Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Parerea voastra pls....
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2
andrei27237
Un prieten mi-a prpus sa iau de la el cutia in 5 trepte si sa o io dau pe a mea in 4 trepte si o diferenta de 5 milioane + manopera de montare...


Merita?
Cosmin65397
Salve! Ce cutie sa iei de la el? tot de lada?
andrei27237
Da , tot de lada in 5 tr.
Felix60549
Nu stii ce pierzi, daca nu faci miscarea!
Numai sa fii atent la a 5 a sa nu sara din viteza! Proba, ai facut la ea?

Daca este buna nu sta pe ganduri! Se schimba situatia tare de tot.
k.68177
In general e ok oferta, numa ca e cam piperata suma ( aici o cutie de la Lada 2107 cu 5 viteze e 3.5 mil ). Verifica starea treptei a 5-a pt. ca e problematica un pic ( mai slaba ungere). Daca ti se sparge pinionul de la tr. a 5-a, unul nou ii in jur de 9 mil. si plus ca e posibil sa ti se sparga carcasa de la sch.
madalin46093
Ai grija la cutiile cu 5 trepte.Nu sunt deloc fiabile ,pe langa cele de 4 trepte.Daca vrei sa faci performanta (viteza) sau mergi f. mult distante mari e bine sa ai una cu 5 trepte,daca nu las-o pe cea de 4 trepte .Si iti garantez ca prietenul tau o va schimba mai repede pe cea de 5 trepte decat tu pe cea cu 4.
Si in plus te cam usuca la bani.Iti cere o diferenta prea mare.(mai mult de 2,5 mil eu unul nu i-as da. :evil:
Cosmin65397
Salutare! Parerea mea e sa o lasi pe cea originala in 4 tr!
Icsulescu68672
subscriu. las-o pe aia originala.
k.68177
Totusi sunt de parere ca ar fi bine sa-ti pui cutie cu 5 viteze. O sa ai treapta 1 mai lunga, si o sa obtii la viteza mai mare la turatie mai mica (toate treptele de vit. sunt mai lungi ). In plus ca o s-o ia de pe loc mai rapid. Se mai observa si la consum ( la urcus, nu mergi in a 3-a cu 60-70 km/h la 3000-4000 rot, ci urci in a 4-a cu 70 la 2000 - 3500 rot.)
Alex71699
Noroc in primul rand la toata lumea.Daca se poate ash vrea shi eu sa spun cateva lucruri.In primul rand consumul este mult mai mare la turatii mici in sarcina asa ca oricum un urcus este indicat de facut la 3000-3500 rot/min shi intr-o treapta reductzie adica 1,2 sau 3 nu cashtigi nimic cu a-4a care oricum shi la cutia cu 5 shi la cea cu 4 este 1:1.Apoi daca vrei cutia cu 5 sa te ashteptzi la suierat in a-5-a, faza e ca rushii au pus pur shi simplu pinionu de a -5-a intr-o anexa a cutiei unde uleiul nu prea ajunge iar acesta nu se unge, plus ca in general cutiile cu 5 trepte sunt proaste shi nefiabile shi cred ca de asta vrea pr tau sa ti-o plaseze, cutiile cu 4 sunt ca Getragurile de la BMW , nu au moarte.sfatul meu este mai bine sa cautzi o cutie cu 4 dar cu rapoarte de 5 exista shi treptele sunt mult mai lugi iar cutia este fiabila.Bafta.
Horia49540
si eu sunt de acord cu alex...eu unul nu mi-as da cutia in 4 trepte pe nimic
iar pentru o lada 1500 gasesc ca cea mai buna chestie este sa pui (daca gasesti) o cutie de lada 1600 ca a lui Georgian, aia e cutie lunga in 4 trepte si intr-adevar castigi la viteza si consum
dar daca pui o cutie mai lunga (tot in 4 viteze) o sa scada demarajul si puterea de urcare la munte...
it's your choice :wave:
gabriel cretu
V-a sa zica cutiile in patru trepte-s de doua feluri? interesant........dar cum s-or putea deosebi? si cutia de LADA 1200 este identica cu cea de pe 1500?
Nu stiu ce sa spun.....dar de multe ori cand mergi in afara se cere clar treapta a cincea....am senzatia ca este prea puternic motorul pentru patru trepte,si parca iti da sentimentul ca il tine in loc.....in fine eu am o problema cu turatia asta care mi se pare mare rau incepand de la 80.......pai la suta a mea are cam 4500 !!!!! nu prea mi se pare normal,dar asta e,nu te pune numeni sa mergi cu 100 biggrin.gif Eu unul as schimba fara regrete cutia actuala cu alta cu 5 trepte,dar vazand cele spuse de voi cu privire la fiabilitate,m-as gandi de doua ori,si in nici un caz n-as vinde-o pe asta......si inca o chestie , daca schimbul presupune modificari,atunci m-as lasa pagubas din prima.......... :wave:
k.68177
Da asa este... din pacate cutia de 5 de lada nu prea e fiabila... din fericire, eu nu am avut probleme cu ea... numai cu treapta a 3-a am avut... zgomotul acela enervant.... in fine... weekendul asta ma apuc sa ma bag sub Fiat sa verific cutia de viteze, eventual s-o demontez. Abia astept s-o vad montata, si sa scap de toate durerile de cap. Sper sa scap cu cate mai putine modificari. Va spun ca conteaza f. mult sa ai treapta a 5-a in special daca te duci mult pe drumuri intinse. La mine, cu cutia de vit in 4 trepte prindeam suta cam la 3000 - 3500 . Nu e totuna sa te duci 70 km la viteza de 100 km/h sau peste, la 3500/4500 rot. sau sa te duci tot 70 km, cu 100 km/h sau peste, la 1700/3500 rot. . Se vede un pic la consum, dar e mai lejer asa. Sapt. asta am condus o Laditza 1200 s cu cutie de Fiat. Mergea superbbbb. Avea tr. a 1-a foarte lunga, si abia puteai sa demarezi de pe loc, fara sa-ti patineze rotile din spate. Deci demarajul e superb. Cand alti bagau in tr. a 3-a eu atunci o bagam in a 2-a. Turatia pe drum intins la 100 km/h in tr. a 5-a era in jur de 1500-2000 (nu stiu exact, pentru ca nu avea turometru).
Horia49540
lada 1200,1300 si 1500 au aceeasi cutie
lada 1500 si 1600 diferential mai lung
lada 1600 are o cutie mai lunga

si mai e o chestie: daca ziceti ca treapta a cincea are raportul tot 1:1, atunci nu scade deloc turatia, dar poti exploata mai bine resursele motorului in treptele intermediare

totusi nu cred sa scada turatia la 100 la ora la 1700 ture cu orice cutie, nu ar avea motorul forta
ganditi-va ca 1700-1800 are la 40 la ora intr-a patra (asta la cutia cu 4 trepte lada 1200)
daca ai 4000 ture intr-a patra la o suta
si chiar daca treapta a cincea ar avea un raport de 0,8 ar scadea turatia intr-a cincea la 100 la ora la 3200 rot/min, deci tot peste 3000, dar e un castig totusi biggrin.gif
la 100 la roa daca ar avea aceeasi turatie rezistenta vantului ar opri masina destul de mult...

daca e o cutie bine construita merita cinci trepte, normal, dar daca nu e la fel de rezistenta, eventual pui una de cinci si o pastrezi in garaj pe aia de 4 biggrin.gif
Horia49540
QUOTE(Horia49540)
la 100 la roa daca ar avea aceeasi turatie rezistenta vantului ar opri masina destul de mult...


na ca iar m-am grabit
adica daca la 100 la ora intr-a cincea ar avea aceeasi turatie ca la 40 la ora intr-a 4a - adica 1700 rot/min
sper sa se inteleaga acum:))))))
Alex71699
salve.Eu nu am zis ca a-5-a are 1:1 , am zis ca a-4-a are la toate cutiile 1:1 a -5-a la cutia de 1500 are 0:82 si asa e Horia, 100 la ora ai la 3000 de ture adica la turatzia de 80 la ora in a -4-a .Nu zic ca o cutie cu 5 nu e buna din pct de vedere al cunsumului shi in plus intr-adevar chiar cere mashina treapta 5.Eu am mers in a-4-a cu 150 la 5600 de ture shi de acolo n-a mai urcat pt ca aia e turatzia de putere maxima shi de acolo scade brusc , dar imaginatzi-va ca motorul poate; eu zic ca, cu a-5-a merge 180 fara jena, sa nu uitam ca 1500 are 83 de cai la motor shi 75 la rotzi nu ca mashinile 'noi' la care puterea data este cea a motorului, la rotzi ajungand cu aproape 8% mai putzin.Asa ca merita una cu 5 prb este ca nu e fiabila deloc, dar din ce am auzit merge mai mult daca bagi a-5-a de la 100 la ora in sus.
andrei27237
Salutare...

Multam de raspunsuri,am lipsit o perioada am fost in delegatie prin timisoara... (apropo,am vazut acolo o lada 1500 rosu inchis superba!!!! zici ca era scoasa din fabrica...felicitari proprietarului...) si azi am revenit.

Am facut cateva drumuri f lungi, vara trecuta am facut turul roamniei 2200 km... si sapt trecuta am mers pana la barlad,dupa bacau.... chiar asi di avut nevoie de a 5-a....

Pe drumul ala bengos de la suceava la bacau am tinut-o constant la 100 km/h si statea pe la 4000 rpm...... poate e cam mult sa o ti asa cateva ore in sir... nu?

E clar renunt la ideea sa imi pun cutia in5 .... dar mi-ati trezit interesul pt o cutie in 4 cu trepte lungi.... de unde imifac rost?!?

Si inca ceva.... exista diferentiale cu raport mai lung? atunci si asta ar rezolva pb.....
Georgian40398
Hehee, daca ati sti ca eu bag in treapta 4 de la 40 si ceva la ora in sus... Asa m-am obisnuit, sa nu o chinui beer.gif Nu stiu daca am trepte mai lungi, vorba voastra, dar cum poci sa stiu sigur ?
Alex71699
Andrei, plaja de turatzie nominala a motorului este intre 3500-4500 rot/min shi asta scrie in manual nu o zic eu, stai linishtit ca nu e nici o problema , la 4000 rot/min se "simte el bine" ca sa zic asa e consumul optim shi ungerea f buna asa ca nu ai chiar nici un motiv sa-tzi faci griji.Eu unul am scris shi mai sus am mers odata aprox. 60-70 km numai intre 5000-5600 rot/min , asa ca daca ai un ulei bun nu ai de ce sa-tzi faci griji.Cat despre cutia cu rapoarte lungi voi cauta shi o sa-tzi dau codul ei exact, numai asa potzi s-o diferentziezi de cele ''scurte''.Bafta.
andrei27237
Multam de raspuns.....

Sti ceva de vreun diferential cu raport final mai lung?
andrei27237
Alex.... cand spui ulei bun... la ce te referi?

Eu fol esso 15w40
Uzura motorului.... nu stiu ce sa zic...... imi consuma cam 2 litri de ulei / 7000-8000 km. Si mentionez ca folosesc turatii destul de mari de obicei.....
Horia49540
salut:)
a ta are sigur rapoarte lungi, ca e 1600 biggrin.gif
si eu bag a 4a de pe la 40-50, daca nu accelerezi tare (sa tremure motorul) nue nici o problema, chiar e eeconomic

pe de alta parte , asa cum a zis si Alex, 4000 rot/min e ok, masin a are cuplu maxim la 3400, asa ca se simte bine la turatii mai mari
Normal ca ar fi mai bine cu una cu 5 trepte, da’ daca nu sunt fiabile…
:bash:
Cat despre diferential, mai lung decat cel de pe 1500 (4,1) eu nu stiu sa fi facut lada
Poate au facut alte firme pt lada, dar nu stiu…
Alex71699
Andrei.... nu shtiu ce sa zic.... daca ai folosit esso cu consecventza pastreaza-l , motorul se obishnuieshte ca sa zic asa cu uleiul daca e folosit acelashi, pt ca fiecare ulei in parte are alte caract. chimice; daca nu..... eu zic sa treci pe aral 20W50 e cel mai indicat pt motorul de 1500, shi chiar daca nu aral..... pune cel putzin un 20 W 40 , 15-le e prea subtzire pt motorul de lada, nu ai observat batai la culbutori ?????Bafta, cat despre diferentzial cel mai lung e cel pe care-l ai deja.
Dragos56563
Eu am pus in a mea 1200s Aral 15W40. Am citit in manualul Haynes ca asta e uleiul recomandat. Ce sa zic ? Nu am auzit nimic deosebit la culbutori. E ok.

:wave:
Alex71699
Ai mers cu el shi vara?Iarna merge shi asta, pt vara e prea subtzire.Ai manualu Haynes pt lada? Daca da zi-mi shi mie cat vrei pe o copie.Bafta.P.S. : Nu ce scrie in manualu Haynes e recomandat , ci ce scrie in manualul mashinii.Bafta.
Horia49540
eu pun Aral Elastic Multi 15W40 si vara si iarna si nu am avut nici o problema, nici la fugareala vara pe caldura, nici la urcat la munte etc.
am cititi intr-o carte de lada originala ruseasca - pt clima de la noi e recomandat 15W40
dar cad e motorul uzat merge 20W50...
Alex71699
Horia.....nu shtiu in ce carte ai citit tu... eu cu manualul de utilizare in fatza scriu acum si aici e negru pe alb: 20W40, nu vreau sa ma contrazic sau sa fac caz pe tema asta, dar cate cartzi atatea pareri , manualul insa nu minte, iar eu aici nu vad nici macar mentionat 15W40.Cat despre motoare uzate , asta e parerea mecanicilor "din ureche'' care nu au nici o idee stiintifica despre ce se intampla de fapt in motorul unui automobil.Nu are nici o legatura una cu alta.Bafta.
Horia49540
nici o problema, tot respectul pentru un specialist asa cum esti tu (eu n-am desfacut inca nici un motor:)))))))))))
dar am citit aia in "Rukovodstvo po remontu" (Instructiuni pentru reparatia capitala) scrisa de doi rusi, editia noua 1992 a editiei originale din 76 parca
si erau trecute la sfarsit tipurile de ulei pentru toate tipurile de clima
misto cartea aia, daca o mai prind (am vazut-o la un rus) va scanez pagina aia biggrin.gif
cat despre 20w50 pt motoare uzate, asa am auzit, nu stiu din experienta, inca nu am destula :bash:

pe de alta parte, inainte de 89 se mergea cu 20w40, parca era singurul care exista, nu?

dar a propos: daca cineva se ambitioneaza si da pe ulei cat face toata masina lol, adica pune sintetic 0w40, asta nu e bun pentru o lada-dacia etc ? sunt curios biggrin.gif
Alex71699
smile.gif nu ma dau specialist deloc.... am insa pretentzia ca am mai invatzat cate ceva in facultate, shi incerc sa-mi spun parerea bazata strict pe ceea ce am citit shi pe ceea ce am observat practic pana acum; nimeni nu e obligat sa tzina seama de ce spun.Daca in cartea aceea scria de 15W40 shi era din 92 e posibil sa fie shi asa nu zic ba, cred ca este scrisa de ingineri, insa sa nu uitam ca manualul a fost scris de inginerii care au proiectat motorul, sau ma rog.... cei care l-au ''adaptat'' dupa cateva planuri de la BMW.Cat despre 0W40 , smile.gif in nici un caz, sunt uleiuri pt cu totul altceva.Bafta multa.
Felix60549
Nu incercati 0w40 sau chestii de genul acesta! In 300km parcursi ramaneti fara ulei in motor. Lada nu este conceputa pt. asa ceva.
Tehnologia motoarelor fiind destul de veche, merge 20w40 sau daca este uzat motorul M30 cu schimb la 4000km.

Se foloseste 15w40 la Samara.
Horia49540
sa stii ca nu am fost deloc ironic, dimpotriva, serios si admirativ:)
mi-am dat seama din ce spui ca te pricepi intr-adevar

ce zici de chestia aia cu planuri de bmw? eu incerc de mult sa aflu cine a priectat motorul de lada si carburatorul ozon 2
ca rusii din capul lor nu le-au facut, asta e clar, si nici de la italieni nu sunt (din cate stiu); daca stii mai mult despre asta, spune-ne si noua biggrin.gif
k.68177
Deci m-am documentat un pic pe tema asta, propusa de Horia. Eu folosesc ulei Mol Botond parca 20W50 , am auzit ca e bun pt motorul de Lada. Laditza a fost facuta dupa FIAT, ( modelul 1500 seamana aproape leit cu fiat 125 / 125S ). La motor, s-au inspirat de la motoarele parca de Bmw. Se poate vedea o asemanare (cel putin ca forma e asemanatoare cu motoarele de la bmw-uri vechi). Cat despre carburatorul Ozon 2, este o simpla "modernizare" a carburatorului de la 1500. Modelul asta de carburator s-a construit in mai multe variante: una cu economizor electronic, si una fara. Eu am Ozon simplu, fara sistem de economizare electronic. Asa arata fiat 125 S
k.68177
scuze, dar la msg. anterior poza era mai mare de 100 kb smile.gif totusi e izbitoare asemanarea la caroserie, si la volan smile.gif. Numai masca fata, si lampile difera.
gabriel cretu
In concluzie 20 w 50 este un ulei care se preteaza bine la LADITE..........Probabil este ceva mai bun decat 20 w 40.........corect?
Horia49540
mersi de informatii:) :wave:
k.68177
postul de la topicul Forum Lada am vrut sa-l pun aici, cu riscul sa fiu off-topic. Dar totusi, o sa-l copiez aici:
Am mai aflat cate ceva.... acum va povestesc smile.gif
Istoria incepe dupa razboi, cand in uniunea sovietica numarul masinilor per 1000 de locuitori era egala cu 5, in comparatie cu cealalta parte a europei, unde cifra era egala cu mai multe sute. Apoi ( mai precis in 1965) guvernul sovietic incheie un acord cu concernul FIAT, prin care cei de la FIAT trebuiau sa construiasca o fabrica pt. masini, cu dotare completa, dar si cu un mic "bonus". Acest bonus consta in dreptul de a produce masina anului 1965, Fiat 124. Deci, pentru ca au avut dreptul de a produce Fiat 124, s-au inspirat "un pic" din el. In plan e precizat ca fabrica de langa Volga va fi capabila de producerea a 660000 masini anual. Si aici apare partea interesanta: paralel cu constructia uzinei, inca din 1970, au fost fabricate primele modele 2101, si 2102. Capacitatea de productie ( cat prevedea planul ) a fost atinsa in 1975. Acum urmeaza modelele in ordinea producerii:
2101: ( primul model de baza al uzinei) in 19 aprilie 1970 din banda de productie, au fost scoase primele 17 masini . Motorul avea 1200 cc , si era o versiune mai "actualizata" a motorului de Fiat 124.
2102: versiune combi, avea arcuri spate intarite, pneuri de latimea 165, rezervor de 45 l.
Diferential cu raport 1:4,44, ceea ce insemna o scadere de viteza cu 5 km/h.
2103: (celalalt model de baza al uzinei) produs dupa modelul Fiat Special Sport. Se poate spune ca este modelul "de varf" al uzinei VAZ. Mai comfortabil si mai rapid decat 2101. Model foarte popular, in special versiunile vanate erau GT GSI .
21011: primul model care era modernizarea unui model anterior ( 2101 ). Productia a inceput in 23 iulie 1974. Diferente mari fata de 2101: motor de 1300 cc, adaugare bec semnalizare nivel lichid de frana, scaune mai confortabile, si alte artificii.
Cand productia modelului 2101 s-a oprit, au pus motoarele de 1200cc in acest model.
2106: Scopul lui era de a aduce ceva modernizari ( de a spori confortul , siguranta, fiabilitatea, si de a reduce emisiile de noxe) la modelul 2103. Motorul are 1600cc, (pistoanele de la 21011, arbore cotit de la 2103). In acest model au folosit prima data semnalizator de avarie. Caroseria seamana cu cea de la 2103, dar apar totusi imbunatatiri. Se produce modelul 21061 care are motor de 1500 cc. E asa de popular, incat se produce si astazi, dar e imposibil de exportat, pentru ca nu mai corespunde normelor europene de siguranta si emisie de noxe.
Cam atat. Daca vreti sa continui, sa-mi spuneti, ca o sa traduc in continuare. Nu am chef sa va plictisesc prea mult smile. Iar pe final, o poza cu Fiat 124, stramosul Laditzelor noaste.
Alex71699
Pt. Gabi, Da... nu neaparat ca w50 e mai bun, doar ca merge mai bine vara find ceva mai vascos.Cat despre istoria lada, intr-adevar la caroserie seamana leit cu fiat 124, insa pe la motor....smile.gif s-au mai inspirat ei shi de pe la nemtzi.La Moscvich de ex... motorul de 1500 este de fapt un M10 de BMW cam luat shi pus acolo.....La laditze sunt mici modificari , de data asta inspirate de la Mercedes.Nu shtiu daca vreodata atzi vazut un motor de cobra , vetzi fi uimitzi sa vedetzi cat de mult seamana cu un motor de laditza biggrin.gif.In concluzie , motorul si transmisia sunt mai mult decat inspirate din solutziile tehnice nemtzeshti ale acelor vremuri, distributzie cu lantz, ax cu came in cap etc...
gabriel cretu
multumesc dl.alex........20w50 voi cumpara.........eu am mers cu castrol gtx asta pt ca aveam din belsug si l-am schimbat la 3-4000........apoi l-am spalat(motorul) si i-am pus liqui moli aditivat.........asta se intamla acum vreo 3 ani si am inteles ca nu prea e bine ca un ulei sa stea atata timp si ca ar trebui schimbat chiar daca nu se merge cu masina ca devine acid cu timpul,si in contact cu metalul........in fine acum as vrea sa-l schimb din nou si cred ca voi opta pt aral ca am auzit numai pareri bune despre acest ulei.......si ma bate gandul si la un dura lube,eu stiu.....cred ca n-are ce sa-i strice..... :wave:
Horia49540
si eu sunt de parerre ca Aral si Castrol sunt cele mai bune
eu am Aral in motor si Castrol in cutie si diferential
daca gaseam atunci, puneam Castrol si in motor, da' n-am gasit si am ramas pe aral ever since:)))
can am luat masina avea ceva romanesc, dar cand am pus aralul s-a schimbat sunetul motorului complet biggrin.gif
Horia49540
da' chiar, voi la cat schimbati uleiul? (Gabrielice ca schimba castrolul la castrolul la 3-4000) - uleiurile bune merg 10000 lejer, eu atat tin aralul
si pana si cel rusesc original se schimba tot la 10000 biggrin.gif
Ionut45405
Va contraziceti cam degeaba cu 15w40 sau 20w40, primul nr e vascozitate la rece si al 2lea la cald, iar cand s-a proiectat Lada nu cred ca se inventase 15w40. 20w50 merge mai ales la motoare uzate dar nu iarna ca rupe dintii la pinionul de delco care angreneaza pompa de ulei. Motorul n-are NIMIC in comun cu BMW, si nu prea cred ca ar avea nici cu mertz, nu stiu de unde l-au furgasit, auzisem ceva de un proiect Fiat la care s-a renuntat. Moskoviciul seamana (bine) dar are bloc de Al si camasi amovibile, iar BMW-ul are bloc de fonta.
Cu Fiat 124 are in comun caroseria, Lada 1500 e 124 S, dar sunt diferente (arcuri cu foi spate la Fiat si discuri la toate rotile), Lada a mai preluat cate ceva de la Fiat 1300-1500 la frane si articulatii.
gabriel cretu
I am schimbat uleiul asa des ca aveam destul si gratis.........si cum veneam dintr-un concediu cum il schimbam,e clar ca uleiurila bune merg pana la 10 000 fara probleme.....
Din ce scriu oamenii astia aici ma baga-n ceata total.........nu mai stiu ce indicativ s-o potrivi... biggrin.gif
Cred ca o sa cumpar in functie de cat de frumos arata bidonul biggrin.gif
Horia49540
eu zic sa cumperi (acum depinde si de consturi...) aral sau castrol
eu tot pe 15w40 ar merge, ca dintr-asta am si sunt multumit de el
:boxing:

dar nu cred ca 20w40 strica, si nu se rupe pinionul ala iarna, ganditi-va ca acum ne cramponam ca uleiul ala e mai nu stiu cum fata de alalalat etc., si inainte de '89 era un singur tip de unsoare 20w40(sa-i zicem ulei? ha ha) si mergeau masinile cu ea si tot atingeau 70-80 mii pana sa schimbe segmentii (lazile, si spun asta din auzite, nu stiu exact)
nu spun ca nu trebuie cel mai bun ulei, dimpotriva , si eu am cautat ce e mai bun cand am luat aral, dar ca si chestie biggrin.gif
Felix60549
Despre cum si ce s-au inspirat rusii in constructia motorului, multe nu stiu. Stiu doar ca am avut FIAT 124 fabricatie 1968, de fapt fiind prima mea masina. Despre motor, va pot spune ca:
-avea un consum de 7% extraurban si in jur de 11% urban.
-avea axul cu came in blocul motor, ambreajul era pe cablu si acceleratia la fel;
-carburatorul era foarte ciudat fiind cumva atasat lateral galeriei de admisie, nu deasupra acesteia ca la Lada;
-motorul avea doar 1189 cm cubi;

Cutia de viteze si motorul erau jumatate ca volum fata de cele de Lada, iar cardanul era pe un fel de role la intrarea in diferential. Oricum asa ceva nu am mai vazut niciodata, iar sistemul de franare era fata-spate pe discuri :bandit:

Avea un electromotor ceva in genul celui de Dacia, deci toate erau la o scara redusa.
Caroseria idem Lada 2101
Horia49540
a, si ala consuma peste 10 in oras? pai atunci sa nu ne mai plangem noi biggrin.gif
n-am vazut niciodata un 124 la motor sau cutie, doar pe dinafara
dar oricum ala a fost masina anului in 1967, deci putem fi mandri de laditze biggrin.gif
124 era mai jos (garda la sol 12 cm fata de 17 cm la Lada) si mai putin solid la tabla ca Lada
dar a fost o masina superba:)
Alex71699
Deci , eu nu am zis ca motorul de lada e copiat dupa M10 , am zis ca cel de Moskvitch este.Ma indoiesc insa ca din moment ce occidentalii fac blocuri de aluminiu doar de 10-15 ani, rusii ar fi facut acum 30 de ani, shtiam shi eu ca M10 e de fonta , iar ca are camashi amovibile nu e ceva concludent , dupa cate shtim orice bloc se poate bucsa cu astfel de camasi , eu vorbeam de solutia constructiva shi nu de modificari ce pot fi aduse shi la orice service din Bucureshti.Cat despre motorul de lada o sa prezint aici cateva planuri ale motorului M130 si M114 care a fost pus pe W115 si W123 bot de cal respectiv cobra , desi e in 6 cilindri asemanarile sunt zic eu destul de clare, shi spun asta in situatzia in care am vazut un asemenea motor desfacut.
Alex71699
M114
Alex71699
Aici schema "explodata" a distributziei.
Alex71699
Identica cu lada , numai ca aici mai este inca o contrapatina, in rest totul este dispus identic, pana shi intinzatorul de lantz este de acelashi tip.Asa ca eu nu cred ca nu are [/size]NIMIC[size=12]in comun.Bafta.
Horia49540
mamaaaaaaa, cce seamana, si imi inchipui ca daca l-ai vazut si pe dinauntru tii mult mai in detaliu problema
uimitor, am ramas fara glas... :bandit: beer.gif biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.