Dan52141
Oct 11 2006, 04:03 PM
Se pare ca motorina castiga noi adepti, in europa au ajuns sa fie la egalitate cu benzinarele si de la anul ... granziii ... incearca sa impuna motorina si in SUA
http://www.newz.ro/stiri/bmw-mercedes-si-v...sel_n20547.html
Arheopterix
Oct 11 2006, 08:17 PM
Eu de ceva timp mi-am dat seama ca reusita unui produs e legata direct de investitie cat mai mare in cercetare (bani).
Faptul ca Audi au castigat cu un TDI Le Mansul,l-ar fi lasat cu gura cascata pe Mario Andretti,la fel ca si pe Hermann Goring,la auzul vestei ca evreii au aviatia militara cea mai buna din lume.
E f posibil sa ajunga motorina (atat de batjocorita de amatorii de motoare rafinate) in topul preferintelor cumparatorilor.
Dar poate cu o investitie uriase,am putea conduce masini alimentate cu ceai de menta sau ceva asemanator.
Intrebarea e daca nu cumva,acum 100 de ani ,nu era mai bine daca se dezvolta motorul cu aburi in locul celui cu combustie interna.
Jay Leno are o masina de la inceputul secolului care cu puterea aburului atinge 180 km/h.
Poate era mai bine ptr noi toti;Nu poluam planeta in halul asta,si nu eram dependentio de niste triburi de nomazi care ne tin in sah cu arma petrolului si ne joaca ca pe niste prosti.
air_wolf
Oct 11 2006, 08:38 PM
motoare alternative exista, sint bine inchise in seifuri pazite mai ceva ca fort knox. exista motor cu apa (pt pace si popor eu pa p.s in rezervor-daca mai tineti minte bancul
). mai bine de atit nu cred ca se poate, poate doar cu aer.
cu motorina ajungind la pret de benzina dar cu niste costuri de achizitie mai ridicate nu cred ca e mare gaselnita. pentru ca pretul motorinei poate sa creasca peste noapte din cauza cererii...
fishbone
Oct 12 2006, 01:29 AM
Intr-adevar in SUA s-a lansat o cursa a inarmarii cu motoare care consuma tot mai putin. Diesel-urile incep sa ia amploare, anul trecut nu erau decat 2 pompe de care stiu eu sa ofere si diesel la mine in oras. Una Shell si una BP [Blue Planet]. Acum cred ca raportul da catre 40-50% intre pompele cu diesel si cele fara.
Parca totusi vad ca americanii cauta metode alternative, biofuel, motoare hibride pe curent, etc.
ozz86651
Oct 12 2006, 01:32 AM
Ce-mi plac mie teoriile astea conspirationiste romanesti cu motoare alternative ascunse care sfideaza legile fizicii, ale economiei si ale bunului simt
tre sa recunosc ca n-am inteles niciodata inclinatia est europenilor de a crede in tot felul de teorii oricit de imposibile si improbabile, de preferinta publicate pe siteuri internet din cele mai obscure facute de elevi de liceu sau tot felul de wacos.
Revcenind la diesel.. oh, yeah, abia astept sa trag in nari "mirosul acru" de la Stere, pardon de diesel. Ce placere trebuie sa fie sa stai blocat in trafic in mijlocul zilei cu 1000 de fumegatoare linga tine. Europa pute groaznic a diesel, orice american simte asta inca din aeroport la aterizare... apoi mai e problema pulberilor si a gudroanelor, dieselul e binisor mai toxic ca benzina.
Interesant e ca hibridul se potriveste mult mai bine in Europa si dieselul in US, cu toate astea au fost adoptate invers.
Cit despre motorul cu aburi... nu vad care e solutia? e randamentul mai bun? nu cred; produce mai putine noxe? nu; consuma mai putin? nu. Atunci? de dragul de a baga si apa pe linga combustibil la alimentare? sa car citamai rezervorul?
air_wolf
Oct 12 2006, 07:42 AM
ozz, ele exista si a fost facuta publica existenta lor. nu e nici o teorie conspirationista.
da, la motorul cu aburi randamentul este mai bun.
James Kilowatt
Oct 12 2006, 07:53 AM
Teoriile astea conspirationiste sunt foarte prizate si in Europa de Vest, nu doar in cea de est. Toate legendele cu secrete de la Roswell la motorul cu apa sunt probabil adevarate
Cica la vapoarele cu aburi de ultim racnet la vremea lor (cele cu tripla expansiune) caratul pe o mila a unui kg de marfa se facea arzand echivalentul unei foi de tigara sau cam asa ceva
Aveau un randament foarte bun, aburul care iesea din motor era destins aproape complet si doar cu putin mai cald decat aerul inconjurator
Poate se va inventa si motorul cu ardere interna multi-expansiune. Faci doua motoare unul de 2.0L si unul de 25L nas in nas, si gazul de esapament scos de unul se destinde creind lucru mecanic in celalalt
. Si dupa aia te chinui sa le bagi intr-un Panda
Revenind la lucruri serioase, se pare ca totusi biocombustibilii au un oarece viitor. Unii se pare ca au gasit recent solutia de a transforma intreaga planta in biodiesel, nu doar uleiurile. In felul asta, suprafata necesara cultivarii motorinei ar deveni finita
Deocamdata americanii cei tampiti folosesc un procent mai mare de biocombustibil decat europenii cei ecologisti (media UE, sunt si tari europene avansate insa nu cele mari). Si cum spunea Iulian pe alt topic au invatat sa faca si motorina din carbune....
ozz86651
Oct 12 2006, 08:24 AM
Din carbune? iti spun eu una: din curcani
. Pe undeva pe long island e o fabrica din asta (cu toata opozitia localnicilor, iti dai seama ca lu Kim Bassinger i se intoarce stomacelul numai cind se gindeste la idee) care din bube, mucegaiuri si noroi face benzine noi. Mai exact ia resturile de curcani de la fabricile de procesare si le catalizeaza cumva.
OK, motorul cu apa e foarte real de fapt, e motorul cu aburi, aveti 1-0
pina una alta as vrea sa fiu si eu indrumat spre patentul respectiv (www.uspto.gov), un articol intr-un jurnal serios, ceva in genul asta. A, nu-mi spune, inventatorul a fost executat de mafia petrolului si casa i-a luat foc in mod misterios :shock:
air_wolf
Oct 12 2006, 08:35 AM
aici
si aici video fox26
news
eu zic ca am depasit visrta fabulatiilor pe diverse teme. poate nu e convingator dar pentru mine e suficient.
ozz86651
Oct 12 2006, 09:11 AM
Presupunind ca keelynet astia nu sint facuti de copii de liceu pusi pe glume, de ce nu s-a facut unul si de ce nu a devenit nimeni bogat? de ce o firma oarecare care nu pare treaba cu petrolul nu face masini pe apa? hai ma, nu fiti copii.
Oricum e tzeapa clar.
air_wolf
Oct 12 2006, 09:31 AM
ai referintele acolo, poti cauta. eu doar ti-am aratat ca exista.
James Kilowatt
Oct 12 2006, 09:47 AM
Eu cred ca se va inventa un motor cu apa doar atunci cand se va pune la punct fuziunea nucleara si se va miniaturiza suficient. In rest orice poveste bazata pe chimie sau termodinamica o suspectez de teapa.
ozz86651
Oct 12 2006, 09:52 AM
Evident e tzeapa, e ca si cum v-as spune eu miine ca iau CO2 de la tzeava masinii, termocentrala si respiratia vecinilor si am gasit o metoda sa-l sparg la loc in C si O2. Iar de miine vin carbune "refacut".
air_wolf
Oct 12 2006, 10:13 AM
QUOTE(ozz86651)
Evident e tzeapa, e ca si cum v-as spune eu miine ca iau CO2 de la tzeava masinii, termocentrala si respiratia vecinilor si am gasit o metoda sa-l sparg la loc in C si O2. Iar de miine vin carbune "refacut".
nu e evident, este posibil sa fie teapa. diferenta e destul de mare intre evidenta si posibilitate. 1+1=2 e o posibilitate, nu o evidenta
Dan52141
Oct 12 2006, 10:44 AM
Inca un articol pe aceasta tema ... se pare ca in romania dieselul a intrecut motoarele pe benzina ponderea acestora fiind de 50.5%
Vinzarile diesel, la apogeu
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4602...Hash=98c24f2154
James Kilowatt
Oct 12 2006, 11:30 AM
QUOTE(air_wolf)
. 1+1=2 e o posibilitate, nu o evidenta
De fapt, e o ipoteza
Valabila in anumita spatii
Tre' sa vina George sa ne explice mai multe
Tarabostes
Oct 12 2006, 09:30 PM
Mai sunt si costurile la mijloc. Poate motoare mai economice exista dar costul de achizitie este prea mare ca sa poata fi vandute in masa. Am vazut un documentar despre un Opel Corsa cu un motor din ceramica + componente din aliaje speciale... consumul era pe la 1%. Costul insa era pe la ...nu-mi mai amintesc exact ...40.000 euro.
air_wolf
Oct 12 2006, 09:54 PM
daca faci 60.000/an => 600L de benzina la 1% in loc de 6000L la un consum de 10% inseamna o diferenta de 5400EUR. daca vrei sa tii masina 10 ani, merita, in 6 ani se amortizeaza si restul de 4 consuma 10%
Arheopterix
Oct 12 2006, 10:17 PM
De acord!
Dar majoritatea nu stiu treaba asta si totusi cumpara diesel.
Am o vecina cu un 206 1.4 HDi care merge 2000km /an.Alt vecin cu una identica merge 3000 maxim.Asta ultimul s-a luat dupa fiul lui care are tot un 206 dar de servici cu care merge 2-300km/zi....
Vecinii mei nu o sa amortizeze diferenta nici in 20 de ani.
James Kilowatt
Oct 13 2006, 07:34 AM
Iar daca in plus asta s-ar intampla intr-o tara unde dieselul e "handicapat" fiscal, atunci in loc sa faca economie cu dieselul, ar merge in pierdere. Exista si oameni din astia.
Asta e un nou motiv sa ia marketingii o prima, si-au facut bine treaba si oamenii cumpara ce li se vinde, nu ce au nevoie......
air_wolf
Oct 13 2006, 08:03 AM
eh... avantajul la diesel e doar consumul mai mic. pretulk la pompa cam tot ala e... 1000 in plus nu fac diferenta. e adevarat, uneori e mai agreeabil un diesel dar...
M A R I U S
Oct 13 2006, 08:05 AM
Nu cumva in Germania taxele si impozitele pt diesel sunt aprox. duble fata de benzina?Si totusi nemtii cumpara diesel in draci....
florin55503
Oct 13 2006, 08:27 AM
nu sunt eu aparatorul diselului dar pretul de vanzare mai mare se va regasi si la revanzare. dieselul in europa (mai putin grecia se vinde mai usor)
diferenta daca ar fi de doar 1% as lua benzina fara discutie. dar eu cu un clio 1.5 dci de 80 de cai (eu merg destul de tare) am consumat pana la galati si retur motorina de 1.200.000 ROL. cu o solenza pe acelasi drum si condusa tot de mine m-a costat 1,8 mil.
cu un motor de 1.6 un drum pana la marete costa asta vara cam 1.4-1.6 mil minim. mers la consum etc. cu dieselul sa consumi atatia bani trebui sa mergi numai cu 180. si nici atunci
nu neaga nimeni avantajele benzinei dar diferenta nu e in nici un caz de 1%
Dan52141
Oct 13 2006, 09:10 AM
este adevarat, diferenta este mai mare, eu cu a mea corolla benzina 1.6 am scos saptamana asta in bucuresti 11.5l/100km cu o medie orara de 14km/h
... altcineva cu un clio 1.5 motorina a scos tot in bucuresti in aceiasi perioada .... 5.4 l/100km .... asa ca diferentele sunt notabile mai ales in oras.
Daca insa luam in considerare noile tehnologii cum este motorul TFSI de la VW sau din cate vad noul motor de 1.8l care va fi instalat pe noua corolla ce are anuntat un consum mediu de 5,8l atunci situatia se mai schimba ...
florin55503
Oct 13 2006, 09:13 AM
FSI-ul ofera un consum mic doar la viteze mari. in oras e cam aceiasi poveste
M A R I U S
Oct 13 2006, 09:30 AM
QUOTE(Dan52141)
este adevarat, diferenta este mai mare, eu cu a mea corolla benzina 1.6 am scos saptamana asta in bucuresti 11.5l/100km cu o medie orara de 14km/h
... altcineva cu un clio 1.5 motorina a scos tot in bucuresti in aceiasi perioada .... 5.4 l/100km .... asa ca diferentele sunt notabile mai ales in oras.
Daca insa luam in considerare noile tehnologii cum este motorul TFSI de la VW sau din cate vad noul motor de 1.8l care va fi instalat pe noua corolla ce are anuntat un consum mediu de 5,8l atunci situatia se mai schimba ...
In mod sigur consumul de 5.8 anuntat de Toyota pt noul 1.8 este cel extraurban;diferentele fata de actualul 1.8 sunt f mici(7 cai si 5nm)
Vlad75531
Oct 13 2006, 10:15 AM
Da pe actuala Corolla e motorul de 1.8? Oricum eu am un avensis de 1.8 si intr-adevar consumul la japoneze e mai mic. Eu scot in medie 11 in bucuresti in cel mai aglomerat trafic. Ceea ce mi se pare excelent.
Dan52141
Oct 13 2006, 11:24 AM
QUOTE(Vlad75531)
Da pe actuala Corolla e motorul de 1.8? Oricum eu am un avensis de 1.8 si intr-adevar consumul la japoneze e mai mic. Eu scot in medie 11 in bucuresti in cel mai aglomerat trafic. Ceea ce mi se pare excelent.
Din cate stiu eu nu exista motor de 1.8 pe corolla actuala, doar parca pe modelul sport.
Nu stiu daca tehnologia asta Dual VVT-i si masa mai mica a masinii poate duce la un consum asa de mic cum este cel anuntat 5.8, eu as fi multumit chiar daca as ajunge la o medie de 7-8
si in cazul asta .... adio diesel :wave:
Leone
Oct 13 2006, 05:22 PM
florin ai uitat un lucru important: reviziile sunt mai scumpe la dieseluri. plus ca un diesel modern e sensibil la motorina de proasta calitate....care din pacate inca mai exista pe la pompele din .ro!
James Kilowatt
Oct 13 2006, 06:04 PM
QUOTE(florin55503)
.......eu cu un clio 1.5 dci de 80 de cai (eu merg destul de tare) am consumat pana la galati si retur motorina de 1.200.000 ROL. cu o solenza pe acelasi drum si condusa tot de mine m-a costat 1,8 mil.
Io pe aceeasi ruta cu nubira mea (mai puternica si mai grea decat Clio dci) am dat acum vre-o luna pe aceeasi ruta 90RON in cap , cu tot cu foiala din Bucuresti. E drept, fara sa depasesc 140 decat pe portiuni scurte. Litrul de gaz la 18500.
O nubira romaneasca pe GPL (mai puternica, mai mare si nu mai scumpa Clio dCI) ar fi scos probabil 75-80ron, avand motor mai mic si mai modern si instalatie GPL mai avansata.
Adica vreo 65% din consumul clio-ului, si cu toate astea in vanzari nu se vede.
Din nou, sustin ca lumea cumpara ce le vind marketingii si nu care e cea mai desteapta alegere.
Arheopterix
Oct 13 2006, 09:04 PM
Acum 15 ani costa motorina 1 DM si benzina 1.5 DM .Atunci a fost inceputul isteriei diesel.
Leone
Oct 13 2006, 09:59 PM
in ro nici nu stiu dc e marketingul cel care vinde dieselurile, ci "moda": toata lumea isi ia dizal, deci esti un fraier/sarantoc dc iti iei benzinar. cunosc o groaza de persoane care fac f putini km/an dar si-au luat diesel....ca asa si-a luat si vecinu! :bash:
cosmin45741
Oct 14 2006, 03:03 PM
Oricat ati carcoti voi, randamentul motorului diesel este mult mai bun decat al benzinarului...
La aceeasi putere, este un pic mai performant, mai elastic si consuma cu 30% mai putin. Fara sa mai vorbim si de fiabilitate...
Probabil ca a inceput deja sa-i usture la buzunar si pe americani costul combustibilului si mi se pare o decizie inteleapta sa opteze pt. diesel...
Legionaru'
Oct 14 2006, 03:14 PM
Se ia una bucata Avensis 1.8 VVT-i 129 CP si una bucata VW Bora TDI 131CP!
Facut praf de 2 ori cu o masina si jumatate!
Acelasi lucru s-a intamplat si cu un Passat de aceeasi putere!
Nu imi dau seama unde sunt performantele superioare!
James Kilowatt
Oct 14 2006, 10:57 PM
Eu nu-mi dau seama unde e fiabilitatea cea teribila. Dieselul are o groaza de chestii sensibile si foarte scumpe. Benzinarul obisnuit e mai simplu si nu are nimic de inalta tehnologie (turbine care sa mearga la miliarde de rpm intr-un mediu imputit si fierbinte, pompe care sa dea miliarde de bari etc). Sa nu comparam cele cateva zeci de bari (cel mult) prapadite scoase de o pompa de injectie de benzinar cu cei 1400 bari dati de o pompa de diesel commonrail chiar cel mai primitiv.
Chiar daca se poate argumenta ca se uzeaza mai mult datorita faptului ca face mai multe ture la aceeasi distanta (desi e discutabil si asta), totusi uzura la un benzinar are efecte mai putin dramatice decat la un diesel. Un diesel fara compresie e kaput.
Eu stiu mult mai multi tipi care au dat la gunoi o masina pentru ca reparatia unei turbine costa mai mult decat valoarea masinii decat unii care au aruncat masina ca li s-a uzat motorul (indiferent ca diesel sau benzina).
Eu n-am nimic cu motoarele diesel, dimpotriva le consider mai avansate tehnologic si mai seducatoare ca principiu (comparabile doar cu benzinarele de ultimc racnet cu injectie directa, care nu sunt inca foarte raspandite). Insa NU sunt cea mai buna alegere in orice situatie. NU sunt cele mai economice in orice situatie. Si faptul ca se vand bine NU are legatura cu economia de carburant. Daca asta ar fi contat, s-ar fi vandut GPL-ul, care desi e cel mai economic la rulat si mai ieftin la achizitie si intretinere e mai putin raspandit chiar decat benzinarele.
Succesul comercial are legatura doar cu marketingul si cu spiritul de turma. Parerea mea
Asta nu inseamna ca toti care cumpara diesel sunt fraieriti, unii au motive foarte intemeiate.
Numai ca "romanul mediu" care castiga 300euro si litrul de motorina 1E nu cred ca merge in medie 30.000km/an incat sa se justifice dieselizarea comparabila cu cea din Germania. Desi asta e o speculatie care s-ar putea sa fie gresita.
ozz86651
Oct 15 2006, 08:24 AM
Dieselurile vechi, aspirate, aveau intradevar fiabilitate mare, dar cu ce pret...
Cele noi, turbo alimentate, presiuni enorme in injectoare, turbina, etc.... nu cred ca traiesc mai mult ca un motor pe benzina si daca pica ceva te rupe de bani.
Cit despre consum, Honda mea Civic cu 140CP condusa abuziv scoate sub 8l % (mixt, dar bu gen bucuresti) si condusa frumos la viteza legala pe cruise control ~6l %. Cit de bine peste asta se poate cu un diesel de 140CP? 1l%? Cit ma costa in plus? ca sa nu mai spun de factorul subiectiv cu motorasul tractorasul vibratorul.
PS: comparatiile de perfomanta nu se fac intre motoare ci intre masini. Si soferi
.
cosmin45741
Oct 15 2006, 09:27 AM
@Legionaru, nu te cred... Pana la ce viteza ati facut liniuta sau pe ce distanta?
MR, nu toata lumea are chef sa mearga cu butelia/bomba in portbagaj. Pe langa faptul ca sunt convins ca exista o scadere destul de dramatica la capitolul performante.
Nu e deloc aceeasi clasa (Mazda are vreo 3-400 kg in plus), dar eu scot un consum mediu de 6.2-6.4. Pe cruise control la viteza legala, probabil ar fi 4-4.5, dar eu nu pot sa merg asa
air_wolf
Oct 15 2006, 10:22 AM
QUOTE(ozz86651)
Dieselurile vechi, aspirate, aveau intradevar fiabilitate mare, dar cu ce pret...
ce pret????
sint mai ieftine ca o turbina de diesel "actual"...
James Kilowatt
Oct 15 2006, 11:32 AM
@Cosmin
Butelia de GPL s-a dovedit mai sigura si statistic si experimental decat rezervoarele de benzina/motorina. De cand s-a introdus valva de eliberare rapida nu s-a mai inregistrat NICI UN incident datorat rezervorului de GPL. Inainte au existat cateva (numarabile pe degetele de la o mana) insa in accidente atat de dure incat oricum nu ar mai fi scapat nimeni. Un rezervor GPL normal nu se sparge, nu ia arde, nu explodeaza, spre deosebire de unul obisnuit. Doar se depresurizeaza atat de rapid incat stinge focul din jur....
Cu pierderile de performante ele exista in unele cazuri functie de instalatie. In cazul meu personal sunt masurabile, insa in nici un caz dramatice. Acum cateva luni am facut un test de demaraj: Etalonat vitezometrul cu GPS-ul, apoi filmat bordul si analizat filmul.
Date oficiale 80-120km/h Treapta 4/5 9.6s/13.2s
Date masurate GPL - 4/5 9.0s/13.9s
Benzina SP95 - 4/5 8.2/12.0s
Viteza maxima din carte o ating pe GPL cu clima pusa (iar pe benzina o depasesc). Intr-adevar la mine exista pierderide performanta, insa nu sunt dramatice si eu am o instalatie GPL cu doua generatii mai veche decat ce se baga acum....
Lucian55
Oct 15 2006, 12:20 PM
Eu am optat pentru diesel nu pentru consumul mai mic, care oricum nu e mai mic, ci pentru cuplu, intre motorul pe benzina si asta pe motorina este o diferenta de aprox 130 Nm, semnificativ, dupa parerea mea. Este adevarat, e si o diferenta de 30 de cp in favoarea benzinei, dar aceea nu am simtit-o la condus.
Parerea mea este ca majoritatea diselurilor sunt omorate de soferii care habar nu au ei cum se conduce un diesel. Ce zic ei, "domnle schimb viteza la 1200rpm... ca vad ca merge". Sau nu se gandesc ca atunci cand fac o tura mai de forja cu masina, sau cand au facut un drum mai lung motorul nu trebuie oprit imediat cum ai parcat masina, ci mai trebuie tinut pornit vreo 60 de secunde pentru ca turbina sa isi faca racirea calumea.
Leone
Oct 15 2006, 01:26 PM
ceea ce posesorii de diesel nu vor sa priceapa e faptul ca acest motor, cu toate ultra-tehnologiile prezente pe el, nu e un motor pt liniute si alte scamatorii de genul asta: am un prieten cu VW Golf IV 1.9tdi din 2002. masina a cumparat-o de noua si a utilizat-o numai el, intr-un ritm "barbar": schimbari de viteza numai la regim maxim, fara sa lase moroul sa se incalzeasca, etc. concluzia? la 90k km are deja "bucurii": trebuie schimbata turbina si un injector. costul reparatiei?peste 1000e....
Baby Blues
Oct 15 2006, 07:42 PM
QUOTE(ozz86651)
Dieselurile vechi, aspirate, aveau intradevar fiabilitate mare, dar cu ce pret... .
Am intalnit un VW Golf care avea cam 800 de mii km. fara sa fi facut vreo segmentare. problema ca era masina unui paurar care o plimba 60% prin padure. poate ii facea bine aerul curat.
. oricum nu facuse el toti km.
ozz86651
Oct 15 2006, 07:51 PM
Prin pret nu ma refeream la bani, ci la motoras de tractoras cu performante de masina de tuns iarba.
Dieselul este poate fi foarte rentabil, dar depinde de aplicatie. E un compromis, nu o solutie universala, un compromis care pe linga plusuri (consum, cuplu) are suficiente minusuri.
cosmin45741
Oct 16 2006, 08:05 AM
Ozz, in conditiile in care ai fi locuit in RO si ai fi platit 1 euro/litru, mai mult ca sigur una dintre cele 2 masini ale tale ar fi fost diesel...
Iar diesele-le moderne nu prea mai suna a tractoras si sunt destul de performante- vezi Le Mans
radu66490
Oct 16 2006, 08:22 AM
pretul:
dieselul e mai scump la cumparare dar mai scump si la revanzare,diferentza se recupereaza in proportie de 80%
fiabilitatea:
intr o exploatare normala cred ca daca un benzinar face 300 000km fara a incepe sa consume ulei un diesel trece de 450 000
sapt trecuta am vazut un golf 1.9 130 cu 475 000 km care facea italia,nu lua gram de ulei si un transporter de 2.4 tdi cu 650 000km neumblat la motor(au schimbat pompa de injectie si altele dar nu s a desfacut motorul niciodata)
performante:
in mod normal folosesti motorul intre 2000 si 4000 turatie la care dieselul e net superior.corect la puteri egale daca duci benzinarul in 6500 ture iei doua lungimi de masina in fata dar ce folos.daca pleci pe undeva cu un prieten cu dieselul si ala merge cu 3-3500 ture tu,ca sa te tii de el o tii pe la 4-5000.consumul o sa usture.tipul cu avensisul..n ai incercat si o repriza in treapta 4 sau 5 de pe la 100 sau 120km/h????s ar putea sa ramai in urma cu mai multe lungimi de masina
consumul:
eu am o omega de 2.2 dti de 120 cp,consuma 7.5-8.5l%.masina are 5m si 1.7t.daca era pe benzina de 2000care era consumul?9la drum si 14 in oras?iarna 16??e o diferenta notabila nu?iar daca alergi cu un benzinar.....un prieten cu a4 1.8t poate sa treaca de 10 la drum daca se grabeste
daca juma din europa a trecut pe diesel in ultimii 15 ani asta nu va spune nimic?benzinarul e la sfarsit de evolutie,mai mult de atat nu pot sa scoata din el,asta e,dieselul e inca in perioada de pionerat si deja ``semne bune anul are``
tot ce se poate reprosa este zgomotul,dar trebuyie sa recunoate ti ca s a redus substantial in ultimii ani
Arheopterix
Oct 16 2006, 08:56 AM
Performantele dieselurilor actuala provine din investitia de tehnologie si cercetare.
Cum am mai scris,motorina era f ieftina acum 15-20 de ani.Asa ca s-a investit enorm in developare.Oamenii cumparau diesel din economie.
Cunoscuti in anii 80,schimbau BMWul pe benzina cu un Golf GTD cand ieseau la pensie.
Au incercat sa dea lovitura ,si au reusit partial.
Numai ca si autoritatile sau scmekerit si au scumpit mult motorina si impozitele.
Daca s-ar fi bagat la fel in benzina,ar fi o diferenta enorma.
Pur si simplu acum banii bagati in cercetare si modernizarea motorinelor trebuie scosi + profit.
Daca ne gandin ca motorul pe motorina datoreaza o mare parte din performante turbinei,fara de care i-si pierde suflarea destul de mult.
James Kilowatt
Oct 16 2006, 09:22 AM
@radu
chestia cu fiabilitatea e a naibii de discutabila. Exista TDI-uri NOI care halesc ulei. Eu stiu un tip cu un fiat uno cu motor de tuns iarba (1.1L) care a trecut de 300.000km. Ii ieseau arcurile din scaune, insa motorul era brici.
Faptul ca jumatate din europa a trecut la diesel nu inseamna nimic. Faptul ca jumate din europa a trecut la comunism inseamna ca tre' sa-l clonam pe lenin?
Dieselul e OK, insa nu neaparat pentru toti care l-au cumparat.
ozz86651
Oct 16 2006, 10:22 AM
Nu TOATE tdiurile halesc ulei?
Cosmin, eu personal nu am nimic impotriva dieselului (chestia cu performantele se refera la diesel aspirat) dar mi-as face un calcul complet ca sa cumpar asa ceva... bani care ii recuperez la revinzare sint barbi, intre timp de banii aia de indatorezi si platesti dobinda si ii tii blocati X ani. Dieselul nu merita si punct daca mergi putin, nici in Romania.
Cit despre moartea benzinarelor
sint citeva tari in care dieselul e aproximativ ilegal, cum ar fi Grecia, USA si Japonia. Ultimele doua sint piete auto al naibii de mari. Cum aglomeratia creste si toata lumea are masina in ziua de azi, si obsesia poluarii e din ce in ce mai puternica, nu prea vad sanse sa se inverseze tendinta... din contra e posibil in 20 de ani sa dispara si din europa (ma rog, in 20 de ani se prea poate sa dispara toate masinile as we know them
). Americanii au ales ca alternativa cu consum mic hibridul, e deja plin de ele pe strazi (plin e un fel de-a zice, dar vad citeva pe zi lejer) si mestecul de alcool E85. O timpenia majora de altfel ca si biodiselul, numa solutii de cacao, dar asta avem.
Dan52141
Oct 16 2006, 10:22 AM
QUOTE(MR28673)
@radu
chestia cu fiabilitatea e a naibii de discutabila. Exista TDI-uri NOI care halesc ulei. Eu stiu un tip cu un fiat uno cu motor de tuns iarba (1.1L) care a trecut de 300.000km. Ii ieseau arcurile din scaune, insa motorul era brici.
Faptul ca jumatate din europa a trecut la diesel nu inseamna nimic. Faptul ca jumate din europa a trecut la comunism inseamna ca tre' sa-l clonam pe lenin?
Dieselul e OK, insa nu neaparat pentru toti care l-au cumparat.
Sa nu exageram ... comparatia cu bolsevismul este fortata, nimeni nu cred ca si-a dorit comunismul, el a fost impus cu ajutorul tancurilor si a crimelor de catre bolsevici ... aici este vorba de liberul arbitru
, dupa mine merita sa-ti iei diesel doar daca faci foarte multi km sau daca ai bani ... relativ mai multi dar nu foarte multi
si vrei sa pleci primul de la
semafor prin orasele astea aglomerate unde urmatorul stop este la 100 de m, aici cuplul dieselului isi spune greu cuvantul ... pana turezi tu benzinara ai ajuns deja la celalalt stop si baiatul cu mororina este acolo de mult ... pe scurt
- pret mare la achizitie (valoare mai mare la revanzare, cel putin in romania
)
- costuri de intretinere mai mari
- pretul motorinei cred ca se va apropia fff mult de cel al benzinei
- motor mai pretentios la condus
- dependente de motorina de buna calitate, cel putin modelele mai noi
Eu cred ca in curand si noile benzinare o sa aiba consumuri mai mici si atunci chiar nu se mai merita sa te complici cu un astfel de motor pe motorina
parerea mea
Leone
Oct 16 2006, 10:26 AM
@radu: faptul ca dieselul e f performant acum se datoreaza investitiilor enorme facute de producatori in tehnologii moderne...dar printre altele, mare parte din performante se datoreaza turbinei, care lipseste la marea majoritate a benzinarelor; compara tu un turbo-diesel actual cu un turbo benzinar de aceeasi cilindree si sa vedem ce obtii? sunt sigur ca dieselul ia bataie in cazul asta si pe domeniul 2000-4000rpm
ps: poti compara de ex Audi A4 2.0 TDI 140cp si 2.0 TFSI 220cp....sa nu-mi zici ca dieselul e mai performant!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.