turbo benzina |
This topic is about turbo benzina, the author, M A R I U S, wrote about: In ultimul timp ma cam obsedeaza motoarele turbo pe benzina....Se merita luat vreo unul?Cum merge?Consumul e asa de mare precum se spune?Merge numai c ... To read more just scroll down
turbo benzina |
Jun 17 2005, 11:51 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 525 Joined: 24-March 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 43.069 |
-------------------- AVENSIS 2.2 D4D
|
|
|
Jun 18 2005, 12:12 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Stiu ca e Mini Cooper S care are motor de 1.6 turbo.Alta masina nu-mi vine in minte.
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Jun 18 2005, 07:28 AM
Post
#3
|
|
sofer Group: Membri Posts: 78 Joined: 14-December 04 From: Oradea Member No.: 37.174 |
Salut,
Masini cu motoare turbo benzina sunt multe: Volvo, SAAB, Alfa, Audi, Renault, Rover etc. Consumul de combustibil? Cat este nevoie!!! :wave: -------------------- ex Opel Omega 2000 cm3, 121 caluti zapaciti!!!
ex Opel Omega B, 136 CP seriosi!!! Opel Omega B Facelift, 145 CP puternici!!! |
|
|
Jun 18 2005, 09:08 AM
Post
#4
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
-------------------- |
|
|
Jun 18 2005, 11:15 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.261 Joined: 3-May 05 From: Bucuresti Member No.: 45.944 |
-------------------- Hyundai Accent 1.5Crdi VGT 110cp
I am but a fool, and have never claimed otherwise Expect less than a fool, and you shall be satisfied Expect but a fool, and you should be gratified Expect more than a fool, and you are but a fool yourself |
|
|
Jun 18 2005, 11:38 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Renault 5 turbo cu motor de 1.4 cu turbo, nu stiu exact cati CP are ca am auzit mai multe variante si nu vreau sa dezinformez
-------------------- |
|
|
Jun 19 2005, 03:13 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Subaru, VW, GM (Opel-Saab), Mercedes fac de asemnea turbo f. reusite.
avantajele turbobenzinarelor: 1) putere/cuplu echivalenta cu motoare normal aspirate cu cilindree cu 50-100% mai mare; cuplul se apropie de cuplul turbodieselelor de cilindree similara; 2) eficienta termica mai buna ( consuma in general mai putin decat motoare normal aspirate de aceeasi putere) 3) mai usoare si mai compacte (pot fi adaptate pe masini mai mici decat motoarele normal aspirate de puteri similare); 4) noile turbobenzinare folosesc si VVT ( ex. 1,8T mai noi de 150-180CP, 2,0TFSI, 2,0 si 2,5T mai noi ale Subaru) 5) mult mai bune pentru mers la altitudini mari (peste 1500m), unde motoarele normal aspirate devin mai "astmatice". 6) mai ieftine decat normal aspiratele de puteri similare si, mai ales pt. Europa, un mod elegant de a achizitiona o masina puternica fara a plati taxe mari ( majoritatea tarilor vest europene, ca si Ro din cate stiu, taxeaza mai mult masinile noi de cilindree mai mare). Nu e cazul in America unde taxele sunt aceleasi si pt. motoarele de peste 5l cilindree. dezavantaje: 1) mai complexe; turbinele in general trebuie schimbate dupa 150-200K km; 2) turbo lag= la turatii mici ( sub 1500-2000rpm) cuplul e similar (sau chiar putin mai mic) cu a unui normal aspirat de cilindree smilara si nu trag bine. asta se poate compensa de catre sofer prin ambalarea la peste 2000rpm si apoi ridicarea un picut mai brusca a ambreiajului. in acest caz masina "fuge" f. bine dar poti avea probleme cu ruperea aderentei ( daca e AWD ex. Subaru atunci demarajul initial e super-explosiv). turbo lag-ul este insa mult mai putin suparator pentru motoarele turbo de dupa 1995 care folosesc presiuni mai mici de supra-alimentare. in general cu cat presiunea maxima a turbinei este mai mare cu atat turbo-lag-ul e mai mare ( de ex. turbo lag la boxerul in 4 cilindri de 2,5l pe WRX STI de 2,5l si 300CP este mult mai prezent decat la cel de pe Legacy GT cu 250CP si acesta mai sesizabil decat la cel de pe Forester cu 210CP; cele 3 versiuni ale acestui motor sunt la baza aceleasi diferenta majora fiind presiunea maxima a turbinei). 3) stilul de plecare mentionat mai sus duce si la uzura ambreiajului; multi utilizatori de Golf GTI 1,8T "reusesc" sa distruga ambreiajul in primii 50-100K km. 4) necesita mai intotdeauna benzina premium. 5) unii din maestrii benzinarelor evita turbo; BMW a renuntat la turbobenzinare din anii '80; Honda nu a facut nici un turbo de serie ( ei nu au facut nici diesel pana in 2003); -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jun 21 2005, 11:19 AM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 170 Joined: 13-August 04 From: Bucuresti Member No.: 30.751 |
iulian ai dreptate. eu detin si un passat 1.8T si daca ridic ceva mai brusc piciorul de pe qacceleratie pierd aderenta imediat. in schimb demarajul este f. bun, daca o turez la peste 2000-2500.
-------------------- |
|
|
Jun 21 2005, 11:21 AM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 170 Joined: 13-August 04 From: Bucuresti Member No.: 30.751 |
scuze vroiam sa spun "ridic piciorul brusc de pe ambreiaj".
-------------------- |
|
|
Jun 24 2005, 01:19 PM
Post
#10
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Pierzi aderenta la un Passat 1.8 T ?! la 150 cp? pai inseamna ca nu ai antipatinaj/antiderapaj. Eu la Octavia 1.8 T am asa ceva si nu pierd aderenta la demaraj sportiv. Din ce an e Passatul?
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 24 2005, 05:04 PM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 170 Joined: 13-August 04 From: Bucuresti Member No.: 30.751 |
Dorule nu sunt sigur. e o masina de companie. nue prea veche, cred ca vreo 2 ani. dar se intampla ca daca plec brusc se ridica tare de bot si rotile din fata pierd aderenta. simt ca imi joaca volanul in maini. cel mai neplacut este cand vrei sa depasesti, pleci brusc si simti ca pierde ceva din aderenta. este prima oara cand mi se intampla asa ceva la o masina. pana la passat am condus tot felul de masini de la ncielo la hyundai xg 30 trtecand prin mercedes honda, etc. si sincer nu am avut o asemenea problema. si findca veni vorba nici xg-ul 30 care avea aproape 200cp nu facea asa ceva. nu am explicatie, eu tehnic sun aproape de 0 barat, va spun doar ce se intampla.
-------------------- |
|
|
Jun 24 2005, 09:29 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Are legatura mare cu pneurile aderenta... dar bineinteles ca daca roata se va invarti prea brusc atunci va pierde aderenta (cu simptomele descrise de voi) pt asta s-a inventat ASR-ul si toate sistemele cu prescurtari din 3 litere ... o ameliorare a "deraparii" poate fi observata prin schimbarea pneurilor pe unele mai calitative... ah... si nu neaparat are legatura cu puterea motorului... de cand am pneurile astea de "iarna" (defapt sunt allweather) si mie imi scartaie rotile in toate pozitiile si pierd aderenta extrem de usor... eh.. asta e....
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 25 2005, 08:41 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.261 Joined: 3-May 05 From: Bucuresti Member No.: 45.944 |
Pneurile sunt de vina, nu au aderenta, probabil ca sunt si putin tocite.Si daca e passat vechi de 2 ani atunci trebuie sa aiba sistem antipatinaj, dar probabil o fi decuplat din greseala.....
-------------------- Hyundai Accent 1.5Crdi VGT 110cp
I am but a fool, and have never claimed otherwise Expect less than a fool, and you shall be satisfied Expect but a fool, and you should be gratified Expect more than a fool, and you are but a fool yourself |
|
|
Jun 25 2005, 12:05 PM
Post
#14
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 170 Joined: 13-August 04 From: Bucuresti Member No.: 30.751 |
da maff, am sa verific poate l-am decuplat eu din greseala. :bash: :bash: cine stie.
-------------------- |
|
|
Jun 25 2005, 03:30 PM
Post
#15
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
pentru ca sistemele de cotrol ale tractiunii, cum se cheama la fiecare producator in parte nu conteaza , sa intre in functiune , trebuie ca initial , roata sa piarda aderenta
controlul tractiunii nu previne patinarea rotilor, ci opreste acest fenomen si dozeaza puterea ( a se citi franeaza rotile ) pentru ca fenomenul sa nu se mai intample , la acel demaraj. -------------------- |
|
|
Jun 28 2005, 03:41 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Nicolae, si mie mi se intampla acelasi lucru. cauciucurile la mine sunt bunicele ( Michelin Pilot MXM4 225/45/R17). mie imi intra ASR/TC-ul ( masina tremura un pic ca la ABS, ASR/TC este un ABS pe dos) dar in rest se intampla acelasi lucru: se ridica de bot, aderenta se inrautateste si mai mult din acest motiv, si are torque steer din belsug ( acea senzatie ca masina trage stanga sau dreapta sub acceleratie puternica).
buba cred ca e de la suspensii si conceptual de la FWD, dar la sub 200CP un FWD bine ajustat nu ar trebui sa aiba nici una din aceste probleme. in depasiri insa nu am sesizat nici o problema ( depinde cred si de la ce viteza pleci in depasire, de regula la mine e peste 70km/h). credeam ca asta se intampla numai la Golf GTI care are cuplul si putere mai mare ( 180CP si 225Nm dela 1950rpm) si e mai usor. Nu am auzit de chetsii similare la Passat B5 1.8T, dar asta e probabil si pt. ca majoritatea celor testate de revistele americane sunt cu transmisie automata care dozeaza mai bine puterea initial transmisa la roti. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 03:40 PM |