Help - Search - Members - Calendar
Full Version: GPL
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Costica101668
@air_wolf: cum a facut a ta bum? in ce imprejurari?

Cred ca am mai scris pe undeva...fac in jur de 40.000-50.000 km / an, 80% din ei pe Bucuresti-Constanta, restul la pescuit! biggrin.gif

Ma enerveaza nebunia romanului pentru Passat si Octavia TDI, faptul ca se vand numai masini obosite, trecute bine de 100.000 km (75% sanse sa ai kilometrajul manarit), si problemele de fiabilitate ale masinilor astora (din ce am auzit eu, turbinele si pompele de motorina, injectoarele...etc)

Masina as lua-o pentru 3-4 ani. Deci, cred ca se justitfica instalarea GPL. Numai sa fie cu cap.

Din ce ma inteles, Foresterul, inafara sistemului de transmisie, care e destul de evoluat, are destul de putin electronica, destula garda la sol, etc....daca ar avea si consumul ok o tin o viata! :angel:
James Kilowatt
Hai sa le luam pe rand.

Eu m-am referit la instalatiile pe care le-am vazut pe aici. Daca mergi pe ideea de sh adus din vest, vei gasi sigur pe Subaru teleflex secventiala care e posibil sa fi fost instalata direct de dealer, si vialle cu injectie de gpl lichid (lpi), care sunt mai avansate. Uite pentru o idee
http://www.vialle.nl/
http://www.suzukituning.com/General/Vialle...#_Toc26108855;)
http://www.nimbus.com/practice/index.asp
In Belgia sunt destul de prezente, sunt deja standard pe daewoo, nu stiu daca au trecut si subaru la ele
http://www.lpg.be/lpi-2.htm

Oricum, nici instalatiile secventiale nu sunt de aruncat. Daca mergi pe ideea de masina noua probabil nu vei avea de ales. Din cate am inteles toate instalatiile prezente pe piata romaneasca sunt ok. Problemele pot aparea datorita mecanicilor idioti, nu de la instalatiile in sine.

CNG este gaz natural comprimat. E diferit de GPL, nu sunt compatibile. In germania pare mai raspandit decat GPL-ul. CNG-ul e pastrat in rezervor la presiuni mari in stare gazoasa (200kgf/cm2, fata de GPL care e doar intre 8 si 10 bari), nu are vaporizator, etc. Uite link smile.gif
http://www.iglonline.net/cng-faq.asp
Daca mergi pe ideea de germania fii foarte atent la traducere, ca sa nu te trezesti cu instalatia gresita biggrin.gif

Pe aici cu tot cu instalare costa cam 2200 euro, indiferent de tipul instalatiei. Deci probabil, costa la fel ca una obisnuita. Ia eventual legatura direct cu ei sa-ti spuna care e cea potrivita modelului tau.
Personal am vazut vialle pe cateva masini interesante... Saab Turbo, si un Fiat Coupe Turbo... dupa care si acum suspin...
air_wolf
QUOTE(Costica101668)
@air_wolf: cum a facut a ta bum? in ce imprejurari?


scurt in bord si s-a dus un spanac de plastic de la teava si fiiuuuuuu tot gazul prin masina biggrin.gif
James Kilowatt
Asta era pe vremea cand nu exista limitatorul de debit la iesirea din rezervor... .acum daca debitul de gaz care iese depaseste o anumita valoare se blocheaza o valva care izoleaza rezervorul smile.gif
adi.mitrea
Legat de GPL am mai căutat și eu câte ceva și cei mai serioși pe care i-am găsit sunt www.agrom.ro

Dacă vă veți uita la montajele efectuate veți observa că sunt și mașini mai de doamne ajută (Audi A4, Passat). Alimentarea este inteligent pusă, lângă alimentarea cu benzină sau în oricare alt loc pe care îl dorești.
Costica101668
excelent!
Mi-a mai venit inima la loc!

O sa analizez linkurile trimise de mr. Kw. Merci! Par interesante. Sa vedem daca importa cineva vialle.


Intre timp mi-au aparut alte semne de intrebare....o sa le dezbat la Subaru!
Irina103902
vreau si eu sa sa va intreb....am o masina Volvo S40 care are o instalatie de gaz Vialle. A inceput sa faca ceva probleme, din cate am inteles acestea sunt legate de regulatorul de presiune si nu gasesc nici un service care sa aduca piese vialle sau sa asigure reparatii la aceste instalatii. Cunoasteti pe cineva, undeva , cumva care sa asigure service, revizii la acest tip de instalatie?

va multumesc anticipat.
James Kilowatt
Oficial Vialle nu sunt prezenti in Romania.... sunt in Cehia.

E cu injectie de GPL lichid (LPI)? sau cu injectie secventiala de gaz?

Daca e cu injetie de GPL lichid (LPI) e complicat, pentru ca in afara de Vialle nu cred ca mai face nimeni asa ceva.

Daca e cu injectie secventiala de gaz atunci reglarea presiunii se face in vaporizator si poate un mecanic cu ceva cap sa o poata regla.

Incearca sa le pui direct intrebarea asta cu piesele de schimb... www.vialle.nl


PS
De unde stii ca e vorba de regulatorul de presiune? Cum si unde ai facut diagnosticarea?
adi.mitrea
Vin din nou pe topicul de GPL, nemulțumit... sau cu așteptările înșelate.

M-am dus la Autogaz România (cei cu situl www.agrom.ro ) să mă interesez de GPL, concret, să vorbesc cu mecanicii and stuff.

Mașini erau în lucru: un Logan 1.6 pentru montaj, un opel Frontera la înlocuit electrovalvă, o Felicia... în fine.

Am vorbit cu proprietarii mașinilor și balanța e echilibrată. Cel cu Felicia (carburație) era foarte nemulțumit (montajul făcut ca naiba - scânteia de la flexul folosit în portbagaj i-a împroșcat luneta și a rămas "punctată", i-a rămas instalația blocată pe BENZINĂ în nordul țării și deci juma de drum l-a făcut cu benzină). Cel cu Logan spunea că a mai avut o Dacia berlină pe GPL de care a fost foarte mulțumit și era încrezător că pe Logan va fi la fel.

Am întrebat-o pe femeia de la ghișeu de prețuri și revizii, m-am speriat și am plecat:

1. 2200 lei instalația (Tomasetto Stag 200) pentru Opel Astra și ale mașini în afară de Logan. - OK
2. 90 lei prima revizie la 1.000 km sau o lună. - nu mai e OK
3. 90 lei a doua revizie la 15.000 km sau trei luni. - tot nu e OK
4. 190 de lei (numai manopera) a treia revizie la 30.000 sau șase luni. - DEPLASAT
5. se reia ciclul, numai că reviziile se fac din trei în trei luni sau din 15.000 în 15.000 km.

M-am gândit la 2 lucruri:
A. Fiindcă instalațiile Tomasetto pentru motoare euro4 costau aproximativ 1.000 euro, s-au gândit ei să ieftinească și să scoată pârleala prin service;
B. Instalațiile chiar s-au ieftinit și mașina trebuie să vadă service-ul la fel de des, indiferent de prețul instalației GPL.

Acum întrebările mele ar fi pentru cei care au mașini pe GPL... chiar așa de des trebuie reglate și curățate instalațiile astea?
James Kilowatt
Eu am mari dubii. Eu am o instalatie veche si depasita, instalata in 2000 pe masina noua si cu reviziile facute odata cu restul reviziilor direct la daewoo. Am lista oficiala daewoo cu preturile reviziilor... la fiecare 30.000km platesti in plus 12E, si la 90.000 32E.
Membrana de la vaporizator + filtru gaz + reglaj am facut o singura data (nu pentru ca mergea prost ci pentru ca nu stiu daca a mai fost facut), si a costat 70E cu tot cu manopera. Am aproape 30.000km de atunci si nu da semne ca ar mai trebui facut....
Singura cheltuiala cu adevarat mare a fost reomologarea instalatiei, care in Romania nu cred ca se face. Prima a fost omologata 6 ani, acum e omologata inca 8. A costat 330euro, si vreo 3 zile am mers pe benzina. S-au inlocuit absolut toate conductele din cauciuc care pot imbatrani si s-a scos rezervorul care a fost testat in laborator. (ocazie cu care mi-au stricat limitatorul de umplere aia de la laborator biggrin.gif). Insa macar nu mai stau cu teama ca poate cedeaza vre-un furtun.


PS
Uite o lista cu operatii de intretinere care trebuie facute la tomasetto cu stag 200 smile.gif Poate gasesti in alta parte unde au preturi mai cinstite.....wink.gif
adi.mitrea
Salut din nou!

Am mai vizitat un atelier de montare GPL ( www.ultragaz.ro ) și aici treaba stă mai bine.

2000 lei instalația cu tot cu butelie toroidală, garanție 24 de luni, prima revizie la 1.000 km (gratis), următoarele din 10.000 în 10.000 km și costă cam 30 de lei (fără limită de timp, adică pot face 10.000 pe an că mă duc o dată la revizie, nu din trei în trei luni sau mai știu eu cum).

Service-ul arată mai rău decât celălalt... un garaj de vreo 50 mp, vai de mama lui. Celălalt era într-o fostă hală a Rocar și tot rău arăta.

Aici la utragaz oamenii tocmai montau o secvențială pe o Astra F din 1995 cum motor de 1.6. Am stat pe lângă mașină, oamenii nu au comentat, explicau ce făceau și așa mai departe (în celălalt service stăteai departe de mașină), ceea ce mi-a dat încredere. Patronul iarăși a fost amabil și s-a lăudat că firma lui montează GPL pe Hover Cuv (SUV-urile chinezești) și că la mine ar fi simplu de montat și ar dura cam 4 ore.

Instalațiile secvențiale pe care le montează ei sunt MILANO. Patronul a zis că a rămas la acest producător pentru că folosește injectoare mai bune decât Tomasetto... (mi-a zis și firma, dar am uitat) în fine nu mai contează asta.

Sunt hotărât 80 la sută, mai scriu aici ce mai fac.
adi.mitrea
Mi-am pus GPL la firma menționată în postul precedent.

Mai multe detalii aici ( http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=211408#211408 ) pe pagina 10, jos.
Costica101668
dintr-un motiv oarecare ma tot uit de la o vreme dupa Megane 1 & Laguna 1 cu instalatie de GPL. Auzisem ca au nu-stiu-ce galerie de admisie (or somethig) de plastic ceea ce le-ar face mai incompatibile cu instalarea GPL.

De curand am vazut o Laguna 1 cu GPL, dar cica era produsa special pt Olanda, gandita cumva pt asta.

Aveti idee cat de costisitoare a r fi transformarea (in masura in care ar fi posibila)?
James Kilowatt
Galeriile din plastic nu sunt incompatibile cu GPL-ul, insa trebuie sa fie neaparat secventiale (sau cu injectie de gpl lichid). Cele mai vechi cu mixer puteau pune teoretic probleme datorita riscului de detonatii care puteau sa-ti arunce galeria-n cap, si ca sa evite asta se punea din cate am inteles in plus o valva care lasa sa scape suprapresiunea unei eventuale detonatii (insa n-am vazut niciodata cum arata).

Insa de la Euro3 in sus oricum toata lumea pune secventiala. Eu am un hibrid intre mixer si secventiala, si nu am avut detonatii niciodata.

La Laguna instalatia GPL se pune de catre dealer (in belgia si franta intr-adevar se pun instalatii olandeze teleflex), insa nu sunt pregatite din fabrica pentru asta smile.gif "pregatirea" o face garajul unde se face instalarea (indiferent ca se face de catre client sau de catre dealerul Reno, Chevy, Subaru, etc).
Costica101668
Merci!
Io ma gandeam sa GPL pe o Laguna/Megane din 2000.
Astea, cred eu, sunt EUR2.

Om trai si om vedea. Trebe mai intai sa imi fac un calcul de eficienta. Nu vreau sa le tin prea mult!
James Kilowatt
Ia uitati-va pe ce masini pun unii GPL smile.gif. Ai zice ca-s inconstienti, insa cat echipament de protectie poarta .... biggrin.gif
Poza e facuta acum vreo doua saptamani pe E40 la granita belgo-germana de subsemnatul.



Ia lui Luka i-e jena sa puna gaz pe Laguna biggrin.gif
James Kilowatt
Pentru vorbitorii de olandeza
http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/11/..._cayenne_op_lpg

Ceilalti pot sa se uite la poze biggrin.gif
James Kilowatt
Inca un amarat care n-a avut bani de TDI 130CP si si-a luat o gazara de 260CP rolleyes.gif


Poza e facuta la aceeasi benzinarie unde l-am pozat si pe ala cu S-Klasse kompressor smile.gif
Hoinar
James, eu nu mai inteleg....de ce si-ar mai pune lumea instalatie pe gpl daca nu pt consum mai mic?! mai e vreun alt avantaj?
Adica totusi...un S500 AMG pe gaz? ...
si nu cred ca un posesor de S500 n-are bani de benzina....chiar nu cred.....
James Kilowatt
Poate-i pasa de mediu biggrin.gif Desi nu cred.
Sau poate a luat-o SH ieftin si i-a pus gazul.
Aia care-si iau S-Classe sau seria 7 diesel n-au bani de benzina oare?

Oricum, eu pun pozele astea din alt motiv. Exista asa, o parere cum ca doar masinile de kk (gen taxiuri Cielo), sunt pe gaz. Ori uite ca exista si Porsche pe gaz. De obicei, cei care au parerea asta sunt mari fani ai dieselului. Insa nu-si dau seama ca acum 20 ani tipii de genul lor aveau exact aceeasi parere despre diesel cum au ei despre gaz.
Luka
Asa, James, ma ataci pe topicuri unde stii ca nu intru, astea de Service tongue.gif
Lipsa de informare si mirosul pronuntat de gaz pe care l-am simtit in urma unor taxiuri m-au determinat sa nu pun GPL. Stiu ca nu e normal sa se simta acel miros, dar daca nimeresc asa ceva? La cat sunt de priceput la treburi d-astea, mai bine nu ma bag.
mike.omega
@Luka: si eu am crezut acelasi lucru ca si tine. Iar frica de miros de gaz a fost mare. Dupa ce mi-a mutat nasu din loc un Cielo cu instalatie din fabrica am zis ca nu e de bine! pinch.gif
Ei bine... de cand mi-am montat instalatia nu am simtit miros de gaz sub nici o forma! smile.gif

Cat despre informare despre instalatiile GPL, exista forum special pentru asa ceva rolleyes.gif
Luka
Pai da, normal ca nu simti, mirosul se duce in spate tongue.gif
James Kilowatt
Da, si a dracu' nici nu se vede, ca norisorul de diesel, ca sa te feresti de el sau sa dai repede pe recirculare ... biggrin.gif
gabi4
in poza cu s-klasse la gpl...posesorul de ce are casca si costum de protectie? blink.gif

chiar nu inteleg care e problema sa ai o masina scumpa si cu gpl pe ea. daca poti sa faci o economie de bani foarte bine. poate banii pe care i-ar fi dat pe benzina in plus ii doneaza unui camin de batrani sau pur si simplu pretuieste fiecare banutz si munca lui. putere, lux, rafinament dar daca se poate cu un cost mai scazut de ce nu!
dar in tara snobismului si a milionarilor de carton, unde multi s-au trezit peste noapte in gipane si mertz-uri iar altii dau cu sapa prin maracini, unde toti consumam dar de produs mai putin e normal sa starneasca amuzament. ce naiba

James Kilowatt
QUOTE(gabi4 @ Dec 6 2007, 04:45 PM) *
in poza cu s-klasse la gpl...posesorul de ce are casca si costum de protectie? blink.gif



ihi smile.gif Casca si costum ignifug biggrin.gif

In realitate, masina era condusa de fiica-sa (sau amanta) proprietarului... iar gagica nu stia sa faca plinul si a rugat un motociclist s-o ajute smile.gif Cand nu-s cu sotia in dreapta, mi se intampla si mie destul de des sa fiu solicitat .... si asa, GPL-ul ajunge aspirator de gagici biggrin.gif
Luka
Ei, aici chiar cred ca exagerezi. Tu esti aspiratorul tongue.gif
James Kilowatt
Ia bagati un ochi
http://autospeed.com/cms/A_110053/article.html

GPL pe diesel. Putere si cuplu marite.... mmmm....smile.gif
mike.omega
Da, deci trebuie sa-mi iau un TDI, as soon as possible laugh.gif

Revenind...

Observatii:
1. Cam mare filtru ala pentru GPL, zici ca-i filtru de carbune pentru apa
2. Sistemul asta baga GPL langa motorina inainte de rampa de injectoare si arde mai bine, economisind motorina.
3. E oare la fel de eficient(dpdv al costurilor) ca si GPL-ul pe motoarele otto?
4. In compartimentul motor la majoritatea masinilor cu motoare diesel e destul de putin loc, mult mai putin ca la cele cu motoare pe benzina
James Kilowatt
Cred ca merge si pe HDI.... sau crdi biggrin.gif. Tipii de acolo spun ca merge si pe motoarele mai vechi si pe common railuri.

Intrebarea cheie e la punctul 3. Probabil totusi ca mare sfaraiala nu castigi, poate 5%. Asta presupunand ca nu e impactata fiabilitatea. Nu merge exclusiv pe GPL, ci in amestec cu motorina. Ar deveni poate o afacere daca or sa se apuce astia sa taxeze mai urat sau sa interzica emisiile mari de nox si particule specifice dieselului, numai ca in Europa nu cred sa se intample prea curand.
In conditiile actuale nu cred ca se poate amortiza investitia.

Un consum de diesel si un pret al carburantului la jumatate il obtii cu CNG (gaz natural comprimat), numai ca pe asta nu-l gasesti inca la tot pasul. Plus a butelia aia are 200bari, gazul natural ramanand in faza gazoasa, nu se lichefiaza. Prin comparatie, in butelia de GPL ai 8-10bari prapaditi... Insa pe CNG consumurile sunt mult mai mici. Electrica francezilor -EDF- are niste Clio pe CNG si consuma cica in medie 6.5% (cat un diesel), iar CNG-ul e 70 centi kilul (fata de 1.2E motorina....).
mike.omega
Deci ramanem ori la Diesel ori la otto+GPL smile.gif
James Kilowatt
Io mai bine ramaneam la gpl... pretul a ramas constant, in timp ce cel la diesel a crescut cu 30% in 4 luni....
Cel la GPL va creste probabil la iarna, asa se intampla in fiecare an.
mike.omega
Eu tot un HDI as vrea smile.gif Imi place foarte mult cum se comporta motorul de 1.6 pe C4 si consuma din ce in ce mai putin, cred ca are o problema teehee.gif
Revenind la GPL. Mai nou, pretul benzinei(aia de 95 obisnuita) variaza intre 4 si 4.1 RON iar GPL-ul este 2.3, you do the math! again laugh.gif
James Kilowatt
cec diz ap: Passat TSI cu butelie. Pozat ieri in Milano.

e putin offtopic, ca nu e pe GPL ci pe metan... insa e totusi foarte tare, sa pui gaz (fie el GPL sau metan) pe o masina turbo cu injectie directa.

Astept cu interes si varianta pe GPL, scoasa de constructor. Turbo + GPL = boost mai mare, avans mai mare = randament foarte bun si performante la inaltime. Insa din pacate probabil n-ar fi un succes comercial... lumea auto e a dracu' de conservatoare.

De fapt astept cu interes prima masina gandita din start pt GPL, indiferent ca e turbo sau nu. Da' sa aiba un motor facut pt gpl, cu compresie mai inalta, cu distributie si aprindere optimizate pentru GPL, cu rezervor mare de GPL si mic (sau deloc) de benzina, etc... deocamdata nici un constructor nu a binevoit sa incerce desi dupa parerea mea ar bate la fund un diesel la absolut toate capitolele, de la economie la performante si la placerea condusului.

LE
Asta din poza e taxi. TSI costa la fel cu 2Ltdi, si e mai scump decat 1.9tdi. In plus o instalatie din asta de gaz probabil e vreo 3000€ (una de GPL e vreo 2500). Oare ce calcul economic si-o fi facut omu', de-a preferat un "benzinar" scump in si gurmand in loc de diesel ieftin si economic? rolleyes.gif
hpcnr
Pai ar fi asa:
1. metanul costa pina la jumatate din costul benzinei (azi benzina 1.346/L)
2. incentive statale pina la 500 euro
3. incentive regionale pina la 300 euro (daca montezi in perioada dec-apr)
4. poti intra in 99% din garajele subterane, cu GPL in nici unul
5. nu esti limitat de zonele inchise poluarii, deci nu platesti intrarea sau nu esti oprit a intra

Cert este ca daca iti pui GPL in Italia creste asigurarea cu pina la 250 euro (cica creste riscul)
apoi sint foarte foarte putini distribuitori GPL in comparatie cu metanul.

James Kilowatt
Eu am avut masina pe GPL si nu am avut niciodata probleme in a gasi GPL in italia. In benzinarii e mult mai intalnit decat metanul, asta daca nu s-au schimbat lucrurile radical in ultimii ani. Metan (sau GNV) nici nu am vazut, probabil ca au statii separate.
Singura tara unde nu am gasit a fost Austria.

Interzicerea masinilor pe GPL in garaje e interzisa biggrin.gif asta din 2000 sau 2001. Initial erau interzise masinile pe GPL. Apo, cele pe GPL fara valva de securitate. Apoi valva de securitate a devenit obligatorie, si a devenit ilegal in toata europa sa le interzici accesul. Masinile pe GPL omologate dupa 2001 nici nu mai sunt obligate sa poarte abtibildul, deci pot intra oriunde fara sa fie luate la intrebari.
hpcnr
James, se vede ca nu ai mai fost de mult pe aici, acu` metanul "e in floare", GPL muuult
mai putin gasesti.
Legat de parcari subterane, e interzisa intrarea in 99% din ele ptr. GPL, alta "mincare de
peste" este ptr. "zonele ecologice" unde la fel ca cele pe metan, masinile cu GPL pot
intra fara nici o problema.
Legat de raspindirea metanului, am foarte multi prieteni italieni si chiar si un conational
de-al nostru care au instalatie cu metan pe masini si nici unul cu GPL. Da, statiile cu
metan sint aparte, desii unii distribuitori de benzina/motorina au si pompe cu metan.
Legat de pompe GPL, le gasesti mai mult pe autostrazi, superstrazi ce fac legatura intre
autostrazi sau in zonele cu trafic auto turistic. I-a abate-te un pic de la aceste trasee,
mai in interiorul unei regiuni sa vezi daca mai gasesti asa usor o statie sau pompe GPL !
Pe cind statiile cu metan (sau distribuitori de benzina/motorina cu pompa/pompe metan)
le gasesti si intr-un mic orasel. Asta e diferenta. Poate ca mai in N Italiei, mai aproape
de EU sa fie ceva mai raspindit GPL-ul.

Astea le-am spus ca ptr. o "cultura generala", nu ca "tin partea" metanului in detrimentul
GPL-ului ! Eu daca mi-as pune ceva pe masina as alege GPL din motive economice la/ptr.
drumurile in tara si in plus GPL se gaseste mult mai usor si mult mai raspindit in Europa.
James Kilowatt
Baieti destepti italienii, tot ei au fost pionieri si cu GPL-ul si se pare ca tot ei s-au si metanizat primii. In Germania si Franta metanul e in stadiu incipient de milioane de ani... iar in Italia in cativa ani a devenit f raspandit.
Eu am strabatut italia prin N de la E la V si inapoi de 2 ori in 2004, fara sa merg pe autostrada ca aveam buget de austeritate si se gasea GPL si prin satuce. E fain daca e la fel de raspandit si metanul, sau chiar mai raspandit.

Chestia cu parcarile repet, e ilegala interzicerea accesului. Probabil ca administratorii parcarilor lor habar n-au ca s-a schimbat legea si sunt semnele alea care sunt de pe vremea lui Pazvante.
Si oricum e imposibil de verificat atata timp cat nu mai esti obligat sa ai nici un insemn exterior care sa indice ca masina e pe GPL.
In Belgia cativa ani "tranzitorii" pe stickerul de pe masina, ca si in acte de altfel scria "LPI" in loc de "LPG". In parcari era interzis sa intri cu "LPG", nu cu "LPI", deci n-au ce-ti face. "LPI" erau instalatiile facute dupa norma noua din 2001. Acum nu mai scrie nimic. smile.gif

Pentru publicul larg ma gandesc ca metanul mai degraba sperie, ca butelia de metan e la 200 bari, nu la 10 bari ca cea de GPL.... Nici nu e nevoie sa ia foc ca sa faca urat.
hpcnr
"Il GPL, una volta ridivenuto gas, ha una densità superiore a quella dell`aria e ciò
gli impedisce di diffondersi nell'atmosfera; in caso di fuoriuscite accidentali
tende quindi a concentrarsi ristagnando al suolo e nelle cavità, causando situazioni
molto pericolose, a rischio di incendio.
Per questo, in passato, agli autoveicoli con bombole di GPL era vietato il parcheggio
sotterraneo o al chiuso (nelle navi, per esempio)


A seconda del tipo d'impianto utilizzato per auto-trazione e della normativa a cui
risponde il veicolo ha determinati vincoli d'utilizzo:

* Parcheggio: gli impianti GPL successivi al 2002 (che rispondono alla normativa
ECE/ONU 67/01) possono parcheggiare fino al primo piano interrato delle autorimesse,
anche se comunicante con un altro piano sottostante, mentre per quanto riguarda gli
impianti GPL non dotati di sistema di sicurezza conforme al R. 67/01 (quindi che non
hanno sulla carta di circolazione la dicitura "IMPIANTO DOTATO DI SISTEMI DI SICUREZZA
ECE/ONU 67.01"), continuano a poter sostare nelle autorimesse soltanto nei piani fuori
terra non comunicanti con piani interrati.

* Trasporto: i veicoli con impianto a GPL, nel caso di trasporto via mare con traghetti,
vanno dichiarati al momento della prenotazione del viaggio.
E altresì importante informare gli ufficiali addetti all'imbarco dei mezzi, che
provvederanno a collocare il veicolo in un luogo riservato alle autovetture con impianti
a GPL.

* Durata delle bombole: il serbatoio contenente GPL per auto-trazione deve essere
sostituito dopo 10 anni dalla data di collaudo e le operazioni di smontaggio,
rimontaggio e collaudo devono essere eseguite da un'officina autorizzata, dove verrà
installato (secondo richiesta delle norme vigenti) un serbatoio con apparati di
sicurezza rispondenti alla ECE/ONU 67-01 e di conseguenza la vettura sarà abilitata a
parcheggiare anche al primo piano interrato."

Legat de parcari se pare ca ai dreptate pina "primul etaj subteran" si la autovehiculele
cu instalatii corspunzatoare noii legi. Posibil ca indicatoarele vazute sa nu fi fost "upgradate"
Mea culpa ptr. greseala !

James Kilowatt
Nu e greseala ta, am vazut si eu in foarte multe locuri interdictia aia. Pur si simplu, au uitat sa scoata semnul, sau habar n-au care-i legea. Eu am avut masina pe GPL si n-am repsectat niciodata semnul ala biggrin.gif

Am vazut gaz natural si in Elvetia, e 1.5 franci kilogramul, aka cam 1.2€. Un pic mai putin decat benzina.

Insa habar n-am care e consumul comparat cu benzina. Ar trebui sa consume mai putin, metanul are putere calorica cu vreo 20% mai mare decat benzina, plus ca un 1kg de metan e mai mult decat un 1L de benzina biggrin.gif Una peste alta ar trebui ca consumul de metan in kg/100km sa fie cu vreo 30% mai mic decat cel de benzina in l/100km, deci pretul pe km sa fie cu vreo 40% mai mic.

LE
Am vazut ca in Italia metanul e sub 0.9euro/kg, iar benzina 1.3euro/l. Daca intr-adevar consuma mai putin atunci clar ca merita si fata de benzina si fata de diesel.
bogdan.coman
Salutare la toti.Sunt nou pe acest forum,si as dori si eu ajutor legat de o instalatie GPL mai vechiuta as zice de olanda.
Nici nu stiu cum sa incep,ca sa intelegeti ce doresc eu,pt ca un pic de povestit cu aceasta instalatie GPL de olanda.Ok sa incep cu inceputul.Acum multi ani in urma,mai exact acum 11 ani mi-am cumparat si eu un opel vectra 1.6i pe injectie,care a avut pusa pe ea si instalatie GPL de olanda,toate piesele fiind originale.In 2003 am fost nevoit de catre R.A.R. sa dau jos instalatia de gaz,pt ca altfel nu o mai omologa.Acel cineva care mi-a demontat instalatia GPL mi-a "demontat-o in cainie" ca sa zic asa,pt ca eu din instalatie am mai recuperat doar plamnul ei original Opel si butelia de gaz priza de gaz,si bineinteles conducta de gaz care a ramas sub masina si n-a umblat nimeni la ea.Mai jos o sa postez exact si datele producatorului si la butelie si la plamand(vaporizator).Toate bune si frumoase pana acum.Acum in 2012 vazand ca benzina a inceput s-o ia la vale,ca si motorina de altfel m-am decis sa-mi montez la loc GPL.M-am dus la un service autorizat si mi-a montat GPL la loc exact cum a fost,numai ca...si acum incepe durerea mea,din instalatie lipseste un sensor de nivel GPL care venea montat pe spatele buteliei,care indica la bord nivelul de gpl in timp real ca sa zic asa.Eu la bord am comutator B/G(benzina/gaz).Cand comut pe benzina merge pe benzina cand comut pe gaz,taie alimentarea cu benzina si merge doar pe gaz.Logic.Tin minte ca acum 11 ani cand am luat masina era totu ca la carte ..in sensul ca daca in rezervoru de benzina aveai sa zicem 15 litri,iar in butelie 20l,acel ac de la bord arata real cati litri am daca comutam benzina sau gaz.Acum la cei care mi-am montat GPL mi-au zis ca nu se pricep sa lege acel senzor sa insidice corect la bord,pt ca ei instaleaza doar din astea italiene Tomasetto si alea au alt nivel de indicator cu leduri...Totusi ei mi-au dat un senzor de butelie olandeza din instalatiile vechi care le aveau acolo.Eu bucuros de fel am zis gata am dat lovitura montez acel senzor si-mi arata si mie nivelu la bord,si nu mai umblu "la ghici".Numai ca conform acelei vorbe,socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ..sad.gif
M-am dus la un electrician,si mi-a legat acel senzor de indicator la firele de la pompa de benzina,ca cica doar acolo se leaga.EU in rezervoru de benzina aveam doar 6 l,iar in butelia gpl aveam sub 1 litru.Dupa ce mi-a legat senzoru indicator gaz,vad ca acu la benzina se ridica la 15l.WOW.Dupa care comut pe gaz,si pe gaz la fel tot 15 l imi arata.Il intreb pe electrician,sigur mi-ai legat bine senzoru,ca zic imi arata mult mai mult combustibil decat am si pe gaz si pe benzina.La care el imi zice...eu zic ca-ti arata bine,poate ca atat gaz ai,ca toti cica baga de frica sa nu raman in pana si nu apreciem exact cat mai avem in rezervor.Eram deja in dubii pt ca si pe benzina si pe gaz imi arata acul la benzina 15l.Am plecat de acolo indoit am mers sa zic 10 km nu mai mult si puf pana.Se terminase gpl din rezervor.Noroc ca mai aveam cei 5 l de benzina.Am comutat pe benzina si am mers mai departe.Dupa carfe m-am intors la electrician sa-i explic ce sa intamplat.Dupa care mi-a legat firele invers sa se verifice daca a gresit,si acul de la bord s-a urcat la maxim de ca si cum as fi avut plinu.Dupa care mi-a zis ca poate sa fie defect senzorul acela.Eu unu ma indoiesc pt ca senzoru ala l-am luat dupa alta butelie olandeza exact ca a mea..Dupa ce am plecat de la electrician m-am dus sa alimentez cu gpl.Am bagat cam 10 l de gaz.Dupa ce am alimentat puf iar masina de ca si cand nu mai avea gpl in rezervor.Nu mai pornea deloc.M-am intors iar la electrician si mi-a zis vezi poate ti-a bagat aer in loc de gpl ca se mai injtampla.Plec iar de la electrician si ma duc la cei care mi-au alimentat cu gaz,si mi-au descoperit ca masina nu mai pornea ca se arsese un releu.Mi l-a schimbat si a mers.Acum nu stiu daca din vina electricianului sa ars releu ala sau ca a fost piesa mea veche.
Ce voiam sa va rog a vazut careva o instalatie olandeza cap coada?Adica schema ei complet cum se leaga totul?pentru ca pe mine ma intereseaza sa leg si eu acel senzor sa-mi arate pe acul de la benzina si nivvelul gplu-lui exact cum imi arata acum 11 ani.Tin minte acum 11 ani ca daca mai aveam 10 l de benzina imi arata 10 l la bord,iar cand comutam pe gaz si aveam 15 l de gaz se urca acu la 15 l.Cei care mi-au montat GPl mi-au zis ca acel electrician nu mi-a legat bine acel senzor gpl pe circuitul de benzina,pt ca apare conflict si citeste si gpl si benzina in acelasi timp.Si cica la acest senzor de GPL,olandezii i-ar mai fi pus si niste asa zise "casete de electronica".Cei care aveti experienta si care ati avut GPL olanda cap coada ma puteti lumina si pe mine cum trebuie legat acel senzor de gpl si daca ii mai trebuie pise in plus gen zvonuri ce am auzit cu casete de electronica?
Ma scuzati ca v-am plictisit cu aceasta poveste lunga,dar m-am gandit ca e normal sa va povestesc totu ca sa intelegeti e doresc de fapt.Sper din tot sufletu ca ati inteles ce doresc.Pt. cei care ma pot ajuta platesc nici o problema,ca nimic nu-i de gratis pe lumea asta.
Acum sa va dau si datele exacte despre instalatia mea olandeza.

butelie:
WVM 890615
VULGEW 23kg
18-30 bar
C148 950, VULL 809 PROPAN
04-92, INH 55L
LIVELLO MS
LEEGGEW +T
235 RST37-2 3,8

plaman:
OPEL
VG 289 E water cap 0.15kg
Vorking press:30-45 KG

Ca o parnateza plamnul l-am gasit si pe alt site si arata exact ca al meu,numai ca in loc de Opel scrie KOLTEC.
Uitati-l aici:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/004324359-.html#I2

Poze plaman +butelie+masina mea:

masina:

http://picz.ro/index.php?id=9c22d0b2f99d4873a5d80bcfce25bc22

plamanul:


http://picz.ro/index.php?id=f0ffbb2bd8d25065b9dcc20a78067d8d

http://picz.ro/index.php?id=e9b2c689bc31b465afe69c66b59b2b53

magnetic senzor LPG deja pus pe butelie:

http://picz.ro/index.php?id=44d13837dd205ed30efbcf8ea936d357

http://picz.ro/index.php?id=ae1a228cf1047686773be45bf7aec1a3

Butelia:


http://picz.ro/index.php?id=f04380813facf14d1e9c8db7eb168772




Ma poate ajuta cineva?Stima,
James Kilowatt
Koltec e o marca olandeza de GPL, am avut si eu una. Si-au schimbat numele acum, nu cred ca mai exista. E probabil OK plamanul ala, nu opel le face oricum.
bogdan.coman
QUOTE (James Kilowatt @ May 8 2012, 08:44 PM) *
Koltec e o marca olandeza de GPL, am avut si eu una. Si-au schimbat numele acum, nu cred ca mai exista. E probabil OK plamanul ala, nu opel le face oricum.



da si ma oftic ca toti care instaleaza GPl,dar absolut toti stiu sa monteze doar din astea italiene gen tomasetto,landi renzo si altele.Astea olandeze sunt greu de "descifrat" se pare.Si daca nu ma insel olandezii sunt mai tari ca italienii la asa ceva
James Kilowatt
Sunt oarecum echivalenti. Olandezii au trecut mai devreme la instalatiile cu injectie directa de GPL lichid, insa au recuperat si italienii chiar daca nu au ajuns inca si in Ro.
Italienii insa au trecut masiv si la GNC (gaz natural comprimat) care chiar a luat fata GPL-ului. Am vazut inclusiv motorul (turbo si cu injectie directa) meu convertit la GNC, deci se poate face orice.
bogdan.coman
QUOTE (James Kilowatt @ May 10 2012, 08:21 AM) *
Sunt oarecum echivalenti. Olandezii au trecut mai devreme la instalatiile cu injectie directa de GPL lichid, insa au recuperat si italienii chiar daca nu au ajuns inca si in Ro.
Italienii insa au trecut masiv si la GNC (gaz natural comprimat) care chiar a luat fata GPL-ului. Am vazut inclusiv motorul (turbo si cu injectie directa) meu convertit la GNC, deci se poate face orice.



pe langa GPL mai exsista si GNC?N-am stiut.Chiar sunt surprins ohmy.gif
James Kilowatt
A existat si GNC-ul cam "dintotdeauna", insa nu a fost foarte raspandit. Probabil datorita faptului ca butelia e pe la 200 bari (fara de maaxim 15 cat e una de GPL). Insa acum in unele tari (Italia, Elvetia) incepe sa devina la moda. E chiar mai rentail decat GPL-ul, si consumul (in kilograme, la pompa se masoara in kg, nu in litri, ca ramane gazos) e mai mic decat pe benzina (in litri).
bogdan.coman
QUOTE (James Kilowatt @ May 11 2012, 06:43 PM) *
A existat si GNC-ul cam "dintotdeauna", insa nu a fost foarte raspandit. Probabil datorita faptului ca butelia e pe la 200 bari (fara de maaxim 15 cat e una de GPL). Insa acum in unele tari (Italia, Elvetia) incepe sa devina la moda. E chiar mai rentail decat GPL-ul, si consumul (in kilograme, la pompa se masoara in kg, nu in litri, ca ramane gazos) e mai mic decat pe benzina (in litri).


pe butelia mea scrie 18-30 bar vulgew
James Kilowatt
E probabil presiunea la care da drumul valva de suprapresiune in caz de probleme (de ex in caz de accident + incendiu). Insa GPL-ul inauntru e la presiuni mai mici, sub 15 bari, chiar si daca sta in plin soare. Si propanul si butanul se lichefiaza la presiuni destul de scazute chiar si la temperaturi ridicate.

Cu gazul natural (metan) e mai complicat, din motivul asta presiunea in buteliile de cng sunt de mai bine de 10 ori mai ridicate, metanul ramane gazos si in butelie, nu se lichefiaza.
bogdan.coman
inseamna ca buteliile GPL sunt facute"cu cap" sa zicem,adica au ceva protectii din fabrica nu?Nu e o butelie normala de gaza banuiesc
bogdan.coman
Explicati-mi si mie va rog frumos un aspect pe care nu-l inteleg.ECU adica computerul masinii respective e totuna cu LPG ECU?Sa inteleg ca fiecare masina cu injectie are ECU separat pentru gpl?Aici fac eu marea confuzie.Instalatiile de gaz cam toate au computer separat?Eu am avut o instaltie originala de gaz pe un vectra A,se numea koltec si nu stiu dc am impresia ca avea ECU separat dar nu mai tin minte.Sa ma lamureasca si pe mine cineva carei treaba cu acest lpg ecu va rog frumos.Am gasit intr-un anunt pe internet pe cineva care vinde instalatie originala koltec.Spuneti-mi si mie va rog frumo in poza respectiva cam care ar fi acel ECU?Trebuie sa puteti sa ma ajutati pt ca ati avut sigur multi dintre voi vectre A cu injectie monopunct si instalatie gpl originala koltec

http://www.clubopel.com/link.php?url=http:...76ae56c65b9ca01


http://www.clubopel.com/link.php?url=http:...dca7aa85fe15f36


in pozele respective vanzatorul spune ca ar fi completa instalatia,cap-coada
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.