Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW, Mercedes si VW fac lobby pentru diesel
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2, 3
ozz86651
Multe din motoarele alea din europa sint americane smile.gif (ca proprietar macar), Opel, Volvo, Jaguar, Saab, Alfa... la fel invers, vezi daimelrchrysler, masini japoneze au motoare americane (mazda mea are motor ford regasit atit pe taurus cit si pe jaguar), etc. Motoarele americane autentice au alt scop, tre sa fie ieftine si sa dea cuplu de jos, si sa mearga de autostrada. Nu sint pe gustul meu, nu mi-as lua in veci o masina americana cu vreo 3-4 exceptii, dar am condus multe si fac ce trebuie sa faca: sa mearga pe autostrada lejer la 1700rpm, sa fie confortabile, si sa faca uruit de joasa frecventa, specific motoarelor cu 6+ cilindri. Americanii sint ca romanii: le place cuplul, nu puterea.
Daca ma intrebi pe mine numai puterea conteaza la un motor si cuplul e o aiureala de babalici.... cu conditia sa nu merg peste 4 ore pe autostrada smile.gif, ceea ce fac des.

PS: m-o distrat teribil aia cu "nu te ajuta motorul", lol se mai schimba si vitezele... in depasire se intra cu a 3a. Si ce sa te ajute saracul la 1.4 fie diesel fie benzina, vrei F1?
florin55503
alfa motoare americane????? nici alea pebenzina (jts) nici cele pe motorina (jtd)care se gasesc la opel. si motoarele opel pe benzina tot in europa au fost facute.intre GM si fiat a fost un schimb. gm a dat platforeme si fiatul motoare. si la ford stiam la fel, ca tot in europa au fost concepute motoarele.

daca mergem mai departe pe firul rationamentului tau o sa vedem ca multe motoare europene sau japoneze au nu stiu ce cip de la nu stiu ce calculator american deci sunt americane.

poate ca proprietarii sunt americani dar inginerii au fost europeni sau asiatici
air_wolf
toate motoarele sint nemtesti. otto si diesel au fost nemti. q.e.d.
laur6
si von braun
HalbaSus
Si Karl Benz (inventatorul motorului boxer) si Felix Wankel.
James Kilowatt
Si eu care credeam ca principiul a fost formulat de Carnot... :angel:
Leone
Nu se pune, ala era numa cu teoria, nimic practic! biggrin.gif
ozz86651
159 foloseste motoare GM (cel putin V6-le e GM), prelucrate de alfa, platforma e tot gm. Ce natie au inginerii n-are nici o importanta, crezi ca e greu sa foloseasca motorul in alta parte a globului?... am vrut sa spun ca in ziua de azi se fac motoare diferite pentru scopuri diferite, intentionat, nu ca nu se stie sau nu se poate.
ozz86651
Pardon, am apasat aiurea.
air_wolf
ozz, in caz ca stii (si habar n-ai, pun o lada de bere pe asta), spune-mi ce masina americana foloseste un motor italian. hint: e diesel. wink.gif
James Kilowatt
V6 e singurul motor alfa facut in USA, insa cred ca e de conceptie italiana pentru ca exista dinaintea mariajului fiat-gm.
GM a cumparat fiat exact pentru motoare, in special pentru diesel. Dieselele lor sunt si pe Opel, Suzuki, Saab. Desi scot si unul de capul lor pentru chevrolet, se tot lauda cu un viitor 2L de 150CP.
ozz86651
GM n-a cumparat Fiat, a vrut doar... cind s-a apropiat de acte si a avzut cum sta situatia a fugit cit a putut, lasind in spate vreo 2 miliarde... apoi s-a gindit ca de banii aia macar sa ia niste motoare.
Motorul V6 ede origine GM (gm n-a luat nici un V6 de la alfa), dar e drept ca-s "aranjate" destul de mult de fiat. Motorul este pe 159, Brera, sportwagon si spider.
florin55503
e un singur motor. gm a luat nenumararte de la fiat. diesel
James Kilowatt
Ozz are dreptate, noul V6 de pe 159 e de origine GM, insa "periat" de italieni. De exemplu, nu stiu daca GM vinde motoare cu injectie directa, e posibil ca "jts-ul" sa fie italian.
Oricum, cum zicea cineva pe alt topic, e un chior care ajuta un schip.... Fiat au superingineri si un management de doi bani, de sunt pana la gat... desi totusi de cativa ani au inceput parca sa-si mai revina si financiar.
florin55503
eu am vazut un reportaj si spuneau ca GM merge bine in europa, australia etc, in sua fiind dezastru si inregistradu-se grosul pierderilor.

PS: suntem off-topic rau de tot.
ozz86651
Tot topicul a fost off topic, ca n-ai ce sa cometezi ca lobbyul nemtilor care sint firme fara prea mare importanta in contextul pietei americane... treaba lor, nu cred ca le iese. E ca si cum ar face in Romania gargara honda cu suzuki ca nu stiu ce. Daca le iese e un plus pentru omul normal (mai multe motoare de ales) dar si un minus (put). In contextul in care statul california a da in judecata toate firmele mari auto pentru ca masinile lor fac CO2 (pentru ca ard benzina cu alte cuvinte blink.gif ) om vedea ce s-o mai intimpla.
Cit despe ingineri samd, eu am indoieli ca e asa simplu. Motoare si masini bune stie sa faca oricine ("bun" definit in sensul de marketing). Sa nu uitam ca la curse de obicei sint echipe minuscule care se descurca. Sa faci motoare bune, dar care sa se preteze la productia de serie si sa fie fiabile fiind facute in serie mare, si sa fie ieftine, aia e greutatea. Ca apropo de facut motoare, nici renault nici psa nici lancia nu stralucesc pe strada si au fost regi in sporturile cu motor. Iar firme ca Ariel (9 oameni mari si lati), Lotus, Pagani, Koenisegg, Saleen, etc fac supermasini cu mijloace minime. Un gigant ca ford sau gm poate sa-i cumpere si gata, presupunind ca nu ar sti sa faca motoare.
Nu, ideea e mai simpla de atit: orice firma face masinile pe care le impune managementul. Si tot managementul impune ce "stie" inginerul sa faca, ca poti sa aduci unul de la concurenta oricind.
air_wolf
ozz, ai o bere pentru ce-ai scris mai sus. blush.gif biggrin.gif
robert90275
cele mai noi concepte de masini de la salonul auto paris la http://www.autoconcret.ro/index.php?option...0&Itemid=69
robert90275
cea mai tare anvelopa: http://www.autoconcret.ro/index.php?option...2&Itemid=48
stie cineva cam la ce pret e?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.