QUOTE(Skywalker)
Io ma gandeam la un Legacy sau STI care, cred, sunt mult mai dinamice si zic io mult mai usor "crosetez" in trafic cu un STI decat cu un Hot Road sau Muscle Car.
Hot Rod, nu Road. Hot Rods sunt raritati, masini antice sau exclusiviste deci cad din start din discutie, altfel pe langa STi mentioneaza si tu Ferrari. Treaba asta e relativa si depinde daca motorul turbat are sau nu turbo-lag, ca putine se comporta ca un BMW 335. In asa situatie conteaza cuplul la plecarea de pe loc din momentul in care atingi gazul si mie de unul imi place sa-l simt la ture mici, din acest motiv voi continua sa prefer superchargers desi incet incet si turbo incep sa se asemene.
QUOTE
Explicatiile lui f1anatic sunt excelente dar eu tot nu pot sa inteleg cilindreea enorma pe masini pana la clasa SUV, Offroad
Pe langa misto-ul a lui f1anatic, cred ca ai intelege cel mai bine daca ai veni aici si ai vedea cum TDI-urile tind sa incurce pe restul la semafoare. Cand zaresc un Jetta sau ceva similar prima masina la stop in spatele careia se afla un SUV, stiu clar ca acel SUV va schimba banda in cativa zeci de metri. Consumurile surprinzator de mici se explica si prin conditiile de drum MULT mai calme de aici, practic toata lumea cam circula cu pedala sus si motorul rar vede mai mult de 2k rpm si nimeni nu croseteaza asa cum spui tu. Mai zaresti cate un grabit ca face de-astea din an in pasti dar sunt zile intregi pana sa prind si eu unul. In rest toata lumea sta in banda lor si merg in ritm cu traficul.
Inainte sa fi inteles si eu fenomenul eram si eu ostil apropos de filosofia de construire de motoare a americanilor. Continui sa-i iau la misto in materie de 4-bangers si V6 NA, dar la V8 nu am ce comenta. Nu mai retin exact despre ce comparatie era vorba dar tin minte ca era un articol in Motor Trend care compara un Benz cu o americana, daca nu ma insel Cadillac? V8 vs V8, Benz-ul era SC iar americanul NA. Benz avea cc mai mica, americanul mai mare. Ambele dezvoltau aceasi putere. M3 nu va mai avea I6 pentru ca nu se mai poate stoarce putere n/a. Asadar, ajungem la concluzia americanilor.
There's no replacement for displacement.
Deci nu fa greseala care am facut-o eu, nu intra intr-un domeniu necunoscut cu ostilitate si critica. Studiaza pur si simplu problema. Din pacate nu vei cunoaste care e filosofia "american muscle" pana nu te vei urca intr-un Camaro Z28 sau Firebird WS6 Formula 1 sau intr-o legenda precum
Stingray 427. Sa te urci la volan, sa-i vezi alea 2 carburatoare multi-corp de sub capota cum lucesc cromate si cand ii dai blana sa simti cum pute a benzina nearsa si sa simti cum iti pleaca spatele in parti la 60 la ora si botul se ridica in aer. Ei bine, cat am fost la volanul acestei bestii din 69 nu-mi pasa catusi de putin daca aparea un M3 si ma facea. Citeste-mi articolul daca esti curios. Ca apoi sa stau sa aflu ca acei 427 inci cubici si 400 si ceva de cai putere ii veneau de hac daca se punea pe smecherii.
Nici o masina din lume nu raspunde la fel de bine la modificari ca un motor american. LS2 de pe Pontiac GTO aka Holden Monaro, doar cu un kit CAI sporeste forta motorului cu in jur de 30 de cai putere. Asta pentru ca are de unde. Un supraalimentator trantit pe Stang GT reuseste sa scoata inca 100 de cai iar cu 2, ei bine ajungem in teritoriul Shelby la peste 600 de cai putere. Pe langa asta sunt ieftine de modificat de nu-ti vine sa crezi. Un tuner de domestice pe care-l cunosc de pe forumurile Nissan mi-a spus ca pe el l-au costat 80 de cai in plus pe un 350z cat l-a costat sa modifice 2 Mustanguri si un Z28.
Deci aici, Halbasus,
QUOTE
Desigur daca privim strict din punct de vedere tehnic... al pasionatului de automobile si motoare... motoarele americane sunt naspa rau de tot... ca si masinile lor de altfel
Nu sunt de acord cu tine sau, cel putin, depinde de ce entuziasti e vorba. Tunerii de-aici prefera oricand sa-si bage mana intr-un domestic. Apropos, implementarea LS2 de pe GTO scoate 400 de cai si un cuplu de 400 lb-ft adica 542Nm. Nesimtirea de motor Cummins turbodiesel I6 de 6 litri de pe camionetele de munca de aici fara echivalent in Europa scot un cuplu de 814Nm la doar 1600rpm. Tot armasarul asta de munca e capabil sa traga dupa el 7 tone si IN el 2.2 tone. Daca-ti spun cat consuma nu o sa ma crezi asa ca te las singur sa afli. Inainte sa spui ca astea sunt cumparate pe degeaba si doar de snobism, iti spun ca te inseli amarnic. Aici americanul isi face carnet comercial si devine self-employed driver, cam asa cum vezi in filme truckeri. Dar in loc sa care cu semi, cara sarcini mai mici cu propriul camion. Destul ca intr-un an sa puna pe el de la 250-300 de mii de km in sus. Nu toti care au camioneta fac asta bineinteles, restul isi cara diverse pe la casa omului, face un landscaping si-i trebuie tone de pietris, sau isi monteaza un plug in fata si face curat pe strada pentru ceva bani, etc.
Stii cine a fost Cummins? Un copil de taran nescolit care s-a apucat sa se joace pe motoarele diesel de tractor a lu' ta-su din frageda pruncie si sa le optimizeze. Si ca tot discutam de tehnologie, afla ca tot turbinele Cummins cu geometrie variabila sunt unele din cele mai performante, fiabile si simple de fabricat si intretinut din lume. Totodata, afla ca cutiile Tremec sunt teh r0x. Suficient de bune cat sa fie dotare standard de la Mustang pana la Aston Martin. Iar faptul ca acestea se vand la bucata si pot fi montate pe orice masina in functie de forta motorului si cerintele acestuia e cireasa pe tort.
Mie-mi place filosofia americanului. Forta bruta la un pret care nu rupe banca. In era muscle car-urilor o MANA de europeni se plimbau cu masini precum Porsche, Ferrari etc. in timp ce oricare blue collar care-si dorea, avea in garaj o legenda precum Charger, Challenger, Stingray, Trans Am, etc chit ca avea o familie de intretinut. Deci eu sunt satul de exclusivitatea europeana si imbratisez accesibilitatea americana. Cati pustani sub 22 de ani de la voi sunt la volanul unui coupe sau cruiser V8 pe la 300 de cai PE BANII LUI?
Apropos, a judeca o societate total diferita conform standardelor societatii in care traiesti se numeste etnocentrism. America nu e un standard. Nici Europa. Nici Asia. Nimeni nu e un standard, fiecare societate cu ale ei.