IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cutia de viteze manuala VS cutia de viteze automata

This topic is about Cutia de viteze manuala VS cutia de viteze automata, the author, SSARG, wrote about: Cred ca este un subiect care oricand naste polemici, asa ca ... Eu nu mi-as lua o masina cu cutie automata decat daca as avea o poala de bani si as vr ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cutia de viteze manuala VS cutia de viteze automata
SSARG
post Aug 17 2005, 02:43 PM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 157
Joined: 30-November 99
From: Nancy
Member No.: 3.882



Cred ca este un subiect care oricand naste polemici, asa ca ...
Eu nu mi-as lua o masina cu cutie automata decat daca as avea o poala de bani si as vrea o masina pentru traficul infect din Bucuresti...


--------------------
ALFA ROMEO UBER ALLES!
______________________
ceva italienesc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Viorel5
post Aug 17 2005, 02:59 PM
Post #2


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 121
Joined: 6-April 04
From: Gaesti (Dambovita)
Member No.: 23.486



Am condus si masini cu cutie de viteza automata...
Niciodata nu asa da o masina cu cutie de viteza manuala pe una automata.
Indiferent de masina. Tb sa simt eu ca accelerez si schimb treptele de viteza, ca retrogradez intr-o treapta inf sau o frana de motor iarna biggrin.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2007
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Aug 17 2005, 04:45 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Recunosc automate n-am condus si nici nu prea as vrea, imi place sa mestesc in salata cum zice fratimiu biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 17 2005, 05:50 PM
Post #4


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



am condus si automate si manuale si pe masini puternice si pe masini mai sarace cu duhul.

pe o masina puternica o automata merita ! pe o masina mai putin puternica nu prea merita din cauza lipsei de performante.

ca plusuri pt automate este faptul ca la o accererare puternica va scoate tot ce trebuie din motorul ala ! nu sa dea superioara la 3000rpm cand iti vin maisini din fata :bash:

de asemenea este mai utila in oras.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 17 2005, 06:04 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si eu sunt fan al transmisiilor manuale. la peste 100CP si pt. folosire mai ales in oras transmisiile automate se merita insa. pt. performante si consum manuala e mai buna decat transmisiile automate hidraulice (hidramate).

noile transmisii cu ambreiaj dublu ( cum e DSG al VAG) sunt insa mai performante, ( in sensul ca accelereaza mai repede) iar tehnologia respectiva vine de pe F1. consumul e un pic mai mare decat la manuala dar mai mic decat la hidramate. asa ceva mi-as lua, dar in America de abia au aparut dar numai la BMW si Audi. si Opel au scos si ei ceva similar da' nu-sh' cum ii zice acu'...

transmisiile continue variabile ( cum au multe masini japoneze de mic litraj si supraeconomice, ex. Toyota Prius, Honda Jazz si Civic Hybrid) sunt cele mai economice. ceva de genul asta pare sa fie insa ideal pentru mediul urban aglomerat. consum redus nu ai nevoie sa schimbi manual, dar daca vrei poti... pe piata nipona acestea sunt transmisiile cele mai populare la ora asta.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sebastian-58
post Aug 19 2005, 08:12 AM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 161
Joined: 14-April 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.793



eu am condus atat cu manuala cat si cu automata, dar eu as alege cea manuala - schimbatul vitezelor este o parte a placerii de a conduce, you can't beat the feeling!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 19 2005, 09:51 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Si eu sunt fan clar al manualelor. Pt ca imi permite sa ma controlez masina din ambreaj atunci cand fac manevre de parcare la limita, imi permite sa stau cu motorul ambalat in spatele unui camion gata oricand sa pun 3000+ rpm pe asfalt (pt a evita turbo-lagul), imi permite sa fac frana de motor, etc... + e senzatia. Acum majoritatea chestiilor le poti face si cu o automata, si cu aia poti face frana de motor, si cu aia poti sa stai cu masina ambalata, si cu aia poti controla miscarea masinii doar cu pedala de frana... dar senzatia e cu totul alta... in plus chiar daca, cutia e rapida, dar schimbarea nu se face in momentul in care simti tu ca ar trebui o sa iti dea impresia unui "lag" in reactii...

Spre exemplu cand am condus masina mamei mele, in depasiri mi se facea frica, ieseam din spatele camionului, apasam pedala de acceleratie moment in care masina retrograda..l.. retrogradarea mi se parea ca dureaza foarte mult, timp in care motorul nu se mai aude (ti se pare ca a murit)... odata viteza retrogradata masina "porneste" brusc si depaseste... defapt am incercat sa numar secundele in care retrogradeaza si mi-am dat seama ca retrogradeaza in sub 1 secunda... dar faptul ca o face exact in momentul in care ai dori sa "pleci" (si nu inainte cum as face-o eu)... induce senzatia de "am i going to succed ?"...

Nu stiu ce ziceti voi de "e bun in trafic aglomerat ?"... pai nu tot pedale trebuie sa apesi ? 2... 3... nu ti tot una ?


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 19 2005, 10:04 AM
Post #8


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



la automata fiindca nu schimbi tu vitezele constientizezi mai bine timpul de retrogradare. o automata retrogradeaza mai bine decat80-90% din soferi.

asta cand vine vorba de a face o depasire.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 19 2005, 11:45 AM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE(G e o r g e)
la automata fiindca nu schimbi tu vitezele constientizezi mai bine timpul de retrogradare. o automata retrogradeaza mai bine decat80-90% din soferi.

asta cand vine vorba de a face o depasire.


pai nu chiar...
1. din cate ai observat la majoritatea masinilor (cu exceptii notabile bineinteles) performantele cutiilor automate sunt mai slabe decat ale manualelor cu acelasi motor.

2. poate ca o cutie automata "schimba mai bine", adica mai rapid si mai precis decat ar face-o un sofer uman... DAR... nu stie cand sa schimbe, aici e buba... el nu stie ca tu vrei depasesti decat DUPA ce ai apasat pedala de acceleratie pt a face un kick-down... soferul uman prima data va retrograda si apoi va accelera... diferenta pe sosea poate fi de cateva secunde (care conteaza uneori)... chiar daca cutia schimba "instant" si soferul schimba ca ochiul mortului... depasirea va fi realizata mai repede de catre soferul uman care intra in depasire cu 3000 de ture fata de cutia automata care intra in depasire cu 1800 de ture, retrogradeaza, atinge 3000 de ture... pleaca... In plus, mie mi se pare scarry senzatia... e adevarat ce spune George ca realizezi "timpul pierdut" doar fiindca nu schimbi tu, si acel "timp pierdut" exista si daca schimbi tu... dar parca e mai bine cand mesteci tu in benzina...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicolae30758
post Aug 19 2005, 11:49 AM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 170
Joined: 13-August 04
From: Bucuresti
Member No.: 30.751



eu nu ash da o automata pe nici o mestecatoare in benzina si asta pentru ca la condus apreciez mai mult comoditatea. am condus masini cu ambele tipuri de transmisii, si raman un fan al cutiei automate. mai ales la puteri mari al motoarelor cutia manuala mi se pare ca mai mult incurca decat ajuta, mai ales in depasiri. la puteri mici e alta poveste. pe de alta parte pot sa fac ceva mai util cu mana dreapta decat sa mestec in benzina smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 19 2005, 11:53 AM
Post #11


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



hhehehe nu ai condus destul timp automata;)
cele mai noi cutii au perofrmante mai bune smile.gif si cu schimbatul preventiv ,pai d'aia exista secventiale, tiptronic si mai stiu eu cum le zice, dai click, apoi apesi las fund si o lasi pe ea sa faca treaba wink.gif

si nu e neaparat nevoie, dupa un timp inveti masina si inveti sa o controlezi doar din acceleratie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan_ieu
post Aug 19 2005, 12:00 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 518
Joined: 8-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.114



Parerea mea e ca automata e mai buna pentru oras (mai ales daca e f aglomerat - mie nu-mi place sa "mestec in salata" smile.gif ) si pentru autostrada, dar pentru mersul la munte/sosea putin aglomerata afara din oras cred ca e mai buna o cutie manuala.
Am mers vara asta in Elvetia cu un Forester ne-turbo de 2.5l, cred ca ~170CP (nu stiu sigur cat avea ca nu m-am uitat in talon) si am facut o depasire pe un drum putin inclinat, era sa-l bag in boala pe frati-miu. Eu care credeam ca am un bolid sub mine, s-a dovedit ca mi-a luat mult mai mult decat ma asteptam si am facut depasirea la fix sa nu ma injure prea tare cine venea din fata. Mi s-a parut ca as fi avut acelasi timp de depasire si cu masinuta mea (nu sariti, e doar o impresie smile.gif ). E adevarat ca nu eram inca obisnuit cu cutia automata (asta se intampla in prima zi cand am ajuns acolo) si am apasat pedala cand am inceput depasirea, nu mi-am luat avant, asa cum trebuia, dar tot m-a dezamagit putin. Erau totusi de 2 ori si jumatate cai putere in plus.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12v Model 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 19 2005, 12:08 PM
Post #13


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.

trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 19 2005, 12:17 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE(G e o r g e)
foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.

trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim smile.gif


Si cum faci asta ?
Eu acum ma gandesc la 2 variante:

1: schimbi vitezele (majoritatea cutiilor automate au 3-2-1... si alte chestii cu care le fortezi in viteza mai mica, turatie mai mare)
2. apesi simultan frana si acceleratia (nu stiu daca ar functiona... nu am incercat... ) - oricum nu cred ca e o idee buna.

Daca tot schimbi vitezele... nu mai bine o manuala ?


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 19 2005, 12:21 PM
Post #15


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



iti fac un demo pe o automata. e mai simplu asa biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Aug 19 2005, 12:47 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Iar am ajuns la subaru? blink.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan_ieu
post Aug 19 2005, 12:49 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 518
Joined: 8-July 02
From: Bucuresti
Member No.: 5.114



QUOTE(G e o r g e)
foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.

trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim smile.gif


N-am spus ca nu e asa. Am precizat ca nu eram inca familiarizat calumea cu masina aia. Dar totusi mi s-a parut prea moale acceleratia (chiar dupa ce a retrogradat). A fost o simpla observatie. Nu trebuie sa te alarmezi. Ca fapt divers, am fost super incantat de masina si am inteles si eu de ce esti atat de "pornit" cu Foresterul. Doar topicul tau de la vs nu-l inteleg wink.gif.


--------------------
Skoda Fabia 1.2HTP 12v Model 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 19 2005, 12:52 PM
Post #18


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



nu am nimic cu subaru in acest topic, nu am adus eu vorba de el , nu-mi sariti in cap, si nu , nu imi iau automata, ci manuala!

ok ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 19 2005, 03:55 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



nu trebuie sa-ti iei neaparat manuala... daca vrei automata, go for it...

mie teoretic imi place ideea cu DSG-ul... a condus cineva asa ceva?

hidramatele chiar daca schimba cateodata mai repede si mai lin decat tine, tot nu fac kick-down-ul cum il poti face tu. la mers lejer insa sunt mai line, plecarea de pe loc e mai lejera. parcarile se fac si ele usor din frana.

mie bubele cele mai mari mi se par consumul o tzara mai mare ( pana la 10% mai mult) cu performante o tzara mai mici. daca ai insa 150CP si peste nu simti scaderea in performante, desi, fara indoiala, ca tot o manuala ar fi mai sprintena.

alta chestie este la masinile turbo la care turbo-lagul e si mai suparator cu hidramata... s-ar putea la fel sa fie si pe turbodiesele, vad ca VAG mai nou pune numai DSG pt. TDI-uri ( ca varianta automata)...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafaello5
post Aug 19 2005, 06:06 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 125
Joined: 30-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.667



Cele mai tari dupa mine sunt cutiile automate secventiale cu padele pe spatele/pe/langa volan.Schimba mai repede dacat ar schimba un om la una manuala si poti sa o controlezi cum vrei tu facand frana de motor si schimband la turatii mai joase daca vrei sa faci economie de carburant;si cand te-ai saturat de modul manual dai pe automat si stai relaxat, eventual daca mai ai si un cruise control parca esti in avion. biggrin.gif
Eu nu am mers cu una automata ci doar cu manuale pana acum si pot sa spun ca sunt bune si astea dar uneori cand vrei sa schimbi mai repede si ai deaface cu o cutie de viteze cu o cursa a levierului mai lunga se simte perioada de schimbare lunga.


--------------------
Dacia 1310 break '97,62 cp,0-100 Km/h tinde la infinit.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 02:08 PM