Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cutia de viteze manuala VS cutia de viteze automata
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
SSARG
Cred ca este un subiect care oricand naste polemici, asa ca ...
Eu nu mi-as lua o masina cu cutie automata decat daca as avea o poala de bani si as vrea o masina pentru traficul infect din Bucuresti...
Viorel5
Am condus si masini cu cutie de viteza automata...
Niciodata nu asa da o masina cu cutie de viteza manuala pe una automata.
Indiferent de masina. Tb sa simt eu ca accelerez si schimb treptele de viteza, ca retrogradez intr-o treapta inf sau o frana de motor iarna biggrin.gif
mike.omega
Recunosc automate n-am condus si nici nu prea as vrea, imi place sa mestesc in salata cum zice fratimiu biggrin.gif
G e o r g e
am condus si automate si manuale si pe masini puternice si pe masini mai sarace cu duhul.

pe o masina puternica o automata merita ! pe o masina mai putin puternica nu prea merita din cauza lipsei de performante.

ca plusuri pt automate este faptul ca la o accererare puternica va scoate tot ce trebuie din motorul ala ! nu sa dea superioara la 3000rpm cand iti vin maisini din fata :bash:

de asemenea este mai utila in oras.
Iulian HondaFan
si eu sunt fan al transmisiilor manuale. la peste 100CP si pt. folosire mai ales in oras transmisiile automate se merita insa. pt. performante si consum manuala e mai buna decat transmisiile automate hidraulice (hidramate).

noile transmisii cu ambreiaj dublu ( cum e DSG al VAG) sunt insa mai performante, ( in sensul ca accelereaza mai repede) iar tehnologia respectiva vine de pe F1. consumul e un pic mai mare decat la manuala dar mai mic decat la hidramate. asa ceva mi-as lua, dar in America de abia au aparut dar numai la BMW si Audi. si Opel au scos si ei ceva similar da' nu-sh' cum ii zice acu'...

transmisiile continue variabile ( cum au multe masini japoneze de mic litraj si supraeconomice, ex. Toyota Prius, Honda Jazz si Civic Hybrid) sunt cele mai economice. ceva de genul asta pare sa fie insa ideal pentru mediul urban aglomerat. consum redus nu ai nevoie sa schimbi manual, dar daca vrei poti... pe piata nipona acestea sunt transmisiile cele mai populare la ora asta.
Sebastian-58
eu am condus atat cu manuala cat si cu automata, dar eu as alege cea manuala - schimbatul vitezelor este o parte a placerii de a conduce, you can't beat the feeling!
HalbaSus
Si eu sunt fan clar al manualelor. Pt ca imi permite sa ma controlez masina din ambreaj atunci cand fac manevre de parcare la limita, imi permite sa stau cu motorul ambalat in spatele unui camion gata oricand sa pun 3000+ rpm pe asfalt (pt a evita turbo-lagul), imi permite sa fac frana de motor, etc... + e senzatia. Acum majoritatea chestiilor le poti face si cu o automata, si cu aia poti face frana de motor, si cu aia poti sa stai cu masina ambalata, si cu aia poti controla miscarea masinii doar cu pedala de frana... dar senzatia e cu totul alta... in plus chiar daca, cutia e rapida, dar schimbarea nu se face in momentul in care simti tu ca ar trebui o sa iti dea impresia unui "lag" in reactii...

Spre exemplu cand am condus masina mamei mele, in depasiri mi se facea frica, ieseam din spatele camionului, apasam pedala de acceleratie moment in care masina retrograda..l.. retrogradarea mi se parea ca dureaza foarte mult, timp in care motorul nu se mai aude (ti se pare ca a murit)... odata viteza retrogradata masina "porneste" brusc si depaseste... defapt am incercat sa numar secundele in care retrogradeaza si mi-am dat seama ca retrogradeaza in sub 1 secunda... dar faptul ca o face exact in momentul in care ai dori sa "pleci" (si nu inainte cum as face-o eu)... induce senzatia de "am i going to succed ?"...

Nu stiu ce ziceti voi de "e bun in trafic aglomerat ?"... pai nu tot pedale trebuie sa apesi ? 2... 3... nu ti tot una ?
G e o r g e
la automata fiindca nu schimbi tu vitezele constientizezi mai bine timpul de retrogradare. o automata retrogradeaza mai bine decat80-90% din soferi.

asta cand vine vorba de a face o depasire.
HalbaSus
QUOTE(G e o r g e)
la automata fiindca nu schimbi tu vitezele constientizezi mai bine timpul de retrogradare. o automata retrogradeaza mai bine decat80-90% din soferi.

asta cand vine vorba de a face o depasire.


pai nu chiar...
1. din cate ai observat la majoritatea masinilor (cu exceptii notabile bineinteles) performantele cutiilor automate sunt mai slabe decat ale manualelor cu acelasi motor.

2. poate ca o cutie automata "schimba mai bine", adica mai rapid si mai precis decat ar face-o un sofer uman... DAR... nu stie cand sa schimbe, aici e buba... el nu stie ca tu vrei depasesti decat DUPA ce ai apasat pedala de acceleratie pt a face un kick-down... soferul uman prima data va retrograda si apoi va accelera... diferenta pe sosea poate fi de cateva secunde (care conteaza uneori)... chiar daca cutia schimba "instant" si soferul schimba ca ochiul mortului... depasirea va fi realizata mai repede de catre soferul uman care intra in depasire cu 3000 de ture fata de cutia automata care intra in depasire cu 1800 de ture, retrogradeaza, atinge 3000 de ture... pleaca... In plus, mie mi se pare scarry senzatia... e adevarat ce spune George ca realizezi "timpul pierdut" doar fiindca nu schimbi tu, si acel "timp pierdut" exista si daca schimbi tu... dar parca e mai bine cand mesteci tu in benzina...
Nicolae30758
eu nu ash da o automata pe nici o mestecatoare in benzina si asta pentru ca la condus apreciez mai mult comoditatea. am condus masini cu ambele tipuri de transmisii, si raman un fan al cutiei automate. mai ales la puteri mari al motoarelor cutia manuala mi se pare ca mai mult incurca decat ajuta, mai ales in depasiri. la puteri mici e alta poveste. pe de alta parte pot sa fac ceva mai util cu mana dreapta decat sa mestec in benzina smile.gif
G e o r g e
hhehehe nu ai condus destul timp automata;)
cele mai noi cutii au perofrmante mai bune smile.gif si cu schimbatul preventiv ,pai d'aia exista secventiale, tiptronic si mai stiu eu cum le zice, dai click, apoi apesi las fund si o lasi pe ea sa faca treaba wink.gif

si nu e neaparat nevoie, dupa un timp inveti masina si inveti sa o controlezi doar din acceleratie.
stefan_ieu
Parerea mea e ca automata e mai buna pentru oras (mai ales daca e f aglomerat - mie nu-mi place sa "mestec in salata" smile.gif ) si pentru autostrada, dar pentru mersul la munte/sosea putin aglomerata afara din oras cred ca e mai buna o cutie manuala.
Am mers vara asta in Elvetia cu un Forester ne-turbo de 2.5l, cred ca ~170CP (nu stiu sigur cat avea ca nu m-am uitat in talon) si am facut o depasire pe un drum putin inclinat, era sa-l bag in boala pe frati-miu. Eu care credeam ca am un bolid sub mine, s-a dovedit ca mi-a luat mult mai mult decat ma asteptam si am facut depasirea la fix sa nu ma injure prea tare cine venea din fata. Mi s-a parut ca as fi avut acelasi timp de depasire si cu masinuta mea (nu sariti, e doar o impresie smile.gif ). E adevarat ca nu eram inca obisnuit cu cutia automata (asta se intampla in prima zi cand am ajuns acolo) si am apasat pedala cand am inceput depasirea, nu mi-am luat avant, asa cum trebuia, dar tot m-a dezamagit putin. Erau totusi de 2 ori si jumatate cai putere in plus.
G e o r g e
foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.

trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim smile.gif
HalbaSus
QUOTE(G e o r g e)
foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.

trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim smile.gif


Si cum faci asta ?
Eu acum ma gandesc la 2 variante:

1: schimbi vitezele (majoritatea cutiilor automate au 3-2-1... si alte chestii cu care le fortezi in viteza mai mica, turatie mai mare)
2. apesi simultan frana si acceleratia (nu stiu daca ar functiona... nu am incercat... ) - oricum nu cred ca e o idee buna.

Daca tot schimbi vitezele... nu mai bine o manuala ?
G e o r g e
iti fac un demo pe o automata. e mai simplu asa biggrin.gif
mike.omega
Iar am ajuns la subaru? blink.gif
stefan_ieu
QUOTE(G e o r g e)
foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.

trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim smile.gif


N-am spus ca nu e asa. Am precizat ca nu eram inca familiarizat calumea cu masina aia. Dar totusi mi s-a parut prea moale acceleratia (chiar dupa ce a retrogradat). A fost o simpla observatie. Nu trebuie sa te alarmezi. Ca fapt divers, am fost super incantat de masina si am inteles si eu de ce esti atat de "pornit" cu Foresterul. Doar topicul tau de la vs nu-l inteleg wink.gif.
G e o r g e
nu am nimic cu subaru in acest topic, nu am adus eu vorba de el , nu-mi sariti in cap, si nu , nu imi iau automata, ci manuala!

ok ?
Iulian HondaFan
nu trebuie sa-ti iei neaparat manuala... daca vrei automata, go for it...

mie teoretic imi place ideea cu DSG-ul... a condus cineva asa ceva?

hidramatele chiar daca schimba cateodata mai repede si mai lin decat tine, tot nu fac kick-down-ul cum il poti face tu. la mers lejer insa sunt mai line, plecarea de pe loc e mai lejera. parcarile se fac si ele usor din frana.

mie bubele cele mai mari mi se par consumul o tzara mai mare ( pana la 10% mai mult) cu performante o tzara mai mici. daca ai insa 150CP si peste nu simti scaderea in performante, desi, fara indoiala, ca tot o manuala ar fi mai sprintena.

alta chestie este la masinile turbo la care turbo-lagul e si mai suparator cu hidramata... s-ar putea la fel sa fie si pe turbodiesele, vad ca VAG mai nou pune numai DSG pt. TDI-uri ( ca varianta automata)...
rafaello5
Cele mai tari dupa mine sunt cutiile automate secventiale cu padele pe spatele/pe/langa volan.Schimba mai repede dacat ar schimba un om la una manuala si poti sa o controlezi cum vrei tu facand frana de motor si schimband la turatii mai joase daca vrei sa faci economie de carburant;si cand te-ai saturat de modul manual dai pe automat si stai relaxat, eventual daca mai ai si un cruise control parca esti in avion. biggrin.gif
Eu nu am mers cu una automata ci doar cu manuale pana acum si pot sa spun ca sunt bune si astea dar uneori cand vrei sa schimbi mai repede si ai deaface cu o cutie de viteze cu o cursa a levierului mai lunga se simte perioada de schimbare lunga.
Iulian HondaFan
astea cu padele pe volan sunt cele cu dublu ambreiaj (DSG)...
G e o r g e
DSG este o cutie destul de desteapta.

A3 3.2 DSG este o jucarioara mica si interesanta wink.gif
f1anatic
Hold on...si Legacy GT are twin clutch. Eh...Iulian a explicat foarte clar...o cutie automata nu va permite niciodata sa stai la semafor pe loc cu motorul turat gata de un start ca la Formula Unu...si mai mult ca sigur odata si odata tot nu se vor afla in viteza care trebuie. De obicei daca sa zicem mergi cu viteza si trebuie sa incetinesti dupa care sa accelerezi brusc...asta este "moarte curata" pt cutia automata...vei auzi motorul cum se tureaza si tu practic stai pe loc...

Cu toate acestea...avantajele cutiei auto sint ca protejeaza motorul si transmisia mai bine...(avind viatza mai lunga - daca nu se strica of course - ca sint mai complicate...asta e adevarul). Si mai putzin obositoare mai ales in stop"n"go traffic.
Iulian HondaFan
are legacy twin clutch? dar nu e automata...

DSG-ul realizeaza si schimbari ale vitezei in 0.04sec ceea ce e mult mai rapid decat orice alta transmisie.
Andrei Suzuki
Intrebare de necunoscator:daca la o automata,cat timp este in D apesi si pe frana si pe acceleratie,se intampla ceva?Daca da,ce? Faci burn-out? biggrin.gif
Mojito
Sunt 4 tipuri de cutii automate ; cele clasice (asa zisele hidramate) cutiile robotizate.CVT-urile si cutiile automate cu dubla frictiune ( cele mai moderne)
Sotia conduce o CVT ( continous variable transmision)care are si varianta schimbarii manuale de la volan a vitezelor prestabilite ( 7 speed )E drept ca motorasul e mic si puterea e pe masura dar acest tip de cutie a fost introdus si pe Nissan Murano ceea ce inseamna ca le-au dezvoltat in asa fel incit sa faca fata si cuplurilor mari.
E super comoda si pe undeva se justifica mai ales in oras unde chiar daca stim ca incalcam legea vorbind pe celular tot o facem.
Deci intr-un fel iti elibereaza din sarcinile miini drepte.
f1anatic
Mea culpa...

QUOTE
Manual Transmission (Standard)
Fully synchronized reinforced 5-speed manual with dual-mass flywheel and clutch pedal-controlled starter interlock.
blush.gif Dar totusi sa ma uit si in brosura...ca acolo dau mai multe detalii...
Otto73
Eu prefer DSG-ul si cred ca sta cel mai bine la ora actuala cu timpii schimbarii de viteze.
HalbaSus
Azi am avut o experienta extrem de interesanta cu ML-ul (cutie automata)... ca de multe ori cei 218 cai putere mi s-au parut absenti... urca greu in ture, si pana la 3000 de ture nu se simte nimic... peste incepe distractia dar parca cutia automata nu te lasa sa te bucuri prea mult de senzatie ca schimba repede intr-o treapta superioara... am ajuns la un moment dat pe un drum cu 2 benzi... apas acceleratia la maxim... kickdown... intra in a 4-a... masina urca de la 120 la 140 relativ "lin" apoi urca iar in a 5-a... la 140 observ ca am loc din nou de "kickdown" apas din nou... ei si aici am inteles unde naiba s-au ascuns cei 218 cai... pentru prima oara am accelerat de la 140 la 160 avand impresia ca pornesc de pe loc... outstanding... kickdown din a 5-a in a 4-a la 140... coool... pacat ca in rest senzatia e anosta... concluzia ? mi-ar fi placut mai mult sa fie manuala... dar... daca ai 200+ cai putere... e bine si asa... biggrin.gif
Mircea53641
E adevarat ca unii sunt mai sportivi decat altii dar eu prefer sa nu fac sport la volan.

Am avut un Golf fara servo la care trebuia sa trag de volan si sa "mestec" cu facaletul in mamaliga pana imi amortea toti muschii de la maini si picioare. Dupa 9 ore de condus seara aveam carcei peste tot.

Parerea mea, no offence, este ca europenii sunt cam masochisti din fire (vezi pasiunea pt. Mini-uri, Golf-uri, manuale care mai de care mai sofisticate - sa scoata untul din masina dar mai ales din sofer - si alte nebunii). Eu prefer sa merg cu bicicleta sau sa urc muntii pt. sport iar de condus tot un Mercedes 500 Sel automatic vreau sa conduc.
HalbaSus
QUOTE
de condus tot un Mercedes 500 Sel automatic vreau sa conduc.


La naiba cu cutiile manuale... nu-mi trebuie... dati-mi un SL 65 AMG si promit ca o sa fiu cuminte si nu o sa ma ating de "facalet" sau padele sau orice alt dispozitiv prin care as putea schimba manual viteza biggrin.gif beer.gif
Nicolae30758
si eu sunt de parerea lui Mircea. nu stiu de unde incapatanarea asta europeana pentru cutiile manuale. eu unul nu inteleg cu ce ma ajuta un dispozitiv care imi tine toate memebrele ocupate, mai mult decat unul progresist care imi face viata mai usoara. singura diferenta notabila pe care o vad este intr-adevar consumul de benzina. altfel faptul ca pot conduce mai sportiv cu o "manuala" nu mi se pare argumentul hotarator.
Iulian HondaFan
masinile automate sunt dispnibile si in Europa...deci cine vrea automata nici o problema... in America 90% din masini sunt automate. problema cu benzina inca nu se pune ( desi galonul de benzina a sarit de 2.50$).

un alt dezavantaj la automate trebuie sa fie si pretul cu 1000-1500$ mai mare decat manualele.
G e o r g e
in europa e la 4.9$ galonul wink.gif adica in romania
Carciumaru53833
QUOTE(HalbaSus)
QUOTE(G e o r g e)
la automata fiindca nu schimbi tu vitezele constientizezi mai bine timpul de retrogradare. o automata retrogradeaza mai bine decat80-90% din soferi.

asta cand vine vorba de a face o depasire.


pai nu chiar...
1. din cate ai observat la majoritatea masinilor (cu exceptii notabile bineinteles) performantele cutiilor automate sunt mai slabe decat ale manualelor cu acelasi motor.

2. poate ca o cutie automata "schimba mai bine", adica mai rapid si mai precis decat ar face-o un sofer uman... DAR... nu stie cand sa schimbe, aici e buba... el nu stie ca tu vrei depasesti decat DUPA ce ai apasat pedala de acceleratie pt a face un kick-down... soferul uman prima data va retrograda si apoi va accelera... diferenta pe sosea poate fi de cateva secunde (care conteaza uneori)... chiar daca cutia schimba "instant" si soferul schimba ca ochiul mortului... depasirea va fi realizata mai repede de catre soferul uman care intra in depasire cu 3000 de ture fata de cutia automata care intra in depasire cu 1800 de ture, retrogradeaza, atinge 3000 de ture... pleaca... In plus, mie mi se pare scarry senzatia... e adevarat ce spune George ca realizezi "timpul pierdut" doar fiindca nu schimbi tu, si acel "timp pierdut" exista si daca schimbi tu... dar parca e mai bine cand mesteci tu in benzina...


Daca stau sa ma gandesc bine retrogradezi cand realizezi ca poti face depasirea (cand esti inca in spatele celui depasit) si o calci cand ai iesit din spatele lui. La automata nu trebuie decat sa faci kick-down mai devreme (cand inca esti in spate). Diferenta de timp este exact cat iti ia tie sa schimbi vitezele si sa accelarezi. Poate chiar mai repede.
Am condus si manuale si automate, si puternice si mai slabe. ce am observat este ca trebuie doar s schimbi un pic stilul in care te dai la masina. Nu mi se par facute pentru arificii sportive automatele in 4 trepte, ca nu prea ai rezerve de putere.
eddie
Hai sa ne consolam ca romanii.Tocmai am venit de la fata locului sa vad daca s-a scumpit galonul...ca eu nu credeam...e chiar si peste 2,5 $.
Aici in Romania e mai scump,aproape de 2 ori/galon,dar si in acolo USA sunt distantele mai mari de 3-4 ori,inseamna ca am iesit mai ieftin,nu?In plus de asta au si cifre octanice mici,de 87,91 si 93 ....la noi numai de la 98 in sus !!!
biggrin.gif Asta e calculul hartiei !!!! blush.gif
G e o r g e
zic ei ca e de 98, realitatea este alta blush.gif
Valentin50014
QUOTE(eddie33)
In plus de asta au si cifre octanice mici,de 87,91 si 93 ....la noi numai de la 98 in sus !!!
Mi-e greu sa cred ca americanii folosesc benzina mai proasta decat cea din Romania. Vezi ca ei determina cifra octanica diferit fata de europa, de aici este diferenta...
Otto73
100% americanii determina cifra octanica diferit.
James Kilowatt
Oricum, nu cifra octanica e factorul cel mai important de calitate pentru o benzina. Cifra octanica da doar comportamentul la autoaprindere, nu entalpia sau cantitatea de apa si de pamant dintr-o benzina...
Iulian HondaFan
am mai spus de cateva ori:

in America la pompa se da PON= ( RON + MON)/2. In Europa la pompa se da RON numai.

cred ca sunt standarde si pentru impuritati in benzina dar prob. ca e dificil sa le implementezi.

Octane Number - A measure of the anti-knock characteristics of a given fuel. The octane number you see at the pumps is the average of two octane numbers; the Research Octane Number (RON) and the Motor Octane Number (MON). This number is sometimes referred to as the Anti Knock Index or AKI. Each of these octane numbers is determined by ASTM laboratory tests. Low-speed and low load knock characteristics are determined by the RON test method. The MON method tests high-speed, high load, high temperature situations, in practice these conditions exist during periods of high speed power accelerations, hill climbing, or any period of high power output (sounds like racing to me). Obviously the MON number will be lower, but it's the one racers should concern themselves with.
f1anatic
SI faza cu benzina de 2.50 $$ gallon-ul este o gluma EXTREM DE PROASTA. Daca ai fi zis ca intr-adevar am venit la fatza locului si am constatat si eu ca benzina este $$ 3.15 - 3.25 gallonul as fi zis ca esti pe punctul de a devenii unul din marii carturari ai civilizatziei...ca ai putea sa stai in umbra lui Herodot...ca intr-o buna zii tzi se vor ridica statuii...

Da asa vii si faci (impreuna cu Iulian) glume proaste de $ 2.50 galonul la benzina...asta chiar ca ma infurie...

Long Live Chicago Transit Authority (de altfel o asociatzie falimentara...) dar cel putzin daca vrind nevrind tot trebuie sa platesc abonamentul de transit in comun...macar am sa il folosesc...
Iulian HondaFan
in chicago e deja 3.15$? pe aici regular e 2.60 acu' iar premium alaltaieri am luat cu 2.80$...
Andrei Suzuki
QUOTE(Andrei Suzuki)
Intrebare de necunoscator:daca la o automata,cat timp este in D apesi si pe frana si pe acceleratie,se intampla ceva?Daca da,ce? Faci burn-out? biggrin.gif


Nu stie nimeni?
Iulian HondaFan
nu am incercat... pedalele sunt pt. piciorul drept amandoua, sunt indivizi care folosesc frana cu piciorul stang. daca faci asta de pe loc omori motorul ( incercat de mine). daca o faci in mers (io nu am incercat) cred ca motorul va fi declupat de apasarea franei... daca e drive-by-wire se poate ca ECU-ul sa ignore comanda pedalei de acceleratie si sa obtii numai franare.
G e o r g e
cum dracu sa faci burn out cand franezi roata?

adevaratii aia , de fac burn out cu automate, lasa foarte , foarte lejere franele pe spate . capischi ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.