Parerea voastra pls.... |
This topic is about Parerea voastra pls...., the author, andrei27237, wrote about: Alex.... cand spui ulei bun... la ce te referi? Eu fol esso 15w40 Uzura motorului.... nu stiu ce sa zic...... imi consuma cam 2 litri de ulei / 7000-8 ... To read more just scroll down
Parerea voastra pls.... |
Mar 26 2006, 11:17 AM
Post
#21
|
|
pilot Group: Membri Posts: 348 Joined: 5-June 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 27.230 |
Eu fol esso 15w40 Uzura motorului.... nu stiu ce sa zic...... imi consuma cam 2 litri de ulei / 7000-8000 km. Si mentionez ca folosesc turatii destul de mari de obicei..... -------------------- Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
|
|
|
Mar 27 2006, 09:43 AM
Post
#22
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
salut:)
a ta are sigur rapoarte lungi, ca e 1600 si eu bag a 4a de pe la 40-50, daca nu accelerezi tare (sa tremure motorul) nue nici o problema, chiar e eeconomic pe de alta parte , asa cum a zis si Alex, 4000 rot/min e ok, masin a are cuplu maxim la 3400, asa ca se simte bine la turatii mai mari Normal ca ar fi mai bine cu una cu 5 trepte, da’ daca nu sunt fiabile… :bash: Cat despre diferential, mai lung decat cel de pe 1500 (4,1) eu nu stiu sa fi facut lada Poate au facut alte firme pt lada, dar nu stiu… -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Mar 27 2006, 07:02 PM
Post
#23
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 24-March 06 From: Bucuresti Member No.: 71.692 |
Andrei.... nu shtiu ce sa zic.... daca ai folosit esso cu consecventza pastreaza-l , motorul se obishnuieshte ca sa zic asa cu uleiul daca e folosit acelashi, pt ca fiecare ulei in parte are alte caract. chimice; daca nu..... eu zic sa treci pe aral 20W50 e cel mai indicat pt motorul de 1500, shi chiar daca nu aral..... pune cel putzin un 20 W 40 , 15-le e prea subtzire pt motorul de lada, nu ai observat batai la culbutori ?????Bafta, cat despre diferentzial cel mai lung e cel pe care-l ai deja.
-------------------- VAZ RACING CLUB!!!!!
|
|
|
Mar 27 2006, 10:33 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 23-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.556 |
:wave: |
|
|
Mar 27 2006, 11:59 PM
Post
#25
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 24-March 06 From: Bucuresti Member No.: 71.692 |
-------------------- VAZ RACING CLUB!!!!!
|
|
|
Mar 28 2006, 09:30 AM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
eu pun Aral Elastic Multi 15W40 si vara si iarna si nu am avut nici o problema, nici la fugareala vara pe caldura, nici la urcat la munte etc.
am cititi intr-o carte de lada originala ruseasca - pt clima de la noi e recomandat 15W40 dar cad e motorul uzat merge 20W50... -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Mar 28 2006, 04:48 PM
Post
#27
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 24-March 06 From: Bucuresti Member No.: 71.692 |
Horia.....nu shtiu in ce carte ai citit tu... eu cu manualul de utilizare in fatza scriu acum si aici e negru pe alb: 20W40, nu vreau sa ma contrazic sau sa fac caz pe tema asta, dar cate cartzi atatea pareri , manualul insa nu minte, iar eu aici nu vad nici macar mentionat 15W40.Cat despre motoare uzate , asta e parerea mecanicilor "din ureche'' care nu au nici o idee stiintifica despre ce se intampla de fapt in motorul unui automobil.Nu are nici o legatura una cu alta.Bafta.
-------------------- VAZ RACING CLUB!!!!!
|
|
|
Mar 28 2006, 05:17 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
nici o problema, tot respectul pentru un specialist asa cum esti tu (eu n-am desfacut inca nici un motor:)))))))))))
dar am citit aia in "Rukovodstvo po remontu" (Instructiuni pentru reparatia capitala) scrisa de doi rusi, editia noua 1992 a editiei originale din 76 parca si erau trecute la sfarsit tipurile de ulei pentru toate tipurile de clima misto cartea aia, daca o mai prind (am vazut-o la un rus) va scanez pagina aia cat despre 20w50 pt motoare uzate, asa am auzit, nu stiu din experienta, inca nu am destula :bash: pe de alta parte, inainte de 89 se mergea cu 20w40, parca era singurul care exista, nu? dar a propos: daca cineva se ambitioneaza si da pe ulei cat face toata masina lol, adica pune sintetic 0w40, asta nu e bun pentru o lada-dacia etc ? sunt curios -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Mar 28 2006, 06:22 PM
Post
#29
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 24-March 06 From: Bucuresti Member No.: 71.692 |
nu ma dau specialist deloc.... am insa pretentzia ca am mai invatzat cate ceva in facultate, shi incerc sa-mi spun parerea bazata strict pe ceea ce am citit shi pe ceea ce am observat practic pana acum; nimeni nu e obligat sa tzina seama de ce spun.Daca in cartea aceea scria de 15W40 shi era din 92 e posibil sa fie shi asa nu zic ba, cred ca este scrisa de ingineri, insa sa nu uitam ca manualul a fost scris de inginerii care au proiectat motorul, sau ma rog.... cei care l-au ''adaptat'' dupa cateva planuri de la BMW.Cat despre 0W40 , in nici un caz, sunt uleiuri pt cu totul altceva.Bafta multa.
-------------------- VAZ RACING CLUB!!!!!
|
|
|
Mar 28 2006, 09:45 PM
Post
#30
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Nu incercati 0w40 sau chestii de genul acesta! In 300km parcursi ramaneti fara ulei in motor. Lada nu este conceputa pt. asa ceva.
Tehnologia motoarelor fiind destul de veche, merge 20w40 sau daca este uzat motorul M30 cu schimb la 4000km. Se foloseste 15w40 la Samara. |
|
|
Mar 29 2006, 09:17 AM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
sa stii ca nu am fost deloc ironic, dimpotriva, serios si admirativ:)
mi-am dat seama din ce spui ca te pricepi intr-adevar ce zici de chestia aia cu planuri de bmw? eu incerc de mult sa aflu cine a priectat motorul de lada si carburatorul ozon 2 ca rusii din capul lor nu le-au facut, asta e clar, si nici de la italieni nu sunt (din cate stiu); daca stii mai mult despre asta, spune-ne si noua -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Mar 29 2006, 03:46 PM
Post
#32
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
Deci m-am documentat un pic pe tema asta, propusa de Horia. Eu folosesc ulei Mol Botond parca 20W50 , am auzit ca e bun pt motorul de Lada. Laditza a fost facuta dupa FIAT, ( modelul 1500 seamana aproape leit cu fiat 125 / 125S ). La motor, s-au inspirat de la motoarele parca de Bmw. Se poate vedea o asemanare (cel putin ca forma e asemanatoare cu motoarele de la bmw-uri vechi). Cat despre carburatorul Ozon 2, este o simpla "modernizare" a carburatorului de la 1500. Modelul asta de carburator s-a construit in mai multe variante: una cu economizor electronic, si una fara. Eu am Ozon simplu, fara sistem de economizare electronic. Asa arata fiat 125 S
|
|
|
Mar 29 2006, 03:54 PM
Post
#33
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
scuze, dar la msg. anterior poza era mai mare de 100 kb totusi e izbitoare asemanarea la caroserie, si la volan . Numai masca fata, si lampile difera.
|
|
|
Mar 29 2006, 04:30 PM
Post
#34
|
|
pilot Group: Membri Posts: 404 Joined: 23-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.200 |
In concluzie 20 w 50 este un ulei care se preteaza bine la LADITE..........Probabil este ceva mai bun decat 20 w 40.........corect?
|
|
|
Mar 29 2006, 04:30 PM
Post
#35
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
mersi de informatii:) :wave:
-------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Mar 29 2006, 04:53 PM
Post
#36
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
postul de la topicul Forum Lada am vrut sa-l pun aici, cu riscul sa fiu off-topic. Dar totusi, o sa-l copiez aici:
Am mai aflat cate ceva.... acum va povestesc Istoria incepe dupa razboi, cand in uniunea sovietica numarul masinilor per 1000 de locuitori era egala cu 5, in comparatie cu cealalta parte a europei, unde cifra era egala cu mai multe sute. Apoi ( mai precis in 1965) guvernul sovietic incheie un acord cu concernul FIAT, prin care cei de la FIAT trebuiau sa construiasca o fabrica pt. masini, cu dotare completa, dar si cu un mic "bonus". Acest bonus consta in dreptul de a produce masina anului 1965, Fiat 124. Deci, pentru ca au avut dreptul de a produce Fiat 124, s-au inspirat "un pic" din el. In plan e precizat ca fabrica de langa Volga va fi capabila de producerea a 660000 masini anual. Si aici apare partea interesanta: paralel cu constructia uzinei, inca din 1970, au fost fabricate primele modele 2101, si 2102. Capacitatea de productie ( cat prevedea planul ) a fost atinsa in 1975. Acum urmeaza modelele in ordinea producerii: 2101: ( primul model de baza al uzinei) in 19 aprilie 1970 din banda de productie, au fost scoase primele 17 masini . Motorul avea 1200 cc , si era o versiune mai "actualizata" a motorului de Fiat 124. 2102: versiune combi, avea arcuri spate intarite, pneuri de latimea 165, rezervor de 45 l. Diferential cu raport 1:4,44, ceea ce insemna o scadere de viteza cu 5 km/h. 2103: (celalalt model de baza al uzinei) produs dupa modelul Fiat Special Sport. Se poate spune ca este modelul "de varf" al uzinei VAZ. Mai comfortabil si mai rapid decat 2101. Model foarte popular, in special versiunile vanate erau GT GSI . 21011: primul model care era modernizarea unui model anterior ( 2101 ). Productia a inceput in 23 iulie 1974. Diferente mari fata de 2101: motor de 1300 cc, adaugare bec semnalizare nivel lichid de frana, scaune mai confortabile, si alte artificii. Cand productia modelului 2101 s-a oprit, au pus motoarele de 1200cc in acest model. 2106: Scopul lui era de a aduce ceva modernizari ( de a spori confortul , siguranta, fiabilitatea, si de a reduce emisiile de noxe) la modelul 2103. Motorul are 1600cc, (pistoanele de la 21011, arbore cotit de la 2103). In acest model au folosit prima data semnalizator de avarie. Caroseria seamana cu cea de la 2103, dar apar totusi imbunatatiri. Se produce modelul 21061 care are motor de 1500 cc. E asa de popular, incat se produce si astazi, dar e imposibil de exportat, pentru ca nu mai corespunde normelor europene de siguranta si emisie de noxe. Cam atat. Daca vreti sa continui, sa-mi spuneti, ca o sa traduc in continuare. Nu am chef sa va plictisesc prea mult smile. Iar pe final, o poza cu Fiat 124, stramosul Laditzelor noaste. |
|
|
Mar 30 2006, 12:17 AM
Post
#37
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 24-March 06 From: Bucuresti Member No.: 71.692 |
Pt. Gabi, Da... nu neaparat ca w50 e mai bun, doar ca merge mai bine vara find ceva mai vascos.Cat despre istoria lada, intr-adevar la caroserie seamana leit cu fiat 124, insa pe la motor.... s-au mai inspirat ei shi de pe la nemtzi.La Moscvich de ex... motorul de 1500 este de fapt un M10 de BMW cam luat shi pus acolo.....La laditze sunt mici modificari , de data asta inspirate de la Mercedes.Nu shtiu daca vreodata atzi vazut un motor de cobra , vetzi fi uimitzi sa vedetzi cat de mult seamana cu un motor de laditza .In concluzie , motorul si transmisia sunt mai mult decat inspirate din solutziile tehnice nemtzeshti ale acelor vremuri, distributzie cu lantz, ax cu came in cap etc...
-------------------- VAZ RACING CLUB!!!!!
|
|
|
Mar 30 2006, 10:32 AM
Post
#38
|
|
pilot Group: Membri Posts: 404 Joined: 23-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.200 |
multumesc dl.alex........20w50 voi cumpara.........eu am mers cu castrol gtx asta pt ca aveam din belsug si l-am schimbat la 3-4000........apoi l-am spalat(motorul) si i-am pus liqui moli aditivat.........asta se intamla acum vreo 3 ani si am inteles ca nu prea e bine ca un ulei sa stea atata timp si ca ar trebui schimbat chiar daca nu se merge cu masina ca devine acid cu timpul,si in contact cu metalul........in fine acum as vrea sa-l schimb din nou si cred ca voi opta pt aral ca am auzit numai pareri bune despre acest ulei.......si ma bate gandul si la un dura lube,eu stiu.....cred ca n-are ce sa-i strice..... :wave:
|
|
|
Mar 30 2006, 11:29 AM
Post
#39
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
si eu sunt de parerre ca Aral si Castrol sunt cele mai bune
eu am Aral in motor si Castrol in cutie si diferential daca gaseam atunci, puneam Castrol si in motor, da' n-am gasit si am ramas pe aral ever since:))) can am luat masina avea ceva romanesc, dar cand am pus aralul s-a schimbat sunetul motorului complet -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Mar 30 2006, 11:31 AM
Post
#40
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
da' chiar, voi la cat schimbati uleiul? (Gabrielice ca schimba castrolul la castrolul la 3-4000) - uleiurile bune merg 10000 lejer, eu atat tin aralul
si pana si cel rusesc original se schimba tot la 10000 -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 05:32 AM |