Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fum negru evident
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
barabas48676
Salut la toata lumea.
Sunt mai nou pe aici, nu stiu daca s-a mai discutat problema, sper ca nu.
Am un alfa 156 1.9 JTD din 2001, si de 1 luna incoace, gazele evacuate capata o culoare tot mai inchisa, ajungand ca acum sa fie emanat un fum negru, mai ca la tractor biggrin.gif Am inteles ca ar putea fi problema cu turbina (dar totusi, masina merge ca vantul), sau doar cu un furtun de evacuare sau asa ceva ... Eu nu ma prea pricep la motoare, la reprezentanta alfa nu prea vreau sa merg (am fost odata, de fapt e una si acelasi lucru cu reprezentanta Dacia - cel putin aici in Cluj), si pe langa ca m-au taxat de nu m-am vazut mi-au si steprelit din masina niste cd-uri si late cele ... biggrin.gif; am incercat la un particular, dar acela se uita la motor mai mirat ca si mine.

Poate cineva sa ma ajute, sa imi spuna (descrie) si mie unde e acel furtun care ar putea fi infundat, poate scap ieftin biggrin.gif sau cel putin sa imi spuna care ar putea fi cauzele, in ultima instanta, daca ajung iar la Dacia, pardon, Alfa, sa nu ma taxeze astia luandu-ma de fraier.

Mersi anticipat smile.gif,
Mihai.
madalina
Ce motorina pui?
barabas48676
Pai motorina pun de la OMV, cea mai scumpa, super premium sau cum se numeste. Dar nu cred locul de unde pui motorina e un etalon, pentru ca fiecare benzinarie primeste esantioane de motorina diferite ca si calitate, adica ceea ce vreau sa spun e ca tot ce se poate sa fi prins de cateva ori o sarja de motorina proasta.
G e o r g e
si tot nu se justifica fumul negru . acesta apare ca urmare a arderilor incomplete sau proaste . turbina poate fi un factor cauzator .
mergi in service .
Liviu38956
Se mai intampla sa se sparga vreun furtun de aer ce iese din turbina, ceea ce duce si la un zgomot evident de scapari de aer. Sau intercooler-ul sa fie spart. blush.gif
barabas48676
Asa mi-a spus si mie cineva, de un furtun, dar care probabil mai degraba e infundat decat spart, dar nu stiu unde ar trebui sa fie acest furtun, sa incerc sa il curat.
HalbaSus
Cand ai schimbat filtrul de aer ? daca e foarte murdar poate duce si ala la arderi incomplete.... motorina de la omv din cluj e relativ buna...
barabas48676
Sa stii ca filtrul de aer nu l-am schimbat niciodata desi aveam de gand undeva la ... anul smile.gif), dar are legatura cu arderile ??? Si alta veste, azi in drum catre servici, m-a lasat in drum sad.gif( adica porneste motorul, merge 10 secunde si moare ... sad.gif( sad.gif( sad.gif( sad.gif( sad.gif(
CRG
mai ales din cauza climei din Ro... schimba-i filtrul un pic mai repede decat in carte. Fa manevra asta si dupa aia spune-ne cum este. Mai poate sa fie si filtrul de motorina. Btw, de cand nu l-ai mai schimbat si p'asta? Daca era iarna, mai putea sa fie din cauza parafinei
barabas48676
Filtrul de motorina e schimbat de vreo 3 luni, oricum, acum am venit de la masina, i-am dat cheie, a pornit, am mai mers cu ea 400 de metri si a murit iara. I-am scos tubul care iese din filtrul de aer ca in cazul in care era infundat filtrul sa fac bypass la el, dar degeaba. Am sunat un mecanic, imediat merg sa cumpar filtrele si apoi mergem sa "o vedem", si daca nu se rezolva, o duc pe platforma la service. Destul de nasol ...
Liviu38956
Sa stii ca am avut probleme cu Alfa la fel ca a ta. Aceleasi simptome de oprire. S-a dovedit pana la urma ca e defecta pompa electrica de motorina din rezervor, care nu mai asigura cei 2 bari necesari pt. alimentarea pompei de inalta presiune.
Cat despre fumul negru, intr-adevar filtrul de aer poate fi o cauza. Nu cred ca e mare lucru sa-i desfaci capacul, sa-l dai afara si sa vezi daca e imbacsit cu praf. Oricum nu te chinui sa-l sufli cu aer.
Am vazut la viata mea un filtru de aer neschimbat de ffff multi kilometri, ajunsese sa se traga in tubul de aspiratie si motorul scotea un fum negru de nedescris. Ca asta e, la noi nu se respecta schimbul de consumabile la timp.
barabas48676
Ok, mersi de raspuns. De fapt, mersi de toate raspunsurile, acuma macar daca ajung in service, am si eu o idee care ar putea fi cauzele problemei. Din pacate, numai pe la 4 vine mecanicul si pana atunci imi rod unghiile.
In legatura cu schimbarea filtrului, daca ai avut alfa, stii unde e, si am de desfacut o serie de chestii pana ajung la el ca sa il scutur (clar iau altul si il schimb).
barabas48676
No, a venit mecanicul si se pare ca problema e filtrul de ulei ... mane il schimb si va anunt ...
Liviu38956
Filtrul de ulei. Cred ca ai tastat gresit. Nu are treaba cu fumul. :wave:
pretorian
Salut Liviu, esti cumva mecanic? asa rezulta din semnatura ta
barabas48676
Intr-adevar, am tastat gresit, problema era filtrul de motorina vroiam sa spun. Atat era de infundat, incat nu mai lasa motorina sa treaca, si am facut doar 2 mii de kilometri de cand l-am schimbat. Azi dimineatza l-am schimbat, si totul e szuper ok. Fumul negru tot mai iese, dar doar cand ambalez masina tare, si mecanicii ziceau ca e normal ... sper ca asa e.
G e o r g e
schimba statia de unde pui motorina !
CRG
deci pana la urma am avut ceva dreptate... :angel:

spune-ne si noua, te rog, am inteles ca era vorba de OMV Cluj. Ce vreau sa mai stiu este ce tip de motorina puneai (premium diesel Euro 5? sau altceva?). Eventual, poate afli de unde aduc ei motorina, daca e cumva de la Petromidia...s-ar putea sa ne afecteze si pe noi, cei din buc....
HalbaSus
Statiile nu sunt alimentate de aceiasi carburanti nici macar in aceasi retea de distributie... Spre exemplu am inteles ca in Bucuresti statiile MOL au combustibili de calitate... la noi sunt extrem de aproape de combustibilii agricoli folositi de tractoare... cu alte cuvinte execrabil... Se pare ca si OMV-ul din Cluj are probleme (desi in Oradea eu de la ei bag)...
barabas48676
Eu nu am nici un interes la mijloc, dar am inteles, adica am fost sfatuit sa bag motorina de la MOL, e putin mai scumpa, dar e de calitate. In legatura cu tipul ei, eu bagam EURO 5, dar iarasi am fost sfatuit, de data asta kiar de cineva care lucreaza la o benzinarie, sa nu mai bag motorina euro 5, pentru ca e consumata de motor ceva mai repede + singura diferenta fata de cea normala e cantitatea de sulf (are mai putin sulf => mai putina poluare). Calitatea unei motorine/benzine consta in aditivii pe care ii contine, si tipul de la benzinarie zicea ca asta e fluctuant, cateodata se intampla ca euro 5-ul sa fie mai aditivat intr-un lot, cateodata cea normala ... deci eu personal de acum bag de la MOL si normala.
Liviu38956
"Salut Liviu, esti cumva mecanic? asa rezulta din semnatura ta"

Am lucrat in 2 service-uri ca ingine electrician.
Liviu38956
"Salut Liviu, esti cumva mecanic? asa rezulta din semnatura ta"

Am lucrat in 2 service-uri ca ingine electrician.
Andrei Suzuki
Liviu daca tot ai reparat multe masini,trece-o si pe a ta in semnatura. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.