a intelege dece sunt necesare asa motoare mari cu consum mare de carburant.
exemplu:
1. Renault Laguna 2,0l 16v 170cp
2. Toyota Avensis VVT-i 2l 147cp
3. Opel Vectra 2l 16v 175cp

Atata nu e suficient? La ce trebuie mai mult, cu oricare din masinile de mai sus pot strabate america de la est la vest si nord - sud.


pai la clasa asta de masini, si la americani e aceeasi treaba

Camry 2.4 na - 160 cp, Altima 2.5 NA - 175 cp, Pontiac G6 2.4 NA- 177cp, Sebring 2.4 NA- 173 cp samd. In exemplele de mai sus, inafara de avensis, celelalte 2 sunt Turbo. Si fi convins ca nu au consumuri mai mici decat cele 4 americane sau amerijaponeze numite de mine. Ba chiar cred ca vor avea consumuri mai mari.

Si apoi, vin in numar mai mic aceleasi masini echipate cu V6. Asa cumsi Laguna are V6, si C5, si Vectra, doar ca in europa sunt raritati pe strazi, in america sunt mai dese. Si diferenta de consum intre un V6 de 3.5 de Camry si 2.0T de Laguna fi convins ca nu e colosala. Pe un forum concurent (pe care nu-l numesc) este un baiat cu o laguna turbo. Spunea ceva de 15 in oras. Mie mi se pare enorm pt un motor asa mic, chiar supraalimentat atata timp cat , cum ziceam mai devreme un Gm cu V6 3.8 supralimentat tot cam pe acolo consuma.

Diferenta este ca aici astea (150-180cp) sunt motorizari de baza la clasa medie, si cele mai populare, in schimb ce in europa astea sunt motorizari aproape de top, si majoritarea sunt 1.9TDi, 1.9 CDTI, 1.8 benz samd.

Motoarele f mari, si majoritare, sunt pe masini mult mai mari. Cum sunt SUV-urile de marime medie si mare, Minivanurile mari, vanurile de trabsport etc. Masina mai mare, motor mai mare ca sa o poate misca la fel ca pe masina mai mica un motor mai mic. Destul de logic as zice eu. De ce nu face Mercedes un ML de 1.6 sau 2.0 de exemplu? Pt ca masina aia deabea ar pleca de pe loc.
T u d o r
GM-ul ala cu 3.8 ar consuma in conditiile de trafic din orasele europene mari nu 15%, ci 25... smile.gif In Europa se circula bara la bara, din stop in stop, cu timpi mari de asteptatre cu motorul pornit, etc. De altfel, stii asta.
Cum puteti voi, cei plecati in America sa comentati diferentele de trafic? Adica ma intereseaza cum vedeti voi aceste diferente. Si bineinteles, care sunt... Prietenul cu Corvette-ul, care a trait cativa ani pe la voi, zicea ca mergi prin oras pe autostrada, la modul foarte propriu.
O comparatie de consumuri intre 2 masini, de exemplu Laguna 2.0T si Camry-ul pomenit de Dany nu poate fi facuta decat in conditii de trafic similare. Sunt convins ca diferentele ar fi destul de mari, tinand cont de cilindreea motoarelor si de faptul ca un motor Toyota comparabil cu cel de pe Laguna este totusi 2.0 de 147 cai parca. Poate sa ia mai mult Renault-ul, dar nu mult mai mult. Ori, sa nu fie diferenta de consum intre 3.2 V6 si 2.0 I4 de la acelasi producator... m-as mira.

LE: Am verificat pe Edmunds specificatiile de consum ale unul A4, Quattro, cu 2.0 TFSI si apoi cu 3.2 V6. Acestea sunt:

A4 2.0 TFSI : 22/31 mpg
A4 3.2 : 17/27 mpg

Ambele cu manuala si quattro. Si atentie, e vorba de un motor de 200 cai turbo, adica departe de a fi anemic. Ce castiga V6-le sunt rafinamentul si silentiozitatea, fara dubiu. Dar la consum... smile.gif noroc ca nu costa mult la voi.
Otto73
QUOTE(> T u d o r <)
GM-ul ala cu 3.8 ar consuma in conditiile de trafic din orasele europene mari nu 15%, ci 25... smile.gif In Europa se circula bara la bara, din stop in stop, cu timpi mari de asteptatre cu motorul pornit, etc. De altfel, stii asta.
Cum puteti voi, cei plecati in America sa comentati diferentele de trafic?

Si aici cand e ora de varf tot asa se circula.
Depinde in ce zona stai.
Eu dimineatza cand lucram intr-un loc la 55mile de casa faceam 35-40min dar la intoarcere chiar si 4 ore cel putin odata pe saptamana, dar totusi media la intoarcere era 2ore.
Eu totusi vreau sa-mi enumerati si mie masinile alea europene cu un handling nemaigasit la alti fabricanti japonezi sau americani.
Dany_s
QUOTE(> T u d o r <)
GM-ul ala cu 3.8 ar consuma in conditiile de trafic din orasele europene mari nu 15%, ci 25... smile.gif In Europa se circula bara la bara, din stop in stop, cu timpi mari de asteptatre cu motorul pornit, etc. De altfel, stii asta.
.


stiu ce inseamna trafic in bucuresti si stiu exact ce inseamna trafic american

si este cam acelasi lucru.

dar nu vad de unde stii ca acel Gm ar consuma 25 in traficul bucurestean?
Interesant cum mai devreme ziceai ca nu stii si vrei sa te informezi, dar vad ca pretinzi a stii foarte bine aceste lucruri....deci, cum e de fapt, dezbati sau te informezi?

Da, se circula pe autostrazi prin oras, autostrazi pe care la ore de varf stai. Ca sa intelegi de ce, numai gandestete ca in usa/canada media este 2 locuitori/masina, si in romania 10/masina. Deci, da, sunt strazi mai mari dar si mult mai multe masini si rezultatul este similar.
T u d o r
QUOTE
dar nu vad de unde stii ca acel Gm ar consuma 25 in traficul bucurestean?
Interesant cum mai devreme ziceai ca nu stii si vrei sa te informezi, dar vad ca pretinzi a stii foarte bine aceste lucruri....deci, cum e de fapt, dezbati sau te informezi?


Ma informam cu privire la traficul american si la filosofia americanilor legata de masini. Nu trebuie sa fii specialist in masinile americane pentru a sti o chestie generala legata de masini, de oriunde ar veni ele. Atata timp cat un motor pe benzina de 2.0 cu 4 cilindri consuma aproape 15% in oras in trafic aglomerat, chiar crezi ca unul de aproape 4 litri va consuma sub 20% in aceleasi conditii? Plus ca este pus pe o masina de aproape 2 tone cu cutie automata? Poate ca 25% e o exagerare, dar sunt in stare sa pun si pariu ca sub 20% nu poate.
Dany_s
eu inteleg logica ta

dar suntem aici totusi 5 oameni care cunoastem realitatile ambelor zone si iti confirmam ca, cam asa e. Chiar crezi ca toti 5 aberam?

uite alt exemplu.

Am un priten bun care are un Cougar V6, 25. Mercury aici dar aceeasi treaba cu Ford Cougar si acelasi motor ca pe Mondeo V6 2.5 de 170 cp.

Aici masina consuma in trafic 13. Acum masina e in Bucuresti (de 1an jumate e de fapt acolo), condusa de aceasi persoana. Consumul in traficul din Bucuresti - 13.5 . Si nu schimba tot timpul la 2500 ture, crede-ma.
T u d o r
Jur ca nu pun la indoiala ceea ce spui tu. smile.gif Pur si simplu mi-e extrem de greu sa cred ca un Mondeo (deci o masina de clasa medie europeana, mare si destul de grea) cu un motor V6 de 2500 cmc consuma doar 13.5% in Bucuresti. Sunt aici destui posesori de masini cu motoare de 1600 care au consumuri de 12-13% in acelasi Bucuresti. Poate prietenul tau a exagerat, ma gandesc ca la o ora cu trafic mai lejer o fi scos media asta si apoi a dat-o drept referinta. Se mai intampla sa exageram cu totii, de dragul masinii proprii. smile.gif

Uite, am o veste nasoala (pentru mine, este cu siguranta biggrin.gif). Am facut de vreo 25 km o medie de oras in conditii vitrege - plecare dimineata cu motor rece, vreme rece, drum scurt cu semafoare dese si retur la ora tot de varf - si am o fabuloasa medie de oras de 10%... blink.gif Iti dai seama ca n-am nici un interes sa mint, e uriasa pentru o masina compacta cu motor diesel de 1.6, nu? In conditii similare am avut la Logan 15%, ai cuvantul meu. smile.gif Media generala e 6.1%, noroc ca mai ies din oras si se mai intampla sa merg si mai mult si sa se incalzeasca motorasul, ca altfel o dadeam draqului de motorina cu economia ei cu tot... biggrin.gif
Dany_s
consumul la Cougar nu mi l-a spus el, ci l-am vazut eu singur pe computerul de bord, am mers mult cu masina toata vara. Deci vorbesc de trafic in bucuresti pe timp de vara, la ore de varf dar normal, adica nu extreme de gen podul grant (unde asta vara se statea 1 ora jumate) samd. Iarna, si in situatii extreme, sigur ca se schimba.

Tatal meu are in tara un M2 1.6 16V. Merge normal (nu incet, nu repede) si traseul zilnic e la 7am lacul tei-unirea, la 4pm unirea-bucurestii noi, 8pm- bucurestii noi - lacul tei. Consumul in oras e de 9-9.5. La fel, pe computerul de bord vazut de mine. Acum sigur ca, cum au inceut scolile, a crescut la 10.0 de exemplu. Acum iarna, mi-a zs ca e pe la 10.5 in mod normal. Dar traseul ala eu consider ca reprizinta traficul urban bucurestean normal. Ca sunt si extreme, e normal.
Iulian HondaFan
V6 3.2l 258CP si 1580kg - consumul de la plin la plin ( la fiecare 40-45litri si aprox500km):

- minim 28mpg ( 8.5l%) maxim 22.5mpg ( 10.5l%).

consumul de 8.5l% facut in mare parte pe un drum lung 170km (din care 100km pe autostrada pe tempomat la 130km/h) dus-intors si restul pana la 500km fatzait prin oras in trafic lejer. dupa computerul de bord 30mpg=7.9l% la 130km/h pe tempomat ( pe cei 100km curati de autostrada).

- consum pe ultimii 1200km ( din cei aproape 10000 facuti pana acum)dupa computerul de bord 25mpg ( 9.5l%).

chiar si in conditii de Bucuresti nu cred ca as scoate peste 15l%, mai probabil in jur de 13-14l%.

deci ce zice Dany cred ca e exact.
florin55503
daca conteaza la ceva un 525 i din 2001 nu scoate in buc in perioada asta sub 15% orice ai face. mai mult da.

pejoul meu nu prea mai scade de cand cu noul cod rutier in buc sub 9-10% mers desul de economic. (2.0 HDI)asta in aglomeratie

ML-ul care l-am avut la firma 320 cu cutie automata nu scadea sub 20% in buc orice ai face.

nu vreau sa pun la indoiala ce spuneti dar nici mondeo de 1.8 benzina nu scoate 10% in buc. nu confunda traficul care e vara (de vacanta) cu cel care e acum. e o diferenta imensa
T u d o r
Cred ca totusi consumul e influentat in mod decisiv de structura traseului. Daca ai, cum am eu, drumuri scurte si "reci" cu opriri multe si trafic aglomerat, consumul urca la cote impresionante. Daca ai unul mai lung, chiar si prin aglomeratie, consumul scade, pentru ca motorul isi atinge temperatura optima de functionare. Prin America probabil ca asta e cel mai des intalnit, fiind vorba de distante lungi. Dar, cum fac eu 1,5 km dus-intors zilnic, consumul meu e unul normal, cum este si al lui Florin. Asta e... avem cu totii dreptate. biggrin.gif
Iulian HondaFan
ai probabil dreptate cu lungimea traseului. io nu fac drumuri mai scurte de 3km oricat as vrea.
fishbone
Tudor, se pare ca nu mi-ai citit reply-ul deci il repet aici.
Taica-meu s-a dat in Romania 3 luni de zile cu Ford F150, 4.6 litri V8. Nu a vazut consum mai mare de 15.5% cu 1 tona sarcina pe el si 14% fara nimic. Singura monstruozitate cu care a vazut consum sa sara peste 20, ajungand la 22% a fost Hummer H2 nou-noutz deci nerodat. Dar a alergat cu el pe autobahn la nemti de facea carare intre TDI-uri wink.gif

Daca vrei sa-ti faci o idee cam cat ar consuma masinile midsize americane, e foarte usor. Uita-te cat consuma Seria 5 sau niste masini cu motorizari similare. Conditiile de drum in oras nu sunt asa de diferite, aici doar ca nu trebuie sa ocolesti gropi, caini, pietoni nedisciplinati si franari bruste din cauza unor ciumeti.

Sa fim intelesi, SUV-urile NU sunt un moft. In mare parte sunt o necesitate, ca exista o mana de oameni care si le iau ca sa-si arate statutul e cu totul altceva. Dar exista o gramada de oameni care au nevoie de acel spatiu, comfort si siguranta care nu poate fi oferit de un minivan. Eu nu cred ca voi avea in familia mea o masina mai mare decat Murano dar asta nu inseamna ca nu vad utilitatea celor dincolo de gabaritul lui. Apoi, daca vrei iti fac o poza la vara cu raul [care e mai mare de fapt decat Muresul] din Minnesota numit St Croix, ca sa vezi acolo catarge si iahturi cat vezi cu ochii. Ei bine, cand ai o barca de 22 picioare si care cantareste 3-4 tone, altceva decat un SUV pe masura nu poti sa-ti iei. Au avut si ai mei o astfel de plutitoare si saracul Nissan Pathfinder isi dadea duhul carandu-l. A fost necesara achizitia Fordului mai sus amintit, care cu barca sau fara barca la carlig la fel facea depasiri in Europa de o nesimtire fara egal, intr-a 5-a biggrin.gif Povesti comedice unde se vedea mana americana si, fara suparare, jucariile europene am o gramada. Cand aparea batranu' la semafor, toti nu mai stiau cum sa se incadreze in banda de langa crezand ca o sa-i incurce. La verde, taica le facea cu mana si se uita cum se fac tot mai mici in oglinda. La fel si pe Valea Prahovei cu barca dupa el. Deci din situatii precum astea mi se trage mie respectul extraordinar pentru motoarele V8 si masinile americane dotate cu acestea.

Se intampla ca maine se duce sa-si culeaga noul pick-up, Dodge Ram 3500 cu roti duble pe spate, manual, turbodiesel. Va las pe voi singuri sa aflati cati cai are, ce cuplu si la ce ture si cat poate cara. De fapt, am scris astea anterior si am si explicat utilitatea lor.

Zicea f1anatic de rampele de acces. Ideea e ca ai la dispozitie o distanta ingrijorator de scurta ca sa te incadrezi din banda ta in banda de langa. Tu intri in trafic cu 30 la ora si ceilalti vin din spate cu 100-120 la ora si tot acestia se muta in banda ta. Deci tu trebuie sa-ti calculezi perfect accelerarea si intrarea in banda in timp ce trebuie sa fii atent si ce fac ceilalti. Simplu spus este ca si cand ai inchide un fermoar. Toate astea in aproximativ 4 sau 5 secunde.
Si TOCMAI ca situatiile criminale sunt atunci cand e traficul relaxat, nu cand se circula bara la bara, intrucat atunci lumea nu vine calare pe tine cu suta la ora, ci cu 50.
fishbone
Tudor, eu repet. 3.5 litri V6, 250cp
24/31 mpg din ce vad eu, 23/29mpg ce zice fabricantul.
Ia la mana Pontiac Grand Prix, 3.8 litri V6. Daca nu ma insel e 20/29? Si cam asta este media in clasa respectiva. Repet, lasati faza "daca ar veni in Europa", v-am dat cateva exemple clare unde nu este cazul. Consuma acolo cat consuma si aici, eu am comparat consumul unuia care conduce o Maxima in Bucuresti cu Maxima unui sef care o conduce in Omaha [oras comparativ la conditiile de trafic bara la bara]. Consum aproape identic. Bezina acolo peste 1 euro litru, aici sub 1 dolar litrul. Si nu e chestie de razboi, Bush, Irak, Iran etc. E vorba de legislatie si de faptul ca SUA are mai multe surse de petrol decat Europa. Calitatea benzinei e aceasi btw. Europenii arata cifra RON, americanii fac media intre RON si MON, de aici se explica diferenta de cifra octanica. Am explicat asta aici:
http://fishb0ne.blogspot.com/2006/04/cifra...-usa-vs-eu.html
Stiu ca nu a adus nimeni vorba de asta, dar o fac eu acum.
EU = RON
US = [RON+MON] / 2
Astfel se afiseaza cifra octanica. 87 in USA inseamna aproximativ 91-92 in Europa.
Skywalker
Intrebare: O Vectra B cu motor de 2,5l 6V 170cp (parca) cam cat papa urban?
f1anatic
QUOTE(Skywalker)
Intrebare: O Vectra B cu motor de 2,5l 6V 170cp (parca) cam cat papa urban?


Cred ca nu ne intrbi pe noi...Vectre la noi NU sint. Da un Subaru de 2.5 L H4 (fara turbo) si tot 170 cp consuma 23 city 30 highway iar un BMW 325i consuma 20 city / 29 highway. Treaba este ca asta e un consum mediu bazat pe niste trafic neintilnit decit prin zonele rurale. Eu am un amic cu un Subaru Legacy 2.5i (deci non-turbo) care se lauda ca magarul ca scoate 34-38 mpg pe autostrada...si cum lucreaza la ore aiurea...si nu merge decit pe autostrada fara trafic il cred. Mai ales ca am si vazut cu ochii mei. Cifrele astea aruncate de productaor/EPA sint ca o referinta.
HalbaSus
Daca un ford F-150 consuma 15.5 % in oras (cu sau fara sarcina) imi iau si eu unul. Producatorul zice ca in oras ar consuma 16.8% ceea ce probabil e posibil in conditii ideale. In conditii reale de trafic (chiar si in Oradea, nu neaparat in bucuresti) nu ai cum sa consumi doar 15.5 cu un V8 si o caroserie de vre-o 2.5 tone. Poate un consum mediu de genul 20-30% in oras si restul in afara... Asa da. Dar daca te scoli dimineata mergi la lucru, si dupa masa vii inapoi (eventual mai iesi seara in oras sau te plimbi pe la magazine - deci exclusiv trafic urban) nu ai cum sa consumi atat cu monstrul ala.... Sigur nu era 15.5... mpg ?
ML320ul lui maica-mea care cantareste cu vre-o 400 de kile mai putin decat F150 (la gol) si are un motor cu V6 3.2 nu a scazut in oras sub 18-19 in conditii ideale. In conditii normale consuma 20% iar acum iarna chiar si 24%.
La drum lung e altceva... maica-mea a obtinut si valori de 9% (eu sub 10.5-11% nu am scos) cu acelasi motor...
T u d o r
Fishbone, intrebare: Tatal tau a scos consumul ala mixt, sau exclusiv urban? Pentru ca eu am inteles ca e unul mixt. Si vorbeam despre urban, ba mai mult, consum de Bucuresti. Daca masina aia scoate urban 15%, jos palaria. In rest, Iulian a spus ca in USA sunt foarte multe masini de clasa compacta, cu motoare de 120-140 cai. Daca alea se descurca, inseamna ca iesirea pe autostrada nu impune neaparat achizitia unui motor V6 sau V8. Desigur, la masini mari, aceasta este obligatorie, dar masinile de clase mai mici se pot descurca cu un motor de 4 cyl.? Pur si simplu , fara sa fiu misogin, daca sunt 30 milioane de femei care conduc in State masini de categorii variate, iesirea de pe rampele alea nu poate fi asa de aventuroasa, altfel vedeai numai accidente la stiri... biggrin.gif
f1anatic
QUOTE(> T u d o r <)
Pur si simplu , fara sa fiu misogin, daca sunt 30 milioane de femei care conduc in State masini de categorii variate, iesirea de pe rampele alea nu poate fi asa de aventuroasa, altfel vedeai numai accidente la stiri... biggrin.gif


Ba esti pt. ca ai spus-o si faci femeile conducatori auto mai slabi.

In alta ordine de idei...la noi nu se dau accidentele auto la stiri - doar daca stiu eu vreun tren a busit o masina si linia de cale ferata este inchisa 3 ore si circulatia intrerupta pe nu stiu ce strada principala sau e vreo coliziune de cite 10+ masini datorita ghetei, cetii etc. si este deci un pericol public sau pt. informarea publicului despre intirzieri mari pe anumite artere.
Iulian HondaFan
F150 V8 cred ca e la 20l% in Buc. 15l% e cred chestie de drum lung. pe ConsumeReports il dau la 15mpg mediu, ceea ce e 15.8l%... nu cred insa ca ar consuma mai mult de 0.5-1l% fata de ML, chiar daca e mai mare.

f1anatic 34-35mpg mi se pare maxim la Legacy 2.5... 38mpg e deja teritoriu corolla/civic/accent and such. poate la vale.
T u d o r
QUOTE
Ba esti pt. ca ai spus-o si faci femeile conducatori auto mai slabi.


Ba nu sunt... tongue.gif Cand am zis eu ca sunt?!
Nu stiu daca in America e la fel, dar in Romania e destul de clar, iar din diferite bancuri as adauga si ca in Europa e cam acelasi lucru. Adica, luati ca medie, barbatii conduc mai bine decat femeile. Cazuri sunt, desigur, de femei excelente soferite si de barbati lipsiti de orice talent. Dar media e asa cum spun eu... sau tu nu esti de acord? tongue.gif
fishbone
Tudor intr-adevar consumul a fost mixt, l-am intrebat adineaori dar nu mai stie sa-mi spuna cat a papat in oras. De acord cu ce-a scris Iulian.
Chestia cu clasa compacta la 120-140 cp o sustineam si eu dar vezi tu, aici se porneste cam de la 120cp in sus. Cate masini sunt inca in Eu sub aceasta putere.

Apropos, cand am spus in postul anterior "jucarii europene" am spus-o in contextul in care ar fi fost comparate cu V8-ul ala nesimtit, deci sa nu ma intelegeti gresit ca am ceva cu ele. In fond am strabatut si eu Romania in draci vara trecuta intr-un Mitsubishi Pajero turbodiesel care odata ce se asternea la drum, nu mai aveam probleme cu el [doar cu stabilitatea smile.gif].

Femeile nu conduc mai bine sau mai prost decat barbatii.
Barbatii isi asuma riscuri inutile.
Femeile fac decizii proaste.
Per total, femeile sunt mai prudente la volan, barbatii sufera de sindromul macho.
T u d o r
QUOTE
Barbatii isi asuma riscuri inutile.
Femeile fac decizii proaste.
Per total, femeile sunt mai prudente la volan, barbatii sufera de sindromul macho.


Genial. Pe cuvant, foarte bine sintetizat. As spune ca prudenta la volan a femeilor duce si la un numar mai redus de accidente cauzate de ele. Astea, cu pretul incurcarii circulatiei de multe ori... smile.gif Asta am vrut sa spun, nu ca sunt soferi prosti. M-am exprimat gresit.
Cso96419
nu cred ca tine de sex safii sofer prost. este o chestiune de atitudine. cei care au incredere in sine, desigur sa nu fie plini de ei insisi, sunt soferi buni.
cei care isi rod buzele la schimbare de treapta sau la o parcare simla, aceia sunt pericolele. acest lucru este valabil peste tot
James Kilowatt
Decat sa va certati cu empirisme din astea mai bine cititi aici statistici solide biggrin.gif
http://masini.ro/forum/viewtopic.php?t=11718&start=0
Dany_s
eu sunt unul din aia "misogini" care crede ca femeile sunt soferi mai slabi decat barbatii. Cel putin din experienta mea de pana acum. SI cele cateva exceptii pe care le-am intalnit, au fost cele care au intarit regula.

oricum, toata discutia asta era off-topic

Skywalker - de la asta a pornit toata discutia, de ce au americanii numai motoare foarte mari.

Vad ca ati inteles ca nu e chiar asa si ca fiind masini mai mari, e normal sa fie motoare mai mai pt ca niste masini mai mari chiar au nevoie de ele.

Cred ca media, e cam cu 20-30cp mai mare la fiecare clasa de masini in america fata de europa. Alta diferenta ar mai fi ca aici nu exista clasa mini, se incepe de la clasa mica, si se incepe de la 100 cp (103 mai exact) fata de 60 in Europa.
ozz86651
Interesant ca unii spun ca pot sa obtii estimarea din fabrica. E aiureala, nu poti. La mine la Civic spune 38mpg, de fapt eu scot cam 30 mixt dar cu trafic foarte lejer si 33mpg pe autostrada. Sint absolut sigur ca daca pun cruise control vara la vreo 90kmh scot exact cit zice manualul, da cine naiba poate sa conduca asa? oamenii normali merg cu 120-140kmh si mai accelereaza la depasire la 150-160, mai frineaza in fundul aluia din fata la 80, mai se urca pe frina cind ochesc politia etc. Este foarte adevarat ca daca mergi cu viteza constanta si relativ mica cu o masiina, diferentele de consum intre corvette si logan nu sint deloc mari, ba la aerodinamica loganului s-ar putea sa fie in favoarea corvette biggrin.gif, dar in viata reala diferenta e mare pentru ca benzina iese tare din injectoare in regimurile tranzitorii.

Oricum un test care mie imi place si spune multe intre americane si europene e asta:

http://www.caranddriver.com/comparisons/11...-911-turbo.html

2006 Chevrolet Corvette Z06 vs. 2006 Ferrari F430 vs. 2007 Porsche 911 Turbo - Comparison Tests

Ferrari e vreo 3X la pret si Porsche e 2X. Cu toate astea:
On paper, the Z06 Corvette is the best car here. It accelerates as quickly as the 911 Turbo through the quarter and wastes both the Porsche and Ferrari at speeds above 120 mph. How about 0 to 150 mph in 17.7 seconds? That’s up there in Ford GT territory, if not as stupid fast as a McLaren F1. The Z06 has the most grip at 1.01 g and the best braking performance. On an autobahn, it was still accelerating while the Ferrari was topped out in sixth gear at 186 mph. Around our road course, it was an easy victor, 1.7 seconds quicker than the Porsche on a near-76-second lap. It does all this for about a third of the Ferrari’s price. The Z06 is the best performance value in the world, period.

Pina si la consum e mai buna. Si asta cu leaf springs si motor nu asa avansat, tot ramine una din cele mai bune masini sport din lume si pentru un pret care chiar e accesibil. Intrebarea cu de ce isi iau americanii masini cu V8 etc are un raspuns simplu: pentru ca isi permit una la mina, pentru ca conditiile de trafic favorizeaza asa ceva si pentru ca unora chiar le trebuie dat fiind ca normele de poluare drastice nu permit diesel (decit pe vehicule comerciale).
Prima partea e asa si asa, nu isi permit chiar asa multi, marea majoritate a masinilor pe strada au cel mult 6 cilindri. Un V6, V8 etc e mult mai interesant de ondus ca un L4, iar la drum lung de autostrada diferenta e mare. La urma urmei nu am vazut nimeni sa faca scandal la celebrele L6 de la BMW. Chestia cu intrarile scurte nu cred ca e un factor in general, stiu si eu o intrare din asta unde mi-am facut peri albi cu masini de sub 100CP, dar nu sint multe asa la nivelul tarii. Puterea nu o cumperi ca "trebuie" ci ca place. La urma urmei mi se pare ca mult mai multa putere iti trebuie in Ro unde depasirile se fac pe contrasens.

Fishbone, daca tu spui ca traficul din Buc se compara cu cel din Omaha (care presupun ca e un sat mai intins, chiar daca are multi oameni) cred ca nu ai mai fost in Buc de ani buni. Mie mi se pare ca traficul din B se compara in US cu numai citeva orase (cele mari, NY, Chicago, etc) si cred ca e depasit numai de LA. Avantajul B este ca distantele sint foarte mici deci daca vrei de la X la Y ajungi orice ar fi intr-un timp nu prea lung, chiar si pe jos. Dar ca sa dai ture cu masina in oras in continuu, prefer NY oricind. E drept ca NY devine absolut infect la ore de virf, dar macar te enervezi mai putin si e mai organizat si disciplinat.
fishbone
ozz, eu am fost in Bucuresti vara trecuta. Ai fost vreodata in Omaha? Repet, eliminand cainii, gropile, pietonii nedisciplinati, conditiile sunt, hai sa nu zic totusi la fel, ci foarte asemanatoare. Bara la bara, stop-and-go, samd.
Consumul dat de fabricant se incadreaza in US lejer in ce obtin majoritatea in real-life. f1anatic reuseste sa obtina un consum mai bun decat cel declarat de fabricant, eu la fel, taica-meu la fel, toti colegii cu care am discutat si i-am intrebat cat le consuma masina asa de curiozitate de-a lungul timpului imi dau toti cifre apropiate de ce spune fabricantul. Nu cred ca mai conteaza atat de mult daca e un 23mpg sau 22mpg.

And I'll say it yet again, am comparat consumurile unui Maxima condus in Bucuresti cu unul condus in Omaha si mi-a iesit cam la fel, ca sa nu zicem ca comparam mere cu pere. Same car, different places.

S-a uitat taica-meu intr-o agenda si mi-a dat date concrete.
Sibiu - Miercurea Ciuc, cu F150
200 de kilometri facuti cu 26 litri de benzina
Acesti 200km i-a parcurs in 2 ore si 10 minute. A reusit sa si dea acul vitezometrului peste cap de 2 ori si masina inca se mai ducea biggrin.gif
f1anatic
Eu reusesc sa obtin consum bun pt. ca merg cu masina in regim de vacuum (nu o turez peste 3000 si in continuu incerc sa schimb in jur de 2000-2500 rpm). Este stilul de condus care conteaza...

Acum un an am facut o comparatie intre mine/pe GT si prietenul meu Cris/pe GT. Esential aceleasi modificari la motoare. Am mers cca 20 de mile (ne intilnisem ca sa mergem impreuna spre o intilnire a clubului). Eu am terminat cu 27.3 mpg el cu 23.4 mpg. Aceeasi distanta; aceeasi masina; aceeasi viteza (eu am mers in spatele lui).

La noi la Chicago a venit frigul. Ninge. Ultimul rezervor (am facut plinul azi) 15.7 mpg. Am avut parte de trafic infernal marti, miercuri, joi dimineata si marti, joi seara plus lasat motorul sa se incalzeasca 3 minute inainte de fiecare pornire (doar daca turatiile sint deja sub 1500). Dar mai bine ard benzina decit sa nu inclazesc motorul. Uite, azi am facut 14 mile (vreo 22.5 km) in 1h 08m plecind de la munca la 5:45pm - adica cam 20 kph media orara. Ce consum pot avea ? Si cu hibridul...omori dracu bateria dupa juma de ora si incepi sa arzi gazul...
James Kilowatt
@f1
Esti sigur sigura ca in regim de vaccum ai cel mai bun consum? Ai putea verifica asta macar empiric citind timpii de injectie prin OBD. wink.gif Chiar sunt curios. Faci un calcul aproximativ timp injectie*turatie/viteza si vezi ce iese. Daca poti, la aceeasi viteza in trepte diferite (in asa fel incat puterea necesara sa fie aproximativ aceeasi). Eu am facut asta la Nubira si nu prea pare sa aiba consum minim la turatii joase... Insa la mine e aspirata. Din pacate am uitat valorile si am si stricat interfata, asa ca nu pot reface testul sad.gif
Am vazut si consumurile pe BC la o corolla si la o Astra si am observat cam acelasi lucru.

Hibridele nu sunt chiar asa pacalite. Franarea cu recuperare, motorul oprit la stop sau la viteze f mici unde motorul termic are un randament de kko ajuta. Insa la cat costa nu-i nici o economie.
Iulian HondaFan
si io as zice ca randamentul termic cel mai bun la un turbo este putin peste turatia de la care turbina intra in functie la parametri. undeva intre 2 si 3000rpm pentru majoritatea motoarelor. cele cu injectie directa s-ar putea sa fie mai eficiente la turatii mai mici.
f1anatic
Am eu un proiect in momentul de fata care o sa lamureasca problema in cele din urma. Proectul a fost creeat partial si pt. asta. Cind o sa prezint proiectul (90% cumparate; 60% asamblate) o sa ma injurati cu totii.
fishbone
Ce-i faci, drace? STi engine swap? Da-o dracu de treaba, asa nu ne mai jucam!
f1anatic
CUM multe din persoanele cele mai avizate sint prezente in topicul acesta, rog sa isi indrepte atentia spre forumul INTERIOR si sa isi dea cu presupusul.

Nu Fishbone. trebuie sa trec de 30,000 de mile si sa fac revizia si sa schimb ceva in garantie. Am 26,126 in momentul de fata.

NU STi swap (manifold; intercooler; turbo VF30). Altceva: Legacy GT specific 18G (adica tin manifold, intercooler actual). Un 18G va permite cifra magica de 300 whp; 360 wtq lb-ft. In momentul de fata cu numai ~260 whp si ~ 300 lb-ft wtq NU mai corespunde.

James kW, Iulian, Halba, Fish, Otto, Ozz, Halba, Dany, Tudor etc...va astept in forumul de tuning la interior.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.