QUOTE(Impulse)
Mie unul imi pasa. Eu il tin curat in primul rand pentru ca imi place sa fie luna peste tot. In al doilea rand ca daca se intampla ceva pot stabili de unde provine problema. Daca trebuie sa ridic capota sa umblu la ceva nu ma murdaresc peste tot si totodata mecanicul care o intretine este incantat sa lucreze la ea.
La absolut toate masinile pe care le-am avut le spalam motorul la 2 luni. Mai precis il intretineam pentru ca spalarea sa regulata nu permite acumularea de mizerii. Daca masina este intretinuta, este suficient un singur Wap cu detergent care sa ia praful, mizeria si mustele de pe radiatoare iar apoi clatit frumos.
Poti sa il speli cat vrei inainte de vanzare pentru ca se vede diferenta intre un motor ingrijit in permanenta si unul spalat pentru vanzare.
Iar motorul nu se spala cu apa rece ci cu Wap-ul cu presiune si apa fierbinte. Deci nu are cum sa crape. Apa rece nici nu curata si intr-adevar este total neindicata daca motorul este hot. Plus ca apa cu care speli motorul trebuie sa vina cu un amestec de sampon ca sa degreseze. Prin Ro se mai practica metoda stropirii cu solutie caustica care curata dar si ataca componentele. Fiti atenti la ce anume folosesc cei care vi le spala.
Mufele si cu apa si fara tot au probleme in timp. In general fabricantul pune o vaselina speciala in mufe dar nu te opreste nimeni ca o data pe an sa le desfaci frumos sa le sufli cu ceva aer iar apoi cu un spray Contact Cleaner le cureti si le ungi totodata pentru un an sau chiar mai bine.
A! Si sa nu uit: nu am avut absolut niciodata probleme.
Nu pot sa adug decat atat: esti foarte norocos daca pana acum ai scapat "nevatamat". E adevarat, poti sa speli motorul de 1000 de ori, iar la a 1001-a spalare tot risti sa dai de necuratu'!
Sa ma explic: masinile generatie nou sunt practic intzesate de electronica. Asa cum toata lumea stie, electricitatea si apa (f bun condutor electric) nu fac casa buna impreuna. Ce se poate intampla la o spalare sub presiune: o singura picatura de apa intr-un loc "nepotrivit" poate face "masa", ceea ce s-ar traduce prin lipsa/atenuarea tensiunii de alimentare unui anume component/a ce va functiona defectuos sau chiar deloc. Ce poti face in atare situatie: sa astepti pana cand acea picatura se va evapora.....ceea ce inseamna zile sau chiar luni de zile, daca-i iarna!
P.S. Totate componentele sistemului electric (si mai ales conductorii), sunt electro-izolati din fabricatie. Cu toate astea capriciile vremii asupra plasticului si/sau o eroare umana nu pot fi niciodata excluse.