Help - Search - Members - Calendar
Full Version: solenza mai rapida ca loganul?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
T u d o r
QUOTE(petre 1)
Eu am avut Nova 1.6 pe injectie si am Loganul care este mai rapid.(fara discutie)


N-ai avut si o Solenza intre ele? Vad ca am urmat aceeasi linie.. biggrin.gif

Adrian, modul de alimentare este important, dar motorul ala de 1,6 de pe Nova nu este prea performant. Nu stiu de unde au scos aia de la Dacia cifrele tehnice, dar as fi foarte curios sa vad un dyno test cu unul. Ce pot eu sa spun este ca, avand Nova GTI, am condus o SN in acea perioada si mi s-a parut mai performanta, chiar mult mai performanta.
Tu ai condus SN si Cielo alea? Sau ai facut o liniuta cu altii? Daca nu le-ai condus tu, sa stii cum te dai la ele, incearca sa o faci si spune-ne parerea. Poate cei cu care te-ai pus erau mai "domoli" sau nu stiau sa schimbe vitezele. Sau pur si simplu nu s-au pus cu tine. Am facut si eu un CLS 500 pe un deal, odata... biggrin.gif Nici nu mai continui, ala era un mos care vorbea la telefon... tongue.gif (nu incerc sa fac misto, doar ca mi-am adus aminte si m-am distrat).
Leone
MR, engine cut-off la SN e la 5500rpm...e diferit fata de clio (asa scrie in cartea tehnica si l-am si testat pe a mea) biggrin.gif

adrian, nu stiu dc ai condus si SN, eu iti spun din propria experienta (am condus Nova GT si in prezent am SN) ca SN e mai rapida; iti dau un mic exemplu (nu prea e relevant, dar asa ca sa iti formezi o idee): repriza 8--120km/h in treapta 5 la nova GT (facuta de mine): 29s; la SN:19s ....destul de mare zic eu

cat despre cielo care e lent....hmmm, nu as zice; poate tipul il exploateaza la turatii joase (prin asta eu inteleg<3000rpm), unde cielo nu prea are cuplu si de aceea i se pare lenta
James Kilowatt
QUOTE(Leone)
MR, engine cut-off la SN e la 5500rpm...e diferit fata de clio (asa scrie in cartea tehnica si l-am si testat pe a mea) biggrin.gif


.... probabil n-au vrut sa aiba bataie de cap cu ele la garantie smile.gif
Versiunea de Nova 1.6 pe carburator ce date tehnice are? Ca pe forumuri unii zic 53kw (~73CP), altii zic 90CP... si pe globalcar.com n-am gasit-o laugh.gif
T u d o r
GT are 72 cai. La GTI sunt trecuti 70.
James Kilowatt
Lesinata... ma gandeam ca daca are 90 ar fi fost ceva.
Cielo cu motorul DOHC nu e chiar asa lent, se misca chiar onorabil pentru pretentiile lui, cu conditia sa nu fie schimbate treptele prea devreme, ca are cutia cam prea lunga.
T u d o r
Cielo are motor de turatie, nu faci nimic cu el decat de la 3500 in sus. Dar daca te tii in turatii inalte, face fata onorabil, doar ca nivelul de consum creste exponential. biggrin.gif De asta nu prea vezi Cielo-uri alergand...
_Constantin_
OFFTOPIC> Tudore au terminat aia Mall de la voi? Ca fierbe craiova de nerabdare. Presimt ca in weekend in paracre vor fi 20% valceni si 80 DJ. O sa va invadam...
Adrian
Leone, tu spui ca ai facut in a 5-a 29 de secunde de la 80 la 120,
eu, la nova mea, o duc in a 4a pana la 110-120 si apoi a 5-a.
normal ca a demarat incet in a5a la viteza aia. e ca si cum as pleca de pe loc cu a 3-a si as vrea super demaraj.
Leone
QUOTE(adrian88025)
Leone, tu spui ca ai facut in a 5-a 29 de secunde de la 80 la 120,
eu, la nova mea, o duc in a 4a pana la 110-120 si apoi a 5-a.
normal ca a demarat incet in a5a la viteza aia. e ca si cum as pleca de pe loc cu a 3-a si as vrea super demaraj.


chiar si asa, tot cred ca SN e mai rapida...si am precizat ca nu are prea mare relevanta testul respectiv, dar alte "sprinturi" cronometrate nu am mai facut cu nova GT...de frica sa nu ii pice rotile! (just kidding)

MR, parametrii oficiali pt motorul de 1.4 8v sunt diferiti la Clio si SN (nu stiu exact de ce):
-clio: 75cp@5500rpm, cuplu max: 114Nm@4000rpm
-SN: 75cp@5250rpm, cuplu max 114Nm@2800rpm
Adrian
dacai ai datele tehnice, scrie si greutatea lor ( de mers in gol ).
Adrian
ok, SN e mai rapida, si asta numai din cutia de viteze si aia 3 cai in plus?
T u d o r
QUOTE(_Constantin_)
OFFTOPIC> Tudore au terminat aia Mall de la voi? Ca fierbe craiova de nerabdare. Presimt ca in weekend in paracre vor fi 20% valceni si 80 DJ. O sa va invadam...


Tot off.. biggrin.gif S-a amanat cu o luna. Te anunt cand se deschide. biggrin.gif
Leone
QUOTE(adrian88025)
ok, SN e mai rapida, si asta numai din cutia de viteze si aia 3 cai in plus?


nu numai, am mai zis, are cuplu mai omogen repartizat pe toata plaja de turatii....asta inseamna ca trage bine chiar dc nu e in zona de cuplu maxim!

cat despre date tehnice, sorry n-am cartea tehnica la mine, am lasat-o din greseala la ai mei in gl....in talon scrie 950kg greutate la gol; 1345kg max admisa
Adrian
950kg , e mai usoara ca nova cu 10 kg,
are 12.66kg/cp, nova are 13.3kg/cp,
da..........e mai rapida SN :notworthy:
florin55503
asta la motor. dar cel mai tare conteaza cati CP pune masina pe asfalt. spun asta din experienta. am avut supernova si avea un raport CP-greutate mai bun decat opelul astra 1.7 tds de 82 de cai. si totusi opelul era racheta pe langa supernova.

am vazut asta primavara cand am mers cu ruda care e posesorul opelului acum spre buzau si nici cu loganul de 90 de cai nu discuta. in concluzie conteaza CP la roata si nu la flansa.
Leone
cred ca dc turezi bine motorul de pe sn poti sa te tii dupa opel; in general (adica pe cand eram maniac, acum m-am calmat) m-am luat la intrecere cu mai multe masini (cielo, opel astra 1.4, logan....mai multe, nu mi le amintesc acum pe toate biggrin.gif ) si in general am castigat; asta nu inseamna neaparat ca sn e mai rapida...poate ca nici aia nu isi utilizau "atelajele" cum trebuie

si la asemenea chestii conteaza f mult etajarea cutiei de viteza: la sn e corect etajata, poti sa exploatezi bine potentialul motorului; la logan....nu prea blush.gif
HalbaSus
Nu are sansa supernova/solenza in fata opelului de 83 de cp... Eu am avut vectra cu aceasi motorizare de 83 de cp, si am avut si supernova, si la firma mai conduc din cand in cand o solenza (cu care de cateva ori m-am si intrecut in mod "colegial"). Raportul cp/kg e favorabil daciei... dar in practica nu poate (chiar daca ai tine acul la rosu tot timpul)
Otto73
Eu chiar nu stiu ce ce e facut topicul asta ca amandoua sunt puturoase (urla lenea in ele).
florin55503
serios iti spun ca cel caruia i-am vandut masina s-a intrecut cu un logan de 1.6 mpi spre buzau. el era singur in masina si eu cu varul meu. varul meu il lasa in fata lui apoi accelera statea in fumdul lui. pe la 160 dadea semne de oboseala loganul. urca pana la 180 si cam atat. treceam pe langa el afra probleme.

ma gandesc ca e si din cauza faptului ca loganul are viteza a 5-a doar de consum si nu mai trage. am mers cu masinuta aia pana la 197. probabil realera 185 sau ceva de genul asta. din cauza asta imi place si motorul de 2.0 de 100 de cai. nu trage el in treapta 1 cum trebuie dar apoi chiar ai impresia ca ai mai multi CP

o poza mai veche (a mers si mai tare)
Leone
@HalbaSus: SN nu are aceeasi cv cu Solenza; SN e "o idee" mai rapida

oricum , dc voi ziceti ca e mai rapid n-am cum sa va contrazic: nu m-am dat niciodata cu modelul respectiv de opel, asa ca nu am de unde sa stiu

loganul de 1.6 are treapta 5 lunga pt economie (stiu ca s-a scris si prin reviste de chestia asta); astfel, dc vrei sa accelerezi cum trebuie, trebuie s-o tii in treapta 4 (chiar si la viteze de 140-150km/h)
_Constantin_
pana la urma ati ajuns la o concluzie , e mai rapid Loganu' sau nu?
florin55503
e mai rapid si decat solenza si decat supernova
HalbaSus
QUOTE(Leone)
@HalbaSus: SN nu are aceeasi cv cu Solenza; SN e "o idee" mai rapida

oricum , dc voi ziceti ca e mai rapid n-am cum sa va contrazic: nu m-am dat niciodata cu modelul respectiv de opel, asa ca nu am de unde sa stiu

loganul de 1.6 are treapta 5 lunga pt economie (stiu ca s-a scris si prin reviste de chestia asta); astfel, dc vrei sa accelerezi cum trebuie, trebuie s-o tii in treapta 4 (chiar si la viteze de 140-150km/h)


Daca o sa faci un pic de arheologie pe forum o sa gasesti o poza scanata de george cu raspunsul pe care l-au dat cei de la dacia (vocea clientului or something) referitor la cutiile de viteza ale celor doua masini (supernova si solenza) spunand ca sunt identice si cu aceleasi rapoarte (chiar dadeau si rapoartele pentru fiecare treapta), nu mai tin minte unde era postul, oricum e vechi si de demult, nici nu stiu daca mai exista poza pe undeva... dar poate o mai are George.

Pe de alta parte am condus supernova si solenza si intr-adevar as baga mana in foc ca pe supernova e o cutie mai scurta si mai sportiva... si e adevarat ca merge ceva mai tare... dar daca aia de la dacia se jura ca au aceasi cutie cu aceleasi rapoarte... eu ce sa zic ?
Leone
QUOTE(HalbaSus)
Pe de alta parte am condus supernova si solenza si intr-adevar as baga mana in foc ca pe supernova e o cutie mai scurta si mai sportiva... si e adevarat ca merge ceva mai tare... dar daca aia de la dacia se jura ca au aceasi cutie cu aceleasi rapoarte... eu ce sa zic ?


Pai or fi dusi cu pluta (f probabil biggrin.gif ); o fi fost o chestie de publicitate, ca sa nu zica atunci ca Solenza e mai lenta; pdap si eu le-am condus pe amandoua si zic si eu ca e un pic mai lenta
Adrian
si atunci de unde zvonurile lansate de taximetristi ca '' domne, eu am mers cu solenza cu 180 ''
Tarabostes
stii, unii l-au vazut pe elvis smile.gif

Nu stiu ce zice oficial dacia despre cele doua cv dar si cu masina pe loc iti dai seama ca sunt cutii, hai sa nu le spun diferite, ci altfel. Poate au aceleasi caracteristici tehnice dar sunt fabricate: una in Ro( doar Dacia la vremea respectiva) si a doua intr-o fabrica Renault.
Leone
QUOTE(adrian88025)
si atunci de unde zvonurile lansate de taximetristi ca '' domne, eu am mers cu solenza cu 180 ''


abaterea vitezometrului....si probabil batea vantu din spate! biggrin.gif
Baby Blues
Si........., mergea la vale! biggrin.gif
Adrian
stiu ca astea sunt miniciuni, cu 180 la ora, dar orice poveste are un sambure de adevar biggrin.gif
oricum, si daca ar atinge 180, s-ar dezmembra caroseria biggrin.gif
air_wolf
am dus o solenta pina la 170 pe ceasul ei, deci undeva pe la 160 cred. volanul joaca in mina ca la carturi, senzatia e ca la vechea dacie la 140: acum se rupe ceva si se taie filmul. daca si loganul la 170 face la fel...

merita macar o data sa duci masina pe care o ai spre limita kilometrajului, asta daca stii ce ai sub fund - adica fara sa risti sa-ti pierzi componentele pe sosea si sa-ti inchei socotelile cu viata mai repede decit trebuie.

btw, daca vrea cineva sa se convinga, sa-mi spuna si iau solnitza si dam o tura wink.gif
T u d o r
Eu am dus-o pe a mea pe la 170 si ceva, ma refer la Solnitza. Singur, cu OMV 100, nu mai tin minte cum batea vantul. Poate batea... biggrin.gif

Loganul, cu nevasta, copil si bagaje de mare, l-am urcat la 185 pa Autostrada Soarelui. Cu OMV de 95, dar poate nu e sensibil motorul la benzina.

Toate aceste viteze sunt vitezele afisate pe kilometraj, deci real cred ca am atins chiar vitezele pe care constructorul le-a dat ca oficiale. A, si vreau sa precizez ca la Solenza tremura ceva volanul (si masina), Loganul era absolut neutru. Dar astea sunt aspecte legate de echilibrarea rotilor, pana la urma.
Adrian
Tudor,
eu nu cred ca esti obiectiv absolut deloc !
meganul de 1.6 cu 105 cp de abia prinde 160 , cum vii tu si zici ca loganu incarcat full merge cu 185 pe kilometraj ! cat zici sa fi avut real ? 160?

eu cred ca loganu e facut pt oamenii care vor o masina noua dar nu performanta !
sa fim realisti, cat sa duca? motorul de 105 cp are putere dar caroseria nu e super, tremura, vibreaza.........masina facuta pentru piata romaneasca.
ia-ti o masina de afara de 10 ani si e mai silentioasa ca un logan nou!
Adrian
si loganu tau are doar 90 de cp........de acord....ma iei pe mine cu nova de la stop da atat......mai mult nu faci!
T u d o r
Adriane, ce te face pe tine sa crezi ca ma ocup cu liniutele cu Nove sau alte masini? Am depasit varsta "marilor impliniri" in trafic si am pretentia ca valoarea mea nu se rezuma la cati pot sa "fac" la semafoare.

Eu am spus adevarul, iar daca nu te pricepi nu pune la indoiala buna credinta a celorlalti. :evil:
Loganul are viteza max constructiva pe la 175, daca tie asta ti se pare performanta... inseamna ca nu avem ce discuta. Iar Solenza cam 165, nu mai stiu exact cat e oficial. Am spus ca am atins aproximativ viteza constructiva, ceea ce nu e aberant, ce zici?

Poate ca ai inteles ca ma laudam. Afla ca nu. Iar Megane de 105 cai nu cred ca atinge doar 160, mai degraba un 170-175, poate chiar 180 daca are cutia bine etajata.
Leone
QUOTE(adrian88025)
ia-ti o masina de afara de 10 ani si e mai silentioasa ca un logan nou!


mai ales dc e dizal....siiigur ca da! am mers aseara cu un taxi Opel Asta din '94 pe benzina (nu stiu exact ce motor) si m-am rugat sa ajung intreg acasa....pur si simplu masina aia mai avea un pic si ii picau rotile...la propriu! biggrin.gif
air_wolf
cu meganul bicorp generatia veche am mers si cu 190 pe bord, cind masina era in mintile ei. e adevarat, a picat relativ repede, doar un an de utilizare prin vreo 5-6 minutze de soferi...
Adrian
tudor, din majoritatea posturilor tale, nu numai la subiectul asta, am vazut ca tu aperi loganul, mi se pare normal ... pentru ca ai unul in proprietate.
dar eu am mers cu logan (1.5 DCI , 1.4 MPI si 1.6 MPI ) si si stiu ca de la 130 in sus devine extrem de zgomotos si caroseria vibreaza. in momentul ala simti ca masina se poate rasturna oricand si nu mai apesi pedala de acceleratie, asa ca nu mai ajungi la 170.

acum , nu e si cazul tau ( tu ai spus ca nu ) , dar majoritatea soferilor din bucuresti care au logan sunt foarte ''tupeisti''. sincer cei cu logan sunt mai agresivi decat cei cu cielo si alte masini mai scumpe. poate e mentalitatea romanului care se vede in masina mai buna ( referitor la 1300 ) si profita de un demaraj mai bun.
in loganul de 1.5 dci am fost la volan si mi se pare ca are demaraj incet.
HalbaSus
QUOTE(adrian88025)
Tudor,
eu nu cred ca esti obiectiv absolut deloc !
meganul de 1.6 cu 105 cp de abia prinde 160 , cum vii tu si zici ca loganu incarcat full merge cu 185 pe kilometraj ! cat zici sa fi avut real ? 160?


Uneori si eu vorbesc prostii pe acest forum, ma ia gura pe dinainte, se mai intampla, daca o sa cauti in arhiva o sa vezi ca mi s-a mai intamplat... dar inainte de a face o afirmatie radicala de genul asta recomand sa consulti www.autoindex.org sau www.carfolio.com daca te-ai fi uitat acolo ai fi vazut ca meganul de 105 cp are viteza maxima 195 km/h... Asta nu inseamna ca nu e o masina foarte foarte proasta... dar nici chiar in halul in care insinuezi tu.
Adrian
eu am mers cu un megan de 105 cp, inchiriat(nu foarte ingrijit), iar la 140 urla ca naiba
e adevarat ca nu avea rotile echilibrate, dar cat de mult sa influenteze?
Tarabostes
QUOTE(adrian88025)
Tudor,
meganul de 1.6 cu 105 cp de abia prinde 160 , cum vii tu si zici ca loganu incarcat full merge cu 185 pe kilometraj ! cat zici sa fi avut real ? 160?


Ce draq de Megane era ala de abia prindea 160? ca mai au si altii
Teoretic viteza lui Tudor de 185 e cam 172-173. Nu am incercat pe un Logan, cu atat mai putin pe al lui, dar pe alte masini cam atat a arata GPS/ul. Nici GPS/ul nu este etalon dar pe un drum drept fara elevatie cred ca e mai aproape de realitate.
Am mers si eu cu Logan si hai sa fim seriosi ca nu vibreaza caroseria la 130, nici la Matiz nu vibreaza la viteza asta.

se misca greu serverul asta seara
la megane era de motor ( urla) sau de tren de rulare ( roti neechilibrate)
T u d o r
@Adrian: Nu este vorba de ce fac unii, daca vei trece peste subiectivitate vei observa ca nu conteaza masina ci soferul. Ori, daca poti sa-mi faci un profil al soferului de Logan din care sa reiasa ca acesta este mai agresiv in trafic, be my guest... Eu de fapt cred ca, fiind mai multe pe strazi, probabilitatea sa vezi mai multi agresivi este mai mare.

Dupa cum ai vazut si in celelate posturi ale altor colegi, parerea ta nu este chiar acceptata. Eu am facut autostrada soarelui asta vara cu 180 constant pe toata lungimea ei, si in afara de zgomotul de vant si motor, altceva nu te deranjeaza. Ce-i drept, antifonarea Loganului este mai degraba inexistenta, dar asta nu impieteaza asupra tinutei de drum.

PS: cand am spus 180, ma refer la viteza afisata pe kilometraj.
air_wolf
QUOTE(adrian88025)
eu am mers cu un megan de 105 cp, inchiriat(nu foarte ingrijit), iar la 140 urla ca naiba
e adevarat ca nu avea rotile echilibrate, dar cat de mult sa influenteze?


extrem de mult!!!! 98% din vibratii de la asta le ai. eu aveam noroi pe jante si la peste 90 am zis ca rup masina... am intors de pe autostrada ca sa-mi curat si sa-mi echilibrez rotile.

restul de 2% sint cazuri naspa: planetare, tampoane rupte, cardane sau cruci stricate.
Adrian
o masina de 1 tona cum este loganul nu cred ca merge cu 180 doar din 90 de cp, cea de 1.6 16v cred ca merge, dar aia are 105 cp !
Adrian
si acum, fara sa jignesc pe nimeni, mi se pare un optimism exagerat sa sa crezi ca un logan se va ''bate'' pe autostrada cu un bmw, passat, sau mondeo.
florin55503
pe kilometraj merge dar atunci viteza reala este 170-175 km/h.

eu cu 83 de cai am ajuns pe kilometraj la 197. (reali probabil erau cam 180-185) si masina avea mai mult de o tona. cu asta de 100 de cai am ajuns putin mai mult (200 si un pic) si are 17 cai in plus si cuplu mai mare, si cam aceiasi greutate. cu goful care avea 130 de CP am ajuns la 210.

ceea ce vreau sa spune ca o masina mai putini CP poate ajunge la viteze aproape la fel de mari ca una mai puternica. dar ce conteaza e TIMPUL in care ajunge la aceasta viteza.

eu, caruia nu imi place loganul nu sunt atat de invesrdunat impotriva lui incat sa ii contest in asa hal performantele. e adevarat ca cel de 90 de cai are de fapt 87 pe hartie si in realitate mai putini dar totusi.

sunt clipuri pe youtube cu loganuri la viteza maxima, si pe bord arata 180-185 cu chinuri foarte mari. eu personal am mers cu unul dar eram 5 in masina si cu bagaje fara numar si nu a trecut de 175.
_Constantin_
QUOTE(adrian88025)
si acum, fara sa jignesc pe nimeni, mi se pare un optimism exagerat sa sa crezi ca un logan se va ''bate'' pe autostrada cu un bmw, passat, sau mondeo.


hmmm sa vezi ce surprize o sa ai cand o sa zboare loagnurile pe langa voi. Eu sunt stan patitu'. Am avut neplacuta ocazie sa ma iau cu un logan 16v inainte sa iasa oficial. Era pe autostrada si era fara numere, geamuri negre, si eu aveam 160-170 si a trecut pe langa mine ca trenu in halta. oricat am accelerat nu l-am prins decat cand a incetinit foarte mult.
Adrian
ok, ai dreptate, dar acum uite o problema... a crescut viteza la logan, dar si siguranta pasagerilor???
_Constantin_
get real. la 190 te faci rahat si in avensis si in mondeo si in Q7. masinile de familie si in general toate automobilele pana la 120 sunt oarecum diferite ca si comportament in accident. La 200 decat baiatu cu barba alba te mai salveaza.
Adrian
posibil, da cate stele a luat loganu la NCAP ?
e un zvon, ca ar fi picat !
air_wolf
sint 50% sanse sa scapi. nu conteaza stelele, poti sa mori si pe loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.