IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

B M W de la A la Z sau totul despre geniul Bavarez

This topic is about B M W de la A la Z sau totul despre geniul Bavarez, the author, M i h a i, wrote about: si eu as fi interesat sa aflu de ce Mercedesu era de-asupra. As dori daca se poate, mai pe larg despre VANOS. Ce este? si cum adica nici o diferenta i ... To read more just scroll down

18 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> B M W de la A la Z sau totul despre geniul Bavarez
M i h a i
post Mar 9 2004, 06:52 PM
Post #21


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



si eu as fi interesat sa aflu de ce Mercedesu` era de-asupra.
As dori daca se poate, mai pe larg despre VANOS. Ce este? si cum adica nici o diferenta intre motor cald si rece? Din ce punct de vedere?...al uzurii, consumului, performantelor?...chiar nu stiu nimic despre asta.
In plus chiar ar fi interesanta o paralele intre BMW si alte masini sportive. Poate Ion sa ne ajute daca stie ceva. Ioane asteptam articolul ADAC

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-09 12:02 ]


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 9 2004, 07:27 PM
Post #22


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



FAPT DIVERS


La cautarea pe http://www.google.com dupa B M W am constatat ca aceasta marca e pomenita pe nu mai putin de 7.880.000 site-uri fapt ce vine inca odata sa confirme popularitatea marcii. Astfel BMW intrece Mercedes, Audi, VW, Toyota, Chrysler, Fiat, Alfa Romeo, Renaul, Volvo sau chiar Ferrari, Aston Martin, Maserati, Porsche.

Un lucru e sigur, BMW este o masina dorita

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-09 13:21 ]


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
liviu8
post Mar 9 2004, 08:40 PM
Post #23


sofer
***

Group: Membri
Posts: 94
Joined: 23-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.258



As dori sa aflu care este diferenta dintre BMW si Mercedes.Apreciez mult masinile BMW dar doresc sa stiu ce o diferentiaza de Mercedes.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 9 2004, 11:24 PM
Post #24


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Nu stiu cum sa-ti raspund cat mai scurt si la obiect.
Mercedes ofera masini, bune calitativ, confortabile, oferind daca ne referim la interior, materiale de calitate si confort. Clasa Lux, daca vrem sa-i spunem asa. Daca ne referim la motorizare si transmisie, motorizari viguroase, care sa asigure un confort, prin tinuta de drum a masinii; siguranta, prin sistemele electonice ce asigura controlul asupra franarii, tractiunii, stabilitatii.
BMW merge, dincolo de calitate si siguranta in directia sportiva, repriza, demaraj, dinamica ce presupun un motor puternic care lucreaza foarte bine la turatie. Si bineinteles si de frane foarte eficiente.

Cu un BMW, iti vine permanent sa te iei la intrecere cu tine si cu ceilalti, fiindca masina raspunde foarte bine la pedala. Nu stiu daca am reusit sa ma fac inteles, insa cine a condus un BMW, intelege cred foarte bine ce am spus aici. Este extraordinar, atunci cand realizezi un demaraj, sa simti toata puterea motorului angajata in pneuri, chiar de la prima apasare pe pedala si fara senzatia de "plafonare", atunci cand turatia se apropie de zona rosie.

Diferenta ar fi aceea intre o masina clasica si una sport.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 9 2004, 11:55 PM
Post #25


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Referitor la motoarele BMW, cateva precizari:
- distributia variabila - axele cu came isi modifica pozitia fata de pinionul de antrenare, in functie de regimul motorului (comandata prin presiunea de ulei) Aceasta condduce la marirea avansului de deschidere a supapelor de admisie si intarzierea inchiderii supapelor de evacuare, asigurand o mai buna umplere a cilindrilor la toate regimurile de turatie, ducand la arderi mai omogene si amelioararea curbei momentului motor.

- galerie de admisie cu 2 trasee, unul scurt si unul lung. Admisia la regimuri de turatie scazuta, se face pe traseul lung, cu rezistenta dinamica mai mare. La regimuri de turatie ridicate, admisia se face pe traseul scurt, asigurant o umplere mai rapida a cilindrilor. Comutarea celor doua trasee, e realizata de catre calculator, prin intermediul unei clapete.

- distributia variabila, comandata electric - e solutie proprie a constructorului BMW. Axa cu came ataca supapele prin intermediul unor came, a caror pozitie e stabilita de catre computer, prin intermediul unui motor electric. Practic se sigura controlul atat asupra adancimii de deschidere a supapelor, cat si asupra timpilor de deschidere.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 9 2004, 11:56 PM
Post #26


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



In primul rand ma bucur ca incep sa apara multe intrebari eu zic dipa ce termin inca putin cu istoria vroiam si asa sa incep cu modelele mai actuale si sa dau si explicatii si ma bucur ca vom face si comparati eu am sa scriu cand si cat pot si in timp am sa dau si unele explicatii si am sa prezint si modele noi cum vor fi BMW 1 si noua serie 3 mai mare si mai buna.
Pt. Ion sigur ca nu se pot face anumite comparati si motoarele de BMW sunt o alta planeta dar anumite lucruri technice sunt identice si la vremea respectiva nu era o mare diferenta si vroiam sa zic ca e cunoscuta caci Renault 12 se mai fabrica in RO nu stiu exact acum situatia si nici nu as vrea sa compar anii 60 cu 2000.Dar oricum multumesc.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 10 2004, 12:15 AM
Post #27


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Am sa continui cu istoria.In 1995 apare primul Z3 construit in america la nou fabrica BMW Spatenburg aici se va construi si X-5 care obtine premiul in 1999 Best Of Road.In 2000 apare si un Z8.
Dar anii 90 au fost si ani grei in 1994 BMW cumpara de la Honda, Rover din anglia BMW face investiti enorme califica personalul duce chiar saptamanal cu avionul personal german bine calificat dar se scufunda tot mai adanc in 2000 se hotareste sa se desparta.Masinile de teren cum ar fii Land Rover,Frelander etc. sunt vandute la Ford,Mini este nou conceput si ramane la BMW care se vinde si azi f bine iar limuzinele sunt date gratis cu fabrica cu tot unui consortiu.Din acel moment BMW urca si urca va produce lejer 1 mil de masini pe an si este la ora actuala una dintre firmele prospere.Cine are asa o masina stie ce inseamna si cu aparitia seriei 1 multe vor avea o mare concurenta masina va costa cat un Golf.
Sa nu uit din 1998 BMW produce in exclusivitate Rolls-Royce.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 10 2004, 12:28 AM
Post #28


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



In constructia de masini e vorba si de imagine Mercedes avea la accel moment 70-80 imaginia si multe solutii technice mai bune la unele modele si vinde mai multe masini era mai cunoscuta dar dupa 90 nu mai face la toate modele calitate si apar si mari dezastre cu piese facute in Ost si sa nu uitam de cele intamplate cu M 140.Dar si BMW a investit enorm in fabrici si oameni calificati asta face ca in ziua de azi sa fie unde e.La intebarea cu Vanos pot sa raspund doar in germana si multe soluti technice le stiu numai in germana dar sper sa ma ajute Ion ca el cred ca stie ce vrea.Si astep comparatia din ADAC.Cine stie anumite lucruri despre BMW e bine venit.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 10 2004, 03:13 AM
Post #29


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Referitor la VANOS, e bine si in germana pana la urma. Ori ne traduce Ion ori traducem singuri la www.altavista.com din germana in engleza si sper sa pricepem ceva.
Abia astept sa vad Seria 1. Si normal ar fi sa le taie craca de sub picioare multora care vor vine masini in acelasi pret. Cred ca multi se vor reorienta catre BMW


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 10 2004, 06:40 PM
Post #30


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Mihai, despre VANOS am scris eu in mesajul meu de mai sus - primul alineat.

Nu a stricat sa imi reimprospatez memoria, vizitand site-ul BMW, conform indicatiilor tale.

Asadar, exista 2 variante:

VANOS simplu - actioneaza numai asupra axei cu came pt. supapele de admisie

VANOS dublu - actioneaza asupra ambelor axe cu came

Prima varianta, actioneaza in trepte, la anumite turatii prestabilite de electronica masinii, care asigura comanda asupra actionarii sistemului de catre presiunea de ulei (ce e dependenta de turatia motorului)

Cea de-a doua varianta, actioneaza continuu pe toata plaja de turatie.

Avantajele constau in umplerea corespunzatoare cilindrilor, la diferite regimuri de turatie ale motorului. Prin controlul asupra supapelor de evacuare se asigura un aport mai mare de gaze arse la regimuri de turatie redusa, cu avantaje asupra consumului si a functionarii motorului dupa pornire - motor rece. Prin aceasta motorul fuctioneaza mult mai bine in faza de incalzire, prin atingerea de catre catalizator a regimului termic de functionare in timp mult mai mic.
In regimuri de turatie ridicata, prin actiunea VANOS, se asigura umplerea cilindrilor cu o cantitate mai mare de amestec carburant si evacuarea cat mai eficienta a gazelor arse.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 10 2004, 07:03 PM
Post #31


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Functionarea in sine a sistemului, porneste de la ideea modificarii momentului deschiderii supapelor de admisie, resp. evacuare, in functie de regimul de turatie al motorului. (avansul la deschiderea supapelor)

Aceasta se realizeaza prin posibilitatea modificarii pozitiei axului cu came, fata de roata dintata ce o antreneaza, practic fata de pozitia arborelui cotit.

Cum se realizeaza asta tehnic? Roata de lant nu mai este fixa pe axa cu came ci e montata prin intermediul unei "bucsi cu caneluri oblice". Prin deplasarea axiala a acesteia, se produce o deplasare unghiulara a axului cu came fata de roata de lant care il antreneaza

Deplasarea axiala e realizata hidraulic de catre presiunea de ulei. La VANOS simplu, comanda asupra actiunii presiunii de ulei e data de calculator, functie de turatie si pozitia pedalei de acceleratie. Comanda e executata, prin intermediul unei capsule, de tip capsula cu membrana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 10 2004, 07:29 PM
Post #32


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Poate ca arderi mai omogene, consum mai redus, umpleri mai bune a cilindrilor cu amestec carburant, nu spun mare lucru, pentru toti cititorii.

Efectul asupra performantelor motorului, inseamna ameliorarea curbelor de moment si putere. Asta inseamna aplatizarea curbei de moment, adica obtinerea momentului maxim la turatie mai mica si pastrarea "momentului maxim" pe o plaja mai larga de turatie.

La regimuri de sarcina maxima, prin evacuarea eficienta a gazelor arse, se asigura un regim termic mai scazut, cu implicatii asupra bunei functionari si durabilitatii motorului.

Dincolo de asta, prin aportul mai mare de gaze arse, la turatii reduse, se asigura si o poluare mai redusa, aspect important daca avem in vedere legislatia tot mai severa, in acest domeniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 11 2004, 01:00 AM
Post #33


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Mihai o explicatie mai buna nu poate fii.Multumesc Ion.Eu am mai invatat cate ceva pe romaneste sper sa nu le uit ca ar fii pacat.
Acum ca istoria in mare o avem am putea face o comparatie mai potrivita.Eu astept inca de la Ion o comparatie si zic sa facem o comparatie f neplacuta ca BMW are tractiunea pa spate dar la un 4x4 intre brekuri cum ar fii:Subaru Legacy 3.0,BMW 330xi,Mercedes C 320 4 Matic,Audi A 4 3:0 Quatro.La technica ma ajuta sper ca Ion si eu am toate datele si preturile din Vest.De acord?Astept pareri.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 11 2004, 05:16 PM
Post #34


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Inainte de altceva poate n-ar fi rau, daca stiti, sa spuneti pretul pt Ursulet (pt webmaster).
Cat despre comparatia cu alte masini, o sa vb la general sau piesa cu piesa, adica. Motorul BMW e asa, la cutare masina e asa; Cutia de viteze e asa, la nu situ ce masina e ......intelegeti voi


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 11 2004, 09:21 PM
Post #35


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



E interesant subiectul cu comparatia, insa nu va fi deloc usor. Si asta in masura in care eu nu am condus nici BMW si nici alta marca, fabricatie dupa 2003. Am mers cu Daimler nou, dar doar atat. Constat ca Daimler a intentioneaza sa atace destul de tare clientela BMW, cu modele cu caracter sportiv. Vezi C Sportcoupe. Nici designul clasei E nu poate fi trecut cu vederea. Arata destul de agresiv pentru un Mercedes-Benz. Nu mai vorbim de CL si CLK.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 12 2004, 03:21 AM
Post #36


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Deci cum ramane?Cum vreti o sa comparam poate altceva eu asa sau asa le-am condus pe toate si am toate datele de la multe masini.Apropo de Mercedes stiu ce fac dar nu e numai caroseria mai sunt si altele si cu ata mai bine eu sunt obisnuit dar sa nu uitam BMW este numai un soricel pe langa cocernul Daimler-Crysler si tot facem fata secretul e calitatea si nu poti sa o ai niciodata cu piese ieftine.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 12 2004, 03:39 PM
Post #37


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486




Pai eu zic sa le comparam pe serii, adica 3 cu C, 5 cu E, 7 cu S, 6 nu stiu cu ce


[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-12 10:00 ]


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Mar 12 2004, 04:17 PM
Post #38


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Coupe-urile de la Daimler sunt CL si CLK.
Roadstar-urile sunt SL si SLK
In ambele variante K vine de la kurz. Asa dar sunt mai mici.
Pentru comparatie cat de cat profi, cred ca are fi necesar atat experienta cuiva care a mers/testat comarativ cu modele similare de la mai multe marci si de asemenea studii comparative din reviste de specialitate.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-12 09:23 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Mar 12 2004, 05:13 PM
Post #39


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Si eu m-am tot gandit eu am testat destule am si reviste de specialitate si as putea sa mai intreb si la colegi.Dar nu stiu trebuie cred sa comparam si cu masini care se cumpara mai mult acolo nu are cred eu rost sa compar masini peste 40.000 euro.Cand va aparea 1 o sa avem cu ce sa comparam si o sa prezentam si modelele noi.Daca cineva are o masina buna si vrea sa comparam e binevenit.Ne mai gandim.Poate are cineva intrebari.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Mar 13 2004, 04:19 AM
Post #40


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Ce ziceti de fundalurile cu M3, interior de seria 7 si "scheletul" ala de BMW....ma gandeam sa personalizez cat de cat topicul nostru si mi-a venit ideea asta ...chiar daca nu se vede asa bine


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 9th May 2024 - 11:55 PM