Multe din motoarele alea din europa sint americane (ca proprietar macar), Opel, Volvo, Jaguar, Saab, Alfa... la fel invers, vezi daimelrchrysler, masini japoneze au motoare americane (mazda mea are motor ford regasit atit pe taurus cit si pe jaguar), etc. Motoarele americane autentice au alt scop, tre sa fie ieftine si sa dea cuplu de jos, si sa mearga de autostrada. Nu sint pe gustul meu, nu mi-as lua in veci o masina americana cu vreo 3-4 exceptii, dar am condus multe si fac ce trebuie sa faca: sa mearga pe autostrada lejer la 1700rpm, sa fie confortabile, si sa faca uruit de joasa frecventa, specific motoarelor cu 6+ cilindri. Americanii sint ca romanii: le place cuplul, nu puterea.
Daca ma intrebi pe mine numai puterea conteaza la un motor si cuplul e o aiureala de babalici.... cu conditia sa nu merg peste 4 ore pe autostrada , ceea ce fac des.
PS: m-o distrat teribil aia cu "nu te ajuta motorul", lol se mai schimba si vitezele... in depasire se intra cu a 3a. Si ce sa te ajute saracul la 1.4 fie diesel fie benzina, vrei F1?