Help - Search - Members - Calendar
Full Version: solenza mai rapida ca loganul?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
Adrian
este solenza mai rapida ca loganul de 1.6 cu 90 de cp? ca decat cel de 1.4 este sigur .
ce parere aveti?
T u d o r
Nu. Am Logan si am avut Solenza. Nu are nici demaraj mai bun, nici reprize. Cel putin reprizele sunt net superioare la motorul de 1.6.
HalbaSus
Dar nici cu mult mai slab biggrin.gif am condus si solenza si logan de 1.6. Loganul de 1.6 e ceva mai bun la demaraj dar nu cu mult.. la reprize e mai bun loganul dar intr-un "drag race" asta nu e atat de relevant.
T u d o r
Chestia la Logan e ca este cam zgomotos la turatii inalte si ai tendinta sa nu-l turezi cat poate. smile.gif Daca te duci pe la 5000 ture, ai si performante multumitoare. La Solenza ma duceam mai des pe la astfel de "inaltimi", pentru ca era mai bine izolat fonic habitaclul. La Logan, din pacate, etajarea cutiei nu favorizeaza motorul, astfel ca intr-adevar diferentele de demaraje nu sunt impresionante. Dar sunt. smile.gif
Watcher
Acest thread m-a dus cu gandul la un accident al unui coleg al meu: a plecat de la semafor conducand Logan si a incercat sa depaseasca autobuzul in vreo 150M ca sa faca dreapta prin fata lui. Nu a reusit, deci autobuzul l-a aruncat in stalp. Toate astea s-au intamplat pt ca soferul este prea prost: odata ca vazand ca nu are loc totusi a facut dreapta prin fata autobuzului si al doilea deoarece nu stie sa plece de pe loc. El zicea 'vai cat de proasta e masina, abia la a 4-a am reusit sa il depasesc un pic' blink.gif blink.gif
Mi-am adus aminte vazand tema 'demarajul la logan' biggrin.gif
_Constantin_
Pai ce dracu de autobuz avea ala? biggrin.gif cu NOS poate. cu primele 3 viteze ajungi fara probleme la 100kmh si cred ca si un Panda 4X4( 0-100 21s sau ceva asemanator) nu ar fi putut avea probleme.
Referitor la Logan.. hmm nu prea stiu... dar stiu ca am mers de curand cu aia de 1.6 16v si sunt absolut convins ca ma face si pe mine cu toata masina mea de 20k euro.
alcris01
Am facut si eu un drive cu Loganul de 1.6, 16v si se cunoaste bine diferenta fata de motorul de 90CP. Are forta si nu se poate compara cu modelele precedente ale Daciei.
T u d o r
Loganul de 1.6 8v atinge 120 km/h in treapta a 3-a. smile.gif 100% garantat... wink.gif (de mine)
Leone
Fata de solenza, da Logan 1.6 8v e mai rapid; fata de Supernova nu as fi asa de sigur....
Baby Blues
Fata de 1.6 e maiu lenta Solenta dar fata de 1.4 nu.
AZAZEL
QUOTE(> T u d o r <)
Loganul de 1.6 8v atinge 120 km/h in treapta a 3-a. smile.gif 100% garantat... wink.gif (de mine)


cu siguranta asa este.

corsa mea de 65 cp diesel atingea 115km/h intr-a 3 la vreo 5 mii si un pic de ture.puterea maxima la 4400. cred ca loganul de 90 cp trece de 120km/h.
T u d o r
E chestie de etajare a cutiei de viteze. Si nu trece, ca-ti taie alimentarea. biggrin.gif
_Constantin_
Mie in 3-a imi ia peste 130kmh, nici nu cred ca am plafonat-o vreodata in a 3-a dar oricum la 130 stiu sigur ca am 5500-5700 rpm.
Baby Blues
QUOTE(_Constantin_)
Mie in 3-a imi ia peste 130kmh, nici nu cred ca am plafonat-o vreodata in a 3-a dar oricum la 130 stiu sigur ca am 5500-5700 rpm.

Banuiesc ca performantele astea la ai la Toyota? biggrin.gif Nu?
Watcher
Constantin, problema nu e ce autobuz avea ala ci cat de prost a fost soferul cu Loganul: el a ajuns la a 4-a in 100m cand vroia sa faca 'liniuta cu autobuzul'. Sigur ca masina erge cu a 3-a peste 100 dar daca schimbi la 1800rpm (cum cred ca a facut persoana) normal ca te face autobuzul biggrin.gif
florin55503
QUOTE(> T u d o r <)
Loganul de 1.6 8v atinge 120 km/h in treapta a 3-a. smile.gif 100% garantat... wink.gif (de mine)


pai si in fosta mea astra de 82 de cai ajungea la 120 in a 3-a. pleca mai greu (nu tragea treapata I aproape deloc) apoi avea a doua pana 80 si ceva chiar si 90 dar omorai motorul, a treia 120 (130 in blana dar pierdeai timp la greu si cu a patra 160. culmea si la asta de 100 de cai limitarile tot pe acolo sunt dar creste mai repede in viteza.

din pacate pt logan am vazut ca mai toti soferii nu prea depasesc 2500 de rpm (si asta in cazurile bune, multi schimba pe la 2200 de rpm). nu inteleg ca masina incepe sa traga abia de la 3500 si nu pateste nimic motorul chiar daca e mai zgomotos. mai grav e cu cei care conduc dci-uri chiar sambata seara am mers cu cineva care nu depasea 2000 de rpm. de fapt tinea motorul intre 1500-2000 de ture. explicatia lui: a vazut el pe CB ca la 1800 are cel mai mic consum, si ca vechea lui dacie cu stilul asta de condus la tinut mult si bine. cand i-am explicat ca in ecuatie mai e o turbina, niste injectoare care se pot infunda a dat din umeri.

in ceea ce priveste logan vs solenza, in solenza ai doar inpresia ca e nai rapida pt ca e mai mica. si eu am fost inselat prima oara
T u d o r
QUOTE(> T u d o r <)
E chestie de etajare a cutiei de viteze. biggrin.gif


Florin.. sa ma citez.. biggrin.gif
Adrian
ok, deci loganul de 1.6 8v este mai rapid ca solenza ( intradevar sunt mai multi cai si diferenta de greutate nu e prea mare )

dar ce ziceti de logan 1.6 8v vs cielo ?
cuplurile lor : logan 128Nm/3000rpm iar cielo are 122.8Nm/3200rpm
deci loganu ar trebui sa fie mai rapid, dar cand vorbesc cu posesori de cielo ei spun ca doar loganu de 1.6 16v e mai rapid ca cielo.
HalbaSus
"pe hartie" e mai rapid loganul:

Daewoo cielo 1.5 0-100: 12.2 - 12.5 s (diferenta intre 1.5 16v si 1.5 8v)
Dacia Logan 1.6 8v 0-100: 11.5 s, 1.6 16v: 10.2 s

In practica eu nu as mai fi asa sigur, am condus si logan 1.6 si solenza si supernova si cielo... la o "liniuta" probabil loganul de 1.6 ar bate... pe "circuit", ma rog, pe un drum mai virajat e posibil sa castige cielo... desigur pe hartie nu are nici o sansa... dar am condus logan 1.6 si am facut o "liniuta" intre A3-ul sotiei de 105 cp (dar 1450 kg) si un logan 1.6 8v (de ~1000 kg dar cu 2 persoane in masina dintre care unul avea peste 100 kg) si am castigat detasat, desi "pe hartie" loganul face suta cu 0.2 secunde mai repede (A3 1.9 TDI 0-100 11.7, Logan 1.6 8v: 11.5). Si la condus loganul de 1.6 mi s-a parut mai lent decat A3-ul (desi repet, pe hartie loganul castiga), si pe bune ca nu l-am condus in stil "economic" ci am pornit de pe la 3000 de ture si am schimbat la linia rosie... e drept ca am reusit sa produc un "scartait" in a doua dar asta se datora cauciucurilor proaste, nicidecum puterii prea mari.
T u d o r
Halba, aici e greseala.. biggrin.gif Ai observat ca motorul de 90 cai de pe Logan plafoneaza repede? Ca un dieselar, pastrand proportiile in privinta cuplului. Daca il duci in zona rosie, cazi in treapta superioara in turatie prea mare si pierzi momentul motor maxim. La Logan trebuie sa schimbi pe la 4500, pentru a beneficia de cuplu si putere optime pentru treapta urmatoare.
Nu ca asta ar fi schimbat cu ceva rezultatul liniutei tale, dar scoti ttotul din motor.

In privinta versusului cu Cielo, precizez ca am condus un Cielo al unui prieten, si pana la 3000 ture nu trage asa bine la Loganul. Adica trage cam ca Solenza, de fapt. La o liniuta poate bate Cielo, pentru ca are cutia mai bine etajata, dar in condus stradal, unde folosesti cuplul pentru depasiri la reprize, cred ca Loganul este avantajat. Sa te tii dupa el cu un Cielo presupune sa turezi foarte mult si nu ai plaja multa ramasa la dispozitie, trebuind sa schimbi mai des vitezele si astfel sa pierzi mai mult timp.

LE: Si sa nu crezi ca Cielo este mai stabil decat Logan. Iti da impresia asta, pentru ca e mai jos si pozitia in scaun e mai lasata, dar iti garantez ca eu nu am atins limitele trenului de rulare si-mi pare sincer rau ca nu stii cum conduc... biggrin.gif Spre deosebire, la Solenza se atinge in curbe limita mai usor, am subvirat de mai multe ori cu ea, desi teoretic nu trebuia sa fie asa. Si in plus, Solenza mea avea si cauciucuri, nu ca Loganul... :puke: (adica Montana, niste chestii pe care mi le-au vandut nesimtitii pe post de cauciucuri biggrin.gif ) Trenul de rulare al Loganului este modern si neutru, de altfel au observat si aia de la AMS in testul cu Accent si Kalos, unde Loganul le-a batut usor la test pe circuit.
HalbaSus
Tudor, cred ca ai dreptate, Dacia (by renault) a reusit sa creeze un motor care suna ca un diesel, se plafoneaza ca un diesel... dar consuma ca un benzinar biggrin.gif

P.S: Eu si dieselurile pe care le conduc agresiv le duc pana aproape de linia rosie (adica ~4500, iar linia e la 5000), si nu simt ca as pierde prin treaba asta... de aceea am turat si motorul loganului pana aproape de linia rosie.
T u d o r
In privinta primelor 2 puncte de vedere, ma vad obligat sa-ti dau dreptate. biggrin.gif Cu mentiunea ca Renault by Renault a produs motorul si l-a pasat pe ruda saraca apoi.
In privinta consumului, iti dau doar 1 exemplu: Drum de 110 km, viteza medie (pe computer, resetat la plecare) 79 km/h, consum mediu (tot comp.) 6,4, cu AC full time. Mi se pare un consum de bun simt, pentru o masina ca o caramida si mers destul de alert. In oras insa...se apropie de 10, cu trafic rau si motor neincalzit (pana ajung la serviciu nu prea apuca sa atinga temperatura optima, la fel si la intoarcere) smile.gif.
_Constantin_
Baaaaa, deci azi am venit cu taxi de la spital si m-a adus un nene cu Logan 1.4. Fratilor ala in 15 min nu a depasit 50kmh dar nici 1500rpm. Deci tremura saraca masina de ma durea pe mine capul. Oribil. Si pleca de pe loc cu treapta 2-a. Si la 30kmh schimba a 4-a. Asta e mare problema a Loganului... o vand si la oameni foarte prosti. Eu as institui un test la vanzarea masinii:

1. La cat schimbati viteza la un auto benzina? Si daca raspunsul este 1200 rpm il dai afara.
2. Cu cat timp inainte de intersectie semnalizati? Si daca zice a) nu semnalizez sau cool.gif in intersectie iar il dai afara.

si lista poate continua pana epuizez toate articolele codului rutier.
T u d o r
Constantine, si eu am patit chestia asta cu un taxi sambata seara, doar ca era Cielo. Asta ca sa ne mentinem in versus.. biggrin.gif Fratele meu, imi venea sa-l pocnesc pe idiot, nu am mai suportat si i-am zis. Ma exasperase, schimba cum spuneai si tu. Ma durea sufletul pentru masina aia, si animalul parea foarte multumit de stilul lui... :evil:
HalbaSus
Eu am mers odata cu unul cu dacia 1310 care oprea motorul... dar nu asa... doar la intersectii cat astepta... ci tot timpul cand prindea o viteza de 40-50 sau uneori 70... oprea motorul... apoi mergea din elan pana unde mergea... odata l-a dus la vre-o 3 masini distanta de coloana de la stop, dar bineinteles ca n-a pornit motorul sa mearga mai in fata... faza nasoala a fost cand am ajuns pe un bulevard mai lat... a accelerat pana la 70-80 apoi a oprit motorul... si pana nu a ajuns la vre-o 10 km/h nu l-a pornit din nou... tipul ori vroia sa inventeze o masina hibrida ori era dus cu pluta rau de tot... m-au luat toti dracii pana am ajuns la destinatie.
Adrian
de acord cu voi cu schimbatul treptelor.
cand am facut sc de soferi (logan diesel ) schimbat pe la 1500 ca asa zicea instructorul, dar pe masina mea ( nova gt ) deci pe benzina, o schimb minim la 2500 ( doar in cazurile extreme cum ar fi sa merg noaptea sau cand nu am vizibilitate o schimb la 2000 dar niciodata sub 2000) si asta pentru ca m-a speriat taica-miu la inceput, exista riscul sa stric masina ( gazele nearse se depun si o infunda ).

si dupa cum spunea Constantin, sa nu vindem masini la oameni prosti, cred ca problema asta ar fi pe sfert rezolvata daca la scoala de soferi, instructoru i-ar explica fiecarui elev cum trebuie sa mearga si de ce ( ma refer la schimbatul treptelor )

dar ca viteze, pt ca la unele masini turatiile difera ( cat suporta motoru) eu schimb cam asa 1-15/20 , 2-40, 3-50/60, 4-90/100 si apoi a 5-a , mentionez ca la 90 in 5-a face urat si treb sa bag a5a de la 100 in sus ( nu stiu de ce, asa face motoru meu ).
_Constantin_
Eu de la 120-130 in sus ma gandesc daca dau a 4-a? blink.gif In plus ce legatura are noaptea cu schimbatul treptelor? Intradevar subturatia duce la ceva foarte nasol si anume... uleiul nu se ridica... ramane jos si de aici trageti voi concluzii.

Ca sa fiu on-topic. Cred ca Logan 1.6 bate Solenza la orice capitol( mai putin cx aerodinamic biggrin.gif ).
florin55503
probabil ar trebui facuta o instructie a viitorului posesor de masina la vanzarea masinii.
HalbaSus
Anumite masini sunt vandute cu lectii la scoala de pilotaj... din cate stiu viper-ul vine cu asemenea lectii... oricum in general masini supersport.
_Constantin_
offtopic: si 911 turbo al nou la fel. Te cheama cateva zile sa vezi ce poate masina si te si invata. La fel si cu SLR. Sunt masini cu multi cai si desi "par" foarte sigure iti pot rupe gatul cat ai zice: Maaaaaaamaaaaaa!
Adrian
revenind la topic vs.
poate suna ''ciudat'', dar cielo are 80 cp , 13.4 kg / cp si 122.8Nm/3200rpm.
iar nova mea are 72cp, 13.3kg/cp si 122Nm/2500rpm, deci teoretic nova ar trebui sa fie mai rapida ( adaugand si carburatorul dublu care nu taie alimentarea la turatii mari cum face injectia ), si totusi se zice ca cielo ar fi mai rapid. spun ''se zice'' pt ca nu am facut o cursa ca sa vad cu ochii mei.
daca cielo e mai rapid, din ce ii vine demarajul?
Baby Blues
Buna intrebare. Si mie mi se pare Cielo destul de rapid. la motorul doar de 1.4 este destul de sprinten. blink.gif
Cipp
QUOTE(adrian88025)
daca cielo e mai rapid, din ce ii vine demarajul?


Din cutia de viteze? smile.gif
Adrian
stefan_adrian, cand spui motor de 1.4 la ce masina te referi?

cielo are 1.5, nova 1.6 si super nova are 1.4. dar super nova are 75 cp si 112Nm/3000rpm, nu stiu raportul de kg/cp
Leone
QUOTE(adrian88025)
daca cielo e mai rapid, din ce ii vine demarajul?


pai din faptul ca are cuplul repartizat mai bine pe plaja de turatii. nova are cuplul ala max dar DOAR la turatia respectiva, in rest se simte o adevarata gaura de cuplu (nu vb din auzite, am condus masina asta mult timp, tatal meu a avut una din asta - cumplita masina :puke: ); plus ca trepteel 3,4,5 sunt etajate prea lung....

Cu SN am "facut" un cielo odata...dar nu stiu dc e neaparat mai rapida sau nu se pricepea ala; oricum diferenta la acceleratii intre nova si supernova e ca de la cer la pamant!
T u d o r
Aprob "pozitiv"... biggrin.gif

Si mie mi s-a parut Nova mult mai lenta decat Solenza. Ori, cum SN are cutia mai bine etajata decat Solenza...
Adrian
ciudat, nova mea duce mult mai bine ca o SN ( am testat-o ).
din ce an era nova ta?
Baby Blues
Am gresit blush.gif . am avut impresia la acea ora ca Cielo are motor de 1.4. Mea culpa! Asa mi s-a pus pata pe creier, nu stiu de ce . Acum stiu de ce este asa de sprinten fata de logan biggrin.gif .
T u d o r
QUOTE(adrian88025)
ciudat, nova mea duce mult mai bine ca o SN ( am testat-o ).
din ce an era nova ta?


Din '99. Dar vreau sa precizez ca era GTI, cred ca am mai spus-o.
Adrian
si a mea e tot din 99, dar dupa cum vezi la semnatura e gt
acum nu ca ii i-au apararea ca e masina mea, dar taica-miu a mers cu un taxi nova gti si omu ala spunea ca o ruda de a lui avea gt si el simtea diferenta intre gt si gti.
T u d o r
OK, nu comentez, probabil ca GT-ul cu dublu cop este mai performant decat GTI-ul cu injectie. Dar diferentele nu pot fi prea mari, e practic acelasi motor. Iar Solenza mi s-a parut ca si performante peste GTI net, fara nici un dubiu. Ar fi o explicatie faptul ca nivelul de zgomot la acceleratii iti poate da o senzatie falsa si de viteza. Nu incerc sa te jignesc, doamne fereste, dar chestia asta mi s-a intamplat si mie. Te fura huruitul motorului.
Comparatia cu SuperNova sa stii ca mi se pare fortata, mai ales ca ai spus si ca trage mult mai bine GT-ul. Poate cel cu SN-ul nu a fortat, mai stii? Sau poate era varza, asa am facut si eu un serie5 pe dealurile dintre Valcea si Pitesti, prostul incerca sa urce intr-a 4-a cred plecand de la relanti aproape in panta abrupta. Apoi m-a ajuns si incerca sa ma provoace, cu avarii si claxoane. Da' eu ce, eram prost sa ma mai pun inca o data cu el? Oricum erau 2 benzi pe sens la urcare, nu intentionasem sa ma pun cu el. biggrin.gif A muscat-o..aia e.
Adrian
cum ai spus, e acelasi motor, diferenta este modul de alimentare, carburatorul se deschide la max si ii da benzina pe cand injectia ii taie alimentarea la o anumita turatie.
intradevar, maxim i-am dat 4000 rpm in a2a eram la 60 si la a treia eram la 80. ea duce 5000rpm dar la 4000rpm zici ca se rupe motorul. asa ca tind sa nu o calc mai mult. dar, dupa cum vezi la status mai am o masina, focusu asta face suta in 9 secunde daca o calc tare. asa ca stiu ce este o masina rapida, intradevar, nu il pot compara cu nova dar conducandu-le pe amandoua, nu mi se pare nova extrem de inceata fata de el.
HalbaSus
QUOTE
, dupa cum vezi la status mai am o masina, focusu asta face suta in 9 secunde daca o calc tare.

Nu vreau sa fiu carcotas dar daca nu ai facut vre-o remapare sau alta modificare mai serioasa un focus break cu motorul de 1.8 TDCI nu are cum sa faca suta in 9 secunde... blush.gif mai degraba 11 secunde.
Adrian
e un cip bagat in el
Adrian
sau i-a fost rescris softu, nu stiu exact pt ca nu am fost primul proprietar,
dar suta o face sigur sub 10 s.
James Kilowatt
@Adrian
Daca SN-ul are acelasi motor ca pe Clio, atunci limitarea turatiei intra abia la 6500rpm.


Pe Nova unul din motoarele cu carburator nu e de 1.6? Banuiesc ca nu e mai lenta decat loganul.
Adrian
MR
eu stiam ca e limitata la 5000 rpm

da motorul este de 1.6, stiu ca mai e un motor de 1.4 dar alea sunt rare pe nova ( sincer stiu de el din cartea tehnica dar nu am vazut nici o nova cu 1.4 )


''Banuiesc ca nu e mai lenta decat loganul.'' la cine te referi?
James Kilowatt
M-am referit la Nova cu carburator cu motorul de 1.6 cand spuneam ca e posibil sa fie mai iute decat Loganul.

La motorul pe benzina de 1.4 75CP sigur limitarea e la 6500, pe verificate.
Nu ar avea oricum cum sa intre la 5000, avand in vedere ca puterea maxima e la 5500...
petre 1
Eu am avut Nova 1.6 pe injectie si am Loganul care este mai rapid.(fara discutie)
Adrian
petre 1, fara indoiala ca loganu ala e mai rapid, vad ca ai 1.6 pe el. normal ca este mai rapid, ce naiba, doar are 90 cp ( 87 cp mai exact ).
cand vb vs. intre masini, treb sa te gandesti mai mult la cp decat la cilindree.
eu ziceam ca nova e mai rapida ca supernova (75cp) si ca loganu de 1.4 75 cp care are cuplu la 112Nm/3000rpm.

si inca ceva, un prieten are cielo si se plange de el ca nu il ajuta in depasiri si ca e lent. iar el nu a condus alte masini decat dacie 1310, dacie paupuc, supernova si o solenza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.