Motorul WANKEL... pro si contra... |
This topic is about Motorul WANKEL... pro si contra..., the author, cosmin45741, wrote about: QUOTE(Paul46623) Pai sa vedem...... 1. Se strica repede/des (nu atat stricare brusca cat mai degraba dereglare treptata continua); 2. Mananca in prost ... To read more just scroll down
Motorul WANKEL... pro si contra... |
Nov 13 2005, 01:13 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 992 Joined: 1-May 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 45.734 |
QUOTE(Paul46623) Pai sa vedem......
1. Se strica repede/des (nu atat stricare brusca cat mai degraba dereglare treptata continua); 2. Mananca in prostie benzina/uley (mananca uley mai ceva ca TDI PD-urile, pt cunoscatori ); 3. Are o particularitate constructiva extrem de aiurea, si anume cu cat se creste puterea motorului cu atat scade cuplul. De asemenea cuplul scade destul de brusc dupa depasirea punctului de cuplu maxim (odata cu urcarea in turatii). Una peste alta, motorul nu ma impresioneaza cu absolut nimic. in afara de faptul ca wankel-ul de pe rx8 e cel mai slab din punct de vedere al performatelor, comparativ cu ce s-a scos in ultimii 15 ani in domeniu, eu nu am auzit sa se strice repede/des (poate dai si tu niste linkuri sa ma ajuti)... mananca normal benzina pt performantele lui (240 de cai nu pot fi antrenati cu aer, deocamdata cel putin), iar ulei papa fiziologic nu pt ca ar avea o problema... cuplul mic se datoreaza capacitatii cilindrice mici, in nici un caz unei particularitati constructive "aiurea", dar iti spun eu ca nu se percepe vreo problema... si daca tot te intereseaza problema si vrei sa fii impresionat, cauta si tu pe net rotary clubs sau forums si vezi si tu cam ce se poate scoate dintr-un wankel (mai ales cele de pe rx7) -------------------- MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
|
|
|
Nov 13 2005, 03:16 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
Si PRO si CONTRA ! Nu poti avea si putere exagerata si fiabilitate , asa cum nu poti avea Mazda cu motor Wankel si sa ai un venit de salariu mediu pe economie.
-------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
Nov 13 2005, 05:36 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
QUOTE mananca normal benzina pt performantele lui (240 de cai nu pot fi antrenati cu aer, deocamdata cel putin)
15l/100km urban ? Hah, f1anatic cu al sau Legacy GT tunat (300 cp) scoate 12-13 urban. Si masina lui are 2x cuplul unui Renesis. QUOTE iar ulei papa fiziologic nu pt ca ar avea o problema...
Si TDI PD-urile papa ulei fiziologic... Intreaba-l pe George Parerea mea personala despre RX-7 o voi pastra in continuare la fel: personala. QUOTE Nu poti avea si putere exagerata si fiabilitate
Evo8 MR FQ400. Si da, cifrele din coada reprezinta puterea. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Nov 13 2005, 09:59 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
Paul, hai sa nu transformam acest topic in Subaru vs. restul. Ce naiba, fara certuri nu se poate discuta pe aici? Despre consumul de 12 in oras... prietena mea cu Golf-ul tot atat scoate asa ca... orasele sunt foarte diferite Hint: vezi ca la forester 2,5 tot 15% are consumul publicat de producator. Cat despre topic... eu sunt de acord cu Malin :wave: -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Nov 13 2005, 10:48 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
-------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Nov 13 2005, 11:07 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
QUOTE(Paul46623) Parerea mea personala despre RX-7 o voi pastra in continuare la fel: personala.
Ce legatura are RX7 cu motorul Wankel?!? -------------------- mazda 3 2.0 GTA Titanium grey
|
|
|
Nov 13 2005, 11:19 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
RX-7 este seria anterioara de masini cu motor Wankel. Este sensibil mai puternica dar mult mai ineficienta si mai fragila, chiar decat RX-8 (si chiar si pentru un motor gingas ca Wankel-ul). La RX-8 au prelungit durata de viata a motorului si au imbunatatit consumul renuntand la twin-turbo-uri.
Edit: Ah damn, m-ai facut sa-mi dezvalui parerea despre RX-7. Curse your feminine wiles ! -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Nov 14 2005, 12:50 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 992 Joined: 1-May 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 45.734 |
puncte pro:
-bietul motor ineficient si fragil a castigat Le Mans in 1991 (2661 cc- 700 hp), fiind primul producator din afara UE sau SUA care a castigat competitia... -mai are cateva recorduri: World Land Speed Records Yr Vehicle MPH Driver and Class 1974 RX-3/10A 139+ John Lemster, H-Production 1974 RX-3/13B 160.393 Don Sherman(C&D), G-Production 1978 RX-7 183.904 Don Sherman(C&D)/Racing Beat, E Grand Touring 1985 RX-7 Turbo 190.98 Nick Van Nugteren, E-Modified Sport 1986 RX-7 Turbo 238.442 Don Sherman(C&D)/Racing Beat, C Grand Touring 1995 RX-7 241 Racing Beat car (3rd Gen?) Official Times, Unofficial Records (As Known to this Writer) Yr Vehicle Sec. MPH 1998 RX-7 2rtr 7.72 174 Rafael "Falito" Rivera, "Rafaelito" 1998 Dragster 7.81 171.98 Bill Burnham, Auto World 3 rotor 1998 RX-3 turb 8.42 157 Anibal Rivera, street legal, Nibo Rac. -de-alungul timpului a castigat o groaza de titluri (numai cu motor Wankel), puteti citi aici: http://www.mazda.com/history/rotary/race.html -este una dintre cele mai tunabile masini, aici incluzand si motorul... -rx8 are motor atmosferic, astept cu nerabdare turbo-ul de pe seria noua rx7 (2006 sau 2007)... Minusuri: -fiabilitatea, cel putin la vechile modele (tineau cam 150000 km), dar cei de la Mazda se lauda ca au rezolvat-o, incepand cu Renesis -------------------- MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 06:50 AM |