Cutia de viteze manuala VS cutia de viteze automata |
This topic is about Cutia de viteze manuala VS cutia de viteze automata, the author, SSARG, wrote about: Cred ca este un subiect care oricand naste polemici, asa ca ... Eu nu mi-as lua o masina cu cutie automata decat daca as avea o poala de bani si as vr ... To read more just scroll down
Cutia de viteze manuala VS cutia de viteze automata |
Aug 17 2005, 02:43 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 157 Joined: 30-November 99 From: Nancy Member No.: 3.882 |
Eu nu mi-as lua o masina cu cutie automata decat daca as avea o poala de bani si as vrea o masina pentru traficul infect din Bucuresti... -------------------- ALFA ROMEO UBER ALLES!
______________________ ceva italienesc |
|
|
Aug 17 2005, 02:59 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 121 Joined: 6-April 04 From: Gaesti (Dambovita) Member No.: 23.486 |
Am condus si masini cu cutie de viteza automata...
Niciodata nu asa da o masina cu cutie de viteza manuala pe una automata. Indiferent de masina. Tb sa simt eu ca accelerez si schimb treptele de viteza, ca retrogradez intr-o treapta inf sau o frana de motor iarna -------------------- Renault Megane Sedan 2007
|
|
|
Aug 17 2005, 04:45 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Recunosc automate n-am condus si nici nu prea as vrea, imi place sa mestesc in salata cum zice fratimiu
-------------------- |
|
|
Aug 17 2005, 05:50 PM
Post
#4
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
pe o masina puternica o automata merita ! pe o masina mai putin puternica nu prea merita din cauza lipsei de performante. ca plusuri pt automate este faptul ca la o accererare puternica va scoate tot ce trebuie din motorul ala ! nu sa dea superioara la 3000rpm cand iti vin maisini din fata :bash: de asemenea este mai utila in oras. -------------------- |
|
|
Aug 17 2005, 06:04 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
noile transmisii cu ambreiaj dublu ( cum e DSG al VAG) sunt insa mai performante, ( in sensul ca accelereaza mai repede) iar tehnologia respectiva vine de pe F1. consumul e un pic mai mare decat la manuala dar mai mic decat la hidramate. asa ceva mi-as lua, dar in America de abia au aparut dar numai la BMW si Audi. si Opel au scos si ei ceva similar da' nu-sh' cum ii zice acu'... transmisiile continue variabile ( cum au multe masini japoneze de mic litraj si supraeconomice, ex. Toyota Prius, Honda Jazz si Civic Hybrid) sunt cele mai economice. ceva de genul asta pare sa fie insa ideal pentru mediul urban aglomerat. consum redus nu ai nevoie sa schimbi manual, dar daca vrei poti... pe piata nipona acestea sunt transmisiile cele mai populare la ora asta. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Aug 19 2005, 08:12 AM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 161 Joined: 14-April 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.793 |
eu am condus atat cu manuala cat si cu automata, dar eu as alege cea manuala - schimbatul vitezelor este o parte a placerii de a conduce, you can't beat the feeling!
|
|
|
Aug 19 2005, 09:51 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Si eu sunt fan clar al manualelor. Pt ca imi permite sa ma controlez masina din ambreaj atunci cand fac manevre de parcare la limita, imi permite sa stau cu motorul ambalat in spatele unui camion gata oricand sa pun 3000+ rpm pe asfalt (pt a evita turbo-lagul), imi permite sa fac frana de motor, etc... + e senzatia. Acum majoritatea chestiilor le poti face si cu o automata, si cu aia poti face frana de motor, si cu aia poti sa stai cu masina ambalata, si cu aia poti controla miscarea masinii doar cu pedala de frana... dar senzatia e cu totul alta... in plus chiar daca, cutia e rapida, dar schimbarea nu se face in momentul in care simti tu ca ar trebui o sa iti dea impresia unui "lag" in reactii...
Spre exemplu cand am condus masina mamei mele, in depasiri mi se facea frica, ieseam din spatele camionului, apasam pedala de acceleratie moment in care masina retrograda..l.. retrogradarea mi se parea ca dureaza foarte mult, timp in care motorul nu se mai aude (ti se pare ca a murit)... odata viteza retrogradata masina "porneste" brusc si depaseste... defapt am incercat sa numar secundele in care retrogradeaza si mi-am dat seama ca retrogradeaza in sub 1 secunda... dar faptul ca o face exact in momentul in care ai dori sa "pleci" (si nu inainte cum as face-o eu)... induce senzatia de "am i going to succed ?"... Nu stiu ce ziceti voi de "e bun in trafic aglomerat ?"... pai nu tot pedale trebuie sa apesi ? 2... 3... nu ti tot una ? -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Aug 19 2005, 10:04 AM
Post
#8
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
la automata fiindca nu schimbi tu vitezele constientizezi mai bine timpul de retrogradare. o automata retrogradeaza mai bine decat80-90% din soferi.
asta cand vine vorba de a face o depasire. -------------------- |
|
|
Aug 19 2005, 11:45 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE(G e o r g e) la automata fiindca nu schimbi tu vitezele constientizezi mai bine timpul de retrogradare. o automata retrogradeaza mai bine decat80-90% din soferi.
asta cand vine vorba de a face o depasire. pai nu chiar... 1. din cate ai observat la majoritatea masinilor (cu exceptii notabile bineinteles) performantele cutiilor automate sunt mai slabe decat ale manualelor cu acelasi motor. 2. poate ca o cutie automata "schimba mai bine", adica mai rapid si mai precis decat ar face-o un sofer uman... DAR... nu stie cand sa schimbe, aici e buba... el nu stie ca tu vrei depasesti decat DUPA ce ai apasat pedala de acceleratie pt a face un kick-down... soferul uman prima data va retrograda si apoi va accelera... diferenta pe sosea poate fi de cateva secunde (care conteaza uneori)... chiar daca cutia schimba "instant" si soferul schimba ca ochiul mortului... depasirea va fi realizata mai repede de catre soferul uman care intra in depasire cu 3000 de ture fata de cutia automata care intra in depasire cu 1800 de ture, retrogradeaza, atinge 3000 de ture... pleaca... In plus, mie mi se pare scarry senzatia... e adevarat ce spune George ca realizezi "timpul pierdut" doar fiindca nu schimbi tu, si acel "timp pierdut" exista si daca schimbi tu... dar parca e mai bine cand mesteci tu in benzina... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Aug 19 2005, 11:49 AM
Post
#10
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 170 Joined: 13-August 04 From: Bucuresti Member No.: 30.751 |
eu nu ash da o automata pe nici o mestecatoare in benzina si asta pentru ca la condus apreciez mai mult comoditatea. am condus masini cu ambele tipuri de transmisii, si raman un fan al cutiei automate. mai ales la puteri mari al motoarelor cutia manuala mi se pare ca mai mult incurca decat ajuta, mai ales in depasiri. la puteri mici e alta poveste. pe de alta parte pot sa fac ceva mai util cu mana dreapta decat sa mestec in benzina
-------------------- |
|
|
Aug 19 2005, 11:53 AM
Post
#11
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
hhehehe nu ai condus destul timp automata;)
cele mai noi cutii au perofrmante mai bune si cu schimbatul preventiv ,pai d'aia exista secventiale, tiptronic si mai stiu eu cum le zice, dai click, apoi apesi las fund si o lasi pe ea sa faca treaba si nu e neaparat nevoie, dupa un timp inveti masina si inveti sa o controlezi doar din acceleratie. -------------------- |
|
|
Aug 19 2005, 12:00 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Parerea mea e ca automata e mai buna pentru oras (mai ales daca e f aglomerat - mie nu-mi place sa "mestec in salata" ) si pentru autostrada, dar pentru mersul la munte/sosea putin aglomerata afara din oras cred ca e mai buna o cutie manuala.
Am mers vara asta in Elvetia cu un Forester ne-turbo de 2.5l, cred ca ~170CP (nu stiu sigur cat avea ca nu m-am uitat in talon) si am facut o depasire pe un drum putin inclinat, era sa-l bag in boala pe frati-miu. Eu care credeam ca am un bolid sub mine, s-a dovedit ca mi-a luat mult mai mult decat ma asteptam si am facut depasirea la fix sa nu ma injure prea tare cine venea din fata. Mi s-a parut ca as fi avut acelasi timp de depasire si cu masinuta mea (nu sariti, e doar o impresie ). E adevarat ca nu eram inca obisnuit cu cutia automata (asta se intampla in prima zi cand am ajuns acolo) si am apasat pedala cand am inceput depasirea, nu mi-am luat avant, asa cum trebuia, dar tot m-a dezamagit putin. Erau totusi de 2 ori si jumatate cai putere in plus. -------------------- Skoda Fabia 1.2HTP 12v Model 2005
|
|
|
Aug 19 2005, 12:08 PM
Post
#13
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.
trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim -------------------- |
|
|
Aug 19 2005, 12:17 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE(G e o r g e) foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.
trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim Si cum faci asta ? Eu acum ma gandesc la 2 variante: 1: schimbi vitezele (majoritatea cutiilor automate au 3-2-1... si alte chestii cu care le fortezi in viteza mai mica, turatie mai mare) 2. apesi simultan frana si acceleratia (nu stiu daca ar functiona... nu am incercat... ) - oricum nu cred ca e o idee buna. Daca tot schimbi vitezele... nu mai bine o manuala ? -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Aug 19 2005, 12:21 PM
Post
#15
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
iti fac un demo pe o automata. e mai simplu asa
-------------------- |
|
|
Aug 19 2005, 12:47 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Iar am ajuns la subaru?
-------------------- |
|
|
Aug 19 2005, 12:49 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
QUOTE(G e o r g e) foresterul ne turbo are 165cp, si un demaraj de vreo 11 sec pe automata.
trebuia tinut turat inainte de inceperea depasirii si apoi accelerat la maxim N-am spus ca nu e asa. Am precizat ca nu eram inca familiarizat calumea cu masina aia. Dar totusi mi s-a parut prea moale acceleratia (chiar dupa ce a retrogradat). A fost o simpla observatie. Nu trebuie sa te alarmezi. Ca fapt divers, am fost super incantat de masina si am inteles si eu de ce esti atat de "pornit" cu Foresterul. Doar topicul tau de la vs nu-l inteleg . -------------------- Skoda Fabia 1.2HTP 12v Model 2005
|
|
|
Aug 19 2005, 12:52 PM
Post
#18
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
nu am nimic cu subaru in acest topic, nu am adus eu vorba de el , nu-mi sariti in cap, si nu , nu imi iau automata, ci manuala!
ok ? -------------------- |
|
|
Aug 19 2005, 03:55 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
nu trebuie sa-ti iei neaparat manuala... daca vrei automata, go for it...
mie teoretic imi place ideea cu DSG-ul... a condus cineva asa ceva? hidramatele chiar daca schimba cateodata mai repede si mai lin decat tine, tot nu fac kick-down-ul cum il poti face tu. la mers lejer insa sunt mai line, plecarea de pe loc e mai lejera. parcarile se fac si ele usor din frana. mie bubele cele mai mari mi se par consumul o tzara mai mare ( pana la 10% mai mult) cu performante o tzara mai mici. daca ai insa 150CP si peste nu simti scaderea in performante, desi, fara indoiala, ca tot o manuala ar fi mai sprintena. alta chestie este la masinile turbo la care turbo-lagul e si mai suparator cu hidramata... s-ar putea la fel sa fie si pe turbodiesele, vad ca VAG mai nou pune numai DSG pt. TDI-uri ( ca varianta automata)... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Aug 19 2005, 06:06 PM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
Cele mai tari dupa mine sunt cutiile automate secventiale cu padele pe spatele/pe/langa volan.Schimba mai repede dacat ar schimba un om la una manuala si poti sa o controlezi cum vrei tu facand frana de motor si schimband la turatii mai joase daca vrei sa faci economie de carburant;si cand te-ai saturat de modul manual dai pe automat si stai relaxat, eventual daca mai ai si un cruise control parca esti in avion.
Eu nu am mers cu una automata ci doar cu manuale pana acum si pot sa spun ca sunt bune si astea dar uneori cand vrei sa schimbi mai repede si ai deaface cu o cutie de viteze cu o cursa a levierului mai lunga se simte perioada de schimbare lunga. -------------------- Dacia 1310 break '97,62 cp,0-100 Km/h tinde la infinit.....
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 16th May 2024 - 07:31 PM |