Nici eu nu vad o problema in folosirea plasticului in caroseria masinii, printre altele contribuie la scaderea greutatii masinii si poate ajuta la repartizarea egala a maselor (50:50) folosindu-se aripi de plastic in fata si de otel in spate (e doar o presupunere, nu am date despre asta).
Daca ar fi sa aleg intre masinile din test pe care le cunosc si eu cat de cat (volvo, saab, audi si bmw... de restul doar am auzit si am vazut poze). As alege in felul urmator:
Pe ultimul loc: volvo... adica saab... adica nu stiu ce sa zic intre astea doua, chiar azi am fost la o expozitie de saab-uri si parca toate aveau bordul extras din anii 90, schimbatorul de viteze semana infiorator de mult cu cel pe care l-am avut pe opel vectra (iar asta era intr-un 9.3 convertible)... designul nu ma atrage prea tare... imaginea de marca a fost compromisa de GM, cu alte cuvinte: no thanks. La volvo nu imi place interiorul acela gri, nu imi place ca pe bancheta spate nu poti sta normal (ci doar cu gatul lipit de luneta) - pentru ca desi masina e destul de mare (vorbesc de S60 evident) designul spatelui obliga pasagerii din spate fie sa fie mai scunzi, fie sa stea incomod... nu ca ar conta mult la un sport sedan, dar ma rog, am vrut sa fiu carcotas... deci saab si volvo pe ultimele locuri, in ordine aleatoare.
Pe locul 2 as pune BMW-ul care desi e etalonul clasei medii, e car of the year si probabil una din cele mai bune masini facute vre-odata exceleaza la capitole de care nu ma pot bucura si gafeaza (putin dar des) la capitole mai importante. Cu alte cuvinte: nu am nici macar cea mai mica indoiala ca BMW-ul sta cel mai bine pe sosea si are feelingul cel mai sportiv, iar daca as trai pe circuit probabil l-as pune pe locul 1, dar diferenta dintre comportamentul dinamic al bmw-ului si cel al audi-ului sa zicem, desi poate fi semnificativ in cazul unei intreceri cu piloti profesionisti, devine irelevanta in viata reala, pentru un sofer "mediu". Probabil nu as lua curbele semnificativ mai repede cu un 330i decat le iau cu masina mea de acum, desi AS PUTEA. Nu sunt pilot de curse iar spiritul de autoconservare e suficient de puternic pentru a-mi tempera curiozitatea, asa ca fara sa am un circuit in apropiere acest avantaj al bmw-ului devine destul de irelevant.
In schimb pe langa comportamentul dinamic excelent bmw mai are:
- tractiune spate (nu tocmai cea mai buna idee iarna)
- stopuri urate
- la modelul anterior toata lumea se plangea de taria ambreajului (poate sunt doar zvonuri, desi chiar cunosc pe cineva cu un 330i care avea aceleasi probleme cu ambreajul de care vorbeste toata lumea, e drept, era vorba de modelul anterior)
Desigur s-ar putea argumenta ca acestea sunt amanunte... si e adevarat... dar sunt amanunte pe care le poti simti mai des decat superioritatea manevrabilitatii si dinamicii.
Pe locul 1 (cu putin subiectivism recunosc) as pune A4 3.2 quattro (repet, nu am inclus in clasificare masinile care nu se gasesc sau nu sunt raspandite pe piata europeana).
Motive:
- tractiune integrala
- "feeling" premium al materialelor (saab si volvo desi pretind ca sunt premium, nu au acest feeling)
- suficient de puternica si suficient de stabila ca sa nu aiba complexe prea mari in fata bmw-ului
- imi place designul
De altfel cei de la C&D au depunctat serios audi-ul pentru ca "nu aducea nimic nou" si aici au perfecta dreptate, Audi A4 B7 fiind mai mult un facelift de la A4 B6... dar asta nu inseamna ca nu (a fost) este o masina foarte buna