Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW, Mercedes si VW fac lobby pentru diesel
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2, 3
radu66490
ma refeream la consumul de ulei exagerat de mare nu la cel normal dat de carte

de ce ar fi reviziile ma scumpe,doar filtrul de motorina difera,bine e mai scump cu cat???500 000lei

cum sa fie mai ``pretentios la condus dieselul``???????rabda si suporta orice,chiar si pe prietena mea care abia are carnet de 2 sapt,loool
florin55503
asa cum dieselurile noi sunt mai pretentioase la motorina si benzinarele noi cu injectie directa sunt la fel de pretentioase. diferenta de pret in favoarea motorinei va ramane pt ca e o chestie psihologica.
e adevarat ca la dieselurile moderne trebuie sa ai grija sa racesti turbina dupa ce ai dat alergat-o, ca nu trebuie sa schimbi la 1800 si apoi sa iti cada turatia la 1200 (multi fac chesti asta. sii viitorul socru face la fel) sau alearga masina imediat ce au pornit

cu atentie poti merge cu un diesel sute de mii de km fara probleme la motor(sa nu aiba probleme specifice din fabrica)
James Kilowatt
QUOTE(florin55503)
siicu atentie poti merge cu un diesel sute de mii de km fara probleme la motor(sa nu aiba probleme specifice din fabrica)



Si cu un benzinar la fel

@Dan
Nu spun ca dieselul a fost impus ca si comunismul, ci a fost o alegere. Insa faptul ca un numar mare de oameni l-a ales nu inseama ca e si alegerea cea mai buna. Unii oameni voteaza cu comunistii (declarati sau mascati) in europa la 15 ani dupa caderea zidului berlinului si dupa ce toata lumea stie cum se traieste in Coreea sau Cuba. Multi prefera sa creada ce li se spune decat sa rationeze singuri. Informatiile exista, calcule pot fi facute, insa degeaba. Si comunismul e o alegere buna... pentru roboti sau furnici biggrin.gif
Leone
QUOTE(radu66490)
ma refeream la consumul de ulei exagerat de mare nu la cel normal dat de carte

de ce ar fi reviziile ma scumpe,doar filtrul de motorina difera,bine e mai scump cu cat???500 000lei

cum sa fie mai ``pretentios la condus dieselul``???????rabda si suporta orice,chiar si pe prietena mea care abia are carnet de 2 sapt,loool


toate consumabilele sunt mai scumpe la diesel comparativ cu beninarele

si intr-adevar dieselul e mai pretentios in sensul ca trebuie sa ai grija de el dc vrei sa te tina multi km (asa cum bine a explicat florin).
radu66490
QUOTE(Leone)
toate consumabilele sunt mai scumpe la diesel comparativ cu beninarele


ce consumabile??doar filtrul de motorina si filtrul de ulei e diferit.iar diferenta este intradevar la filtrul de motorina
altceva ce i mai scump?filtrul aer?polen?placutele de frana?sunt la fel,nu conteaza ca i benzinar sau diesel
Leone
pai da, astfel ca orice revizie la diesel e in medie cu 100ron mai scumpa
Lucian55
La mine diferenta dintre revizia la diesel si aceeasi revizie daca as fi avut benzinar-ul este doar de vreo 130 RON.
Mai sunt si alte avantaje cum ar fi faptul ca eu fac suta mai repede decat un prieten cu aceeasi masina dar motor pe benzina (linie dreapta), Pe serpentine .. nu cred ca mai e nevoie sa zic cine este mai avantajat, ca deh.. cuplu MARE la turatie mai mica. Inchipuieti, el ca sa ajunga la acei 300 NM tre sa urce mai mult in ture, eu am 500NM de pe la 1800rpm
Consum ? hee.. aici e durerea, in oras eu iau 12 daca merg linistit , el ia 15 cel putin. Daca o tin in forja ajung la 16 maxim, el ajunge la peste 30.
Nu spun acuma ca diselul este motor pentru curse, dar vreau sa spun ca nu este inferior.
James Kilowatt
legenda asta cu cuplul devine stresanta fiind repetata ca o incantatie biggrin.gif. In plus, tema a fost dezbatuta in detaliu pe multe alte topicuri.
Cuplul motorului e multiplicat de transmisie. La benzinare, e multiplicat in general mai mult decat la diesel in asa fel incat la roti ajunge cam acelasi lucru.

Ce-ar fi sa facem niste calcule exacte in locul unor pareri greu de verificat?

Eu am 130CP si nici un complex pe serpentine sau la semafor fata de un TDI cu doua rosii care are tot atat. In treapta a 5-a, sa zicem la 120km/h am la roata cam 525nm int-a 5-a si 850nm intr-a 3-a (la motor am maxim 184nm).
Face cineva calculul si pentru un passat sau un alt diesel diesel cu putere asemanatoare?
Pun toate curbele cuplu roata/treapta viteza/viteza:

Cine vrea sa o faca pentru masina lui si are o diagrama cuplu-viteza corecta si rapoartele de demultiplicare totale corecte, sa dea un pm si dau fisierul excell wink.gif
HalbaSus
MR, stii care e problema, problema e ca vre-o 70% din benzinarele de pe strazi sunt motoare normal aspirate cu cilindree sub de maxim 1.8 iar 80% din dieseluri sunt motoare supraalimentate de peste 1.8... Deci e normal ca benzina sa fie asociata cu putere mica.
James Kilowatt
Corecta observatia

In plus multe diesele au cutia de viteze ceva mai scurta (raportata la turatia motorului), adica atinge turatia de putere maxima la o viteza mai scazuta decat un benzinar (dau din nou exemplul cu clio dci si ibiza mea. clio are la 160 turatia de putere maxima intr-a 5-a, iar ibiza mea intr-a 4-a... ibiza intr-a 5-a ar atinge turatia de putere maxima abia la 210km/h).
Din motivul asta in general par mai nervoase... de fapt, SUNT mai nervoase in aceeasi treapta de viteza. Insa asta nu inseamna ca sunt mai nervoase oricum....
Valentin50014
MR, cred ca te cam grabesti si nu citesti cu atentie.
QUOTE(Lucian46847)
Pe serpentine .. nu cred ca mai e nevoie sa zic cine este mai avantajat, ca deh.. cuplu MARE la turatie mai mica. Inchipuieti, el ca sa ajunga la acei 300 NM tre sa urce mai mult in ture, eu am 500NM de pe la 1800rpm


La aceeasi turatie a motorului, un diesel va avea mereu un cuplu mai mare decat un benzinar de aceeasi putere. Daca n-am fi asa insemana ca masinile sunt de puteri diferite... ceea ce schimba datele
...tot de pe alt topic...
Este clar ca daca ti motorul aproape de rosu, un benzinar face fata unui diesel, dar cu ce pret? Benzinarul este si mai gurmand si devine, probabil, si mai zgomotos
radu66490
mr
treaba asta cu cuplul motor nu i vrajeala,e chiar interesant sa conduci un diesel sa l vezi cum pleaca din aproape orice turatie
si crede ma pe cuvant la 120kmh in a 5 a,tdi cu alea doua rosii de duce tu te mai gandesti
ai cei 133 cp la 6000rpm,pina atunci......cuplul te salveaza
iar pe serpentine o sa cam incingi motorul sa stai dupa un tdi cu alea rosii
condu un diesel performant 3-4 zile si o sa ti schimbi opiniile
James Kilowatt
@Valentin
Repet, conteaza cuplul la roata nu la flansa motorului. La flansa, si curba unui benzinar 16V modern e similara unui diesel. In cazul meu am peste 90% din cuplu intre 1800 si 5800rmp, adica pe vreo 70% din plaja de turatie a motorului meu, si nu are VVT. La capitolul asta e absolut comparabil cu un diesel. Un benzinar la 3000rpm e la fel de natural ca un diesel la 2000.

Consumul nu are nici o legatura cu turatia, ci cu cat de tare bagi talpa. Poti fi si la 2000, daca dai blana suge........ mai mult decat daca ai 4000 si mergi constant sau accelerezi treptat. De fapt, asta e valabil si la diesel.

@Radu
Am condus. Alea care au putere merg, alea care nu, nu.......biggrin.gif Mi-a placut foarte mult multijetul de 1.9 si 150CP din toate punctele de vedere.

Motorul nu mi s-a incins la nici o masina de la mers la 6000rpm... nici macar la moskwich. Doar in stat pe loc la relenti se mai ducea acul cu juma' de grosime mai sus....

Nu am nimic cu dieselul.... dinpotriva, probabil ca urmatoarea rabla pe care o iau s-ar putea sa fie diesel. Un multijet de 150CP nu m-ar deranja deloc, pus eventual pe o astra wink.gif Insa eu am mers in ultimul an aproape 40000km.
In Belgia nici una pe GPL nu mi-ar sta deloc in gat. Insa pentru motoarele cu injectie directa inca nu a aparut GPL sad.gif Insa poate ia sotia examenul de miercuri si atunci in vreo doi ani imi iau un Saab pe benzina turbo de 2.3L, ca ala merge sigur si pe GPL biggrin.gif
Valentin50014
Nimeni nu spune ca nu are importanta cuplul la roata. Nu asta e problema. Probabil un diesel de 130 CP este la fel de performant ca un benzinar de 130 CP. Ceea ce a vrut el sa spuna este faptul ca la benzina trebuie sa retrogradezi, ca altfel diesel-ul ia un avans bunicel.
Dieselul are un avantaj major fata de benzinar: "ergonomia"

Acum n-o sa ajungem sa ne indoim de faptul ca diesel-ul consuma mai putin, indiferent de turatie, nu-i asa?
air_wolf
da' de ce nu schimbati frate pinioanele? sa aveti 5400rpm si 10km/h??? da' urcati oriunde la ralanti. si pe pereti daca "vrea muskiu' vostru".

valentin are dreptate ( blink.gif biggrin.gif recunosc) cind vorbeste de ergonomia unei masini diesel. dar atentie, daca masina e submotorizata, dieselul e mai mult decit dezagreabil la condus. trebuie turat in draci. cu octavia break de 90cp, cu bagaje si inca 3 persoane dupa noi, trag pe serpentine intr-a treia si chiar a doua. fara bagaje si doar doua persoane merge fara probleme.
fishbone
O avea diesel cuplu mare la ture mici, dar are reprize scurte si ma dispera.
ozz86651
Eu nu inteleg ce ne certam aici.
Nu aree nimeni nici o indoiala ca un diesel consuma mai putin ca un benzinar, dar fiind mai scump nu renteaza mereu. Dar sa fie clar, parte din avantajul asta vine de la metoda prin care se masoara combustibilul: daca era la kg, motorina fiind mai grea nu mai iesea mare avantaj. Motorina pur si simplu impacheteaza mai multa energie pe litru.

Si asta e singurul avantaj, sa nu-mi spuna nimeni ca dieselul e placut de condus, rafinat sau sportiv ca nu-i. Dieselul se ia din motive financiare si gata. Si nu-i nici o rusine in asta... din contra petrolul fiind o resursa asa fragila, e important sa ai o masina care consuma putin.
Dar nu-i scoateti calitati pe care nu le are. Chestia cu cuplul e vrajeala si a explicat MR de ce. Dieselul nu "trage", e o simpla impresie subiectiva... uitati-va pe date ca in majoritatea cazurilor la 0-100 un diesel e sub benzina (evident nimeni nu face 0-100 toata ziua dar e argument obiectiv). Motorul la diesel e mai greu si e pe fata, ceea ce nu-i bine deloc.
Impulse
Amatorii sigur ca nu au auzit... :angel:

de exemplu130d si sportiv si rafinat si puternic:

http://bmw-yachtsport.com/ys/en/racing/kw/...06_06_21_2.html

http://bmwquebec.ca/bmw/news/older_news/news/120d_racer

http://carsguide.news.com.au/story/0,20384...5003140,00.html

http://autoreview.belproject.com/item/31

Placut de condus? fara doar si poate.
Rafinat? Desigur.
Sportiv? Si-a dovedit deja calitatile din plin cu toate vorbele susotite pe la colturi de carcotasi.

Poate un 535d?"...the automatic-only 535d Touring driven here covers the sprint from 0-62mph in 6.6 seconds". Cam bate deja cateva benzinare nu-i asa?
http://www.autoexpress.co.uk/news/motoring...5d_touring.html

Dieselurile BMW nerafinate? Daca esti pe dinafara poti sustine asa ceva... biggrin.gif

"BMW produces the finest diesel engines in the world".
"Having won numerous accolades, including Best Upper Medium Diesel and Executive Diesel in Fleet Week’s 2002 awards, BMW’s range of diesel models continues to lead the way in terms of performance, economy and refinement."
http://www.carpages.co.uk/bmw/bmw_makes_di...ve_10_01_03.asp

"The 535d is not only the best diesel in the world, it is arguably the best car in the world because it is such a complete package":

http://findarticles.com/p/articles/mi_m301...185/ai_n9525628


"But it is very difficult to argue against a car that delivers as much as the 535d in terms of performance, economy, emissions, comfort, practicality and sheer driving pleasure."

Deci, concluzii avizate sau declaratii de amatori ? laugh.gif
ozz86651
Impulse, eu nu m-am referit la dieselurile bmw ci la diesel in general dar imi pare bine ca te-ai atacat biggrin.gif. Ia spune care e mai rafinat 535 sau 535d? 130 sau 130d? ce ti-ai lua intre astea 2 daca ai avea bani nelimitati? Le-ai condus pe amindoua? Numa un copil poate sa creada ca aia din reviste s-ar referit la diesel asa in general.... ei le-au comparat cu alte diesele. Compara-le cu benzinare la acelasi nivel si o sa-ti cam iasa pe nas cind moare motorul la 4000rpm si biriie si vibreaza, ca bmw nu poate sa faca miracole. Asa nici nu s-ar mai fabrica benzinare ca dieselul e superior pe toate planurile... ei bine, e superior pe UN SINGUR plan. Diesel = economie. Nimic altceva.
PS: nu veniti cu le mans-ul ca vi-l demontez imediat. blush.gif

PS2: interesant e ca te impeidici iar in argumente. Firmele cu adevarat upscale (nu bmw, stai jos, bmw e o marca accesibila si relativ banala) nu folosesc diesel deloc. Daca e asa meserias, de ce?
cosmin45741
Ozz, shut up. Nu stiu cate diesele ai condus tu in viata ta, dar esti pe dinafara in domeniu. Si o sa-ti demonstrez imediat:
Am vazut o emisiune la Top Gear, in care un 535d batea pe circuit un M3. Aveti timpii aici:
http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/

De ce? Sa vedem si datele:
535d:
cc: 2993 cmc
cai: 272
cuplu: 560nm/2000 rpm !!!
consum combinat: 8l/100 km blush.gif
greutate: 1735 kg

M3:
cc: 3246 cmc
cai: 343
cuplu: 365nm/4200 rpm
consum combinat: 13.4l/100 km
greutate: 1570 kg

Fara sa mai insist asupra suspensiei sportive a M3-ului comparativ cu cea facuta pt. confort a seriei 5, va rog sa-mi explicati ce altceva in afara de cuplul imens si elasticitatea motorului l-au facut sa-l bata pe circuit pe "eternul" sportiv al bavarezilor...[/b]
James Kilowatt
Si totusi, de ce nu faci comparatia cu M5 care e cam aceeasi caroserie? Ca sa nu comparam mere cu pere....
Sau ca sa o luam altfel, pe ce loc e primul diesel din clasamentul respectiv? Cate masini cu cuplul la jumatate sunt mult in fata in clasament? Pai de ce?
Ca si cum asta ar avea vre-o semnificatie biggrin.gif
cosmin45741
Mai gandeste-te MR, mai gandeste-te... Daca te uiti atent in tabel vezi ca e pe locul 56 din 85, e singurul diesel si mai mult decat jumatate sunt considerate "super car-uri".
Iar faptul ca bate M3-ul nu e o chestiune de caroserie, ci de motor. Caroseria ar avantaja clar M-ul: mai usoara, mai joasa, cu suspensia mai sportiva, etc...
radu66490
ozz,habar nu ai despre ce vorbesti
cred ca ultimul diesel cu care ai mers a fost aro 244
florin55503
daca ne referim strict la bmw datele spun ca motoarele turbo diesel sunt mai rapide decat cele aspirate similare pe benzina (nu cum mult doar cu putin).
ozz86651
QUOTE
, e singurul diesel


QED.
Oricum TG e emisiune de DIVERTISMENT, nu e inginerie, nu face teste riguroase, si are foarte mult subiectivism. Tot ce se da pe tv e adevarat acum? Daca tu chiar crezi ca pe circuit o masina poate sa bata alta cu vreo 70CP in plus si 200kg in minus indiferent din ce sint obtinuti CP aia (wankel, electric, aburi) esti atit de indoctrinat ca nici nu prea merita discutia (just for fun smile.gif). Cum a fost testul ala, nu le-a dat voie sa schimbe viteza, au stat mereu in a 6a? Pe circuit nu are nici o importanta cuplul, un pilot scoate totul din masina oricum. Gindeste-e ca masinile de F1 au cuplu foarte mic (sub 3000 rpm nici nu poate sa invirta motorul, se ineaca, asa-i de slab). In mod ironic mai toate masinile de circuit sint aspirate cu benzina, si scot performante formdabile. Motocicletele sint la fel, supersporturile n-au deloc cuplu sub 6000. Cum poti sa crezi asemenea barbi? Ce-i asa greu sa tii o masina la rosu tot timpul?


Radu: ia zi domle exact ce am gresit. Punct cu punct. Cu date, nu vorbe. Se duce dieselul mai sus de 4000? cam cu cit? are perfomante bune? arata-mi si mie, da nu un exemplu de la bmw (acolo stiu ca-s niste anomalii), ci vreo 10. Nu e motorul diesel, chiar si modern, mai greu ca cel cu benzina? Ce masini sport sau de lux au diesel?

Again: diesel nu e pentru performanta, nu e pentru lux, nu e pentru confort, nu e pentru poluare.
air_wolf
ozz, las-o balta. am mers mai multi cu bmw-uri si totusi trebuie sa recunastem ca dieselul lor e muuuult peste 1.9 tdi. si peste anumite benzinare, tot muuult peste e.
exact asta imi place la TG - subiectivismul si testele. biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE
Again: diesel nu e pentru performanta, nu e pentru lux, nu e pentru confort, nu e pentru poluare.


Aici nu sunt de acord, un diesel are cuplul la turatii mai joase deci va trebui sa schimbi viteza mai rar (egal comfort), un diesel consuma mai putin deci va trebui sa te opresti mai rar la benzinarie (egal comfort), dieselurile moderne (exceptand PD-urile) sunt suficient de silentioase (deci aici benzinarele nu au un avantaj semnificativ la capitolul comfort). Si cand ma refer la comfort in conducere nu ma refer la mine, care indiferent ce masina conduc o tin in portiunea de sus a turometrului si merg "like my hair is on fire", ma refer la taica-meu, sau la oameni de varsta a doua care nu ar retrograda inainte de o depasire nici picurati cu ceara, acestor oameni li se pare mai comfortabil dieselul... and there i said it: dieselul e pentru batrani blush.gif Cu toate astea nu pot sa zic ca nu imi place acceleratia masinii mele... e chiar cool... e drept ca as da-o pe un benzinar V6 sau 6L blush.gif
ozz86651
Pai daca o luam asa, depinde cum definesti confortul: si eu ma simt mult mai confortabil cu un motor care nu-mi baga prea adinc mina in buzunar, ca nu0s nabab, asta nu insemna ca ala e confort. Maybach, rolls, bentley etc ala e confort, nu cum crede fiecare. Nu vrei sa schimbi viteze, iti iei automata, nu diesel.
Da mai bine ia vezi care e cuplul la roti la diesel in viteza a 5a, sa-ti arat eu ca daca nu vrei sa retrogradezi, poti sa nu retrogradezi si in benzinara, diferenta la roti nefiind chiar asa mare.

QUOTE
si peste anumite benzinare, tot muuult peste e.


Da, ce sa spun, foarte relevant. Dacia 1310 e tot un anumit benzinar.
Nicolae30758
cu parere de rau pentru dizelisti, dar ozz are dreptate. eu conduc un passat tdi (cu i rosu)-nu va uitati in semnatura ca am schmbat-o, fiind masina de companie. si este exact cum spune ozz. la 4000-5000 de ture moare si scuipa motorina pe la esapament, baraie si vibreaza si daca esti in depasire la turatia asta tot cuplul ala vestit s-a dus. reprizele la cutia cu sase viteze sunt scurte si enervante, iar pe la 120km/h sau mai mult nu te mai auzi unul cu altul in habitaclu si eu unul abia astept sa ma sui in honda si sa simt rafinamentul vtec-ului. dizalul are meritele lui incontestabile, dar dupa parerea mea (subiectiva dealtfel) e bun pentru tractoare si camioane nu pentru automobile. tot vorbim de cuplul ala de parca ma duc sa ar. or fi si dizale rafinate pe la bmw (impulsivu stie mai bine), nu stiu nu le-am condus, dar ce motorine am condus pana acum nu m-au dat pe spate, iar cele de putere mica si fara turbine si alte alea sunt chiar penibile. asta este parerea mea si pentru cei care ma intreaba cate motorine am condus le intorc si eu intrebarea: de cand nu au mai condus o benzinara adevarata ??
air_wolf
in afara de citva de aici, citi ati condu motoare mai mari de 2000cmc? ca sa stiti ce-i aia power intr-o benzinara si cuplu adevarat intr-un diesel? :bash: cititi si voi toate posturile, si o sa vedeti ce-am scris de minunata octavie diesel. in rest e masina ok.
radu66490
uite aici ozz
doar la audi,nu ma pune sa caut pe la mai multe firme,probabil tot ceva de genul asta gasesc
puturos dieselul,asa i:D,``nu trage``
si daca se duce pina in 4500-5000 rpm care i problema?dieselurile au cutia mult mai lunga,daca tot acolo ies(sau mai bine) care i problema

A3Standard 2.0 TDI 140 PS S tronic
PricePrice£19,505
Driving PerformanceTopspeed 129 mph
Acceleration 0-100 km/h 9 Seconds
Fueltype51Consumption (Urban)37 mpg
Consumption (Extra-urban)58 mpg
Consumption (Combined)49 mpg
Carbondioxide Emissions157 g/km

A3Standard 2.0 FSI 150 PS tiptronicy
PricePrice£19,245
Driving PerformanceTopspeed 130 mph
Acceleration 0-100 km/h 10 Seconds
Fueltype98Consumption (Urban)25 mpg
Consumption (Extra-urban)48 mpg
Consumption (Combined)37 mpg
Carbondioxide Emissions190 g/km

A4 SaloonStandard 3.0 TDI quattro 233 PS 6 speed
PricePrice£27,800
Topspeed 153 mph
Acceleration 0-100 km/h 7 Seconds
Consumption (Urban)26 mpg
Consumption (Extra-urban)47 mpg
Consumption (Combined)37 mpg
Carbondioxide Emissions206 g/km

A4 SaloonStandard 3.2 FSI quattro 256 PS 6 speed
PricePrice£27,710
Driving Performance
Topspeed 155 mph
Acceleration 0-100 km/h 6 Seconds
Fueltype98
Consumption (Urban)18 mpg
Consumption (Extra-urban)37 mpg
Consumption (Combined)26 mpg
Carbondioxide Emissions259 g/kmy

A8SE 4.2 TDI(DPF) quattro 326 PS tiptronic
PricePrice£60,500
Driving Performance
Topspeed 155 mph
Acceleration 0-100 km/h 6 Seconds
Fueltype51
Consumption (Urban)21 mpg
Consumption (Extra-urban)39 mpg
Consumption (Combined)30 mpg
Carbondioxide Emissions249 g/km

A8SE 4.2 FSI quattro 350 PS tiptronic
PricePrice£59,815
Driving Performance
Topspeed 155 mph
Acceleration 0-100 km/h 6 Seconds
Fueltype98
Consumption (Urban)18 mpg
Consumption (Extra-urban)35 mpg
Consumption (Combined)26 mpg
Carbondioxide Emissions259 g/kmEmission
florin55503
QUOTE(air_wolf)
in afara de citva de aici, citi ati condu motoare mai mari de 2000cmc? ca sa stiti ce-i aia power intr-o benzinara si cuplu adevarat intr-un diesel? :bash: cititi si voi toate posturile, si o sa vedeti ce-am scris de minunata octavie diesel. in rest e masina ok.


ai foarte mare dreptate.cand am condus pt prima data cu 530 ( o conduceam la fel cum imi conduc eu supernova pe vremea aceea) nu mi se parea cine stie ce diferenta. in momentul in care treceai de 4000 de ture abia mai puteai sa tema tii de volan. cu motorul de 3500 senzatia e si ma si. in plus motorul in 6 cilindri e superb daca ai 1200 de ture cu a III-a nu tremura nu da semne ca se ineaca e foarte elastic. in schimb la 330 d (l-am condus foarte putin si nu am apucat sa imi fac o idee) cum apasa soferul pedala de acceleratie (aproape indiferent de turatie) te baga in scaun si e foarte greu sa te mai ridici.

dar tot e nevoie sa schimbi intr-o treapta inferioara pt a obtine toata puterea. pe cand la diesel ai impesia ca ai forta mai mare

la diesel ce e foarte nasol ca in unele depasiri la limita la viteze mari s-ar putea sa ramai fara putere. de aceea apreciez foarte tare dieselul de la honda. se conduce aproape la fel ca un benzinar
radu66490
a..uite si la opel
astra

1.8i 16v vvt
140cp
130mph
0-60mph:9.4
30-50mph in treapta
a patra:6.7 s
consum:7.5

1.9cdti 16v
150cp
130mph.
0-60mph:8.3
30-50mph in treapta
a patra:5.9s
consum:5.8
air_wolf
oricum, se presupune ca la 130/140kmh nu esti la limita cu masina, fie ea diesel sau benzina. la bmw pe rosu ai peste 200 - deci unii mai si abereaza cu depasiri&stuff.
da, la motoare mici sau generatii mai vechi (la felicia 1.9d) exista o problema la depasiri, si asta am resimtit-o de mult ori. si la astea, care sint multe si marunte se face diferenta: intre diesel mic si benzina mica e de preferat benzina mica. intre diesel mare si benzina mare, e de preferat diesel mare. cel putin asta imi spune experienta. beer.gif beer.gif beer.gif
florin55503
vorbeam de motoarele cu putere rlativ mica. 75-100 de cai. la 307(90 de cai) la peste 130 depasirea unei masini care circula si ea destul de tare e destul de periculoasa daca nu vii lansat. cu o masina pe benzina de aceiasi putere depasire va fi mai usoara.
James Kilowatt
@Radu
Ce demonstreaza exemplele alese de tine?
Ca la puteri asemanatoare ai performante asemanatoare. Si ca la diferente de cuplu mari ai performante asemanatoare......
Rezultatele par aleatoare. Ele depind probabil de cutie.... la aceeasi putere, care intra in rosu mai devreme iese mai bine la demaraj. Nu se vede de nicaieri importanta cuplului ci doar a puterii.

PS O dam in offtopic....cuplu vs putere s-a tot discutat pe alte topicuri.
radu66490
mr
nu ma intereseaza ce cutie are,cu ce rapoarte,daca merge bine
nu am aceste masini testate pe circuit dar probabil diferentele ar fi mai mari in favoarea dieselului

ce am vrut eu sa spun este ca dieselul are performante comparabile cu benzina,la un consum mult mai mic,si acest motor este inca la inceput de cariera.

iar la condus,cine a avut un diesel bun nu cred ca mai trece cu una cu doua la benzinar
codrin81776
interesanta discutie....
fara a fi un specialist va pot spune din ce am condus eu.
am o fabia de 1.4 MPI si un punto de 1.3 multijet
nu discutam despre confort, ci doar de motorizare...
fabia pina la constanta ma costa 1.3 milioane cu ceva mers prin oras....
punto un plin, adica tot 1.3 milioane am facut bacau-tg mures si retur si am mai mers inca o saptamina prin oras....
tata are 68 de ani, i-am dat fabia....si spune..."nu prea te scoate din incurcaturi masina asta"...pe cind 1.3 multijetul...prin viraje, serpentine, in panta...e o placere...pleaca din turatie mica.
ultima data cind am fost la tg. mures am facut 3 ore si 45 de minute...adica i-am dat jar binishor....si mi-a crescut consumul....pina la 5.1, ca deobicei imi lua 4.5...m-au depasit pe drum doar 2 masini....un Q7, si un passat cu numar HR-01-POL, pe care l-am lasat ca avea girofar...smile.gif))))))))
in concluzie, puteti sa-mi aratati scheme, teste, diagrame....eu sunt atit de incintat de dieselul asta micutz....ceva de groaza....si cind il aud pe ozz...ma busheshte risul, asta ca sa fac putin trecerea off-topic....ozz dear, ai batut cimpii ca ar fi vrajeli motoarele alternative (ele exista, le-am vazut eu in AREA 51...lol), ai batut cimpii ca motorul diesel e slab (chiar ieri jay leno, care are o colectie impresionanta de masini, a demonstrat la el in garaj de cuplu impresionant are un rahatzel de motor cu aburi).....dar de cind ai spus ca diesel-ul ar fi un motor de compromis, crede-ma pe cuvint ca nici nu mai citesc posturile tale.
Arheopterix
CE motor pe motorina se poate compara cu un HEMI V-8?
codrin81776
erata.....
rindul 4 de jos in sus.....ozz batuse cimpii cum ca motorul cu aburi ar fi slab...
sorry
Lucian55
1. mersi Impuls pentru sustinere.
2. Zicea cineva mai sus ca la viteze "mari" numai ai destul cuplu la diesel datorita turatiei mai mari. Nu am condus eu multe motoare diesel dar va spun ce se intampla la cel de acum. Ca sa ajung la turatia maxima in viteza a6a am cam ... hmm... 245 km/h blush.gif Eu pana acum nu am avut niciodata problema asta. intotdeauna mai am suficiente trepte de viteza pentru cei care merg cu 120-130.
Cred ca ai fi uimit cat de bine trage masina mea dupa 200km/h.
"Dieselul il iei doar pentru economie" Is that so ? .. tu esti de parere ca dupa ce am dat o suma frumusica pe masina asta ma uit la consum ? :wave: Este doar cu mult mai bine ca mai consuma si putin dupa ce ca merge mai bine.
3.Ozz de curiozitate pe ce masini diesel ai mers ? ai mers cu vreunul mai mare de 1.9 TDI ?
James Kilowatt
@Lucian
Nu-mi spune ca un benzinar de 220CP gafaie la peste 200 datorita lipsei de cuplu... sau ca nu poti intra intr-o depasire la 120. smile.gif Chiar si unul aspirat.

Hai sa incheiem totusi topicul cuplu vs putere. Exemplele date de radu dau diferente mici, in unul e dieselul mai rapid, in al doilea benzinarul si in al treilea egalitate la puteri similare. Pentru unii ar fi clare exemplele date de Radu.

Hai sa luam doua exemple semnificative. Doua masini de greutati similare, o diesel si o benzinara de puteri asemanatoare si diesel cu cuplu MULT MAI MARE si apoi un diesel si o benzinara de puteri diferite insa cupluri asemanatoare.

Primul caz: Mazda 3 2.0 150CP D VS VW Golf TDI 140CP
1310kg VS 1280kg
133CP VS 131 CP
187nm@4500rpm VS 320nm@1750rpm
0-100km/h
9.0s VS 9.3s
Vmax 200 VS 203

Cu alte cuvinte, puteri asemanatoare, diferenta mare de cuplu, performante asemanatoare.

Cazul 2
Mazda 3 2.0 150CP VS Reno Megane dCI 80CP
1310kg VS 1175kg
133CP VS 80 CP
187nm@4500rpm VS 185nm@2000rpm
0-100km/h 9.0s VS 14.3
Vmax 200 VS 170km/h


Cu alte cuvinte, acelasi cuplu, puteri complet diferite, performante complet diferite.
Din pacate nu am date pentru 1km de pe loc.


Cine vrea poate sa aduca contraexemple.
Lucian55
MR
m-ai inteles gresit.
Nu am vrut sa zic ca cu un benzinar nu poti intra intr-o depasire la 120km/h sau mai stiu eu ce altceva.
Eu am vrut sa zic ca si cu un disel poti face toate treburile astea pentru ca spunea cineva undeva mai sus ca dupa 120km/h cu un disel numai poti sa faci depasiri si ca tre sa iti iei avant, dar nu am zis ca diselul poate si benzina nu. Am vrut sa zic ca si diselul poate.
Leone
Lucian, florin a facut referire la motoarele diesel cu putere mica (Peugeot HDI 90cp). BMW...motor mare, cuplu la fel...no problem.

Radu, toate exemplele tale sunt ok, dar benzinarele prezentate de tine sunt aspirate; eu am pus intrebarea: de ce nu compari 2.0 tdi si 2.0 tfsi de la Audi?

SI eu sustin ca dieselul e facut pentru economie, nu pentru liniute si alte prostii....si nu va legati iarasi de Audi LeMans, ca acolo e altceva....

Si, DA, pentru cei care vor neaparat sa stie, am condus motoare mai mari de 2000cmc, atat diesel cat si benzina (cea mai tare senzatie a fost intr-un M3, din pacate pe distanta prea scurta) :angel: asa ca stiu ce vorbesc...
James Kilowatt
@Lucian
Corect, si dieselul poate si inca cu un consum mai mic. In plus la nemti e o cursa a inarmarilor la diesel si triada audi-bmw-mertz scot monstru dupa monstru.

Uite inca un versus TDI vs FSI chior, aspirat, pe leon
TDI FSI
140CP 150CP
320nm 200nm
0-100km/h 9.3s 8.8s
1000m 30.6s 30.2s
Vmax 205km/h 210km/h

De data asta e benzinarul in avantaj. E adevarat, diferenta mica, comparabila cu diferenta de putere si cu nu cea de cuplu....
TFSI-ul de 185CP are cuplu mai mic decat TDI-ul (270nm) insa putere mai mare iar performantele clar superioare. (7.8s, 28.4 pt 100m, 221km/h).
ozz86651
QUOTE
3.Ozz de curiozitate pe ce masini diesel ai mers ? ai mers cu vreunul mai mare de 1.9 TDI ?


N-are relevanta. Citi de aici au mers cu V8 sau motoare de 300CP? benzina ma refer. Voi vreti sa-mi aratati ca fizica nu e fizica, puterea nu conteaza si imi faceti comparatii unul din cele mai bune dieseluri ever (530d) cu orice pocnitoare de motor pe benzina.
Pentru fiecare din comparatiile alea de performante iti gasesc o multime care sint exact pe dos. BTW vezi ca una e deja pe dos, probabil n-ai fost atent smile.gif.
Ideea e ca in diesel s-au bagat enorm de multi bani ca sa fie cit de cit aproape de un motor pe benzina. In parte s-a reusit dar asta nu ineamna ca benzina nu are viitor. Dintr-un L de petrol din citre tin eu minte iese mai multa benzina ca motorina, asta nu conteaza? Pretul motorinei e mai mare ca al benzinei (in US e un minim 10% in plus) si pe buna dreptate... toata chestia e ca in Europa se taxeaza mai putin. Deci dieselul pina la urma e o solutie falsa impusa de guverne. Ca si timpenia cu taxa pe cilindree care a generat aberatii ca motorul ala VW de 1.4 impins de-i ies ochii.
Arheopterix
Interesant e ca in Romania a prins diselul f bine.
Cred ca e o ramasita de pe vremea lui Ceasca (cu Aro Diesel...).

Ptr o tara in care 6 luni pe an,motorina e pasibila inghetului .si o mai si "dilueaza" baietii,e ciudata popularitatea ei.
In schimb tari pe cum Grecia ,unde e cald si bine,motorina e aproape inexistenta.

Acum cateva zile,am asistat la mutra unui Irakian care a auzit cat e litru de benzina la noi (la "ei" cu 3 $ umpli rezervorul de 60. Dar la Bagdad e mai scump ;3$ 40 litri).Ii explica cumnatul de ce Pajero ,Q7 si Allroad sunt pe motorina...
Trebuia sa ii vedeti fata cand a auzit ca motorina costa cat benzina si ca e 1.5 $ LITRUL.....
Nu vroai sa creada ca aude bine.
radu66490
hemi v8
ala de 5.7l...aha
pai uite aici:

chrysler 300
5.7 hemi v8
0-100km/h:6.4s
top speed:155mph

sa ti mai scriu inca o data despre audi:

A8SE 4.2 TDI(DPF) quattro 326 PS tiptronic
0-100km/h:6 sec
Topspeed 155 mph

diferentza de consum probabil nu doriti sa o aflati.

sau poate motorul ala suparat care va fi pus pe q7:
6000cmc,500cp,1000nm
q7 face suta in 5.5s,
hemi nu i suficient

bafta
florin55503
QUOTE(Arheopterix)
Interesant e ca in Romania a prins diselul f bine.
Cred ca e o ramasita de pe vremea lui Ceasca (cu Aro Diesel...).

Ptr o tara in care 6 luni pe an,motorina e pasibila inghetului .si o mai si "dilueaza" baietii,e ciudata popularitatea ei.
In schimb tari pe cum Grecia ,unde e cald si bine,motorina e aproape inexistenta.


sincer iti spun cu opelul nu am avut probeleme la pornire, indiferent de cat de scazuta era temperatura de afara. la pejo insa am mai avut dar eu zuc ca e masina de vina. conduc masini pe motorina de o ceva ani si nu am avut pana acum probleme la pornire
HalbaSus
QUOTE(radu66490)
hemi v8
ala de 5.7l...aha
pai uite aici:

chrysler 300
5.7 hemi v8
0-100km/h:6.4s
top speed:155mph

sa ti mai scriu inca o data despre audi:

A8SE 4.2 TDI(DPF) quattro 326 PS tiptronic
0-100km/h:6 sec
Topspeed 155 mph


Pai tot tu ai scris si asta:

QUOTE
A8SE 4.2 FSI quattro 350 PS tiptronic
PricePrice£59,815
Driving Performance
Topspeed 155 mph
Acceleration 0-100 km/h 6 Seconds


Asta demonstreaza doar ca europenii fac motoare mai bune decat americanii... Nu neaparat suprematia dieselului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.