Help - Search - Members - Calendar
Full Version: GPL
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
cristianc
Exemplu de raspuns incorect: Cateva avantaje, dezavantaje asta vrea sa afle cel ce-a deschis topicul! Eu spun Nu tu spui DA si parca am fi la votat!
Mai bine lansam un chestionar si cu asta basta. Exista un topic aici care mai discuta subiectul dar fara LPG cred!
Ioan Florin26295
Ma intereseaza cat de avantajoasa e instalatia G.P.L.[color=red][/color][size=18][/size]
tipitip
[/color]PAREREA MEA:
color=#444444]
Te apuci tu sa modifici ce a facut fabrica (prost)?
E o solutie in cazul in care intr-adevar iti consuma in disperare si nu mai ai nimic de facut (si de pierdut).
E foarte adevarat ca nu mai bagi atat de rau mana in buzunar pt combustibil, dar...instalatia si tot ce atrage dupa ea? Sa vorbesc la concret: 1)nu accepta carburator dublu corp. 2)citat:"la inceput mergea nasol pe gaz, acum merge mult mai bine decat pe benzina". Pai, sa inteleg ca merge mai prost pe benzina decat inainte? De ce?. 3)stiu cazuri in care si-au schimbat oamenii mai tot pe acolo(e adevarat ca sunt care, zic ei, n-au avut treaba!)
Faci atatia km incat sa fie justificate astfel de "investitii"? Si sa stai cu hardughia aia sub presiune in portbagaj? Si la ditai cozile la un gaz bun?
Repet, asta-i parerea mea, asculta si pe unii care au gaz si decizia e a ta!
Succes!
gogo
Depinde in ce scopuri folosesti masina.
Daca este pentru uzul personal NU MERITA.
Daca este in folosita in scopuri comerciale (TAXI, marfa, drumuri multe prin oras sau in afara acestuia), MERITA.
Efecte:
Masina devinde mai lenesa. Contrar ideii ca nu se poate fura la "pompa" se fura, adica baga mai mult aer decat gaz. Nu provoaca uzuri ale motorului. Spatiu mai mic de depozitare in portbagaj. Daca masina e "papuc", rezervorul se pune sub masina, deci nu afecteaza spatiul de depozitare. Costul instalarii in cazul motoarelor cu injectie este foarte mare, in concluzie durata de recuperare a investitiei creste proportional.
M i h a i
Eu am auzit pareri pro si contra de la taximetristi. Unii sunt multumiti de GPL altii nu sunt pentru ca le consuma pre mult si se tot strica cate ceva la instalatie. Probabil de vorba si de firma care monteaza instalatia si de noroc.
La fel ca si gogo stiu ca pt masinile cu injectie costa foarte mult. Pt o supernova de exemplu pretul de undeva intre 900-1000 $.
gogo
Intradevar, CONTEAZA foarte mult ca firma ca instaleaza GPL sa fie autorizata (nu iti cumperi sistemul din Metro si ti-l pune nea Gica de la 3). Autorizarea firmelor mi se pare ca este data de RAR. La fel instalatia trebuie sa fie autorizata RAR si trebuie trecuta in talon.
tipitip
Cam cat o fi o instalatie GPL pt Tico?
:error:
Gabriel26367
Am tot cautat
alex20
Eu am un cielo euro 3 nou de 1 luna varianta standard.Am luato cu 6800 euro.Dupa vro 2 sapt miam dat seama ca consuma 13-14 litri in oras.Cica sonda lambda facuta de romani ii asa prost facuta ca iese consumul respectiv.Stiu pe cineva care sia pus o sonda lambda cu 7 mil si ii consuma 8l/100 in oras!!Oricum eu nam voie sa-mi pun una din aia pana numi expira garantia asa ca miam pus la un service autorizat cu 20 mil o instalatie gpl si acuma is super multumit de bani.Ies mai bine ca pe un diesel plus ca chiar daca nimeni nu ma crede trage mai bine motoru.Oricum sfatul meu sincer este sa-ti iei un cielo euro 3 standard si sati montezi ulterior o instalatie gpl,pt ca astia te obliga la varianta standard sa pui si clima daca vrei gpl din fabrica.Un cielo executiv ii cu aproape 2000 euro mai scump.Nici varianta standard nu-si merita banii dupa parerea mea,sa nu mai vb de un executiv.Pt niste geamuri electrice si nichel in plus n-are rost sa arunci banii.Oricum cu acte gpl blblaa cu un cielo standard iesi cam la 7500.gandestete cu un executive +acte mai pui ceva banuti.7500 masina noua cu gpl eu zic ca merita.Da nu mai mult de atat pe un cielo.In rest masina ii bunicica.Sta fff prost in curbe ,in primii 10000 km tre sa se lase mototru ca sa traga cum trebuie,finisaje super prost facute,da oricum ii o masina mare si nu te lasa in drum(motor de lanos ,general motors).
Inca o data iti zic ca varianta standaard plus gpl montat ulterior este singurl pret pe care si-l merita masina.
Bafta
Happy_Maker
Total de acord cu gogo, depinde la ce folosesti masina.
Inca ceva: uzura unui motor este in mare parte influentzata de carburantul folosit. Astfel, cele mai rezistente motoare sunt cele pe motorina, urmeaza benzina si ultimul este gazul. Asta pt ca gazul are arderea cea mai uscata dintre toate.
TheCube
QUOTE(Mihai-Razvan26296)
Cam cat o fi o instalatie GPL pt Tico?


Adica un fel de Tico-cisterna? :shock: laugh.gif
calin...
eu am avut o masina pe gaz, instalatia fiind montata in olanda si am fost multumit de ea si de consum. trebuie sa ai grija insa ce ulei folosesti pt. ca arderea e mai uscata. trebuie folosit un ulei mai gros care sa stea pe pistoane sa nu le usuce. consider ca la Tico nu merita instalatie de GPL pt. ca oricum consuma putin iar spatiul din portbagaj e f. mic.
cristianc
QUOTE(Mihai-Razvan26296)
Cam cat o fi o instalatie GPL pt Tico?
:error:


Nu iti recomand sa pui pe Tico instalatie GPL. Datorita pozitionarii masina devine usor o bomba pe roti in cazul unei loviri din spate.
Daca nu pune un sticker imens galben din acela cu tongue.gif If you want to experience death...
tipitip
Am vazut la un GPL-ist un soi de...picurator de ulei( ca o candela, nu stiu cu ce sa compar gaselnita in cauza!) a propos de ardere uscata. Acun cat o fi chestia aceea de eficienta...
Iar in ceea ce priveste lovitura din spate, in Tico oricum nu scapi (parerea mea!), macar nu te mai chinui! Ca nu ne gandim doar la socul din spate, ci unde zburam dupa!
cristianc
In oras la vitezele normale si legale, impactul tablei la Tico nu sufera mai mult decat la Dacie, ba se comporta poate mai bine!
La viteze superioare,e adevarat, cu Tico , e o problema in caz de nefericit accident!
stefan_ieu
Vad ca majoritatea de aici isi dau cu presupusul ca nu au astfel de instalatie.
Eu am o dacie din '89 cu carburatie, i-am pus GPL de peste un an si sunt foarte multumit. Pretul combustibilului e la jumatate si consumul este cam acelasi (desi mi se spunea inainte ca o sa creasca putin). Cat despre cat trage, sa fim seriosi, e dacie. Nici inainte nu aveam pretentii. Plus ca poate fi reglat sa fie mai nervoasa si creste putin consumul, atata tot.
Taximetristii sunt nemultumiti de orice. Multi sunt zgarciti si isi pun unde e mai ieftin. Din cauza asta apar probleme. Eu pot sa-ti spun ca de cand am pus instalatia nu am avut niciodata probleme cu ea. Si mai stiu 2 prieteni care iti pot spune acelasi lucru.
Concluzie : daca ai dacie, sau o masina veche, parerea mea ca nu ai ce sa strici mai mult punand o instalatie GPL. Evident ca daca ai masina de import noua, nu se merita, dar atunci nici nu se mai pune problema de pretul combustibilului.
TheCube
QUOTE(Stefan1)
Evident ca daca ai masina de import noua, nu se merita, dar atunci nici nu se mai pune problema de pretul combustibilului.


Nu e adevarat. Poate pentru unele categorii de soferi. Insa eu, de exemplu, vreau sa-mi cumpar o masina "de import noua" pentru simplul motiv ca Dacia nu merita banii; pentru o amarata de masina de 12-14000 EUR o sa fac un imprumut la banca si o sa-mi permit foarte putine extravagante timp de 4-5 ani. Si daca tot or sa ma coste mult ratele, asigurarea CASCO si reviziile, macar sa nu-mi consume mult.

Intr-adevar, nu mi-as pune GPL, insa nu poti afirma ca daca ai o masina straina noua nu te intereseaza pretul combustibilului.
Emanoel-Adrian
GPL-ul este mai sanatos pentru motor decat benzina,lungeste viata motorului si este si mai bun pentru buzunar. Eu mi-am montat pe un Mercedes 190 cu motor 2.0 din 1985, am fost foarte multumit de instalatie,de masina si de modul profesional de montare.
Astea cu "gazul care arde uscat" si "motorul se uzeaza mai repede"- sunt GOGOMANII,de ce ?! pentru simplul motiv ca in cilindrii in timpul si dupa
procesul de admisie a benzinei, aceasta (benzina) intra in contact cu pelicula de ulei de pe interiorul cilindrilor,de pe segmentii pistoanelor,pe care o spala, apoi vine arderea care lasa in urma CALAMINA, rezultatul arderii amestecului de benzina+ulei si care bineinteles se depune si ea pe unde apuca.
In cazul GPL acesta NU intra in reactie cu pelicula de ulei din interiorul motorului rezultand o ardere mai curata, o ungere a motorului mai buna si o emisie a noxelor redusa :roll: .
calin...
se cunoaste faptul ca GPL curata motorul. eu vreau sa ma refer acum la periculozitate. tico de exemplu cu GPL poate deveni f. usor o bomba pe 4 roti ,cunoscandu-se ca oricum nu confera nici un fel de securitate.
in Franta exista parcari, mai ales subterane, in care este strict intezisa parcarea masinilor cu GPL cu toate ca sistemul este f. raspandit acolo.
recunosc ca si eu am stat cu inima stransa timp de 2 ani cat am avut un Audi 80 cu GPL. acum am o masina diesel care e mai buna din toate p.d.v. , mai putin poluare. :oops:
stefan_ieu
TheCube, sa stii ca si eu sunt in aceiasi situatie ca si tine. Ma gandesc la o masina noua de maxim 12.000 pe care sa o iau in rate, sau o masina sh pe la vreo 9000. Deci inteleg de ce pui tu asa problema. Parerea mea insa este ca nu as pune la o masina noua (alta decat dacia) instalatie GPL. Pur si simplu nu se merita. Ideea e ca iti pierzi garantia la masina si daca ai probleme (ceea ce la o masina de banii astia nu e chiar asa de improbabil) o sa te coste reparatia de o sa te sparga. Si atunci, unde e economia?
De ce spuneam eu ca nu mai conteaza banii: parerea mea e ca daca iti iei o masina noua si pentru asta "iti mananci de sub unghii" 4 ani ca sa platesti ratele (asta e doar parerea mea - masina e un mijloc de trasport care te ajuta sa te deplasezi, cu un confort mai mare sau mai mic) si nu iti mai permiti sa dai 5-600.000 in plus pe luna la combustibil, atunci nu se merita sa iti iei masina asta. Sunt de acord ca uneori masina e mai mult decat atat, dar din posturile tale nu pareai un impatimit. Iar pentru impatimiti, cu atat mai mult nu o sa vezi la unul o instalatie GPL.
TheCube
Intr-adevar, nu sunt un impatimit, adica masina pentru mine este un mijloc, nu un scop. Un mijloc comod de a veni la serviciu, un mijloc de a merge cu prietenii prin tara, fara a depinde de diverse mijloace de transport. Bineinteles ca imi plac masinile(unele dintre ele mai mult decat altele), dar nu-mi permit sa-mi iau ce-mi place, asa ca o sa gasesc un compromis intre utilitate in sensul strict al cuvantului si placerea de a conduce.
Cristian25162
De acord cu Emanoel-Adrian. Motorul tine mai mult cu o singura conditie: alimentarea sa fie hibrida: pornirea pe benzina, functionarea pe gaz (pentru a functiona normal pe gaz, motorul trebuie sa fie cald).

In afara de celalalte avantaje nimeni nu mentioneaza faptul ca poluarea este de 15-20 de ori mai mica la motoarele pe gaz smile.gif
stefan_ieu
De ce e indicat sa se pornesca pe benzina? Asta auzisem si eu. Dar care este explicatia tehnica si care sunt implicatiile in cazul in care nu se procedeaza asa?
Cristian25162
Explicatia fizica ar fi ca atunci cand iese din recipientul sub presiune gazul se raceste extrem de mult. Explicatia tehnica dece se strica motorul nu stiu sa o dau (probabil explozii intarziate?). De asemenea in aceeasi masura, accelerarea brusca pe timp de iarna duce la uzura motorului.
Trebuie sa mentionez ca motoarele hibride trec automat pe benzina cand sunt in sarcina (depasiri de exemplu).

In manualul de fabrica de la Cielo Executive pe GPL este specificat clar ca pornirea direct pe gaz duce la distrugerea rapida a componentelor motorului. Banuiesc ca au avut un motiv clar cand au scris asta si ca deprecierea e rapida (adica mai putin de 100.000 de km cat dau ei garantie) ca altfel nu ar fi scris si ar fi lasat oamenii sa-si strice masinile pe la 150.000, nu?
James Kilowatt
A incercat cineva noul Cielo pe GPL? Dar Renault Clio, cel cu motor de 1.2 pe GPL? Dar Lada?
Aveti idee daca fiabilitatea unui motor pe GPL este aceeasi cu cea a motorului pe benzina?
James Kilowatt
QUOTE(calin...)
se cunoaste faptul ca GPL curata motorul. eu vreau sa ma refer acum la periculozitate. tico de exemplu cu GPL poate deveni f. usor o bomba pe 4 roti ,cunoscandu-se ca oricum nu confera nici un fel de securitate.
in Franta exista parcari, mai ales subterane, in care este strict intezisa parcarea masinilor cu GPL cu toate ca sistemul este f. raspandit acolo.
recunosc ca si eu am stat cu inima stransa timp de 2 ani cat am avut un Audi 80 cu GPL. acum am o masina diesel care e mai buna din toate p.d.v. , mai putin poluare. :oops:



Nu e tocmai asa... in primul rand ca sunt putine masini pe GPL, pentru ca nu prea li se face publicitate. Intri la dealerul renault, si desi au motor pe GPL nu-ti spune nimeni nimic de el, nu apare in catalog.... in fine
Si in al doilea rand, sunt interzise masinile pe GPL FARA SUPAPA DE SIGURANTA, nu toate...
Echo
MR, calin cred ca se refera la posibilitatea ca intr-un accident (te loveste cineva din spate) sa sari in aer mult mai usor decat intr-o masina clasica.
Prin anii 70 Fordul Pinto exploda foarte usor intrucat avea plasat rezervorul foarte aproape de bara din spate care la un impact il perfora. Ce sa mai povestim de un Tico :cry:
James Kilowatt
este posibil, desi am dubii ca cei care au proiectat masinile sunt chiar atat de incepatori. La urma urmei rezervorul in sine poate fi facut mult mai rigid decat restul masinii, asftel incat la un impact sa ramana intreg, chiar daca restul masinii se dezintegreaza. Masinile moderne sunt concepute incat sa se distruga controlat tot ceea ce este in afara habitaclului, care sa fie protejat. Rezervorul ar putea fi protejat in acelasi fel... Poate fi facut sa rezista la un soc mai mare decat rezista ar pasagerii, cu tot cu centuri si airbag, si din materiale dubioase, ingnifuge, izolatoare termic, si foarte rigide.
Adrian28896
Bai nea Gheorghe, vad ca la contabiitate te pricepi,mai putin la mecanica. Cine ti-a spus nene ca GPL-ul face bine la motoare?Este o mare gogomanie,nu intru in detalii ca am vazut cat stii,dar te asigur ca pentru motoarele pt. care constructorul nu a facut omologare GPL(face parete din categoria asta si DACIA), regimul termic dat de gaz este fff nociv(distructiv),mai ales la cele dupa 2000!Nu ai bagat in calcul costul reparatiei dupa 1-2ani,nu de alta dar se distrug scaunele supapelor si ghici ce trebuie sa faci?...Sa inlocui chiulasa....Atentie baieti prima manifestare este mersul intrerupt si lipsa de putere,a doua culbutorii se strang in loc sa se slabeasca,necesitand reglaje din ce in ce mai dese,a treia?da chiulasa la gunoi!Asa ca nea Gheorghe daca nu te pricepi nu mai dezinforma si face reclama,SPUNE-I OMULUI CE IL ASTEAPTA!!
SIC!SIC!SIC!
George Serban
Stau si citesc tot felul de opinii. Unii demonteaza orice initiativa in privinta GPL fara ca macar sa studieze problema in prealabil. Instalatii de astea se pun in vest de prin anii 70 (inclusiv in SUA). Am citit un studiu facut candva in privinta uleiului de motor care spunea ca, dupa 17000 km de functionare pe GPL, uleiul era mai putin degradat ca dupa 8000 km pe benzina.
Din proprie experienta, pot spune ca uleiul nu se mai innegreste ca pe benzina! SI ramana destul de vascos!
Pornirea pe benzina sau GPL... eu o pornesc pe GPL, de cand s-a incalzit vremea. Chestia cu caldura este ca, pe conducte, pana la vaporizator, vine lichid, iar in cilindrii trebuie sa intre gaz. Transformarea se face la diferenta de temperatura (dintre rezervor si vaporizator). Ori, la vaporizator, avand temperatura mediului ambiant, GPL se vaporizeaza (temperatura e mai mare decat in rezervor). Iarna e alta problema, deoarece este posibil sa nu se vaporizeze, de aceea se porneste pe benzina.

Si, intr-adevar, nu mai trage. Dar, tinand cont de drumurile noastre, nici nu prea ai nevoie, ca 80-90 tot scoti. Iar pe autostrada, si aia-i facuta praf. :evil:
Adrian28896
Hai,da pentru ultima data sa intru putin in polemica cu dl. Gheorghe.Nu vreau insa sa-i ascund ca specialitatea mea sunt motoarele de orice fel, de la locomotiva cu aburi la frigider si apoi la racheta!Intradevar in SUA au fost in voga astfel de instalatii prin anii 70 dar au renuntat demult. Nu-ti spun decat ca viteza gazului prin difuzor este ff mare,ceea ce duce la temperaturi cu mult sub zero grade,intra intr-o camasa ultra fierbinte,se formeaza o asa zisa roua care este extrem de nociva,de acea constructorii de motoare care functioneaza cu gaz folosesc materiale(oteluri) putin diferite.Acum asa pentru a ne distra,as vrea ca dl.Gheorghe sa ne spuna cat de sigur este ca in cazul unui impact din spate(ceea ce nu-i doresc desigur),nu-i v-a exploda sandramaua.(Ai dracu americanii astia,daia au renuntat la dracia asta!) .
Emanoel-Adrian
Mai Adriene,
nu stiu ce fel de specialist oi fi tu dar eu am facut la vremea mea ceva termotehnica, motoare cu ardere interna si in cele din urma motoare de aviatie de toate tipurile (sunt tehnician specialist Boeing 737).
Te cam inseli bre in privinta GPL-ului, o fi avand el alte mari dezavantaje dar in nici un caz nu este nociv asupra motorului in sine.Problema (teoria)
am mai dezbatut-o si pe un alt topic si am aratat ca datorita interactiunii benzina-ulei in interiorul cilindrilor are loc o diluare si desprindere a peliculei de ungere si in urma arderii se depune calamina, pe care uleiurile bune(datorita aditivilor din ele) o dizolva si deaceea se innegresc.
Total opus se comporta motoarele alimentate cu GPL, pelicula din interiorul cilindrilor ramane acolo in mare parte,motorul este mai bine uns si dupa cum a obs. si George uleiul isi pastreaza caracteristicile mai mult timp.
Cat despre buteliile care sunt instalate pe autoturisme, ele sunt construite conform normelor Euro 3, sunt fabricate din cateva straturi succesive de tabla (nu stiu cate dar ma pot interesa) si la un impact nu ar trebui decat sa se deformeza nu si sa se sparga.
Marele dezavantaj GPL il constituie mirosul ,oricat ai incerca sa-l izolezi el va fi prezent intotdeauna, majoritatea furtunelor au pierderi prin structura materialului din care sunt fabricate.
Asa ca Adrian,specialistule in motoare, mai ai de invatat cate ceva despre GPL.
Echo
O intrebare din partea unuia care nu a facut studii de specialitate in domeniul motoarelor cu combustie interna, dar care a mai vazut un motor-doua desfacute. La admisie, in carburator, exista un gat, numit de catre unii Venturi care foloseste efectul lui Bernoulli pentru a pulveriza benzina, adica a o amesteca cu aerul de preferinta la un raport ideal numit stoichiometric (nu-mi amintesc, parca era 17 la 1). Data fiind prezenta acestui obiect si a modului in care se face acest amestec, nu ar fi ideal ca in cilindru sa intre ceva care sa semene mai mult a gaz decat a lichid? In plus, as mai dori sa fiu informat asupra diferentelor dintre o galerie de admisie "uda" si una "uscata", nu aceste diferente au dus la creearea injectiei multipunct chiar in aval de supapa si mai nou a injectiei directe?
James Kilowatt
Fratilor, eu zic sa nu va bazati argumentatia pe povesti de acum 30 ani. Daca e sa punem problema in felul asta, motorul Wankel de la Mazda ar trebui sa nu mearga pentru ca acum 50 ani nemtii de la NSU au renuntat la el...
Intre timp, s-au mai facut ceva progrese in ce priveste materialele... Unii fac deja motoare din ceramica, si n-ar fi exclus ca-n viitor sa le faca din plastic. ASa ca multe din argumentele contra GPL-ului pot fi nefondate. Ca inginer (insa nespecializat in motoare) pot spune ca formarea de roua pe galerii nu e chiar o problema de netrecut.
Plus ca nu intotdeauna renuntarea la o tehnologie este o problema de tehnica. Ce-i interesa pe americani acum 30 ani o masina mai economica si mai putin poluanta?! Atata timp cat aveau salarii mari si benzina ieftina? Nici acum nu au patruns masinile economice la ei.... Inca fac V6-V8-V12 pe benzina, cand asta in europa sunt aproape a blasfemie laugh.gif
Dupa parerea mea, GPL-ul e o directie ce trebuie invesigtata. Daca se va dovedi ca intr-adevar efortul e prea mare, iar castigul prea mic, atunci poate va fi abandonata. Insa pana acum nu s-a dovedit mai nimic, decat poate ca interesul economic e mai presus decat reducerea poluarii....
Iar marketingul influenteaza cam mult tehnica. In europa, cel putin, nimeni nu vrea sa-si concureze singur dieselele cu modele GPL, asa ca toti prefera sa uite ca exista alternativa asta....
Adrian28896
Pt. domnul Emanoel , care de altfel reprezinta noua mea provocare ,nu pot sa zic ca nu placuta;fac motoare(si conceptie si productie),si de asemenea am am posibilitatea unor probe de laborator,de circa 15 ani,nu pot sa zic ca nu mai am de invatat,ooo sunt foarte multe probleme,dar pot sa spun ca rationand economic ,poate acest GPL ar merita mai multa atentie,dar cred ca tehnic sa strecurat o mica eroare de interpretare, s-a omis faptul ca regimul termic mai radicat al motorului(atentie care a fost proiectat pe benzina) atunci cand functioneaza cu gaz,duce la grave anomalii in functionare (nu discutam aici despre motoarele concepute pt GPL, din motiv ca majoritatea au adaptari derivate din motoare pe benzina).Daca nea Emanoele ai fi citit si mai inainte ce am scris, specialist cum esti ti-ai fi dat seama ce vreau sa spun, dar mai e timp. In ceea ce priveste siguranta , asta nu se refera strict numai la butelii,exista miros?exista destule spatii detul de etanse in care sa se acumuleze ceea ce miroase?exista scantei in caz de inpact?Buuummm!
Atat hai ca mai vorbim!
James Kilowatt
Nici hidrogenul nu miroase, si cu toate astea, e vazut drept combustibilul viitorului... plus ca ne-a dus si in spatiu, nu doar pe sosele... Vointa si motivatie economica sa fie, ca solutii tehnice apar. smile.gif
sote
AM un Peugeot 406, 16V, cu instalatie de gaz Vialle olandeza, injectie directa, care nu functioneaza decat rareori si pe scurta durata. Daca cineva a mai avut de a face cu astfel de instalatii , as dori sa schimb cateva opinii
malin34426
Vai de c... tau. !!!! Ma-m chinuit mult cu o instalatie vialle (Italiana!!!) montata numai de olandezi pe peug. vandute in olanda si in Italia .
Am ceva documentatie despre trei modele de instalatie dar trebui sa-mi dai mai multe relatii despre masina . Ceea ce am gasit la aceea instalatie
este un releu dublu , nedemontabil ce nu mai vrea salucreze. din investigatii releu este electronic si greu de inlocuit intrucat comiunica cu calculatorul . calculatorul, montat de obicei sub scaun pasager este o gestiune de motor ce foloseste senzorii injectiei si modifica si avansul dupa cel stabilit de calc de injectie (renix la605, bosch cred la al tau).
sper sa te pot ajuta , dar incearca si la un concesionar peugeot mai vechi ,care dispune de cartile de service tip vechi ale peugeot (vezi Oradea) .Malin
malin34426
Calin ! vad ca stai la cluj. Eu locuiesc in Satu Mare. Trimite-mi pe mail malin@zappmobile.ro sau malin@datec.ro o poza sau mai multe ce sa-mi dea niste indicii despre instalatia ta de gaz si cu careva am sa-ti trimit cartea de service a instalatiilor de gaz de pe peugeot. Malin
Iulian HondaFan
Honda vinde in USA de vreo 3 ani un Civic GX cu un motor de 1.7l VTEC de 100CP si care merge pe GPL. de remarcat ca acest motor pe gaz are un raport de compresie de 12,5:1, fata de 9,5-9.9 cat au Civicurile pe benzina. motorul nu are nevoie de benzina ca sa porneasca, merge numai cu gaz.

transmisia e CVT ( continous variable transmission) care are plaja de rapoarte intre 2,266 si 0,449. final drive ratio (raportul de transmisie in diferential) este mai mare decat la Civicurile pe benzina fiind de 6,359 ceea ce implica ca motorul va merge putin mai turat la aceeasi viteza fata de unul pe benzina.

consum: 8l% in oras si 7l% in afara ( desigur acestia sunt l de gaz lichefiat care este caloric mai sarac decat benzina).

masina este cel mai putin poluant vehicul dotat cu motor cu ardere interna din America de Nord.

http://automobiles.honda.com/models/civic_...erDetected=True

cum in USA sunt numai vreo 1500 de statii cu GPL ( din care vreo 250 numai in California) masina nu este populara decat pentru companii medii sau mari care isi pot permite sa aiba o statie de compresie a gazului.

NU MIROASE deloc laugh.gif ... si e cat se poate de sigur ( americanii sunt fanatici cand e vorba de siguranta= Safety First!).

Honda vine acum cu o miniinstalatie de conversie a gazului metan casnic ( prezent si aici in zeci de milioane de gospodarii) in GPL care este cat un telefon public ( aparatul nu toata cabina) costa in jur de 1500$ si care poate fi racordata la reteaua cu gaz din casa si de acolo la masina. dezavantajul e ca incarcarea dureaza vreo 4-6 ore.

desigur in Ro daca stai la bloc nu e fezabil, dar daca ai casa atunci o poti lasa peste noapte sa isi faca plinul :bounce: .
malin34426
[ regimul termic mai radicat al motorului(atentie care a fost proiectat pe benzina) atunci cand functioneaza cu gaz,duce la grave anomalii in functionare (nu discutam aici despre motoarele concepute pt GPL, din motiv ca majoritatea au adaptari derivate din motoare pe benzina).]


Adrian , regimul termic e mai ridicat doar daca lasi avansul la valoarea pentru benzina . La gpl avansul la aprindere se mareste cu 1,5-2 grade
si este bine stiut ca un avans mai mic decat cel necesar duce la supraincalzirea motorului. Dealtfel la instalatiile gpl destinate motoarelor cu aprindere gestionata de calculator ( gen motronic) primest un mic calculator ce produce o marire de avans pe baza pozitiei axei cu came.
Laur007
Daca tot veni vorba dati-mi si mie un sfat. Am un Fiat Marea 1.8 16V merita sa-i "bag" un GPL ? Masina are 45.000 km si mai are multe de spus.
malin34426
DA! se preteaza bine , daca se instaleaza o generatie mai noua ( cu control de debit gaz functie de valorile sondei lambda, sau cel mai indicat chiar daca este mai scump, injectie de gaz. in primul caz trebuie montat un bun amestecator pe blocul clapetei de accel. (aprox 30mm diam inter.)
si obligatoriu scos rezervorul de vacuum de pe tubul de aer dintre filtru si corpul clapetei de accel.(acea cutie de plastic care este legata printr-un tub de 25mm diam de tubul de mai sus). fiat brava al prietenului meu scoate 8% la 110km/h.
sote
Malin, multumesc pentru raspuns. Ti-am scris un mail cu mai multe detalii.Daca rezolv problema o sa postez solutia.
Calin
Laur007
Merci Malin, spune-mi stii un service care s-ar pricepe foarte bine la treaba asta cu montat GPL pentru sonda Lambda sau varianta injectie gaz.
...
Intre timp am fost la un service Fiat in Bucuresti si mi-au spus ca Fiat Marea a fost produs si pe gaz dar numai la motoare de 1.6 si ca ei nu monteaza si nici nu aduc instalatii GPL. Exista vreo diferenta la motoarele de 1.8 sau trebuie facuta vreo modificare la motor ?
Tiliu37385
GPL Vine f .mult utilizat in europa la noi inca este la inceput . din experienta pot sa spun ca prelungeste durata motorului pt.ca arderea este aproape completa.consumul este un pic mai ridicat pt .ca este un carburant sub presiune dar costa mult mai putin decat benz.renteaza bine . dar fiti atenti la falsuri- putin costa inseamna ca arunci banii si itzi pui viata in pericol .Eu am avut implant BRC italia este super ca si Landi dai un ban dar stii ca face Mergeti la sigur cu cele italiene acolo se utilizeaza enorm de mult si din cate stiu nimeni nu are probleme...
Nu este convenabil pe masini cu motoare mici tip 1.000 cmc 1.200cmc
Tiliu37385
Sonda Lambda controleaza doar daca arderea este completa . Eu am avut Gpl pe un Alfa 146 twin spark 2000cmc nu am mai avut probleme niciodata .Gpl este mai bine sa il montezi pe un motor mare decat pe unul mic pt 1.8cmc e ok in italia costa cam 1.200 euro implantul si se poate monta pe orice masina pe benzina..Sunt f sigur de asta... :roll:MOTORUL NU SE MODIFICA PT.IMPLANT GPL INDIFERENT DE CMC AL MOT.
sote
Am facut-o!!!
Am desfacut bomba. Inauntru surpriza!!!!!!
Exista o pompa de gaz inauntru rezervorului care mareste presiunea gazului spre regulator.
Firul de masa de pe carcasa rezervorului spre pompa era rupt.(probabil de la vreo frecare cu carcasa)
DEci, este o pompa bazata pe un motor se pare de curent alternativ.
Ei bine statorul si rotorul sun OK. Dar exista o placute cu diverse integrate si tranzistoare etc care face aceasta comanda. Si asta e defecta.
Acuma sa vad eu daca gasesc schema asta pe undeva.
Am scris si in Olanda la Vialle si astept raspuns.
Laur007
Astept sugestii ( locatii ) pentru montaj instalatie de gaz pe Fiat Marea 1.8 cu sonda Lambda.
Credeti ca un service din Bulgaria ar fi indicat, pentru ca astia sunt experti in instalat gaz, din cate stiu il folosesc cu mult dinaintea noastra si apropo credeti ca va fi apoi omologata la RAR.
lucian14
Am facut super afacere cand am montat GPL pe CIELO meu.
L-am luat in rate (GPL-ul) si mi-am scos banii din primul an.
Toate chestiile cu GPL ca omoara motorul samd sunt prostii... Asta v-o spune un inginer.
De altfel fabricantul nu ar fi scos seria cu GPL (care este si cea mai scumpa) daca ar fi afectat motorul asa cum spun gurile rele tongue.gif
Sunt chiar trist ca trebuie sa dau masina (pustiul meu nu suporta drumurile in Cielo si nici cainele - li se face rau).
Vreau sa iau o masina cu directia mai rigida din aceasta cauza...pe care sigur o sa-mi montez GPL. Ce recomandati de banii care sper sa-i iau? (3600 euro)
Am anunt postat Cielo 1995 GPL astept mesaje private daca e nevoie !
:bounce:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.