Fum negru evident |
This topic is about Fum negru evident, the author, barabas48676, wrote about: Salut la toata lumea. Sunt mai nou pe aici, nu stiu daca s-a mai discutat problema, sper ca nu. Am un alfa 156 1.9 JTD din 2001, si de 1 luna incoace, ... To read more just scroll down
Fum negru evident |
Jun 8 2005, 02:37 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
Sunt mai nou pe aici, nu stiu daca s-a mai discutat problema, sper ca nu. Am un alfa 156 1.9 JTD din 2001, si de 1 luna incoace, gazele evacuate capata o culoare tot mai inchisa, ajungand ca acum sa fie emanat un fum negru, mai ca la tractor Am inteles ca ar putea fi problema cu turbina (dar totusi, masina merge ca vantul), sau doar cu un furtun de evacuare sau asa ceva ... Eu nu ma prea pricep la motoare, la reprezentanta alfa nu prea vreau sa merg (am fost odata, de fapt e una si acelasi lucru cu reprezentanta Dacia - cel putin aici in Cluj), si pe langa ca m-au taxat de nu m-am vazut mi-au si steprelit din masina niste cd-uri si late cele ... ; am incercat la un particular, dar acela se uita la motor mai mirat ca si mine. Poate cineva sa ma ajute, sa imi spuna (descrie) si mie unde e acel furtun care ar putea fi infundat, poate scap ieftin sau cel putin sa imi spuna care ar putea fi cauzele, in ultima instanta, daca ajung iar la Dacia, pardon, Alfa, sa nu ma taxeze astia luandu-ma de fraier. Mersi anticipat , Mihai. |
|
|
Jun 8 2005, 03:11 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.566 Joined: 17-October 03 From: Bucuresti Member No.: 17.205 |
Ce motorina pui?
-------------------- mazda 3 2.0 GTA Titanium grey
|
|
|
Jun 8 2005, 03:15 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
Pai motorina pun de la OMV, cea mai scumpa, super premium sau cum se numeste. Dar nu cred locul de unde pui motorina e un etalon, pentru ca fiecare benzinarie primeste esantioane de motorina diferite ca si calitate, adica ceea ce vreau sa spun e ca tot ce se poate sa fi prins de cateva ori o sarja de motorina proasta.
|
|
|
Jun 8 2005, 03:19 PM
Post
#4
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
mergi in service . -------------------- |
|
|
Jun 8 2005, 03:32 PM
Post
#5
|
|
sofer Group: Membri Posts: 68 Joined: 21-January 05 From: Galati (Galati) Member No.: 38.949 |
-------------------- Liviu
Dacia Logan 1,4 Preferance Dacia Logan 1,5 DCI Laureate |
|
|
Jun 8 2005, 03:35 PM
Post
#6
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
Asa mi-a spus si mie cineva, de un furtun, dar care probabil mai degraba e infundat decat spart, dar nu stiu unde ar trebui sa fie acest furtun, sa incerc sa il curat.
-------------------- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 110 cp
|
|
|
Jun 8 2005, 05:18 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Cand ai schimbat filtrul de aer ? daca e foarte murdar poate duce si ala la arderi incomplete.... motorina de la omv din cluj e relativ buna...
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 9 2005, 08:18 AM
Post
#8
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
Sa stii ca filtrul de aer nu l-am schimbat niciodata desi aveam de gand undeva la ... anul ), dar are legatura cu arderile ??? Si alta veste, azi in drum catre servici, m-a lasat in drum ( adica porneste motorul, merge 10 secunde si moare ... ( ( ( ( (
-------------------- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 110 cp
|
|
|
Jun 9 2005, 09:24 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
mai ales din cauza climei din Ro... schimba-i filtrul un pic mai repede decat in carte. Fa manevra asta si dupa aia spune-ne cum este. Mai poate sa fie si filtrul de motorina. Btw, de cand nu l-ai mai schimbat si p'asta? Daca era iarna, mai putea sa fie din cauza parafinei
-------------------- |
|
|
Jun 9 2005, 09:32 AM
Post
#10
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
Filtrul de motorina e schimbat de vreo 3 luni, oricum, acum am venit de la masina, i-am dat cheie, a pornit, am mai mers cu ea 400 de metri si a murit iara. I-am scos tubul care iese din filtrul de aer ca in cazul in care era infundat filtrul sa fac bypass la el, dar degeaba. Am sunat un mecanic, imediat merg sa cumpar filtrele si apoi mergem sa "o vedem", si daca nu se rezolva, o duc pe platforma la service. Destul de nasol ...
-------------------- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 110 cp
|
|
|
Jun 9 2005, 10:27 AM
Post
#11
|
|
sofer Group: Membri Posts: 68 Joined: 21-January 05 From: Galati (Galati) Member No.: 38.949 |
Sa stii ca am avut probleme cu Alfa la fel ca a ta. Aceleasi simptome de oprire. S-a dovedit pana la urma ca e defecta pompa electrica de motorina din rezervor, care nu mai asigura cei 2 bari necesari pt. alimentarea pompei de inalta presiune.
Cat despre fumul negru, intr-adevar filtrul de aer poate fi o cauza. Nu cred ca e mare lucru sa-i desfaci capacul, sa-l dai afara si sa vezi daca e imbacsit cu praf. Oricum nu te chinui sa-l sufli cu aer. Am vazut la viata mea un filtru de aer neschimbat de ffff multi kilometri, ajunsese sa se traga in tubul de aspiratie si motorul scotea un fum negru de nedescris. Ca asta e, la noi nu se respecta schimbul de consumabile la timp. -------------------- Liviu
Dacia Logan 1,4 Preferance Dacia Logan 1,5 DCI Laureate |
|
|
Jun 9 2005, 10:33 AM
Post
#12
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
Ok, mersi de raspuns. De fapt, mersi de toate raspunsurile, acuma macar daca ajung in service, am si eu o idee care ar putea fi cauzele problemei. Din pacate, numai pe la 4 vine mecanicul si pana atunci imi rod unghiile.
In legatura cu schimbarea filtrului, daca ai avut alfa, stii unde e, si am de desfacut o serie de chestii pana ajung la el ca sa il scutur (clar iau altul si il schimb). -------------------- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 110 cp
|
|
|
Jun 9 2005, 06:44 PM
Post
#13
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
No, a venit mecanicul si se pare ca problema e filtrul de ulei ... mane il schimb si va anunt ...
-------------------- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 110 cp
|
|
|
Jun 10 2005, 10:32 AM
Post
#14
|
|
sofer Group: Membri Posts: 68 Joined: 21-January 05 From: Galati (Galati) Member No.: 38.949 |
Filtrul de ulei. Cred ca ai tastat gresit. Nu are treaba cu fumul. :wave:
-------------------- Liviu
Dacia Logan 1,4 Preferance Dacia Logan 1,5 DCI Laureate |
|
|
Jun 10 2005, 10:54 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 706 Joined: 3-May 05 From: Bucuresti Member No.: 45.936 |
Salut Liviu, esti cumva mecanic? asa rezulta din semnatura ta
-------------------- Suzuki Vestrom DL 650
Toyozaur Hilux Vigo |
|
|
Jun 10 2005, 01:47 PM
Post
#16
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
Intr-adevar, am tastat gresit, problema era filtrul de motorina vroiam sa spun. Atat era de infundat, incat nu mai lasa motorina sa treaca, si am facut doar 2 mii de kilometri de cand l-am schimbat. Azi dimineatza l-am schimbat, si totul e szuper ok. Fumul negru tot mai iese, dar doar cand ambalez masina tare, si mecanicii ziceau ca e normal ... sper ca asa e.
-------------------- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 110 cp
|
|
|
Jun 10 2005, 01:50 PM
Post
#17
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
schimba statia de unde pui motorina !
-------------------- |
|
|
Jun 10 2005, 02:21 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
deci pana la urma am avut ceva dreptate... :angel:
spune-ne si noua, te rog, am inteles ca era vorba de OMV Cluj. Ce vreau sa mai stiu este ce tip de motorina puneai (premium diesel Euro 5? sau altceva?). Eventual, poate afli de unde aduc ei motorina, daca e cumva de la Petromidia...s-ar putea sa ne afecteze si pe noi, cei din buc.... -------------------- |
|
|
Jun 10 2005, 02:33 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Statiile nu sunt alimentate de aceiasi carburanti nici macar in aceasi retea de distributie... Spre exemplu am inteles ca in Bucuresti statiile MOL au combustibili de calitate... la noi sunt extrem de aproape de combustibilii agricoli folositi de tractoare... cu alte cuvinte execrabil... Se pare ca si OMV-ul din Cluj are probleme (desi in Oradea eu de la ei bag)...
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 10 2005, 05:52 PM
Post
#20
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 7-June 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 48.669 |
Eu nu am nici un interes la mijloc, dar am inteles, adica am fost sfatuit sa bag motorina de la MOL, e putin mai scumpa, dar e de calitate. In legatura cu tipul ei, eu bagam EURO 5, dar iarasi am fost sfatuit, de data asta kiar de cineva care lucreaza la o benzinarie, sa nu mai bag motorina euro 5, pentru ca e consumata de motor ceva mai repede + singura diferenta fata de cea normala e cantitatea de sulf (are mai putin sulf => mai putina poluare). Calitatea unei motorine/benzine consta in aditivii pe care ii contine, si tipul de la benzinarie zicea ca asta e fluctuant, cateodata se intampla ca euro 5-ul sa fie mai aditivat intr-un lot, cateodata cea normala ... deci eu personal de acum bag de la MOL si normala.
-------------------- Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2001 110 cp
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 01:40 PM |