Si eu am avut o instalatie koltec pe o masina foarte inrudita cu Opel, si anume Daewoo Nubira. Intr-adevar, avea ECU separat, insa tine cont si de faptul ca ECU-ul nubirei era unul destul de primitiv. Vectra ta insa cred ca e si mai primitiva, daca e cu injectie monopunct...
Instalatiile vechi, pana la cele secventiale au de multe ori ECU separat. A mea era un fel de hibrid intre cele secventiale si cele cu mixer.
La instalatiile secventiale sau cele cu injectie directa de gpl lichid in general nu mai au ECU separat, au doar neste electronica care "traduc" instructiunile ECU-ului pentru injectia de gaz si care mai altereaza niste parametri gen valorile sondei lambda.
Practic ecu-ul original al masinii face controlulul, insa mai e niste electronica (digitala) mai mult cu rol de interfata intre instalatia GPL si ECU-ul original. De obice in Ro sunt din seria STAG100, STAG200, 300, care e destul de complexa incat sa faca inclusiv diagnoza instalatiei de gaz, insa nu contin harti de injectie sau de avans, deci nu le-as incadra la "ECU", hartile sunt tot cele din ecu-ul masinii.
Exista si instalatii mai vechi (gen cele de pe Dacie berlina sau Cielo non-euro fara sonda lambda) care au niste electronica insa n-am idee daca e sau nu ECU pe bune.
PT mine ECU inseamna ca are harti de injectie si avans.