Help - Search - Members - Calendar
Full Version: B M W de la A la Z sau totul despre geniul Bavarez
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > BMW
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
M i h a i
acest topic se vrea a fi punctul de intalnire al fanilor bmw. Insasi ideea, a apartinut unor fani cum ar fi cunoscatori si iubitori ai acestei marci.
propunem aici discutii pe teme diverse cum ar fi ideea ce a dus la aparitia bmw, evoutia si ideile revolutionare in materie de tehnica ale bmw, momentele de cotitura din istoria acestei marci creatoare de motoare nobile, pursange sau pur si simplu punerea sub lupa a pieselor si materialelor din care este realizata masina nu neaparat in ordinea de mai sus.
Nu in ultimul rand sunt asteptate impresiile personale despre marca precum si detalii din experienta celor care au condus bmw
sa incepem ...
M i h a i
BMW (Bayerische Motoren Werke ) apare in 1917 din fuziunea a doua companii aeriene. Insasi sigla bmw sugereaza o elice. Fabricarea de automobile a inceput ca urmare a faptului ca germania a pierdut razboiul si i s-a interzis sa mai faca avioane.
Ce nu stiu eu este cine o fi avut ideea sa faca masini, si cum arata prima masina bmw. Stie careva treburile astea?
G e o r g e
ideea a venit , dupa cum ai spus, in urma interzicerii fabricarii de avioane. drept urmare, deoarece BMW era un constructor f bun de motoare, si-a continuat productia de motoare pentru masini , cica atunci cand a intrat in al doilea razboi mondial germania avea cele mai bune avioane, dotate , binenteles, cu motoare 6 in linie
BMW este un producator care tine f mult la traditie , drept urmare solutia clasica BMW este 6 cilindri in linie cu tractiune pe spate
La un moment dat un motor de la bmw era cea mai ciudata combinatie : cel mai mic motor in 6 cilindri si cel mai puternic motor de 2.0 l.
Ion
Parca cei de la BMW au facut mai intai motociclete si dupa aia au inceput sa produca automobile. N-as vrea sa gresec, dar asa stiam eu.
Alina
As dori sa aflu tot ce se poate despre B.M.W. Sa stiti ca nu am permis.
Rai
In timp voi sau vom scrie multe chiar foarte multe despre BMW si mai nou cum se numeste oficial BMW Group.
Sediul concernului se afla la München capitala Bavariei.
BMW- Bayerische Motoren Werke
BMW a produs multe in ultimii ani.
Sigur ca a inceput cu motoarele de avion dar au urmat la scurt timp motocicletele si chiar masini prin 1938. Dupa 1945 totul a inceput din nou un priceput investor cu numele de Herbert Quand a investit tot ce avea si a readus in decurs de catva ani la inceput cu motocicletele si mai tarziu cu masinile la o societate pe actiuni f profitabila dupa moartea lui famila e principalul actionar si cu traditie din 1995 se numeste BMW GROUP.
La ora actuala lucreaza peste 100.000 de oameni pe tot globul care produc aceasta marca de renume. Ar fi uzine in Germania, America, Austria, Rusia, Africa de Sud si mai nou China mai mult asamblari.
BMW construieste mai toate modelele, limouzine, cabrio, tourig(break), tot teren.
Este angajata in multe conpetiti sportive una din cele mai cunoscute ar fii FORMULA 1 unde a si castigat in 1985 trofeul.
Sigur ca multi au interesse la masini am sa prezint unele dinte masini mai cerute si unele motoare si sigur ca am sa va tin la curent si cu noile inovatii si modelele noi cu mult timp inainte de a aparea pe net sau intr-o revista. Cine are intrebari sa le puna dar concrete vom incerca sa raspundem la cam tot.
M i h a i
Super raspuns Marius. M-a impresionat chestia cu Herbert Quand care a ivestiti tot ce avea in BMW. Desi nu stiam cum a inceput totul, aveam o presimtire ca ceva atat de bun ca BMW nu putea sa iasa decat din mainile cuiva care pe langa talent a pus si suflet si a riscat tot pentru realiza ceva si de accea am pus intrebarea.
Alina, daca vrei sa stii tot ce se poate despre BMW fii cu ochii pe forum. Usor usor vei afla o gramada. Si nu conteaza ca nu ai carnet. Intr-o buna zi.....
Rai
Am sa incep cu inceputul 1917 se fac primele motociclete.1923 renumita R32 cu care BMW se impune castiga multe trofee.
In 1924 incep si fabricarea masinilor in poza se vede un dixi cu 10-15 cp la eisenach.(poza de la mihai).
Dar adevaratele masini apar in 1939 este un bmw 335 cu 3,5l 90 cp care a fost construit pana in 1941 de 400 ori smile.gif .
Rai
Dupa 1945 tot ce a mai ramas dupa bombardamente sunt luate de americani.
Cu noi credite si cu obligatia data de anglia de a scrie made in germany pe toate produsele germane incepe o noua era. (Anglia credea ca atunci nimeni nu va cumpara produsele germane find inferioare dar istoria a arata ca nemtii au avut asa bune produse incat au devenit ceea ma mare tara exportatoare din europa).
La inceput apare in 1951 bmw 501 si in 1954 bmw 502 cu un motor v-8 din aliaj usor primul facut in germania la accea vreme.
in 1956 apare si un rodster bmw 507 o masina de vis pentru vremurile de atunci a fost construita de 252 ori.
M i h a i
Apropos Marius, era ceva electronica la BMW-urile acelor vremuri (in afara de faruri si contact ????
Rai
Sigur si atunci exista ceva electronica dar foarte primitiva abia anii 1970-1980 o sa schimbe masinile f mult apare ABS si multe altele dar numai pe rand.
M i h a i
Acum BMW e clar cel mai bun, insa sunt curios care era situatia mai la inceput. Era de exemplu Renault mai bun? Cam care era piata cand a intrat BMW peste ei?
Rai
In 1961 apare o clasa noua BMW 1500 care a fost construita in mai multe variante si cu motoare diferite si cu un prim motor 1800ti de curse.Technica de atunci nu era ceva deosebit o folosea si Renault si cred ca se foloseste si in ziua de azi in RO nu stiu exact daca se fabrica inca Renaultul 12.
Apare si un model BMW 2002 dar nu are asa succes.
Primele masini care sunt azi asemanatoare apar in anii 1970 dar si multe probleme cum ar fii fost criza de petrol care afecteaza f mult industria internationala de masini. Ingineri de la BMW cauta resurse si vor face motoare diesel tot mai bune.
In 1972 apare primul 5 de la 518i pana la M5 se construieste la fabrica noua din Dingelfing a fost preluata de la Glas in 1970 si refecuta si in ziua de azi se fabrica pentru Europa aici seria 5.Pana atunci se fabrica numai la München fabrica din Eisenach fiind in sectorul sovietic si mai tarziu in RDG care fabrica acolo renumitul Wartburg pana in 1990 echipate in ultimii ani cu motoare de polo.
Rai
1975 primul BMW seria 3 apar in timp mai bine de 30 de variante de la 316i pana la M3 e modelul cel mai construit de BMW a fost construit de mai bine de 7 milioane de ori pana in 2000. Modelul a fost inceput initial in München si in 1986 se va continua in noua fabrica din Regensburg a fost la vremea ei ceea mai moderna din lume si in timp are un renume de ceea mai competitiva. Si in ziua de azi dupa multe investitii in timp este printre primele din lume.
Si ultimul model mai cunoscut apare 1977 BMW serai 7 este una dintre masinile de lux cele mai construite pana azi in lume. Aici apar si motoarele f puternice.
Rai
Dupa aproape 50 de ani apare in 1987 si motorul cel mai puternic pentru vremea de atunci in V-12 cu 5.379 cm,326 CP si un moment de 490 Nm in 750i cu 300 CP si mai tarziu in 750iL cu 326 CP.
Am sa continui cu sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 aici deja vor fii masini pe care unii de pe forum le-au avut si condus si sigur voi scrie cum a ajuns BMW ceea mai buna masina in germania,europa,lume si sigur si de ce la vrema aceea nu trecea nimic peste Mercedes.
M i h a i
As vrea sa mai adaug si eu cate ceva printre randuri si anume ca in 1985 apare prototipul BMW Z1
BMW 325 iX este primul BMW cu tractiune integrala
In 1987 este scos primul automobil grman cu motor cu 12 cilindrii, apare injectia electronica pentru diesel si on-board dignostic la toate modelele iar M3 castiga World Touring Car Championship
In 1988 este lasat BMW Z1
In 1989 este introdus BMW 850i.
Rai
Anii 80 sunt si ani turbo BMW 2002 avea deja in 1973 primul turbo din lume era 2.0l si avea 170 CP.
Aceeasta masina a fost modificata pentru diferite competitie de catre Schnitzer cu 2.2l si 600 CP.
In 1983 apare cel mai rapid turbo diesel din lume un BMW 524td.
Rai
Deja in 1939 BMW face masini de teren 4x4 dar in 1985 prima limuzina 325ix si mai tarziu 525ix.
Z1 care a aparut in 1988 a fost fabricata de 8.000 ori.
850i coupe din 1989 avea peste 300 CP.
In 1992 apare si primul motor cu Vanos care fie rece sau cald nu se simte nici o diferenta,si azi se fac motoare cu dublu Vanos.
Odata cu deschidera spre Ost multe firme isi muta productia de accesori si piese in tari cu salari mai mici dar calitatea va suferi mult si apar o serie de probleme BMW profia de asta construind masini f bune si ajunge incet pe primul loc la anumite modele in germania,europa si pe ceea mai mare piata de pe glob america singura producatoare de masini Toyota cu un model special pentru piata america Lexus va fii mai buna dar in europa nu se va vinde pana azi bine.
Ion
Rai, am vazut ca ai mentionat despre motorul V12 montat pe seria 7. Aici ar fi foarte multe de spus. A fost un motor cu adevarat extraordinar. Am sa caut articolul din ADAC despre acest motor si voi reveni cu detalii.
<BR>As vrea sa detaliezi ceea ce ai scris mai sus. motivele pentru care nici un producator in Germania nu a fost peste Mercedes pana in anii '90.
Ion
Pe pagina anterioara, se facea o comparatie cu Renault, chiar R12.
R12 a fost o masina "avangardista" pentru cei de la Renault. Pe acest model au fost adoptate solutii constructive noi. Dupa R16, care avea cutia de viteze in fata motorului, au venit la R12 cu ordinea fireasca: motorul si apoi cutia. Aici au fost "testate" si primele servo, precum si alte solutii, regasite apoi la R18.
Comparatia cu BMW, nu este insa foarte potrivita, dincolo de faptul ca vizeaza clienti cu totul diferiti.
BMW a pastrat solutia clasica: motor fata, tractiune spate. Referitor la motorizari, motoare peste 1600 cmc, solutiile adoptate pentru distributie (1 sau 2 axe cu came in chiulasa) fiind diferite de cele de la Renault (axa cu came in blocul motor). Solutiile oferite de BMW sunt mai complexe, venind spre performanta sportiva.
Poate o comparatie mai nimerita ar fi intre BMW si Alfa Romeo sau BMW si Lancia, masini cu veleitati sportive.
M i h a i
si eu as fi interesat sa aflu de ce Mercedesu` era de-asupra.
As dori daca se poate, mai pe larg despre VANOS. Ce este? si cum adica nici o diferenta intre motor cald si rece? Din ce punct de vedere?...al uzurii, consumului, performantelor?...chiar nu stiu nimic despre asta.
In plus chiar ar fi interesanta o paralele intre BMW si alte masini sportive. Poate Ion sa ne ajute daca stie ceva. Ioane asteptam articolul ADAC

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-09 12:02 ]
M i h a i

FAPT DIVERS


La cautarea pe http://www.google.com dupa B M W am constatat ca aceasta marca e pomenita pe nu mai putin de 7.880.000 site-uri fapt ce vine inca odata sa confirme popularitatea marcii. Astfel BMW intrece Mercedes, Audi, VW, Toyota, Chrysler, Fiat, Alfa Romeo, Renaul, Volvo sau chiar Ferrari, Aston Martin, Maserati, Porsche.

Un lucru e sigur, BMW este o masina dorita

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-09 13:21 ]
liviu8
As dori sa aflu care este diferenta dintre BMW si Mercedes.Apreciez mult masinile BMW dar doresc sa stiu ce o diferentiaza de Mercedes.
Ion
Nu stiu cum sa-ti raspund cat mai scurt si la obiect.
Mercedes ofera masini, bune calitativ, confortabile, oferind daca ne referim la interior, materiale de calitate si confort. Clasa Lux, daca vrem sa-i spunem asa. Daca ne referim la motorizare si transmisie, motorizari viguroase, care sa asigure un confort, prin tinuta de drum a masinii; siguranta, prin sistemele electonice ce asigura controlul asupra franarii, tractiunii, stabilitatii.
BMW merge, dincolo de calitate si siguranta in directia sportiva, repriza, demaraj, dinamica ce presupun un motor puternic care lucreaza foarte bine la turatie. Si bineinteles si de frane foarte eficiente.

Cu un BMW, iti vine permanent sa te iei la intrecere cu tine si cu ceilalti, fiindca masina raspunde foarte bine la pedala. Nu stiu daca am reusit sa ma fac inteles, insa cine a condus un BMW, intelege cred foarte bine ce am spus aici. Este extraordinar, atunci cand realizezi un demaraj, sa simti toata puterea motorului angajata in pneuri, chiar de la prima apasare pe pedala si fara senzatia de "plafonare", atunci cand turatia se apropie de zona rosie.

Diferenta ar fi aceea intre o masina clasica si una sport.
Ion
Referitor la motoarele BMW, cateva precizari:
- distributia variabila - axele cu came isi modifica pozitia fata de pinionul de antrenare, in functie de regimul motorului (comandata prin presiunea de ulei) Aceasta condduce la marirea avansului de deschidere a supapelor de admisie si intarzierea inchiderii supapelor de evacuare, asigurand o mai buna umplere a cilindrilor la toate regimurile de turatie, ducand la arderi mai omogene si amelioararea curbei momentului motor.

- galerie de admisie cu 2 trasee, unul scurt si unul lung. Admisia la regimuri de turatie scazuta, se face pe traseul lung, cu rezistenta dinamica mai mare. La regimuri de turatie ridicate, admisia se face pe traseul scurt, asigurant o umplere mai rapida a cilindrilor. Comutarea celor doua trasee, e realizata de catre calculator, prin intermediul unei clapete.

- distributia variabila, comandata electric - e solutie proprie a constructorului BMW. Axa cu came ataca supapele prin intermediul unor came, a caror pozitie e stabilita de catre computer, prin intermediul unui motor electric. Practic se sigura controlul atat asupra adancimii de deschidere a supapelor, cat si asupra timpilor de deschidere.
Rai
In primul rand ma bucur ca incep sa apara multe intrebari eu zic dipa ce termin inca putin cu istoria vroiam si asa sa incep cu modelele mai actuale si sa dau si explicatii si ma bucur ca vom face si comparati eu am sa scriu cand si cat pot si in timp am sa dau si unele explicatii si am sa prezint si modele noi cum vor fi BMW 1 si noua serie 3 mai mare si mai buna.
Pt. Ion sigur ca nu se pot face anumite comparati si motoarele de BMW sunt o alta planeta dar anumite lucruri technice sunt identice si la vremea respectiva nu era o mare diferenta si vroiam sa zic ca e cunoscuta caci Renault 12 se mai fabrica in RO nu stiu exact acum situatia si nici nu as vrea sa compar anii 60 cu 2000.Dar oricum multumesc.
Rai
Am sa continui cu istoria.In 1995 apare primul Z3 construit in america la nou fabrica BMW Spatenburg aici se va construi si X-5 care obtine premiul in 1999 Best Of Road.In 2000 apare si un Z8.
Dar anii 90 au fost si ani grei in 1994 BMW cumpara de la Honda, Rover din anglia BMW face investiti enorme califica personalul duce chiar saptamanal cu avionul personal german bine calificat dar se scufunda tot mai adanc in 2000 se hotareste sa se desparta.Masinile de teren cum ar fii Land Rover,Frelander etc. sunt vandute la Ford,Mini este nou conceput si ramane la BMW care se vinde si azi f bine iar limuzinele sunt date gratis cu fabrica cu tot unui consortiu.Din acel moment BMW urca si urca va produce lejer 1 mil de masini pe an si este la ora actuala una dintre firmele prospere.Cine are asa o masina stie ce inseamna si cu aparitia seriei 1 multe vor avea o mare concurenta masina va costa cat un Golf.
Sa nu uit din 1998 BMW produce in exclusivitate Rolls-Royce.
Rai
In constructia de masini e vorba si de imagine Mercedes avea la accel moment 70-80 imaginia si multe solutii technice mai bune la unele modele si vinde mai multe masini era mai cunoscuta dar dupa 90 nu mai face la toate modele calitate si apar si mari dezastre cu piese facute in Ost si sa nu uitam de cele intamplate cu M 140.Dar si BMW a investit enorm in fabrici si oameni calificati asta face ca in ziua de azi sa fie unde e.La intebarea cu Vanos pot sa raspund doar in germana si multe soluti technice le stiu numai in germana dar sper sa ma ajute Ion ca el cred ca stie ce vrea.Si astep comparatia din ADAC.Cine stie anumite lucruri despre BMW e bine venit.
M i h a i
Referitor la VANOS, e bine si in germana pana la urma. Ori ne traduce Ion ori traducem singuri la www.altavista.com din germana in engleza si sper sa pricepem ceva.
Abia astept sa vad Seria 1. Si normal ar fi sa le taie craca de sub picioare multora care vor vine masini in acelasi pret. Cred ca multi se vor reorienta catre BMW
Ion
Mihai, despre VANOS am scris eu in mesajul meu de mai sus - primul alineat.

Nu a stricat sa imi reimprospatez memoria, vizitand site-ul BMW, conform indicatiilor tale.

Asadar, exista 2 variante:

VANOS simplu - actioneaza numai asupra axei cu came pt. supapele de admisie

VANOS dublu - actioneaza asupra ambelor axe cu came

Prima varianta, actioneaza in trepte, la anumite turatii prestabilite de electronica masinii, care asigura comanda asupra actionarii sistemului de catre presiunea de ulei (ce e dependenta de turatia motorului)

Cea de-a doua varianta, actioneaza continuu pe toata plaja de turatie.

Avantajele constau in umplerea corespunzatoare cilindrilor, la diferite regimuri de turatie ale motorului. Prin controlul asupra supapelor de evacuare se asigura un aport mai mare de gaze arse la regimuri de turatie redusa, cu avantaje asupra consumului si a functionarii motorului dupa pornire - motor rece. Prin aceasta motorul fuctioneaza mult mai bine in faza de incalzire, prin atingerea de catre catalizator a regimului termic de functionare in timp mult mai mic.
In regimuri de turatie ridicata, prin actiunea VANOS, se asigura umplerea cilindrilor cu o cantitate mai mare de amestec carburant si evacuarea cat mai eficienta a gazelor arse.
Ion
Functionarea in sine a sistemului, porneste de la ideea modificarii momentului deschiderii supapelor de admisie, resp. evacuare, in functie de regimul de turatie al motorului. (avansul la deschiderea supapelor)

Aceasta se realizeaza prin posibilitatea modificarii pozitiei axului cu came, fata de roata dintata ce o antreneaza, practic fata de pozitia arborelui cotit.

Cum se realizeaza asta tehnic? Roata de lant nu mai este fixa pe axa cu came ci e montata prin intermediul unei "bucsi cu caneluri oblice". Prin deplasarea axiala a acesteia, se produce o deplasare unghiulara a axului cu came fata de roata de lant care il antreneaza

Deplasarea axiala e realizata hidraulic de catre presiunea de ulei. La VANOS simplu, comanda asupra actiunii presiunii de ulei e data de calculator, functie de turatie si pozitia pedalei de acceleratie. Comanda e executata, prin intermediul unei capsule, de tip capsula cu membrana.
Ion
Poate ca arderi mai omogene, consum mai redus, umpleri mai bune a cilindrilor cu amestec carburant, nu spun mare lucru, pentru toti cititorii.

Efectul asupra performantelor motorului, inseamna ameliorarea curbelor de moment si putere. Asta inseamna aplatizarea curbei de moment, adica obtinerea momentului maxim la turatie mai mica si pastrarea "momentului maxim" pe o plaja mai larga de turatie.

La regimuri de sarcina maxima, prin evacuarea eficienta a gazelor arse, se asigura un regim termic mai scazut, cu implicatii asupra bunei functionari si durabilitatii motorului.

Dincolo de asta, prin aportul mai mare de gaze arse, la turatii reduse, se asigura si o poluare mai redusa, aspect important daca avem in vedere legislatia tot mai severa, in acest domeniu.
Rai
Mihai o explicatie mai buna nu poate fii.Multumesc Ion.Eu am mai invatat cate ceva pe romaneste sper sa nu le uit ca ar fii pacat.
Acum ca istoria in mare o avem am putea face o comparatie mai potrivita.Eu astept inca de la Ion o comparatie si zic sa facem o comparatie f neplacuta ca BMW are tractiunea pa spate dar la un 4x4 intre brekuri cum ar fii:Subaru Legacy 3.0,BMW 330xi,Mercedes C 320 4 Matic,Audi A 4 3:0 Quatro.La technica ma ajuta sper ca Ion si eu am toate datele si preturile din Vest.De acord?Astept pareri.
M i h a i
Inainte de altceva poate n-ar fi rau, daca stiti, sa spuneti pretul pt Ursulet (pt webmaster).
Cat despre comparatia cu alte masini, o sa vb la general sau piesa cu piesa, adica. Motorul BMW e asa, la cutare masina e asa; Cutia de viteze e asa, la nu situ ce masina e ......intelegeti voi
Ion
E interesant subiectul cu comparatia, insa nu va fi deloc usor. Si asta in masura in care eu nu am condus nici BMW si nici alta marca, fabricatie dupa 2003. Am mers cu Daimler nou, dar doar atat. Constat ca Daimler a intentioneaza sa atace destul de tare clientela BMW, cu modele cu caracter sportiv. Vezi C Sportcoupe. Nici designul clasei E nu poate fi trecut cu vederea. Arata destul de agresiv pentru un Mercedes-Benz. Nu mai vorbim de CL si CLK.
Rai
Deci cum ramane?Cum vreti o sa comparam poate altceva eu asa sau asa le-am condus pe toate si am toate datele de la multe masini.Apropo de Mercedes stiu ce fac dar nu e numai caroseria mai sunt si altele si cu ata mai bine eu sunt obisnuit dar sa nu uitam BMW este numai un soricel pe langa cocernul Daimler-Crysler si tot facem fata secretul e calitatea si nu poti sa o ai niciodata cu piese ieftine.
M i h a i

Pai eu zic sa le comparam pe serii, adica 3 cu C, 5 cu E, 7 cu S, 6 nu stiu cu ce


[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-12 10:00 ]
Ion
Coupe-urile de la Daimler sunt CL si CLK.
Roadstar-urile sunt SL si SLK
In ambele variante K vine de la kurz. Asa dar sunt mai mici.
Pentru comparatie cat de cat profi, cred ca are fi necesar atat experienta cuiva care a mers/testat comarativ cu modele similare de la mai multe marci si de asemenea studii comparative din reviste de specialitate.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-12 09:23 ]
Rai
Si eu m-am tot gandit eu am testat destule am si reviste de specialitate si as putea sa mai intreb si la colegi.Dar nu stiu trebuie cred sa comparam si cu masini care se cumpara mai mult acolo nu are cred eu rost sa compar masini peste 40.000 euro.Cand va aparea 1 o sa avem cu ce sa comparam si o sa prezentam si modelele noi.Daca cineva are o masina buna si vrea sa comparam e binevenit.Ne mai gandim.Poate are cineva intrebari.
M i h a i
Ce ziceti de fundalurile cu M3, interior de seria 7 si "scheletul" ala de BMW....ma gandeam sa personalizez cat de cat topicul nostru si mi-a venit ideea asta ...chiar daca nu se vede asa bine
Rai
Mihai imi place f mult ai putea si la topicul cu BMW Williams sa faci asa ceva.Eu am o veste buna la gala de la Geneva BMW seria 5 a luat aur adica locul 1 in Europa sau masina nr.1 si cu conducera activa si-a asigurat locul 1 la inovatii.Pe locul 2 Golf biggrin.gif .
M i h a i
Nici nu se putea sa nu ia BMW aurul, doar e o masina de aur, THE BEST. Si vreau sa spun ca ma bucur si pentru Golf despre care unii zic ca nu mai este ce-a fost. Ca sa nu mai spun ce mult imi place noua Octavia (tot vw practic).

Si inca ceva. Am vazut ieri la o benzinarie un M5 si mi-am dat seama ca nu mai stiu nimic de M-urile de la BMW. Care mai e treaba cu ele? noile serii de la BMW au M-uri, Exista noul M5 de exemplu, sau o sa iasa unul nou in curand?
Rai
toate serile mici pana la seria 7 au m-uri,primul m a aparut in 1978 era un m 1,exista m3 a existat un m5 si o sa prezint si noul m 5,m 6 si va exista si m1.mai exista si alpina la seria 3 sunt masini facute cine vrea sa alerge nu mai iti trebuie tuning ca la alte modele totul din fabrica cu licenta de alergat.
pe pagina 15-16 am facut un scurt istoric al m-urilor si am prezentat poate si viitorul.

[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-24 18:30 ]
Rai
La seria 5 touring un 545i cu 333CP in V-8 si cuplu maxim de 450Nm.Asa arata un motor :idea: .
Rai
Si seria 7 are un nou face-lift.
Rai
Am sa scriu despre istoria coupe.Caci si in ziua de azi ne fascineaza.
Rai
Mai bine zis 47 ani BMW Coupe.Primul Coupe apare in 1956 si e bmw 503 se va construi de 273 de ori pana in 1960 avea un motor v-8 si 140 cp.
M i h a i

N-ai aflat cumva intre timp preturile la seria 1?


[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-03-15 20:01 ]
Rai
Preturile se invart ca la concurenta Golf cu 115 CP si Audi A3 cu 115 CP o sa inceapa la 19.500 euro.La second pana in 6 luni si max.10.000 km vreo 15-16.000 euro si marimea e aceeasi ca in A3 dar cu 4 usi chiar ieri am inspectat unul.Dar pana in septembrie mai e.Te tin la curent nu e o problema oricum sunt multe masini la clasa asta.
Rai
Am sa continui cu istoria Coupe.
In 1965 se va fabrica dar pentru scurt tip BMW 3200CS cu un motor V-8 si 160CP masina va fii construita de 537 ori.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.