Spalare motor |
This topic is about Spalare motor, the author, Ghita A., wrote about: Faceti asa ceva? Daca da, cat de des? Am vazut in spalatoria la care care ma duc un afis cum ca "spalarea motoarelor se face pe raspunderea clientului ... To read more just scroll down
Spalare motor |
Jan 28 2006, 09:18 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 188 Joined: 9-July 05 From: Alba Iulia Member No.: 50.831 |
Am vazut in spalatoria la care care ma duc un afis cum ca "spalarea motoarelor se face pe raspunderea clientului". Ce probleme pot sa apara la benzina/diesel, de nu vreau aia sa isi asume raspunderea? Are vreun avantaj, castiga ceva masina daca ii speli motorul? Nu ma refer la aia care merg cu masina in targ si vrea "sa ia ochii" cumparatorului, ca orice tantalau vede ca motorul a fost spalat. -------------------- Ford Mondeo Ghia Duratorq DI 115cp 2001
|
|
|
Jan 28 2006, 11:55 AM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 170 Joined: 13-August 04 From: Bucuresti Member No.: 30.751 |
o data pe an eu spal motorul si ii fac si un polish. nu stiu ce probleme pot sa apara, dar la mine pana acum a fost ok. exista spalarea uscata a motorului care este f. sigura.
-------------------- |
|
|
Jan 28 2006, 02:54 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 279 Joined: 30-March 05 From: Bucuresti Member No.: 43.583 |
constructorii recomanda spalare "totala" la iesirea din iarna. de ce? pt ca cei de la drumuri dau cu diverse solutii corozive pe timpul iernii.
-------------------- |
|
|
Jan 28 2006, 07:43 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
Am spalat motorul si la celelalte masini pe care le-am avut si cred ca singura problema reala daca totul este ok la motor (etans etc) ar fi pornirea la benzinar. Banuiesc ca trimiterea privind raspunderea clientului la asta se refera. De spalat l-am spalrt o singura data inutr-un an si jumatate nefiind necesar mai des. De fapt in afara de praf nu a avut depuneri semnificative iar scurgeri nu am avut deloc. Se poate apela si la suflarea cu jet puternic de aer si stergerea cu carpa si eventual o solutie de curatat geamuri sau ceva similar. Despre spalarea uscata in concret nu stiu nimic si as fi interesat sa aflu in ce consta. Oricum cand il duc la spalat am grija sa fie rece si sa nu fie incins incercand sa evit socurile termice (motor cald-apa rece). |
|
|
Jan 30 2006, 06:13 PM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 305 Joined: 26-January 06 From: Bacau (Bacau) Member No.: 66.483 |
am sa mi spal motorul cand am sa vand masina pina atunci doar nu ma uit prea des la motor nu?poate sa aiba preful de 2 degete.cui ai pasa? |
|
|
Jan 30 2006, 09:19 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 587 Joined: 18-January 06 Member No.: 65.706 |
Mie unul imi pasa. Eu il tin curat in primul rand pentru ca imi place sa fie luna peste tot. In al doilea rand ca daca se intampla ceva pot stabili de unde provine problema. Daca trebuie sa ridic capota sa umblu la ceva nu ma murdaresc peste tot si totodata mecanicul care o intretine este incantat sa lucreze la ea.
La absolut toate masinile pe care le-am avut le spalam motorul la 2 luni. Mai precis il intretineam pentru ca spalarea sa regulata nu permite acumularea de mizerii. Daca masina este intretinuta, este suficient un singur Wap cu detergent care sa ia praful, mizeria si mustele de pe radiatoare iar apoi clatit frumos. Poti sa il speli cat vrei inainte de vanzare pentru ca se vede diferenta intre un motor ingrijit in permanenta si unul spalat pentru vanzare. Iar motorul nu se spala cu apa rece ci cu Wap-ul cu presiune si apa fierbinte. Deci nu are cum sa crape. Apa rece nici nu curata si intr-adevar este total neindicata daca motorul este hot. Plus ca apa cu care speli motorul trebuie sa vina cu un amestec de sampon ca sa degreseze. Prin Ro se mai practica metoda stropirii cu solutie caustica care curata dar si ataca componentele. Fiti atenti la ce anume folosesc cei care vi le spala. Mufele si cu apa si fara tot au probleme in timp. In general fabricantul pune o vaselina speciala in mufe dar nu te opreste nimeni ca o data pe an sa le desfaci frumos sa le sufli cu ceva aer iar apoi cu un spray Contact Cleaner le cureti si le ungi totodata pentru un an sau chiar mai bine. A! Si sa nu uit: nu am avut absolut niciodata probleme. |
|
|
Jan 30 2006, 09:51 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Impulse) Poti sa il speli cat vrei inainte de vanzare pentru ca se vede diferenta intre un motor ingrijit in permanenta si unul spalat pentru vanzare.
..... Iar motorul nu se spala cu apa rece ci cu Wap-ul cu presiune si apa fierbinte. . LA prima chestie ma vad nevoit sa te contrazic. Rabla mea de Moskwich nu a fost spalat niciodata motorul, si avea un strat gros de praf amestecat cu ulei. Cand m-a apucat odata entuziasmul si l-am spalat, am ramas uimit: amestecul ala a protejat surprinzator, metalul stralucea dedesubt, spuneai ca e un motor scos din cutie pus pe o masina abandonata Si eu mi-am spalat motorul cu apa fierbinte sub presiune, de unul singur si n-am avut probleme. A pornit cu el ud fara nici o problema, probabil distributia electroncia a scanteii nu face figuri ca vechiul sistem cu delco. O sa pun niste poze cu motorul inainte si dupa spalare -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 30 2006, 10:00 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 587 Joined: 18-January 06 Member No.: 65.706 |
Iti spun eu ca se vede diferenta. Colierele, cauciucul, marginile componentelor toate denota cat de bine a fost ingrijita masina. Le poti aduce la o stare exceptionala si daca doresti sa o vinzi insa trebuie sa recuperezi spalarile ratate in timp. Adica cateva zeci de spalari bune plus siliconari repetate ale pieselor din cauciuc, periute de dinti pe unde nu ai spalat niciodata etc.
|
|
|
Jan 31 2006, 11:03 AM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 247 Joined: 10-January 05 From: Bucuresti Member No.: 38.276 |
La vechea dacia a lu' taica-miu daca ii spala motorul mergea prost cateva zile pana se facea la loc stratul de ulei cu praf dupa care mergea bine.
La SuperNova si la Megane motorul e spalat la fiecare salare a masinii (cel putin asa fac eu, tata cred ca mai uita). Practic nu e o spalare cu apa ci cu o carpa umeda se sterge motorul dupa care cu un a uscata se usuca si se lustruieste pe unde e nevoie si gata. -------------------- Mercedes Citaro si Daf(783) :lol: Renault Megane II 1.6 16v 115CP (cand il lasa tata pe acasa)
|
|
|
Feb 4 2006, 04:34 PM
Post
#10
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 4-February 06 From: Giurgiu (Giurgiu) Member No.: 67.271 |
Sincer,eu nu sunt de acord cu spalarea motorului.Am Corado de 2 ani dar nu a vazut decat carpa uscata.
|
|
|
Feb 4 2006, 09:36 PM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 188 Joined: 9-July 05 From: Alba Iulia Member No.: 50.831 |
Hai sa lamurim o treaba: ce intelege fiecare prin spalarea motorului?
Pt ca eu nu pot sa imi inchipui cum se poate "spala" un motor numai cu carpa uscata. Te referi cumva la curatarea plasticului negru care acopera de obicei motorul? Cum poti sa cureti numai cu o carpa curata, toate chichitele de la motor, toate locurile alea ascunse, care sunt usor de vazut, dar destul de greu de ajuns la ele? De exemplu numai la bujii - asta am incercat si eu - nu reusesti sa cureti cu o carpa decat marginile gaurilor, iar ceea ce este urat, in mare parte va ramane tot acolo. Sa nu mai vorbesc de locurile dificile din partea de jos a motorului! Nu zic ca nu se poate, dar eu cred ca e treaba de chinez batran sa cureti un motor numai cu carpa uscata - mai bine spus carpele uscate-ca iti vor trebui multe, altfel nu faci decat sa intinzi mizeria peste tot motorul. -------------------- Ford Mondeo Ghia Duratorq DI 115cp 2001
|
|
|
Apr 22 2007, 10:16 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 649 Joined: 15-October 06 From: Timisoara (Timis) Member No.: 89.817 |
Daca intre timp au mai aparut procedee noi sau mai aveti sfaturi legate de curatarea motorului sunt si eu interesat.
La Dacia curatam, o data la o saptamana sau 2 saptamani, motorul cu carpa uscata sau putin umezita, si se mentinea destul de curat, lucru apreciat de cine se uita sau umbla la el. Insa la Dacie era mai usor de curat pentru ca era mai aerisit. La masina actuala e mai dificil insa vreau sa incerc sa il mentin curat constant. Am vazut scris mai sus de spray degripant sau solutie pentru curat geamurile. Chestiile respective pot dauna vopselei sau elementelor de plastic/cauciuc? Dat fiind faptul ca nu pot ajunge pe oriunde la motor, exista si alte metode sigure si eficiente de a curata cat mai bine? La Dacie mai foloseam si o pensula mica, moale. Merci, Vali |
|
|
May 5 2007, 09:51 PM
Post
#13
|
|
sofer Group: Membri Posts: 62 Joined: 18-July 06 From: Valcea Member No.: 82.678 |
eu am un A6 si cand am fost cu el la service mi-au zis sa nu indraznesc sa spal motorul ca "se duce dracului totul". asa s-a exprimat un mecanic. cica e plin de senzori se o sa apara problemele. cica motoarele se sufla cu aer si ata. voi ce ziceti?
-------------------- Dragostea incepe cu o gluma si se termina cu un suspin!
|
|
|
May 5 2007, 09:59 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
QUOTE(catalin adrian82685) eu am un A6 si cand am fost cu el la service mi-au zis sa nu indraznesc sa spal motorul ca "se duce dracului totul". asa s-a exprimat un mecanic. cica e plin de senzori se o sa apara problemele. cica motoarele se sufla cu aer si ata. voi ce ziceti?
zic ca e un mecanic care te iubeste. asa e. eventual se sterg cu o cirpa si o solutie speciala, dar in nici un caz cu presiune!!! -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
May 5 2007, 10:09 PM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 115 Joined: 15-May 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 25.542 |
Eu am intrebat la reprezentanta la Ford cum sa spal motorul si au spus sampon si jet de apa. Asa fac de vreo 4 ori pe an. Jetul (la spalatorie) il tin de sus in jos pe verticala dar nu aproape la 1 cm de reperele motorului ci la 50 cm. Mentionez ca am capac pe motor, baterie, sigurante etc. din fabrica.
-------------------- Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004 Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003 |
|
|
May 6 2007, 08:44 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
In mod normal presiunea jetului nu are ce cauta pe motor, curatarea trebuie sa o faca solutia folosita (detergent etc) iar apa ar trebui sa faca doar clatirea.
-------------------- Skoda Octavia I, 1.9 TDI
|
|
|
May 6 2007, 11:41 AM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 115 Joined: 15-May 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 25.542 |
Exact asta spuneam si eu ! Sa nu tineti jetul aproape de motor. La 50 cm are distanta suficienta sa se pulverizeze si sa-si scada presiunea. E un fel de clatire "fortata".
-------------------- Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004 Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003 |
|
|
May 18 2007, 07:58 PM
Post
#18
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 184 Joined: 13-April 04 From: Phoenix AZ Member No.: 23.708 |
QUOTE(Impulse) Mie unul imi pasa. Eu il tin curat in primul rand pentru ca imi place sa fie luna peste tot. In al doilea rand ca daca se intampla ceva pot stabili de unde provine problema. Daca trebuie sa ridic capota sa umblu la ceva nu ma murdaresc peste tot si totodata mecanicul care o intretine este incantat sa lucreze la ea.
La absolut toate masinile pe care le-am avut le spalam motorul la 2 luni. Mai precis il intretineam pentru ca spalarea sa regulata nu permite acumularea de mizerii. Daca masina este intretinuta, este suficient un singur Wap cu detergent care sa ia praful, mizeria si mustele de pe radiatoare iar apoi clatit frumos. Poti sa il speli cat vrei inainte de vanzare pentru ca se vede diferenta intre un motor ingrijit in permanenta si unul spalat pentru vanzare. Iar motorul nu se spala cu apa rece ci cu Wap-ul cu presiune si apa fierbinte. Deci nu are cum sa crape. Apa rece nici nu curata si intr-adevar este total neindicata daca motorul este hot. Plus ca apa cu care speli motorul trebuie sa vina cu un amestec de sampon ca sa degreseze. Prin Ro se mai practica metoda stropirii cu solutie caustica care curata dar si ataca componentele. Fiti atenti la ce anume folosesc cei care vi le spala. Mufele si cu apa si fara tot au probleme in timp. In general fabricantul pune o vaselina speciala in mufe dar nu te opreste nimeni ca o data pe an sa le desfaci frumos sa le sufli cu ceva aer iar apoi cu un spray Contact Cleaner le cureti si le ungi totodata pentru un an sau chiar mai bine. A! Si sa nu uit: nu am avut absolut niciodata probleme. Nu pot sa adug decat atat: esti foarte norocos daca pana acum ai scapat "nevatamat". E adevarat, poti sa speli motorul de 1000 de ori, iar la a 1001-a spalare tot risti sa dai de necuratu'! Sa ma explic: masinile generatie nou sunt practic intzesate de electronica. Asa cum toata lumea stie, electricitatea si apa (f bun condutor electric) nu fac casa buna impreuna. Ce se poate intampla la o spalare sub presiune: o singura picatura de apa intr-un loc "nepotrivit" poate face "masa", ceea ce s-ar traduce prin lipsa/atenuarea tensiunii de alimentare unui anume component/a ce va functiona defectuos sau chiar deloc. Ce poti face in atare situatie: sa astepti pana cand acea picatura se va evapora.....ceea ce inseamna zile sau chiar luni de zile, daca-i iarna! P.S. Totate componentele sistemului electric (si mai ales conductorii), sunt electro-izolati din fabricatie. Cu toate astea capriciile vremii asupra plasticului si/sau o eroare umana nu pot fi niciodata excluse. -------------------- 1999 SAAB 9-3 CV - 2.0l Turbo 200 CP
2006 Toyota RAV4 - 2.4l Inline 166 CP |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 2nd May 2024 - 11:50 PM |