IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

B M W de la A la Z sau totul despre geniul Bavarez

This topic is about B M W de la A la Z sau totul despre geniul Bavarez, the author, M i h a i, wrote about: acest topic se vrea a fi punctul de intalnire al fanilor bmw. Insasi ideea, a apartinut unor fani cum ar fi cunoscatori si iubitori ai acestei marci. ... To read more just scroll down

18 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> B M W de la A la Z sau totul despre geniul Bavarez
M i h a i
post Mar 5 2004, 05:33 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



acest topic se vrea a fi punctul de intalnire al fanilor bmw. Insasi ideea, a apartinut unor fani cum ar fi cunoscatori si iubitori ai acestei marci.
propunem aici discutii pe teme diverse cum ar fi ideea ce a dus la aparitia bmw, evoutia si ideile revolutionare in materie de tehnica ale bmw, momentele de cotitura din istoria acestei marci creatoare de motoare nobile, pursange sau pur si simplu punerea sub lupa a pieselor si materialelor din care este realizata masina nu neaparat in ordinea de mai sus.
Nu in ultimul rand sunt asteptate impresiile personale despre marca precum si detalii din experienta celor care au condus bmw
sa incepem ...


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 5 2004, 05:48 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



BMW (Bayerische Motoren Werke ) apare in 1917 din fuziunea a doua companii aeriene. Insasi sigla bmw sugereaza o elice. Fabricarea de automobile a inceput ca urmare a faptului ca germania a pierdut razboiul si i s-a interzis sa mai faca avioane.
Ce nu stiu eu este cine o fi avut ideea sa faca masini, si cum arata prima masina bmw. Stie careva treburile astea?


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Mar 5 2004, 06:08 PM
Post #3


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



ideea a venit , dupa cum ai spus, in urma interzicerii fabricarii de avioane. drept urmare, deoarece BMW era un constructor f bun de motoare, si-a continuat productia de motoare pentru masini , cica atunci cand a intrat in al doilea razboi mondial germania avea cele mai bune avioane, dotate , binenteles, cu motoare 6 in linie
BMW este un producator care tine f mult la traditie , drept urmare solutia clasica BMW este 6 cilindri in linie cu tractiune pe spate
La un moment dat un motor de la bmw era cea mai ciudata combinatie : cel mai mic motor in 6 cilindri si cel mai puternic motor de 2.0 l.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 5 2004, 11:07 PM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Parca cei de la BMW au facut mai intai motociclete si dupa aia au inceput sa produca automobile. N-as vrea sa gresec, dar asa stiam eu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alina
post Mar 6 2004, 12:04 AM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 5-March 04
From: Vaslui (Vaslui)
Member No.: 22.046



As dori sa aflu tot ce se poate despre B.M.W. Sa stiti ca nu am permis.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 6 2004, 01:45 AM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



In timp voi sau vom scrie multe chiar foarte multe despre BMW si mai nou cum se numeste oficial BMW Group.
Sediul concernului se afla la München capitala Bavariei.
BMW- Bayerische Motoren Werke
BMW a produs multe in ultimii ani.
Sigur ca a inceput cu motoarele de avion dar au urmat la scurt timp motocicletele si chiar masini prin 1938. Dupa 1945 totul a inceput din nou un priceput investor cu numele de Herbert Quand a investit tot ce avea si a readus in decurs de catva ani la inceput cu motocicletele si mai tarziu cu masinile la o societate pe actiuni f profitabila dupa moartea lui famila e principalul actionar si cu traditie din 1995 se numeste BMW GROUP.
La ora actuala lucreaza peste 100.000 de oameni pe tot globul care produc aceasta marca de renume. Ar fi uzine in Germania, America, Austria, Rusia, Africa de Sud si mai nou China mai mult asamblari.
BMW construieste mai toate modelele, limouzine, cabrio, tourig(break), tot teren.
Este angajata in multe conpetiti sportive una din cele mai cunoscute ar fii FORMULA 1 unde a si castigat in 1985 trofeul.
Sigur ca multi au interesse la masini am sa prezint unele dinte masini mai cerute si unele motoare si sigur ca am sa va tin la curent si cu noile inovatii si modelele noi cu mult timp inainte de a aparea pe net sau intr-o revista. Cine are intrebari sa le puna dar concrete vom incerca sa raspundem la cam tot.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 6 2004, 03:07 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Super raspuns Marius. M-a impresionat chestia cu Herbert Quand care a ivestiti tot ce avea in BMW. Desi nu stiam cum a inceput totul, aveam o presimtire ca ceva atat de bun ca BMW nu putea sa iasa decat din mainile cuiva care pe langa talent a pus si suflet si a riscat tot pentru realiza ceva si de accea am pus intrebarea.
Alina, daca vrei sa stii tot ce se poate despre BMW fii cu ochii pe forum. Usor usor vei afla o gramada. Si nu conteaza ca nu ai carnet. Intr-o buna zi.....


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 7 2004, 02:52 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Am sa incep cu inceputul 1917 se fac primele motociclete.1923 renumita R32 cu care BMW se impune castiga multe trofee.
In 1924 incep si fabricarea masinilor in poza se vede un dixi cu 10-15 cp la eisenach.(poza de la mihai).
Dar adevaratele masini apar in 1939 este un bmw 335 cu 3,5l 90 cp care a fost construit pana in 1941 de 400 ori smile.gif .
Attached File(s)
Attached File  8588.jpg ( 15.62K ) Number of downloads: 2
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 7 2004, 03:51 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Dupa 1945 tot ce a mai ramas dupa bombardamente sunt luate de americani.
Cu noi credite si cu obligatia data de anglia de a scrie made in germany pe toate produsele germane incepe o noua era. (Anglia credea ca atunci nimeni nu va cumpara produsele germane find inferioare dar istoria a arata ca nemtii au avut asa bune produse incat au devenit ceea ma mare tara exportatoare din europa).
La inceput apare in 1951 bmw 501 si in 1954 bmw 502 cu un motor v-8 din aliaj usor primul facut in germania la accea vreme.
in 1956 apare si un rodster bmw 507 o masina de vis pentru vremurile de atunci a fost construita de 252 ori.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 7 2004, 04:00 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Apropos Marius, era ceva electronica la BMW-urile acelor vremuri (in afara de faruri si contact ????


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 7 2004, 04:10 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Sigur si atunci exista ceva electronica dar foarte primitiva abia anii 1970-1980 o sa schimbe masinile f mult apare ABS si multe altele dar numai pe rand.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 7 2004, 11:28 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Acum BMW e clar cel mai bun, insa sunt curios care era situatia mai la inceput. Era de exemplu Renault mai bun? Cam care era piata cand a intrat BMW peste ei?


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 7 2004, 11:40 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



In 1961 apare o clasa noua BMW 1500 care a fost construita in mai multe variante si cu motoare diferite si cu un prim motor 1800ti de curse.Technica de atunci nu era ceva deosebit o folosea si Renault si cred ca se foloseste si in ziua de azi in RO nu stiu exact daca se fabrica inca Renaultul 12.
Apare si un model BMW 2002 dar nu are asa succes.
Primele masini care sunt azi asemanatoare apar in anii 1970 dar si multe probleme cum ar fii fost criza de petrol care afecteaza f mult industria internationala de masini. Ingineri de la BMW cauta resurse si vor face motoare diesel tot mai bune.
In 1972 apare primul 5 de la 518i pana la M5 se construieste la fabrica noua din Dingelfing a fost preluata de la Glas in 1970 si refecuta si in ziua de azi se fabrica pentru Europa aici seria 5.Pana atunci se fabrica numai la München fabrica din Eisenach fiind in sectorul sovietic si mai tarziu in RDG care fabrica acolo renumitul Wartburg pana in 1990 echipate in ultimii ani cu motoare de polo.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 8 2004, 01:27 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



1975 primul BMW seria 3 apar in timp mai bine de 30 de variante de la 316i pana la M3 e modelul cel mai construit de BMW a fost construit de mai bine de 7 milioane de ori pana in 2000. Modelul a fost inceput initial in München si in 1986 se va continua in noua fabrica din Regensburg a fost la vremea ei ceea mai moderna din lume si in timp are un renume de ceea mai competitiva. Si in ziua de azi dupa multe investitii in timp este printre primele din lume.
Si ultimul model mai cunoscut apare 1977 BMW serai 7 este una dintre masinile de lux cele mai construite pana azi in lume. Aici apar si motoarele f puternice.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 8 2004, 01:50 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Dupa aproape 50 de ani apare in 1987 si motorul cel mai puternic pentru vremea de atunci in V-12 cu 5.379 cm,326 CP si un moment de 490 Nm in 750i cu 300 CP si mai tarziu in 750iL cu 326 CP.
Am sa continui cu sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 aici deja vor fii masini pe care unii de pe forum le-au avut si condus si sigur voi scrie cum a ajuns BMW ceea mai buna masina in germania,europa,lume si sigur si de ce la vrema aceea nu trecea nimic peste Mercedes.
Attached File(s)
Attached File  8620.jpg ( 15.51K ) Number of downloads: 0
 


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 8 2004, 03:30 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



As vrea sa mai adaug si eu cate ceva printre randuri si anume ca in 1985 apare prototipul BMW Z1
BMW 325 iX este primul BMW cu tractiune integrala
In 1987 este scos primul automobil grman cu motor cu 12 cilindrii, apare injectia electronica pentru diesel si on-board dignostic la toate modelele iar M3 castiga World Touring Car Championship
In 1988 este lasat BMW Z1
In 1989 este introdus BMW 850i.


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 9 2004, 01:16 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Anii 80 sunt si ani turbo BMW 2002 avea deja in 1973 primul turbo din lume era 2.0l si avea 170 CP.
Aceeasta masina a fost modificata pentru diferite competitie de catre Schnitzer cu 2.2l si 600 CP.
In 1983 apare cel mai rapid turbo diesel din lume un BMW 524td.
Attached File(s)
Attached File  8642.jpg ( 26.16K ) Number of downloads: 0
 


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 9 2004, 02:53 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Deja in 1939 BMW face masini de teren 4x4 dar in 1985 prima limuzina 325ix si mai tarziu 525ix.
Z1 care a aparut in 1988 a fost fabricata de 8.000 ori.
850i coupe din 1989 avea peste 300 CP.
In 1992 apare si primul motor cu Vanos care fie rece sau cald nu se simte nici o diferenta,si azi se fac motoare cu dublu Vanos.
Odata cu deschidera spre Ost multe firme isi muta productia de accesori si piese in tari cu salari mai mici dar calitatea va suferi mult si apar o serie de probleme BMW profia de asta construind masini f bune si ajunge incet pe primul loc la anumite modele in germania,europa si pe ceea mai mare piata de pe glob america singura producatoare de masini Toyota cu un model special pentru piata america Lexus va fii mai buna dar in europa nu se va vinde pana azi bine.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 9 2004, 05:20 PM
Post #19


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Rai, am vazut ca ai mentionat despre motorul V12 montat pe seria 7. Aici ar fi foarte multe de spus. A fost un motor cu adevarat extraordinar. Am sa caut articolul din ADAC despre acest motor si voi reveni cu detalii.
<BR>As vrea sa detaliezi ceea ce ai scris mai sus. motivele pentru care nici un producator in Germania nu a fost peste Mercedes pana in anii '90.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 9 2004, 05:37 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Pe pagina anterioara, se facea o comparatie cu Renault, chiar R12.
R12 a fost o masina "avangardista" pentru cei de la Renault. Pe acest model au fost adoptate solutii constructive noi. Dupa R16, care avea cutia de viteze in fata motorului, au venit la R12 cu ordinea fireasca: motorul si apoi cutia. Aici au fost "testate" si primele servo, precum si alte solutii, regasite apoi la R18.
Comparatia cu BMW, nu este insa foarte potrivita, dincolo de faptul ca vizeaza clienti cu totul diferiti.
BMW a pastrat solutia clasica: motor fata, tractiune spate. Referitor la motorizari, motoare peste 1600 cmc, solutiile adoptate pentru distributie (1 sau 2 axe cu came in chiulasa) fiind diferite de cele de la Renault (axa cu came in blocul motor). Solutiile oferite de BMW sunt mai complexe, venind spre performanta sportiva.
Poate o comparatie mai nimerita ar fi intre BMW si Alfa Romeo sau BMW si Lancia, masini cu veleitati sportive.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 11:48 PM